Het is vanaf daar nog maar een half uur naar Billund. Ik vond het wel prettig om na een lange rit in een hotelbed te ploffen en de volgende dag een lekker ontbijt en uitgerust naar Billund te gaan. Je mag de eerste dag al gebruik maken van alle faciliteiten zoals het zwembad en soms heb je geluk en mag je het huisje eerder in.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 10:56 schreef eponine het volgende:
[..]
Ja in één keer rijden is zeker een optie idd, we zijn er nog niet helemaal over uit. Scandic Kolding sla ik even op, thanks!
Dan gaan we dus niet op zaterdag rijdenquote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:38 schreef exode het volgende:
[..]
Het is vanaf daar nog maar een half uur naar Billund. Ik vond het wel prettig om na een lange rit in een hotelbed te ploffen en de volgende dag een lekker ontbijt en uitgerust naar Billund te gaan. Je mag de eerste dag al gebruik maken van alle faciliteiten zoals het zwembad en soms heb je geluk en mag je het huisje eerder in.
Houd gewoon rekening met files bij Bremen en Hamburg. Kijk even bij de ANWB of je op een drukke dag rijdt (alle zaterdagen in de zomervakantie)
Hier hetzelfde hoor, tijdens reisdagen is er geen schermtijd..quote:Op dinsdag 26 mei 2026 10:17 schreef exode het volgende:
Wij zijn gemaksouders, de tablet mag aan totdat de batterij leeg is. Die horen we de hele weg niet.
Op woensdag 27 mei 2026 07:34 schreef Tink89 het volgende:
Ik ben destijds met de oudste bij de huisarts geweest en die heeft hem reispilletjes geadviseerd (die verder gewoon bij de Kruidvat te koop zijn, had eerder al eens anderen geprobeerd, maar die werkten niet). Over het algemeen lijkt het nu goed te gaan. Mij moest alleen steeds iets eerder over naar een hogere dosis als dat op de verpakking staat aangegeven.quote:Op woensdag 27 mei 2026 07:34 schreef Tink89 het volgende:
Mijn oudste spuugt als ze naar beneden/niet naar buiten kijkt in de auto. Laatst had ze een puzzelboek, meteen weer raak. Dus ik zoek nog andere oplossingen… slim meisje van 7, hoe houd ik dit bezig?
Deze hebben we idd allemaal in het arsenaal, doen we ook wel. Alleen ben ik dat zelf op een gegeven moment beu. Ik bedoelde meer dingen waarmee ze zichzelf bezig kan houden. Maar txs! Wij spelen trouwens ook nog het tractorspel, waarbij je 2 punten krijgt voor een tractor, 5 als hij rijdt en 10 als hij achteruit rijdt (en 100 als hij ondersteboven in de sloot ligt, maar da's maar één keer gelukt). Is ook nog wel leuk. En de uitwisbare auto-bingokaartjes van de action hebben we ook. Maar da's dan steeds ruzie als er een kind eerder bingo heeft dan de andere.quote:Op woensdag 27 mei 2026 09:00 schreef Burdie het volgende:
Misschien dat een auto Bingo wel goed gaat?
Wij hebben in de auto ook een heel arsenaal aan spelletjes, "ik zie ik zie wat jij niet ziet", "ik heb een dier in gedachten" (en dan mag iedereen omstebeurt een vraag stellen waarop het antwoord ja of nee kan zijn), dingen opnoemen met een A, B, C, etc (plaatsnamen, bloemen, hockeyclubs, net waar je interesse ligt), ik ga op reis en neem mee, woordslang maken waarbij het volgende woord steeds begint met de laatste letter van het vorige woord (bijv met dieren: Nijlpaard - Dromedaris - Stekelvarken, etc), of ook leuk is snelweghonkbal: voor elke auto (tegenligger) die je ziet tel je een punt, een busje is 2 punten, een motorrijder 5 en een vrachtwagen 10 (je kan ook een andere puntentelling afspreken). Als je een rode auto ziet, ben je af en is de ander aan de beurt. Hoogste score van de dag wint.
Google op "roadtrip games" als je meer inspiratie zoekt.
Wij zitten regelmatig 5 uur in de auto (dagje oma), en vermaken ons hier dan altijd prima mee.
Txs, ik ga de huisarts even bellen daarvoor. Prul kan niet tegen lactose en dat zit in al die opties van de kruidvat en suprimal. Misschien is er nog een andere optie. [quote]quote:Op woensdag 27 mei 2026 08:09 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ik ben destijds met de oudste bij de huisarts geweest en die heeft hem reispilletjes geadviseerd (die verder gewoon bij de Kruidvat te koop zijn, had eerder al eens anderen geprobeerd, maar die werkten niet). Over het algemeen lijkt het nu goed te gaan. Mij moest alleen steeds iets eerder over naar een hogere dosis als dat op de verpakking staat aangegeven.
Misschien dat dat een idee is om te proberen. Hier heeft het de reizen een heel stuk aangenamer gemaakt.
(Primatour is hetgeen dat hier niet werkte, suprimal werkt voor hem wel)
Hij kan tegenwoordig zelfs kort op een schermpje wat doen (hij heeft een of andere instelling dat er puntjes in beeld komen bij het autorijden of zoiets, dat je minder last zou hebben van wagenziekte).
Op woensdag 27 mei 2026 08:00 schreef LauriLynne het volgende:Ja zou kunnen ja. We hebben ook wel luisterverhalen van spotify geprobeerd. Ik zal eens wat leuke met haar opzoeken. Txs!quote:[ afbeelding ] Op woensdag 27 mei 2026 07:34 schreef Tink89 het volgende:
Mijn oudste spuugt als ze naar beneden/niet naar buiten kijkt in de auto. Laatst had ze een puzzelboek, meteen weer raak. Dus ik zoek nog andere oplossingen… slim meisje van 7, hoe houd ik dit bezig?
[/quote
Luisterboek een optie?
Dm me vooral tegen die tijd hoor, met name Lalandia kan enorm schelen als je op het juiste moment boekt.quote:Op maandag 1 juni 2026 17:04 schreef FlyingFish het volgende:
Zo’n ¤3000 dus voor een ruime 2 weken. Dat ga ik er thuis nog wel doorheen krijgen verwacht ik. We gaan sowieso altijd in augustus, dus dat zou weinig uit moeten maken. Ik ga er over een paar maanden eens naar kijken als optie voor 2027. Thanks!
Als ze van zwemmen en glijbanen houden, ja!quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:46 schreef Kyara het volgende:
Is Lalandia ook leuk voor oudere kinderen (tieners)? Of toch vooral voor basisschool leeftijd?
Er is echt heel veel te doen, van klimmen tot bowlen en van zwemmen tot schaatsen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:05 schreef Kyara het volgende:
Thanks! Misschien iets voor volgend jaar. Dat is evt ook alleen te rijden.
Ik heb er eens naar zitten kijken maar ik heb toch het idee dat mijn 15jarige van veel waar je voor betaald geen gebruik meer maakt behalve het zwembad. En zo ongeveer alle activiteiten zijn los betalen ipv inclusief.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:16 schreef exode het volgende:
[..]
Er is echt heel veel te doen, van klimmen tot bowlen en van zwemmen tot schaatsen.
En dan nog Legoland, Lego House en Wow park op loopafstand.
Het wordt dat ik aandelen ga vragen aan ze.
Je kan ook in The Lodge slapen, zit tegenover Lalandia. Dat is wat goedkoper en goed verzorgd hotel.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:25 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik heb er eens naar zitten kijken maar ik heb toch het idee dat mijn 15jarige van veel waar je voor betaald geen gebruik meer maakt behalve het zwembad. En zo ongeveer alle activiteiten zijn los betalen ipv inclusief.
Ik denk dat we een keertje een lang weekend doen voor Lego House maar de rest is niet meer voor mijn puber.
Ik hoorde van een vriendin die er ook in mei was dat als je via Tui boekt, dat je er dan een kaart bij krijgt waardoor Legoland, Wowpark een safaripark en nog twee dingen ook inclusief waren. Vooral Wowpark waren ze heel enthousiast over, dat is een of ander klimpark.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:25 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik heb er eens naar zitten kijken maar ik heb toch het idee dat mijn 15jarige van veel waar je voor betaald geen gebruik meer maakt behalve het zwembad. En zo ongeveer alle activiteiten zijn los betalen ipv inclusief.
Ik denk dat we een keertje een lang weekend doen voor Lego House maar de rest is niet meer voor mijn puber.
Dat is de resort pas, die kost iets van ¤120. Daarmee kan je naar Legoland, Wow park en Givsud zoo.quote:Op woensdag 3 juni 2026 00:12 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik hoorde van een vriendin die er ook in mei was dat als je via Tui boekt, dat je er dan een kaart bij krijgt waardoor Legoland, Wowpark een safaripark en nog twee dingen ook inclusief waren. Vooral Wowpark waren ze heel enthousiast over, dat is een of ander klimpark.
Maar ik denk dat voor een 15 jarige de meeste vakanties niet zo boeiend zijn. Dat is de leeftijd dat ze liever met een computer (alleen) thuis blijven meestal.
Wowpark wordt aangeraden tot een jaar of 12. Ik heb de website gisteren bekeken en was het eens met die leeftijdsgrens met wat ik op de beelden zag daar.quote:Op woensdag 3 juni 2026 00:12 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik hoorde van een vriendin die er ook in mei was dat als je via Tui boekt, dat je er dan een kaart bij krijgt waardoor Legoland, Wowpark een safaripark en nog twee dingen ook inclusief waren. Vooral Wowpark waren ze heel enthousiast over, dat is een of ander klimpark.
Maar ik denk dat voor een 15 jarige de meeste vakanties niet zo boeiend zijn. Dat is de leeftijd dat ze liever met een computer (alleen) thuis blijven meestal.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |