Eeeuhm die twee partijen kun je totaal niet vergelijken joh.quote:Op vrijdag 26 september 2025 15:57 schreef Nexum het volgende:
[..]
Maar ik blijf erbij dat ik het opmerkelijk vind dat wanneer het argument ‘Hamas spreekt niet voor alle Palestijnen’ verworpen wordt, dat dan het argument ‘de IDF spreekt niet voor alle Israëliers’ wel geldt terwijl steun voor de IDF veel hoger ligt onder de Israëlische bevolking dan steun voor Hamas onder de Palestijnen. Dan heb ik niet alleen over Gaza maar ook over de West Bank.
Nee op papier misschien niet, maar inhoudelijk gezien: ze maken beide onschuldige mensen dood. En de IDF die doet ook nog eens disproportioneel in vergelijking met wat ze eigenlijk horen te doen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:09 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Eeeuhm die twee partijen kun je totaal niet vergelijken joh.
Degenen in Gaza die Hamas niet steunen zullen doodsbang zijn voor Hamas, meer dan voor het IDF nog maar ze kunnen geen kant op, Gaza dient bevrijd te worden van Hamas, Israël niet van het IDF.quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:11 schreef Nexum het volgende:
[..]
Nee op papier misschien niet, maar inhoudelijk gezien: ze maken beide onschuldige mensen dood. En de IDF die doet ook nog eens disproportioneel in vergelijking met wat ze eigenlijk horen te doen.
Nee hoor. De Palestijnen vielen onschuldige Israëlische burgers aan en gebruiken vervolgens hun eigen burgers als menselijk schild door militanten en strijders tussen en onder de eigen burgerbevolking te laten schuilen. Helaas zijn er nogal veel zeer naïeve Westerlingen die dan naar Israël wijzen, precies zoals de Palestijnen beleidsbepalers het graag zien.quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:11 schreef Nexum het volgende:
[..]
Nee op papier misschien niet, maar inhoudelijk gezien: ze maken beide onschuldige mensen dood. En de IDF die doet ook nog eens disproportioneel in vergelijking met wat ze eigenlijk horen te doen.
Ben je weer onzin aan het spuien? Op 7 oktober gingen in verhouding meer militairen dood dan bij de Israelische reactie erop. Die Israelische militariren schuilen net zo goed onder de bevolking dat kan ook niet anders met algehele dienstplicht.quote:Op vrijdag 26 september 2025 17:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor. De Palestijnen vielen onschuldige Israëlische burgers aan en gebruiken vervolgens hun eigen burgers als menselijk schild door militanten en strijders tussen en onder de eigen burgerbevolking te laten schuilen. Helaas zijn er nogal veel zeer naïeve Westerlingen die dan naar Israël wijzen, precies zoals de Palestijnen beleidsbepalers het graag zien.
Eigenlijk heeft men dus een zeer succesvolle strategie weten te bedenken: op de meest brute manieren Israëlische burgers aanvallen, vervolgens zich verschuilen tussen de eigen burgers en zodra Israël iets terugdoet is de wereld alweer vergeten wat men zelf heeft gedaan en geeft Israël eenzijdig de schuld van het gehele conflict.
quote:Op vrijdag 26 september 2025 17:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ben je weer onzin aan het spuien? Op 7 oktober gingen in verhouding meer militairen dood dan bij de Israelische reactie erop. Die Israelische militariren schuilen net zo goed onder de bevolking dat kan ook niet anders met algehele dienstplicht.
Daarbij hoe zou Hamas niet onder de bevolking schuilen, wat stel je voor dat ze allemaal in een open veld gaan staan en zeggen gooi hier je bommen Netanyahu? Dat doet de IDF toch ook niet, zich ergens opstellen waar Hamas ze kan raken zonder burgerslachtoffers.
Heb jij geen eer?quote:Op vrijdag 26 september 2025 17:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ben je weer onzin aan het spuien? Op 7 oktober gingen in verhouding meer militairen dood dan bij de Israelische reactie erop. Die Israelische militariren schuilen net zo goed onder de bevolking dat kan ook niet anders met algehele dienstplicht.
Daarbij hoe zou Hamas niet onder de bevolking schuilen, wat stel je voor dat ze allemaal in een open veld gaan staan en zeggen gooi hier je bommen Netanyahu? Dat doet de IDF toch ook niet, zich ergens opstellen waar Hamas ze kan raken zonder burgerslachtoffers.
Kun je me eerst even uitleggen waarom je het normaal en logisch vind om jezelf achter burgers te verschuilen?quote:Op vrijdag 26 september 2025 17:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Hebben jullie geen argumenten?
Waar moeten ze dan schuilen? Je weet dat Gaza een klein dichtbevolkt gebied is?quote:Op vrijdag 26 september 2025 17:57 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Kun je me eerst even uitleggen waarom je het normaal en logisch vind om jezelf achter burgers te verschuilen?
ik zou beginnen met het vermijden van scholen en ziekenhuizen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 18:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waar moeten ze dan schuilen? Je weet dat Gaza een klein dichtbevolkt gebied is?
Dat gelul over achter burgers schuilen is vooral een Israelisch talking point zodat ze zoveel burgerslachtoffers mogen maken als ze willen. Immers dan is het volgens die logica zo krom als een hoepel de schuld van Hamas.
Alsof Hamas ergens kan schuilen waar geen burgers zijn. Waar is die mogelijke schuilplaats volgens jou dan?
Ja okay totale overgave. Dat is inderdaad de snelste weg uit elk conflict. Kan Israel ook doen. Zo werkt oorlog meestal niet, dat een partij direct totale overgave doet om de burgers te sparen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 18:24 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
ik zou beginnen met het vermijden van scholen en ziekenhuizen.
Alle tunnels verder opgeven. Totale overgave. Owja, de rest van de gegijzelden teruggeven. Maar eens mee beginnen
zijn het hele gekke eisen dan? Lijkt me niet toch? Dat hamas in ziekenhuizen zit is wel degelijk bewijs voor. Maargoed wordt een welles nietes verhaal verder.quote:Op vrijdag 26 september 2025 18:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja okay totale overgave. Dat is inderdaad de snelste weg uit elk conflict. Kan Israel ook doen. Zo werkt oorlog meestal niet, dat een partij direct totale overgave doet om de burgers te sparen.
Dat Hamas zo in ziekenhuizen zou zitten blijkt niet echt. Ja Israel bombardeert elk ziekenhuis want ze zeggen dat er Hamas zit, de bommen erop maken dat niet opens de waarheid. Iran raakte ook een ziekenhuis, dan is toch ook niet direct de conclusie dat IDF zich dus ook in ziekenhuizen verschuilt of wel?
En dat welles-nietes verhaal is precies wat je nu krijgt met deze user, en vele users op deze site.quote:Op vrijdag 26 september 2025 18:38 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
zijn het hele gekke eisen dan? Lijkt me niet toch? Dat hamas in ziekenhuizen zit is wel degelijk bewijs voor. Maargoed wordt een welles nietes verhaal verder.
Dat was niet wat belangrijk was.quote:Op vrijdag 26 september 2025 19:19 schreef SmartVision het volgende:
[ x ]
Dat ze deze man uberhaupt nog spreektijd geven bij deze organisatie
quote:Op vrijdag 26 september 2025 19:14 schreef TheGreatAlfonso het volgende:
[..]
En dat welles-nietes verhaal is precies wat je nu krijgt met deze user, en vele users op deze site.
Je had dat kunnen weten.
Als je hiermee door wil gaan, dan moet je erop voorbereid zijn dat deze mensen niet willen discussiëren maar alleen hun eigen gelijk bevestigd willen zien.
Anders moet je accepteren dat dit soort mensen hier niet komen om te ontdekken of zij het werk goed zien, maar vooral om hun mening te uiten als de universele, onwrikbare waarheid.
Israël met Netanyahu aan de leiding is afschuwelijk. Die klootviool moet berecht worden voor oorlogsmisdaden.quote:Op vrijdag 26 september 2025 20:23 schreef Richestorags het volgende:
Ik ben eigenlijk wel klaar met Israël en hun houding en dan kijk je in dit topic, ik zou er spontaan met een Israël vlag van gaan zwaaien. Mijn hemel zeg.
de pro pallie reacties is precies wat hamas wil. Ook ik wil dat het geweld stopt en dat er eem duurzame oplossing komt waarbij beide volken gewoon normaal een bestaan kunnen hebben en houden maar sommige reacties en demo's... wtfquote:Op vrijdag 26 september 2025 20:23 schreef Richestorags het volgende:
Ik ben eigenlijk wel klaar met Israël en hun houding en dan kijk je in dit topic, ik zou er spontaan met een Israël vlag van gaan zwaaien. Mijn hemel zeg.
Yep, ms dat ze hem kunnen ontvoeren want dat helpt kennelijk om de gemoederen te doen laten (op)dagen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 19:19 schreef SmartVision het volgende:
[ x ]
Nederland bleef netjes zitten en benadrukt dat we vooral in gesprek moeten blijven en we moeten stoppen met asielzoekers (elk probleem in Nederland heeft asielzoekers als eindstation).quote:Op vrijdag 26 september 2025 19:19 schreef SmartVision het volgende:
[ x ]
Die Nederlandse vertegenwoordiging wordt natuurlijk aangestuurd door die gekkies die nu in het kabinet zitten.quote:Op vrijdag 26 september 2025 20:37 schreef PirE het volgende:
[..]
Nederland bleef netjes zitten en benadrukt dat we vooral in gesprek moeten blijven en we moeten stoppen met asielzoekers (elk probleem in Nederland heeft asielzoekers als eindstation).
Het is geen welles noch nietes maar een verhaal van twee werelden die elkaar niet ziet noch volgt vanuit tegenstellingen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 18:38 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
zijn het hele gekke eisen dan? Lijkt me niet toch? Dat hamas in ziekenhuizen zit is wel degelijk bewijs voor. Maargoed wordt een welles nietes verhaal verder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |