abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 september 2025 @ 09:20:09 #101
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218801189
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Gelukkig niet, de VVMU is nooit bedoeld als recht op beledigen of het verheerlijken van geweld.
Beledigen moet door een intern gevoel voor beschaving worden tegengehouden, niet door wetten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218801200
quote:
7s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:16 schreef nostra het volgende:

[..]
Jawel hoor, daar geldt precies hetzelfde voor.

Of nou ja, beter gezegd: ik ben voor meer absolutisering van de vvmu in het algemeen, met name omdat de toetstbaarheid van de overschrijding een sterke mate van subjectiviteit met zich meebrengt. Van mij mag je met hakenkruizen over straat of stalinisme verheerlijken, graag zelfs in het openbaar, dan weet je gelijk waar je mee te maken hebt. Dat is alleen niet de huidige status quo.
Natuurlijk, jij bent altijd voor het cynische en opportunistische recht van de sterkste en ongelimiteerde hufterigheid. Ongelimiteerd egoïsme en mogelijkheden ter uitbuiting.

Moge de grootste portemonnee en degenen met de grootste mogelijkheden en grootste megafoons altijd winnen.

Ik wilde nog in gaan op de nonsens van 'Reagan was een liberaal', maar die post is mooi gewist helaas... kan niet meer.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_218801222
quote:
7s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:18 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, ik vraag me af in hoeverre zo'n contract standhoudt voor de rechter, maar daar heb ik de juridische kennis niet voor. Als ik bij een Amerikaanse werkgever in Nederland ervoor teken om elke week in een potje te moeten pissen, dan is dat ook een waardeloos contract.
Het is vrij simpel: iedere SPer kan van dat contract af, want niemand staat gedwongen op een kieslijst. En als volksvertegenwoordiger kun je zelfs met zetel vertrekken. En deze afdracht zijn ook niet de kleine lettertjes die je gemist hebt, iedereen kent dit systeem. Kortom: de volksvertegenwoordigers kiezen zelf voor deze afdracht en hebben er geen problemen mee.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 18 september 2025 @ 09:24:07 #104
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218801225
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik snap heel weinig van dit topic. Dus er staat ergens in de kleine letters of hebben we collectief moreel besloten dat een SP-lid of SP-stemmer het verboden is om in een huis groter dan 40m2 te wonen ongeacht zij zelf vinden dat de rijken veel meer moeten afdragen en dus zelf ook moeten als ze rijk zijn.

Of dat het mensen die klimaat belangrijk vinden het verboden is om te vliegen zoals we jaarlijks gejank zien over Jetten die vliegt naar thuisland van zn vriend (Argentinie). Hij zou met alle plezier paar honderd meer betalen voor heffing lijkt mij.

Of dat PvdD-lid verboden is om vlees te eten, zelfs geen biovlees want dat zal ook wel fout zijn?

Of een VVD-lid om ooit met trein te gaan. Foei foei, jij moet rijden rijden rijden!

Jeetje.
Snap ook niet dat dergelijke trolldiscussies opgestart mogen worden.
Antifa
pi_218801234
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:20 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Beledigen moet door een intern gevoel voor beschaving worden tegengehouden, niet door wetten.
Oneens, het stoppen van beledigen van mensen/groepen moet als dat niet vanzelf gaat via een rechter afgedwongen kunnen worden. En dan heb je wetten nodig.

Anders kun je het land onleefbaar maken voor minderheden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218801260
quote:
7s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:16 schreef nostra het volgende:

[..]
Jawel hoor, daar geldt precies hetzelfde voor.

Of nou ja, beter gezegd: ik ben voor meer absolutisering van de vvmu in het algemeen, met name omdat de toetstbaarheid van de overschrijding een sterke mate van subjectiviteit met zich meebrengt. Van mij mag je met hakenkruizen over straat of stalinisme verheerlijken, graag zelfs in het openbaar, dan weet je gelijk waar je mee te maken hebt. Dat is alleen niet de huidige status quo.
Ik vind dit in de categorie 'makkelijk praten' passen.

Die hakenkruizen kunnen van jou in jouw context omdat jij en je kinderen zich er niet direct door bedreigd voelen. Wij behoren tussen extreem en anti-extreem tot het grijze midden die in een escalerende situatie gedwongen wordt om kleur te bekennen en bij "neutraliteit" pas op het allerlaatste moment publiekelijk of binnen een radicaliserende overheid in één van de twee containers worden gegooid als er iets escaleert. Wensend dat we misschien een kant hadden gekozen of simpelweg het land uit waren gereden.

De overheid heeft imho zowel de plicht om Joodse mensen als Moslims te beschermen. Iedereen eigenlijk, maar om even actuele voorbeelden te noemen. De rol van de scheidsrechter die aangeeft dat bepaalde elementen als olie op vuur kunnen werken en mag besluiten deze elementen niet toe te laten. Dus geen hakenkruizen, geen Hamas-vlaggen, geen IDF-symboliek.
pi_218801280
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:00 schreef capricia het volgende:
Dit is wel een heel slechte uitslag voor GL-PvdA, als de peilingen waarheid worden.
Nog slechter dan de vorige keer, in 2023.

En dan moet het geweld tussen de grootste twee nog losbreken. Die eten vaak ook nog wel wat stemmen op. Het zal me niets verbazen als GL-PvdA zelfs nog onder de 23 zetels gaat scoren.

[ x ]

Met deze uitslag wordt een coalitie CDA, Gl-Pvda, VVD, D66 zelfs wankel.

Hier het hele Ipsos rapport.
Ik snap niet waarom Ipsos Pvda/GL steeds veel lager peilt dan EenVandaag en DeHond.
  donderdag 18 september 2025 @ 09:36:53 #108
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218801287
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:35 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ik snap niet waarom Ipsos Pvda/GL steeds veel lager peilt dan EenVandaag en DeHond.
Omdat alle peilers iets willen peilen dat ze aandacht oplevert.
Antifa
pi_218801293
quote:
7s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:11 schreef nostra het volgende:

[..]
Denk je dat Lilian c.s. de rente over de geleende 8 ton aftrekt, of zou ze de fiscus, conform haar eigen programma, verzoeken die te cappen op 3,5 ton?
Gaan we mensen nu veroordelen omdat ze zich aan de geldende wet- en regelgeving houden, ipv aan zijn of haar ideale wereldbeeld. 1 op de 5 ministers of staatssecretaressen van de VVD doet het toch ook niet vrijwillig omdat ze een 20% kleinere overheid willen?
  donderdag 18 september 2025 @ 09:40:41 #110
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218801307
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Oneens, het stoppen van beledigen van mensen/groepen moet als dat niet vanzelf gaat via een rechter afgedwongen kunnen worden. En dan heb je wetten nodig.

Anders kun je het land onleefbaar maken voor minderheden.
Het idee is een beetje dat de samenleving daar zelf voor corrigeert: ben je een lul en gedraag je je zodanig, dan wil niemand wat met je te maken hebben.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 18 september 2025 @ 09:41:22 #111
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218801310
Een stukje practise what you preach is soms ook wel lovenswaardig.

Be the change!
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 18 september 2025 @ 09:42:24 #112
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218801315
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:36 schreef VoMy het volgende:

[..]
Omdat alle peilers iets willen peilen dat ze aandacht oplevert.
Alarmist De Hond peilt volgens mij PvdA/GL graag hoog om er vervolgens in de podcast van Marianne Zwagerman schande van te kunnen spreken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218801320
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:40 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het idee is een beetje dat de samenleving daar zelf voor corrigeert: ben je een lul en gedraag je je zodanig, dan wil niemand wat met je te maken hebben.
Maar zo werkt het in de praktijk in een zeer individualistische samenleving dus niet. En dus moet kunnen worden afgedwongen dat iemand die door middel van beledigen of zelfs bedreigen andermans vrijheid inperkt, kan worden aangepakt.
  donderdag 18 september 2025 @ 09:45:35 #114
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218801341
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:41 schreef Perrin het volgende:
Een stukje practise what you preach is soms ook wel lovenswaardig.
Op zich wel en een beetje dubieus vind ik het ook wel, maar een huis van een miljoen op die leeftijd is nu ook weer niet zo extreem. Ergerlijker vond ik het dan dat Marijnissen zo zat te lonken naar een TV-klusje, dat kwam wel heel erg over als snel willen incashen op je bekendheid en graag tegen het showbizzwereldje aanschurken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218801345
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:37 schreef KaheemSaid het volgende:
Gaan we mensen nu veroordelen omdat ze zich aan de geldende wet- en regelgeving houden
Ik vind daar wel wat van ja. Wat is het spreekwoord ook alweer, integer is wat je doet als niemand ziet wat je doet? Nou dat dus. Als jouw volle overtuiging is dat de "ultrarijken" de "subsidie" niet nodig hebben, maar wel zelf aan dat infuus gaat zuigen, onder het mom van est lex, dan ga je in ieder geval als persoon bij mij af. Mag allemaal, je doet niets verkeerds of strafbaars, maar het is wel verdomd hypocriet.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  donderdag 18 september 2025 @ 09:47:08 #116
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_218801348
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik snap heel weinig van dit topic. Dus er staat ergens in de kleine letters of hebben we collectief moreel besloten dat een SP-lid of SP-stemmer het verboden is om in een huis groter dan 40m2 te wonen ongeacht zij zelf vinden dat de rijken veel meer moeten afdragen en dus zelf ook moeten als ze rijk zijn.

Of dat het mensen die klimaat belangrijk vinden het verboden is om te vliegen zoals we jaarlijks gejank zien over Jetten die vliegt naar thuisland van zn vriend (Argentinie). Hij zou met alle plezier paar honderd meer betalen voor heffing lijkt mij.

Of dat PvdD-lid verboden is om vlees te eten, zelfs geen biovlees want dat zal ook wel fout zijn?

Of een VVD-lid om ooit met trein te gaan. Foei foei, jij moet rijden rijden rijden!

Jeetje.
Dit idd
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 18 september 2025 @ 09:47:31 #117
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218801355
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:40 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mee eens. Dat iets niet is verboden, maakt nog niet dat het een goed idee is om te doen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 18 september 2025 @ 09:48:03 #118
38496 Perrin
pi_218801359
quote:
7s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:46 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik vind daar wel wat van ja. Wat is het spreekwoord ook alweer, integer is wat je doet als niemand ziet wat je doet? Nou dat dus. Als jouw volle overtuiging is dat de "ultrarijken" de "subsidie" niet nodig hebben, maar wel zelf aan dat infuus gaat zuigen, onder het mom van est lex, dan ga je in ieder geval als persoon bij mij af. Mag allemaal, je doet niets verkeerds of strafbaars, maar het is wel verdomd hypocriet.
Erg geloofwaardig is het allemaal niet. Politieke verkooppraatjes versus de realiteit.
  donderdag 18 september 2025 @ 09:49:32 #119
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218801373
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:48 schreef Perrin het volgende:

[..]
Erg geloofwaardig is het allemaal niet. Politieke verkooppraatjes versus de realiteit.
Licht eens toe.
Antifa
  donderdag 18 september 2025 @ 09:51:59 #120
38496 Perrin
pi_218801392
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:49 schreef VoMy het volgende:

[..]
Licht eens toe.
Ik sloot me aan bij wat nostra zei.

Als je zodra je de kans krijgt precies het tegenovergestelde doet als waar je zo fanatiek voor zei te staan in de politieke arena dan ondermijnt dat voor mij enorm de geloofwaardigheid van zo'n persoon en straalt dat uit op de betreffende partij.

Politiek zou meer moeten zijn dan lege praatjes maar zou moeten gaan over echte overtuigingen. Geen gebakken lucht maar inhoud.
  donderdag 18 september 2025 @ 09:55:02 #121
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218801420
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:51 schreef Perrin het volgende:

[..]

Als je zodra je de kans krijgt precies het tegenovergestelde doet
Licht eens toe dan.

Het herhalen van een domme take is geen toelichting.
Antifa
  donderdag 18 september 2025 @ 09:55:48 #122
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218801426
quote:
7s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:46 schreef nostra het volgende:

[..]
Jij staat dus achter mensen die Wilders hypocriet vinden omdat hij a) zelf een allochtoon is en b) ook nog eens getrouwd is met een allochtoonse? En jij vindt ook dat hij terug moet naar Indonesië en zijn vrouw naar Hongarije?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_218801428
quote:

[..]

Als je zodra je de kans krijgt precies het tegenovergestelde doet als waar je zo fanatiek voor zei te staan in de politieke arena dan ondermijnt dat voor mij enorm de geloofwaardigheid van zo'n persoon en straalt dat uit op de betreffende partij.

Politiek zou meer moeten zijn dan lege praatjes maar zou moeten gaan over echte overtuigingen. Geen gebakken lucht maar inhoud.
Wanneer je politieke overtuiging uit cynisme en opportunisme bestaat dan ben je dus altijd goed bezig.

Dan kun je zowel Oekraïne steunen (lees:wapenfabrikanten) als handel drijven en sancties omzeilen met Rusland.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_218801432
quote:

[..]

Ik neem aan dat Marijnissen nu nog steeds van mening is dat ze met hun hogere gezinsinkomen (anders krijg je geen hypotheek van 8 ton) ook meer belasting moet betalen. Je kunt alleen niet zelf kiezen voor meer belastingafdracht.
  donderdag 18 september 2025 @ 09:57:18 #125
38496 Perrin
pi_218801439
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:55 schreef VoMy het volgende:

[..]
Licht eens toe dan.

Het herhalen van een domme take is geen toelichting.
Je kunt het gewoon teruglezen, en de enige domme take is dat het prima is om het één te prediken en het ander te doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')