abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218715516
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 15:53 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Poortjes waar je ze doorheen duwt? Waar naar toe? Krijgt het ontvangende land daar dan een vergoeding voor?

Of wat moet ik me daar bij voorstellen?
Het ontvangende land, bijv Marokko, doet bij negatieve Nederlandse pers heel moeilijk met het terugnemen van haar onderdanen. Terwijl ze die uit Frankrijk dan weer wel terug nemen.

Laat je toch niet uitspelen door dat soort landen. Regel het als EU gewoon.
pi_218715524
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 15:56 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Het ontvangende land, bijv Marokko, doet bij negatieve Nederlandse pers heel moeilijk met het terugnemen van haar onderdanen. Terwijl ze die uit Frankrijk dan weer wel terug nemen.

Laat je toch niet uitspelen door dat soort landen. Regel het als EU gewoon.
De VS betaalt El Salvador gewoon een bedrag per uitgezette illegaal en die stoppen ze in de gevangenis.

Het is vaak helemaal niet zo makkelijk om ze uit te zetten.
pi_218715559
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 15:58 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
De VS betaalt El Salvador gewoon een bedrag per uitgezette illegaal en die stoppen ze in de gevangenis.

Het is vaak helemaal niet zo makkelijk om ze uit te zetten.
Als je ze door de EU laat zwerven, is het gewoon een bom onder Schengen.
Je zou eigenlijk alle asielfaciliteiten bij de buitengrenzen van de EU moeten onderbrengen. Ga daar je aanvraag maar afwachten. Je bent pas legaal en je wordt pas toegelaten als je aanvraag gehonoreerd is.
Plus een goede verdeling binnen de Europese landen.
pi_218715867
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 15:29 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ze konden ook hierheen, dus je kan ook terug.
Jij suggereert dat de Nederlandse overheid mensensmokkelaars moet inhuren om die mensen illegaal hun (soms vermeende) land van herkomst in te helpen? Nogal een vreemde zaak...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 8 september 2025 @ 16:54:14 #255
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218716000
Ik meende dat Brekelmans zei dat Nederland zelf stappen zou zetten als het Europees niet lukte. Nou is het overleg met andere ministers BuZa op niks uitgelopen dus ik neem aan dat Nederland per ommegaande maatregelen gaat aankondigen.
  maandag 8 september 2025 @ 16:55:29 #256
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218716006
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 16:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik meende dat Brekelmans zei dat Nederland zelf stappen zou zetten als het Europees niet lukte. Nou is het overleg met andere ministers BuZa op niks uitgelopen dus ik neem aan dat Nederland per ommegaande maatregelen gaat aankondigen.
Nee nu weer een nieuw overleg inplannen om maatregelen te opperen. En dat blijven herhalen.
Antifa
  maandag 8 september 2025 @ 17:08:24 #257
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_218716123
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lydas5xqt226

Haha, Nieuwsuur noemt BBB en JA21 gewoon "andere centrum-rechtse partijen".

Arjan Noorlander weer...

Brekelman zal toch ook wel snappen dat je met BBB en JA21 geen normaal en betrouwbaar buitenlands beleid kan voeren? BBB zal voorlopig in het hok blijven, maar we kennen allemaal de motie Eerdmans en de BBB desinformatie.

BBB-pleidooi voor Oekraïne als bufferstaat oogst kritiek: ‘Dit is linea recta taal uit het Kremlin’
https://www.volkskrant.nl(...)et-kremlin~be734776/

Tenzij de VVD natuurlijk nu bij kamp Trump/Rusland hoort en niet 'kamp Europa'. Of een onbestemde neutraliteit. Ook dat kan.

Helaas (?) zijn PvdD en GL-PVDA zo verantwoordelijk om op dit punt altijd hand en spandiensten te verlenen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 8 september 2025 @ 17:16:18 #258
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_218716162
JA21 laat stikstoffantast programma herschrijven

https://www.bnnvara.nl/jo(...)ogramma-herschrijven

LOL! Oude bekende uit de FvD tijd.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 8 september 2025 @ 17:25:07 #259
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218716196
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 17:16 schreef Klopkoek het volgende:

Is al vrij lang bij JA21, was als senator al overgestapt.
Antifa
pi_218716202
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 17:16 schreef Klopkoek het volgende:

Het zijn populisten, als er meer dan 1 symbolisch dingetje in hun programma staat wat niet positief klinkt, is het veel. Ze hoeven zich toch niet druk te maken over de uitvoerbaarheid.
pi_218716258
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 16:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij suggereert dat de Nederlandse overheid mensensmokkelaars moet inhuren om die mensen illegaal hun (soms vermeende) land van herkomst in te helpen? Nogal een vreemde zaak...
Ze konden ook op eigen kracht hierheen, ze kunnen ook op eigen kracht terug.

Het is niet alsof Nederland ineens verantwoordelijk is of dit probleem moet oplossen.
  maandag 8 september 2025 @ 17:45:22 #262
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_218716305
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 15:54 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat bevestigt mijn verwachting.

Schoenmaker, hou je bij je leest.
Mijn broer, een pure bèta, werkt in deze hoek van de energietransitie. Hij zegt ook dat de meeste goede ideeën ergens bij D66 en GL opborrelen (best veel techneuten en economen steunen GL). Kernenergie vindt hij vooral veel te lang duren en je kunt deze tientallen miljarden beter anders gebruiken. Wat mensen direct in de portemonnee voelen.

Hij zegt ook dat er andere belangen zijn om rekening mee te houden, maar klimaatverandering is minstens net zo een grote bedreiging als de Russen voor de poort (met een BBP ter omvang van de Benelux).

Heb je weleens de tweets gezien van Bontenbal voordat hij de politiek in ging? Heb je zijn tweets uit 2019 over de boerensector gezien? Zo heel veel verschil met GroenLinks is dat niet (itt wat hier wordt beweerd). Een niet-christelijke Bontenbal had bij D66 gezeten.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 8 september 2025 @ 17:52:53 #263
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_218716373
Leden van beruchte JFVD-appgroep staan hoger dan ooit op kandidatenlijst van Forum voor Democratie

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-democratie-a4905409

Hup Yesilgöz en Elian: zeg nog iets over het antisemitisme van links.

Lekker met Eerdmans en Nanninga samenwerken, jarenlange FvD metgezellen. Jarenlang op de hoogte van deze interne discussies.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218716470
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2025 17:52 schreef Klopkoek het volgende:
Leden van beruchte JFVD-appgroep staan hoger dan ooit op kandidatenlijst van Forum voor Democratie

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-democratie-a4905409

Hup Yesilgöz en Elian: zeg nog iets over het antisemitisme van links.

Lekker met Eerdmans en Nanninga samenwerken, jarenlange FvD metgezellen. Jarenlang op de hoogte van deze interne discussies.
Nanninga en Eerdmans zijn letterlijk uit de FVD gestapt omdat ze vonden dat Thierry het antisemitisme bij de JFVD niet hard genoeg aanpakte.
  Forum Admin maandag 8 september 2025 @ 18:10:06 #265
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218716504
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 18:03 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Nanninga en Eerdmans zijn letterlijk uit de FVD gestapt omdat ze vonden dat Thierry het antisemitisme bij de JFVD niet hard genoeg aanpakte.
Ook een van de redenen waarom FvD zo gekrompen is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 8 september 2025 @ 18:10:47 #266
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_218716507
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 18:03 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Nanninga en Eerdmans zijn letterlijk uit de FVD gestapt omdat ze vonden dat Thierry de JFVD niet genoeg aanpakte.
Nee, omdat het toen naar buiten kwam, dagenlange negatieve pers, en zelfs Geenstijl tegen hen keerde. Het stoppen met FvD kwam maar liefst vijf hele dagen nadat Baudet terug trad. Een jaar na Henk Otten zijn vertrek.

Dát is de echte reden. Het was allang bekend hoe Baudet toespraken hield bij Vlaams extreem-rechts.

Het "wij" uit de 'wij treden terug' verklaring van Eerdmans bestond uit het drietal Eerdmans zelf, Nanninga én de toen nog redelijk onbekende Eva Vlaardingerbroek. Met de kennis van nu leuke info!
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218716550
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 17:39 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ze konden ook op eigen kracht hierheen, ze kunnen ook op eigen kracht terug.

Het is niet alsof Nederland ineens verantwoordelijk is of dit probleem moet oplossen.
Jawel, want het zijn mensen in Nederland en dus is de grondwet op hen van toepassing. De grondwet beperkt zich niet tot hen die hier wonen, een Nederlands paspoort hebben of zelfs tot degenen die hier legaal aanwezig zijn. En dus ja, de Nederlandse staat is voor hen verantwoordelijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 8 september 2025 @ 18:21:41 #268
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_218716577
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2025 18:10 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ook een van de redenen waarom FvD zo gekrompen is.
Omdat dat toen zelfs Geenstijl en Telegraaf dagenlang bezig waren.

Op 20 november 2020 kwam dit publiekelijk naar buiten (een vervolg op eerdere onthullingen en appjes uit april 2020), op 26 november stapte Joost Eerdmans op. Zes hele dagen later.

Het "wij" in zijn brief verwees naast hemzelf ook naar Nanninga en Vlaardingerbroek.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218716582
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 18:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jawel, want het zijn mensen in Nederland en dus is de grondwet op hen van toepassing. De grondwet beperkt zich niet tot hen die hier wonen, een Nederlands paspoort hebben of zelfs tot degenen die hier legaal aanwezig zijn. En dus ja, de Nederlandse staat is voor hen verantwoordelijk.
dat betekend niet dat als je hier eenmaal bent, we alles en iedereen maar hoeven te houden. Anders is het echt dweilen met de kraan open natuurlijk.
pi_218716608
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2025 18:22 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
dat betekend niet dat als je hier eenmaal bent, we alles en iedereen maar hoeven te houden. Anders is het echt dweilen met de kraan open natuurlijk.
Dat bekent gewoon het einde van Schengen. Grenscontroles weer terug. Want geen land wil illegalen binnen zijn grenzen hebben.
pi_218716630
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 18:26 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Dat bekent gewoon het einde van Schengen. Grenscontroles weer terug. Want geen land wil illegalen binnen zijn grenzen hebben.
als we als de Eu zijnde dit niet kunnen regelen kom je wellicht wel weer daar op uit.

Laten we dit dan aub goed regelen met de eu.
pi_218716679
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2025 17:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Mijn broer, een pure bèta, werkt in deze hoek van de energietransitie. Hij zegt ook dat de meeste goede ideeën ergens bij D66 en GL opborrelen (best veel techneuten en economen steunen GL). Kernenergie vindt hij vooral veel te lang duren en je kunt deze tientallen miljarden beter anders gebruiken. Wat mensen direct in de portemonnee voelen.

Hij zegt ook dat er andere belangen zijn om rekening mee te houden, maar klimaatverandering is minstens net zo een grote bedreiging als de Russen voor de poort (met een BBP ter omvang van de Benelux).

Heb je weleens de tweets gezien van Bontenbal voordat hij de politiek in ging? Heb je zijn tweets uit 2019 over de boerensector gezien? Zo heel veel verschil met GroenLinks is dat niet (itt wat hier wordt beweerd). Een niet-christelijke Bontenbal had bij D66 gezeten.
Wind is inderdaad het goedkoopste, als het flink waait. En omdat er al veel windturbines staan, is dan de stroomprijs heel laag of zelfs negatief, dus brengt het niets op. Hetzelfde met zonnepanelen de helft van het jaar rond de middag. Als het nou niet waait en/of de zon niet schijnt, heb je een probleem. Dan is zonne- en windenergie ineens onbetaalbaar. En dan heb ik het nog niet over de prijsafspraken en het aansluiten van al die dingen.

Wat er op dat gebied vooral speelt is, dat er heel veel nieuwe bedrijven een hele dikke boterham aan verdiend hebben. En daar het eigenlijk toch niet zo goed werkt als beloofd, komen er nog hele grote en nieuwe groeimarkten bij, zoals voor accu's, warmteopslag en water/water warmtepompen. Ze moeten dus wel omschakelen, maar ze kunnen nog een keer een homerun maken. En uiteindelijk zal het zo wel min of meer gaan werken.

Maar het is tenminste geen gevaarlijke kernenergie! Want dan gaat er straks ieder jaar zo'n ding de lucht in!

En het zou wel makkelijk geweest zijn als ze eerst de benodigde infrastructuur goed hadden ingericht. Als je veel met zon en wind wilt gaan doen, moet je alle backupcentrales (alle andere behalve misschien de kolencentrales) ook gaan verbouwen (omvormer er tussen). En je ontkomt er dan waarschijnlijk niet aan om op termijn over te schakelen op een HVDC netwerk.

Dus als je in die branche zit, is het net alsof de geldpers al acht jaar aan staat en dat zal nog wel wat decennia duren. Als je er niet in zit, ben je niet blij want je energierekening wordt minstens drie keer zo hoog.
pi_218716794
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2025 18:22 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Klopt, maar als je niet weg kunt en hier dus 'illegaal' verblijft, kan alleen al het aanwezig zijn niet strafbaar zijn. Dan maak je iemand zijn bestaan strafbaar. Nederland kan wel meer moeite steken in het banden aanhalen met die landen, zodat ze terug gaan. Bijvoorbeeld niet de ontwikkelingssamenwerking daar stoppen.
pi_218716806
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 18:26 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Voor die paar duizend illegalen die niet terug kunnen? Echt? Zouden ze economisch zo slecht nadenken?

Let op: dit gaat niet over de illegale werknemers, want die kunnen over het algemeen gewoon terug en moeten ook terug.
pi_218716834
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 18:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt, maar als je niet weg kunt en hier dus 'illegaal' verblijft, kan alleen al het aanwezig zijn niet strafbaar zijn. Dan maak je iemand zijn bestaan strafbaar. Nederland kan wel meer moeite steken in het banden aanhalen met die landen, zodat ze terug gaan. Bijvoorbeeld niet de ontwikkelingssamenwerking daar stoppen.
nog niet, als de nieuwe wet er doorheen komt wel.

Dat laatste sowieso mee eens. Wel kritisch naar (blijven) kijken, maar zeker niet stopzetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')