Woorden zonder waarde uit de mond van de buikspreekpop van politiek racisme.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)nen-we-wel-zo-verder
[..]
Ja Dick zegt allemaal zinnige dingen in hele artikel maar stapt wel gewoon in een kabinet met een partij vol met intolerante standpunten. Heeft bewindslieden die allerlei intolerante dingen roepen of verzinnen.
Ik weet het niet hoor Dick...
Hou toch op man. Heb het nog wat meer over 'amoebes' wanneer je over mensen spreekt. Wat een totale hypocrisie.quote:Op vrijdag 12 september 2025 23:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Woorden zonder waarde uit de mond van de buikspreekpop van politiek racisme.
Het is een ongelooflijk betoog. Die man moet toch over een flinke intelligentie beschikken, dus hoe hij het voor elkaar krijgt om zo'n puur hypocriete boodschap te verkondigen...quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)nen-we-wel-zo-verder
[..]
Ja Dick zegt allemaal zinnige dingen in hele artikel maar stapt wel gewoon in een kabinet met een partij vol met intolerante standpunten. Heeft bewindslieden die allerlei intolerante dingen roepen of verzinnen.
Ik weet het niet hoor Dick...
Waarom zou iemand luisteren naar een man die het een goed idee vond om de marionet van een fascistisch kabinet te worden. Bizar dat hij dan vervolgens nog iets denkt te kunnen zeggen over polarisatie.quote:Op vrijdag 12 september 2025 23:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Woorden zonder waarde uit de mond van de buikspreekpop van politiek racisme.
Het bijzondere is dat wat hij zegt natuurlijk gewoon klopt. Het zou hem alleen enorm sieren als hij ook zou reflecteren op zijn eigen aandeel in de politieke verhuftering die de kern vormt van het hellend vlak van onzinpolitiek, scheldpartijen, bedreigingen en daadwerkelijk geweld. Dat die reflectie compleet ontbreekt is vrij schandalig, op zijn best bespottelijk.quote:Op zaterdag 13 september 2025 09:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Waarom zou iemand luisteren naar een man die het een goed idee vond om de marionet van een fascistisch kabinet te worden.
De splinter in andermans oog wel zien, maar niet de balk in het eigen oog.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:21 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het bijzondere is dat wat hij zegt natuurlijk gewoon klopt. Het zou hem alleen enorm sieren als hij ook zou reflecteren op zijn eigen aandeel in de politieke verhuftering die de kern vormt van het hellend vlak van onzinpolitiek, scheldpartijen, bedreigingen en daadwerkelijk geweld. Dat die reflectie compleet ontbreekt is vrij schandalig, op zijn best bespottelijk.
Goed bestuur en bestaanszekerheid. De VVD heeft er een potje van gemaakt en wil de NAVO-bijdrage weghalen bij de mensen die al weinig hebben en gevaar lopen op sociale uitsluiting en door de ondergrens te vallen (uitkeringsgerechtigden).quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:33 schreef Jigzoz het volgende:
Naar aanleiding van de column van de onvolprezen Sheila Sitalsing vanochtend in de Volkskrant: nog geen twee jaar geleden was 'goed bestuur' een enorm thema. Volgens de peilingen voorafgaand aan de verkiezingen zou Omtzigt er bijna een derde van alle zetels mee hebben kunnen behalen.
Een kleine twee jaar later hebben we het slechtste kabinet ooit bijna helemaal achter de rug en is er van dat 'goede bestuur' helemaal niets terechtgekomen. Integendeel. Het PVV/VVD-kabinet heeft alleen maar schade aangericht en niets verbeterd. Je zou denken dat het thema 'goed bestuur' nu ng urgenter is geworden. Maar het thema is weg uit de belangstelling.
Wel in de belangstelling: de strafbaarstelling van illegaliteit, wat dan weer een overduidelijk voorbeeld van heel slecht bestuur en Telegraafpolitiek is. Om moedeloos van te worden.
Weinig is zo wispelturig, oppervlakkig en vergeetachtig als de Nederlandse kiezer.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:33 schreef Jigzoz het volgende:
Naar aanleiding van de column van de onvolprezen Sheila Sitalsing vanochtend in de Volkskrant: nog geen twee jaar geleden was 'goed bestuur' een enorm thema. Volgens de peilingen voorafgaand aan de verkiezingen zou Omtzigt er bijna een derde van alle zetels mee hebben kunnen behalen.
Een kleine twee jaar later hebben we het slechtste kabinet ooit bijna helemaal achter de rug en is er van dat 'goede bestuur' helemaal niets terechtgekomen. Integendeel. Het PVV/VVD-kabinet heeft alleen maar schade aangericht en niets verbeterd. Je zou denken dat het thema 'goed bestuur' nu ng urgenter is geworden. Maar het thema is weg uit de belangstelling.
Wel in de belangstelling: de strafbaarstelling van illegaliteit, wat dan weer een overduidelijk voorbeeld van heel slecht bestuur en Telegraafpolitiek is. Om moedeloos van te worden.
Daar geloof ik niet in. En niet alleen omdat 'De kiezer' niet bestaat.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:15 schreef Perrin het volgende:
En de kiezer krijgt dan ook het bestuur dat hij verdient.
Zeker. Ik zeg ook:quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:29 schreef Perrin het volgende:
Ik snap je punt en deel zeker de frustratie over politici die voortdurend inzetten op zondebok- en symboolpolitiek.
Toch kunnen we de kiezer niet buiten schot laten.
De kiezer die keer op keer trapt in dezelfde retoriek en valt voor valse beloftes ondanks herhaaldelijke teleurstellingen.
Democratie is een wederkerig proces.. Leiders worden gevormd door degenen die hen hun stem toevertrouwen.
Het is tragisch om te zien maar wie deze verantwoordelijkheid ontkent, blijft gedoemd dezelfde patronen te herhalen.
De rij populaire politieke rattenvangers die zich blijft aandienen, zal eindeloos zijn zolang die les niet geleerd wordt.
quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:24 schreef Jigzoz het volgende:
Of die politici nou rechts, links, progressief of conservatief zijn: zij en hun kiezers zijn de schuldigen.
Die reflectie komt wellicht pas nadat hij echt premier af is, tot die tijd hebben zijn ministers natuurlijk de Kamer nog nodig en dat zal (helaas) soms ook over rechts gaan. En dan moet je dus voorlopig iedereen te vriend houden.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:21 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het bijzondere is dat wat hij zegt natuurlijk gewoon klopt. Het zou hem alleen enorm sieren als hij ook zou reflecteren op zijn eigen aandeel in de politieke verhuftering die de kern vormt van het hellend vlak van onzinpolitiek, scheldpartijen, bedreigingen en daadwerkelijk geweld. Dat die reflectie compleet ontbreekt is vrij schandalig, op zijn best bespottelijk.
Ik vind het bijzonder moeilijk om dat niet laf te vinden. Juist nu zou een dergelijke reflectie waardevol zijn.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die reflectie komt wellicht pas nadat hij echt premier af is, tot die tijd hebben zijn ministers natuurlijk de Kamer nog nodig en dat zal (helaas) soms ook over rechts gaan. En dan moet je dus voorlopig iedereen te vriend houden.
Laf of pragmatisch. Het moeizame regeren nog moeilijker maken in een interview is natuurlijk ook niet constructief. Natuurlijk had hij er nooit een moeten beginnen, maar zoals de kaarten nu liggen (een tweemaal gevallen kabinetten, er komen al verkiezingen aan het lijkt er nu op dat formeren daarna wel even gaat duren) snap ik dat regeerbaarheid in zijn functie belangrijker is dan al het andere.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:48 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik vind het bijzonder moeilijk om dat niet laf te vinden. Juist nu zou een dergelijke reflectie waardevol zijn.
Dat geldt overigens voor meer politici. Met name die van de VVD overigens, want die partij heeft als enige van de vier tenminste de achtergrond van een fatsoenlijke partij en die hebben ze de afgelopen jaren echt enorm besmeurd.
En de PvdA wil de middenklasse veroordelen tot de voedselbank. Met 4% vertrouwen in de politiek is het toch logisch dat mensen het geen zak interesseert.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:47 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Goed bestuur en bestaanszekerheid. De VVD heeft er een potje van gemaakt en wil de NAVO-bijdrage weghalen bij de mensen die al weinig hebben en gevaar lopen op sociale uitsluiting en door de ondergrens te vallen (uitkeringsgerechtigden).
Het interesseert de gemiddelde Nederlander geen reet.
Wat een enorm nepnieuws/onwaarheid dit. Niet de moeite om tegenin te gaan waard, maar kan ook niet zomaar onbesproken blijven.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:06 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En de PvdA wil de middenklasse veroordelen tot de voedselbank. Met 4% vertrouwen in de politiek is het toch logisch dat mensen het geen zak interesseert.
Waarom verspreid je zulk nepnieuws?quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:06 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En de PvdA wil de middenklasse veroordelen tot de voedselbank. Met 4% vertrouwen in de politiek is het toch logisch dat mensen het geen zak interesseert.
Die sluiten elkaar geenszins uit.quote:
Ik snap je punt, maar ik twijfel. Zeker omdat er van regeerbaarheid al nauwelijks sprake was en van dat heel kleine beetje inmiddels ng minder over is, is het 'offer' dan erg klein terwijl het wel het moreel juiste is om te doen. Gezien zijn uitingen in dat nieuwsbericht is hij het inhoudelijk al eens met het morele en bestuurlijke falen van zijn kabinet. Het enige wat dan nog mist is de uitgesproken erkenning daarvan. Nu hebben we er nog wat aan.quote:Het moeizame regeren nog moeilijker maken in een interview is natuurlijk ook niet constructief. Natuurlijk had hij er nooit een moeten beginnen, maar zoals de kaarten nu liggen (een tweemaal gevallen kabinetten, er komen al verkiezingen aan het lijkt er nu op dat formeren daarna wel even gaat duren) snap ik dat regeerbaarheid in zijn functie belangrijker is dan al het andere.
Hoe kom je bij deze onzin?quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:06 schreef Kickinalfa het volgende:
En de PvdA wil de middenklasse veroordelen tot de voedselbank.
Een groot deel van Nederland vindt de VVD zelfs "te links", dus jaquote:Op zaterdag 13 september 2025 12:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het begint toch te lijken of de constante ruk naar rechts heeft gezorgd dat een goed deel van Nederland eigenlijk alles links van het midden fout vindt. Ik bedoel als een PvdA/GL al wordt afgeschilderd als extremisten, dan is er toch geen manier meer om links te zijn zonder dat je extremistisch bent.
Ik denk dat je die opvatting te optimistisch benadert. Het deel dat GL-PvdA extremistisch noemt doet dat niet vanwege de inhoud, maar uitsluitend omdat dat negatief klinkt.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het begint toch te lijken of de constante ruk naar rechts heeft gezorgd dat een goed deel van Nederland eigenlijk alles links van het midden fout vindt. Ik bedoel als een PvdA/GL al wordt afgeschilderd als extremisten, dan is er toch geen manier meer om links te zijn zonder dat je extremistisch bent.
Hoe slimmer je bent, hoe groter de cognitieve dissonantie die je mentaal kan overbruggenquote:Op zaterdag 13 september 2025 05:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het is een ongelooflijk betoog. Die man moet toch over een flinke intelligentie beschikken, dus hoe hij het voor elkaar krijgt om zo'n puur hypocriete boodschap te verkondigen...
Ondernemers klagen altijd. Zeker De Telegraaf.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:30 schreef Perrin het volgende:
Ondernemers klagen over jarenlang VVD-beleid:
[ x ]
[ afbeelding ]
Kampen boeien me persoonlijk niet zoveel, maar ik vind het wel amusant dat het zelfs tot de traditionele achterban van de VVD door begint te dringen hoe desastreus VVD-kabinetten zijn.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:31 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ondernemers klagen altijd. Zeker De Telegraaf.
Jean Wanningen (van jouw tweet) behoort ook tot het kamp Cafe Weltschmerz hitsers. In het kamp van Russofiel Lex Hoogduin.
Nutteloze plucheplakkers en belastinggeldgraaiers. En de kiezer zag dat het goed was.quote:
Bron: verkiezingsprogramma GL-PvdA, blz 133.quote:Weekendscholen. Informeel onderwijs kan een waardevolle aanvulling zijn op de ontwikkeling van een kind, zoals vrijwilligers die kinderen met een taalachterstand helpen. Helaas zijn er te veel voorbeelden van weekendscholen waar les wordt gegeven op een manier die indruist tegen Nederlandse waarden en normen. Waar dit gebeurt pakken we dit aan. We bezien hoe we effectief ondermijning van onze normen en waarden tegen kunnen gaan.
Dit is helemaal niet pragmatisch. Dit is gewoon groteske ijdelheid en totale incompetentie.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Die sluiten elkaar geenszins uit.
[..]
Ik snap je punt, maar ik twijfel. Zeker omdat er van regeerbaarheid al nauwelijks sprake was en van dat heel kleine beetje inmiddels ng minder over is, is het 'offer' dan erg klein terwijl het wel het moreel juiste is om te doen. Gezien zijn uitingen in dat nieuwsbericht is hij het inhoudelijk al eens met het morele en bestuurlijke falen van zijn kabinet. Het enige wat dan nog mist is de uitgesproken erkenning daarvan. Nu hebben we er nog wat aan.
Dit gaat niet over asielzoekers, dus niet interessant voor de PVV.quote:
Voor zo een Jean Wanningen is de VVD ook een (mogelijke) vijand en een hinderpaal voor een totalitair rechtse regering. Hij zal altijd blijven klagen, totdat eindelijk die volledig rechtse regering er is (waarna klagen niet meer mag).quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kampen boeien me persoonlijk niet zoveel, maar ik vind het wel amusant dat het zelfs tot de traditionele achterban van de VVD door begint te dringen hoe desastreus VVD-kabinetten zijn.
Dat woord 'typisch' lees ik nergens. Wel iets van die strekking over "Europese waarden".quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:44 schreef Jigzoz het volgende:
Kleine ergernis: het hebben over 'Nederlandse waarden en normen' zonder te zeggen welke dat dan zijn en, nog erger, waarom die dan typisch Nederlands zouden zijn (want dat zijn ze godverdomme niet!!!).
[..]
Bron: verkiezingsprogramma GL-PvdA, blz 133.
Sowieso is dit een bijzonder populistische kreet. Al zou je het willen, dit is niet te controleren zonder de vrijheid van vereniging grof geweld aan te doen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:44 schreef Jigzoz het volgende:
Kleine ergernis: het hebben over 'Nederlandse waarden en normen' zonder te zeggen welke dat dan zijn en, nog erger, waarom die dan typisch Nederlands zouden zijn (want dat zijn ze godverdomme niet!!!).
[..]
Bron: verkiezingsprogramma GL-PvdA, blz 133.
Als er gesteld wordt dat normen en waarden Nederlands zijn, dan zijn ze dus letterlijk typisch Nederlands. Dat betekent dat nu eenmaal.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat woord 'typisch' lees ik nergens. Wel iets van die strekking over "Europese waarden".
Het is nationalistisch taalgebruik met een valse betekenis. GL-PvdA zou beter moeten weten.quote:Wel mee eens dat je dit moet specificeren, ook om het onderscheid te verduidelijken met hoe conservatieven dit discours misbruiken.
Precies. Juist na dit slechtste kabinet ooit moeten de andere partijen er zorg voor dragen dat ze verre blijven van onzinpolitiek. Zo'n paragraaf s onzinpolitiek.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Sowieso is dit een bijzonder populistische kreet. Al zou je het willen, dit is niet te controleren zonder de vrijheid van vereniging grof geweld aan te doen.
Het is een geval 'een koe is een dier maar een dier is geen koe'.quote:Op zaterdag 13 september 2025 13:00 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als er gesteld wordt dat normen en waarden Nederlands zijn, dan zijn ze dus letterlijk typisch Nederlands. Dat betekent dat nu eenmaal.
Het is niet nationalistisch of nativistisch maar vooral 'liberaal republicanisme'. In de rest van het verkiezingsprogramma worden de nieuwe invloeden op Nederland bejubeld.quote:Het is nationalistisch taalgebruik met een valse betekenis. GL-PvdA zou beter moeten weten.
quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Sowieso is dit een bijzonder populistische kreet. Al zou je het willen, dit is niet te controleren zonder de vrijheid van vereniging grof geweld aan te doen.
Dat voorstel wat er nu ligt (van Bente Becker) staan ze gereserveerd tegenover en een stuk minder enthousiast als D66.quote:Op zaterdag 13 september 2025 13:04 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Precies. Juist na dit slechtste kabinet ooit moeten de andere partijen er zorg voor dragen dat ze verre blijven van onzinpolitiek. Zo'n paragraaf s onzinpolitiek.
Je bent wel buitengewoon selectief met je verontwaardiging, blijkt maar weer.quote:Op zaterdag 13 september 2025 13:35 schreef Klopkoek het volgende:
Het is een geval 'een koe is een dier maar een dier is geen koe'.
Waarden van Nederland kun je natuurlijk ook in andere landen aantreffen. Dus niet 'typisch'.
En jij bent nogal confrontatie georinteerd, brallerig-hooghartig en agressief in je taalgebruik...quote:Op zaterdag 13 september 2025 13:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je bent wel buitengewoon selectief met je verontwaardiging, blijkt maar weer.
Hier heb ik geen zin in hoor. Doeg.quote:Op zaterdag 13 september 2025 13:47 schreef Klopkoek het volgende:
En jij bent nogal confrontatie georinteerd, brallerig-hooghartig en agressief in je taalgebruik...
Insgelijks. Veel plezier met onze "kwaliteitsmedia" (lol).quote:Op zaterdag 13 september 2025 13:48 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hier heb ik geen zin in hoor. Doeg.
Jawel, dat zou wel vreemd zijn. Het deel van het onderwijs waar de inspectie zich mee bezig houdt, is het deel dat valt onder de onderwijs- en leerplichtwetgeving. De overheid heeft hierin een wettelijke taak om in het onderwijs te voorzien, en dus ook om daar kwaliteitseisen voor op te stellen en die te bewaken.quote:Op zaterdag 13 september 2025 13:38 schreef Klopkoek het volgende:
Op zichzelf is het niet vreemd om de Onderwijsinspectie over het hele onderwijs te laten gaan, dus ook weekendscholen.
Ok, fair enough. Je hebt een punt.quote:Op zaterdag 13 september 2025 13:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jawel, dat zou wel vreemd zijn. Het deel van het onderwijs waar de inspectie zich mee bezig houdt, is het deel dat valt onder de onderwijs- en leerplichtwetgeving. De overheid heeft hierin een wettelijke taak om in het onderwijs te voorzien, en dus ook om daar kwaliteitseisen voor op te stellen en die te bewaken.
Alles wat daar niet onder valt, kunnen we vangen onder de noemer informeel onderwijs. Daar vallen niet alleen bijbelklasjes en koranscholen onder, maar ook dansscholen, yogastudio's en De Jonge Onderzoekers. En vermoedelijk, als je het strikt juridisch bekijkt, ook de voetbaltraining. Of oma die op zondag de kleinkinderen iets bij probeert te brengen. Ik hoef je denk ik niet uit te leggen waarom dat allemaal geen taak voor de onderwijsinspectie is.
Ja, justitie. Informeel onderwijs is niet verboden, niet gebonden aan welke inhoudelijke- of kwaliteitseis dan ook en het is zowel onwenselijk als onmogelijk om dat te gaan doen. Maar daarmee mag nog steeds niet alles; een cursus bommen maken is al wettelijk verboden, net zoals het verspreiden van haat. En dus, mits bekend, al lang aan te pakken zonder populistische kretologie in verkiezingsprogramma's of andere symboolwetgeving.quote:Op zaterdag 13 september 2025 14:02 schreef Klopkoek het volgende:
Dat moet dan een andere instantie doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |