Voor nu wel maar ga er maar vanuit dat er op termijn zaken gaan veranderen.quote:Op donderdag 13 november 2025 16:52 schreef blomke het volgende:
[..]
Abn Amro is toch Nl. En NIBC blijft gewoon wat 't nu is.
Dat lijkt me sterk. Waarom zou ABN tegen een hogere prijs spaargeld binnen willen halen? Evenzo waarom zou ABN een extra bankvergunning in de lucht houden. Het is hoogstens een merknaam die gevoerd wordt als er bepaalde niche-markten zijn die daar lekker op bediend werden, maar ook die niche-markten werden eigenlijk al eerder afgestoten.quote:Op donderdag 13 november 2025 16:52 schreef blomke het volgende:
[..]
Abn Amro is toch Nl. En NIBC blijft gewoon wat 't nu is.
Voor nu wel omdat de overname nog niet rond is. ECB moet goedkeuren enzoquote:Op donderdag 13 november 2025 20:21 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Voor nu wel maar ga er maar vanuit dat er op termijn zaken gaan veranderen.
Het gaat om de hypotheken en de klanten die ze via NIBC binnen"lurken".quote:Op donderdag 13 november 2025 20:21 schreef snabbi het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. Waarom zou ABN tegen een hogere prijs spaargeld binnen willen halen? Evenzo waarom zou ABN een extra bankvergunning in de lucht houden. Het is hoogstens een merknaam die gevoerd wordt als er bepaalde niche-markten zijn die daar lekker op bediend werden, maar ook die niche-markten werden eigenlijk al eerder afgestoten.
Ja goed, zaken veranderen altijd als je maar lang genoeg de tijd neemt.quote:Op donderdag 13 november 2025 20:21 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Voor nu wel maar ga er maar vanuit dat er op termijn zaken gaan veranderen.
Bijvoorbeeld ja. En dus gaan ze op termijn o.a. spaarzaken aanpassen.quote:Op donderdag 13 november 2025 20:23 schreef blomke het volgende:
[..]
Het gaat om de hypotheken en de klanten die ze via NIBC binnen"lurken".
In het sparen topic letten we op andere dingen dan hypotheken.quote:Op donderdag 13 november 2025 20:23 schreef blomke het volgende:
[..]
Het gaat om de hypotheken en de klanten die ze via NIBC binnen"lurken".
quote:Op donderdag 13 november 2025 20:27 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld ja. En dus gaan ze op termijn o.a. spaarzaken aanpassen.
Goed, spaarzaken veranderen? Zoals de rente? Die is toch al ruk bij NIBC 1,45% dus dat is het punt niet.quote:Op donderdag 13 november 2025 20:27 schreef snabbi het volgende:
[..]
In het sparen topic letten we op andere dingen dan hypotheken.
Nibc heeft regelmatig hele redelijke depositorentes. Ze bedienen een flinke groep spaarders dus ook al is het voor jou geen gemis is dat voor een behoorlijke groep spaarders wel het geval. Daarnaast neemt hiermee de concurrentie op de Nederlandse spaarmarkt ook weer af.quote:Op donderdag 13 november 2025 20:32 schreef blomke het volgende:
[..]
[..]
Goed, spaarzaken veranderen? Zoals de rente? Die is toch al ruk bij NIBC 1,45% dus dat is het punt niet.
Precies dit. Ik heb daar een halfjaarsdepositootje tot maart 2026 staan tegen 2,3 %.quote:Op donderdag 13 november 2025 23:04 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Nibc heeft regelmatig hele redelijke depositorentes. Ze bedienen een flinke groep spaarders dus ook al is het voor jou geen gemis is dat voor een behoorlijke groep spaarders wel het geval. Daarnaast neemt hiermee de concurrentie op de Nederlandse spaarmarkt ook weer af.
Hier laat ik het bij aangezien jij toch altijd het laatste woord wil hebben.
Sparen op de Nl. markt was/is toch al kans-&concurrentieloos vgl. met buitenlandse aanbieders. Bij Open Bank kan je als nieuwe klant al 3% krijgen op een gewone spaarrekening.quote:Op donderdag 13 november 2025 23:04 schreef Horsemen het volgende:
Ze bedienen een flinke groep spaarders dus ook al is het voor jou geen gemis is dat voor een behoorlijke groep spaarders wel het geval. Daarnaast neemt hiermee de concurrentie op de Nederlandse spaarmarkt ook weer af.
Bij NIBC heb ik een 2,7% 1 jrs. deposito staan die volgende week afloopt. En nou? Sparen is toch al zinloos bij een Nl. inflatie >3%.quote:Op vrijdag 14 november 2025 08:20 schreef paardendokter het volgende:
Precies dit. Ik heb daar een halfjaarsdepositootje tot maart 2026 staan tegen 2,3 %.
😂gefeliciteerd, weer het laatste woordquote:Op vrijdag 14 november 2025 08:20 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Precies dit. Ik heb daar een halfjaarsdepositootje tot maart 2026 staan tegen 2,3 %.
?quote:Op vrijdag 14 november 2025 09:41 schreef VrijdagVisDag het volgende:
[..]
😂gefeliciteerd, weer het laatste woord
Tuurlijk, vergelijk jij maar appels met peren.quote:Op vrijdag 14 november 2025 09:17 schreef blomke het volgende:
[..]
Sparen op de Nl. markt was/is toch al kans-&concurrentieloos vgl. met buitenlandse aanbieders. Bij Open Bank kan je als nieuwe klant al 3% krijgen op een gewone spaarrekening.
[..]
Over appels en peren gesproken: ik heb NIBC en Open Bank & ken beide al jaren door-en-door. Die kan je absoluut niet met elkaar vergelijken qua betalen/pasjes en beleggingsmogelijkheden: bij NIBC kan je geen betaalrekening afsluiten en geen beleggingen kopen.quote:Op vrijdag 14 november 2025 22:30 schreef Crowd001 het volgende:
Op zich is Openbank geen onaardige bank. Heb er zelf al jaren een reserve betaalrekening en ook een spaarrekening met beperkte saldo. Je nabestaanden zijn echter helemaal het haasje als je komt te overlijden. Ik zou er niet graag grote geldbedragen onderbrengen en voor mij zeker geen alternatief voor een bank als bijvoorbeeld NIBC. Maar goed ieder zijn ding.
Gelukkig maakt iedereen zijn eigen afweging en jij moet niet denken dat je de wijsheid in pacht hebt als je een half procentje meer krijgt met tig nadelige gevolgen. De inflatie voor blijven met een spaarrekening kan je al jaren op je buik schrijven.
quote:Op vrijdag 14 november 2025 22:35 schreef blomke het volgende:
[..]
Over appels en peren gesproken: ik ken/heb NIBC en Open Bank al jaren door-en-door. Die kan je absoluut niet met elkaar vergelijken qua betalen/pasjes en beleggingsmogelijkheden: ij NIBC kan je geen betaalrekening afsluiten en geen beleggingen kopen.
De rente op een (betaal)rekening wel toch?quote:Op zaterdag 15 november 2025 11:47 schreef TargaFlorio het volgende:
Een betaalrekening is toch helemaal niet van belang in dit topic?
Zijn er mensen die voor hun betaalrekening bij clubs als Open Bank zitten? Ik kan me dat niet voorstellen.quote:Op zaterdag 15 november 2025 13:09 schreef blomke het volgende:
[..]
De rente op een (betaal)rekening wel toch?
Want?quote:Op zaterdag 15 november 2025 14:09 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Zijn er mensen die voor hun betaalrekening bij clubs als Open Bank zitten? Ik kan me dat niet voorstellen.
Ja, al jaren. Heb 'm standaard in de "Wallet": = gratis betaalrekening en dat bevalt uitstekend. Beter dan ING, om over de rest van die r**********s maar te zwijgen.quote:Op zaterdag 15 november 2025 14:09 schreef TargaFlorio het volgende:
Zijn er mensen die voor hun betaalrekening bij clubs als Open Bank zitten? Ik kan me dat niet voorstellen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |