abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218828473
Bijstand is 1200 euro p/m max en dan moet je wel aan heel veel voorwaarden voldoen om dat sowieso te krijgen. De gedachte dat iedereen op zijn reet uitkering zit te trekken komt echt uit de jaren'80 vorige eeuw.
  zondag 21 september 2025 @ 00:54:20 #3
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_218828559
Ik had trouwens nog nooit van die hele "Els Rechts" gehoord, joh. Hoe komen mensen toch bij die figuren terecht?
  zondag 21 september 2025 @ 00:59:09 #4
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218828566
quote:
2s.gif Op zondag 21 september 2025 00:54 schreef Tijn het volgende:
Ik had trouwens nog nooit van die hele "Els Rechts" gehoord, joh. Hoe komen mensen toch bij die figuren terecht?
Social media/fabeltjefuik
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218828567
quote:
Als je eenmaal een bepaalde afslag neemt op social media dan zit je zo in een bubbel
pi_218828605
quote:
Ik ook, maar ik had ook nog nooit van Charlie Kirk gehoord. Van die social media bubbles, die langs elkaar leven denk ik dan.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zondag 21 september 2025 @ 01:42:20 #7
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218828608
Volgens mij mis je er weinig aan.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218828623
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 01:39 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Ik ook, maar ik had ook nog nooit van Charlie Kirk gehoord. Van die social media bubbles, die langs elkaar leven denk ik dan.
Ken alleen Greta Thunberg als milieu-activiste van oa XR, van Kirk ook nog nooit gehoord, laat staan van Els 'nooitvangehoordRechts'.
pi_218828836
Ik vind het wel bijzonder dat extreemrechts hier probeert te doen alsof hooligans een heel andere groep vormen, terwijl toch al heel lang heel duidelijk is in welke politieke hoek je die doorgaans kunt vinden. En dat is ook niet uniek in de wereld of in de geschiedenis; dat is altijd en overal zo.
pi_218828852
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 05:36 schreef Jigzoz het volgende:
Ik vind het wel bijzonder dat extreemrechts hier probeert te doen alsof hooligans een heel andere groep vormen, terwijl toch al heel lang heel duidelijk is in welke politieke hoek je die doorgaans kunt vinden. En dat is ook niet uniek in de wereld of in de geschiedenis; dat is altijd en overal zo.
En er dan ook nog 'links' bij framen terwijl daar volgens de politiechef geen aanwijzingen voor zijn. Echt walgelijk.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_218828855
quote:

[..]
Generaties die in hun eigen wereld leven vooral.

Paar maanden geleden las ik in een column in NRC over Surrounded, een debatshow op YouTube. Uit sensatiezucht ben ik de aflevering die in de column genoemd wordt gaan kijken en ik deelde de ervaring van de columnist volledig. Ik liet later een fragment waarin iemand zich fascist noemt aan mijn vrouw en dochter zien en toen zei mijn dochter dat ze die serie heel vaak met een vriendin kijkt. En vervolgens liet ze een debat van Charlie Kirk (van wie ik dus ook nog nooit gehoord had) op de universiteit van Cambridge zien. Dat was volgens haar dan grappig omdat zo'n betweterig mannetje afgemaakt werd door Engelse studenten.

De andere kant: diezelfde dochter mag straks voor het eerst stemmen, dus ik vroeg gisteren of ze al een keuze heeft gemaakt, maar ze kent dus geen landelijke politici en weet nauwelijks waar de verschillende partijen voor staan. We hebben thuis twee kranten (en via die abonnementen toegang tot veel meer), maar die leest ze nooit. Niet dat ze geen lezer is, want de hele wereldliteratuur gaat er doorheen (allemaal in het Engels, ook weer zo'n generatieding), maar kranten lezen? Nooit.

Ik denk dat de inhoudelijke 'bubbels' vooral iets zijn van de oudere generatie, maar dat de generatie die nu ergens tussen de 16 en de 25 is onderling wel degelijk dezelfde namen en kanalen kent, maar onderling sterk verschillend daarover oordeelt.
pi_218828872
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 05:52 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
En er dan ook nog 'links' bij framen terwijl daar volgens de politiechef geen aanwijzingen voor zijn. Echt walgelijk.
Ik vind dat vooral heel ongeloofwaardig. Alsof er bij radicaal links twijfel bestaat of PVV-tuig wel in staat zal zijn om zelfstandig te gaan rellen, terwijl er bij vrijwel elke voetbalwedstrijd een leger aan ME paraat moet staan omdat ze anders elkaar al de hersens in slaan.

Dat ze constant zichzelf afzetten tegen het grote antivoorbeeld Extinction Rebellion vind ik wel ironisch. Extinction Rebellion, van die 65+'ers met thermosflessen thee, klassiek muzikanten, een paar beroepsactivisten met dreadlocks en ander buitensportjassen dragend volk. Kun je van alles van vinden, maar op de tuigindex wint zelfs de Tweede Kamerfractie van de PVV het al ruimschoots van ze.
pi_218828904
quote:

[..]
En ouder worden. :+
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_218828906
'Eelco Heinen: ‘Eurobonds? Een groter cadeau kun je Le Pen niet geven’' https://fd.nl/politiek/15(...)p-android&gift=Tuic5 (gratis te lezen)

(Breder interview dan de EU)
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_218828914
quote:
6s.gif Op zondag 21 september 2025 06:45 schreef nostra het volgende:
'Eelco Heinen: ‘Eurobonds? Een groter cadeau kun je Le Pen niet geven’' https://fd.nl/politiek/15(...)p-android&gift=Tuic5 (gratis te lezen)

(Breder interview dan de EU)
Le Pen mag niet eens meer meedoen aan verkiezingen ivm een veroordeling inzake corruptie. :D Maar inderdaad, de fransen moeten eens leren wat begrotingsdiscipline is.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_218829075
Ze kunnen beter in brussel gaan demonstreren aangezien landen alleen niets meer te vertellen hebben.
Het plan voor Nederland? Boeren en maakindustrie weg en degraderen tot achterstandswijk van de EU.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_218829113
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 01:50 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ken alleen Greta Thunberg als milieu-activiste van oa XR, van Kirk ook nog nooit gehoord, laat staan van Els 'nooitvangehoordRechts'.
Dan is je info wat oud, want Greta is tegenwoordig van de pro Palestijnse beweging.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218829114
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 08:25 schreef halfway het volgende:
Ze kunnen beter in brussel gaan demonstreren aangezien landen alleen niets meer te vertellen hebben.
Het plan voor Nederland? Boeren en maakindustrie weg en degraderen tot achterstandswijk van de EU.
Hoe weet je dat? Waar kunnen we dat plan vinden?
  zondag 21 september 2025 @ 08:53:21 #19
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218829170
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 08:25 schreef halfway het volgende:
Heel interessant.
Antifa
  zondag 21 september 2025 @ 08:55:13 #20
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218829176
quote:
Ik ken haar van toen ze overstapte van Els_pvv naar Els_rechts omdat ze fan was van Thierry. Dat was toen twitter nog gewoon te bekijken was en nog iets gemoedelijker.

Edit: https://nos.nl/artikel/23(...)u-zo-ongeloofwaardig hier wordt ze als twitteraar aangehaald (NOS-journalistiek :') ) als steun voor Baudet in een interne fittie bij de FvD.
Er was ook een een-op-eengesprek met Thierry op het FvD-kanaal. Dat was wel het begin van de teloorgang van de FvD, omdat Els_rechts alles behalve intellectueel te noemen is barstte die bubbel opeens.
Al jaren een bron van vermaak dus. Ze zal, met haar mainstream doorbraak, vanaf nu wel professioneel opiniemaker in talkshows worden. Zoekt de supermarkt in Schagen iemand anders om de kaas te snijden.

[ Bericht 19% gewijzigd door VoMy op 21-09-2025 09:40:21 ]
Antifa
pi_218829240
Het is er in ieder geval weer een die het zijn van een domme hufter legitimeert met christelijkheid. Toegegeven: ik ben niet erg Bijbelvast en ik wil me ook niet wagen aan het beoordelen van wie het christen-zijn wel of niet goed uitvoert, maar ik kan me geen uitspraken van Jezus herinneren die aanzetten tot protesteren tegen het opvangen van vluchtelingen. Om van de rest van de PVV-overtuigingen nog maar te zwijgen.
pi_218829244
twitter

twitter

Harry Pettit verdient een lintje.

Over 20 jaar is dat de Cleveringa en Telders van onze tijd.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_218829259
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 06:56 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Le Pen mag niet eens meer meedoen aan verkiezingen ivm een veroordeling inzake corruptie. :D Maar inderdaad, de fransen moeten eens leren wat begrotingsdiscipline is.
Eelco Heinen ook. De podcast 'Betrouwbare Bronnen' fileert hem genadeloos (met heel veel cadeautjes voor de corrupte BBB en VVD achterban). Terecht.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 21 september 2025 @ 09:11:31 #24
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218829265
Nu zijn het weer de nihilisten die het gedaan hebben blijkbaar.
Antifa
pi_218829269
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 09:08 schreef Klopkoek het volgende:
Harry Pettit verdient een lintje.

Over 20 jaar is dat de Cleveringa en Telders van onze tijd.
Ja.
Friedman on Donahue
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')