Duidelijk dat je de verkeerde social media leest.quote:Op maandag 15 september 2025 10:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik lees vooral veel verontwaardiging in plaats dat 'de halve wereld' het wel ok vindt.
Klinkt allemaal heel punk inderdaad. Misschien kan de NPO een documentaire over ze maken. Sinds wanneer is het trouwens punk om the current thing te supporten?quote:Musical themes
Common ideas found in the lyrics include social and political issues such as racism, police violence, economic inequality, access to healthy food, gentrification, mental health, fatherhood, late-stage capitalism, homophobia, toxic masculinity, Britain's political hypocrisy, and the pharmaceutical industry. The theme of the struggles of being a black man in Europe are recurring in every album, and include the mental health struggles of black men, institutional racism that contributes to poverty in black communities, the threat of police, and the struggles of being a black parent in a world that threatens your children.[21]
Jij vind het toejuichen van dodelijk geweld tegen vermeende politieke tegenstanders 'tof'?quote:Op maandag 15 september 2025 10:56 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Helaas kan ik niet maar Bob Vylan is tof
Ik had het over de band zelf , niet zo huilen.quote:Op maandag 15 september 2025 12:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jij vind het toejuichen van dodelijk geweld tegen vermeende politieke tegenstanders 'tof'?
Bedanktquote:Op maandag 15 september 2025 12:25 schreef quo_ het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Jij gooit hoge ogen naar de titel van forumpareltje van de week als ik al jouw waardevolle bijdragen uit slechts 1 topic op een rijtje zet.
Ik denk dat ik de juiste lees.quote:Op maandag 15 september 2025 12:31 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Duidelijk dat je de verkeerde social media leest.
Ik zou best een link willen doorsturen, maar Russische bots etc. (Ik tik hem alvast maar in)
Je ziet b en c artiesten opeens hele grove anti-Israël teksten schreeuwen voor extra aandacht, dat ze normaal met hun magere optredens nooit zou krijgen.quote:Op maandag 15 september 2025 12:44 schreef sp3c het volgende:
is ook gewoon een kutband, gewoon zonder al dit gedoe
Nog steeds wel benieuwd waar de pers iets goed zou praten. Of welke halve wereld het wel ok vindt. 't Is weer van veel roepen zeg maar.quote:Op maandag 15 september 2025 14:19 schreef matspontius het volgende:
[..]
Vindt zichzelf waarschijnlijk erg bijdehand en grappig - ach laat hem in die waan
Leuke rubriek dit, racistische uitingen van een gekozen volksvertegenwoordiger vergelijken met geschreeuw van een punkband.quote:Op maandag 15 september 2025 15:47 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dubbele standaard van de rechterlijke macht.
En Jan Roos en Hans Teeuwen? Of is dat "anders"?quote:Op maandag 15 september 2025 15:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Leuke rubriek dit, racistische uitingen van een gekozen volksvertegenwoordiger vergelijken met geschreeuw van een punkband.
Ik geloof dat Sander van Dam wie dat ook moge zijn Bob Vylan vergelijkt met Wilders. En dat vind ik een leuke rubriek. Wat Jan Roos en Hans Teeuwen er verder mee te maken hebben is me een raadsel.quote:Op maandag 15 september 2025 16:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En Jan Roos en Hans Teeuwen? Of is dat "anders"?
Dat zijn ook "artiesten" met een mening die schuurde/schokkend was, maar die werden wel opgepakt, dat was dus het deel meten met 2 matenquote:Op maandag 15 september 2025 16:07 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik geloof dat Sander van Dam wie dat ook moge zijn Bob Vylan vergelijkt met Wilders. En dat vind ik een leuke rubriek. Wat Jan Roos en Hans Teeuwen er verder mee te maken hebben is me een raadsel.
Het gaat hier op dt forum (en de rest van de wereld tegenwoordig) ook niet meer om het topic onderwerp maar om ten allen tijde je gelijk door te drammen - zo anders dusquote:Op maandag 15 september 2025 16:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat zijn ook "artiesten" met een mening die schuurde/schokkend was, maar die werden wel opgepakt, dat was dus het deel meten met 2 maten.
Maar dat zei ik al, dat zal wel "anders" zijn.
Voor de wet is iedereen gelijk, we zien echter duidelijk een opmerkelijke dubbele moraal, waar in sommige gevallen de vrijheid van meningsuiting de ene kant wordt opgetrokken (zo min mogelijk vrijheid) waar in andere gevallen deze de andere kant op wordt geïnterpreteerd. En dat heeft wel degelijk met de inhoud te maken.quote:Op maandag 15 september 2025 15:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Leuke rubriek dit, racistische uitingen van een gekozen volksvertegenwoordiger vergelijken met geschreeuw van een punkband.
Dat is standaard, de rechtelijke macht is helaas in Nederland een corrupte en incompetente bende.quote:Op maandag 15 september 2025 15:47 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dubbele standaard van de rechterlijke macht.
Nooit anders geweest ook dus niets nieuws onder de zonquote:Op maandag 15 september 2025 16:13 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is standaard, de rechtelijke macht is helaas in Nederland een corrupte en incompetente bende.
In het geval Jan Roos niet per se anders behalve dan dat Roos natuurlijk allesbehalve een artiest is, dus je kunt je vooringenomenheid en je whataboutisms weer netjes opbergen.quote:Op maandag 15 september 2025 16:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat zijn ook "artiesten" met een mening die schuurde/schokkend was, maar die werden wel opgepakt, dat was dus het deel meten met 2 maten.
Maar dat zei ik al, dat zal wel "anders" zijn.
Wie bepaalt dat dan, wie een artiest is en wie niet?quote:Op maandag 15 september 2025 16:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
In het geval Jan Roos niet per se anders behalve dan dat Roos natuurlijk allesbehalve een artiest is, dus je kunt je vooringenomenheid en je whataboutisms weer netjes opbergen.
Mwah, het lijkt er vooral op dat er sprake is van eenheidsworst binnen de juridische instituten waardoor de wet te vaak op een eenzijdige ideologische manier wordt geïnterpreteerd.quote:Op maandag 15 september 2025 16:13 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is standaard, de rechtelijke macht is helaas in Nederland een corrupte en incompetente bende.
En zo krijg je dus wel degelijk een two-tier system, waarin externe factoren en/of politieke affiliatie worden meegenomen bij de interpretatie van de wet. Dit lijkt hier ook het geval te zijn, want no way dat rechts of conservatieve georiënteerde individuen met dezelfde uitspraken weg waren gekomen als Bob Vylan.quote:Het culturele verschil werd door de rechter uiteindelijk wel meegenomen in haar uitspraak. „Zouden hier mensen met een andere culturele achtergrond zitten, dan zou mijn oordeel anders zijn.”
Bron
Precies, "justitie dient blind te zijn" betekent dat het rechtssysteem onpartijdig en objectief moet zijn, zonder bevooroordeeldheid of discriminatie op basis van iemands afkomst, status of andere kenmerken.quote:Op maandag 15 september 2025 16:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mwah, het lijkt er vooral op dat er sprake is van eenheidsworst binnen de juridische instituten waardoor de wet te vaak op een eenzijdige ideologische manier wordt geïnterpreteerd.
We zagen dit bijvoorbeeld recent ook bij een uitspraak van de rechter die ouder een zeer lage straf na het slaan van hun eigen kinderen om de 'culturele achtergrond' van de mensen hierin werd meegenomen.
[..]
En zo krijg je dus wel degelijk een two-tier system, waarin externe factoren en/of politieke affiliatie worden meegenomen bij de interpretatie van de wet. Dit lijkt hier ook het geval te zijn, want no way dat rechts of conservatieve georiënteerde individuen met dezelfde uitspraken weg waren gekomen als Bob Vylan.
Een dubbele moraal is er alleen als de gekozen volksvertegenwoordiger anders was behandeld bij hetzelfde vergrijp als een andere gekozen volksvertegenwoordiger. Niet bij enerzijds de leider van de PVV en een zanger van een punkband anderzijds. Jan Roos was inderdaad een betere vergelijking. Maar daar scoort Sander van Dam vast minder likes mee.quote:Op maandag 15 september 2025 16:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Voor de wet is iedereen gelijk, we zien echter duidelijk een opmerkelijke dubbele moraal, waar in sommige gevallen de vrijheid van meningsuiting de ene kant wordt opgetrokken (zo min mogelijk vrijheid) waar in andere gevallen deze de andere kant op wordt geïnterpreteerd. En dat heeft wel degelijk met de inhoud te maken.
Marokkanen zijn geen ras.quote:Op maandag 15 september 2025 15:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik had discriminerende moeten gebruiken, correct.quote:
Wat heeft dat met Bob Vylan te maken?quote:Op maandag 15 september 2025 16:35 schreef HeatWave het volgende:
Zelfs Marokkanen willen minder Marokkanen.
Ok nouja discriminatie vind ik van een veel mindere orde dan oproepen tot geweld.quote:Op maandag 15 september 2025 16:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik had discriminerende moeten gebruiken, correct.
Dat is je goed recht.quote:Op maandag 15 september 2025 16:39 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ok nouja discriminatie vind ik van een veel mindere orde dan oproepen tot geweld.
Ons is door jarenlang gedram wijsgemaakt dat er niets en dan ook niets erger is dan racisme, geweld, moord, verkrachten, overvallen, allemaal best errug hoor, maar racisme, dat is het allerergste ooit!quote:Op maandag 15 september 2025 16:39 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ok nouja discriminatie vind ik van een veel mindere orde dan oproepen tot geweld.
Nee hoor, 'ons' is alleen jarenlang wijsgemaakt dat racisme normaal was. Niemand beweert verder dat het erger is dan geweld, moord, verkrachten of overvallen.quote:Op maandag 15 september 2025 16:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ons is door jarenlang gedram wijsgemaakt dat er niets en dan ook niets erger is dan racisme, geweld, moord, verkrachten, overvallen, allemaal best errug hoor, maar racisme, dat is het allerergste ooit!
Oh ja, dat is ook zo, dat recht op racisme staat al decennia verankerd in artikel 1 van de grondwet, vergeten, sorryquote:Op maandag 15 september 2025 16:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee hoor, 'ons' is alleen jarenlang wijsgemaakt dat racisme normaal was. Niemand beweert verder dat het erger is dan geweld, moord, verkrachten of overvallen.
quote:Op maandag 15 september 2025 10:49 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik blijf me hier aan ergeren.
Wilders heeft geen minder minder uitspraak gedaan.
Wilders zei "Willen jullie meer of minder Marokkanen?"
HET PUBLIEK riep "minder, minder"
Wilders zei "Dan gaan we dat regelen"
Freudiaans.quote:Op maandag 15 september 2025 16:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh ja, dat is ook zo, dat recht op racisme staat al decennia verankerd in artikel 1 van de grondwet, vergeten, sorry.
Staat boven je postquote:Op maandag 15 september 2025 17:03 schreef maan_man het volgende:
[..]
De klok heeft hier 5 keer geslagen. Wat is de uitkomst?
Nou, vanaf nu kan en mag alles dus. Mooi om te weten rechtersquote:
Je hoeft er niet heen te gaan natuurlijk.quote:
Door wie is dat ons dan precies jarenlang wijsgemaakt??quote:Op maandag 15 september 2025 16:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee hoor, 'ons' is alleen jarenlang wijsgemaakt dat racisme normaal was. Niemand beweert verder dat het erger is dan geweld, moord, verkrachten of overvallen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |