quote:Op donderdag 26 februari 2026 17:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan is het 's avond nog fris buiten.
Nieuw plan: we gaan niet in de zomer, maar in de meivakantie. Net geboektquote:Op dinsdag 24 februari 2026 12:24 schreef exode het volgende:
En als je eenmaal geboekt hebt Amsel, mag je altijd DM'en met vragen hoor.
Wij gaan ook in de meivakantiequote:Op donderdag 26 februari 2026 23:55 schreef Amsel het volgende:
[..]
Nieuw plan: we gaan niet in de zomer, maar in de meivakantie. Net geboektDus ik kom je zeker nog lastigvallen voor tips
19 graden dat gaat dan nog wel. Hij slaapt zeker op vakantie 's middags nog wel, dus wel handig als het 's avonds nog redelijk weer is.quote:Op donderdag 26 februari 2026 18:30 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Het koelt daar in mei niet zoveel af snachts. Graadje of 19 denk ik.
Edit:
Weerbeeld Gran Canaria in mei:
Gemiddelde nacht: 17-19°C.
Gemiddelde dag: 23-25°C.
Neerslag: Zeer weinig, gemiddeld slechts 1 regendag.
Geen verkeerde keuzes. Je kunt het slechter treffen.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 12:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
19 graden dat gaat dan nog wel. Hij slaapt zeker op vakantie 's middags nog wel, dus wel handig als het 's avonds nog redelijk weer is.
Ik twijfel tussen Egypte, Antalya, Doha, Jeddah en Gran Canaria, dan.
Ik moet zeggen dat als je een goed hotel of resort kiest, het eten ook buiten Europa prima is. Een goedkoop resort in Spanje kun je ook bakken vol vette rommel voorgeschoteld krijgen.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 12:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Geen verkeerde keuzes. Je kunt het slechter treffen.![]()
Persoonlijk heb ik vaak wel de voorkeur voor een gewoon Europees land qua eten en cultuur. Als vrouw heb ik de ervaring dat je gewoon lastig van je Resort af kunt in bijv Egypte of andere islamitische landen zonder lastig gevallen te worden.
Veel plezier met de keuze. De voorpret is ook leuk.
Ik zou voorlopig even oppassen met vakanties naar het Midden Oosten. Er zitten al fokkers vast op luchthavens.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 12:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat als je een goed hotel of resort kiest, het eten ook buiten Europa prima is. Een goedkoop resort in Spanje kun je ook bakken vol vette rommel voorgeschoteld krijgen.
Egypte ben ik nooit geweest. Tunesië vond ik ellende buiten het resort. Maar in bv. Dubai was alles gewoon netjes, veilig en vriendelijk. Dat zal in Doha en Jeddah waarschijnlijk ook wel zo zijn.
Dank je wel!
Ja, is nu wel tricky. Dan maar Antalya of zo.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 13:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zou voorlopig even oppassen met vakanties naar het Midden Oosten. Er zitten al fokkers vast op luchthavens.
Ik hou het maar gewoon bij good-ol'Europe.
Antalya is koud snachts in mei. Denk 14/15 graden?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, is nu wel tricky. Dan maar Antalya of zo.
Dat is niet ideaal, maar als S-A (al gaat dat nog wel denk ik), Qatar en UAE afvallen, is dat het zo'n beetje. Cyprus is 's avonds beetje zoals Turkije.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Antalya is koud snachts in mei. Denk 14/15 graden?
Lijkt me dat veel mensen wereldwijd nu met die overweging zitten. Zelfs een hotel in Dubai is geraakt.quote:Op zondag 1 maart 2026 09:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is niet ideaal, maar als S-A (al gaat dat nog wel denk ik), Qatar en UAE afvallen, is dat het zo'n beetje. Cyprus is 's avonds beetje zoals Turkije.
Dat denk ik wel. Veel mensen hebben geen zin in raketinslagen of vast zitten op een vliegveld.quote:Op zondag 1 maart 2026 09:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me dat veel mensen wereldwijd nu met die overweging zitten. Zelfs een hotel in Dubai is geraakt.
De mensen die zoiets willen boeken, zullen nu voorlopig een andere bestemming overwegen? Wel echt heftig voor het Toerisme in de getroffen landen.
Tenerife/ Gran Canaria gaat hier wel van profiteren. Benieuwd of je het in de prijzen terug gaat zien.
Dit en als je in het zuiden zit is het zelfs in januari warm genoeg om te bakken op het strand (het noorden is anders). Voor ons is Gran Canaria onze winterzon bestemming als we niet ver willenquote:Op donderdag 26 februari 2026 18:30 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Het koelt daar in mei niet zoveel af snachts. Graadje of 19 denk ik.
Edit:
Weerbeeld Gran Canaria in mei:
Gemiddelde nacht: 17-19°C.
Gemiddelde dag: 23-25°C.
Neerslag: Zeer weinig, gemiddeld slechts 1 regendag.
Ja.quote:Op zondag 22 maart 2026 22:49 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Dit en als je in het zuiden zit is het zelfs in januari warm genoeg om te bakken op het strand (het noorden is anders). Voor ons is Gran Canaria onze winterzon bestemming als we niet ver willen
Ik vind Centro (Oberhausen) altijd wel leuk om te shoppen maar geen tips qua hotel.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:04 schreef F_r het volgende:
Wellicht heeft iemand hier een tip. Mijn dochter wil graag een dagje shoppen in Duitsland (lees vooral een grote dm) en dan een nachtje slapen. Wij wonen in Brabant dus het liefst daar ergens de grens over. Pre voor het hotel inclusief parkeren en een zwembad.
Wij hebben hier op de camperplaats gestaan: https://www.wohnmobil-stellplatz-heidenau.de/ferienzentrum/quote:Op vrijdag 10 april 2026 13:37 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb teruggezocht, maar kan het niet meer vinden… tips voor een overnachtingscamping rond Hamburg? We rijden naar Hvidbjerg feriepark vanuit regio Roermond en zoeken een overnachtingsplek net over de helft. Liefst waar we de caravan aangekoppeld kunnen laten staan. Nul eisen, al is het fijn als we in de buurt wat te eten kunnen krijgen en de douches schoon zijn zegmaar.
Hof van Saksen lijkt mij vooral geschikt wanneer er zwemdiploma’s zijn. Speeltuin wel prima vermaakquote:Op zondag 26 april 2026 13:36 schreef AgnesGru het volgende:
Wij twijfelen tussen Esonstad of Hof van Saksen, vakantie met een dreumes van 1,5 jaar. Wat zou het leukste zijn?
Ander park is natuurlijk ook goed. Lichte voorkeur voor Nederland.
Edit: komende maand vakantie.
Esonstad heb ik geen ervaring mee. Hof van Saksen inmiddels 4x geweest, tussen 0 en 3, nooit tegen gevallen.quote:Op zondag 26 april 2026 13:36 schreef AgnesGru het volgende:
Wij twijfelen tussen Esonstad of Hof van Saksen, vakantie met een dreumes van 1,5 jaar. Wat zou het leukste zijn?
Land van Bartje.quote:Op zondag 26 april 2026 13:36 schreef AgnesGru het volgende:
Dat ja, Inmiddels 4x geweest in de 2,5 jaar kind.quote:Op zondag 26 april 2026 19:45 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Land van Bartje.
Dat is echt leuk voor die leeftijd.
Met ponies enzo. En speeltuinen. En stukken goedkoper.
En prima (ruime- halve boerderij)huisjes en veel betaalbaarder dan het Hof van Saksen.quote:Op zondag 26 april 2026 19:56 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat ja, Inmiddels 4x geweest in de 2,5 jaar kind.
Heel leuk park met overdekte zandbak, goud.
Omgeving ook (Kabouterland en Wonderwereld zijn allebei leuk voor halve dag vermaak).
Hof van Saksen viel mij echt tegen qua huisjes voor dat geld ja. Mislukt concept sowieso (huisjes voor rijke mensen)quote:Op zondag 26 april 2026 19:57 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
En prima (ruime- halve boerderij)huisjes en veel betaalbaarder dan het Hof van Saksen.
Zal dat van de pony's maar niet tegen mijn man zeggenquote:Op zondag 26 april 2026 19:45 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Land van Bartje.
Dat is echt leuk voor die leeftijd.
Met ponies enzo. En speeltuinen. En stukken goedkoper.
Dan zit je in de verkeerde huisjes. Die boerderijen zijn echt fijn! Heel schoon en netjes, auping bedden, uitgebreid servies. En heel duurquote:Op zondag 26 april 2026 20:28 schreef Piles het volgende:
[..]
Hof van Saksen viel mij echt tegen qua huisjes voor dat geld ja. Mislukt concept sowieso (huisjes voor rijke mensen)
Bij Land van Bartje betalen wij overigens wel voor locatie van het huisje: het is best een groot park en die van ons wil vaak niet meer in de buggy. Dus veel dragen, en dus graag huisje dichtbij centrum. Is sowieso chill voor alles
Daar was ik al bang voor inderdaad.quote:Op zondag 26 april 2026 20:47 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dan zit je in de verkeerde huisjes. Die boerderijen zijn echt fijn! Heel schoon en netjes, auping bedden, uitgebreid servies. En heel duur
Maar Hof van Saksen wordt pas echt leuk vanaf een jaar of 8, als ze echt alles kunnen doen inclusief de academies. De glijbanen hebben flinke lengte eisen en het kinderbad ziet er leuk uit maar stelt weinig voor. De indoorspeeltuin is een standaard monkeytown, wel met apart dreumesdeel. Maar voor wat je ervoor betaalt en de faciliteiten waar je van gebruik kunt maken is het met jonge kinderen niet de moeite waard imo. Restaurants zijn ook allemaal net wat luxer met een ander soort kaart, daar moet je ook van houden. Ook het grand café is chiquer eten dan bij een willekeurige van der Valk. Geen saté maar chateaubriand bijvoorbeeld. Mijn schoonfamilie vindt het een geweldig park. Ik vind het leuk zolang zij betalen
Esonstad ben ik nooit geweest.
In de periode dat wij gaan, zijn de huisjes die vrij zijn bij Land van Bartje duurder dan Hof van Saksen (is dan wel voor meer personen).quote:Op zondag 26 april 2026 19:57 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
En prima (ruime- halve boerderij)huisjes en veel betaalbaarder dan het Hof van Saksen.
Dank je, ga er even naar kijkenquote:Op zondag 26 april 2026 21:55 schreef FlyingFish het volgende:
Wij zijn met drie kinderen onder de twee naar Landal Aelderholt geweest. Die hebben een grote indoor speeltuin, een simpel zwembad (goed genoeg voor kleintjes) en de (toen) nieuwe huisjes zijn top (en de oudere huisjes ook prima). Ze hebben een kleine kinderboerderij en terrasje. Leuke uitvalsbasis voor een dagje Plopsaland evt. Alleen in de directe omgeving is niet zoveel te doen.
Maar ik denk dat met een kind van 1,5 je op vrijwel elk Landalpark goed zit. Kijk vooral naar wat je zelf belangrijk vindt, mijn kinderen vonden gewoon fulltime hun ouders en even zwemmen al enorm leuk. Pas vanaf een jaar of 3 werden andere dingen ook belangrijk.
Vind Landal echt stukken minder dan Centerparcs. Vooral zwembad is erg matig voor het geld dat je betaaltquote:Op zondag 26 april 2026 21:55 schreef FlyingFish het volgende:
Wij zijn met drie kinderen onder de twee naar Landal Aelderholt geweest. Die hebben een grote indoor speeltuin, een simpel zwembad (goed genoeg voor kleintjes) en de (toen) nieuwe huisjes zijn top (en de oudere huisjes ook prima). Ze hebben een kleine kinderboerderij en terrasje. Leuke uitvalsbasis voor een dagje Plopsaland evt. Alleen in de directe omgeving is niet zoveel te doen.
Maar ik denk dat met een kind van 1,5 je op vrijwel elk Landalpark goed zit. Kijk vooral naar wat je zelf belangrijk vindt, mijn kinderen vonden gewoon fulltime hun ouders en even zwemmen al enorm leuk. Pas vanaf een jaar of 3 werden andere dingen ook belangrijk.
Landal heeft goede huisjes en matig zwembad (enkele uitzonderingen daargelaten), centerparcs heeft goede zwembaden en matige huisjes (de dure nieuwe uitgezonderd). Met een kind van 1,5 heb je niks aan wildwaterbanen en glijbanen, maar is een fijn huisje belangrijker imo.quote:Op zondag 26 april 2026 22:34 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Vind Landal echt stukken minder dan Centerparcs. Vooral zwembad is erg matig voor het geld dat je betaalt
Vind de huisjes meer dan prima bij cp hoor. Laatste 4 jaar 12 x geweest. Zit er as we speak ( de Peel ). Hopelijk verbouwen ze dit zwembad eens want de Peel heeft echt een giga saai zwembadquote:Op zondag 26 april 2026 22:52 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Landal heeft goede huisjes en matig zwembad (enkele uitzonderingen daargelaten), centerparcs heeft goede zwembaden en matige huisjes (de dure nieuwe uitgezonderd). Met een kind van 1,5 heb je niks aan wildwaterbanen en glijbanen, maar is een fijn huisje belangrijker imo.
Zelf ga ik ook liever naar centerparcs dan naar Landal vanwege het zwembad idd, maar mijn kinderen hebben ook de leeftijd daarvoor, en mij maakt het huisje niet zoveel uit zolang het maar past.
We zitten op uitnodiging maar wij vinden zwemmen ook leukquote:Op zondag 26 april 2026 22:59 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Niet alle kinderen willen eindeloos naar dat zwembad.
En dat is wel waar je voor betaalt.
Ken je kind, dus.
Mij doe je er geen plezier mee. Alleen die drukte, de chloordampen en het geluid al. Brr..quote:Op zondag 26 april 2026 23:00 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
We zitten op uitnodiging maar wij vinden zwemmen ook leukBen benieuwd of de Peel dat nog eens gaat aanpakken
Dat vond ik trouwens ook een heel leuk park met goede luxe huisjes. Landal Orveltermarke. Mooie omgeving ook.quote:Op maandag 27 april 2026 10:25 schreef Irritatie100 het volgende:
Nog maar even een duit in het zakje, wij zijn begin dit jaar naar Landal Orveltermarke geweest. Prima betaalbaar terwijl we een extra luxe huisje hadden, heel veel activiteiten op het park (ook gratis) en gelegen in een mooie omgeving. Dat beviel prima en dat doet Landal eigenlijk altijd voor ons (ook toen we nog met z'n tweetjes waren).
Maar zoals eerder gezegd ga je niet naar Landal voor het zwembad. Dat was hier gewoon een klein, simpel badje met 1 eenvoudige glijbaan. Nou was onze dochter nog net geen 2 toen we er waren en dan is het meer dan prima. Ik denk echter dat we inderdaad richting Center Parcs zullen gaan zodra de kleine dame kan zwemmen en oud genoeg is om zelfstandig rond te banjeren terwijl wij op een bedje liggen. Zo'n tropisch zwemparadijs met wildwaterbanen vond ik vroeger zelf ook altijd heel leuk en als ik nu al zie hoe leuk de kleine dame het vindt om te zwemmen denk ik dat dat met haar niet anders gaat zijn.
Nou ja, ik overdreef wat, tuurlijk is het handig. Maar de implementatie bij Orveltermarke is gewoon stom zonder zo'n draaiknop. En bijvoorbeeld ook dat het op basis van Bluetooth is en niet op basis van NFC. We zaten ook een keer in de app te kijken wat de activiteiten waren en toen ging de deur ineens openquote:Op maandag 27 april 2026 11:26 schreef Piles het volgende:
@:Irritatie100 Land van Bartje heeft dat systeem ook, met digitale sleutel. Ik vind het wel chill, nooit in de rij voor de receptie. En slagboom vanaf paar meter afstand open
Maar daarmee kon je binnen wel gewoon de deur op nachtslot draaien, met draaiknop. Zonder is idd wel onhandig.
Wij zijn nu in Esonstad, vind het tot nu toe geslaagd! Je moet idd wel constant je kind in het zicht hebben want overal water, maar met een dreumes van 1,5 wil je dat toch wel. Veel speeltuinen, veel zand en als je een kinderhuisje boekt heb je een hekje om je tuin en een glijbaantje erin.quote:Op zondag 26 april 2026 13:36 schreef AgnesGru het volgende:
Wij zaten in de buurt, zijn net terug van een weekje Suyderoogh (andere kant van het Lauwersmeer). Zijn ook langs Esonstad gekomen en hebben er toen even gewandeld omdat we benieuwd waren.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:25 schreef Bami het volgende:
[..]
Wij zijn nu in Esonstad, vind het tot nu toe geslaagd! Je moet idd wel constant je kind in het zicht hebben want overal water, maar met een dreumes van 1,5 wil je dat toch wel. Veel speeltuinen, veel zand en als je een kinderhuisje boekt heb je een hekje om je tuin en een glijbaantje erin.
Prijs lager? Keek net voor augustus 2.000¤ voor 7 dagen Hallo kroket.quote:Op donderdag 30 april 2026 20:06 schreef exode het volgende:
Net terug van 9 nachten Lalandia Billund, voor ons de 5e keer in dit park. En wederom enorm goed bevallen.
De prijs was ook een stuk lager dan zo'n beetje alle parken met een beetje faciliteiten in Nederland.
Het was nergens echt druk, ook niet in het zwembad.
Voor de zomer heb ik meerdere opties op mooie lijsten staan. We zijn in afwachting van een pup. We kunnen nog niets boeken want het wordt of midden augustus 1 weekje in Nederland met pup, of de medio juli zonder pup of wanneer we maar willen zonder hond. (Staan op 2 wachtlijsten)
Overigens zei onze 12 jarige dit keer dat hij eigenlijk al die glijbanen niet nodig heeft, een zwembad waarin hij kan duiken, bommetjes, bal overgooien is al genoeg. En het is echt een enorme waterrat.
Augustus is duurder inderdaad. Al is dat nog steeds goedkoper dan vergelijkbare parken in Nederland.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:47 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Prijs lager? Keek net voor augustus 2.000¤ voor 7 dagen Hallo kroket.
CP betaal ik augustus een fractie hoor. December 7 dagen CP 300¤.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:51 schreef exode het volgende:
[..]
Augustus is duurder inderdaad. Al is dat nog steeds goedkoper dan vergelijkbare parken in Nederland.
Wij waren er dus afgelopen week en hadden eerst in Nederland gekeken. Was allemaal duurder. Wij betaalden
¤1600 voor 9 nachten in een 6persoonshuis.
In een schoolvakantie?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:52 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
CP betaal ik augustus een fractie hoor. December 7 dagen CP 300¤.
Nee geen schoolvakantie. Heb voor lalandia ook niet in de schoolvakanties gekekenquote:Op vrijdag 1 mei 2026 22:04 schreef exode het volgende:
[..]
In een schoolvakantie?
Maar goed naar CP ga ik niet (meer) dus die prijzen ken ik verder niet.
Ik heb gekeken naar Hof van Saksen, diverse Landal parken en De Leistert. Voor deze periode was Lalandia een stuk goedkoper.
Komende zomer gaan we sowieso voor goedkoper, we zien nog wel wat het wordt.
Augustus met december vergelijken is toch totaal niet reeel? Kies gewoon eens dezelfde week voor je roept dat iets niet waar is…quote:Op zaterdag 2 mei 2026 00:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nee geen schoolvakantie. Heb voor lalandia ook niet in de schoolvakanties gekeken
Ik had het over de afgelopen week dus waar december buiten een schoolvakantie vandaan komt weet ik ook niet.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 04:13 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Augustus met december vergelijken is toch totaal niet reeel? Kies gewoon eens dezelfde week voor je roept dat iets niet waar is…
Haha daar zijn wij vandaag dan weer overheen gelopen, een stuk idyllischer qua huisjes en ligging idd en kan ook prima toereikend zijn qua faciliteiten, afhankelijk van wat je zoekt. Kan me iig voorstellen dat jullie het daar heel fijn hebben gehad, wij vonden het er mega sfeervol uitzien.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:17 schreef Hupje het volgende:
[..]
Wij zaten in de buurt, zijn net terug van een weekje Suyderoogh (andere kant van het Lauwersmeer). Zijn ook langs Esonstad gekomen en hebben er toen even gewandeld omdat we benieuwd waren.
Het is maar net wat je zoekt. Een dreumes heeft nog niet zo veel nodig. Beide parken hebben wel veel water. Maar als je houdt van rust en ruimte is Suyderoogh echt perfect
Het was echt geweldig! En zo ontzettend mooi!quote:Op zaterdag 2 mei 2026 19:24 schreef laziness het volgende:
@:kyara Kom je verslag doen van jullie treinreis? Hoe was het? Tips, do’s and don’ts?
Centerparcs buiten de schoolvakanties is top en spotgoedkoop.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 22:30 schreef Soldier2000 het volgende:
Mijn dochter is bijna 4 jaar en we willen weer een keer met haar op vakantie. Iemand tips? Ik merk dat ze niet meer vanzelfsprekend alles leuk vindt, eigenlijk wil ze gewoon iedere dag spelen
Het klinkt echt heel tof, dit zou ik ook graag een keer doen. Heb je zelf veel geregeld (losse boekingen voor de treinen / overnachtingen)?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 23:16 schreef Kyara het volgende:
[..]
Het was echt geweldig! En zo ontzettend mooi!
- Reizen met de trein is echt heel goed bevallen. Je ziet ontzettend veel.
- Goed plannen is een must, naar sommige plekken gaan maar 4 treinen per dag.
- Sommige dingen zijn niet (snel) met het ov bereikbaar. Ik had bv graag een boottocht gedaan op Moray Firth vanuit Inverness maar dat was in onze beschikbare tijd niet te bereizen.
- Ook bussen zijn goed geregeld. Tussen Inverness en Fort William rijden geen treinen maar de Citylink of Ember neemt een hele mooie route langs Loch Ness.
- Op dit moment loopt een trial om bussen in de highlands te promoten. Een busrit kost je pp 2 pond. Goedkoop reizen dus.
- De West Highland Line is echt by far de mooiste route. Tussen Glasgow en Fort WIlliam dwars door de Rannoch Moor, echt zo ontzettend mooi!
- West Highland Line tussen Fort William en Mallaig gaat over het Glenfinnan viaduct (aka, het Harry Potter viaduct). Er rijdt ook een stoomtrein, de Jacobite Express. Op dit moment even niet want gedoe met materiaal en regelgeving. Maar de gewone Scotrail heeft dezelfde route en is een stuk goedkoper. Als je de trein over het viaduct wil zien rijden dan is het natuurlijk wel tof als de stoomtrein rijdt.
- In Mallaig is weinig te doen. Wel vind je er de veerboten naar diverse eilanden waaronder Skye en kun je een stukje wandelen. Wij namen gewoon dezelfde trein weer terug.
- Voor alle trein- en busstukken heb ik steeds vooraf ChatGPT geraadpleegd om te kijken wat de beste kant van de bus/trein was en wat onderweg te zien is. Dat gaf ons iets meer informatie over datgene wat we allemaal zagen.
- Edinburgh is superleuk en prima te doen in 2 a 3 dagen.
- OV in Edinburgh is ook prima geregeld met bussen en trams. De tram gaat zelfs naar het vliegveld.
Wij hebben ontzettend veel mazzel met het weer gehad. 3 druppels regen en even wat bewolking maar verder was het stralend weer. Dat zorgde natuurlijk ook voor een andere beleving. Voorjaar is sowieso een mooie tijd, alles staat in bloei en de schapen hebben lammetjes![]()
Wij zijn via Londen gegaan, was prima te doen. Van Londen naar Edinburgh is ongeveer 4 uur met de trein. Voor ons was 4 uur treintijd prima te doen maar langer zou ik niet aanraden. De treinreizen waren niet om uit te rusten omdat je door al het moois met je neus tegen het raam geplet zit.
Oostenrijk.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 22:30 schreef Soldier2000 het volgende:
Mijn dochter is bijna 4 jaar en we willen weer een keer met haar op vakantie. Iemand tips? Ik merk dat ze niet meer vanzelfsprekend alles leuk vindt, eigenlijk wil ze gewoon iedere dag spelen
Waar denk je zelf aan? In Nederland of erbuiten? Met de auto of vliegtuig? Kamperen of een huisje?quote:Op dinsdag 5 mei 2026 22:30 schreef Soldier2000 het volgende:
Ja, alles zelf geregeld. Sommige treinen al ver vooruit (Eurostar, Londen - Edinburgh) en andere treinen hoeven niet ver vooruit, dat kan op de dag zelf nog (Scotrail app, superhandig). Maar ik had vooraf wel een planning gemaakt met verschillende opties (dagprogramma met verschillende mogelijkheden). Hotels wel gewoon vooraf geboekt (en daarbij rekening gehouden met bereikbaarheid met ov).quote:Op woensdag 6 mei 2026 14:24 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Het klinkt echt heel tof, dit zou ik ook graag een keer doen. Heb je zelf veel geregeld (losse boekingen voor de treinen / overnachtingen)?
Hoelang zijn jullie weg geweest?quote:Op woensdag 6 mei 2026 15:28 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, alles zelf geregeld. Sommige treinen al ver vooruit (Eurostar, Londen - Edinburgh) en andere treinen hoeven niet ver vooruit, dat kan op de dag zelf nog (Scotrail app, superhandig). Maar ik had vooraf wel een planning gemaakt met verschillende opties (dagprogramma met verschillende mogelijkheden). Hotels wel gewoon vooraf geboekt (en daarbij rekening gehouden met bereikbaarheid met ov).
Ik ga eind juni met de jongste naar Legoland met de trein. Als dat allemaal soepel verloopt, ga ik Schotland by train eens op tafel leggen hierquote:Op woensdag 6 mei 2026 15:28 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, alles zelf geregeld. Sommige treinen al ver vooruit (Eurostar, Londen - Edinburgh) en andere treinen hoeven niet ver vooruit, dat kan op de dag zelf nog (Scotrail app, superhandig). Maar ik had vooraf wel een planning gemaakt met verschillende opties (dagprogramma met verschillende mogelijkheden). Hotels wel gewoon vooraf geboekt (en daarbij rekening gehouden met bereikbaarheid met ov).
Superleuk! Mocht het concreet worden dan weet je me te vindenquote:Op donderdag 7 mei 2026 08:30 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik ga eind juni met de jongste naar Legoland met de trein. Als dat allemaal soepel verloopt, ga ik Schotland by train eens op tafel leggen hier. Thanks!
Europapark heb ik voor volgend jaar ook in de planning staan. Benieuwd naar je ervaringen en keuzes.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:43 schreef hilliebillie het volgende:
In juni een weekend gepland naar Europapark met de kinderen (12 en 14). M’n man is dan een weekend weg met vrienden en aangezien hij niet van pretparken houdt dus een uitgelezen kans om daar naar toe te gaan.
Omdat we maar een weekend hebben zal het best een ‘pittig’ weekend worden. Vrijdagmiddag die kant in. Minimaal 5,5 uur rijden. Maar daar zullen nog files en stops bij komen. Dus in de avond daar niks meer doen.
Dan twijfel ik nog een beetje over twee dagen pretpark en zaterdagavond rulantica of alleen zaterdag pretpark en zondag rulantica.
Of rulantica helemaal overslaan en alleen twee dagen pretpark. Zondag wil ik rond 16.00 toch wel daar weer vertrekken ivm de reistijd. Ik ben zelf wel vrij de dag er na, maar de kinderen niet. Al kunnen die natuurlijk slapen in de auto.
Ik heb er wel zin in! Ben zeer benieuwd naar het park. Heb er goede dingen over gehoord.
Wij hebben destijds twee dagen in het park doorgebracht en rulantica niet gedaan.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:43 schreef hilliebillie het volgende:
In juni een weekend gepland naar Europapark met de kinderen (12 en 14). M’n man is dan een weekend weg met vrienden en aangezien hij niet van pretparken houdt dus een uitgelezen kans om daar naar toe te gaan.
Omdat we maar een weekend hebben zal het best een ‘pittig’ weekend worden. Vrijdagmiddag die kant in. Minimaal 5,5 uur rijden. Maar daar zullen nog files en stops bij komen. Dus in de avond daar niks meer doen.
Dan twijfel ik nog een beetje over twee dagen pretpark en zaterdagavond rulantica of alleen zaterdag pretpark en zondag rulantica.
Of rulantica helemaal overslaan en alleen twee dagen pretpark. Zondag wil ik rond 16.00 toch wel daar weer vertrekken ivm de reistijd. Ik ben zelf wel vrij de dag er na, maar de kinderen niet. Al kunnen die natuurlijk slapen in de auto.
Ik heb er wel zin in! Ben zeer benieuwd naar het park. Heb er goede dingen over gehoord.
Zijn er niet juist heel veel huisjes/appartementen/kleinere parken die in de zomer een goedkoper tarief hanteren om toch een redelijke bezetting te hebben? Zo was het een jaar of tien geleden nog wel.quote:Op woensdag 20 mei 2026 16:00 schreef exode het volgende:
Iemand ervaring met Winterberg in de zomer?
We zijn verschillende mogelijkheden aan het bekijken, in Oostenrijk zit vrijwel alles wat ons aanstaat al vol of is het verplichte aankomst op zaterdag.
Maar ik lees zoveel slechte reviews over Landal in Winterberg (en CP kijk ik niet eens naar) en heel veel keuze lijkt er niet te zijn.
Ik heb toevallig die Center Parcs daar wel eens gedaan en die is me wel meegevallen, en dat zeg ik als iemand die een gloeiende hekel heeft aan alles wat Center Parcs is (vies, verouderd, druk en te duur voor wat je krijgt).quote:Op woensdag 20 mei 2026 16:00 schreef exode het volgende:
Iemand ervaring met Winterberg in de zomer?
We zijn verschillende mogelijkheden aan het bekijken, in Oostenrijk zit vrijwel alles wat ons aanstaat al vol of is het verplichte aankomst op zaterdag.
Maar ik lees zoveel slechte reviews over Landal in Winterberg (en CP kijk ik niet eens naar) en heel veel keuze lijkt er niet te zijn.
Ik kijk naar parken met wat faciliteiten maar die zijn best aan de prijs in de zomervakantie.quote:Op woensdag 20 mei 2026 17:22 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Zijn er niet juist heel veel huisjes/appartementen/kleinere parken die in de zomer een goedkoper tarief hanteren om toch een redelijke bezetting te hebben? Zo was het een jaar of tien geleden nog wel.
Eens! Dat is echt een prima CP. Erachter is een enorme grote en toffe speeltuin. Winterberg is echt ook leuk in de zomer.quote:Op woensdag 20 mei 2026 17:35 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik heb toevallig die Center Parcs daar wel eens gedaan en die is me wel meegevallen, en dat zeg ik als iemand die een gloeiende hekel heeft aan alles wat Center Parcs is (vies, verouderd, druk en te duur voor wat je krijgt).
De zomer is best goed toeven daar. Veel natuur en plekken voor kinderen. Ik deed die Center Parcs toen omdat de kinderen zo'n aqua mundo wilden doen en ik gewoon in de bergen wilde wandelen![]()
Als Eemhof de standaard is, dan valt Winterberg heel erg mee.
Nee, geen enkel glas waar ik in zat, het is natuurlijk ook wel vaak een soort winterbestemming en de huisjes waar wij zaten waren redelijk recent opgeknapt.quote:Op woensdag 20 mei 2026 19:40 schreef exode het volgende:
Hoe zijn de bedden bij deze CP? In de 2e slaapkamer 'plastic' en zoals de CP's waar we geweest zijn ramen met enkel glas?
Onze ervaringen met CP zijn echt zo enorm slecht dat ik verloofde niet meekrijg. (En mezelf eigenlijk ook niet meer)
nou, het is opgelost. Wonderlijk hoe een juiste medewerker aan de telefoon een verschil kan maken.quote:Op donderdag 21 mei 2026 22:53 schreef FlyingFish het volgende:
Dat is wel zuur Knut. Is alles annuleren nog een optie? Of anders wellicht met de trein?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |