Ik hoorde van een vriendin die er ook in mei was dat als je via Tui boekt, dat je er dan een kaart bij krijgt waardoor Legoland, Wowpark een safaripark en nog twee dingen ook inclusief waren. Vooral Wowpark waren ze heel enthousiast over, dat is een of ander klimpark.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:25 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik heb er eens naar zitten kijken maar ik heb toch het idee dat mijn 15jarige van veel waar je voor betaald geen gebruik meer maakt behalve het zwembad. En zo ongeveer alle activiteiten zijn los betalen ipv inclusief.
Ik denk dat we een keertje een lang weekend doen voor Lego House maar de rest is niet meer voor mijn puber.
Dat is de resort pas, die kost iets van ¤120. Daarmee kan je naar Legoland, Wow park en Givsud zoo.quote:Op woensdag 3 juni 2026 00:12 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik hoorde van een vriendin die er ook in mei was dat als je via Tui boekt, dat je er dan een kaart bij krijgt waardoor Legoland, Wowpark een safaripark en nog twee dingen ook inclusief waren. Vooral Wowpark waren ze heel enthousiast over, dat is een of ander klimpark.
Maar ik denk dat voor een 15 jarige de meeste vakanties niet zo boeiend zijn. Dat is de leeftijd dat ze liever met een computer (alleen) thuis blijven meestal.
Wowpark wordt aangeraden tot een jaar of 12. Ik heb de website gisteren bekeken en was het eens met die leeftijdsgrens met wat ik op de beelden zag daar.quote:Op woensdag 3 juni 2026 00:12 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik hoorde van een vriendin die er ook in mei was dat als je via Tui boekt, dat je er dan een kaart bij krijgt waardoor Legoland, Wowpark een safaripark en nog twee dingen ook inclusief waren. Vooral Wowpark waren ze heel enthousiast over, dat is een of ander klimpark.
Maar ik denk dat voor een 15 jarige de meeste vakanties niet zo boeiend zijn. Dat is de leeftijd dat ze liever met een computer (alleen) thuis blijven meestal.
Ksamil is enorm (te) druk inderdaad, maar de sfeer is echt dikke prima en en mijn dochters vinden het fantastisch. Happy family, happy lifequote:Op vrijdag 17 juli 2026 11:12 schreef Piles het volgende:
@:Knutknuttsson: leuk, Albanië! Jaren geleden geweest (voor het een hype werd na Wie is de Mol).
Verkeer was inderdaad bijzonder, maar ergens ook wel hilarischChaotisch, maar niet agressief (zeg maar het omgekeerde van Nederland).
Ksamil vond ik echt verschrikkelijkVeel te druk. Maar het contrast met de leuke landelijke dorpen&steden waar we toen vandaan kwamen (Shköder
) was dan ook wel erg groot.
Veel plezier nog daar!
9. De Denen zijn totaal niet preuts. Ik heb nog nooit zo veel mensen zich buiten hun kampeermiddel zien omkleden en in een bh over de camping zien lopen.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 08:04 schreef Tink89 het volgende:
Eerste indruk van Denemarken (de westkust) en onze camping daar:
1. De Denen zijn vriendelijk, beleefd en netjes. De enige gezinnen op de camping die hun rotzooi niet opruimen en na tien uur nog de muziek op standje burenruzie hebben, zijn Duitsers en Nederlanders.
2. Caravans zijn hier minder gewoon dan campers. Echt op de hele camping zijn die zwaar in de meerderheid. In NL is dat andersom… tenten zijn zeldzaam en ik heb nog geen vouwwagen gezien. En onze camping heeft toch honderden plekken.
3. Het kan ook hier best heet worden. De afgelopen dagen was het 28 graden. Twee dagen geleden een enorme onweersbui en vandaag voor het eerst gestart met regen. Voor de komende twee dagen voorspellen ze harde wind, dus zo effe de stormbanden over de luifel trekken.
4. Op het strand hier aan de westkust zijn heel veel schelpen, krabben en barnsteen te vinden. Mooi! En een leuke activiteit met de kinderen.
5. Heel veel mensen spreken Engels. Op de camping ook Duits, maar in de steden en dorpen hieromheen is Engels de tweede taal. Heel handig!
6. Alles is duuuuuur. Niet alleen in het toeristendorp naast de camping, maar ook in de Lidl in de grote stad hiernaast zijn boodschappen echt bizar… maar dat wisten we van tevoren, maakt verder ook niks uit. Maar een ijsje met een bolletje kost bijvoorbeeld bijna overal rond de 35-40 kronen. Da’s een euro of 5.
7. Terrasjes zijn minder gewoon dan je eigen picknick meenemen. In het museum waar we eergisteren waren, was dan ook zowel binnen als buiten ruim voorzien in picknickbanken. De Denen nemen graag hun eigen eten en lekkers mee. Snap ik ook, een kop koffie to go kost ook al snel 40 kronen. We zagen macchiato of ijskoffie voor 80 kronen.
8. In veel musea zijn kinderen gratis. En in het park in esbjerg zijn allerlei leuke gratis activiteiten voor kinderen en volwassenen.
Misschien komen we volgend jaar wel terug. Maar dan misschien niet met de caravan. De reis is goed gegaan en we hadden in Duitsland van Limburg-net boven Hamburg maar een half uurtje file, dus we hebben niks te klagen. Maar het rijden met de caravan is vermoeiender dan met de auto en het schiet niet echt op. De kids hebben wel meteen vriendjes gemaakt op de camping en dat is precies wat we zo fijn vinden aan kamperen. We slapen er nog een nachtje over.
Vervelende van een camping vind ik dat ik dan weinig overzicht heb. Dat heb ik op een resort veel meer.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 23:47 schreef hilliebillie het volgende:
Je kan van alles bedenken. Wij zijn met kinderen van ongeveer die leeftijd naar Turkije geweest. Een all inclusive resort, met veel zwembaden en glijbanen. Dat vonden ze hier gewekdig!
Maar we zijn ook met de kinderen naar vakantieparken in Nederland geweest. Ook daar een zwembad er bij en binnen- en buiten.
Anderen zweren juist weer bij een camping, waar de kinderen op het veldje voor de caravan kunnen spelen. Daar hebben we zelf dan weer geen ervaring mee
Ligt aan de camping en de kinderen, leeftijd en hoeveel toezicht ze nodig hebben.quote:Op donderdag 23 juli 2026 07:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vervelende van een camping vind ik dat ik dan weinig overzicht heb. Dat heb ik op een resort veel meer.
Ja, drie kinderen, waarvan er eentje nog heel jong is en alle kanten op rent. Dan is een camping niet ideaal.quote:Op donderdag 23 juli 2026 11:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ligt aan de camping en de kinderen, leeftijd en hoeveel toezicht ze nodig hebben.
Het leuke van een camping vond ik juist dat ze gemakkelijk contact kon maken met andere kinderen en de hele tijd buiten aan het spelen waren. Zeker met maar één kind is dat echt heel fijn.
Vanaf een jaar of vier kon onze dochter op een kleinere camping prima grotendeels alleen haar gang gaan. Dus misschien kan het over een tijdje wel. Wij namen wel altijd een grote safaritent met eigen badkamer en keuken, want echt kamperen zijn we niet voor gemaaktquote:Op donderdag 23 juli 2026 13:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, drie kinderen, waarvan er eentje nog heel jong is en alle kanten op rent. Dan is een camping niet ideaal.
Dat kan mijn zoontje helaas niet. Die moet ik elke seconde in de gaten houden zeg maar, dus dan haalt een camping niet veel uit.quote:Op donderdag 23 juli 2026 13:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vanaf een jaar of vier kon onze dochter op een kleinere camping prima grotendeels alleen haar gang gaan. Dus misschien kan het over een tijdje wel. Wij namen wel altijd een grote safaritent met eigen badkamer en keuken, want echt kamperen zijn we niet voor gemaakt
Dan is een resort inderdaad wel heel handig.quote:Op donderdag 23 juli 2026 14:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat kan mijn zoontje helaas niet. Die moet ik elke seconde in de gaten houden zeg maar, dus dan haalt een camping niet veel uit.
Was nooit zo van de resorts, maar met kinderen is het prima. Genoeg te doen, ook voor de andere twee, eten staat klaar, kamer wordt elke dag gepoetst...
Klopt, maar daar zijn de activiteiten over het algemeen wat meer gecentraliseerd. En er rijden geen auto's rond. Je kunt er niet zomaar vanaf. Camping vind ik veel onoverzichtelijker.quote:Op donderdag 23 juli 2026 18:23 schreef hilliebillie het volgende:
In een resort kunnen kinderen anders ook alle kanten op hoor.
Heb een keer de schrik gehad tijdens de kinderdisco dat de oudste ineens uit ons zicht verdwenen was. Dan schrik je je toch rot aangezien er heel veel zwembaden buiten zijn. Wel rondom met ligbanken zodat je er niet zo maar in kan wandelen maar echt moet klimmen. Maar daar draait een kind z’n hand natuurlijk ook niet voor om.
Gelukkig was hij in de lobby. Maar ik had alle zwembaden al gecheckt toen![]()
En vrienden maken op zo’n resort is overigens ook heel gemakkelijk. Hier hadden de kinderen (niet het eerste jaar toen waren ze 1 en 3) alle keren heel snel vrienden. En dan zie je dat het ze niet uit maakt als ze Engels moeten spreken.
Anders als op een camping waarschijnlijk, maar een camping is niet echt ons ding (vroeger met m’n ouders wel gedaan. Dat was altijd prima hoor. Maar heb niet de euforische verhalen die anderen hebben over kamperen)
Je hebt het wel goed als dit je probleem isquote:Op vrijdag 24 juli 2026 06:38 schreef Tink89 het volgende:
volgend jaar. We overwegen een paar opties:
(...)
En nu weet ik het niet meer. Luxeprobleem, ik weet het… maar omdat ik de Denen dus eigenlijk niet zo gezellig vind, twijfel ik enorm.
Inderdaad. Wij eten vrijwel standaard (muffe) voorverpakte broodjes uit de supermarkt in Denemarkenquote:Op vrijdag 24 juli 2026 06:29 schreef Tink89 het volgende:
Wat ook tegenvalt is het aanbod in melkvrij/vegan producten. Zelfs bij bakkerijen, de grootste supermarkten en in restaurants in grote steden en op toeristische plekken is het antwoord steevast ‘don’t have it’ als ik ook ingrediënten of allergenen vraag van bijvoorbeeld de verse broodjes. Heel irritant! Iemand - ik weet niet meer wie - had ons gezegd dat er veel aanbod zou zijn, ook qua sojayoghurt ofzo, maar dat is echt niet zo.
Zoals je het vertelt, klinkt het inderdaad erg efficient en vooral gericht op zo ontspannen mogelijk op vakantie gaan en zijn. Je reist dan ook in je eentje met drie kinderen, toch?quote:Op vrijdag 24 juli 2026 08:09 schreef Halcon het volgende:
Met de auto doe ik sowieso niet met drie kinderen. Dat is me veel te veel gedoe. Tot nu toe vinden ze het allemaal geweldig en zitten ze amper op de telefoon. Alleen in het vliegtuig.
Ik kies voor vliegen. Liefst een wat langere vlucht, korte vluchten vind ik teveel gedoe. Met de taxi naar het vliegveld zodat ze me zo ongeveer bij de incheckbalie afzetten in plaats van dat ik moet zeulen met koffers. Ik ga mooi op tijd zodat ik niet hoef te haasten. In de lounge zitten, zodat ze wat kunnen eten en drinken. Vlieg bij voorkeur vanaf Frankfurt wat ik veel overzichtelijker en fijner vind dan Schiphol.
Ik vind het relaxter dan thuis zitten met de vakantie. Warme bestemming zodat ik geen jassen en warme kleren mee hoef te nemen. Maximaal twee grote koffers en handbagage.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |