Wij zijn nu in Esonstad, vind het tot nu toe geslaagd! Je moet idd wel constant je kind in het zicht hebben want overal water, maar met een dreumes van 1,5 wil je dat toch wel. Veel speeltuinen, veel zand en als je een kinderhuisje boekt heb je een hekje om je tuin en een glijbaantje erin.quote:Op zondag 26 april 2026 13:36 schreef AgnesGru het volgende:
Wij twijfelen tussen Esonstad of Hof van Saksen, vakantie met een dreumes van 1,5 jaar. Wat zou het leukste zijn?
Ander park is natuurlijk ook goed. Lichte voorkeur voor Nederland.
Edit: komende maand vakantie.
Wij zaten in de buurt, zijn net terug van een weekje Suyderoogh (andere kant van het Lauwersmeer). Zijn ook langs Esonstad gekomen en hebben er toen even gewandeld omdat we benieuwd waren.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:25 schreef Bami het volgende:
[..]
Wij zijn nu in Esonstad, vind het tot nu toe geslaagd! Je moet idd wel constant je kind in het zicht hebben want overal water, maar met een dreumes van 1,5 wil je dat toch wel. Veel speeltuinen, veel zand en als je een kinderhuisje boekt heb je een hekje om je tuin en een glijbaantje erin.
Prijs lager? Keek net voor augustus 2.000¤ voor 7 dagen Hallo kroket.quote:Op donderdag 30 april 2026 20:06 schreef exode het volgende:
Net terug van 9 nachten Lalandia Billund, voor ons de 5e keer in dit park. En wederom enorm goed bevallen.
De prijs was ook een stuk lager dan zo'n beetje alle parken met een beetje faciliteiten in Nederland.
Het was nergens echt druk, ook niet in het zwembad.
Voor de zomer heb ik meerdere opties op mooie lijsten staan. We zijn in afwachting van een pup. We kunnen nog niets boeken want het wordt of midden augustus 1 weekje in Nederland met pup, of de medio juli zonder pup of wanneer we maar willen zonder hond. (Staan op 2 wachtlijsten)
Overigens zei onze 12 jarige dit keer dat hij eigenlijk al die glijbanen niet nodig heeft, een zwembad waarin hij kan duiken, bommetjes, bal overgooien is al genoeg. En het is echt een enorme waterrat.
Augustus is duurder inderdaad. Al is dat nog steeds goedkoper dan vergelijkbare parken in Nederland.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:47 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Prijs lager? Keek net voor augustus 2.000¤ voor 7 dagen Hallo kroket.
CP betaal ik augustus een fractie hoor. December 7 dagen CP 300¤.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:51 schreef exode het volgende:
[..]
Augustus is duurder inderdaad. Al is dat nog steeds goedkoper dan vergelijkbare parken in Nederland.
Wij waren er dus afgelopen week en hadden eerst in Nederland gekeken. Was allemaal duurder. Wij betaalden
¤1600 voor 9 nachten in een 6persoonshuis.
In een schoolvakantie?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:52 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
CP betaal ik augustus een fractie hoor. December 7 dagen CP 300¤.
Nee geen schoolvakantie. Heb voor lalandia ook niet in de schoolvakanties gekekenquote:Op vrijdag 1 mei 2026 22:04 schreef exode het volgende:
[..]
In een schoolvakantie?
Maar goed naar CP ga ik niet (meer) dus die prijzen ken ik verder niet.
Ik heb gekeken naar Hof van Saksen, diverse Landal parken en De Leistert. Voor deze periode was Lalandia een stuk goedkoper.
Komende zomer gaan we sowieso voor goedkoper, we zien nog wel wat het wordt.
Augustus met december vergelijken is toch totaal niet reeel? Kies gewoon eens dezelfde week voor je roept dat iets niet waar is…quote:Op zaterdag 2 mei 2026 00:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nee geen schoolvakantie. Heb voor lalandia ook niet in de schoolvakanties gekeken
Ik had het over de afgelopen week dus waar december buiten een schoolvakantie vandaan komt weet ik ook niet.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 04:13 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Augustus met december vergelijken is toch totaal niet reeel? Kies gewoon eens dezelfde week voor je roept dat iets niet waar is…
Haha daar zijn wij vandaag dan weer overheen gelopen, een stuk idyllischer qua huisjes en ligging idd en kan ook prima toereikend zijn qua faciliteiten, afhankelijk van wat je zoekt. Kan me iig voorstellen dat jullie het daar heel fijn hebben gehad, wij vonden het er mega sfeervol uitzien.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:17 schreef Hupje het volgende:
[..]
Wij zaten in de buurt, zijn net terug van een weekje Suyderoogh (andere kant van het Lauwersmeer). Zijn ook langs Esonstad gekomen en hebben er toen even gewandeld omdat we benieuwd waren.
Het is maar net wat je zoekt. Een dreumes heeft nog niet zo veel nodig. Beide parken hebben wel veel water. Maar als je houdt van rust en ruimte is Suyderoogh echt perfect
Het was echt geweldig! En zo ontzettend mooi!quote:Op zaterdag 2 mei 2026 19:24 schreef laziness het volgende:
@:kyara Kom je verslag doen van jullie treinreis? Hoe was het? Tips, do’s and don’ts?
Centerparcs buiten de schoolvakanties is top en spotgoedkoop.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 22:30 schreef Soldier2000 het volgende:
Mijn dochter is bijna 4 jaar en we willen weer een keer met haar op vakantie. Iemand tips? Ik merk dat ze niet meer vanzelfsprekend alles leuk vindt, eigenlijk wil ze gewoon iedere dag spelen
Het klinkt echt heel tof, dit zou ik ook graag een keer doen. Heb je zelf veel geregeld (losse boekingen voor de treinen / overnachtingen)?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 23:16 schreef Kyara het volgende:
[..]
Het was echt geweldig! En zo ontzettend mooi!
- Reizen met de trein is echt heel goed bevallen. Je ziet ontzettend veel.
- Goed plannen is een must, naar sommige plekken gaan maar 4 treinen per dag.
- Sommige dingen zijn niet (snel) met het ov bereikbaar. Ik had bv graag een boottocht gedaan op Moray Firth vanuit Inverness maar dat was in onze beschikbare tijd niet te bereizen.
- Ook bussen zijn goed geregeld. Tussen Inverness en Fort William rijden geen treinen maar de Citylink of Ember neemt een hele mooie route langs Loch Ness.
- Op dit moment loopt een trial om bussen in de highlands te promoten. Een busrit kost je pp 2 pond. Goedkoop reizen dus.
- De West Highland Line is echt by far de mooiste route. Tussen Glasgow en Fort WIlliam dwars door de Rannoch Moor, echt zo ontzettend mooi!
- West Highland Line tussen Fort William en Mallaig gaat over het Glenfinnan viaduct (aka, het Harry Potter viaduct). Er rijdt ook een stoomtrein, de Jacobite Express. Op dit moment even niet want gedoe met materiaal en regelgeving. Maar de gewone Scotrail heeft dezelfde route en is een stuk goedkoper. Als je de trein over het viaduct wil zien rijden dan is het natuurlijk wel tof als de stoomtrein rijdt.
- In Mallaig is weinig te doen. Wel vind je er de veerboten naar diverse eilanden waaronder Skye en kun je een stukje wandelen. Wij namen gewoon dezelfde trein weer terug.
- Voor alle trein- en busstukken heb ik steeds vooraf ChatGPT geraadpleegd om te kijken wat de beste kant van de bus/trein was en wat onderweg te zien is. Dat gaf ons iets meer informatie over datgene wat we allemaal zagen.
- Edinburgh is superleuk en prima te doen in 2 a 3 dagen.
- OV in Edinburgh is ook prima geregeld met bussen en trams. De tram gaat zelfs naar het vliegveld.
Wij hebben ontzettend veel mazzel met het weer gehad. 3 druppels regen en even wat bewolking maar verder was het stralend weer. Dat zorgde natuurlijk ook voor een andere beleving. Voorjaar is sowieso een mooie tijd, alles staat in bloei en de schapen hebben lammetjes![]()
Wij zijn via Londen gegaan, was prima te doen. Van Londen naar Edinburgh is ongeveer 4 uur met de trein. Voor ons was 4 uur treintijd prima te doen maar langer zou ik niet aanraden. De treinreizen waren niet om uit te rusten omdat je door al het moois met je neus tegen het raam geplet zit.
Oostenrijk.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 22:30 schreef Soldier2000 het volgende:
Mijn dochter is bijna 4 jaar en we willen weer een keer met haar op vakantie. Iemand tips? Ik merk dat ze niet meer vanzelfsprekend alles leuk vindt, eigenlijk wil ze gewoon iedere dag spelen
Waar denk je zelf aan? In Nederland of erbuiten? Met de auto of vliegtuig? Kamperen of een huisje?quote:Op dinsdag 5 mei 2026 22:30 schreef Soldier2000 het volgende:
Ja, alles zelf geregeld. Sommige treinen al ver vooruit (Eurostar, Londen - Edinburgh) en andere treinen hoeven niet ver vooruit, dat kan op de dag zelf nog (Scotrail app, superhandig). Maar ik had vooraf wel een planning gemaakt met verschillende opties (dagprogramma met verschillende mogelijkheden). Hotels wel gewoon vooraf geboekt (en daarbij rekening gehouden met bereikbaarheid met ov).quote:Op woensdag 6 mei 2026 14:24 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Het klinkt echt heel tof, dit zou ik ook graag een keer doen. Heb je zelf veel geregeld (losse boekingen voor de treinen / overnachtingen)?
Hoelang zijn jullie weg geweest?quote:Op woensdag 6 mei 2026 15:28 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, alles zelf geregeld. Sommige treinen al ver vooruit (Eurostar, Londen - Edinburgh) en andere treinen hoeven niet ver vooruit, dat kan op de dag zelf nog (Scotrail app, superhandig). Maar ik had vooraf wel een planning gemaakt met verschillende opties (dagprogramma met verschillende mogelijkheden). Hotels wel gewoon vooraf geboekt (en daarbij rekening gehouden met bereikbaarheid met ov).
Ik ga eind juni met de jongste naar Legoland met de trein. Als dat allemaal soepel verloopt, ga ik Schotland by train eens op tafel leggen hierquote:Op woensdag 6 mei 2026 15:28 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, alles zelf geregeld. Sommige treinen al ver vooruit (Eurostar, Londen - Edinburgh) en andere treinen hoeven niet ver vooruit, dat kan op de dag zelf nog (Scotrail app, superhandig). Maar ik had vooraf wel een planning gemaakt met verschillende opties (dagprogramma met verschillende mogelijkheden). Hotels wel gewoon vooraf geboekt (en daarbij rekening gehouden met bereikbaarheid met ov).
Superleuk! Mocht het concreet worden dan weet je me te vindenquote:Op donderdag 7 mei 2026 08:30 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik ga eind juni met de jongste naar Legoland met de trein. Als dat allemaal soepel verloopt, ga ik Schotland by train eens op tafel leggen hier. Thanks!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |