abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218808814
Tesla grijpt in:

Tesla gaat het deurslotensysteem van zijn auto's aanpassen. Dat zegt de hoofdontwerper van het bedrijf.

quote:
Bij lage spanning doet het elektronische slot het niet meer, terwijl voor kinderen het mechanische slot niet goed bruikbaar is.

Het belangrijkste is dat de elektronische en mechanische klink op dezelfde plek komen te zitten, zodat klanten niet hoeven te zoeken bij een noodgeval, schrijft Bloomberg. Alle Tesla's hebben een handmatige manier van openen, maar die verschilt per model en klanten hebben die zelden nodig, waardoor ze niet weten waar die zitten. Bovendien is het huidige systeem ingewikkeld voor kinderen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218808822
quote:
Nog even en ze komen tot de conclusie dat pantserglas en staal voor je lego auto niet handig is als de brandweer bij je wil komen.
pi_218812491
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 07:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nog even en ze komen tot de conclusie dat pantserglas en staal voor je lego auto niet handig is als de brandweer bij je wil komen.
Daar dacht ik meteen al aan bij de demonstratie Musk destijds..
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218814526
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 07:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nog even en ze komen tot de conclusie dat pantserglas en staal voor je lego auto niet handig is als de brandweer bij je wil komen.
In Duitsland is vorige week een ongeluk gebeurt waarbij een Tesla van de weg raakte en begon te branden. Er was iemand die wilde helpen, maar die kreeg naar eigen zeggen de deuren niet open.
https://www.t-online.de/n(...)-ging-nicht-auf.html

Ik kan mij herinneren dat ADAC of NCAP vroeger ook altijd testten met hoeveel kracht je aan de deurhendel van een (klemmende/geblokkeerde) autodeur kon trekken voordat hij kapot ging. Om dus de realistische situatie te simuleren dat je auto door een ongeluk zo vervormd is dat je deur klemt, of zo terecht is gekomen dat hij over de grond schraapt bijvoorbeeld.
Maar daar kan ik niks meer van vinden. Wordt dat niet meer getest?

Ik heb één keer een autodeur opengetrokken van iemand die een ongeluk had gehad. En ondanks dat het een relatief klein ongeluk en een nieuwe auto was, was het verrassend moeilijk om de deur open te krijgen. Zou toch bijzonder onhandig zijn als je dan geen deurgreep hebt om beet te pakken, of als je ineens met alleen een losse deurgreep in je hand staat.

[ Bericht 14% gewijzigd door knoopie op 19-09-2025 18:40:34 ]
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_218814629
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 18:34 schreef knoopie het volgende:

[..]
In Duitsland is vorige week een ongeluk gebeurt waarbij een Tesla van de weg raakte en begon te branden. Er was iemand die wilde helpen, maar die kreeg naar eigen zeggen de deuren niet open.
https://www.t-online.de/n(...)-ging-nicht-auf.html

Ik kan mij herinneren dat ADAC of NCAP vroeger ook altijd testten met hoeveel kracht je aan de deurhendel van een (klemmende/geblokkeerde) autodeur kon trekken voordat hij kapot ging. Om dus de realistische situatie te simuleren dat je auto door een ongeluk zo vervormd is dat je deur klemt, of zo terecht is gekomen dat hij over de grond schraapt bijvoorbeeld.
Maar daar kan ik niks meer van vinden. Wordt dat niet meer getest?

Ik heb één keer een autodeur opengetrokken van iemand die een ongeluk had gehad. En ondanks dat het een relatief klein ongeluk en een nieuwe auto was, was het verrassend moeilijk om de deur open te krijgen. Zou toch bijzonder onhandig zijn als je dan geen deurgreep hebt om beet te pakken, of als je ineens met alleen een losse deurgreep in je hand staat.

Net zoals bij een airbag wat explosieven er omheen, om hem in geval van nood open te blazen?

;)
pi_218815003
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 18:46 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Net zoals bij een airbag wat explosieven er omheen, om hem in geval van nood open te blazen?

;)
En dan zo'n mooie Japanner erin die soms een shotgun is.
pi_218815015
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 18:34 schreef knoopie het volgende:

[..]
In Duitsland is vorige week een ongeluk gebeurt waarbij een Tesla van de weg raakte en begon te branden. Er was iemand die wilde helpen, maar die kreeg naar eigen zeggen de deuren niet open.
https://www.t-online.de/n(...)-ging-nicht-auf.html


Ik begreep dat de kans dat zoiets gebeurt verwaarloosbaar klein is...


Anyway, tragisch ongeval.
Vreselijk om zo aan je einde te komen en verschrikkelijk dat je als bijstaander niets kunt doen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 19 september 2025 @ 19:49:41 #83
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218815251
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 19:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik begreep dat de kans dat zoiets gebeurt verwaarloosbaar klein is...

Anyway, tragisch ongeval.
Vreselijk om zo aan je einde te komen en verschrikkelijk dat je als bijstaander niets kunt doen.
Gebeurt helaas aan de lopende band.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218815439
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 18:46 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Net zoals bij een airbag wat explosieven er omheen, om hem in geval van nood open te blazen?

;)
Dat had de mercedes sls, omdat je de vleugeldeuren niet open kon krijgen als hij op de kop ligt. Daar worden de deurscharnieren automatisch opgeblazen als de auto op de kop terecht komt.
Bekijk deze YouTube-video
Zou de tesla X ook zoiets hebben?

In ieder geval is het allemaal een oplossing voor een probleem dat er helemaal niet hoeft te zijn. Mechanische deurgrepen doen het prima en heb je veel meer kans dat je een (klemmende) deur nog open kan trekken. En kan je met een beetje fantasie ook prima aerodynamisch maken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_218815502
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 20:02 schreef knoopie het volgende:

[..]
Dat had de mercedes sls, omdat je de vleugeldeuren niet open kon krijgen als hij op de kop ligt. Daar worden de deurscharnieren automatisch opgeblazen als de auto op de kop terecht komt.
Bekijk deze YouTube-video
Zou de tesla X ook zoiets hebben?

In ieder geval is het allemaal een oplossing voor een probleem dat er helemaal niet hoeft te zijn. Mechanische deurgrepen doen het prima en heb je veel meer kans dat je een (klemmende) deur nog open kan trekken. En kan je met een beetje fantasie ook prima aerodynamisch maken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, Musk heeft ook vaak gezegd, dat het allemaal scifi en hightech moest zijn. Net zoals Star Trek. Vandaar ook de tablet als display. Spraakgestuurd en het moest allemaal vanzelf open gaan als je aan kwam lopen.
pi_218815536
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 19:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik begreep dat de kans dat zoiets gebeurt verwaarloosbaar klein is...

Anyway, tragisch ongeval.
Vreselijk om zo aan je einde te komen en verschrikkelijk dat je als bijstaander niets kunt doen.
De kans op een frontale botsing is, als je zelf redelijk normaal rijdt, ook verwaarloosbaar klein. Toch koop ik liever geen auto zonder airbags.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_218815607
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 20:08 schreef knoopie het volgende:

[..]
De kans op een frontale botsing is, als je zelf redelijk normaal rijdt, ook verwaarloosbaar klein. Toch koop ik liever geen auto zonder airbags.
Ik heb gewerkt bij een bedrijf waar ze die dingen testen en vaak ben je dan toch blij dat je daar niet zat. Het was vooral bedoeld voor Amerikanen die gordels maar voor mietjes vonden.
pi_218816265
Gluren bij de buren:

Xiaomi past fout aan in meer dan 100.000 elektrische auto's na dodelijke crash

quote:
Xiaomi gaat bij ruim 100.000 van zijn elektrische auto's op afstand een fout in het rijhulpsysteem herstellen. Dat hebben het bedrijf en Chinese toezichthouders vrijdag bekendgemaakt. De stap volgt maanden na een dodelijk ongeval met het populaire model SU7

Chinese techbedrijven en autofabrikanten hebben miljarden geïnvesteerd in slimme rijtechnologieën. Maar Beijing heeft de veiligheidsregels aangescherpt, nadat een Xiaomi SU7 in de rijhulpmodus eerder dit jaar crashte, waarbij drie studenten omkwamen.

Xiaomi past in totaal meer dan 116.000 auto's van het model SU7 op afstand aan, ongeveer 40 procent van alle verkochte exemplaren. Het rijhulpsysteem herkent gevaarlijke situaties mogelijk niet en waarschuwt hier ook niet voor, stelt een Chinese toezichthouder. Dat verhoogt het risico op botsingen als bestuurders niet snel genoeg ingrijpen.
Het is mooi dat Xiaomi na 1 dodelijke crash al ingrijpt.

Maar het zou fijner zijn dat rijhulpsystemen veel beter getest worden voordat ze op de markt gebracht worden.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218825038
Tesla is charging far less than rivals at Supercharger Stations across the world
Bekijk deze YouTube-video
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_218825664
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 17:46 schreef Digi2 het volgende:
Tesla is charging far less than rivals at Supercharger Stations across the world
Bekijk deze YouTube-video
Niet echt nieuws, Tesla Supercharger is ook in Nederland tot 2/3 goedkoper dan andere snelladers.
Ik laad alleen maar bij Tesla.
Die vind je bij Vandervalk hotels, kun je gelijk een bakje koffie drinken van je bespaarde euro's.
En bij Vandervalk staan ook concurrerende snelladers die de hoofdprijs rekenen.
Ik zou niet weten waarom iemand daarvoor zou kiezen.
Misschien lease bakken met een zakelijke laadpas?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218826027
Ondertussen in Duitsland:

Escalatie in Duitse Tesla-fabriek van Elon Musk: 'tot drie jaar terug loon terugvorderen'


quote:
In de Duitse Tesla-fabriek in Grünheide is de onrust opnieuw opgelaaid, zo meldt Handelsblatt. Fabrieksdirecteur André Thierig stuurde vlak na de zomervakantie een lange mail naar alle medewerkers waarin hij hard uithaalde naar vakbondsleden.

“Helaas moest ik vorige week vaststellen dat er nog steeds een groep medewerkers is die blijkbaar geen plezier beleeft aan ons succes”, schreef hij. En scherper nog: “Wie altijd overal tegen is, hoort niet bij ons.”

[...]

Nu gaat Tesla nog een stap verder: medewerkers die zich ziek melden maar volgens het bedrijf onterecht, riskeren niet alleen dat hun loon wordt stopgezet, maar ook dat reeds betaald salaris tot drie jaar terug wordt teruggevorderd.

Volgens Thierig is dat “een eerlijke regeling” en “volledig legitiem”. Vakbond IG Metall noemt het juist een “schandalig spel” dat werknemers financieel de afgrond in kan duwen.
Ik snap wel waarom Tesla iets tegen vakbonden heeft.

Als individuele werknemer heb je natuurlijk weinig in te brengen tegen dit soort draconische maatregelen...

Dat ziet Tesla kennelijk liever.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218827605
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 19:31 schreef Wantie het volgende:
Ondertussen in Duitsland:

Escalatie in Duitse Tesla-fabriek van Elon Musk: 'tot drie jaar terug loon terugvorderen'

[..]
Ik snap wel waarom Tesla iets tegen vakbonden heeft.

Als individuele werknemer heb je natuurlijk weinig in te brengen tegen dit soort draconische maatregelen...

Dat ziet Tesla kennelijk liever.
Als jij je ten onrechte ziek meldt, dan is terugvordering toch logisch?

Of zijn vakbonden voor oplichting?
pi_218827730
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 21:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als jij je ten onrechte ziek meldt, dan is terugvordering toch logisch?

Of zijn vakbonden voor oplichting?
3 jaar loon terugvorderen?

En wie bepaalt of je onterecht ziek bent?
Tesla?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218827954
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 22:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
3 jaar loon terugvorderen?

En wie bepaalt of je onterecht ziek bent?
Tesla?
Er moet uiteindelijk wel een medisch dossier beschikbaar zijn net zoals hier. Aan de hand daarvan kan de arbeidscapaciteit worden bepaald. Hier loopt dat hand in hand en is grootschalig misbruik lastig te verhullen. In Dl is dat lastiger en zal de werkgevers pas na onraad te ruiken actie ondernemen. Hier is men vooral preventief en actief bezig met verzuim.

quote:
Een verzuimtraject in Nederland volgt de Wet verbetering poortwachter, die werkgevers en werknemers verplicht samen te werken aan snelle en effectieve re-integratie van de zieke werknemer. Dit traject begint zodra iemand langer dan zes weken ziek is, en omvat het opstellen van een Plan van aanpak, het inschakelen van een bedrijfsarts, het regelmatig evalueren van de voortgang en het aanpassen van het plan om de werknemer zo snel mogelijk terug aan het werk te krijgen.


[ Bericht 24% gewijzigd door Digi2 op 20-09-2025 22:42:12 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_218828447
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 22:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
3 jaar loon terugvorderen?

En wie bepaalt of je onterecht ziek bent?
Tesla?
Daar hebben we rechters voor.

En voor gemeentes is jarenlang onterecht genoten uitkeringen terugvorderen doodnormaal. Dus ik snap niet wat je nu ineens zo raar vindt hieraan.
pi_218828463
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 23:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Daar hebben we rechters voor.

En voor gemeentes is jarenlang onterecht genoten uitkeringen terugvorderen doodnormaal. Dus ik snap niet wat je nu ineens zo raar vindt hieraan.
Jij vindt dat kennelijk ook raar, want je geeft aan dat dat via de rechter moet.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218828471
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 23:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jij vindt dat kennelijk ook raar, want je geeft aan dat dat via de rechter moet.
Want gemeentes doen dat niet via de rechter? Dat is nieuws voor mij.

Ja, natuurlijk zijn er ook mensen die meteen betalen, maar ik kan je vertellen dat dat unicorns zijn.
pi_218828488
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 23:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Want gemeentes doen dat niet via de rechter? Dat is nieuws voor mij.

Ja, natuurlijk zijn er ook mensen die meteen betalen, maar ik kan je vertellen dat dat unicorns zijn.
Wat hebben gemeentes hiermee te maken?

Dit staat in het artikel:

quote:
Streng beleid tegen ziekteverzuim
Al langer kampt de fabriek met een uitzonderlijk hoog ziekteverzuim. Om dit terug te dringen, bezocht de leiding vorig jaar zelfs onaangekondigd werknemers thuis die zich ziek hadden gemeld – een aanpak die op veel weerstand stuitte.


Nu gaat Tesla nog een stap verder: medewerkers die zich ziek melden maar volgens het bedrijf onterecht, riskeren niet alleen dat hun loon wordt stopgezet, maar ook dat reeds betaald salaris tot drie jaar terug wordt teruggevorderd.
Dus de leiding van Tesla, niet de bedrijfsarts, neemt poolshoogte bij de werknemer thuis.
Dat is al vrij opmerkelijk.
En als Tesla vindt dat het ziekmelden onterecht is wordt niet alleen het loon stopgezet, maar het salaris tot 3 jaar terug terug gevorderd...

Staat nergens dat Tesla hiervoor naar de rechter gaat.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218828492
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 23:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jij vindt dat kennelijk ook raar, want je geeft aan dat dat via de rechter moet.
Dat gebeurt hier ook in het uiterste geval. Duitsland loopt niet alleen met digitalisering achter, ik vermoed dat het met ziekteverzuim minstens zo abominabel is. Als je hier echt langdurig ziek blijft kom je op het bordje van het UWV terecht, niet langer de werkgever. Je kunt dan recht hebben op WIA, is daar onenigheid over tav de ingeschatte arbeidscapaciteit, dan pas komt de rechter in beeld.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_218828502
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 00:03 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dat gebeurt hier ook in het uiterste geval. Duitsland loopt niet alleen met digitalisering achter, ik vermoed dat het met ziekteverzuim minstens zo abominabel is. Als je hier echt langdurig ziek blijft kom je op het bordje van het UWV terecht, niet langer de werkgever. Je kunt dan recht hebben op WIA, is daar onenigheid over tav de ingeschatte arbeidscapaciteit, dan pas komt de rechter in beeld.
Maar hier gaat het om fraude.
En dat zien we in Nederland ook wel, dat een werknemer bijvoorbeeld aan het beunen is, terwijl hij zich heeft ziekgemeld.
Dat levert een gang naar de rechter op.
En volgens mij zal geen vakbond daar op tegen zijn.
In Nederland in ieder geval niet meegemaakt.

Maar bij Tesla in Duitsland staat de vakbond op zijn achterste benen.

Dan heb ik niet het idee dat het hier om fraudegevallen gaat, waarbij met tussenkomst van de rechter er sancties volgen tegen de werknemer.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')