Minimaal 4 uit 6 wedstrijden puntverlies waarvan 3 verliespartijen, maar deze reactie zal ongetwijfeld weer verwijderd worden omdat je de mening niet mag hebben dat ajax kansloos is tegen Inter, Marseille en PSV.quote:Op zaterdag 13 september 2025 21:55 schreef Black-Death het volgende:
Er komen nu gewoon twee nederlagen, die kun je wel opschrijven.
Ik denk niet dat dat daarom gebeurt pik.quote:Op zaterdag 13 september 2025 21:58 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Minimaal 4 uit 6 wedstrijden puntverlies waarvan 3 verliespartijen, maar deze reactie zal ongetwijfeld weer verwijderd worden omdat je de mening niet mag hebben dat ajax kansloos is tegen Inter, Marseille en PSV.
Want zo rolt men hier!
Geen mentale breakdown hoor, gewoon de feiten.quote:Op zaterdag 13 september 2025 22:00 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat daarom gebeurt pik.
Weer wat relaxter na je mentale breakdown?
Ok hansquote:Op zaterdag 13 september 2025 22:00 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Geen mentale breakdown hoor, gewoon de feiten. [ afbeelding ]
Het was letterlijk een opsomming van de 10 komende wedstrijden van ajax (nu dus nog 9 komende wedstrijden) en mijn verwachting qua punten per wedstrijd.
quote:Op zaterdag 13 september 2025 22:11 schreef TheVulture het volgende:
We zullen best wel verliezen in Eindhoven, maar laten we nu niet doen alsof men het in Eindhoven zoveel stabieler en beter voor elkaar heeft dan Ajax op dit moment
dit idd, men doet net alsof we tegen een prime barcelona moeten.quote:Op zaterdag 13 september 2025 22:11 schreef TheVulture het volgende:
We zullen best wel verliezen in Eindhoven, maar laten we nu niet doen alsof men het in Eindhoven zoveel stabieler en beter voor elkaar heeft dan Ajax op dit moment
NEC heeft een niet-bestaande verdedigingquote:Op zaterdag 13 september 2025 22:12 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]Nee die maken vandaag niet gemakkelijk 5 goals uit tegen NEC.
Verdediging is echt dramatisch bij die gasten, vooral centraal, maar dit ajax maakt geen schijn van kans tegen PSV.
Ajax heeft Itakura en Youri Baas en twee kreupele backsquote:Op zaterdag 13 september 2025 22:18 schreef TheVulture het volgende:
[..]
NEC heeft een niet-bestaande verdediging
met minder ging het vorig jaar ook prima.quote:Op zaterdag 13 september 2025 22:19 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Ajax heeft Itakura en Youri Baas en twee kreupele backs
Itakura/Baas is het beste centrale duo van de competitiequote:Op zaterdag 13 september 2025 22:19 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Ajax heeft Itakura en Youri Baas en twee kreupele backs
Dat kan ik zeker niet tegensprekenquote:Op zaterdag 13 september 2025 22:20 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
met minder ging het vorig jaar ook prima.
Haha, oké.quote:Op zaterdag 13 september 2025 22:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Itakura/Baas is het beste centrale duo van de competitie
Noem mij maar een beter duoquote:
quote:Op zaterdag 13 september 2025 22:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
van feyenoord is beterquote:Op zaterdag 13 september 2025 22:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Lijkt het me sowieso wat te vroeg voor, maar aan de bal zullen die van Ajax beter zijn.quote:
Wel weer gelachen. Bedankt.quote:Op zondag 14 september 2025 08:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lijkt het me sowieso wat te vroeg voor, maar aan de bal zullen die van Ajax beter zijn.
Dit ja en het grappige is dat het elkaar in de NL top niet eens zoveel ontloopt, het is 3 keer niks. Dan is het afwachten hoeveel schade je lijdt rondom Europese wedstrijden, want dat gaat er wel inhakken.quote:Op zondag 14 september 2025 09:13 schreef manny het volgende:
Wat een bende. Geen idee hebben ze lijkt het wel.
Blijven hangen op niveau "werken" en "poppetjes op de juiste plaats". Terwijl we vorig jaar geleerd hebben / het inmiddels wel bekend is dat je het juiste systeem moet bedenken, en dat je dan zelfs met akpom op de flanken nog een goede pot kan spelen.
Anyway. CL miljoenen harken. Dat dan weer wel.
Kun je nagaan hoe matig de rest weer is, ook gisteren pakken Ajax, PSV en Feyenoord uiteindelijk 'gewoon' de winst.quote:Op zondag 14 september 2025 09:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dit ja en het grappige is dat het elkaar in de NL top niet eens zoveel ontloopt, het is 3 keer niks. Dan is het afwachten hoeveel schade je lijdt rondom Europese wedstrijden, want dat gaat er wel inhakken.
quote:Op zondag 14 september 2025 08:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lijkt het me sowieso wat te vroeg voor, maar aan de bal zullen die van Ajax beter zijn.
Jij hebt de splijtende passes van Watanabe duidelijk gemist.quote:Op zondag 14 september 2025 08:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee die heb ik gezien richting cornervlag, moeilijke bal hoor.quote:Op zondag 14 september 2025 10:31 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Jij hebt de splijtende passes van Watanabe duidelijk gemist.
quote:Op zondag 14 september 2025 11:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee die heb ik gezien richting cornervlag, moeilijke bal hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Graag verwijderen
quote:Op zondag 14 september 2025 13:09 schreef TornadoDK het volgende:
De man die zong dat Ajax dood is, is zelf dood. Maar Ajax is nog springlevend
hij was een beetje verbitterd, maar ik heb wel om hem gelachen af en toe. RIPSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanwaar die McConnel hype? Dat broekie heeft 0,0 ervaring. Als die jongen écht zo geniaal was geweest was hij wel bij Liverpool gebleven en anders hadden ze hem wel in de PL laten wennen aan het veel hogere niveau.quote:Op zaterdag 13 september 2025 21:51 schreef TheVulture het volgende: Het is in ieder geval een stijgende lijn op basis van die goede eerste helft. En dan staan je beste spelers in principe nog niet eens allemaal op het veld. Ik schat Dolberg, McConnell en Gloukh hoger in dan Weghorst, Regeer en Klaassen. Berghuis was in de eerste helft heel goed, maar zodra hij het in de 2e helft niet meer wil/kan opbrengen brengt hij ook de rest van de ploeg in de problemen.
Heeft een jaar onder Arne getraindquote:Op zondag 14 september 2025 13:51 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Vanwaar die McConnel hype? Dat broekie heeft 0,0 ervaring.
Oh ja, dan is het inderdaad meteen een topper, ook al waren het 3 invalbeurten in de PL.quote:Op zondag 14 september 2025 13:52 schreef Adames het volgende:
[..]
Heeft een jaar onder Arne getraind
ik zie geen hype?quote:Op zondag 14 september 2025 13:51 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Vanwaar die McConnel hype? Dat broekie heeft 0,0 ervaring. Als die jongen écht zo geniaal was geweest was hij wel bij Liverpool gebleven en anders hadden ze hem wel in de PL laten wennen aan het veel hogere niveau.
Hoe kan je bepalen of iemand beter is op basis van 3 invalbeurten in de PL?quote:Op zondag 14 september 2025 13:56 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
ik zie geen hype?
Beter dan regeer, klaassen en fitz jim als 6 zal hij wel zijn. Niet de ervaring die we zochten, maar dat kwam door financien (het late vertrek van brobbey en het aanblijven van taylor).
dagelijks meemaken op de training bijvoorbeeld.quote:Op zondag 14 september 2025 13:57 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Hoe kan je bepalen of iemand beter is op basis van 3 invalbeurten in de PL?
Ja maar dat heb jij niet gedaan, dus het blijft een aanname. Daarbij blijft een training totaal anders dan een wedstrijd.quote:Op zondag 14 september 2025 14:19 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
dagelijks meemaken op de training bijvoorbeeld.
no shit sherlock. Maar ik zie wel dat regeer gewoon enorm tekort komt en we geen 6 hebben verder. Zonder het geld van taylor kom je dan hierop uit voor nu.quote:Op zondag 14 september 2025 14:24 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Ja maar dat heb jij niet gedaan, dus het blijft een aanname. Daarbij blijft een training totaal anders dan een wedstrijd.
Dat je bij Liverpool niet meteen in de basis staat wil niet zeggen dat je niet bij de betere spelers in de Eredivisie kan horen.quote:Op zondag 14 september 2025 13:51 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Vanwaar die McConnel hype? Dat broekie heeft 0,0 ervaring. Als die jongen écht zo geniaal was geweest was hij wel bij Liverpool gebleven en anders hadden ze hem wel in de PL laten wennen aan het veel hogere niveau.
Als het tactisch goed staat, hoeft een centrale verdediger nooit een risicovolle pass te geven terwijl hij vlak bij de zijlijn, op de helft van de tegenstander staat. En dan had ook nog eens niemand zijn positie overgenomen.quote:Op zondag 14 september 2025 15:47 schreef TheVulture het volgende:
Verder denk ik dat ze Sutalo in de winter gaan verkopen, die blijft met deze manier van spelen zo ver van de goal af niet de meest geschikte speler. Dan kun je 'm maar beter verkopen en er wat miljoenen voor opstrijken.
Tja, dat kan Johnny ze niet leren.quote:Op zondag 14 september 2025 17:20 schreef papert het volgende:
[..]
Als het tactisch goed staat, hoeft een centrale verdediger nooit een risicovolle pass te geven terwijl hij vlak bij de zijlijn, op de helft van de tegenstander staat. En dan had ook nog eens niemand zijn positie overgenomen.
Dat is sowieso het probleem, hij laat (te) veel aan de spelers over, terwijl zeker op het niveau waar je nu zit duidelijkheid belangrijk is. Sutalo deed het aan de bal vorig seizoen heel verdienstelijk omdat hij wist waar hij de bal kwijt kon, nu zijn het z'n eerste minuten van het seizoen dus is ook wat vroeg om al teveel conclusies te trekken.quote:Op zondag 14 september 2025 17:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Tja, dat kan Johnny ze niet leren.
Ik heb het niet zozeer over die fout van gisteren, maar zowel Itakura als Baas hebben wel ook de gave om in te dribbelen en een inspeelpass te versturen. Sutalo is wellicht de betere verdediger van de 3, maar voor het Ajax-spel zoals we het over het algemeen zien het minst geschikt van de 3. Het is niet voor niks dat ie onder Farioli wel uit de verf kwam, omdat Ajax als geheel toen veel meer inzakte en dat niet van 'm gevraagd werd.quote:Op zondag 14 september 2025 17:20 schreef papert het volgende:
[..]
Als het tactisch goed staat, hoeft een centrale verdediger nooit een risicovolle pass te geven terwijl hij vlak bij de zijlijn, op de helft van de tegenstander staat. En dan had ook nog eens niemand zijn positie overgenomen.
Het gaat vooral om de ruimtes tussen de linies en spelers onderling , als je het team bij omschakeling/verdediging compact houdt, dan maakt die ruimte in de rug niet zoveel uit.quote:Op zondag 14 september 2025 18:31 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik heb het niet zozeer over die fout van gisteren, maar zowel Itakura als Baas hebben wel ook de gave om in te dribbelen en een inspeelpass te versturen. Sutalo is wellicht de betere verdediger van de 3, maar voor het Ajax-spel zoals we het over het algemeen zien het minst geschikt van de 3. Het is niet voor niks dat ie onder Farioli wel uit de verf kwam, omdat Ajax als geheel toen veel meer inzakte en dat niet van 'm gevraagd werd.
Je ziet het pas als je er naar kijkt maar als je er naar kijkt en je merkt het niet op, dan zie je het niet.quote:Op zondag 14 september 2025 18:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het gaat vooral om de ruimtes tussen de linies en spelers onderling , als je het team bij omschakeling/verdediging compact houdt, dan maakt die ruimte in de rug niet zoveel uit.
Ja, ik snap wat je bedoeld. Bij mij zit de ergenis er een beetje in dat zulke simpele automatismen er totaal niet ingeslepen zijn, en we het wel hebben over Ajax spel. Onder Heitinga is het Ajax spel, dom hoog staan, en hopen dat het op individuele kwaliteit goed komt. En in de eredivisie zal dat ook vaak goed komen.quote:Op zondag 14 september 2025 18:31 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik heb het niet zozeer over die fout van gisteren, maar zowel Itakura als Baas hebben wel ook de gave om in te dribbelen en een inspeelpass te versturen. Sutalo is wellicht de betere verdediger van de 3, maar voor het Ajax-spel zoals we het over het algemeen zien het minst geschikt van de 3. Het is niet voor niks dat ie onder Farioli wel uit de verf kwam, omdat Ajax als geheel toen veel meer inzakte en dat niet van 'm gevraagd werd.
Hoe hadden die erin geslepen moeten zijn?quote:Op zondag 14 september 2025 18:42 schreef papert het volgende:
zulke simpele automatismen er totaal niet ingeslepen zijn
Trainen, oefenwedstrijden, en de wedstrijden tot nu toe.quote:Op zondag 14 september 2025 19:22 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hoe hadden die erin geslepen moeten zijn?
Hij moet ruim 2 jaar schade inhalen. Dat gaat helaas tijd kosten (als hij het al gedaan krijgt).quote:Op zondag 14 september 2025 19:32 schreef papert het volgende:
[..]
Trainen, oefenwedstrijden, en de wedstrijden tot nu toe.
Ik heb het niet over ingewikkelde spelsysteem, maar dat het voorkomen dat de centrale verdediger rechts aan de buitenkant een moeilijke pass moet geven. Omdat eerder in het proces de juiste personen aanspeelbaar zijn.quote:Op zondag 14 september 2025 19:37 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hij moet ruim 2 jaar schade inhalen. Dat gaat helaas tijd kosten (als hij het al gedaan krijgt).
Had ook wel liever gezien dat ze nu 3 stappen verder waren.
Alleen jammer dat het voetbal onder Farioli niet om aan te gluren was. Nipt en vaak ook nog onverdiend winnen van laagvliegers als Almere uit en thuis. Buiten de wedstrijden tegen Feijenoord en PSV (waar hij wel een uitstekend tactisch plan had) was het gewoon meestal om te janken..quote:Op zondag 14 september 2025 20:39 schreef papert het volgende:
[..]
Ik heb het niet over ingewikkelde spelsysteem, maar dat het voorkomen dat de centrale verdediger rechts aan de buitenkant een moeilijke pass moet geven. Omdat eerder in het proces de juiste personen aanspeelbaar zijn.
En als dat toch gebeurt, dat een middenvelder het risico ziet, en de positie van de centrale verdediger overneemt. Dat was onder Farioli over het algemeen prima in orde.
Klein beetje verschil in de kwaliteit van de selectie ook maarquote:Op zondag 14 september 2025 21:27 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Alleen jammer dat het voetbal onder Farioli niet om aan te gluren was. Nipt en vaak ook nog onverdiend winnen van laagvliegers als Almere uit en thuis. Buiten de wedstrijden tegen Feijenoord en PSV (waar hij wel een uitstekend tactisch plan had) was het gewoon meestal om te janken..
Ook Europees was het heel erg matig.
Weet niet of Heitinga het met dit materiaal beter gaat doen maar afgelopen zaterdag in ieder geval weer eens 45 minuten voetbal gezien wat er weer een beetje op lijkt.
De inschattingen zijn gemaakt. Nu komt de waarheid.quote:Op zondag 14 september 2025 21:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik denk dat we komende week een betere inschatting gaan krijgen van de kwaliteit van deze selectie en de capaciteiten van Heitinga als hoofdcoach...
Dat tactische plan is maar de vraag natuurlijk. Tegen PSV en Feyenoord was ook wel degelijk sprake van een enorme onderschatting van die twee. Het verschil in kwaliteit tussen de selectie van Ajax en die van de andere twee clubs was in geen veertig jaar zo groot. Daar werd wel erg lichtzinnig over gedacht in Rotterdam en Eindhoven.quote:Op zondag 14 september 2025 21:27 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Alleen jammer dat het voetbal onder Farioli niet om aan te gluren was. Nipt en vaak ook nog onverdiend winnen van laagvliegers als Almere uit en thuis. Buiten de wedstrijden tegen Feijenoord en PSV (waar hij wel een uitstekend tactisch plan had) was het gewoon meestal om te janken..
Gisteren nog even teruggekeken, maar het staat helemaal niet zo slecht bij dat balverlies. PEC Neemt over aan de zijkant en er is eigenlijk sprake van 2 van PEC tegen 4 Ajacieden, met een derder PEC'er die goed en snel omschakelt. Maar daarna besluit de Ajax-verdediging, ja, niets te doen en kan die gozer vanaf links rechtdoor naar het doel lopen. Hallucinante tegengoal.quote:Op zondag 14 september 2025 20:39 schreef papert het volgende:
[..]
Ik heb het niet over ingewikkelde spelsysteem, maar dat het voorkomen dat de centrale verdediger rechts aan de buitenkant een moeilijke pass moet geven. Omdat eerder in het proces de juiste personen aanspeelbaar zijn.
En als dat toch gebeurt, dat een middenvelder het risico ziet, en de positie van de centrale verdediger overneemt. Dat was onder Farioli over het algemeen prima in orde.
Dat klopt. Een plan A is voor Heitinga al lastig laat staan een antwoord op een tactische omzetting.quote:Op maandag 15 september 2025 09:13 schreef Black-Death het volgende:
Ik heb dit weekend weinig gezien, dus moet me baseren op een samenvatting en wat artikelen. Klopt het, dat Heitinga gewoon geen (snel) antwoord had op een tactische omzetting van PEC begin 2e helft waardoor we toch weer in de problemen kwamen?
Je mag toch meer verwachten van een hoofdtrainer van Ajax..
CL gaat dit jaar pijnlijk worden.
quote:Op zondag 14 september 2025 18:39 schreef Wotte het volgende:
[..]
Je ziet het pas als je er naar kijkt maar als je er naar kijkt en je merkt het niet op, dan zie je het niet.
Zijn uiteindelijke antwoord was een vierdubbele wissel, waarbij het 2 minuten later 2-1 was.quote:Op maandag 15 september 2025 09:13 schreef Black-Death het volgende:
Ik heb dit weekend weinig gezien, dus moet me baseren op een samenvatting en wat artikelen. Klopt het, dat Heitinga gewoon geen (snel) antwoord had op een tactische omzetting van PEC begin 2e helft waardoor we toch weer in de problemen kwamen?
Sjonnie is een tactisch onbenul. Voor de kerst is hij werkeloos.quote:Op maandag 15 september 2025 09:13 schreef Black-Death het volgende:
Denk deze eerder.quote:Op zondag 14 september 2025 21:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik denk dat we komende week een betere inschatting bevesting gaan krijgen van de kwaliteit van deze selectie en de capaciteiten van Heitinga als hoofdcoach...
Klopt. Vooral mbt de kwaliteit van de trainer.quote:Op zondag 14 september 2025 21:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik denk dat we komende week een betere inschatting gaan krijgen van de kwaliteit van deze selectie en de capaciteiten van Heitinga als hoofdcoach...
De gebruikelijke overschatting van Europese tegenstanders. Zelfs in het rampjaar haalden we nog 5 punten (met een last-minute verlies erbij) uit 6 wedstrijden.quote:Op maandag 15 september 2025 10:42 schreef Tjacka het volgende:
Ik denk echt dat we alleen van Qarabag uit winnen in de CL
Ik hoop dat we die winnen, ik ben erbij.quote:Op maandag 15 september 2025 10:42 schreef Tjacka het volgende:
Ik denk echt dat we alleen van Qarabag uit winnen in de CL
Lijkt mij echt een waardeloze trip. Ik ben vorig jaar ook niet geweest.quote:Op maandag 15 september 2025 11:03 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ik hoop dat we die winnen, ik ben erbij.
We zijn echt slecht hoor,quote:Op maandag 15 september 2025 11:02 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
De gebruikelijke overschatting van Europese tegenstanders. Zelfs in het rampjaar haalden we nog 5 punten (met een last-minute verlies erbij) uit 6 wedstrijden.
In principe heb je gewoon prima kansen tegen Qarabag, Galatasaray en Marseille en Inter heeft de laatste 2 van zijn laatste 3 wedstrijden verloren.
Auto huren, beetje rondrijden, beetje zuipen. Wanneer kom je anders in Baku? Dat is juist de charme van Europees voetbal ipv weer naar Milaan, Parijs of Barcelona.quote:Op maandag 15 september 2025 11:11 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Lijkt mij echt een waardeloze trip. Ik ben vorig jaar ook niet geweest.
Ik weet eigenlijk niet wanneer ik weer in Baku kom, maar het trekt me totaal niet, meer zo’n stad à la Dubai. In de zomer ga ik al met mijn vriendin naar Georgië, dat voelt voor mij een stuk rauwer en puurder dan Azerbeidzjan. Als ik even weg wil, ga ik liever 5 dagen naar Villarreal: lekker eten, cultuur ontdekken, en daarna twee dagen naar Londen voor Chelsea, altijd een toffe voetbalcultuur.quote:Op maandag 15 september 2025 11:23 schreef BEFEM het volgende:
Auto huren, beetje rondrijden, beetje zuipen. Wanneer kom je anders in Baku? Dat is juist de charme van Europees voetbal ipv weer naar Milaan, Parijs of Barcelona.
En 4 dagen weg van de kinderen.
In Villareal is volgens mij geen reet te doen en onze goedkope booking.com reservering van 1 van de weinige opties is geannuleerdquote:Op maandag 15 september 2025 12:04 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet wanneer ik weer in Baku kom, maar het trekt me totaal niet, meer zo’n stad à la Dubai. In de zomer ga ik al met mijn vriendin naar Georgië, dat voelt voor mij een stuk rauwer en puurder dan Azerbeidzjan. Als ik even weg wil, ga ik liever 5 dagen naar Villarreal: lekker eten, cultuur ontdekken, en daarna twee dagen naar Londen voor Chelsea, altijd een toffe voetbalcultuur.
airbnb al heb ik nog niks geboektquote:Op maandag 15 september 2025 12:17 schreef BEFEM het volgende:
[..]
In Villareal is volgens mij geen reet te doen en onze goedkope booking.com reservering van 1 van de weinige opties is geannuleerd. Hufters.
baku willen wij ook heen idd. Raakt ook niet uitverkocht dus geen "stress"quote:Op maandag 15 september 2025 11:23 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Auto huren, beetje rondrijden, beetje zuipen. Wanneer kom je anders in Baku? Dat is juist de charme van Europees voetbal ipv weer naar Milaan, Parijs of Barcelona.
Dumfries is kufar dus sowieso inferieur.quote:Op maandag 15 september 2025 12:14 schreef manny het volgende:
Meneer Godts kijkt uit naar de confrontatie met meneer Dumfries. Hij moet achter mij aanlopen.
Probeer eerst nou gewoon eens een paar maanden goed te spelen, en wat goals / assists af te leveren voordat je dat soort dingen gaat roepen.
Nou is die Dumfries wel een fenomeen. Hij is in de basis als voetballer echt middelmaat; onbehouwen, harde voeten; maar heeft een wonderbaarlijke manier gevonden om toch heel effectief te zijn. Kan een kopgoal maken bovendien.
Als je voetbalcultuur wilt kun je beter op de lagere niveaus hoppen in Londen.quote:Op maandag 15 september 2025 12:04 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet wanneer ik weer in Baku kom, maar het trekt me totaal niet, meer zo’n stad à la Dubai. In de zomer ga ik al met mijn vriendin naar Georgië, dat voelt voor mij een stuk rauwer en puurder dan Azerbeidzjan. Als ik even weg wil, ga ik liever 5 dagen naar Villarreal: lekker eten, cultuur ontdekken, en daarna twee dagen naar Londen voor Chelsea, altijd een toffe voetbalcultuur.
Ben je dom?quote:Op maandag 15 september 2025 13:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je voetbalcultuur wilt kun je beter op de lagere niveaus hoppen in Londen.
Ik vond Baku op zich wel een heel vette trip, lijkt mij juist tof om dat met voetbal te combineren. Het is een heel mooie stad alleen is er verder niet zo veel te doen, je hebt een dagtripje moddervulkanen en de rotstekeningen en dat is het wel.quote:Op maandag 15 september 2025 11:23 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Kampioen worden doe je niet met domme Sjon aan het roer.quote:Op maandag 15 september 2025 11:27 schreef TheVulture het volgende:
Sowieso is de CL voor mij dit jaar vooral een financiële bonus. Hopelijk schraap je voor de coëfficienten wat punten bij elkaar, maar voor de rest geen illusies en is alles meegenomen. Kampioen worden en doorontwikkelen is dit jaar de prioriteit.
3 linksbuitensquote:Op dinsdag 16 september 2025 00:00 schreef Wotte het volgende:
Heb de sjamaan gsmst krijg Godts, Dolberg, Moro, Gloukh, Taylor, Mokio, Baas, Itakura, Sutalo en Gaaei.
Het lijkt er op dat Sjon het ligt heeft gezien.
De wedstrijden onder Sjon, daarentegenquote:Op zondag 14 september 2025 21:27 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Alleen jammer dat het voetbal onder Farioli niet om aan te gluren was.
Dat is echt genieten geblazen hé. Ik dacht dat het niet goed zal komen, maar wat is dit geweldig.quote:Op dinsdag 16 september 2025 07:41 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De wedstrijden onder Sjon, daarentegen
Als je het niet ziet maar wel waarneemt dan is maar net hoe je er tegen aankijkt. Als je het gadeslaat maar het niet ziet dan zie je niet wat je waarneemt.quote:
oscar is geen linksbuiten en moro kan prima op rechts. Wel echt een stevig blok neerzetten voor de verdediging (en dat is nu wel een dingetje).quote:Op dinsdag 16 september 2025 08:22 schreef Wotte het volgende:
[..]
Als je het niet ziet maar wel waarneemt dan is maar net hoe je er tegen aankijkt. Als je het gadeslaat maar het niet ziet dan zie je niet wat je waarneemt.
Het zijn de roterende perspectieven van zwervende linksbuiten.
Oscar Gloukh doet me erg aan Xavi Simons denken: technisch geweldig, maar hij komt pas écht tot zijn recht als het team om hem heen speelt. Zet je hem verkeerd neer, dan moet hij zijn zwaktes gebruiken en kan dat een talent verpesten. Hij is fysiek niet sterk, verdedigend niet top, en kan onder druk fouten maken.quote:Op dinsdag 16 september 2025 08:29 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
oscar is geen linksbuiten en moro kan prima op rechts. Wel echt een stevig blok neerzetten voor de verdediging (en dat is nu wel een dingetje).
Tbilisiquote:Op maandag 15 september 2025 12:04 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ja, Tbilisi <3. Baku trekt me dit jaar echt helemaal niks, het voelt zo kunstmatig, kil en saai, echt een stad waar ik niks mee heb. Eerlijk gezegd vind ik het dit jaar sowieso een klote loting. Dan vind ik het zonde van mijn geld en tijd om daar naartoe te gaan. In Georgië kun je naast Tbilisi ook de bergen en kleine dorpjes ontdekken, lekker wandelen, cultuur opsnuiven en heerlijk eten. Veel leuker dan Baku. Ik ga sowieso veel liever snel naar Chelsea en daarna chillen op een terras in Castellón: Villareal schijnt best saai te zijn, maar Castellón is nog best leukquote:
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 16 september 2025 08:14 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Woon jij in Heemskerk, of Haarlem? Daar doen dit soort plaatjes het ook goed.
Daar zit ook weinig leven in momenteel, Jong Ajax. Hoewel er wat werd gespaard voor de Youth League.quote:Op maandag 15 september 2025 21:31 schreef marcb1974 het volgende:
Jong Ajax is wel vrij kansloos tegenado
Je hebt de AI-filmpjes van brandende en ontploffende scholen in die regio gemist die rivaliserende groepjes elkaar stuurdenquote:
Oh ik dacht de haat richting ons aller Ajax. My bad,quote:Op dinsdag 16 september 2025 09:34 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Je hebt de AI-filmpjes van brandende en ontploffende scholen in die regio gemist die rivaliserende groepjes elkaar stuurden
Nee joh, domme Sjon houdt vast aan Wout - kan niet voetballen - Weghorst en Steven - geeft 1x per 3 wedstrijden een mooie pass maar kan niets meer belopen - Berghuis.quote:
quote:Op dinsdag 16 september 2025 09:44 schreef Houniet het volgende:
[..]
Oh ik dacht de haat richting ons alles Ajax. My bad,.
Zou bijzonder zijn als Dolberg meteen in basis mag starten in CL. Dan krijg je hommeles in kleedkamer met Wout.quote:
Dat ben ik zeker met je eens.quote:Op dinsdag 16 september 2025 10:24 schreef Tjacka het volgende:
Ook al geeft PSV veel weg en is Inter in hele slechte doen zou het mij verbazen als we de komende wedstrijden niet verliezen.
Het zou mij verbazen als we onder de dubbele cijfers blijven in twee wedstrijden.quote:Op dinsdag 16 september 2025 10:26 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Dat ben ik zeker met je eens.
Dat denk ik niet.quote:Op dinsdag 16 september 2025 10:32 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Het zou mij verbazen als we onder de dubbele cijfers blijven in twee wedstrijden.
Laat het allemaal maar snel escaleren.quote:Op dinsdag 16 september 2025 10:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zou bijzonder zijn als Dolberg meteen in basis mag starten in CL. Dan krijg je hommeles in kleedkamer met Wout.
Oh okquote:Op dinsdag 16 september 2025 08:22 schreef Wotte het volgende:
[..]
Als je het niet ziet maar wel waarneemt dan is maar net hoe je er tegen aankijkt. Als je het gadeslaat maar het niet ziet dan zie je niet wat je waarneemt.
Het zijn de roterende perspectieven van zwervende linksbuiten.
Zou me sowieso niet verbazen als Meisje Dolberg kapot geïntimideerd wordt door Woeste Woutquote:Op dinsdag 16 september 2025 10:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zou bijzonder zijn als Dolberg meteen in basis mag starten in CL. Dan krijg je hommeles in kleedkamer met Wout.
Kan toch niet man deze hele situatie.quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:10 schreef Houniet het volgende:
[..]
Laat het allemaal maar snel escaleren.
quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:53 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Zou me sowieso niet verbazen als Meisje Dolberg kapot geïntimideerd wordt door Woeste Wout
welke hele situatie? Voor nu is er bij de spitsen nog weinig hommeles toch?quote:Op dinsdag 16 september 2025 12:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kan toch niet man deze hele situatie.
De gehele situatie rondom Heitinga. Er is 0 vertrouwenquote:Op dinsdag 16 september 2025 12:36 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
welke hele situatie? Voor nu is er bij de spitsen nog weinig hommeles toch?
Wat is er voor situatie rondom Heitinga? Je bedoelt toch niet dat een groep supporters en wat media stampvoeten als kleine kinderen omdat ze hun zin niet kregen met een andere trainer?quote:Op dinsdag 16 september 2025 13:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De gehele situatie rondom Heitinga. Er is 0 vertrouwen
"Hun zin niet kregen met een andere trainer"??quote:Op dinsdag 16 september 2025 13:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat is er voor situatie rondom Heitinga? Je bedoelt toch niet dat een groep supporters en wat media stampvoeten als kleine kinderen omdat ze hun zin niet kregen met een andere trainer?
Je kunt inderdaad beter een trainer hebben die zich fantastisch presenteert in de media, met alle geluk van de wereld een straatlengte voorsprong bij elkaar speelt en de titel alsnog verspeelt.quote:Op dinsdag 16 september 2025 13:20 schreef Black-Death het volgende:
[..]
"Hun zin niet kregen met een andere trainer"??
We mogen bij Ajax toch een trainer verwachten die meer tactisch vermogen heeft dan "spuug op de handen" en "het gras opvreten"?
Ik denk dat de situatie inmiddels wel wat groter is geworden dan die oorspronkelijke onvrede over het aanstellen van Heitinga. Hij mist uitstraling en vooral ook de kunde als trainer om dit team naar een hoger niveau te tillen. Voetballend zit er - denk ik - voldoende in.quote:Op dinsdag 16 september 2025 13:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat is er voor situatie rondom Heitinga? Je bedoelt toch niet dat een groep supporters en wat media stampvoeten als kleine kinderen omdat ze hun zin niet kregen met een andere trainer?
Dat kun je na één wedstrijd met de volledige selectie tot zijn beschikking natuurlijk nooit oordelen.quote:Op dinsdag 16 september 2025 13:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dat de situatie inmiddels wel wat groter is geworden dan die oorspronkelijke onvrede over het aanstellen van Heitinga. Hij mist uitstraling en vooral ook de kunde als trainer om dit team naar een hoger niveau te tillen. Voetballend zit er - denk ik - voldoende in.
Denk eerlijk gezegd wel dat het een behoorlijke fout is geweest om Farioli te laten gaan (ook al wilde hij dit waarschijnlijk zelf gezien de omstandigheden). Met John is eigenlijk wachten op een catastrofe.quote:Op dinsdag 16 september 2025 13:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je kunt inderdaad beter een trainer hebben die zich fantastisch presenteert in de media, met alle geluk van de wereld een straatlengte voorsprong bij elkaar speelt en de titel alsnog verspeelt.
Op basis van wat dan precies? Die wedstrijden tegen Feyenoord en PSV?quote:Op dinsdag 16 september 2025 13:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Denk eerlijk gezegd wel dat het een behoorlijke fout is geweest om Farioli te laten gaan (ook al wilde hij dit waarschijnlijk zelf gezien de omstandigheden). Met John is eigenlijk wachten op een catastrofe.
Algehele indruk als trainer.quote:Op dinsdag 16 september 2025 13:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Op basis van wat dan precies? Die wedstrijden tegen Feyenoord en PSV?
Dat hij met puur geluk bovenaan kwam en toen het geluk eenmaal op was de boel als een kaartenhuis in elkaar liet donderen is dus ondergeschikt aan de 'algehele indruk'.quote:
Ik ben inderdaad in zekere zin zwakbegaafd.quote:Op dinsdag 16 september 2025 10:13 schreef Tjacka het volgende:
[..]![]()
![]()
@:wotte en ik krijgen steeds meer het idee dat wij bij de intelligentere users horen… en dat zegt eigenlijk al genoeg over de rest
Hoe kijk jij tegen Heitinga aan dan?quote:Op dinsdag 16 september 2025 13:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat hij met puur geluk bovenaan kwam en toen het geluk eenmaal op was de boel als een kaartenhuis in elkaar liet donderen is dus ondergeschikt aan de 'algehele indruk'.
quote:Op dinsdag 16 september 2025 13:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoe kijk jij tegen Heitinga aan dan?
Heitinga is net het zwakbegaafde broertje van de toch al niet hoogbegaafde Kuyt.quote:Op dinsdag 16 september 2025 13:20 schreef Black-Death het volgende:
[..]
"Hun zin niet kregen met een andere trainer"??
We mogen bij Ajax toch een trainer verwachten die meer tactisch vermogen heeft dan "spuug op de handen" en "het gras opvreten"?
Dit is echt volkomen onzin en dat weet je zelf ook wel denk ikquote:Op dinsdag 16 september 2025 13:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat hij met puur geluk bovenaan kwam en toen het geluk eenmaal op was de boel als een kaartenhuis in elkaar liet donderen is dus ondergeschikt aan de 'algehele indruk'.
God heeft gesproken.quote:Op dinsdag 16 september 2025 13:18 schreef Da_Sandman het volgende:
Berghuis niet op de training vandaag, twijfelgeval voor morgen.
Dat is wel heel makkelijk gezegd. Op basis van wat Ajax nu laat zien, is het niet meteen dat ik vind dat Heitinga ontslagen zou moeten worden.quote:Op dinsdag 16 september 2025 13:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat kun je na één wedstrijd met de volledige selectie tot zijn beschikking natuurlijk nooit oordelen.
Ik zit echt te genieten van deze teksten.quote:Op dinsdag 16 september 2025 13:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je kunt inderdaad beter een trainer hebben die zich fantastisch presenteert in de media, met alle geluk van de wereld een straatlengte voorsprong bij elkaar speelt en de titel alsnog verspeelt.
Frankioli had helemaal niet aangegeven in de media dat ze echt op hun laatste benen liepen. Dus wat betreft kwam de totale ineenstorting echt uit het niets vallen.quote:Op dinsdag 16 september 2025 14:04 schreef Houniet het volgende:
[..]
Ik zit echt te genieten van deze teksten.
Moe of niet, je met die wedstrijden thuis gewoon winnen. Hij heeft gefaald als trainer. Het was niets, het is niets.quote:Op dinsdag 16 september 2025 14:06 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Frankioli had helemaal niet aangegeven in de media dat ze echt op hun laatste benen liepen. Dus wat betreft kwam de totale ineenstorting echt uit het niets vallen.
Ik begrijp het heel goed hoorquote:Op dinsdag 16 september 2025 14:03 schreef Tjacka het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik begrijp hier nog minder van dan van @:hmfuckyouall
Mee eens. Ajax had ook gewoon mogelijkheden om bijvoorbeeld Simonis binnen te halen of toch nog eens naar die Deen te kijken die nu ten Hag heeft vervangen bij Leverkusen (Hjulmand). Maar nee, het moest oude vertrouwde John worden.quote:Op dinsdag 16 september 2025 14:03 schreef papert het volgende:
Nu is er op Farioli ook echt wel wat aan te merken, maar dat staat er los van. Op het moment dat je afscheid neemt van Farioli, is er echt wel een andere mogelijkheid dan een assistent trainer, die als hoofdtrainer voornamelijk gefaald heeft. (Zowel met jong Ajax als met Ajax 1 was het niet best)
Dat geluk komt dan meer voort uit het feit - dat valt niet te ontkennen - dat PSV er een enorm potje van maakte na de winterstop.quote:Op dinsdag 16 september 2025 14:11 schreef Tjacka het volgende:
Dus hoe jij erbij komt dat Farioli 'met geluk bovenaan' stond, is echt heel bijzonder.
Maar dat is helemaal geen gelukquote:Op dinsdag 16 september 2025 14:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat geluk komt dan meer voort uit het feit - dat valt niet te ontkennen - dat PSV er een enorm potje van maakte na de winterstop.
Ik denk dat de verwachtingen door het net mislopen van het kampioenschap wat te hoog gespannen zijn her en der. Ajax is helemaal zo ver niet als die tweede plaats van vorig seizoen doet vermoeden. Er valt best wat te zeggen over zijn aanstelling, maar ik geloof er niet in dat met een ander we nu vijftien punten hadden gehad met wervelend voetbal. Aan Heitinga nu om met de definitieve selectie er wat van te maken, maar goed, dat bekt allemaal minder lekker dan dOmMe sJoN.quote:Op dinsdag 16 september 2025 13:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoe kijk jij tegen Heitinga aan dan?
dat weten we natuurlijk niet, Simonis verlengde zijn contract en verder vooral veel speculatie.quote:Op dinsdag 16 september 2025 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mee eens. Ajax had ook gewoon mogelijkheden om bijvoorbeeld Simonis binnen te halen of toch nog eens naar die Deen te kijken die nu ten Hag heeft vervangen bij Leverkusen (Hjulmand). Maar nee, het moest oude vertrouwde John worden.
Ajax overtuigde natuurlijk week na week toen het drie klassen sterkere PSV ineens totaal instortte. Zwijnde verder niet al iedere week voor het bij Utrecht daadwerkelijk mis ging.quote:Op dinsdag 16 september 2025 14:11 schreef Tjacka het volgende:
@:da_sandman
Je verhaal rammelt echt aan alle kanten. Heitinga werd puur op basis van opportunisme aangesteld, zonder noemenswaardige staat van dienst als trainer. Dat is gewoon een feit. Farioli daarentegen had een duidelijke voetbalvisie, liet Ajax in vrijwel elke gewonnen wedstrijd de betere ploeg zijn en het team knokte voor elke meter. Dat noem je geen geluk, dat noem je een plan dat werkt.
Daarnaast bewijst hij nu bij Porto dat hij op hoog niveau mee kan. Dus hoe jij erbij komt dat Farioli 'met geluk bovenaan' stond, is echt heel bijzonder. Je kunt hem bekritiseren op details, maar doen alsof hij er zomaar wat van maakte, slaat nergens op.
Dat sarcasme kan je beter achterwege laten. Ajax overtuigde helemaal niet, het stond gewoon degelijk en er kwam verdedigend niks doorheen. Maar verder was het spel niet om aan te zien. Wel zat er duidelijk een gedachte achter. Dat het daarna in de soep liep, zag ik eerlijk gezegd niet aankomen en waarschijnlijk door vermoeidheid of omdat het plan was uitgewerkt, dat weet ik niet.quote:Op dinsdag 16 september 2025 14:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ajax overtuigde natuurlijk week na week toen het drie klassen sterkere PSV ineens totaal instortte. Zwijnde verder niet al iedere week voor het bij Utrecht daadwerkelijk mis ging.
Je kunt nog zo mooi een plan of een gedachte hebben, het ging wekenlang zó moeizaam dat je van geluk kunt spreken dat je iedere keer won. Almere-uit, Willem II-uit, PEC-uit, NAC-thuis; dat je daar in totaal twaalf punten tegen pakte en niet minstens drie punten minder is gewoon geluk. Dat bleek wel toen het tegen Utrecht, Sparta, NEC en FC Groningen net zo moeizaam ging en je maar twee punten pakte.quote:Op dinsdag 16 september 2025 14:40 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dat sarcasme kan je beter achterwege laten. Ajax overtuigde helemaal niet, het stond gewoon degelijk en er kwam verdedigend niks doorheen. Maar verder was het spel niet om aan te zien. Wel zat er duidelijk een gedachte achter. Dat het daarna in de soep liep, zag ik eerlijk gezegd niet aankomen en waarschijnlijk door vermoeidheid of omdat het plan was uitgewerkt, dat weet ik niet.
En dat is precies het verschil met Heitinga: bij hem zit er helemaal geen plan achter. Hij komt niet overtuigend over in de media en na één tactische omzetting is hij de weg kwijt
Maar dat heeft toch allemaal niks te maken met de totale incompetentie van Heitinga? Inclusief een ontbrekend track record. Dus op basis waarvan is hij dan binnengehaald? Dat is wat de meeste mensen stoort volgens mij, gecombineerd met het geraaskal zoals na PEC en het totale gebrek aan enig tactisch plan. Het was vooraf gewoon al een dramatische keuze en die pakt exact zo uit als heel veel mensen vooraf voorspelde.quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je kunt nog zo mooi een plan of een gedachte hebben, het ging wekenlang zó moeizaam dat je van geluk kunt spreken dat je iedere keer won. Almere-uit, Willem II-uit, PEC-uit, NAC-thuis; dat je daar in totaal twaalf punten tegen pakte en niet minstens drie punten minder is gewoon geluk. Dat bleek wel toen het tegen Utrecht, Sparta, NEC en FC Groningen net zo moeizaam ging en je maar twee punten pakte.
Farioli heeft goed werk geleverd vorig jaar en Ajax echt een stuk de goede richting in geduwd maar dat verval van PSV en die winning streak ondanks heel matig spel verbloemde wel heel veel.
Ik denk niet dat Heitinga totaal incompetent is, dat zijn van die infantiele beweringen. Ten Hag kon er ook allemaal niets van volgens hordes kenners en dat hakkelende boertje dat nog niets had bewezen moest zo snel mogelijk maar weer weg.quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:48 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Maar dat heeft toch allemaal niks te maken met de totale incompetentie van Heitinga? Inclusief een ontbrekend track record. Dus op basis waarvan is hij dan binnengehaald? Dat is wat de meeste mensen stoort volgens mij, gecombineerd met het geraaskal zoals na PEC en het totale gebrek aan enig tactisch plan. Het was vooraf gewoon al een dramatische keuze en die pakt exact zo uit als heel veel mensen vooraf voorspelde.
Dit is natuurlijk een vergelijking die nergens op slaat. Ten Hag had gepresteerd bij Go Ahead en Utrecht, voetbalde met een idee.quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Heitinga totaal incompetent is, dat zijn van die infantiele beweringen. Ten Hag kon er ook allemaal niets van volgens hordes kenners en dat hakkelende boertje dat nog niets had bewezen moest zo snel mogelijk maar weer weg.
quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Heitinga totaal incompetent is, dat zijn van die infantiele beweringen. Ten Hag kon er ook allemaal niets van volgens hordes kenners en dat hakkelende boertje dat nog niets had bewezen moest zo snel mogelijk maar weer weg.
Nee, vergelijking past perfect. Bij Ten Hag was de argumentatie alleen 'heeft nog nooit in de top gewerkt'. Verder identiek: zit geen idee achter, leuk dat het bij Utrecht wel werkte maar Ajax is anders en natuurlijk een hoop kritiek op zijn gehakkel.quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:26 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk een vergelijking die nergens op slaat. Ten Hag had gepresteerd bij Go Ahead en Utrecht, voetbalde met een idee.
Heitinga heeft nergens gepresteerd. Nota bene al coach geweest van Ajax. Iedereen weet dat als hij geen Ajacied was geweest hij nooit trainer zou zijn geworden.
Je loopt echt zwaar te lullen. Ten Hag was al trainer van het jaar geworden, bekerfinale met Utrecht gehaald met prima voetbal terwijl ze van heel ver kwamen. Had ook een roestig begin, maar een veel ruimere ervaring dan Sjon (die heeft, ja, niks bereikt tot op heden). Met GAE gepromoveerd na tig jaar, met opnieuw prima voetbal. Hoe is dat hetzelfde als Heitinga?quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, vergelijking past perfect. Bij Ten Hag was de argumentatie alleen 'heeft nog nooit in de top gewerkt'. Verder identiek: zit geen idee achter, leuk dat het bij Utrecht wel werkte maar Ajax is anders en natuurlijk een hoop kritiek op zijn gehakkel.
Kijk je naar Heitinga als trainer, dan was hij in zijn eerste periode ook al middelmatig. Niks is sindsdien echt verbeterd, maar ineens verdedigen sommigen hem alsof hij een wondercoach is geworden. Blijkbaar telt consistentie in middelmatigheid niet, zolang je maar loyaal bent of selectief onthoudt wat je wilt.quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het leuke aan dit forum is dat er een fijne zoekfunctie is, ik zou het niet willen nuanceren tot 'roestig begin'quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:43 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Je loopt echt zwaar te lullen. Ten Hag was al trainer van het jaar geworden, bekerfinale met Utrecht gehaald met prima voetbal terwijl ze van heel ver kwamen. Had ook een roestig begin, maar een veel ruimere ervaring dan Sjon (die heeft, ja, niks bereikt tot op heden). Met GAE gepromoveerd na tig jaar, met opnieuw prima voetbal. Hoe is dat hetzelfde als Heitinga?
Ik zie niemand hem verdedigen alsof het een wondercoach is geworden eigenlijk.quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:44 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Kijk je naar Heitinga als trainer, dan was hij in zijn eerste periode ook al middelmatig. Niks is sindsdien echt verbeterd, maar ineens verdedigen sommigen hem alsof hij een wondercoach is geworden. Blijkbaar telt consistentie in middelmatigheid niet, zolang je maar loyaal bent of selectief onthoudt wat je wilt.
Alsof ze dachten: goh goed jaar gehad bij Liverpool naast Slot, dat moet wel een zekerheidje voor prijzen zijn.quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:44 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Kijk je naar Heitinga als trainer, dan was hij in zijn eerste periode ook al middelmatig. Niks is sindsdien echt verbeterd, maar ineens verdedigen sommigen hem alsof hij een wondercoach is geworden. Blijkbaar telt consistentie in middelmatigheid niet, zolang je maar loyaal bent of selectief onthoudt wat je wilt.
Je denkt dat Heitinga ook trainer van Ajax was geworden asl hij geen ex-speler was geweest?quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, vergelijking past perfect. Bij Ten Hag was de argumentatie alleen 'heeft nog nooit in de top gewerkt'. Verder identiek: zit geen idee achter, leuk dat het bij Utrecht wel werkte maar Ajax is anders en natuurlijk een hoop kritiek op zijn gehakkel.
In zijn eerste 100 dagen heeft hij het hoogste puntengemiddelde ooit gehaald (2,43). Stop maar gewoon met deze act.quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het leuke aan dit forum is dat er een fijne zoekfunctie is, ik zou het niet willen nuanceren tot 'roestig begin'.
Gerard vd Lem , Pepijntje Lijnders .quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alsof ze dachten: goh goed jaar gehad bij Liverpool naast Slot, dat moet wel een zekerheidje voor prijzen zijn.
Een oud-speler die trainer wordt bij zijn oude club, wat is daar raar aan? Zeker in het geval Heitinga die ook nog eens de jeugdopleiding als trainer doorliep.quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:47 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Je denkt dat Heitinga ook trainer van Ajax was geworden asl hij geen ex-speler was geweest?
En toch werd hij (niet alleen) hier aardig verguisd. Tot 'slechtste trainer ooit' aan toe. Beetje van hetzelfde niveau als 'totaal incapabel'.quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:51 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
In zijn eerste 100 dagen heeft hij het hoogste puntengemiddelde ooit gehaald (2,43). Stop maar gewoon met deze act.
Dat is geen antwoord op de vraag.quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Een oud-speler die trainer wordt bij zijn oude club, wat is daar raar aan? Zeker in het geval Heitinga die ook nog eens de jeugdopleiding als trainer doorliep.
Sjon niets bereikt heeft? Hij is de ras Ajacied die achter het succes van Arne Slot bij Liverpool zit volgens de Telegraafquote:Op dinsdag 16 september 2025 16:43 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Je loopt echt zwaar te lullen. Ten Hag was al trainer van het jaar geworden, bekerfinale met Utrecht gehaald met prima voetbal terwijl ze van heel ver kwamen. Had ook een roestig begin, maar een veel ruimere ervaring dan Sjon (die heeft, ja, niks bereikt tot op heden). Met GAE gepromoveerd na tig jaar, met opnieuw prima voetbal. Hoe is dat hetzelfde als Heitinga?
Gemiddeld twee punten per wedstrijd was niet onaardig toch? Bekerfinale op strafschoppen verloren.quote:Op dinsdag 16 september 2025 17:09 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op de vraag.
De eerste keer was het niet onlogisch, hoewel ie toen ook al niks gepresteerd had en niet liet blijken een goede trainer te zijn. Nu is ie het alleen geworden omdat ie oud-Ajacied is.
Je vergeet dat hij met Slot gewerkt heeft.quote:Op dinsdag 16 september 2025 17:09 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op de vraag.
De eerste keer was het niet onlogisch, hoewel ie toen ook al niks gepresteerd had en niet liet blijken een goede trainer te zijn. Nu is ie het alleen geworden omdat ie oud-Ajacied is.
Kale en Kokkie en nog wel wat anders afvalquote:Op dinsdag 16 september 2025 16:46 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik zie niemand hem verdedigen alsof het een wondercoach is geworden eigenlijk.
Kale en Kokkie zijn een verspilling van zuurstof.quote:Op dinsdag 16 september 2025 17:32 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Kale en Kokkie en nog wel wat anders afval
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |