Ja, want die is wel relevant voor dit topic.quote:Op donderdag 27 november 2025 17:55 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
leuk dat je de laatste alinea weg laat
Goed nieuws, ik was al bezig om investeringen in huis/tuin naar voren te halen om mijn vermogen naar beneden te brengen.quote:Op donderdag 27 november 2025 17:14 schreef zeeland6 het volgende:
Het heffingsvrij vermogen waarover je geen vermogensbelasting wordt geïndexeerd en gaat omhoog van ¤57.684 (2025) naar ¤59.357 (2026). Eerder was sprake van een verlaging naar ¤51.396.
Als je dat allemaal afzet tegen de inflatie van >3%, wat is dan je conclusie?quote:Op donderdag 27 november 2025 18:52 schreef Patroon het volgende:
Het is altijd weer een sport om zo weinig mogelijk vermogensbelasting te betalen, dus zeker nuttige post van zeeland6.
Net 2 nieuwe auto's gekocht, maar blijven er nog steeds boven. Aflossen in huis levert ook maar 1.56% netto op, dus ook niet echt aantrekkelijk.
De groendeposito's worden ook uitgekleed. Was 0.7% heffingskorting en wordt 0.1%. Vanaf 2027 verdwijnt dat.
Stel ik kom met groendeposito onder de vermogensgrens en krijg daar 1.75% rente op (ing) dan levert dat mij netto 2.35% op. Staat dan een jaar vast. Minder definitief dan in stenen.
Dat mijn geld iets minder waardeverlies heeft dan als ik er 0% voor krijg 😉quote:Op donderdag 27 november 2025 18:56 schreef blomke het volgende:
[..]
Als je dat allemaal afzet tegen de inflatie van >3%, wat is dan je conclusie?
Deze is nog te openen tot eind december:quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:01 schreef KrekelJapie het volgende:
Ik ben aan het overwegen om nog een groen spaarproduct af te sluiten. Eerder werden deze producten bij a niet aangeboden of stonden maar kort open. Weet iemand of deze nu structureel aangeboden zodat ik deze eind december nog kan openen of worden deze nog steeds maar kort open gezet?
Bovenstaande van Rabo is qua percentage interessanter maar dit kan ook als je al een rekening bij de ING hebt lopen.quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:01 schreef KrekelJapie het volgende:
Ik ben aan het overwegen om nog een groen spaarproduct af te sluiten. Eerder werden deze producten bij a niet aangeboden of stonden maar kort open. Weet iemand of deze nu structureel aangeboden zodat ik deze eind december nog kan openen of worden deze nog steeds maar kort open gezet?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |