Precies, "justitie dient blind te zijn" betekent dat het rechtssysteem onpartijdig en objectief moet zijn, zonder bevooroordeeldheid of discriminatie op basis van iemands afkomst, status of andere kenmerken.quote:Op maandag 15 september 2025 16:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mwah, het lijkt er vooral op dat er sprake is van eenheidsworst binnen de juridische instituten waardoor de wet te vaak op een eenzijdige ideologische manier wordt geïnterpreteerd.
We zagen dit bijvoorbeeld recent ook bij een uitspraak van de rechter die ouder een zeer lage straf na het slaan van hun eigen kinderen om de 'culturele achtergrond' van de mensen hierin werd meegenomen.
[..]
En zo krijg je dus wel degelijk een two-tier system, waarin externe factoren en/of politieke affiliatie worden meegenomen bij de interpretatie van de wet. Dit lijkt hier ook het geval te zijn, want no way dat rechts of conservatieve georiënteerde individuen met dezelfde uitspraken weg waren gekomen als Bob Vylan.
Een dubbele moraal is er alleen als de gekozen volksvertegenwoordiger anders was behandeld bij hetzelfde vergrijp als een andere gekozen volksvertegenwoordiger. Niet bij enerzijds de leider van de PVV en een zanger van een punkband anderzijds. Jan Roos was inderdaad een betere vergelijking. Maar daar scoort Sander van Dam vast minder likes mee.quote:Op maandag 15 september 2025 16:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Voor de wet is iedereen gelijk, we zien echter duidelijk een opmerkelijke dubbele moraal, waar in sommige gevallen de vrijheid van meningsuiting de ene kant wordt opgetrokken (zo min mogelijk vrijheid) waar in andere gevallen deze de andere kant op wordt geïnterpreteerd. En dat heeft wel degelijk met de inhoud te maken.
Marokkanen zijn geen ras.quote:Op maandag 15 september 2025 15:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Leuke rubriek dit, racistische uitingen van een gekozen volksvertegenwoordiger vergelijken met geschreeuw van een punkband.
Ik had discriminerende moeten gebruiken, correct.quote:
Wat heeft dat met Bob Vylan te maken?quote:Op maandag 15 september 2025 16:35 schreef HeatWave het volgende:
Zelfs Marokkanen willen minder Marokkanen.
Ok nouja discriminatie vind ik van een veel mindere orde dan oproepen tot geweld.quote:Op maandag 15 september 2025 16:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik had discriminerende moeten gebruiken, correct.
Dat is je goed recht.quote:Op maandag 15 september 2025 16:39 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ok nouja discriminatie vind ik van een veel mindere orde dan oproepen tot geweld.
Ons is door jarenlang gedram wijsgemaakt dat er niets en dan ook niets erger is dan racisme, geweld, moord, verkrachten, overvallen, allemaal best errug hoor, maar racisme, dat is het allerergste ooit!quote:Op maandag 15 september 2025 16:39 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ok nouja discriminatie vind ik van een veel mindere orde dan oproepen tot geweld.
Nee hoor, 'ons' is alleen jarenlang wijsgemaakt dat racisme normaal was. Niemand beweert verder dat het erger is dan geweld, moord, verkrachten of overvallen.quote:Op maandag 15 september 2025 16:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ons is door jarenlang gedram wijsgemaakt dat er niets en dan ook niets erger is dan racisme, geweld, moord, verkrachten, overvallen, allemaal best errug hoor, maar racisme, dat is het allerergste ooit!
Oh ja, dat is ook zo, dat recht op racisme staat al decennia verankerd in artikel 1 van de grondwet, vergeten, sorryquote:Op maandag 15 september 2025 16:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee hoor, 'ons' is alleen jarenlang wijsgemaakt dat racisme normaal was. Niemand beweert verder dat het erger is dan geweld, moord, verkrachten of overvallen.
quote:Op maandag 15 september 2025 10:49 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik blijf me hier aan ergeren.
Wilders heeft geen minder minder uitspraak gedaan.
Wilders zei "Willen jullie meer of minder Marokkanen?"
HET PUBLIEK riep "minder, minder"
Wilders zei "Dan gaan we dat regelen"
Freudiaans.quote:Op maandag 15 september 2025 16:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh ja, dat is ook zo, dat recht op racisme staat al decennia verankerd in artikel 1 van de grondwet, vergeten, sorry.
Staat boven je postquote:Op maandag 15 september 2025 17:03 schreef maan_man het volgende:
[..]
De klok heeft hier 5 keer geslagen. Wat is de uitkomst?
Nou, vanaf nu kan en mag alles dus. Mooi om te weten rechtersquote:
Je hoeft er niet heen te gaan natuurlijk.quote:
Door wie is dat ons dan precies jarenlang wijsgemaakt??quote:Op maandag 15 september 2025 16:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee hoor, 'ons' is alleen jarenlang wijsgemaakt dat racisme normaal was. Niemand beweert verder dat het erger is dan geweld, moord, verkrachten of overvallen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |