quote:Op dinsdag 16 september 2025 18:52 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ze controleren de afstandsschatting voortkomend uit de objectherkenning. Als objecten niet correct herkend worden, is die schatting ook niet correct. Met LiDAR meet je direct de afstand, ongeacht of je weet wat het is.
En het is natuurlijk al veelzeggend dat ze LiDAR gebruiken als maatstaf. Daarvan weten ze dat het werkt, wat bij die camera's niet zo vanzelfsprekend is. Ook is een moderne LiDAR ondertussen al goedkoper dan de computer waar de AI op draait.
Nou, het probleem is dat alles voor hardware 4 ongeschikt blijkt om de software te draaien die nodig is voor level 4 FSD.quote:Op dinsdag 16 september 2025 21:12 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[ x ]
Ondertussen zijn er toch tal van video's met FSD, waar mensen prima zonder in te grijpen hele lange trips maken. Zelfs door de jungle of ongedocumenteerde bergweggetjes.
Hier bijvoorbeeld nog 1tje van gisteren in Australie;
Bekijk deze YouTube-video
Trouwens op @:4:55 in best pittige regen doet hij het prima.
En het mooiste aan Tesla is? alles kan softwarematig worden gepushed, jaren lange updates van software. FSD wordt dagelijks beter en beter.
Ze gebruiken Lidar om te kijken natuurlijk als referentie en vergelijken, straks met Tesla AI5 in 2026 hebben ze wederom betere resoluties en meer processing power gaat de lat nog hoger worden gelegd.
Omdat Elon zei dat het 420 tijd werd.quote:
Ik ben nu short gegaan. Ik hoop dat de koers weer naar 320 gaat. Dat is de werkelijke koerswaarde.quote:Op dinsdag 16 september 2025 21:30 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Omdat Elon zei dat het 420 tijd werd.
Dit zegt grokquote:Op dinsdag 16 september 2025 21:32 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Ik ben nu short gegaan. Ik hoop dat de koers weer naar 320 gaat. Dat is de werkelijke koerswaarde.
quote:De Tesla-aandeel (TSLA) is recent sterk gestegen, met name in september 2025. Op 16 september 2025 noteert de koers rond de $410-$420, wat een stijging van meer dan 3% op die dag betekent en het aandeel voor het eerst sinds begin dit jaar positief maakt ten opzichte van eind 2024 (toen rond $404). De stijging bedraagt sinds april 2025 al meer dan 80% vanaf het dieptepunt. Hieronder leg ik de belangrijkste redenen uit, gebaseerd op recente ontwikkelingen.
### 1. **Grote aankoop van Elon Musk**
- De grootste katalysator was de aankondiging op 15 september 2025 dat CEO Elon Musk ongeveer $1 miljard aan Tesla-aandelen heeft gekocht via een trust. Dit is zijn grootste openmarkt-aankoop sinds 2020 (toen hij $10 miljoen kocht) en signaleert sterk vertrouwen in het bedrijf. De markt reageerde meteen: het aandeel steeg met 3-6% op die dag, wat Musk zelf al meer dan $5 miljard aan extra waarde opleverde.
- Dit komt op een moment dat Musk's betrokkenheid bij Tesla onder druk stond door zijn politieke activiteiten en andere bedrijven. Analisten zien het als een "duidelijk signaal" dat Musk "all-in" gaat op Tesla's toekomst in AI en robotica.
### 2. **Vooruitzichten op renteverlagingen door de Federal Reserve**
- Breder marktsentiment speelt een rol: investeerders verwachten dat de Fed de rentes verlaagt in september 2025, na signalen van Fed-voorzitter Jerome Powell op de Jackson Hole-conferentie in augustus. Dit is gunstig voor tech- en groeiaandelen zoals Tesla, omdat lagere rentes investeringen in risicovollere sectoren aantrekkelijker maken. Tesla profiteerde hiervan, met een bredere rally in de Nasdaq en Magnificent 7-aandelen (Tesla is er een van).
### 3. **Nieuw compensatiepakket voor Musk**
- Tesla kondigde begin september een nieuw beloningspakket aan voor Musk, ter waarde van tot $975 miljard tot $1 biljoen, gekoppeld aan ambitieuze mijlpalen zoals een marktkapitalisatie van $8,5 biljoen (nu $1,3 biljoen). Aandeelhouders stemmen hierover in november. Dit plan moet Musk voor minstens 10 jaar aan Tesla binden en richt zich op AI, robotaxi's en de Optimus-robot (die Musk ziet als 80% van Tesla's toekomstige waarde). Het nieuws leidde tot een stijging van 13% in de week ervoor.
### 4. **Sterke prestaties in energieopslag**
- Tesla's energiebusiness groeit hard: omzet uit energieopslag steeg met 18% in de eerste helft van 2025 tot $5,5 miljard. Op een event in Las Vegas introduceerde het bedrijf de nieuwe Megapack 3-batterijsystemen, die vooraf geassembleerd worden geleverd aan bedrijven voor hernieuwbare energie. Dit compenseert zwakke EV-verkoop en geeft investeerders hoop op diversificatie buiten auto's.
### 5. **Algemene marktherstel na turbulent begin 2025**
- Het aandeel daalde eerder met 45% door dalende EV-verkoop, prijsconcurrentie, het einde van EV-subsidies onder de Trump-regering en kritiek op Musk's politieke rol (zoals zijn band met Trump). Maar sinds april is er herstel door hoop op robotaxi's en AI, plus het herstel van de bredere techmarkt. Tesla blijft volatiel, met een hoge waardering (P/E-ratio >136), maar de recente rally heeft verliezen weggewerkt.
Samenvattend: De koop door Musk is de directe trigger, maar bredere factoren zoals renteverlagingen en bedrijfsspecifieke hoop op AI en energie drijven de stijging. Houd er rekening mee dat Tesla-aandelen erg volatiel zijn – eerdere voorspellingen zoals Musk's "prophecy" van $420 lijken nu uit te komen, maar risico's blijven door vertragingen in autonome auto's en robotica. Voor actuele koersen: check een betrouwbare bron zoals Yahoo Finance of Bloomberg.
Musk heeft het aandeel een zetje gegeven door zelf voor een miljard aandelen te kopen.quote:Op dinsdag 16 september 2025 21:27 schreef SurpriseGirl het volgende:
Waarom de is de koers van Tesla deze week bijna 100 dollar gestegen? Terwijl we alleen maar horen dat hjet zo slecht gaat met Tesla.
Ik ben nu short gegaan. Dus dat Musk dat gedaan heeft het zal allemaal wel. Die koers moet gewoon gigantische omlaag. Wat Musk gedaan heeft is kunstmatig de koers beinvloeden.quote:
Veel succesquote:Op dinsdag 16 september 2025 21:37 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Ik ben nu short gegaan. Dus dat Musk dat gedaan heeft het zal allemaal wel. Die koers moet gewoon gigantische omlaag. Wat Musk gedaan heeft is kunstmatig de koers beinvloeden.
Het heeft niets meer met de werkelijke prestaties van Tesla te maken.
Het moet weer keihard gaan dalen.
Elon heeft stiekem voor een miljard aan Tesla aandelen proberen te kopen. Dat was de reden voor die prijsverhoging. Hij gaat ook proberen voor een biljoen aan extra aandelen te maken en in zijn eigen zak te steken. Normaal keldert de prijs van de aandelen dan, dus hij had een positief berichtje nodig.quote:Op dinsdag 16 september 2025 21:27 schreef SurpriseGirl het volgende:
Waarom de is de koers van Tesla deze week bijna 100 dollar gestegen? Terwijl we alleen maar horen dat hjet zo slecht gaat met Tesla.
Hoe bepaal je dat? Zoveel keer de winst, gedeeld door het aantal uitstaande aandelen?quote:Op dinsdag 16 september 2025 21:32 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Ik ben nu short gegaan. Ik hoop dat de koers weer naar 320 gaat. Dat is de werkelijke koerswaarde.
Tesla is van een autofabrikant getransformeerd naar een techbedrijf..quote:Op dinsdag 16 september 2025 21:40 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Veel succes![]()
Je kan natuurlijk altijd nog voor de short shorts van Tesla gaan tzt![]()
[ afbeelding ]
Dat bepaal ik door de internationale verkopen die overal gemeld worden. Ik recent nog gehoord dat de verkopen in Engeland gehalveerd waren. Dan verkopen de meeste beleggers die Tesla troep, maar ja als Musk op een kunstmatige manier de boel gaat beinvloeden?quote:Op dinsdag 16 september 2025 21:44 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Hoe bepaal je dat? Zoveel keer de winst, gedeeld door het aantal uitstaande aandelen?
Ik hoop dat je slaagt, maar het is gevaarlijk. De markt kan langer irrationeel blijven dan jij geld hebt om daarop te speculeren. (Quote van Keynes.) Vooral Tesla is al zo vaak over de kop gegaan, dat het er nu gewoon bij hoort.quote:Op dinsdag 16 september 2025 21:53 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Dat bepaal ik door de internationale verkopen die overal gemeld worden. Ik recent nog gehoord dat de verkopen in Engeland gehalveerd waren. Dan verkopen de meeste beleggers die Tesla troep, maar ja als Musk op een kunstmatige manier de boel gaat beinvloeden?
Het is gewoon wachten totdat de kwartaalcijfertjes wereldwijd weer naar buiten zullen komen. Dan verwacht ik dat de koers weer keihard gaat dalen.
Dit is de short die ik gekocht heb
https://www.ingmarkets.nl/producten/DE000NB0NH51
Ik heb op 7.25 gekocht. Ik hoop op 17.25 te gaan verkopen. We gaan het zien.
Als je een groot aantal aandelen gaat kopen en dat van te voren meldt dan loopt de prijs al op voordat de koop plaatsvindt, dat is niet logisch. Je betaalt dan meer dan nodig. Er zijn SEC regels mbt de aankoop zoals Musk die heeft gedaan. Zoals ik al vaker heb gemeld is de crux dat hij relevante info heeft gebruikt waarvan de markt nog geen weet heeft. Maar daar zijn tot nu toe geen bewijzen voor geleverd.quote:Op dinsdag 16 september 2025 21:42 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Elon heeft stiekem voor een miljard aan Tesla aandelen proberen te kopen. Dat was de reden voor die prijsverhoging.
quote:What Is Rule 10b5-1?
Rule 10b5-1 is a Securities and Exchange Commission (SEC) regulation that allows insiders of public companies to set up a trading plan for selling stocks they own. Rule 10b5-1 permits major holders to sell a predetermined number of shares at a predetermined time. Many corporate executives use 10b5-1 plans to avoid accusations of insider trading. It is used to clarify Rule 10b-5, which was created under the Securities and Exchange Act of 1934, which is the primary vehicle for the investigation of securities fraud.
quote:The SEC considers company directors, officials, or any individual with a stake of 10% or more in the company to be corporate insiders. Corporate insiders are required to report their insider transactions within two business days of the date the transaction occurred (before the 2002 Sarbanes-Oxley Act, the time frame was the tenth day of the following month).
Die aandelen krijgt hij pas als hij de beoogde hoge doelen weet te behalen met Tesla, een ruime ver8voudiging van de marktkapitalisatie. De totale beurswaarde van de uitstaande aandelen zal de 8000 miljard dollar moeten overstijgen. Een monster-opgave daarover geen twijfel.quote:Hij gaat ook proberen voor een biljoen aan extra aandelen te maken en in zijn eigen zak te steken. Normaal keldert de prijs van de aandelen dan, dus hij had een positief berichtje nodig.
Ja, maar hij zegt al lang dat die aandelen nog vele malen meer waard worden. Het begon met "enkele keren", werd toen "tientallen keren" en we zitten nu al op "duizenden keren". Misschien heb ik nog een "tienduizenden keren" ergens gemist. "Line must go up!"quote:Op dinsdag 16 september 2025 22:05 schreef Digi2 het volgende:
Die aandelen krijgt hij pas als hij de beoogde hoge doelen weet te behalen met Tesla, een ruime ver8voudiging van de marktkapititalisatie. De totale beurswaarde van de uitstaande aandelen zal de 8000 miljard dollar moeten overstijgen. Een monster-opgave daarover geen twijfel.
Musk weet ook niet hoeveel 1000den miljarden $ de Fed nog gaat bijdrukken, kan je hem niet kwalijk nemenquote:Op dinsdag 16 september 2025 22:11 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, maar hij zegt al lang dat die aandelen nog vele malen meer waard worden. Het begon met "enkele keren", werd toen "tientallen keren" en we zitten nu al op "duizenden keren". Misschien heb ik nog een "tienduizenden keren" ergens gemist. "Line must go up!"
Dus dan is "slechts" acht keer natuurlijk een schijntje. En het is hem de vorige keer ook gemakkelijk gelukt.
Ja, als Trump zijn zin krijgt, gaat de geldpers smelten. Hij is gek op dollars en begrijpt niets van het financiële systeem.quote:Op dinsdag 16 september 2025 22:16 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Musk weet ook niet hoeveel 1000den miljarden $ de Fed nog gaat bijdrukken, kan je hem niet kwalijk nemen
Ik vrees dat het begrip van Trickle Up en asset inflation van Trump beter is dan jij inschatquote:Op dinsdag 16 september 2025 22:24 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, als Trump zijn zin krijgt, gaat de geldpers smelten. Hij is gek op dollars en begrijpt niets van het financiële systeem.
Ja, wat er met de economie van de VS gebeurt komt hoogstens pas op de tweede plaats.quote:Op dinsdag 16 september 2025 22:44 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik vrees dat het begrip van Trickle Up en asset inflation van Trump beter is dan jij inschatHijzelf en zijn familie zullen van de drukpers geen schade ondervinden om het maar ff eufemistisch te stellen.
Omdat hij het heel goed begrijpt. Maar het bekt wel lekker om vanaf de zijlijn te roeptoeteren dat ze het niet begrijpen. Of het waar is doet er niet toe.quote:Op dinsdag 16 september 2025 22:44 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik vrees dat het begrip van Trickle Up en asset inflation van Trump beter is dan jij inschatHijzelf en zijn familie zullen van de drukpers geen schade ondervinden om het maar ff eufemistisch te stellen.
Tell me you have TDS without telling me you have TDS.quote:Op woensdag 17 september 2025 09:56 schreef SurpriseGirl het volgende:
Trump snapt echt geen klote van economie. Daar heeft hij allemaal mannetjes voor achter de schermen. Hij kraamt echt vreselijke onzin uit. Hij snapte zelfs heel die tarieven verhaal niet eens zelf. Daar loopt nog steeds een rechtzaak van grote bedrijven over tegen trump en de staat.
Trump heeft zijn vermogen voornamelijk kunnen vergroten de laatste 2 jaar door te speculeren met Crypto. In principe kun je zeggen dat hij daar bijna alles aan te danken heeft door vuil erop in te spelen met zijn eigen munt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
quote:Op woensdag 17 september 2025 10:37 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Tell me you have TDS without telling me you have TDS.De boekhouding ziet er voor een bedrijf heel anders uit dan voor een land. Voor een land is het maken van geld heel simpel: je toetst een bedrag in op de computer en dat maak je over naar de grote banken. Klaar. In de VS moet je dan wel de baas van de Fed zijn. Trump bekijkt alles vanuit het standpunt van een zakenman.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Toezichthouder VS onderzoekt defect bij openen van deuren Tesla's
Een Amerikaanse toezichthouder is een onderzoek gestart naar een mogelijk defect in deuren van Tesla's.
Toezichthouder National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) onderzoekt Tesla Model Y's uit 2021. Dat volgt na negen meldingen dat elektronische deurgrepen niet goed zouden werken vanwege lage accuspanning. Ongeveer 174.000 auto's worden onderzocht, meldt USA Today.
Het bedrijf van miljardair Elon Musk heeft in de voertuigen ook een handmatige deurontgrendeling aangebracht, maar volgens de toezichthouder is dat voor kinderen nog altijd gevaarlijk. Zij kunnen volgens de NHTSA mogelijk niet bij de ontgrendeling of weten niet hoe ze die moeten bedienen. In vier gevallen moesten ouders volgens de toezichthouder een raam inslaan om hun kind te bereiken.
Geen seintje
Ondanks dat het probleem zich voor lijkt te doen als de elektronische deurvergrendeling te weinig spanning heeft, kregen melders volgens de NHTSA geen seintje dat de spanning te laag was.
Het onderzoek richt zich alleen op de werking van de elektronische deursloten aan de buitenkant van de auto, maar de toezichthouder zegt ook actie te ondernemen als er meer meldingen komen van mensen die vastzitten in de auto.
Vorige week publiceerde persbureau Bloomberg een uitgebreid artikel over "de gevaarlijke deuren van Tesla". In het artikel werden gevallen beschreven waarbij Tesla-bestuurders na een ongeluk hun deur niet konden openen met soms fatale gevolgen.
Het is meer dat je je kind wel even moet leren hoe en wat voor noodgevallen. Maar dat zullen veel mensen overslaan.quote:Op woensdag 17 september 2025 12:53 schreef CoolGuy het volgende:
Dan ben je ook wel echt een simpele ziel als je niet weet dat die deuren ook gewoon mechanisch kunt openen dan wel niet weet hoe dat moet. Hendeltje trekken, net als bij elke andere auto ook, weten ze het bij die auto's dan ook niet?
Nee natuurlijk doe je dat dan niet. Dan moet je zorgen dat de mensen die regelmatig in die auto zitten dat weten. Zo lastig is het allemaal niet. Die hendel zit er gewoon in. Trekken...deur open.quote:Op woensdag 17 september 2025 12:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is meer dat je je kind wel even moet leren hoe en wat voor noodgevallen. Maar dat zullen veel mensen overslaan.
Als je het knopje gewend bent grijp je niet snel naar de handbediening.
Snap sowieso niet waarom iemand een raampje moet inslaan, als je kind op de achterbank zit.quote:Op woensdag 17 september 2025 13:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee natuurlijk doe je dat dan niet. Dan moet je zorgen dat de mensen die regelmatig in die auto zitten dat weten. Zo lastig is het allemaal niet. Die hendel zit er gewoon in. Trekken...deur open.
En hoe doe je dat als de accu leeg is?quote:Op woensdag 17 september 2025 13:17 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Snap sowieso niet waarom iemand een raampje moet inslaan, als je kind op de achterbank zit.
Een Tesla kan je vanaf buiten via meerdere manieren openen, anders ga je via de voorstoelen naar de achterbank om daar de deur te openen.
Via je telefoon, via je pasje, automatische unlock als je naar je auto loopt.
Is allemaal weer een storm in een glas water, er zijn tegenwoordig merken die veel gekkere constructies hebben voor deurbediening.
Hoge bomen vangen veel wind.
Er zijn al meerdere mensen geroosterd die hun cybertruck niet uit konden.quote:Op woensdag 17 september 2025 13:17 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Snap sowieso niet waarom iemand een raampje moet inslaan, als je kind op de achterbank zit.
Een Tesla kan je vanaf buiten via meerdere manieren openen, anders ga je via de voorstoelen naar de achterbank om daar de deur te openen.
Is allemaal weer een storm in een glas water, er zijn tegenwoordig merken die veel gekkere constructies hebben voor deurbediening.
Bizar omdat de claims in de VS al snel in de 100den miljoenen dollars lopen, kan zelfs in de miljarden lopen. Tesla neemt daarmee enorme financiele risicosquote:Op woensdag 17 september 2025 13:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Er zijn al meerdere mensen geroosterd die hun cybertruck niet uit konden.
Ze geven tientallen miljarden bonus aan hun topman terwijl hun marktaandeel instort. Wat is dan een paar honderd miljoen?quote:Op woensdag 17 september 2025 13:39 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Bizar omdat de claims in de VS al snel in de 100den miljoenen dollars lopen, kan zelfs in de miljarden lopen. Tesla neemt daarmee enorme financiele risicos
Ze leven in een bubbel waarbij de waarde van de aandelen ieder jaar minimaal verdubbelt, ongeacht wat ze doen, zolang Musk maar de baas is.quote:Op woensdag 17 september 2025 13:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ze geven tientallen miljarden bonus aan hun topman terwijl hun marktaandeel instort. Wat is dan een paar honderd miljoen?
Accu opladen.quote:Op woensdag 17 september 2025 13:25 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En hoe doe je dat als de accu leeg is?
Wanneer hebben ze dat dan gegeven, naar wat ik begreep heeft Musk de oude bonus nog niet kunnen innen en lopen daar nog rechtzaken overquote:Op woensdag 17 september 2025 13:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ze geven tientallen miljarden bonus aan hun topman terwijl hun marktaandeel instort. Wat is dan een paar honderd miljoen?
Er schijven mensen berichten volledig uit rancune en afgunst op succesvolle afrikanen, totaal niet gebaseerd op feiten.quote:Op woensdag 17 september 2025 15:48 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Wanneer hebben ze dat dan gegeven, naar wat ik begreep heeft Musk de oude bonus nog niet kunnen innen en lopen daar nog rechtzaken over
Het onderzoek gaat ook primair over het openen van buitenaf. Joh, ze onderzoeken maar. Dat doen ze zo vaak, allen bij Tesla is het steevast wereldnieuws.quote:Op woensdag 17 september 2025 13:17 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Dat mag niet verwonderen omdat Musk steeds ook zelf in de publiciteit treedt.quote:Op woensdag 17 september 2025 16:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat doen ze zo vaak, allen bij Tesla is het steevast wereldnieuws.
Laat me raden, dat gaat electronisch?quote:Op woensdag 17 september 2025 13:17 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de vraag: waarom zou je als ouder het raam moeten inslaan om bij je kind te komen?quote:Op woensdag 17 september 2025 13:25 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En hoe doe je dat als de accu leeg is?
Hoe doe je dat bij een andere auto dan? Want die hebben ook vaak dat de auto op slot gaat als je weg rijdt maar als dan 'ineens' de accu leeg is doet de keyfob ook niets meer, dus hoe ga je dan van buiten die deur open maken? Want die zit op slot. En dan?quote:Op woensdag 17 september 2025 16:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de vraag: waarom zou je als ouder het raam moeten inslaan om bij je kind te komen?
Dan trek je aan de deurklink?quote:Op woensdag 17 september 2025 17:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hoe doe je dat bij een andere auto dan?
Nee, niet als die deur vergrendeld is want dan gaat de deur niet van buitenaf open zonder additionele actie.quote:Op woensdag 17 september 2025 17:59 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dan trek je aan de deurklink?
Dan steek je de sleutel er in en draai je hem om? (Ja, in het voorportier, niet in het achterportier.)quote:Op woensdag 17 september 2025 18:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, niet als die deur vergrendeld is want dan gaat de deur niet van buitenaf open zonder additionele actie.
Dan moet je dus alsnog in een noodsituatie de sleutel uit de auto halen en dan omlopen, of je moet de sleutel thuis/binnen gaan halen? Ik zie namelijk het scenario niet waarbij de accu INEENS leeg is waarbij je kind in de auto zit maar jij niet én het is een noodsituatie? Tenzij je het hebt over een ongeval maar als jij niet in de auto zat tijdens het gebeuren van dat noodgeval, dan lijkt het me dat je überhaupt niet in de buurt bent en als je wél in de auto zit en INEENS is de accu leeg dan doe je het van binnen uit?quote:Op woensdag 17 september 2025 18:05 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dan steek je de sleutel er in en draai je hem om? (Ja, in het voorportier, niet in het achterportier.)
Ah, jij hebt een Tesla. Nou zie je, de meeste mensen hebben zo'n ding, een sleutel, wat ze gebruiken om hun deur open te maken en hun auto te starten. Als ze iets met hun auto willen doen hebben ze dat bij zich.quote:Op woensdag 17 september 2025 18:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dan moet je dus alsnog in een noodsituatie de sleutel uit de auto halen en dan omlopen, of je moet de sleutel thuis/binnen gaan halen? Ik zie namelijk het scenario niet waarbij de accu INEENS leeg is waarbij je kind in de auto zit maar jij niet én het is een noodsituatie? Tenzij je het hebt over een ongeval maar als jij niet in de auto zat tijdens het gebeuren van dat noodgeval, dan lijkt het me dat je überhaupt niet in de buurt bent en als je wél in de auto zit en INEENS is de accu leeg dan doe je het van binnen uit?
Ik probeer me het scenario voor te stellen waarbij er een samenloop van omstandigheden is waarbij je zelf buiten de auto bent maar je kind niet EN de deuren zijn dicht EN ineens is op dat moment spontaan de accu zo leeg dat je de deur niet meer kunt openen?
Dat is leuk, maar welk scenario zie jij waarbij de auto op slot is terwijl je kind in de auto zit maar jij niet EN de deuren zijn op slot EN op dat moment is de accu leeg EN het is een noodgeval?quote:Op woensdag 17 september 2025 18:19 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, jij hebt een Tesla. Nou zie je, de meeste mensen hebben zo'n ding, een sleutel, wat ze gebruiken om hun deur open te maken en hun auto te starten. Als ze iets met hun auto willen doen hebben ze dat bij zich.
Als de LiPo accu in brand vliegt?quote:Op woensdag 17 september 2025 18:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is leuk, maar welk scenario zie jij waarbij de auto op slot is terwijl je kind in de auto zit maar jij niet EN de deuren zijn op slot EN op dat moment is de accu leeg EN het is een noodgeval?
Met de sleutel.quote:Op woensdag 17 september 2025 17:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hoe doe je dat bij een andere auto dan? Want die hebben ook vaak dat de auto op slot gaat als je weg rijdt maar als dan 'ineens' de accu leeg is doet de keyfob ook niets meer, dus hoe ga je dan van buiten die deur open maken? Want die zit op slot. En dan?
Waarbij je kind wel in de auto zit maar jij niet EN de deuren zijn op slot? En net op dat moment t liegt die accu in brand? Want dat is wel er enorm toevallige samenloop van omstandigheden he?quote:Op woensdag 17 september 2025 18:26 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als de LiPo accu in brand vliegt?
Kennelijk zijn er in de VS 4 situaties geweest waarbij het raam ingeslagen moest worden om de auto te openen.quote:Op woensdag 17 september 2025 18:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Waarbij je kind wel in de auto zit maar jij niet EN de deuren zijn op slot? En net op dat moment t liegt die accu in brand? Want dat is wel er enorm toevallige samenloop van omstandigheden he?
Want Tesla of welke andere auto dan ook, ik zie geen situatie waarbij de deuren op slot zijn gedaan (want dat kon nog net wél schijnbaar) maar jij niet in de auto zit maar je kind wel en net op dat moment ontstaat er brand.
Ik zou dat scenario eerder zien tijdens het rijden, niet zo zeer thuis op de oprit, maar als het tijdens het rijden is zit je dus ín de auto.
Nou, je parkeert een beetje onhandig en stoot met de onderkant van de auto tegen een paaltje / trottoir. Je stapt uit, want je moet even wat gaan doen. Je doet de auto op slot, zodat je kind niet kan ontsnappen / niemand je kind kan ontvoeren en dan vliegt de accu in de fik. Dat is wat er meestal gebeurt.quote:Op woensdag 17 september 2025 18:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Waarbij je kind wel in de auto zit maar jij niet EN de deuren zijn op slot? En net op dat moment t liegt die accu in brand? Want dat is wel er enorm toevallige samenloop van omstandigheden he?
Want Tesla of welke andere auto dan ook, ik zie geen situatie waarbij de deuren op slot zijn gedaan (want dat kon nog net wél schijnbaar) maar jij niet in de auto zit maar je kind wel en net op dat moment ontstaat er brand.
Ik zou dat scenario eerder zien tijdens het rijden, niet zo zeer thuis op de oprit, maar als het tijdens het rijden is zit je dus ín de auto.
Right...je stoot met de onderkant van de auto tegen een paaltje of een trottoir waarbij de klap zo hard is dat er dermate veel schade optreedt dat de accu ervan in de fik vliegt, maar na dat ongeval (want dat is het dan) is je 1e ingeving hey ik ga lekker verder met m'n programma, vergeet dat ik net de auto fiks heb beschadigd terwijl ik met m'n kind in de auto zat. Fuck dat allemaal, ik loop weg van de auto?quote:Op woensdag 17 september 2025 18:36 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nou, je parkeert een beetje onhandig en stoot met de onderkant van de auto tegen een paaltje / trottoir. Je stapt uit, want je moet even wat gaan doen. Je doet de auto op slot, zodat je kind niet kan ontsnappen / niemand je kind kan ontvoeren en dan vliegt de accu in de fik. Dat is wat er meestal gebeurt.
En dan ben je nog blij dat je niet al in de winkel stond, want zo'n brand gaat hard.
Nou, als ik in de auto zit kan ik dat zelf van binnenuit. En bij mijn auto zit die op een logische plek.quote:Op woensdag 17 september 2025 17:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hoe doe je dat bij een andere auto dan? Want die hebben ook vaak dat de auto op slot gaat als je weg rijdt maar als dan 'ineens' de accu leeg is doet de keyfob ook niets meer, dus hoe ga je dan van buiten die deur open maken? Want die zit op slot. En dan?
Het geeft wat lawaai, maar dan loop je even om de auto heen en zie je niets, dus valt het wel mee. Of is dat jou nog nooit gebeurd?quote:Op woensdag 17 september 2025 18:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Right...je stoot met de onderkant van de auto tegen een paaltje of een trottoir waarbij de klap zo hard is dat er dermate veel schade optreedt dat de accu ervan in de fik vliegt, maar na dat ongeval (want dat is het dan) is je 1e ingeving hey ik ga lekker verder met m'n programma, vergeet dat ik net de auto fiks heb beschadigd terwijl ik met m'n kind in de auto zat. Fuck dat allemaal, ik loop weg van de auto?
I see.
Hunter Biden actie noem ik dat. Zwaar aan de crack.quote:Op woensdag 17 september 2025 18:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Right...je stoot met de onderkant van de auto tegen een paaltje of een trottoir waarbij de klap zo hard is dat er dermate veel schade optreedt dat de accu ervan in de fik vliegt, maar na dat ongeval (want dat is het dan) is je 1e ingeving hey ik ga lekker verder met m'n programma, vergeet dat ik net de auto fiks heb beschadigd terwijl ik met m'n kind in de auto zat. Fuck dat allemaal, ik loop weg van de auto?
I see.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |