abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218820203
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 10:34 schreef kree het volgende:

[..]
ik denk dat we kansloos zijn jah. als EU. als die Putin echt serieus gaat zijn.

en zal vertellen waarom ook? we of ieder EU voordat er beslissing is zijn we al ingenomen.

dat denk ik echt. en het is zelfde als WW2 en WW1
Misschien heb ik een verkeerd beeld bij WW2: bedoel je dat de Russen toen heel Europa hebben ingenomen en we daarbij kansloos waren zonder de hulp van de VS om dat te keren?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zaterdag 20 september 2025 @ 11:01:55 #102
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_218820212
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 09:59 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik denk overigens dat als wij met een straaljager boven Rusland gaan vliegen, het ding zonder pardon wordt neergehaald. Dus in dat opzicht snap ik niet wat de twijfel is. Gevalletje vaak ben je te bang.
Wel nee.
Dan word je gewoon naar buiten gedelegeerd zoals wij dat ook doen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_218820220
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 09:31 schreef Spablauw214 het volgende:
Als je naar de reacties op Twitter, NuJij enzo kijkt dan is de consensus wel dat Rusland ons piepelt en dat we een grens moeten trekken.

Het valt alleen niet te ontkennen dat het neerschieten van een Russisch toestel ongetwijfeld wel gevolgen voor ons zal hebben en ik laat de afweging of dat het op dit moment allemaal waard is liever over aan mensen die meer kaas gegeten hebben van diplomatie en geopolitiek. Die hebben hier veel meer zicht op dan de gemiddelde Facebook-Gerda. En vermoedelijk ook meer informatie.
soort eens. maargoed ze hebben MH17 ook neergeschoten. dus oke dan maar niet over grenzen komen he?

vergeet die btw ff niet?

en denk die grens is heel duidelijk. en polen binnenvallen is gewoon een aanval op EU grondgebied dus actie 1 voor allen allen voor 1.
Do what you love, love what you do!
pi_218820248
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
Misschien heb ik een verkeerd beeld bij WW2: bedoel je dat de Russen toen heel Europa hebben ingenomen en we daarbij kansloos waren zonder de hulp van de VS om dat te keren?
nee natuurlijk niet, maar toen was het voor hun ook soort van landje pik hoeveel ze konden krijgen. en deal gemaakt.

Nou vraag het oost berlein maar hoe handig dat dat was he? wtf?
pi_218820266
al met al ik vind dat we als NAVO en EU gewoon statement. moeten maken. niet over EU grenzen. en dat deed ie nu. en zouden ze helemaal nog keihard over vergaderen Rutte dus.

Wat was daar uit gekomen eigenlijk?
pi_218820280
of ging het alleen maar over volgende faal kabinet, NOS niks meer over gehoord.

het staatsjournaal dus.
pi_218820295
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wel nee.
Dan word je gewoon naar buiten gedelegeerd zoals wij dat ook doen.
Dat denk ik niet. Zeker vanwege de eindeloze hypocrisie die Rusland keer op keer laat zien.
pi_218820305
ik snap btw hoor dat jullie niks weten te zeggen, ik ook niet namelijk.

Het laatste nieuws was natuurlijk Rusland overtreed EU grenzen en Brussel en NAVO zou daar serieus op ingaan en stappen ondernemen (wat al laf is)

Maargoed. wat is eigenlijk de uitslag ervan? wat is er nu besproken? dat kwam niet in het journaal nl?
Mss weten jullie het???
pi_218820307
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:07 schreef kree het volgende:
of ging het alleen maar over volgende faal kabinet, NOS niks meer over gehoord.

het staatsjournaal dus.
Open even een topic in KLB dit levert niks op voor de discussie zo.
pi_218820313
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:09 schreef kree het volgende:

Het laatste nieuws was natuurlijk Rusland overtreed EU grenzen en Brussel en NAVO zou daar serieus op ingaan en stappen ondernemen (wat al laf is)

Maargoed. wat is eigenlijk de uitslag ervan? wat is er nu besproken? dat kwam niet in het journaal nl?
Mss weten jullie het???
Hoezo het kwam niet in het journaal. Het was 10 minuten geleden gewoon op de radio?
pi_218820316
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:10 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Open even een topic in KLB dit levert niks op voor de discussie zo.
zie voorgaande? :P
pi_218820324
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:10 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hoezo het kwam niet in het journaal. Het was 10 minuten geleden gewoon op de radio?
nou dan is dat net, ik heb er weken niks meer over gehoord.

maar oke wat zeiden ze?
  zaterdag 20 september 2025 @ 11:11:32 #113
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_218820325
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:09 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat denk ik niet. Zeker vanwege de eindeloze hypocrisie die Rusland keer op keer laat zien.
Rusland gaat al decennia lang soms over NAVO grenzen heen, en dat doen ze nu nog.
Maar geloof me, een van de strategische doelstellingen van Rusland is om niet in oorlog te raken met NATO, ze hebben daar domweg de capaciteit niet voor.

Poetin zit gewoon wat te trollen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 20 september 2025 @ 11:12:27 #114
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218820336
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:09 schreef kree het volgende:

Mss weten jullie het???
Volgens mij zouden ze maandag pas gaan overleggen. Dus er is nog helemaal niks concreet besloten.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218820347
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Rusland gaat al decennia lang soms over NAVO grenzen heen, en dat doen ze nu nog.
Maar geloof me, een van de strategische doelstellingen van Rusland is om niet in oorlog te raken met NATO, ze hebben daar domweg de capaciteit niet voor.

Poetin zit gewoon wat te trollen.
juist hoe handig om het voor eens en voor altijd dan af te straffen. zeker als je zegt toch neit de capaciteiten voor?

of is dat zo? ze houden het toch nog uit in oekraien. wel?
pi_218820352
Nederland moet gewoon drones met schijt erin naar t rode plein sturen. Zijn we ook eens van het mest probleem af.
pi_218820361
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:12 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Volgens mij zouden ze maandag pas gaan overleggen. Dus er is nog helemaal niks concreet besloten.
nee joh en dan nog een keer. wtf wtf.

het had de dag erna al bommen moeten regenen op die fabrieken waar die drones vandaan kwamen.

Zo zou trump het doen. maargoed idd en wat ik dus zei over jaar of 5 zijn we er wel uit en mss komen ze dan eens voor de rechter hier in Den Haag, wat ons weer 10.00000 kost. (belastinggeld )
pi_218820365
fuck me he die klootzak heeft 300 nog wat mensen dood gemaakt he met dat vliegtuig. en nog zit er niemand voor in de cel.
pi_218820369
Drones worden gewoon door babushkas thuis in de keuken inelkaar geschroefd.
pi_218820372
denk ook nooit. naja dan is mijn respect al aardig weg. maarja hebben we Trump nog. de heiland hij zal ons verlossen want USA de master. FUCK it echt wordt er kwaad om.
  zaterdag 20 september 2025 @ 11:17:23 #121
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_218820374
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:13 schreef kree het volgende:

[..]
juist hoe handig om het voor eens en voor altijd dan af te straffen. zeker als je zegt toch neit de capaciteiten voor?

of is dat zo? ze houden het toch nog uit in oekraien. wel?
Als ze dit structureel doen, dus met zwermen drones en decoys de grens over komen en dat wij ze moeten neerhalen met dure air2air missiles dan heb je wel een casus te pakken. Wat we nu zien is niks nieuws, en is niks anders dan een lolletje trappen.

Rusland heeft 0 belang dat de NATO rechtstreeks in de oorlog wordt betrokken, dat betekent gewoon dat hun tegenstander in één keer een stuk sterker wordt. Of een tweede front openen bij de baltics is nu ook niet voorstelbaar.

Dat betekent niet dat wij de Russen aan kunnen. Er is een groot verschil in benodigde capaciteiten tussen jezelf kunnen verdedigen (minder capaciteit nodig) óf je tegenstander kunnen verslaan (veel capaciteit nodig).
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218820385
zucht sorry trouwens mensen ik naai me echt hierom op, gewoon omdat ik t oneerlijk vind. tis niks tegen jullie. maarja oke ik doe ff peukje en kom zo wel terug.
pi_218820395
weten jullie toch? ik maak het niet persoonlijk, maar ik vind het best oke dat we het met dingen oneens zijn?
pi_218820412
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 09:34 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Zomaar een theorie hè. Zou het kunnen zijn dat het Kremlin zich realiseert dat de oorlog een verloren zaak is, en dat ze daarom misschien een oorlog met de NAVO willen uitlokken? Verliezen van de NAVO is minder gezichtsverlies dan verliezen van Oekraïne.
Kan, maar nogmaals denk ik dat het een wanhoopspoging is om de geallieerden te dwingen om hetzij:
- Defensiematerieel vast te zetten in Europa
- Via diplomatieke druk Oekraine te stoppen met de aanvallen op de energiesector

Er is iig een diepere reden om dit op dit moment te doen.
  zaterdag 20 september 2025 @ 11:21:18 #125
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218820413
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:12 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Als de Ruzzen slim zijn vallen ze op een vrijdagavond aan.

Dan gaan ze hier op maandag na de koffiepauze vergaderen.
Dan komt er een rapportage.
En een commissie *O*
Nog een vergadering.

En op donderdag zijn ze eruit _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218820442
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:05 schreef kree het volgende:

[..]
nee natuurlijk niet, maar toen was het voor hun ook soort van landje pik hoeveel ze konden krijgen. en deal gemaakt.

Nou vraag het oost berlein maar hoe handig dat dat was he? wtf?
Er is geen touw vast te knopen aan je verhaal..

Anyway, mischien kun je uitleggen waarom Rusland in Oekraïne compleet stuk loopt, maar je wel verwacht dat de rest van Europa zo onder de voet wordt gelopen door Rusland.
pi_218820482
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:25 schreef Wantie het volgende:

[..]

Anyway, mischien kun je uitleggen waarom Rusland in Oekraïne compleet stuk loopt, maar je wel verwacht dat de rest van Europa zo onder de voet wordt gelopen door Rusland.
het gaat niet om het stuk lopen. waarom ze het daar doen is trouwens omdat Oekraïne ook zegt van hier en niet verder.,

hele punt van mij was. ze komen in EU grondgebied en dan is de EU of NAVO aan zet en ik hoor nog steeds geen antwoord op mijn vraag?
pi_218820492
It's a trap!
pi_218820497
heel simpel gezegd he. oekaraine is speelveld voor putin. dat nog tot daar aan toe want geen Navo

Maar oke polen niet he? wat was de reactie nu van NAVO om hier wat aan te doen na de harde woorden van onveranderd rutte? is er wat aan gedaan?
pi_218820504
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:31 schreef oheng het volgende:
It's a trap!
politiek spel ja?
pi_218820518
wat waren de sancties van NAVO dus om een beschermd gebied door allen te bombarderen met drones?

wat hebben ze erop geacteerd. ?
pi_218820551
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:25 schreef Wantie het volgende:

pi_218820565
maja niemand weet het, zegt al genoeg dus, geen reet hebben ze gedaan. behalve kont gelikt.
pi_218820580
putin zit nu te lachen met zijn glas wodka. echtwaar. zie het helemaal voor me.

LOL hele EU joh die is geen partij voor me hahahaha. dat doet ie nu.
pi_218820590
praat wel met trump zal ie zeggen en sluiten we deals. hahahaha fucj Europa. want boeit ons niet, eerst onze eigen deals rond. en dan wel kijken of die sukkeltjes in Brussel meekomen... hahahaha zegt ie trump tegen putin.
pi_218820605
snap niet dat jullie dat niet inzien. echt.
  zaterdag 20 september 2025 @ 11:47:03 #137
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218820629
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:44 schreef kree het volgende:
snap niet dat jullie dat niet inzien. echt.
Gelukkig hebben we jou om ons allemaal wijzer te maken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218820653
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:47 schreef Perrin het volgende:

[..]
Gelukkig hebben we jou om ons allemaal wijzer te maken.
nouja zeg niet dat ik de wijsheid heb. maar als ik het voor het zeggen had dan was er allang al veel hardere sanctie geweest tegen Rusland.
pi_218820760
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:29 schreef kree het volgende:

[..]
het gaat niet om het stuk lopen. waarom ze het daar doen is trouwens omdat Oekraïne ook zegt van hier en niet verder.,

hele punt van mij was. ze komen in EU grondgebied en dan is de EU of NAVO aan zet en ik hoor nog steeds geen antwoord op mijn vraag?
Er is nog steeds geen invasie gaande van Rusland in een EU land.

Dit nogal voorbarig om bij voorbaat al te zeggen dat de EU in zo'n situatie faalt.
pi_218820781
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:43 schreef kree het volgende:
praat wel met trump zal ie zeggen en sluiten we deals. hahahaha fucj Europa. want boeit ons niet, eerst onze eigen deals rond. en dan wel kijken of die sukkeltjes in Brussel meekomen... hahahaha zegt ie trump tegen putin.
Ondertussen voert Trump druk uit op landen die olie en gas van Rusland afnemen om daarmee te stoppen.

Je maakt je eigen verzinsels.
En ze raken kant noch wal.
pi_218820838
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:32 schreef kree het volgende:
heel simpel gezegd he. oekaraine is speelveld voor putin. dat nog tot daar aan toe want geen Navo
Poetin loopt stuk in Oekraïne.

quote:
Maar oke polen niet he? wat was de reactie nu van NAVO om hier wat aan te doen na de harde woorden van onveranderd rutte? is er wat aan gedaan?
De NAVO hoeft niet te reageren.
Het luchtruim van Polen is geschonden.
En die bepaalt hoe daar op gereageerd wordt. En daarbij kan Polen de hulp van de NAVO inschakelen.

En Polen heeft gekozen voor artikel 4, en daarnaast hebben gevechtsvliegtuigen en dergelijke Polen bijgestaan bij het neerhalen van de drones.

Polen heeft ook de grens met Belarus gesloten, wat voor een verstoring zorgt in de handelsroute van China en Rusland naar Europa.
pi_218820886
Dit is ook een ietwat sneu subforum geworden niet?
Vakman pur sang
pi_218820954
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 12:13 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit is ook een ietwat sneu subforum geworden niet?
Gelukkig is daar Lospedrosa om ons op te stuwen in de vaart der volkeren _O_
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_218820966
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 12:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Er is nog steeds geen invasie gaande van Rusland in een EU land.

Dit nogal voorbarig om bij voorbaat al te zeggen dat de EU in zo'n situatie faalt.
is dat zo? thanks voor de info AIVD?
pi_218820978
Rusland is technisch gezien de EU al binnen gevallen he? alleen de politiek maakt er mooi verhaal van....

over de grens met bommen en drones, is wmb aanval.
pi_218820980
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 12:09 schreef Wantie het volgende:
Pas maar op straks pakken ze de Baltische Staten nog!!11
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_218820989
ik had gelijk teruggeslagen als ik het voor het zeggen had.
al die fabrieken plat.

Het was een puur proef ballonetje dit van Putin of we lef hadden.

Niouja hij weet nu iig dat we dat niet hebben.
pi_218821011
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 12:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
[..]
De NAVO hoeft niet te reageren.
Het luchtruim van Polen is geschonden.
En die bepaalt hoe daar op gereageerd wordt. En daarbij kan Polen de hulp van de NAVO inschakelen.

En Polen heeft gekozen voor artikel 4, en daarnaast hebben gevechtsvliegtuigen en dergelijke Polen bijgestaan bij het neerhalen van de drones.

Polen heeft ook de grens met Belarus gesloten, wat voor een verstoring zorgt in de handelsroute van China en Rusland naar Europa.
nou oke mss wel he.

Is het genoeg, denk het niet... wachten op het volgende steekje van putin.
pi_218821023
enne het was gewoon. aanval op EU grondgebied. maargoed ze hebben het politiek weer zo verwaterd van was fout en daarom doet polen niks en etc etc.

Jullie snappen dat toch? of denken jullie echt dat t foutje was van Rusland die drones op polen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')