Hof van Saksen lijkt mij vooral geschikt wanneer er zwemdiploma’s zijn. Speeltuin wel prima vermaakquote:Op zondag 26 april 2026 13:36 schreef AgnesGru het volgende:
Wij twijfelen tussen Esonstad of Hof van Saksen, vakantie met een dreumes van 1,5 jaar. Wat zou het leukste zijn?
Ander park is natuurlijk ook goed. Lichte voorkeur voor Nederland.
Edit: komende maand vakantie.
Esonstad heb ik geen ervaring mee. Hof van Saksen inmiddels 4x geweest, tussen 0 en 3, nooit tegen gevallen.quote:Op zondag 26 april 2026 13:36 schreef AgnesGru het volgende:
Wij twijfelen tussen Esonstad of Hof van Saksen, vakantie met een dreumes van 1,5 jaar. Wat zou het leukste zijn?
Land van Bartje.quote:Op zondag 26 april 2026 13:36 schreef AgnesGru het volgende:
Dat ja, Inmiddels 4x geweest in de 2,5 jaar kind.quote:Op zondag 26 april 2026 19:45 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Land van Bartje.
Dat is echt leuk voor die leeftijd.
Met ponies enzo. En speeltuinen. En stukken goedkoper.
En prima (ruime- halve boerderij)huisjes en veel betaalbaarder dan het Hof van Saksen.quote:Op zondag 26 april 2026 19:56 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat ja, Inmiddels 4x geweest in de 2,5 jaar kind.
Heel leuk park met overdekte zandbak, goud.
Omgeving ook (Kabouterland en Wonderwereld zijn allebei leuk voor halve dag vermaak).
Hof van Saksen viel mij echt tegen qua huisjes voor dat geld ja. Mislukt concept sowieso (huisjes voor rijke mensen)quote:Op zondag 26 april 2026 19:57 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
En prima (ruime- halve boerderij)huisjes en veel betaalbaarder dan het Hof van Saksen.
Zal dat van de pony's maar niet tegen mijn man zeggenquote:Op zondag 26 april 2026 19:45 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Land van Bartje.
Dat is echt leuk voor die leeftijd.
Met ponies enzo. En speeltuinen. En stukken goedkoper.
Dan zit je in de verkeerde huisjes. Die boerderijen zijn echt fijn! Heel schoon en netjes, auping bedden, uitgebreid servies. En heel duurquote:Op zondag 26 april 2026 20:28 schreef Piles het volgende:
[..]
Hof van Saksen viel mij echt tegen qua huisjes voor dat geld ja. Mislukt concept sowieso (huisjes voor rijke mensen)
Bij Land van Bartje betalen wij overigens wel voor locatie van het huisje: het is best een groot park en die van ons wil vaak niet meer in de buggy. Dus veel dragen, en dus graag huisje dichtbij centrum. Is sowieso chill voor alles
Daar was ik al bang voor inderdaad.quote:Op zondag 26 april 2026 20:47 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dan zit je in de verkeerde huisjes. Die boerderijen zijn echt fijn! Heel schoon en netjes, auping bedden, uitgebreid servies. En heel duur
Maar Hof van Saksen wordt pas echt leuk vanaf een jaar of 8, als ze echt alles kunnen doen inclusief de academies. De glijbanen hebben flinke lengte eisen en het kinderbad ziet er leuk uit maar stelt weinig voor. De indoorspeeltuin is een standaard monkeytown, wel met apart dreumesdeel. Maar voor wat je ervoor betaalt en de faciliteiten waar je van gebruik kunt maken is het met jonge kinderen niet de moeite waard imo. Restaurants zijn ook allemaal net wat luxer met een ander soort kaart, daar moet je ook van houden. Ook het grand café is chiquer eten dan bij een willekeurige van der Valk. Geen saté maar chateaubriand bijvoorbeeld. Mijn schoonfamilie vindt het een geweldig park. Ik vind het leuk zolang zij betalen
Esonstad ben ik nooit geweest.
In de periode dat wij gaan, zijn de huisjes die vrij zijn bij Land van Bartje duurder dan Hof van Saksen (is dan wel voor meer personen).quote:Op zondag 26 april 2026 19:57 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
En prima (ruime- halve boerderij)huisjes en veel betaalbaarder dan het Hof van Saksen.
Dank je, ga er even naar kijkenquote:Op zondag 26 april 2026 21:55 schreef FlyingFish het volgende:
Wij zijn met drie kinderen onder de twee naar Landal Aelderholt geweest. Die hebben een grote indoor speeltuin, een simpel zwembad (goed genoeg voor kleintjes) en de (toen) nieuwe huisjes zijn top (en de oudere huisjes ook prima). Ze hebben een kleine kinderboerderij en terrasje. Leuke uitvalsbasis voor een dagje Plopsaland evt. Alleen in de directe omgeving is niet zoveel te doen.
Maar ik denk dat met een kind van 1,5 je op vrijwel elk Landalpark goed zit. Kijk vooral naar wat je zelf belangrijk vindt, mijn kinderen vonden gewoon fulltime hun ouders en even zwemmen al enorm leuk. Pas vanaf een jaar of 3 werden andere dingen ook belangrijk.
Vind Landal echt stukken minder dan Centerparcs. Vooral zwembad is erg matig voor het geld dat je betaaltquote:Op zondag 26 april 2026 21:55 schreef FlyingFish het volgende:
Wij zijn met drie kinderen onder de twee naar Landal Aelderholt geweest. Die hebben een grote indoor speeltuin, een simpel zwembad (goed genoeg voor kleintjes) en de (toen) nieuwe huisjes zijn top (en de oudere huisjes ook prima). Ze hebben een kleine kinderboerderij en terrasje. Leuke uitvalsbasis voor een dagje Plopsaland evt. Alleen in de directe omgeving is niet zoveel te doen.
Maar ik denk dat met een kind van 1,5 je op vrijwel elk Landalpark goed zit. Kijk vooral naar wat je zelf belangrijk vindt, mijn kinderen vonden gewoon fulltime hun ouders en even zwemmen al enorm leuk. Pas vanaf een jaar of 3 werden andere dingen ook belangrijk.
Landal heeft goede huisjes en matig zwembad (enkele uitzonderingen daargelaten), centerparcs heeft goede zwembaden en matige huisjes (de dure nieuwe uitgezonderd). Met een kind van 1,5 heb je niks aan wildwaterbanen en glijbanen, maar is een fijn huisje belangrijker imo.quote:Op zondag 26 april 2026 22:34 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Vind Landal echt stukken minder dan Centerparcs. Vooral zwembad is erg matig voor het geld dat je betaalt
Vind de huisjes meer dan prima bij cp hoor. Laatste 4 jaar 12 x geweest. Zit er as we speak ( de Peel ). Hopelijk verbouwen ze dit zwembad eens want de Peel heeft echt een giga saai zwembadquote:Op zondag 26 april 2026 22:52 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Landal heeft goede huisjes en matig zwembad (enkele uitzonderingen daargelaten), centerparcs heeft goede zwembaden en matige huisjes (de dure nieuwe uitgezonderd). Met een kind van 1,5 heb je niks aan wildwaterbanen en glijbanen, maar is een fijn huisje belangrijker imo.
Zelf ga ik ook liever naar centerparcs dan naar Landal vanwege het zwembad idd, maar mijn kinderen hebben ook de leeftijd daarvoor, en mij maakt het huisje niet zoveel uit zolang het maar past.
We zitten op uitnodiging maar wij vinden zwemmen ook leukquote:Op zondag 26 april 2026 22:59 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Niet alle kinderen willen eindeloos naar dat zwembad.
En dat is wel waar je voor betaalt.
Ken je kind, dus.
Mij doe je er geen plezier mee. Alleen die drukte, de chloordampen en het geluid al. Brr..quote:Op zondag 26 april 2026 23:00 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
We zitten op uitnodiging maar wij vinden zwemmen ook leukBen benieuwd of de Peel dat nog eens gaat aanpakken
Dat vond ik trouwens ook een heel leuk park met goede luxe huisjes. Landal Orveltermarke. Mooie omgeving ook.quote:Op maandag 27 april 2026 10:25 schreef Irritatie100 het volgende:
Nog maar even een duit in het zakje, wij zijn begin dit jaar naar Landal Orveltermarke geweest. Prima betaalbaar terwijl we een extra luxe huisje hadden, heel veel activiteiten op het park (ook gratis) en gelegen in een mooie omgeving. Dat beviel prima en dat doet Landal eigenlijk altijd voor ons (ook toen we nog met z'n tweetjes waren).
Maar zoals eerder gezegd ga je niet naar Landal voor het zwembad. Dat was hier gewoon een klein, simpel badje met 1 eenvoudige glijbaan. Nou was onze dochter nog net geen 2 toen we er waren en dan is het meer dan prima. Ik denk echter dat we inderdaad richting Center Parcs zullen gaan zodra de kleine dame kan zwemmen en oud genoeg is om zelfstandig rond te banjeren terwijl wij op een bedje liggen. Zo'n tropisch zwemparadijs met wildwaterbanen vond ik vroeger zelf ook altijd heel leuk en als ik nu al zie hoe leuk de kleine dame het vindt om te zwemmen denk ik dat dat met haar niet anders gaat zijn.
Nou ja, ik overdreef wat, tuurlijk is het handig. Maar de implementatie bij Orveltermarke is gewoon stom zonder zo'n draaiknop. En bijvoorbeeld ook dat het op basis van Bluetooth is en niet op basis van NFC. We zaten ook een keer in de app te kijken wat de activiteiten waren en toen ging de deur ineens openquote:Op maandag 27 april 2026 11:26 schreef Piles het volgende:
@:Irritatie100 Land van Bartje heeft dat systeem ook, met digitale sleutel. Ik vind het wel chill, nooit in de rij voor de receptie. En slagboom vanaf paar meter afstand open
Maar daarmee kon je binnen wel gewoon de deur op nachtslot draaien, met draaiknop. Zonder is idd wel onhandig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |