abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220890520
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 10:56 schreef eponine het volgende:

[..]
Ja in één keer rijden is zeker een optie idd, we zijn er nog niet helemaal over uit. Scandic Kolding sla ik even op, thanks!
Het is vanaf daar nog maar een half uur naar Billund. Ik vond het wel prettig om na een lange rit in een hotelbed te ploffen en de volgende dag een lekker ontbijt en uitgerust naar Billund te gaan. Je mag de eerste dag al gebruik maken van alle faciliteiten zoals het zwembad en soms heb je geluk en mag je het huisje eerder in.

Houd gewoon rekening met files bij Bremen en Hamburg. Kijk even bij de ANWB of je op een drukke dag rijdt (alle zaterdagen in de zomervakantie)
  dinsdag 26 mei 2026 @ 11:40:06 #202
319308 Tink89
To live is to dance
pi_220890532
Wij rijden in twee keer, maar hebben dan ook de caravan mee, niet-getrainde autoreiskinderen die nogal eens wagenziek worden en zelf geen zin in bizar lang rijden. Dus we crashen op de Knaus citycamp Hamburg en rijden de volgende dag door naar Esbjerg.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_220890545
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:38 schreef exode het volgende:

[..]
Het is vanaf daar nog maar een half uur naar Billund. Ik vond het wel prettig om na een lange rit in een hotelbed te ploffen en de volgende dag een lekker ontbijt en uitgerust naar Billund te gaan. Je mag de eerste dag al gebruik maken van alle faciliteiten zoals het zwembad en soms heb je geluk en mag je het huisje eerder in.

Houd gewoon rekening met files bij Bremen en Hamburg. Kijk even bij de ANWB of je op een drukke dag rijdt (alle zaterdagen in de zomervakantie)
Dan gaan we dus niet op zaterdag rijden :D
  dinsdag 26 mei 2026 @ 11:51:34 #204
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_220890588
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 10:17 schreef exode het volgende:
Wij zijn gemaksouders, de tablet mag aan totdat de batterij leeg is. Die horen we de hele weg niet.
Hier hetzelfde hoor, tijdens reisdagen is er geen schermtijd..
  woensdag 27 mei 2026 @ 07:34:29 #205
319308 Tink89
To live is to dance
pi_220895443
Mijn oudste spuugt als ze naar beneden/niet naar buiten kijkt in de auto. Laatst had ze een puzzelboek, meteen weer raak. Dus ik zoek nog andere oplossingen… slim meisje van 7, hoe houd ik dit bezig?
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_220895546
[quote]0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 07:34 schreef Tink89 het volgende:
Mijn oudste spuugt als ze naar beneden/niet naar buiten kijkt in de auto. Laatst had ze een puzzelboek, meteen weer raak. Dus ik zoek nog andere oplossingen… slim meisje van 7, hoe houd ik dit bezig?
[/quote
Luisterboek een optie?
pi_220895588
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 07:34 schreef Tink89 het volgende:
Ik ben destijds met de oudste bij de huisarts geweest en die heeft hem reispilletjes geadviseerd (die verder gewoon bij de Kruidvat te koop zijn, had eerder al eens anderen geprobeerd, maar die werkten niet). Over het algemeen lijkt het nu goed te gaan. Mij moest alleen steeds iets eerder over naar een hogere dosis als dat op de verpakking staat aangegeven.

Misschien dat dat een idee is om te proberen. Hier heeft het de reizen een heel stuk aangenamer gemaakt.

(Primatour is hetgeen dat hier niet werkte, suprimal werkt voor hem wel)

Hij kan tegenwoordig zelfs kort op een schermpje wat doen (hij heeft een of andere instelling dat er puntjes in beeld komen bij het autorijden of zoiets, dat je minder last zou hebben van wagenziekte).
  woensdag 27 mei 2026 @ 09:00:08 #208
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_220895907
Misschien dat een auto Bingo wel goed gaat?
Wij hebben in de auto ook een heel arsenaal aan spelletjes, "ik zie ik zie wat jij niet ziet", "ik heb een dier in gedachten" (en dan mag iedereen omstebeurt een vraag stellen waarop het antwoord ja of nee kan zijn), dingen opnoemen met een A, B, C, etc (plaatsnamen, bloemen, hockeyclubs, net waar je interesse ligt), ik ga op reis en neem mee, woordslang maken waarbij het volgende woord steeds begint met de laatste letter van het vorige woord (bijv met dieren: Nijlpaard - Dromedaris - Stekelvarken, etc), of ook leuk is snelweghonkbal: voor elke auto (tegenligger) die je ziet tel je een punt, een busje is 2 punten, een motorrijder 5 en een vrachtwagen 10 (je kan ook een andere puntentelling afspreken). Als je een rode auto ziet, ben je af en is de ander aan de beurt. Hoogste score van de dag wint :').
Google op "roadtrip games" als je meer inspiratie zoekt.
Wij zitten regelmatig 5 uur in de auto (dagje oma), en vermaken ons hier dan altijd prima mee.
KuikenGuppy
  woensdag 27 mei 2026 @ 09:25:28 #209
319308 Tink89
To live is to dance
pi_220896049
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 09:00 schreef Burdie het volgende:
Misschien dat een auto Bingo wel goed gaat?
Wij hebben in de auto ook een heel arsenaal aan spelletjes, "ik zie ik zie wat jij niet ziet", "ik heb een dier in gedachten" (en dan mag iedereen omstebeurt een vraag stellen waarop het antwoord ja of nee kan zijn), dingen opnoemen met een A, B, C, etc (plaatsnamen, bloemen, hockeyclubs, net waar je interesse ligt), ik ga op reis en neem mee, woordslang maken waarbij het volgende woord steeds begint met de laatste letter van het vorige woord (bijv met dieren: Nijlpaard - Dromedaris - Stekelvarken, etc), of ook leuk is snelweghonkbal: voor elke auto (tegenligger) die je ziet tel je een punt, een busje is 2 punten, een motorrijder 5 en een vrachtwagen 10 (je kan ook een andere puntentelling afspreken). Als je een rode auto ziet, ben je af en is de ander aan de beurt. Hoogste score van de dag wint :').
Google op "roadtrip games" als je meer inspiratie zoekt.
Wij zitten regelmatig 5 uur in de auto (dagje oma), en vermaken ons hier dan altijd prima mee.
Deze hebben we idd allemaal in het arsenaal, doen we ook wel. Alleen ben ik dat zelf op een gegeven moment beu. Ik bedoelde meer dingen waarmee ze zichzelf bezig kan houden. Maar txs! Wij spelen trouwens ook nog het tractorspel, waarbij je 2 punten krijgt voor een tractor, 5 als hij rijdt en 10 als hij achteruit rijdt (en 100 als hij ondersteboven in de sloot ligt, maar da's maar één keer gelukt). Is ook nog wel leuk. En de uitwisbare auto-bingokaartjes van de action hebben we ook. Maar da's dan steeds ruzie als er een kind eerder bingo heeft dan de andere.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 08:09 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Ik ben destijds met de oudste bij de huisarts geweest en die heeft hem reispilletjes geadviseerd (die verder gewoon bij de Kruidvat te koop zijn, had eerder al eens anderen geprobeerd, maar die werkten niet). Over het algemeen lijkt het nu goed te gaan. Mij moest alleen steeds iets eerder over naar een hogere dosis als dat op de verpakking staat aangegeven.

Misschien dat dat een idee is om te proberen. Hier heeft het de reizen een heel stuk aangenamer gemaakt.

(Primatour is hetgeen dat hier niet werkte, suprimal werkt voor hem wel)

Hij kan tegenwoordig zelfs kort op een schermpje wat doen (hij heeft een of andere instelling dat er puntjes in beeld komen bij het autorijden of zoiets, dat je minder last zou hebben van wagenziekte).
Txs, ik ga de huisarts even bellen daarvoor. Prul kan niet tegen lactose en dat zit in al die opties van de kruidvat en suprimal. Misschien is er nog een andere optie. [quote]0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 08:00 schreef LauriLynne het volgende:
quote:
[ afbeelding ] Op woensdag 27 mei 2026 07:34 schreef Tink89 het volgende:
[/quote
Luisterboek een optie?
Ja zou kunnen ja. We hebben ook wel luisterverhalen van spotify geprobeerd. Ik zal eens wat leuke met haar opzoeken. Txs!
  woensdag 27 mei 2026 @ 10:48:54 #210
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220896476
Ik had vroeger heel veel last van wagenziekte (in een tijd voor schermpjes in de auto) en ik heb mij vooral aangeleerd om veel te slapen in de auto. Als ik nu bijrijder ben val ik nog steeds snel in slaap.

Voor wakkere momenten had ik een walkman en bandjes met verhalen en muziek. Dus ik zou dan ook voor luisterboeken gaan.

Of van die stickers op de ramen? Dan kijk je wel naar buiten maar ben je toch bezig?
pi_220896683
Een luisterboek werkt hier heel goed bij autozieke kinderen. De online bibliotheek heeft een heel uitgebreide collectie die je met bibliotheek lidmaatschap gratis kunt lenen op een tablet of telefoon. Koptelefoon of speaker eraan hangen en klaar!
  woensdag 27 mei 2026 @ 15:53:09 #212
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_220898996
Podcasts!
Er staat heel veel leuke voor kinderen op Spotify, dus neem eventueel een maandje premium als je dat niet hebt en download ze. Hier hebben we in de afgelopen jaren veel Klokhuis en Jeugdjournaal podcasts geluisterd, maar ook Sara's Mysteries was een favoriet: https://www.vpro.nl/artikelen/de-tien-beste-kinderpodcasts
pi_220902776
Luisterboeken helpen hier de puber met wagenziekte ook. We hebben storytel. Thuis op de WiFi al wat downloaden, dan kost 't geen data.
*poef* nu is het weg
  donderdag 28 mei 2026 @ 06:38:36 #214
319308 Tink89
To live is to dance
pi_220902847
Luisterboeken en podcasts dus, check!
pi_220935718
Binnen nu en 2 weken weten we of we in de eerste week van augustus een puppie hebben en annuleren we de hele boel weer maar voor nu is geboekt:

3 nachten Funen, chalet op een camping aan zee
7 nachten Isaberg Mountain resort. 2 jaar geleden ook geweest en dat is erg goed bevallen maar we vonden het te kort destijds. De kinderen wilden ook heel erg graag terug.
1 nacht hotel, nog even zoeken, we konden het aansluitend boeken maar dan was Lalandia 600 Euro duurder....
5 nachten Lalandia Billund, ja alweer O-)

En de prijzen zijn vele malen lager dan in Oostenrijk en Nederland.

Indien we wel een pup krijgen, gaan we de eerste 2 weken van de zomervakantie nog weg (vanaf 18 juli) en dan zien we wel waar we heen gaan en wat nog vrij is. Bovenstaande planning iig niet, niet beschikbaar of vele malen duurder.
pi_220935787
Exode, mag ik vragen wat je in totaal kwijt bent, alles bij elkaar? Het klinkt heel leuk, dus ik ben benieuwd of dat voor volgend jaar voor ons een optie is (als ik man kan overtuigen om zo ver te rijden, die vind 5,5 uur/Disneyland Parijs eigenlijk de max)
pi_220935940
FF, ja hoor geen probleem.
Je kan wel het beste in augustus gaan, dan zakken de prijzen behoorlijk in Scandinavie.

3 nachten Funen: 350 Euro
7 nachten Isaberg 1400 Euro, er zijn ook huisjes beschikbaar voor 1100 en 1000 Euro voor dezelfde week
5 nachten Lalandia 1300 Euro, wel kijk ik elke dag even of er een ander huisje vrij is. Nu hebben we een 8persoons en ik wil liever in een 6 of 4 persoons. Die zijn voor dezelfde dagen ongeveer 1000 Euro. Dus die prijs gaat hopelijk nog wat zakken.

Isaberg is snel volgeboekt en die geven niet nog allerlei kortingen dus als je weet wanneer je wilt gaan, gewoon boeken. Je kan makkelijk annuleren als je toch niet wilt gaan of kosteloos verplaatsen.

Lalandia is goed uitkienen, als ik nu voor Juli kijk ben ik het dubbele kwijt. Ze hebben vaak 2 nachten gratis aanbiedingen. Vanaf 8 augustus dalen de prijzen dit jaar en wij gaan nu de 16e en dan zakken de prijzen nog verder. Ga je nog een week later gaat er nog meer af.
pi_220936681
Zo’n ¤3000 dus voor een ruime 2 weken. Dat ga ik er thuis nog wel doorheen krijgen verwacht ik. We gaan sowieso altijd in augustus, dus dat zou weinig uit moeten maken. Ik ga er over een paar maanden eens naar kijken als optie voor 2027. Thanks!
pi_220943541
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 17:04 schreef FlyingFish het volgende:
Zo’n ¤3000 dus voor een ruime 2 weken. Dat ga ik er thuis nog wel doorheen krijgen verwacht ik. We gaan sowieso altijd in augustus, dus dat zou weinig uit moeten maken. Ik ga er over een paar maanden eens naar kijken als optie voor 2027. Thanks!
Dm me vooral tegen die tijd hoor, met name Lalandia kan enorm schelen als je op het juiste moment boekt.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 19:46:46 #220
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220945286
Is Lalandia ook leuk voor oudere kinderen (tieners)? Of toch vooral voor basisschool leeftijd?
pi_220945413
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 19:46 schreef Kyara het volgende:
Is Lalandia ook leuk voor oudere kinderen (tieners)? Of toch vooral voor basisschool leeftijd?
Als ze van zwemmen en glijbanen houden, ja!
Afgelopen meivakantie was een vriendin er ook met haar 3 zonen, 1 van 10, 1 van 17 en 1 van 19 en die vonden het fantastisch.

Er lopen iig genoeg tieners rond.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 20:05:09 #222
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220945479
Thanks! Misschien iets voor volgend jaar. Dat is evt ook alleen te rijden.
pi_220945587
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 20:05 schreef Kyara het volgende:
Thanks! Misschien iets voor volgend jaar. Dat is evt ook alleen te rijden.
Er is echt heel veel te doen, van klimmen tot bowlen en van zwemmen tot schaatsen.
En dan nog Legoland, Lego House en Wow park op loopafstand.

Het wordt dat ik aandelen ga vragen aan ze.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 20:25:00 #224
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220945673
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 20:16 schreef exode het volgende:

[..]
Er is echt heel veel te doen, van klimmen tot bowlen en van zwemmen tot schaatsen.
En dan nog Legoland, Lego House en Wow park op loopafstand.

Het wordt dat ik aandelen ga vragen aan ze.
Ik heb er eens naar zitten kijken maar ik heb toch het idee dat mijn 15jarige van veel waar je voor betaald geen gebruik meer maakt behalve het zwembad. En zo ongeveer alle activiteiten zijn los betalen ipv inclusief.

Ik denk dat we een keertje een lang weekend doen voor Lego House maar de rest is niet meer voor mijn puber.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_220945941
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 20:25 schreef laziness het volgende:

[..]
Ik heb er eens naar zitten kijken maar ik heb toch het idee dat mijn 15jarige van veel waar je voor betaald geen gebruik meer maakt behalve het zwembad. En zo ongeveer alle activiteiten zijn los betalen ipv inclusief.

Ik denk dat we een keertje een lang weekend doen voor Lego House maar de rest is niet meer voor mijn puber.
Je kan ook in The Lodge slapen, zit tegenover Lalandia. Dat is wat goedkoper en goed verzorgd hotel.

Je kan gewoon een kaartje voor het zwembad kopen.
pi_220946926
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 20:25 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik hoorde van een vriendin die er ook in mei was dat als je via Tui boekt, dat je er dan een kaart bij krijgt waardoor Legoland, Wowpark een safaripark en nog twee dingen ook inclusief waren. Vooral Wowpark waren ze heel enthousiast over, dat is een of ander klimpark.

Maar ik denk dat voor een 15 jarige de meeste vakanties niet zo boeiend zijn. Dat is de leeftijd dat ze liever met een computer (alleen) thuis blijven meestal.
pi_220948003
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 00:12 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Ik hoorde van een vriendin die er ook in mei was dat als je via Tui boekt, dat je er dan een kaart bij krijgt waardoor Legoland, Wowpark een safaripark en nog twee dingen ook inclusief waren. Vooral Wowpark waren ze heel enthousiast over, dat is een of ander klimpark.

Maar ik denk dat voor een 15 jarige de meeste vakanties niet zo boeiend zijn. Dat is de leeftijd dat ze liever met een computer (alleen) thuis blijven meestal.
Dat is de resort pas, die kost iets van ¤120. Daarmee kan je naar Legoland, Wow park en Givsud zoo.
Voor ons was het voordeliger om een Lego Season pass te kopen en Wow park met 50% korting.
En je krijgt ook korting op Lego House met een Legoland season pass.

De losse activiteiten in Lalandia (bowlen, schaatsen, trampolines, klimmen, sky flyer) kan je ook 'afkopen' met een gouden bandje. Die is iets van ¤20 volgens mij.
  woensdag 3 juni 2026 @ 09:47:15 #228
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220948539
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 00:12 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Wowpark wordt aangeraden tot een jaar of 12. Ik heb de website gisteren bekeken en was het eens met die leeftijdsgrens met wat ik op de beelden zag daar.

Het Lego House doen we toch echt juist voor de 15 jarige. En hij vindt op vakantie gaan hartstikke leuk maar zo’n park heeft hij niet nodig dus ik zoek wel een leuk privé huisje ergens. Zijn er vast ook genoeg.
Hij begint juist het culturele en de bergen ook te waarderen _O_
Ik heb je lief mijn hele leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')