Goede berichten!quote:
Nu is het natuurlijk een momentopname maar wel bijzonder dat de rentes wat oplopen terwijl ook de beurzen fors stijgen. Die rente stijging snap ik in het huidige klimaat beter dan de oplopende beurzen (voor zo lang het duurt).quote:Op donderdag 15 januari 2026 11:15 schreef KrekelJapie het volgende:
Deposito Ayvens
Looptijd Huidige rente Wijziging Nieuwe rente
6 maanden 1,40% +0,20% 1,60%
1 jaar 2,10% +0,10% 2,20%
2 jaar 2,15% +0,10% 2,25%
3 jaar 2,25% +0,20% 2,45%
4 jaar 2,30% +0,35% 2,65%
5 jaar 2,35% +0,35% 2,70%
Er loopt binnenkort een deposito af dus dat scheelt weer bij vastzetten van een nieuwe. Helaas wel een minder percentage dan wat ik had.quote:Op donderdag 15 januari 2026 11:15 schreef KrekelJapie het volgende:
Deposito Ayvens
Looptijd Huidige rente Wijziging Nieuwe rente
6 maanden 1,40% +0,20% 1,60%
1 jaar 2,10% +0,10% 2,20%
2 jaar 2,15% +0,10% 2,25%
3 jaar 2,25% +0,20% 2,45%
4 jaar 2,30% +0,35% 2,65%
5 jaar 2,35% +0,35% 2,70%
Dit soort percentages is amper genoeg om de inflatie te compenseren.quote:Op donderdag 15 januari 2026 15:26 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Er loopt binnenkort een deposito af dus dat scheelt weer bij vastzetten van een nieuwe. Helaas wel een minder percentage dan wat ik had.
quote:Nordax Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verhogen van 1,88% p.j. naar 1,89% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 16.01.2026.
quote:Op donderdag 15 januari 2026 19:44 schreef KrekelJapie het volgende:
Weer een forse renteverhoging
[..]
Vorig jaar stonden de rekeningen niet vooraf ingevuld bij de aangifte en heb ik ze zelf moeten toevoegen. Wel had ik op 25 feb een berichtje van Raisin zelf gekregenquote:Op donderdag 15 januari 2026 20:46 schreef AnneX het volgende:
Afgelopen jaar zijn wij voor het eerst met Raisin in zee gegaan.
Nu vraag ik mij af hoe het gaat met de IB aangifte 2025.
Stuurt men een overzicht per mail of een login wanneer er een overzicht staat in de app?
Is het gespecificeerd per bank rekening? En is de status op 31-12-2025.
Heeft iemand dat vorig jaar al ontvangen?
Of of of weet de bd er al vanaf en is het nagaan of hun gegevens kloppen?
Vandaag pas dacht ik eraan en heb de bedragen genoteerd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de pdf staat echt alles genoemd wat je nu en in de toekomst nodig zou kunnen hebben. Saldo op 1-1-24, 31-12-24, de rente bruto en de rente netto (voor de landen waar er belasting wordt ingehouden op de uitgekeerde rente) en dus ook de betreffende bronbelasting wat is ingehouden en wat is verrekend. Alles per rekening waar iedere deposito zelf een aparte rekening heeft.
Ook leert de ervaring dat het aangifteformulier van de belasting niet gewend is om te gaan met die interne rekeningnummers en eigenlijk voor IBAN nummers verwerkt. Maar ja daar kan je omheen werken door die rekeningnummers niet te noemen.
quote:Op donderdag 15 januari 2026 21:04 schreef snabbi het volgende:
[..]
Vorig jaar stonden de rekeningen niet vooraf ingevuld bij de aangifte en heb ik ze zelf moeten toevoegen. Wel had ik op 25 feb een berichtje van Raisin zelf gekregenVolgens mij was de specificatie niet heel duidelijk (bij veel verschillende rekeningen en deposito) en had bv geen optelling.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de pdf staat echt alles genoemd wat je nu en in de toekomst nodig zou kunnen hebben. Saldo op 1-1-24, 31-12-24, de rente bruto en de rente netto (voor de landen waar er belasting wordt ingehouden op de uitgekeerde rente) en dus ook de betreffende bronbelasting wat is ingehouden en wat is verrekend. Alles per rekening waar iedere deposito zelf een aparte rekening heeft.
Ook leert de ervaring dat het aangifteformulier van de belasting niet gewend is om te gaan met die interne rekeningnummers en eigenlijk voor IBAN nummers verwerkt. Maar ja daar kan je omheen werken door die rekeningnummers niet te noemen.
Wat bedoel je precies met optelling? Een telling per bank misschien? Dat zit er namelijk inderdaad niet in omdat ik het per rekening heb. En ja dat is wel bewerkelijk, maar eigenlijk zou je dus niet één post moeten opvoeren bij je belasting van Raisin, maar elke rekening apart benoemen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 21:15 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Volgens mij was de specificatie niet heel duidelijk (bij veel verschillende rekeningen en deposito) en had bv geen optelling.
Ik had vorig jaar 7 a4-pagina's met saldi van verschillende producten in mijn jaaropgave. Dit jaar waarschijnlijk nog veel meer.quote:Op donderdag 15 januari 2026 21:20 schreef snabbi het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met optelling? Een telling per bank misschien? Dat zit er namelijk inderdaad niet in omdat ik het per rekening heb. En ja dat is wel bewerkelijk, maar eigenlijk zou je dus niet één post moeten opvoeren bij je belasting van Raisin, maar elke rekening apart benoemen.
Daarom is het wel jammer dat het niet vooraf ingevuld was.
Afgelopen jaar was bij mij een deel wel voor ingevuld en een deel,niet. Het lijkt daarmee afhankelijk te zijn van de 'eindbank' en niet zo zeer van Raisin.quote:Op donderdag 15 januari 2026 21:20 schreef snabbi het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met optelling? Een telling per bank misschien? Dat zit er namelijk inderdaad niet in omdat ik het per rekening heb. En ja dat is wel bewerkelijk, maar eigenlijk zou je dus niet één post moeten opvoeren bij je belasting van Raisin, maar elke rekening apart benoemen.
Daarom is het wel jammer dat het niet vooraf ingevuld was.
Ook wel prettigquote:Het jaar 2026 begint goed bij NIBC! De rente op uw NIBC Spaarrekening en/of NIBC Kwartaalspaarrekening wordt vanaf nu maandelijks bijgeschreven!
Door het maandelijkse uitkeren van de rente, profiteert u van het rente‑op‑rente‑effect: u ontvangt niet alleen rente over uw spaargeld, maar ook over de rente die eerder al is bijgeschreven. Zo groeit uw spaargeld iedere maand verder door.
De rente wordt maandelijks achteraf bijgeschreven. De eerste maandelijkse rentebetaling vindt uiterlijk de eerste week van februari plaats. U ziet dit terug in de Sparen app of in uw online omgeving MijnNIBC.
Eens, maar voor mijn buffer wat ik sowieso wil hebben is het wel handig en toch nog iets hogere rente dat de flexibele spaarrekening.quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Dit soort percentages is amper genoeg om de inflatie te compenseren.
Och als je niet rookt zijn de inflatiecijfers al een stuk minder extreem.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 11:45 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Eens, maar voor mijn buffer wat ik sowieso wil hebben is het wel handig en toch nog iets hogere rente dat de flexibele spaarrekening.
Ik heb het in het begin helemaal nagerekend nav hun voorbeeld maar hier klopte het wel destijdsquote:Op zondag 18 januari 2026 09:14 schreef Van_Poppel het volgende:
De berekende opgebouwde rente bij Ayvens klopt hier niet. Even afwachten welke rente ze deze maand gaan uitkeren.
Daarom ook een verdeling maken tussen beleggen en sparen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik betwijfel of geld tegenwoordig nog heel even ''weg'' kan zijn met instant overboekingenquote:Op zaterdag 13 december 2025 16:16 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb in het verleden ook wel eens geld tussen twee rekeningen even tijdelijk verdwenen zodat het niet op de jaaropgave zichtbaar is, maar je moet daar wel mee uitkijken. Ze kunnen nu met AI veel meer zien dan je denkt en als je jaaropgave opeens veel lager is dan verwacht kan dat wel vragen oproepen. Geld wat niet zichtbaar is, maar wel in je bezit moet je officieel opgeven en wordt gezien als fraude.
Om vermogensbelasting te verminderen kan je dit jaar nog gebruik maken van een groen sparen. Bijv Rabobank 1.65% rente. Het is niet veel, maar je kan er wel vermogensbelasting mee besparen. Ik kan er mee net onder de vermogensduiken. Daarmee kom ik op 3.25% over wat ik een jaar heb vastgezet. Na 2026 is dit gebeurd trouwens.
Daar gaan we weerquote:Op donderdag 15 januari 2026 16:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Overboekingen van spaarrekeningen hoeven niet instant te zijn.quote:Op zondag 18 januari 2026 10:30 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ik betwijfel of geld tegenwoordig nog heel even ''weg'' kan zijn met instant overboekingen
ETF S&P500: +14% in 2025,quote:Op zondag 18 januari 2026 17:17 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Daar gaan we weer![]()
Dan stop jij je centjes toch in een ouwe sok?
minus de dollardaling.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:38 schreef blomke het volgende:
[..]
ETF S&P500: +14% in 2025,
VanEck Semiconductor ETF: +50% "" ""
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |