Dat heeft wel iets engs hoor.quote:Op donderdag 18 september 2025 08:07 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Tja, je hebt natuurlijk ook rechtsen die gestudeerd hebben en naar musea gaan.
Hier moet ik even over nadenken. It doesn't smell right.quote:Op donderdag 18 september 2025 08:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Perplexity AI: Is de afdracht van sp kamerleden aan de partijkas rechterlijk getoetst? https://www.perplexity.ai(...)ReaKhvS5ih60iQKaYK5w
Het is niet te verbieden, want de SP vertegenwoordigers schenken geheel vrijwillig hun geld aan de partij om daar campagne mee te voeren. Daardoor is een partij die weinig bedrijfssponsors heeft toch verreweg de rijkste. Anders moet je alle vrijwillige schenkingen aan partijen verbieden.quote:Op donderdag 18 september 2025 08:03 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik vind dat raar. Zal toch een wet voor moeten zijn uit Brussel die dat verbiedt. Corruptie.
Ik betaal enkele tientjes om D'66-partijlid te zijn, maar ik vind een percentage van inkomen foute boel.quote:Op donderdag 18 september 2025 08:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is niet te verbieden, want de SP vertegenwoordigers schenken geheel vrijwillig hun geld aan de partij om daar campagne mee te voeren. Daardoor is een partij die weinig bedrijfssponsors heeft toch verreweg de rijkste.
Je mag er op tegen zijn, maar ik zie liever de gedreven SPers die voor een lager salaris het vuur uit de schoenen lopen, dan de Baudets van de wereld die voor een enorm salaris helemaal geen klap uitvoeren.
Waarom zou dat een foute boel zijn?quote:Op donderdag 18 september 2025 08:24 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik betaal enkele tientjes om D'66-partijlid te zijn, maar ik vind een percentage van inkomen foute boel.
Bij de SP stort je verplicht alles in de partijkas, en de partij betaalt jou een vergoeding uit.quote:Op donderdag 18 september 2025 08:24 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik betaal enkele tientjes om D'66-partijlid te zijn, maar ik vind een percentage van inkomen foute boel.
Corruptie is per definitie verkeerd in mijn optiek. Ik betaal voor de administratie, ga nooit de partijkas volpompen.quote:Op donderdag 18 september 2025 08:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Waarom zou dat een foute boel zijn?
Zo lang de kwaliteit van de volksvertegenwoordigers er niet onder gaat lijden, vind ik het prima wat de SP doet. De volksvertegenwoordigers profiteren er ook van, want het grotere campagnebudget zou er voor moeten zorgen dat er ook meer kans is dat ze verkozen worden.
Problemen van alle buitenlanders willen oplossen ook niet. Opkomen voor je landgenoten wel. Daarom is linkse politiek zo ontzettend stupide.quote:
Over welke lijst heb je het?quote:Op donderdag 18 september 2025 07:53 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Jij wil op de lijst begrijp ik. Prima.
Sinds wanneer is vrijwillig je geld af staan corruptie?quote:Op donderdag 18 september 2025 08:30 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Corruptie is per definitie verkeerd in mijn optiek. Ik betaal voor de administratie, ga nooit de partijkas volpompen.
Iedereen die binnen de grenzen van Nederland woont is jouw landgenoot.quote:Op donderdag 18 september 2025 08:31 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
Problemen van alle buitenlanders willen oplossen ook niet. Opkomen voor je landgenoten wel. Daarom is linkse politiek zo ontzettend stupide.
Inkopen van macht is corruptie.quote:Op donderdag 18 september 2025 08:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Sinds wanneer is vrijwillig je geld af staan corruptie?
En ik betaal elke verkiezing aan de CU een extra bijdrage om de 'campagnekas vol te pompem'.
Dat is toch ook precies zoals het hoort in het communisme?quote:Op donderdag 18 september 2025 08:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Bij de SP stort je verplicht alles in de partijkas, en de partij betaalt jou een vergoeding uit.
Waarbij de top natuurlijk meer ontvangt dan de rest.
Dat is het systeem, maar het is een keuze daaraan mee te doen. En partijleiders krijgen overal wat meer dan de rest van de partij, Jimmy Dijk is de slechtst betaalde fractievoorzitter van de Kamer.quote:Op donderdag 18 september 2025 08:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Bij de SP stort je verplicht alles in de partijkas, en de partij betaalt jou een vergoeding uit.
Waarbij de top natuurlijk meer ontvangt dan de rest.
Ik zie geen inkopen van macht? Waar zie jij dat?quote:Op donderdag 18 september 2025 08:35 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Inkopen van macht is corruptie.
Denk er maar eens over na aub.quote:Op donderdag 18 september 2025 08:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zie geen inkopen van macht? Waar zie jij dat?
Jij mag uitleggen hoe het corruptie kan zijn om vrijwillig afstand te doen van een deel van je inkomen in het grotere belang. Dan ben ik ook enorm corrupt, namelijk, gezien het feit dat ik van al mijn gezinsinkomen minstens 10% weg schenk.quote:Op donderdag 18 september 2025 08:37 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Dit mag je gaan uitleggen Hanca.
Gisteren was de aftrap van het campagneseizoen. Logisch ook wel, want deze prinsjesdag en beschouwingen gaan nergens over, aangezien we over iets meer dan een maand verkiezingen hebben en er daarna een compleet nieuwe regering van kracht gaat zijn.quote:Op donderdag 18 september 2025 08:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is er gisteren nog iets relevants besproken? De vraag stellen is hem beantwoorden, maar ik heb niet alles kunnen volgen.
Wat is dit nou weer? Allemaal grote aantijgingen en insinuaties doen en als dan gevraagd wordt naar hoe het zit, geef je geen antwoordquote:Op donderdag 18 september 2025 08:39 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Denk er maar eens over na aub.
Ik heb al uitgelegd hoe ik er in sta.quote:Op donderdag 18 september 2025 08:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij mag uitleggen hoe het corruptie kan zijn om vrijwillig afstand te doen van een deel van je inkomen in het grotere belang. Dan ben ik ook enorm corrupt, namelijk, gezien het feit dat ik van al mijn gezinsinkomen minstens 10% weg schenk.
Heeft iemand interessante standpunten gedeeld dan?quote:Op donderdag 18 september 2025 08:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gisteren was de aftrap van het campagneseizoen. Logisch ook wel, want deze prinsjesdag en beschouwingen gaan nergens over, aangezien we over iets meer dan een maand verkiezingen hebben en er daarna een compleet nieuwe regering van kracht gaat zijn.
Maar is het echt vrijwillig? Of kom je dan lager op de lijst, of mag je helemaal niet meer meedoen bij de SP als je je salaris niet volledig wil inleveren?quote:Op donderdag 18 september 2025 08:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij mag uitleggen hoe het corruptie kan zijn om vrijwillig afstand te doen van een deel van je inkomen in het grotere belang. Dan ben ik ook enorm corrupt, namelijk, gezien het feit dat ik van al mijn gezinsinkomen minstens 10% weg schenk.
Nee, je hebt niks uitgelegd, dat is het probleem. Je hebt wat geroepen, zonder enige duiding hoe je aan er aan komt. Je weigert te zeggen waar je corruptie en inkopen van macht ziet. Kortom: je blaast hoog van de toren, maar zodra je uitleg wordt gevraagd duik je.quote:Op donderdag 18 september 2025 08:41 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik heb al uitgelegd hoe ik er in sta.
Niets wat je niet al wist waarschijnlijk.quote:Op donderdag 18 september 2025 08:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Heeft iemand interessante standpunten gedeeld dan?
Het is echt vrijwillig. Waarbij de SP zich terecht af mag vragen of je als je geld voor jezelf te belangrijk vindt, je nog wel bij de SP past.quote:Op donderdag 18 september 2025 08:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar is het echt vrijwillig? Of kom je dan lager op de lijst, of mag je helemaal niet meer meedoen bij de SP als je je salaris niet volledig wil inleveren?
Goed. Ik ga het even zeggen.quote:Op donderdag 18 september 2025 08:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, je hebt niks uitgelegd, dat is het probleem. Je hebt wat geroepen, zonder enige duiding hoe je aan er aan komt. Je weigert te zeggen waar je corruptie en inkopen van macht ziet. Kortom: je blaast hoog van de toren, maar zodra je uitleg wordt gevraagd duik je.
Vrijwillig schenken aan goede doelen, zoals politieke partijen, is in Nederland niet verboden en dus is er aan het SP systeem niks te doen, als je dat al zou moeten willen.
Ja, en? De één is meer landgenoot dan de ander.quote:Op donderdag 18 september 2025 08:34 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Iedereen die binnen de grenzen van Nederland woont is jouw landgenoot.
En dat verandert de definitie van corruptie, seculiere humanisten hebben een eigen vreemde definitie wil jij zeggen?quote:Op donderdag 18 september 2025 08:46 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Goed. Ik ga het even zeggen.
Ik kan het niet helpen dat jij van de Kerk bent.
Seculier humanist hier.
Blijf bij je eigen uitspraak.quote:Op donderdag 18 september 2025 08:48 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
Ja, en? De één is meer landgenoot dan de ander.
Ben mijn vingers aan natellen.quote:Op donderdag 18 september 2025 08:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dat verandert de definitie van corruptie, seculiere humanisten hebben een eigen vreemde definitie wil jij zeggen?
SPers zijn grotendeels ook seculier humanist, trouwens.
Je geeft weer geen antwoord, gewoon omdat je geen antwoord hebt.
Nou ben je gewoon aan het trollen. Of dronken, dat kan ook.quote:Op donderdag 18 september 2025 08:51 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ben mijn vingers aan natellen.
Hanca, dat maak je er zelf naar.quote:Op donderdag 18 september 2025 08:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou ben je gewoon aan het trollen. Of dronken, dat kan ook.
Door eerlijk te vragen waar jij die corruptie ziet en geen enkel antwoord te krijgen? Tja, als jij op eerlijkheid zo reageert, kan ik daar zeer weinig aan doen.quote:Op donderdag 18 september 2025 08:55 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Hanca, dat maak je er zelf naar.
Je hebt er dus wel een probleem mee. Ik niet.quote:Op donderdag 18 september 2025 08:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Door eerlijk te vragen waar jij die corruptie ziet en geen enkel antwoord te krijgen? Tja, als jij op eerlijkheid zo reageert, kan ik daar zeer weinig aan doen.
quote:Op donderdag 18 september 2025 08:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is niet te verbieden, want de SP vertegenwoordigers schenken geheel vrijwillig hun geld aan de partij om daar campagne mee te voeren. Daardoor is een partij die weinig bedrijfssponsors heeft toch verreweg de rijkste. Anders moet je alle vrijwillige schenkingen aan partijen verbieden.
Je mag er op tegen zijn, maar ik zie liever de gedreven SPers die voor een lager salaris het vuur uit de schoenen lopen, dan de Baudets van de wereld die voor een enorm salaris helemaal geen klap uitvoeren.
Nu kun je natuurlijk wel wat vraagtekens zetten hoe "vrijwillig" de bijdrage is, maar als SP-er weet je waar je voor tekent. Het lijkt me dan ook geen enkel probleem als ze het op deze manier regelen.quote:Op donderdag 18 september 2025 08:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Sinds wanneer is vrijwillig je geld af staan corruptie?
En ik betaal elke verkiezing aan de CU een extra bijdrage om de 'campagnekas vol te pompem'.
Niet. Of nou ja, conceptueel wel want je weet het als je bij de SP gaat, maar once in heb je niet de individiuele keuzevrijheid.quote:Op donderdag 18 september 2025 09:00 schreef Kickinalfa het volgende:
Nu kun je natuurlijk wel wat vraagtekens zetten hoe "vrijwillig" de bijdrage is
Denk je dat Lilian c.s. de rente over de geleende 8 ton aftrekt, of zou ze de fiscus, conform haar eigen programma, verzoeken die te cappen op 3,5 ton?quote:Op donderdag 18 september 2025 09:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik snap heel weinig van dit topic. Dus er staat ergens in de kleine letters of hebben we collectief moreel besloten dat een SP-lid of SP-stemmer het verboden is om in een huis groter dan 40m2 te wonen ongeacht zij zelf vinden dat de rijken veel meer moeten afdragen en dus zelf ook moeten als ze rijk zijn.
Volgens de Grondwet niet, hoor.quote:Op donderdag 18 september 2025 08:48 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
Ja, en? De één is meer landgenoot dan de ander.
quote:Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Typisch dat jij dat niet vindt van wat Wilders twintig jaar lang heeft uitgespuwd, en jawel, ook jouw favoriete partij JA21 heeft gedaan aan haatzaaien. Eerdmans zei al in 2005: Nederland heeft een dictator nodig.quote:Op donderdag 18 september 2025 08:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik bedoel dat het bewuste artikel in de grondwet begrensd wordt en die begrenzing nmm iig veruit wordt overschreden.
Je tekent gewoon voor die bijdrage als je volksvertegenwoordiger van de SP wordt. Als je het stelt zoals jij zegt, heeft niemand met een doorlopend contract in Nederland keuzevrijheid.quote:Op donderdag 18 september 2025 09:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Niet. Of nou ja, conceptueel wel want je weet het als je bij de SP gaat, maar once in heb je niet de individiuele keuzevrijheid.
Och die trekt ze lekker af ja.quote:Op donderdag 18 september 2025 09:11 schreef nostra het volgende:
[..]
Denk je dat Lilian c.s. de rente over de geleende 8 ton aftrekt, of zou ze de fiscus, conform haar eigen programma, verzoeken die te cappen op 3,5 ton?
Jawel hoor, daar geldt precies hetzelfde voor.quote:Op donderdag 18 september 2025 09:12 schreef Klopkoek het volgende:
Typisch dat jij dat niet vindt van wat Wilders twintig jaar lang heeft uitgespuwd
Gelukkig niet, de VVMU is nooit bedoeld als recht op beledigen of het verheerlijken van geweld.quote:Op donderdag 18 september 2025 09:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Jawel hoor, daar geldt precies hetzelfde voor.
Of nou ja, beter gezegd: ik ben voor meer absolutisering van de vvmu in het algemeen, met name omdat de toetstbaarheid van de overschrijding een sterke mate van subjectiviteit met zich meebrengt. Van mij mag je met hakenkruizen over straat of stalinisme verheerlijken, graag zelfs in het openbaar, dan weet je gelijk waar je mee te maken hebt. Dat is alleen niet de huidige status quo.
Nou ja, ik vraag me af in hoeverre zo'n contract standhoudt voor de rechter, maar daar heb ik de juridische kennis niet voor. Als ik bij een Amerikaanse werkgever in Nederland ervoor teken om elke week in een potje te moeten pissen, dan is dat ook een waardeloos contract.quote:Op donderdag 18 september 2025 09:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je tekent gewoon voor die bijdrage als je volksvertegenwoordiger van de SP wordt. Als je het stelt zoals jij zegt, heeft niemand met een doorlopend contract in Nederland keuzevrijheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |