abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 december 2025 @ 00:13:05 #101
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_219479423
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 09:17 schreef blomke het volgende:

[..]
Sparen is toch al zinloos bij een Nl. inflatie >3%.
Dan stop jij je centjes maar in een ouwe sok en boer je -3% vooruit. Het heeft allemaal toch geen zin ^O^
pi_219480033
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 22:57 schreef Patroon het volgende:

[..]
Bij mijn verzekering 40 euro + vermogensbelasting lager. We betalen al jaren de verzekering in 1x en dan maandelijks reserveren voor het jaar erop.
Idem.
Bij mij scheelt het ook ¤40,- + geen belasting over bijna 2k + 11 afschrijvingen minder te controleren.
pi_219480203
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2025 00:13 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Dan stop jij je centjes maar in een ouwe sok en boer je -3% vooruit. Het heeft allemaal toch geen zin ^O^
:N
Beleggen in trackers. Veel rendabeler. Er zijn er die speciaal in Hoog Dividend aandelen zitten ^p^

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 13-12-2025 08:53:34 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_219482936
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2025 11:37 schreef AnneX het volgende:
Einde jaar betekent ook jaar abo’s betalen zoals ook de Zorgverzekeraar.
Bijtijds - voor de eerste keer - geld van een vrije spaarrek. naar Raisin overgemaakt. Dat was 3 dagen.
En van de Raisin tussenrekening ging per direct naar bankrek. Dat was rap.
Nu de datum genoteerd alvast als waarschuwing in de agenda van
december ‘26.
Ik heb in het verleden ook wel eens geld tussen twee rekeningen even tijdelijk verdwenen zodat het niet op de jaaropgave zichtbaar is, maar je moet daar wel mee uitkijken. Ze kunnen nu met AI veel meer zien dan je denkt en als je jaaropgave opeens veel lager is dan verwacht kan dat wel vragen oproepen. Geld wat niet zichtbaar is, maar wel in je bezit moet je officieel opgeven en wordt gezien als fraude.

Om vermogensbelasting te verminderen kan je dit jaar nog gebruik maken van een groen sparen. Bijv Rabobank 1.65% rente. Het is niet veel, maar je kan er wel vermogensbelasting mee besparen. Ik kan er mee net onder de vermogensduiken. Daarmee kom ik op 3.25% over wat ik een jaar heb vastgezet. Na 2026 is dit gebeurd trouwens.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_219484981
Zo’n groene dep loopt nu bij ing totdat het ophoudt eind 2026?!
Dan telt het weer ‘gewoon’ mee met vermogen. Toch!?

Voor een Rabo zou ik daar een rek moeten hebben, vermoed ik.
En een inkomen. En kosten.
pi_219485196
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2025 20:19 schreef AnneX het volgende:
Zo’n groene dep loopt nu bij ing totdat het ophoudt eind 2026?!
Dan telt het weer ‘gewoon’ mee met vermogen. Toch!?

Voor een Rabo zou ik daar een rek moeten hebben, vermoed ik.
En een inkomen. En kosten.
Bij ING open je een groen deposito en die loopt dan 1 jaar en komt dan + rente vrij.

Bij Rabobank is het een spaarrekening en elke storting staat 1 jaar vast. Je moet er een rekening hebben.

Als je bijvoorbeeld 25-12 vastzet dan komt het 25-12 volgend jaar vrij en telt dan mee voor vermogen van 2027.
pi_219485246
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2025 20:39 schreef Patroon het volgende:
Bij Rabobank is het een spaarrekening en elke storting staat 1 jaar vast. Je moet er een rekening hebben.
Dit is toch niet heel veel anders dan een deposito.
pi_219485351
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2025 20:44 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Dit is toch niet heel veel anders dan een deposito.
Klopt. Maar bij ING is het minimaal 5000 en dat heeft Rabobank niet. Je kan gewoon blijven storten tot 1 januari. Rente bij Rabo 1.65% en ING 1.5%

Toch wel een verschil.
pi_219491500
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2025 16:16 schreef Patroon het volgende:

[..]
Ik heb in het verleden ook wel eens geld tussen twee rekeningen even tijdelijk verdwenen zodat het niet op de jaaropgave zichtbaar is, maar je moet daar wel mee uitkijken.
De belastingdienst is niet op zijn achterhoofd gevallen. Voor dit soort zwendelaars hebben ze zelfs een term bedacht: saldinisten
pi_219516887
4 % rente, vrij opneembaar. Bij de Middenstandsbank, niet helemaal duidelijk of actie nog geldt.
pi_219517328
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 13:12 schreef paardendokter het volgende:
4 % rente, vrij opneembaar. Bij de Middenstandsbank, niet helemaal duidelijk of actie nog geldt.
Vroeger was de rente 15% bij de SNS bank. Kinderspaarrekening hadden m'n ouders voor ons.
Dat heette toen de Bondsspaarbank geloof ik.
  Redactie Frontpage woensdag 17 december 2025 @ 14:41:15 #112
38148 crew  Innisdemon
pi_219517505
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 14:18 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Vroeger was de rente 15% bij de SNS bank. Kinderspaarrekening hadden m'n ouders voor ons.
Dat heette toen de Bondsspaarbank geloof ik.
Toen lagen de hypotheekrente's rond hetzelfde niveau.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_219518297
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 13:11 schreef paardendokter het volgende:

[..]
De belastingdienst is niet op zijn achterhoofd gevallen. Voor dit soort zwendelaars hebben ze zelfs een term bedacht: saldinisten
En hoeveel tientjes schiet je daar dan mee op vraag ik mij af. Volgens mijn boekhouder proberen veel mensen dit. Maar het is vrij kansloos omdat het vaak om minimaal geld gaat.

Als het echt om grote bedragen van duizenden euros belansting wat je dan gaat ontduiken, ben je sowieso al onhandig bezig door dit gewoon op een spaarrekening te houden ipv te beleggen of investeren lijkt mij
pi_219560922
Tijdelijke actie: ¤ 50 bij ASN Sparen

https://www.asnbank.nl/sparen/asn-sparen.html

https://www.telegraaf.nl/(...)l&utm_campaign=share
quote:
ASN Bank gaat in de aanval op de spaarmarkt. Spaarders kunnen vanaf vandaag een losse spaarrekening bij deze bank openen zonder extra kosten of een verplichte betaalrekening.
quote:
Spaarders die de komende weken een rekening openen bij ASN en minimaal 2500 euro inleggen, krijgen 50 euro cadeau. Zij kunnen deze bonus houden of doneren aan de ASN Foundation, die projecten steunt op het gebied van duurzaamheid, wonen en financieel welzijn. De bank lanceert ook tijdelijk een spaardeposito van drie maanden met een extra hoge rente van 2,5 procent op jaarbasis.
  maandag 22 december 2025 @ 17:44:01 #115
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219561463
Ik vond het normale rentepercentage nogal tegenvallen
Where law ends, tyrrany begins.
pi_219561601
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 17:44 schreef Gunner het volgende:
Als je 2500 euro voor 3 maanden stalt kom ik incl actie op zo'n 9% rente.
pi_219564212
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 17:44 schreef Gunner het volgende:
1,30% is inderdaad niet veel. Maar ASN Bank laat haar klanten graag 'betalen' om te investeren in een groene wereld. Lees: de rente bij groene banken is (in mijn ervaring) altijd lager dan bij andere grootbanken. Anderzijds, de rente op een gewone spaarrekening bij de Rabobank is 1,40%. Daar word je toch niet veel vrolijker van?
pi_219566311
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2025 18:05 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Als je 2500 euro voor 3 maanden stalt kom ik incl actie op zo'n 9% rente.
Reken je jezelf dan niet rijker dan je bent? Je krijgt over 3 maanden 50 euro + 40 euro rente. Dan kom ik op 3.6% want je in 3 maanden krijgt. Op jaarbasis is dat veel meer %, maar je krijgt na die 3 maanden niet weer 50 euro, dus het bedrag wordt niet hoger.
pi_219566354
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 09:42 schreef Patroon het volgende:

[..]
Reken je jezelf dan niet rijker dan je bent? Je krijgt over 3 maanden 50 euro + 40 euro rente. Dan kom ik op 3.6% want je in 3 maanden krijgt. Op jaarbasis is dat veel meer %, maar je krijgt na die 3 maanden niet weer 50 euro, dus het bedrag wordt niet hoger.
Het bedrag wordt na die drie maanden niet hoger, maar over de drie maanden heb je wel 9% rente. Daarna verlaagd de rente naar 1,4% waardoor je op jaar basis dan op 3,6% rente uitkomt (ik heb de percentages niet nagetekend) Maar eerlijk gezegd sluit ik mij aan bij KrekelJapie als je na de drie maanden je rekening sluit.
pi_219604127
Open vóór 31 december een NIBC Spaarrekening of NIBC Kwartaalspaarrekening, stort minimaal ¤250 en ontvang in februari een liefdevolle valentijnsbonus van ¤25.
pi_219606877
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 19:03 schreef KrekelJapie het volgende:
Open vóór 31 december een NIBC Spaarrekening of NIBC Kwartaalspaarrekening, stort minimaal ¤250 en ontvang in februari een liefdevolle valentijnsbonus van ¤25.
Van hun site:
quote:
Bonusuitkering

Voldoe je aan de voorwaarden? Dan ontvang je een eenmalige bonus van ¤25.

De bonus wordt op 12 februari 2026 bijgeschreven op je NIBC Spaarrekening of NIBC Kwartaalspaarrekening.

De bonus is persoonsgebonden en niet inwisselbaar voor andere geldbedragen, goederen of diensten.
Ik begrijp het niet zo goed, de bonus van 25 euro is niet inwisselbaar voor geldbedragen?
pi_219607892
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 19:03 schreef KrekelJapie het volgende:
Niet gedaan, alleen voor nieuwe klanten blijkt!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_219669345
Rente ayvens naar 1,85% per 1 jan 26
  dinsdag 30 december 2025 @ 10:35:56 #124
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_219669704
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 10:11 schreef zeeland6 het volgende:
Ik heb daar nog geen bericht van maar dat zou een leuke verhoging zijn vanaf 1.65% ^O^
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 30 december 2025 @ 10:36:41 #125
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219669716
Confirmed.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_219683739
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 december 2025 10:35 schreef ondeugend het volgende:
Ik heb daar nog geen bericht van maar dat zou een leuke verhoging zijn vanaf 1.65% ^O^
Ik ook niet. Tot vandaag 11.55 uur:
quote:
Rentewijziging voor Flexibel Sparen
De variabele spaarrente wordt vanaf donderdag 1 januari 2026 1,85% nominaal op jaarbasis. De spaarrente stijgt daarmee met 0,20%.
pi_219689245
Sowieso een favoriete spaarbank van mij vanwege instant payments. Is voor mij hierom een bufferbank ipv mijn 'huisbank'.
pi_219692954
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 02:32 schreef KrekelJapie het volgende:
Sowieso een favoriete spaarbank van mij vanwege instant payments. Is voor mij hierom een bufferbank ipv mijn 'huisbank'.
herkenbaar, maar heb wat kleine problemen. De app werkt niet meer na een telefoonwissel - en ze herkennen mn mailadres niet. Waarschijnlijk omdat ik destijds bij leaseplanbank een inlognaam had en niet een mailadres als inlog.

ticket loopt al een tijdje maar ivm de feestdagen vermoed ik dat het nog wel even duurt voor ik een antwoord krijg.
  woensdag 31 december 2025 @ 12:25:57 #129
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_219694103
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 11:34 schreef snabbi het volgende:

[..]
herkenbaar, maar heb wat kleine problemen. De app werkt niet meer na een telefoonwissel - en ze herkennen mn mailadres niet. Waarschijnlijk omdat ik destijds bij leaseplanbank een inlognaam had en niet een mailadres als inlog.

ticket loopt al een tijdje maar ivm de feestdagen vermoed ik dat het nog wel even duurt voor ik een antwoord krijg.
Dat is vervelend. Ik heb onlangs ook een telefoonwissel gedaan en omzetten ging bij mij uitstekend. Echt een prima bank, snel, concurrerend en zonder poespas.
  woensdag 31 december 2025 @ 12:28:51 #130
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_219694139
Wilde nog meedoen met de NIBC valentijnsactie, maar dan moet de 250 euro vandaag op de rekening staan. Dat gaat niet meer lukken aangezien NIBC blijkbaar nog geen instant overboekingen ondersteunt.
pi_219695117
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 12:25 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Dat is vervelend. Ik heb onlangs ook een telefoonwissel gedaan en omzetten ging bij mij uitstekend. Echt een prima bank, snel, concurrerend en zonder poespas.
Ja het internet bankieren werkt wel gewoon voor me (inlognaam + wachtwoord + sms), dus het is maar een klein probleempje voor me. Ik verwacht dat zodra het kantoorpersoneel weer aan het werk is, dat ze vrij makkelijk kunnen afhandelen.

Jammer van de NIBC actie inderdaad. Zij doen inderdaad niet aan instant payments en ik vermoed ook dat ze de valutadatum van januari zullen hanteren. Alles hangt af van wanneer jouw bank de batch verstuurd en wanneer zij de batch binnenhalen.
  woensdag 31 december 2025 @ 14:54:02 #132
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_219697020
ASN blijft toch een ouderwetse bende. Wil ik een spaarrekening openen, moet dat blijkbaar via de app. Andere mogelijkheden zijn er niet. Nou ben ik niet van apps voor alles, maar goed.

- App installeren - spaarrekening openen
- Aantal vragen beantwoorden
- Paspoort scannen, voorzijde, achterzijde, NFC, alles akkoord!
- Oh nee, toch niet. Allerlei informatie toch nog handmatig invullen.
- Adresgegevens, tegenrekening etc. invullen.
- Tadaa, u heeft al een account!! :{ Ja oke, log mij dan even in dan gaan we door toch? Nee, je moet de hele procedure afbreken :')

- Oke, inloggen oude account. Dat is zeker 8 jaar geleden, wat is de gebruikersnaam? Niet op te vragen via de site, niet terug te vinden in mails van ASN. Het invullen van je mailadres om je gegevens te ontvangen is geen optie.
- Oke, je moet je oude ASN rekeningnummer weten om je inloggegevens te kunnen achterhalen :') Gelukkig heb ik nog dezelfde tegenrekening, dus met héél diep graven heb ik nog een ASN overboeking van jaaaaren geleden kunnen terugvinden met een rekening nummer. Nu kunnen we verder toch?
- Oke, Inlognaam en wachtwoord hersteld. Here we go!
- Oh nee, toch niet. Ik moet wachten tot ik een (tadaa, typisch ASN) brief ontvang met daarin een beveiligingscode :')

Ben wel weer klaar met ASN. Incompetente zooi is het. Was vroeger al zo toen de voorgeschotelde rendementen van hun beleggingsproducten niet deugden. Ook kreeg deze duurzame bank het voor elkaar meer brieven te sturen dan de Belastingdienst en alle andere instanties bij elkaar.

Deze bank moet het hebben van die paar groene rakkers die het een goed idee vinden hun geld hier te stallen. Maar het verbaast mij niets dat ASN vorig jaar al een grote reorganisatie heeft moeten doorvoeren. Deze bank is ten dode opgeschreven, laat maar gewoon verdwijnen. Missen we helemaal niets aan!
pi_219697094
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 14:54 schreef leolinedance het volgende:
ASN blijft toch een ouderwetse bende. Wil ik een spaarrekening openen, moet dat blijkbaar via de app. Andere mogelijkheden zijn er niet. Nou ben ik niet van apps voor alles, maar goed.

- App installeren - spaarrekening openen
- Aantal vragen beantwoorden
- Paspoort scannen, voorzijde, achterzijde, NFC, alles akkoord!
- Oh nee, toch niet. Allerlei informatie toch nog handmatig invullen.
- Adresgegevens, tegenrekening etc. invullen.
- Tadaa, u heeft al een account!! :{ Ja oke, log mij dan even in dan gaan we door toch? Nee, je moet de hele procedure afbreken :')

- Oke, inloggen oude account. Dat is zeker 8 jaar geleden, wat is de gebruikersnaam? Niet op te vragen via de site, niet terug te vinden in mails van ASN. Het invullen van je mailadres om je gegevens te ontvangen is geen optie.
- Oke, je moet je oude ASN rekeningnummer weten om je inloggegevens te kunnen achterhalen :') Gelukkig heb ik nog dezelfde tegenrekening, dus met héél diep graven heb ik nog een ASN overboeking van jaaaaren geleden kunnen terugvinden met een rekening nummer. Nu kunnen we verder toch?
- Oke, Inlognaam en wachtwoord hersteld. Here we go!
- Oh nee, toch niet. Ik moet wachten tot ik een (tadaa, typisch ASN) brief ontvang met daarin een beveiligingscode :')

Ben wel weer klaar met ASN. Incompetente zooi is het. Was vroeger al zo toen de voorgeschotelde rendementen van hun beleggingsproducten niet deugden. Ook kreeg deze duurzame bank het voor elkaar meer brieven te sturen dan de Belastingdienst en alle andere instanties bij elkaar.

Deze bank moet het hebben van die paar groene rakkers die het een goed idee vinden hun geld hier te stallen. Maar het verbaast mij niets dat ASN vorig jaar al een grote reorganisatie heeft moeten doorvoeren. Deze bank is ten dode opgeschreven, laat maar gewoon verdwijnen. Missen we helemaal niets aan!
Redelijk herkenbaar. Met dezelfde telefoonwissel moest er ook een code naar huis gestuurd worden met de post nadat je ook al smsjes, mails en de andere telefoongoedkeuring hebt gebruikt.
Al is die reorganisatie veel meer te danken aan het oplossen van dubbele functies vanuit de verschillende merknamen waar ze afscheid van nemen (sns, regiobank).
pi_219712996
Kunnen jullie bij Bunq vinden wat jullie huidige drempel is voor de extra rente? Ik zie het niet.
pi_219713126
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 15:49 schreef Patroon het volgende:
Kunnen jullie bij Bunq vinden wat jullie huidige drempel is voor de extra rente? Ik zie het niet.
Bij mij staat 2,01%, maar deze is variabel en kan dus nog veranderen.
pi_219713533
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 16:03 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Bij mij staat 2,01%, maar deze is variabel en kan dus nog veranderen.
Ja hier ook, maar wat ik heb begrepen is dat er op 1-1 en 1-7 de treshold wordt vastgezet (hoogste bedrag in de afgelopen 6 maanden) en alles daarboven krijgt 2.01% en daaronder 1.58%.

https://help.bunq.com/art(...)culated-and-paid-out

Ik kan die drempel dus niet vinden.
  donderdag 1 januari 2026 @ 19:20:37 #137
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_219714508
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 17:00 schreef Patroon het volgende:

[..]
Ja hier ook, maar wat ik heb begrepen is dat er op 1-1 en 1-7 de treshold wordt vastgezet (hoogste bedrag in de afgelopen 6 maanden) en alles daarboven krijgt 2.01% en daaronder 1.58%.

https://help.bunq.com/art(...)culated-and-paid-out

Ik kan die drempel dus niet vinden.
Dit staat normaal in de app bij sparen onder verwachte rente. Ik zie nu ook alleen de 2,01% staan zonder drempel. Terwijl het huidige bedrag gewoon de drempel is voor mij…
pi_219717899
600 euro rente *O* *O* *O* *O*
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219720197
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 12:28 schreef leolinedance het volgende:
Wilde nog meedoen met de NIBC valentijnsactie, maar dan moet de 250 euro vandaag op de rekening staan. Dat gaat niet meer lukken aangezien NIBC blijkbaar nog geen instant overboekingen ondersteunt.
Actie is verlengd tot 15 januari. Termijn van maar een paar werkdagen was eerst ook wel erg kort:
https://nibc.nl/particulieren/sparen/valentijnsbonus

[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 02-01-2026 14:10:34 ]
pi_219720367
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 10:11 schreef zeeland6 het volgende:
Yep , deposito helaas wel vrij laag.
Laat t maar staan op variabel dan :?

Deposito met 3,3% eindigt volgende maand :(
pi_219722040
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 13:41 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Yep , deposito helaas wel vrij laag.
Laat t maar staan op variabel dan :?

Deposito met 3,3% eindigt volgende maand :(
Ja hier ook eind februari. Heeft 2 jaar vastgestaan.
pi_219728577
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 15:49 schreef Patroon het volgende:
Bij sparen bovenin en dan verwacht rente inkomen.

Dan krijg je een overzichtje.

Die app van bunq blijft echt een en al onoverzichtelijkheid.
pi_219728688
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 06:56 schreef 111210 het volgende:

[..]
Bij sparen bovenin en dan verwacht rente inkomen.

Dan krijg je een overzichtje.

Die app van bunq blijft echt een en al onoverzichtelijkheid.
Ja het was inmiddels zichtbaar. Maar op moment van posten nog niet.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:26:46 #144
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_219730023
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 13:19 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Actie is verlengd tot 15 januari. Termijn van maar een paar werkdagen was eerst ook wel erg kort:
https://nibc.nl/particulieren/sparen/valentijnsbonus
Kom niet voorbij de paspoortcontrole. Nu 3x geprobeerd maar zandlopertje blijft maar lopen na het maken van de foto's.

Edit: toch gelukt :) Wel jammer dat je weer een werkdag moet wachten voor controle, dat kan wel anders tegenwoordig. Dat stukje online verificatie had ASN dan weer wél goed voor elkaar.

[ Bericht 8% gewijzigd door leolinedance op 03-01-2026 11:32:41 ]
pi_219737601
Iemand ervaring met Garanti BBVA? Geven 2,8% rente
pi_219737740
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 21:42 schreef Debuteer het volgende:
Prima bank. Heb vorig jaar gebruik gemaakt van hun actierente dus ik mag niet meer deze ronde.

Mijn vriend wil morgen een rekening openen maar twijfelt of hij wel actierente krijgt als er gestort wordt vanaf onze en/of rekening, dezelfde die ik vorig jaar gebruikte. Heeft iemand hier ervaring mee?
Spoilers!
  zaterdag 3 januari 2026 @ 23:20:56 #147
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_219739752
quote:
Ja ik ben voor die aanbieding gegaan. Tot ergens in mei heb ik die 2.8 rente. Gisteren of eergisteren de rente van 6 weken uitbetaald gekregen.
Ziet er allemaal goed uit.
pi_219740951
quote:
Prima ervaring. Een + is dat je ook toekomstige overboekingen kan inplannen (periodiek en eenmalig). Er is geen instant payments, maar ik gebruik de inplanbare overboekingen voor om verwachte grotere afschrijvingen op mijn betaalrekening weer aan te zuiveren.
pi_219741182
quote:
De recensies:

https://nl.trustpilot.com/review/garantibank.nl
  zondag 4 januari 2026 @ 08:54:45 #150
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_219741186
Hier ook prima ervaringen met garantibank :Y Al sinds de vorige nieuwe klanten actie en heb er nu deposito’s lopen.
Zolang je maar weet dat er geen instant payments zijn kan je ook niet teleurgesteld worden.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 4 januari 2026 @ 11:25:09 #151
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_219742306
Ik moet wel zeggen dat het aanmeldproces wel nog wat voeten in de aarde had bij garantibank.
En dat er geen app is. Alleen voor zakelijke gebruikers geloof ik. Dat is de enige jammer.
  dinsdag 6 januari 2026 @ 10:15:28 #152
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_219758647
ING, NIBC en ASN acties inmiddels in stelling gebracht. 25+25+50 = 100 euro.
Toch weer een gratis etentje in april :P
pi_219759480
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 10:15 schreef leolinedance het volgende:
ING, NIBC en ASN acties inmiddels in stelling gebracht. 25+25+50 = 100 euro.
Toch weer een gratis etentje in april :P
Ik ben al klant bij ING, maar zie daar geen actie met sparen.
pi_219759893
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 11:41 schreef Patroon het volgende:

[..]

ING selecteert specifieke klanten uit voor acties via MijnING. Ze hebben zelden openbare acties.
pi_219759924
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 12:37 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

ING selecteert specifieke klanten uit voor acties via MijnING. Ze hebben zelden openbare acties.
Vond deze link via Google maar is niet meer actief lijkt me zo, ik kon me echter wel aanmelden....

https://www.ing.nl/partic(...)bij-genoeg-inkomsten
  dinsdag 6 januari 2026 @ 12:56:11 #156
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_219760076
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 11:41 schreef Patroon het volgende:

[..]
Nee die kreeg ook niet iedereen schijnbaar. Moest je 700 euro per maand op je rekening laten storten een paar maanden lang.
pi_219785204
Actie raisin nieuwe klanten
quote:
2,85% p.j. op de RenteBoost spaarrekening
Maak kennis met Raisin via onze exclusieve RenteBoost spaarrekening voor nieuwe klanten. De ideale start voor je spaargeld – direct, flexibel en zonder gedoe.

- 2,85% p.j. – 3 maanden gegarandeerd
- Altijd vrij opneembaar
- Geen kosten & geen bronbelasting
- Aangehouden in Duitsland
- Voor nieuwe klanten
  vrijdag 9 januari 2026 @ 11:52:43 #158
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_219787491
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 05:13 schreef KrekelJapie het volgende:
Actie raisin nieuwe klanten
[..]

Garantibank biedt hetzelfde, maar dan 6 maanden lang.
pi_219787859
Dat klopt wel, maar toch vind ik alle acties wel fijn om te lezen. Als je toevallig geen klant bent bij de een en wel bij de ander dan is het toch fijn om al die dingen te zien.
  Moderator vrijdag 9 januari 2026 @ 16:25:32 #160
5428 crew  miss_sly
pi_219789848
Als je de beschikking hebt over een groter bedrag dat je de komende maanden niet maar in de loop van het jaar wel nodig hebt, waar kun je dat het beste stallen nu?

Er is een aantal banken dat een mooie aanbieding heeft, zag ik al. Het geld staat op een ING rekening. Zelf heb ik al rekeningen bij ASN, maar nog niet bijvoorbeeld de depositorekening waar ze nu een actie op hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 9 januari 2026 @ 16:45:17 #161
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_219790023
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 16:25 schreef miss_sly het volgende:
Als je de beschikking hebt over een groter bedrag dat je de komende maanden niet maar in de loop van het jaar wel nodig hebt, waar kun je dat het beste stallen nu?

Er is een aantal banken dat een mooie aanbieding heeft, zag ik al. Het geld staat op een ING rekening. Zelf heb ik al rekeningen bij ASN, maar nog niet bijvoorbeeld de depositorekening waar ze nu een actie op hebben.
Garantibank
pi_219790269
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 16:25 schreef miss_sly het volgende:

Wat leolinedance zegt:
Door de actie voor nieuwe rekeninghouders biedt Garantibank voor 6 maanden lang een rente van 2,8% (daarna 1,55%). Zij betalen 1x per jaar op 1 januari de rente uit. De eigenaar van Garantibank is het Spaanse BBVA maar Garantibank werkt met een Nederlandse bankvergunning en het geld valt dus ook onder het Nederlandse DGS.

Die actierente is beter dan bijvoorbeeld je geld 6 maanden vast te zetten. De hoogste die ik via Raisin zie is bijvoorbeeld 2,51% en dan staat je geld in Roemenie of met 2,5% in Italie. Hierboven meldde KrekelJapie naturlijk nog een actie bij Raisin zelf dat je voor 3 maanden 2,85% krijgt. Dat is natuurlijk net iets meer dan de 2,8% van Garantibank, maar in de praktijk merk je van dit soort verschillen bijna niets - zeker omdat het maar 3 maanden is in plaats van 6 maanden. Raisin is een Duitse bank die vooral samenwerkt met andere partnerbanken. De beste andere reguliere spaarrente die ik daar zie is 1,92%.
Ik vind Raisin zelf wel prettig, maar je moet er wel rekening mee houden dat het een paar werkdagen kan duren voor je het geld terug op je betaalrekening hebt - doordat het van die partnerbank naar Raisin gaat en daarna van Raisin naar je eigen rekening. Iets meer gedoe dus.

En natuurlijk lopen er ook acties bij ASN en NIBC waarbij je 50 of 25 euro bonus krijgt. Die zijn ook fijn om mee te pikken, maar die kan je ook meepikken als je er niet een heel groot bedrag neerzet

[ Bericht 18% gewijzigd door snabbi op 09-01-2026 17:27:18 ]
pi_219790562
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 16:45 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Garantibank
Dit.
Als het bedrag groter is dan 100.000 euro, spitsen over meerdere banken met verschillende bankvergunningen.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 22:14:18 #164
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_219793365
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 17:44 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Dit.
Als het bedrag groter is dan 100.000 euro, spitsen over meerdere banken met verschillende bankvergunningen.
Tip van flip: Zet tot max Eur 98.000,- op een rekening. Bij omvallen van een bank wordt ook de tot het faillissement opgebouwde rente uitgekeerd, tot de grens van in totaal Eur 100.000,- per bankvergunning.
pi_219806229
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 17:03 schreef blomke het volgende:

[..]
Ja, al jaren. Heb 'm standaard in de "Wallet": = gratis betaalrekening en dat bevalt uitstekend. Beter dan ING, om over de rest van die r**********s maar te zwijgen.
Ik heb ook een openbank rekening. Nu zag ik dat geldopnames bij Geldmaat niet meer kostenloos zijn. Je moet daar nu een aardige servicefee betalen, tenzij je meer dan 2450 euro opneemt.
https://www.geldmaat.nl/nl/diensten/opnemen/biljetten-opnemen/
pi_219806570
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 11:15 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ik heb ook een openbank rekening. Nu zag ik dat geldopnames bij Geldmaat niet meer kostenloos zijn. Je moet daar nu een aardige servicefee betalen, tenzij je meer dan 2450 euro opneemt.
https://www.geldmaat.nl/nl/diensten/opnemen/biljetten-opnemen/
Op de site van Openbank staat:

quote:
Hoe vaak kun je geld opnemen met je Я42 Betaalpas?

Je kunt 5 keer per maand zonder kosten geld opnemen in de eurozone. Vanaf de zesde geldopname worden de kosten in rekening gebracht die de geldautomaat aangeeft.
Ik vermoed dat de kosten van GeldMaat pas bij de 6de opname in een maand in rekening worden gebracht.

De beide keren dat ik met mijn Openbank pas geld heb opgenomen bij een automaat (alweer 3 jaar geleden), stond er bij de omschrijving een bedrag commissie vermeld, dit bedrag is echter niet in mindering gebracht op mijn saldo.

Als je het zeker wilt weten, morgen even bellen (of wat geld uit de automaat gaan halen).
pi_219806687
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 12:02 schreef delcielo het volgende:

[..]
Op de site van Openbank staat:
[..]
Ik vermoed dat de kosten van GeldMaat pas bij de 6de opname in een maand in rekening worden gebracht.

Als je het zeker wilt weten, morgen even bellen (of wat geld uit de automaat gaan halen).
Ik stond net voor de Geldmaat om wat geld te pinnen en er werden kosten gerekend, anders had ik het niet geweten.

Dit was voor mij de eerste keer. Andere opnames in vorige jaren waren kostenloos.

Ik heb openbank via whatsapp vraag gesteld over kosten en hun website.
  zondag 11 januari 2026 @ 21:16:30 #168
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_219813332
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 11:25 schreef ondeugend het volgende:
Ik moet wel zeggen dat het aanmeldproces wel nog wat voeten in de aarde had bij garantibank.
En dat er geen app is. Alleen voor zakelijke gebruikers geloof ik. Dat is de enige jammer.
Er is wel een app, die heet GBI sparen. Werkt prima.
  zondag 11 januari 2026 @ 22:20:10 #169
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_219813807
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 21:16 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Er is wel een app, die heet GBI sparen. Werkt prima.
Die heb ik gehad maar was voor zakelijke gebruikers?
Ik ga nog eens kijken.
  zondag 11 januari 2026 @ 22:20:39 #170
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_219813810
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 22:20 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Die heb ik gehad maar was voor zakelijke gebruikers?
Ik ga nog eens kijken.
Nee, ik ben geen zakelijke gebruiker en het werkt gewoon.
  zondag 11 januari 2026 @ 22:29:45 #171
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_219813883
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 22:20 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Nee, ik ben geen zakelijke gebruiker en het werkt gewoon.
Ik heb het aan de praat maar ik heb het in oktober ook geprobeerd en toen werkte het niet. Nou bedankt voor de tip!
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 09:36:33 #172
5428 crew  miss_sly
pi_219815555
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 11:25 schreef ondeugend het volgende:
App moet ik nog bekijken, maar aanmelden lijkt vooralsnog tamelijk soepel gegaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219815626
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 12:09 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ik stond net voor de Geldmaat om wat geld te pinnen en er werden kosten gerekend, anders had ik het niet geweten.

Dit was voor mij de eerste keer. Andere opnames in vorige jaren waren kostenloos.

Ik heb openbank via whatsapp vraag gesteld over kosten en hun website.
antwoord OpenBank
quote:
We zijn ervan op de hoogte. Er lijkt iets veranderd te zijn bij Geldmaat welke ineens 4 euro toont bij geldopnamen. Geen zorgen: dit bedrag wordt wel zichtbaar bij inhoudingen, maar uiteindelijk niet echt afgeschreven van je rekening.
pi_219816060
Opvallende verhoging bij garantibank

Deposito 5 jaar van 2.25% naar 3.0%

Looptijd
3 maanden
6 maanden
9 maanden
1 jaar
2 jaar
3 jaar
4 jaar
5 jaar

Nieuw tarief
2,25%
2,05%
2,05%
2,50%
2,50%
2,60%
2,65%
3,00%
pi_219816064
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 09:46 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
antwoord OpenBank
[..]

Oké dat is mooi.

Niet dat ik het vaak gebruik maar als backup van mijn huisbank is het toch handig om achter de hand te hebben.
pi_219817981
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 09:46 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
antwoord OpenBank
[..]

Goede berichten!
pi_219838832
Deposito Ayvens

Looptijd Huidige rente Wijziging Nieuwe rente
6 maanden 1,40% +0,20% 1,60%
1 jaar 2,10% +0,10% 2,20%
2 jaar 2,15% +0,10% 2,25%
3 jaar 2,25% +0,20% 2,45%
4 jaar 2,30% +0,35% 2,65%
5 jaar 2,35% +0,35% 2,70%
pi_219839469
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 11:15 schreef KrekelJapie het volgende:
Deposito Ayvens

Nu is het natuurlijk een momentopname maar wel bijzonder dat de rentes wat oplopen terwijl ook de beurzen fors stijgen. Die rente stijging snap ik in het huidige klimaat beter dan de oplopende beurzen (voor zo lang het duurt).
pi_219841448
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 11:15 schreef KrekelJapie het volgende:
Deposito Ayvens

Er loopt binnenkort een deposito af dus dat scheelt weer bij vastzetten van een nieuwe. Helaas wel een minder percentage dan wat ik had.
pi_219841913
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 15:26 schreef Stansfield het volgende:

[..]
Er loopt binnenkort een deposito af dus dat scheelt weer bij vastzetten van een nieuwe. Helaas wel een minder percentage dan wat ik had.
Dit soort percentages is amper genoeg om de inflatie te compenseren.
pi_219843577
Weer een forse renteverhoging
quote:
Nordax Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verhogen van 1,88% p.j. naar 1,89% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 16.01.2026.
pi_219843899
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 19:44 schreef KrekelJapie het volgende:
Weer een forse renteverhoging
[..]

*O*
Rijk, we worden rijk!
pi_219844410
Afgelopen jaar zijn wij voor het eerst met Raisin in zee gegaan.
Nu vraag ik mij af hoe het gaat met de IB aangifte 2025.
Stuurt men een overzicht per mail of een login wanneer er een overzicht staat in de app?
Is het gespecificeerd per bank rekening? En is de status op 31-12-2025.
Heeft iemand dat vorig jaar al ontvangen?

Of of of weet de bd er al vanaf en is het nagaan of hun gegevens kloppen?

Vandaag pas dacht ik eraan en heb de bedragen genoteerd.
pi_219844631
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2026 20:46 schreef AnneX het volgende:
Afgelopen jaar zijn wij voor het eerst met Raisin in zee gegaan.
Nu vraag ik mij af hoe het gaat met de IB aangifte 2025.
Stuurt men een overzicht per mail of een login wanneer er een overzicht staat in de app?
Is het gespecificeerd per bank rekening? En is de status op 31-12-2025.
Heeft iemand dat vorig jaar al ontvangen?

Of of of weet de bd er al vanaf en is het nagaan of hun gegevens kloppen?

Vandaag pas dacht ik eraan en heb de bedragen genoteerd.
Vorig jaar stonden de rekeningen niet vooraf ingevuld bij de aangifte en heb ik ze zelf moeten toevoegen. Wel had ik op 25 feb een berichtje van Raisin zelf gekregen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de pdf staat echt alles genoemd wat je nu en in de toekomst nodig zou kunnen hebben. Saldo op 1-1-24, 31-12-24, de rente bruto en de rente netto (voor de landen waar er belasting wordt ingehouden op de uitgekeerde rente) en dus ook de betreffende bronbelasting wat is ingehouden en wat is verrekend. Alles per rekening waar iedere deposito zelf een aparte rekening heeft.

Ook leert de ervaring dat het aangifteformulier van de belasting niet gewend is om te gaan met die interne rekeningnummers en eigenlijk voor IBAN nummers verwerkt. Maar ja daar kan je omheen werken door die rekeningnummers niet te noemen.
pi_219844756
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 21:04 schreef snabbi het volgende:

[..]
Vorig jaar stonden de rekeningen niet vooraf ingevuld bij de aangifte en heb ik ze zelf moeten toevoegen. Wel had ik op 25 feb een berichtje van Raisin zelf gekregen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de pdf staat echt alles genoemd wat je nu en in de toekomst nodig zou kunnen hebben. Saldo op 1-1-24, 31-12-24, de rente bruto en de rente netto (voor de landen waar er belasting wordt ingehouden op de uitgekeerde rente) en dus ook de betreffende bronbelasting wat is ingehouden en wat is verrekend. Alles per rekening waar iedere deposito zelf een aparte rekening heeft.

Ook leert de ervaring dat het aangifteformulier van de belasting niet gewend is om te gaan met die interne rekeningnummers en eigenlijk voor IBAN nummers verwerkt. Maar ja daar kan je omheen werken door die rekeningnummers niet te noemen.
Volgens mij was de specificatie niet heel duidelijk (bij veel verschillende rekeningen en deposito) en had bv geen optelling.
pi_219844811
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 21:15 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Volgens mij was de specificatie niet heel duidelijk (bij veel verschillende rekeningen en deposito) en had bv geen optelling.
Wat bedoel je precies met optelling? Een telling per bank misschien? Dat zit er namelijk inderdaad niet in omdat ik het per rekening heb. En ja dat is wel bewerkelijk, maar eigenlijk zou je dus niet één post moeten opvoeren bij je belasting van Raisin, maar elke rekening apart benoemen.

Daarom is het wel jammer dat het niet vooraf ingevuld was.
pi_219844988
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 21:20 schreef snabbi het volgende:

[..]
Wat bedoel je precies met optelling? Een telling per bank misschien? Dat zit er namelijk inderdaad niet in omdat ik het per rekening heb. En ja dat is wel bewerkelijk, maar eigenlijk zou je dus niet één post moeten opvoeren bij je belasting van Raisin, maar elke rekening apart benoemen.

Ik had vorig jaar 7 a4-pagina's met saldi van verschillende producten in mijn jaaropgave. Dit jaar waarschijnlijk nog veel meer.

Het gaf veel minder inzicht dat andere jaaropgaven die ik krijg. Een totaalsaldo zou ik niet onlogisch vinden omdat je bv. ook vragen krijgt heeft een meer dan x euro aan vermogen.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 16-01-2026 03:55:55 ]
pi_219845030
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 21:20 schreef snabbi het volgende:

[..]

Afgelopen jaar was bij mij een deel wel voor ingevuld en een deel,niet. Het lijkt daarmee afhankelijk te zijn van de 'eindbank' en niet zo zeer van Raisin.

En ja, op geven per rekening en per deposito 😂
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_219845234
Zeven A4 -tjes met bedragen! 😎

Dank voor jullie antwoorden. Afwachten dan maar.
pi_219847583
quote:
Het jaar 2026 begint goed bij NIBC! De rente op uw NIBC Spaarrekening en/of NIBC Kwartaalspaarrekening wordt vanaf nu maandelijks bijgeschreven!

Door het maandelijkse uitkeren van de rente, profiteert u van het rente‑op‑rente‑effect: u ontvangt niet alleen rente over uw spaargeld, maar ook over de rente die eerder al is bijgeschreven. Zo groeit uw spaargeld iedere maand verder door.

De rente wordt maandelijks achteraf bijgeschreven. De eerste maandelijkse rentebetaling vindt uiterlijk de eerste week van februari plaats. U ziet dit terug in de Sparen app of in uw online omgeving MijnNIBC.
Ook wel prettig
pi_219848001
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 16:22 schreef blomke het volgende:

[..]
Eens, maar voor mijn buffer wat ik sowieso wil hebben is het wel handig en toch nog iets hogere rente dat de flexibele spaarrekening.
pi_219848377
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 11:45 schreef Stansfield het volgende:

[..]
Eens, maar voor mijn buffer wat ik sowieso wil hebben is het wel handig en toch nog iets hogere rente dat de flexibele spaarrekening.
Och als je niet rookt zijn de inflatiecijfers al een stuk minder extreem.
  zondag 18 januari 2026 @ 09:14:08 #193
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_219864193
De berekende opgebouwde rente bij Ayvens klopt hier niet. Even afwachten welke rente ze deze maand gaan uitkeren.
  zondag 18 januari 2026 @ 09:55:17 #194
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_219864448
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 09:14 schreef Van_Poppel het volgende:
De berekende opgebouwde rente bij Ayvens klopt hier niet. Even afwachten welke rente ze deze maand gaan uitkeren.
Ik heb het in het begin helemaal nagerekend nav hun voorbeeld maar hier klopte het wel destijds :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_219864497
quote:

[..]
Daarom ook een verdeling maken tussen beleggen en sparen.

Mijn beleggingen (met name NT World etc) staan sinds 1 januari op 3,6%.. dat is zelfs hoger dan een 5 jarige deposito voor een heel jaar.

Natuurlijk is het risicoprofiel heel anders, vandaar ook een verdeling.

Vorig jaar beleggen 5,6% + deposito 3,3% = 8,9% / 2 = 4,45% gemiddeld rendement. Bij een matig beursjaar.
(Mijn verdeling is ongeveer 50/50).
pi_219864666
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2025 16:16 schreef Patroon het volgende:

[..]
Ik heb in het verleden ook wel eens geld tussen twee rekeningen even tijdelijk verdwenen zodat het niet op de jaaropgave zichtbaar is, maar je moet daar wel mee uitkijken. Ze kunnen nu met AI veel meer zien dan je denkt en als je jaaropgave opeens veel lager is dan verwacht kan dat wel vragen oproepen. Geld wat niet zichtbaar is, maar wel in je bezit moet je officieel opgeven en wordt gezien als fraude.

Om vermogensbelasting te verminderen kan je dit jaar nog gebruik maken van een groen sparen. Bijv Rabobank 1.65% rente. Het is niet veel, maar je kan er wel vermogensbelasting mee besparen. Ik kan er mee net onder de vermogensduiken. Daarmee kom ik op 3.25% over wat ik een jaar heb vastgezet. Na 2026 is dit gebeurd trouwens.
Ik betwijfel of geld tegenwoordig nog heel even ''weg'' kan zijn met instant overboekingen
  zondag 18 januari 2026 @ 17:17:06 #197
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_219868066
quote:

[..]
Daar gaan we weer :')
Dan stop jij je centjes toch in een ouwe sok?
pi_219868654
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 10:30 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ik betwijfel of geld tegenwoordig nog heel even ''weg'' kan zijn met instant overboekingen
Overboekingen van spaarrekeningen hoeven niet instant te zijn.
pi_219870814
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 17:17 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Daar gaan we weer :')
Dan stop jij je centjes toch in een ouwe sok?
ETF S&P500: +14% in 2025,
VanEck Semiconductor ETF: +50% "" ""
pi_219870849
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 21:38 schreef blomke het volgende:

[..]
ETF S&P500: +14% in 2025,
VanEck Semiconductor ETF: +50% "" ""
minus de dollardaling.
ben ik toch beter uit met zilver +170% en zilvermijnen +400%
maar dit is een spaartopic, waarom zit je dan hier .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')