Juridisch gezien kan het dus niet, je kan iemand niet straffen om zijn bestaan. De wet is juridisch niet haalbaar. En niet uitvoerbaar: je geeft iemand 6 maanden cek omdat hij illegaal is, na die 6 maanden loopt hij de cel uit en is hij zodra hij buiten komt onmiddelijk weer strafbaar en kun je hem weer 6 maanden opsluiten? Hoe zie jij dat voor je?quote:Op maandag 8 september 2025 18:57 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
nog niet, als de nieuwe wet er doorheen komt wel.
Dat laatste sowieso mee eens. Wel kritisch naar (blijven) kijken, maar zeker niet stopzetten.
Volgens mij kan dat dus niet, omdat je niet 2x veroordeeld kan worden voor hetzelfde feit. Dus je zet iemand 6 maanden vast en daarna ben je weer op hetzelfde punt als waar je begon.quote:Op maandag 8 september 2025 19:03 schreef Hanca het volgende:
na die 6 maanden loopt hij de cel uit en is hij zodra hij buiten komt onmiddelijk weer strafbaar en kun je hem weer 6 maanden opsluiten?
Is het 6 maanden geleden illegaal aanwezig zijn hetzelfde feit als nu illegaal aanwezig zijn? Dat is dan nog wel een interessante discussie...quote:Op maandag 8 september 2025 19:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat dus niet, omdat je niet 2x veroordeeld kan worden voor hetzelfde feit. Dus je zet iemand 6 maanden vast en daarna ben je weer op hetzelfde punt als waar je begon.
Wettelijke verplichting dan om hem (of haar) ook daadwerkelijk uit te zetten na die 6 maanden? (maar wat dan als dat niet lukt?).quote:Op maandag 8 september 2025 19:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Juridisch gezien kan het dus niet, je kan iemand niet straffen om zijn bestaan. De wet is juridisch niet haalbaar. En niet uitvoerbaar: je geeft iemand 6 maanden cek omdat hij illegaal is, na die 6 maanden loopt hij de cel uit en is hij zodra hij buiten komt onmiddelijk weer strafbaar en kun je hem weer 6 maanden opsluiten? Hoe zie jij dat voor je?
Ik ben geen jurist, maar het is hetzelfde verblijf in hetzelfde land. Ik zie niet in hoe dat een ander feit kan zijn, maar, daar moeten de experts het maar over eens worden.quote:Op maandag 8 september 2025 19:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is het 6 maanden geleden illegaal aanwezig zijn hetzelfde feit als nu illegaal aanwezig zijn? Dat is dan nog wel een interessante discussie...
Dat uitzetten lukt bij die mensen dus niet, anders zouden ze niet de cel in gaan maar naar dat andere land.quote:Op maandag 8 september 2025 19:08 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Wettelijke verplichting dan om hem (of haar) ook daadwerkelijk uit te zetten na die 6 maanden? (maar wat dan als dat niet lukt?).
Beste blijft gewoon een deal sluiten met een straatarm land en ze allemaal daar dumpen ()
Als ik na mijn cel door ga met een wietplantage op dezelfde plek als de oude, is dat dan dezelfde plantage? Het is juridisch gewoon een gatenkaas, die hele wet. De RvS ziet er ook helemaal niks in.quote:Op maandag 8 september 2025 19:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben geen jurist, maar het is hetzelfde verblijf in hetzelfde land. Ik zie niet in hoe dat een ander feit kan zijn, maar, daar moeten de experts het maar over eens worden.
Maar daar helpt de wet wel mee, want je kan (volgensmij?) nu niet iemand oppakken omdat die illegaal is en uitzetten naar zijn eigen land.quote:Op maandag 8 september 2025 19:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat uitzetten lukt bij die mensen dus niet, anders zouden ze niet de cel in gaan maar naar dat andere land.
Jawel: https://www.dienstterugke(...)/gedwongen-terugkeerquote:Op maandag 8 september 2025 19:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar daar helpt de wet wel mee, want je kan (volgensmij?) nu niet iemand oppakken omdat die illegaal is en uitzetten naar zijn eigen land.
als het door de eerste kamer komt is het er wel toch?quote:Op maandag 8 september 2025 19:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Juridisch gezien kan het dus niet, je kan iemand niet straffen om zijn bestaan. De wet is juridisch niet haalbaar. En niet uitvoerbaar: je geeft iemand 6 maanden cek omdat hij illegaal is, na die 6 maanden loopt hij de cel uit en is hij zodra hij buiten komt onmiddelijk weer strafbaar en kun je hem weer 6 maanden opsluiten? Hoe zie jij dat voor je?
Als jij wordt aangehouden vanwege je kwekerij, dan wordt daarna de hele rotzooi geruimd. Als je na je straf op dezelfde zolder verder wil, dan moet je daar acties voor ondernemen (namelijk nieuwe zooi kopen). Die vlieger gaat voor 'ergens verblijven' niet op.quote:Op maandag 8 september 2025 19:14 schreef Hanca het volgende:
Als ik na mijn cel door ga met een wietplantage op dezelfde plek als de oude, is dat dan dezelfde plantage?
Je ziet nu inderdaad al dat die fopcontroles aan de Duitse grens economisch gewoon een negatief effect hebben…quote:Op maandag 8 september 2025 18:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Voor die paar duizend illegalen die niet terug kunnen? Echt? Zouden ze economisch zo slecht nadenken?
Let op: dit gaat niet over de illegale werknemers, want die kunnen over het algemeen gewoon terug en moeten ook terug.
Het is er pas als rechters er in mee gaan, volgens mij gaat de RvS deze wet bij de eerste proefprocedure al volledig aan gort schieten. Het is niet omdat ze in Den Haag iets opschrijven, dat het dan ook bij de rechter stand blijft houden. Vraag het de PAS melders maar.quote:Op maandag 8 september 2025 19:17 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
als het door de eerste kamer komt is het er wel toch?
Idealiter vasthouden tot uitzetting. Maarja eens, door dat dat laatste kennelijk lastig is maakt het lastig uitvoerbaar. Hopelijk wel een schrikeffect.
Ze zijn vooral bloedvervelend..quote:Op maandag 8 september 2025 19:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je ziet nu inderdaad al dat die fopcontroles aan de Duitse grens economisch gewoon een negatief effect hebben…
In België, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Italië, Zweden, Luxemburg en vele anderen is het al strafbaar.quote:Op maandag 8 september 2025 19:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat zeker. Maar die vertragingen kosten ook gewoon veel geld…quote:Op maandag 8 september 2025 19:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ze zijn vooral bloedvervelend..
In België weet ik in elk geval dat niemand voor dit enkele feit wordt opgepakt.quote:Op maandag 8 september 2025 19:22 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
In België, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Italië, Zweden, Luxemburg en vele anderen is het al strafbaar.
GL/PVDA en D66 middenpartijen?quote:Op maandag 8 september 2025 19:46 schreef Bluesdude het volgende:
De politieke gasten bij Eva, benadrukten dat Nederland het zat is dat partijen zoveel katten en voor een nieuwe regering andere middenpartijen uitsluiten.. Vooral de VVD wordt dit verweten.
Wat ik tot nu toe begreep uit de media is dat de andere belangrijkste middenpartijen CDA, GL/PvdA, D66 doen dat katten en uitsluiten niet richting VVD.
Of, ze weten dat in Palestina een club regeert die uit is op de vernietiging van Israël en Joden. En beseffen dat het nogal dom is om die hoek carte blanche te geven.quote:Op maandag 8 september 2025 16:53 schreef VoMy het volgende:
Spanje gaat schepen en vliegtuigen weren die militair materieel vervoeren naar Israël. Dat heeft de Spaanse premier Sánchez bekendgemaakt. Schepen mogen niet meer aanmeren in Spaanse havens en vliegtuigen wordt het verboden het luchtruim binnen te gaan.
Een zekere hoek kwam gister of eergister nog melden dat Nederland geen sancties kon doorvoeren want dat moest Europees. Ligt Spanje blijkbaar niet meer in de EU. Weer wat geleerd.
Nederland heeft geen sancties tegen Israël want Nederland wil geen sancties tegen Israël want Nederland- in ieder geval een meerderheid in de TK en de regering - is voor de genocide op de Palestijnen.
En dat is gewoon een politiek relevante opmerking over de huidige Nederlandse politiek. Hoe vervelend mensen het ook vinden om te moeten lezen (nog vervelender dan de genocide zelf).
In die van degene die niet in rechtslpopulistisch geleuter trapt.quote:Op maandag 8 september 2025 19:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
GL/PVDA en D66 middenpartijen?
In welke schijnwerkelijkheid is dat?
Ziek zijn van regenboodzebrapaden... Is dat rechtspopulistisch? Zo ja, moet ik D66 dus in die hoek scharen.quote:Op maandag 8 september 2025 20:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In die van degene die niet in rechtslopulistisch geleuter trapt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |