je leest wel hardnekkig over het deel heen van verwijderde posts niet waar?quote:Op woensdag 10 september 2025 22:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat doet vanalles af aan je post. Want je deed (en anderen met posts van soortgelijke strekking ook, die ik er uitdrukkelijkóók in betrok) of het schering en inslag was. Het blijken slechts een paar idioten te zijn die je kunt oplepelen.
?quote:Op woensdag 10 september 2025 22:42 schreef T.Durden het volgende:
[..]
Beide kanten, inderdaad. In een jaar tijd een moordaanslag op een conservatieve president en nu op een conservatieve journalist. Maar het gaat beide kanten op, toch?
Kijk naar Nederland: de geslaagde moordaanslagen op de “ultralinkse” Fortuyn en Van Gogh. Het gevaar komt écht van beide kanten.
Wat wil je hier mee zeggen nikkonlover/starhopper? Dat je het top vindt dat hij is omgelegd?quote:
En hoeveel fakete er kanker?quote:Op woensdag 10 september 2025 22:57 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
?
In heel 2024 waren er in de VS 13 moorden door politiek extremisme. Alle 13 waren rechts-extremistisch. 8 vanuit white supremacists.
Dus als je wil spreken over "beiden kanten", dan klopt het dat het gevaar vooral vanuit 1 bepaalde hoek komt, rechtsextremisme.
Dat is al gedaan he? Kom op zeg..quote:Op woensdag 10 september 2025 22:54 schreef epicbeardman het volgende:
Republikeinen hebben toch geen democraten om dood te schieten, niemand is relevant genoeg of kreeg zo veel cloud als Charlie Kirk.
Wie is de volgende? Elon Musk? Joe Rogan? iedereen die een andere mening heeft?
https://www.waterisac.org(...)m_source=chatgpt.comquote:Op woensdag 10 september 2025 22:42 schreef T.Durden het volgende:
[..]
Beide kanten, inderdaad. In een jaar tijd een moordaanslag op een conservatieve president en nu op een conservatieve journalist. Maar het gaat beide kanten op, toch?
Kijk naar Nederland: de geslaagde moordaanslagen op de “ultralinkse” Fortuyn en Van Gogh. Het gevaar komt écht van beide kanten.
quote:Analyst Note: In 2024, violent extremists in the U.S. were involved in the killing of at least 13 people, a significant drop from the 20 extremist-related murders in 2023, according to the report. The report also found that all extremist-related killings in 2024 were connected to what ADL classifies as far right extremism, with eight of the 13 killings involving white supremacists and the remaining five having connections to anti-government extremism. Firearms were used in over half (54%) of the attacks tracked in the report.
Je hebt gelijk, ik reageerde te fel en ben daarmee inderdaad onderdeel van het probleem.quote:Op woensdag 10 september 2025 22:52 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Doden die zijn gevallen tijdens de bestorming van U.S. Capitol?
Melissa Hortman en haar man die zijn doodgeschoten door iemand die een lange lijst had met 40+ Democraten als mogelijke slachtoffers?
Even twee snelle voorbeelden zonder lang na te hoeven denken.
Doe nou niet alsof alles van één kant komt, want dan ben jij ook echt niet meer dan ondereel van het probleem.
kanker faken, cijfers faken, kan allemaal tegenwoordigquote:
Oh, ik zie het zelfs hier op Fok! wel gebeuren. Heb iets van een voordeel door de opmaak van mijn familie waardoor het iets makkelijker te herkennen is.quote:Op woensdag 10 september 2025 22:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk dat we een steeds meer een probleem hebben van extremisten die compleet in hun eigen bubbel leven. Vroeger zei je omgeving nog dat je normaal moest doen. Nu kan je ergens online groepen vinden voor de meest gekke meningen of ideeën. Ook wel verhalen gehoord van mensen eerst gematigd waren en ineens in een fuik vallen binnen maanden.
Niet zo hard als hem denk ik.quote:Op woensdag 10 september 2025 22:51 schreef synsysterstylo het volgende:
Jeetje, dit raakt me toch wel.
Ja waar hebben ze anders wapens voor? Voor de lol?quote:Op woensdag 10 september 2025 22:55 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
als je een wapen hebt om te doden in diezelfde zin als dat je een auto hebt om te rijden zouden er veel meer doden zijn in de vs, getuige er meer wapens dan inwoners zijn
Jij mag Kees zeggen.quote:Op woensdag 10 september 2025 22:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat wil je hier mee zeggen nikkonlover/starhopper? Dat je het top vindt dat hij is omgelegd?
Crooks was geregistreerd republikein. Dus hoezo noem je dat dan een linkse aanslag?quote:
Vraag ik me ook af. Misschien slechts omdat hij te midden van de aanhangers daar eerder boe stond te roepen/protesteren? Als er dan zoiets gebeurt denken de mensen in de buurt direct oh dat zal wel die 'tegenstander' zijn geweest.quote:Op woensdag 10 september 2025 22:54 schreef Flow3r het volgende:
Dader nog niet gepakt
Vraag me af waarom ze die ene kerel dan in bedwang hielden
zelfverdediging voornamelijk lijkt mijquote:Op woensdag 10 september 2025 22:59 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Ja waar hebben ze anders wapens voor? Voor de lol?
Primaire doel is anderen doden. Dat ze niet altijd (maar wel vaak) actief anderen doden betekent niet dat er weinig doden zijn. Als je het actief gebruik van wapens (dus schieten) zijn er een HOOP doden
Goed dat je dat erkent. Maar dat gevoel zou heel goed aan je bubbel kunnen liggen, waar bij praktisch iedereen vaak eenzijdig dingen juist uitvergroot worden.quote:Op woensdag 10 september 2025 22:58 schreef T.Durden het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik reageerde te fel en ben daarmee inderdaad onderdeel van het probleem.
Dat komt deels omdat ik het gevoel heb dat er in het publieke debat vooral veel aandacht is voor het gevaar van extreemrechts, maar zelden voor extreemlinks. Sterker nog: dat lijkt vaak zelfs gebagatelliseerd te worden.
Wel een goed schot hoor. De dader is iig geen koekenbakker.quote:Op woensdag 10 september 2025 22:59 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Niet zo hard als hem denk ik.
Ben ik het mee eensquote:Op woensdag 10 september 2025 22:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet per definitie, maar Kirk ontzegde niemand het recht om niet als christen te leven. Ik zat net Dave Rubin te luisteren en daarmee heeft hij samen debattoers gedaan. Die is homo volgens mij maar ze hadden een prima tijd samen. Er zijn ook conservatieve Amerikaanse christenen die zeggen 'jouw recht om niet als een christen te leven is hetzelfde als het mijne om dat wel te doen'.
Te goed...quote:Op woensdag 10 september 2025 23:01 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Wel een goed schot hoor. De dader is iig geen koekenbakker.
Dat dacht ik ook.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:01 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Nee, heeft ook precies van grote afstand de halsslagader geraakt, bloed spoot eruit. Maar goed in de VS zijn er waarschijnlijk best veel mensen die veel schieten/ bij een schietclub zitten, zonder dat ze een pro zijn.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:01 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Alsof het godverdomme een wedstrijd isquote:Op woensdag 10 september 2025 22:58 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
https://www.waterisac.org(...)m_source=chatgpt.com
[..]
Zelfverdediging hoe? Met schieten zeker.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:01 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
zelfverdediging voornamelijk lijkt mij
Amerikaanse burgers zijn allang onderdeel van het geweld. Dat brengt die hele beweging op gang omdat iemand die zich actief verzet tegen de oplossing die elke minkukel begrijpt dat geweld gedoogt en accepteert. Het is paradoxaal.quote:Op woensdag 10 september 2025 22:37 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Mensen zoals dat snappen niet dat op een gegven moment (als dit zo doorgaat) zij ook onderdeel van het geweld worden.
Nee, en dat is ook eng. Net als de schutter toen met Trump. Ok, die was gelukkig niet fataal… maar het is beangstigend dat burgers van zo ver een target kunnen raken.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:01 schreef Tjacka het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |