abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221417896
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 08:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zoals je het vertelt, klinkt het inderdaad erg efficient en vooral gericht op zo ontspannen mogelijk op vakantie gaan en zijn. Je reist dan ook in je eentje met drie kinderen, toch?
Dat klopt. Dus dan moet je het jezelf wel zo makkelijk mogelijk maken. Als ik moet koken, opruimen, schoonmaken en tegelijkertijd drie kinderen in de gaten moet houden, dan is het niet echt vakantie meer. En met vier zware koffers slepen, dat is ook niks.
  Moderator vrijdag 24 juli 2026 @ 08:56:38 #252
5428 crew  miss_sly
pi_221417920
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 08:49 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat klopt. Dus dan moet je het jezelf wel zo makkelijk mogelijk maken. Als ik moet koken, opruimen, schoonmaken en tegelijkertijd drie kinderen in de gaten moet houden, dan is het niet echt vakantie meer. En met vier zware koffers slepen, dat is ook niks.
Nee, dat klopt. Je hebt helemaal gelijk en doet het slim.

Wij zijn altijd met twee volwassenen en een kind, dat is toch een heel ander verhaal. Dan is relaxt met de auto reizen en op een camping staan prima te doen. Hoewel, sinds onze dochter wat ouder is en niet zo nodig contacten hoeft te maken (akwaaard!!) maken we rondreizen met de auto, en dat bevalt ook wel erg goed. En dan zoeken we leuke, fijne hotels uit.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 24 juli 2026 @ 08:57:01 #253
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221417921
@Tink89 Je noemt Les Alicourts al jaren en ik snap niet zo goed waarom je persé je vast wel leggen op die ene camping. Er zijn zoveel fijne campings in Frankrijk die ongeveer hetzelfde bieden.

Wij waren vorig jaar in de meivakantie bij de Loire en vonden het er echt mega saai. Zowel landschappelijk gezien als reuring. Die is er in mei zeker niet, het was enorm doods dus ik zou vooral hoogzomer aanraden als je daar heen wilt.

Bretagne is veel interessanter en heeft ook veel van die grote campings met waterparadijzen etc bijvoorbeeld.

Wij zijn net in Frans en Spaans Baskenland geweest en ik zeg het niet snel maar hier gaan we nog een keer naar terug. Niet zo bloedheet en droog maar groene heuvels, ander publiek dan Nederlanders en veel te doen. Ik ben een beetje verliefd geworden op San Sebastian.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 24 juli 2026 @ 08:59:26 #254
244125 laziness
pi_221417925
En ik zoek nog een weekje in Zwitserland of Oostenrijk in augustus maar godzakke wat is het duur allemaal.
  Moderator vrijdag 24 juli 2026 @ 09:07:21 #255
5428 crew  miss_sly
pi_221417944
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 08:57 schreef laziness het volgende:
@:Tink89 Je noemt Les Alicourts al jaren en ik snap niet zo goed waarom je persé je vast wel leggen op die ene camping. Er zijn zoveel fijne campings in Frankrijk die ongeveer hetzelfde bieden.

Wij waren vorig jaar in de meivakantie bij de Loire en vonden het er echt mega saai. Zowel landschappelijk gezien als reuring. Die is er in mei zeker niet, het was enorm doods dus ik zou vooral hoogzomer aanraden als je daar heen wilt.

Bretagne is veel interessanter en heeft ook veel van die grote campings met waterparadijzen etc bijvoorbeeld.

Wij zijn net in Frans en Spaans Baskenland geweest en ik zeg het niet snel maar hier gaan we nog een keer naar terug. Niet zo bloedheet en droog maar groene heuvels, ander publiek dan Nederlanders en veel te doen. Ik ben een beetje verliefd geworden op San Sebastian.
Wat grappig, wij gaan ook die kant op dit jaar.

We vertrekken volgende week, paar dagen Bretagne, dan paar dagen Dordogne en dan door naar Spanje. Het vriendje zit dan met zijn familie in de buurt van Bilbao, en wij brengen haar daar ook heen om dan nog een paar dagen samen te reizen. San Sebastian en Nimes staan op het programma. Eigenlijk wil ik ook een dag wandelen in de Pyreneën.
pi_221417994
Voor melkvrije producten zou ik de oversteek maken naar Zweden. We moeten hier echt ons best doen om niet steeds per ongeluk lactosevrije melk en dergelijke te kopen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_221418107
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 09:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
Voor melkvrije producten zou ik de oversteek maken naar Zweden. We moeten hier echt ons best doen om niet steeds per ongeluk lactosevrije melk en dergelijke te kopen.
Ooooh het lactosevrije ijs in Zweden :) Heerlijk!
1 van de vele redenen waarom Zweden hoog op ons lijstje staat; veel keuze in lactosevrij.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 10:23:46 #258
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_221418209
quote:
@:Tink89 Je noemt Les Alicourts al jaren en ik snap niet zo goed waarom je persé je vast wel leggen op die ene camping. Er zijn zoveel fijne campings in Frankrijk die ongeveer hetzelfde bieden.

Bretagne is heerlijk, Normandië ook. Niet te warm, niet te fris en een mooie combinatie tussen cultuur en ontspanning, voor elk wat wils O+. En ook niet super ver rijden.
KuikenGuppy
  Moderator vrijdag 24 juli 2026 @ 10:37:00 #259
5428 crew  miss_sly
pi_221418274
quote:

Wat ik me afvroeg: hebben jullie nog iets meegekregen van bosbranden? On route bijvoorbeeld
  vrijdag 24 juli 2026 @ 12:43:04 #260
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221418925
Wij waren erg tevreden met Sandaya Le Grande Dague in de Dordogne (is inmiddels wel ruim 5 jaar geleden dat we daar voor het laatste waren en in een stacaravan). In de Dordogne heb ik ook hele lijsten van leuke uitstapjes trouwens.

Bretagne ook erg mooi en genoeg te doen.

@Halcon ik vind dat je een slimme manier van reizen hebt gevonden die voor jullie allemaal ontspannen is.
pi_221418983
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 08:09 schreef Halcon het volgende:
Met de auto doe ik sowieso niet met drie kinderen. Dat is me veel te veel gedoe. Tot nu toe vinden ze het allemaal geweldig en zitten ze amper op de telefoon. Alleen in het vliegtuig.

Ik kies voor vliegen. Liefst een wat langere vlucht, korte vluchten vind ik teveel gedoe. Met de taxi naar het vliegveld zodat ze me zo ongeveer bij de incheckbalie afzetten in plaats van dat ik moet zeulen met koffers. Ik ga mooi op tijd zodat ik niet hoef te haasten. In de lounge zitten, zodat ze wat kunnen eten en drinken. Vlieg bij voorkeur vanaf Frankfurt wat ik veel overzichtelijker en fijner vind dan Schiphol.

Ik vind het relaxter dan thuis zitten met de vakantie. Warme bestemming zodat ik geen jassen en warme kleren mee hoef te nemen. Maximaal twee grote koffers en handbagage.
Handig.
Wat kost dat nou zo allemaal, een taxi naar Frankfurt lijkt me niet goedkoop. Maar het klinkt goed.
Vakman pur sang
pi_221419239
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 12:52 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Handig.
Wat kost dat nou zo allemaal, een taxi naar Frankfurt lijkt me niet goedkoop. Maar het klinkt goed.
Het kost een hoop geld alles bij elkaar (Reis, hotel etc), maar dan is het wel te doen alleen met drie kinderen en is het ook nog echt een vakantie.

Aan de andere kant: taxi kost geld, maar dat kost met je eigen auto en parkeren natuurlijk ook wel. Zeker als je dichtbij de terminal wilt staan.
pi_221419259
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 08:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nee, dat klopt. Je hebt helemaal gelijk en doet het slim.

Wij zijn altijd met twee volwassenen en een kind, dat is toch een heel ander verhaal. Dan is relaxt met de auto reizen en op een camping staan prima te doen. Hoewel, sinds onze dochter wat ouder is en niet zo nodig contacten hoeft te maken (akwaaard!!) maken we rondreizen met de auto, en dat bevalt ook wel erg goed. En dan zoeken we leuke, fijne hotels uit.
Met twee of alleen, dat scheelt en een of drie kinderen inderdaad ook wel. :)

Mijn zoontje heeft ook nog eens ASS en een van mijn dochters ADHD, dus ik moet altijd wel even goed kijken en organiseren zodat het te doen is allemaal.

Speelt ook wel mee met keuzes. Met de camper wil ik sowieso nog weleens proberen, maar dan begin ik dichtbij huis. Als het dan niks uithaalt, ben ik zo weer thuis. Je hebt hier vlakbij best aardige plekken om met een camper te staan.
pi_221419303
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 13:16 schreef Halcon het volgende:

[..]
Het kost een hoop geld alles bij elkaar (Reis, hotel etc), maar dan is het wel te doen alleen met drie kinderen en is het ook nog echt een vakantie.

Aan de andere kant: taxi kost geld, maar dat kost met je eigen auto en parkeren natuurlijk ook wel. Zeker als je dichtbij de terminal wilt staan.
Waar praten we over, ¤300 enkele reis?
Vakman pur sang
pi_221419346
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 13:29 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Waar praten we over, ¤300 enkele reis?
Ja, en dat is normaal dan nog wel iets meer. Iets er vanaf gekregen omdat ik vaker gebruik maak van dit taxibedrijf.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 14:45:01 #266
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221420027
Txs voor het meedenken!

Alicourtes heb ik al een paar keer genoemd, omdat het dichtbij is en betaalbaar. Maar de omgeving lijkt me saai…

Ik zie wat campings in Frankrijk betreft door de bomen het bos niet meer inderdaad. Maar door deze vakantie weten we wel dat we de activiteiten en het klimaat in Denemarken tof vinden (vliegeren, zeehonden, rust), maar dat we op deze camping denk ik niet meer terugkomen.

De activiteiten die we graag op vakantie doen, zijn vliegeren, zwemmen, kanoën, suppen enzovoorts. Maar oprechte vraag: waar begin je dan met zoeken?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 24 juli 2026 @ 16:26:58 #267
244125 laziness
pi_221420768
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 09:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat grappig, wij gaan ook die kant op dit jaar.

We vertrekken volgende week, paar dagen Bretagne, dan paar dagen Dordogne en dan door naar Spanje. Het vriendje zit dan met zijn familie in de buurt van Bilbao, en wij brengen haar daar ook heen om dan nog een paar dagen samen te reizen. San Sebastian en Nimes staan op het programma. Eigenlijk wil ik ook een dag wandelen in de Pyreneën.
Nimes is wel heel erg anders weer maar is ook leuk met de arena.

San Sebastian zit vol met pinxtos barretjes en belle epoque bouwstijl.
Panchineta halen bij Otaegui bakkerij. Ik eet nooit zoetigheid maar deze :9
Bayonne in Frankrijk is ook echt heel leuk.

quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 10:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat ik me afvroeg: hebben jullie nog iets meegekregen van bosbranden? On route bijvoorbeeld
Nul maar die zijn pas later ontstaan. Toen wij begin juli langs Bordeaux kwamen was er nog niks aan de hand. We zaten in de laatste week aan de cote d’azur dus we zijn ook via een hele andere route naar huis gegaan.
pi_221420773
Voor de jonge gezinnen die in Nederland willen blijven:
Dierenbos is voor kleine kinderen, die van beestjes houden, wel een leuke camping. Niet te lang, gewoon een weekje ofzo.
pi_221420775
Ik ga over een paar dagen met m'n zoontje naar Frankrijk toe, met de auto. :)
  vrijdag 24 juli 2026 @ 16:33:42 #270
244125 laziness
pi_221420803
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 14:45 schreef Tink89 het volgende:
Txs voor het meedenken!

Alicourtes heb ik al een paar keer genoemd, omdat het dichtbij is en betaalbaar. Maar de omgeving lijkt me saai…

Ik zie wat campings in Frankrijk betreft door de bomen het bos niet meer inderdaad. Maar door deze vakantie weten we wel dat we de activiteiten en het klimaat in Denemarken tof vinden (vliegeren, zeehonden, rust), maar dat we op deze camping denk ik niet meer terugkomen.

De activiteiten die we graag op vakantie doen, zijn vliegeren, zwemmen, kanoën, suppen enzovoorts. Maar oprechte vraag: waar begin je dan met zoeken?
De Dordogne heeft veel maar is stervensdruk. Rust ga je daar niet vinden. Wel heel veel Nederlanders. Hoef ik niet maar jij wel zo te lezen.

Begin eens op de sites van Sandaya of Yelloh. Hun campings passen wel bij je. Zij hebben altijd wel een kopje omgeving en dan kan je zien wat er te doen is.

Ik zoek zelf altijd eerst een gebied uit die ik interessant vind en ga dan pas op zoek naar campings.
Maar tegenwoordig helpt chat gpt ook door alles er in te mikken en dan komt ie wel met een gebied en zelfs campings als je die eisen er in mikt.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 17:00:10 #271
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221421049
Er is ook een stuk Dordogne waar het juist helemaal niet druk is en je amper Nederlanders tegenkomt. Daar is verder ook amper iets te beleven.
pi_221421217
De omgeving van Rocamadour is erg mooi.
Die plaats zelf is wel iets drukker, maar verder in de omgeving is het een stuk rustiger en er is genoeg te zien. :)
Helaas kun je daar weinig activiteiten doen.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 17:23:33 #273
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_221421382
quote:

Ik begin zelf altijd met de regio. Dus in jouw geval, wil je zee, is een rivier of een mooi meer ook goed?
Ik begin vaak zo rond de herfstvakantie al met zoeken. Ik zit in wat facebookgroepen waar ik tips uit haal, al is het alleen al regio&activiteiten.

Denemarken bevalt ons erg goed trouwens, we zijn er nu 2 weken. Komende zondag naar Lego house, echt superveel zin in :D
  Moderator vrijdag 24 juli 2026 @ 18:14:07 #274
236264 crew  capricia
pi_221422076
quote:
Txs voor het meedenken!

Dat klinkt als de Ardèche. O+
Helaas zijn die grotere campings in Frankrijk wel vaak heel erg hutje mutje.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 24 juli 2026 @ 18:37:51 #275
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221422213
Da’s dan weer het voordeel van sandaya. Die hebben ook extra grote kampeerplekken. Ik ga bij hun en bij yelloh eens neuzen. Strand is geen must, maar vliegeren wel en dan kom je toch snel op strand uit…

Txs!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_221422382
Tof Douche, veel plezier! Vergeet niet de speurtocht/zoektocht te doen he! Batman is leuk om mee te starten.

Wij hebben heerlijk weer in Winterberg en er is ontzettend veel te doen. De afstanden vallen wel wat tegen. Ook omdat ons huisje (Landal) best ver van alles af ligt.

Maar goed we zijn nogal verwend de afgelopen jaren met alles op loopafstand of korte autoritje.
  Moderator vrijdag 24 juli 2026 @ 19:18:01 #277
236264 crew  capricia
pi_221422433
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 18:37 schreef Tink89 het volgende:
Da’s dan weer het voordeel van sandaya. Die hebben ook extra grote kampeerplekken. Ik ga bij hun en bij yelloh eens neuzen. Strand is geen must, maar vliegeren wel en dan kom je toch snel op strand uit…

Txs!
Succes, en laat je weten wat je uiteindelijk gekozen hebt?
Ben dol op Frankrijk. Maar mijn gezin wil altijd Oostenrijk/Zwitserland, dus ik pas me maar weer aan. :D

[ Bericht 5% gewijzigd door capricia op 24-07-2026 19:23:31 ]
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 24 juli 2026 @ 19:43:15 #278
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_221422599
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 19:07 schreef exode het volgende:
Tof Douche, veel plezier! Vergeet niet de speurtocht/zoektocht te doen he! Batman is leuk om mee te starten.

Wij hebben heerlijk weer in Winterberg en er is ontzettend veel te doen. De afstanden vallen wel wat tegen. Ook omdat ons huisje (Landal) best ver van alles af ligt.

Maar goed we zijn nogal verwend de afgelopen jaren met alles op loopafstand of korte autoritje.
Ja we hebben de hele dag voor lego house :D Minichef is ook al gereserveerd! En volgende week gaan we naar legoland O+
  vrijdag 24 juli 2026 @ 21:12:13 #279
208890 June.
Seriously?
pi_221423282
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 19:43 schreef douche-eendje het volgende:

Ik heb er ook zoveel zin in, wij gaan volgende week rondje Denemarken doen en eindigen met Legoland. O+
Wat is jullie ervaring met reserveren voor lego house en minichef? Ik zie overal dat je weken van tevoren moet boeken, maar ik kan alles nog kiezen voor onze data...
Shine bright like a diamond.
pi_221423478
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 21:12 schreef June. het volgende:

[..]
Ik heb er ook zoveel zin in, wij gaan volgende week rondje Denemarken doen en eindigen met Legoland. O+
Wat is jullie ervaring met reserveren voor lego house en minichef? Ik zie overal dat je weken van tevoren moet boeken, maar ik kan alles nog kiezen voor onze data...
Wanneer wil je naar Lego House? Als je meteen om 10 uur naar binnen wilt (wel aan te raden!) Zou ik op tijd boeken. Sommige dagen zijn snel vol, ook Mini chef. Maar je kan mini chef ook op een andere dag doen, los van Lego house.
pi_221423601
quote:
Ik dacht vorig jaar ook dat het meeviel, maar daardoor konden we uiteindelijk niet op de dag die ik in gedachten had naar Lego House (vanaf 10u). Minichef hebben wij los gedaan op een andere dag. Was wat mij betreft juist leuk, veel meer aandacht en energie voor.
pi_221423702
Mini chef kan je op die manier ook goed combineren met de buitenkant van Lego house. Klimmen, spelen, van het uitzicht genieten. En loop vanaf Lego house richting de bakker dan loop je langs de plek waar het begon voor Lego en waar de eerste 'fabriek' stond.

En Lego house raakt in de zomervakantie elke dag uitverkocht, dus reserveer echt.
pi_221424083
Sjaak en ik zijn met z’n tweetjes al een week met de camper in Engeland. Vrouw moest nog werken, die komt morgen. Dan hebben we nog 3 weken met z’n drietjes. We hebben al veel gezien en zijn helemaal verliefd geworden op het land O+

We staan niet op campings, maar op plekjes boven op heuvels of in bossen. Waar je je echt alleen op de wereld waant. En wat is iedereen hier vriendelijk O+
  zaterdag 25 juli 2026 @ 08:44:53 #284
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_221424699
quote:

[..]
Ik zou reserveren. Wij hebben tickets voor 10 uur en ook voor dezelfde dag mini chef gereserveerd, maar dat is vooral ook omdat we op een half uur rijden van Billund zitten. We hebben verder de hele dag de tijd voor Lego house :)

Vanaf volgende week zijn de openingstijden tijdelijk nog wat ruimer bij lego house, van 09:00-20:00 :s)

[ Bericht 8% gewijzigd door douche-eendje op 25-07-2026 08:50:45 ]
  zaterdag 25 juli 2026 @ 13:51:35 #285
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_221427966
Toen ik vorige week reserveerde voor Lego house (begin augustus zijn we daar) waren de beste starttijden al weg... Reserveren dus!

Iemand al ervaring met de Lego Masters workshops die ze aanbieden? Wij hebben nu de gevorderden sessie geboekt. Ben benieuwd.
pi_221430387
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 13:51 schreef mousemicky het volgende:
Toen ik vorige week reserveerde voor Lego house (begin augustus zijn we daar) waren de beste starttijden al weg... Reserveren dus!

Iemand al ervaring met de Lego Masters workshops die ze aanbieden? Wij hebben nu de gevorderden sessie geboekt. Ben benieuwd.
Wij hebben mee gedaan met de pilot en verloofde en Juul hebben die nog een keer gedaan. Is volgens mij een level lager. Was enorm leuk iig. Mooie ruimte ook :)
  zaterdag 25 juli 2026 @ 18:37:13 #287
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_221430629
Er waren idd drie levels. Beide jongens bouwen hier vaak en ingewikkelde dingen, en omdat gevorderd mocht vanaf 10 jaar hebben we die gekozen. Ben nu heel benieuwd igg!
  zaterdag 25 juli 2026 @ 21:14:14 #288
208890 June.
Seriously?
pi_221431877
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 21:29 schreef exode het volgende:

[..]
Wanneer wil je naar Lego House? Als je meteen om 10 uur naar binnen wilt (wel aan te raden!) Zou ik op tijd boeken. Sommige dagen zijn snel vol, ook Mini chef. Maar je kan mini chef ook op een andere dag doen, los van Lego house.
We zijn sowieso pas mid augustus in Billund, dus dat scheelt ook. We zijn er 5 volle dagen dus redelijk flexibel, ik zie dat ik elke dag nog rond 9.30u kan kiezen dus dat is relaxed. Toch maar reserveren dan.

Even bedenken wanneer we naar Legoland willen.
Shine bright like a diamond.
pi_221433773
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 23:30 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sjaak en ik zijn met z’n tweetjes al een week met de camper in Engeland. Vrouw moest nog werken, die komt morgen. Dan hebben we nog 3 weken met z’n drietjes. We hebben al veel gezien en zijn helemaal verliefd geworden op het land O+

We staan niet op campings, maar op plekjes boven op heuvels of in bossen. Waar je je echt alleen op de wereld waant. En wat is iedereen hier vriendelijk O+
Oh wat superleuk zeg! In welk gedeelte van Engeland ben je aan het rondreizen? En blijf je daar de gehele komende drie weken?

Mijn man is Engels en we komen er alleen om familie te bezoeken (= deprimerende en uitzichtloze omgeving) en het lijkt mij geweldig om een keer naar bijv. het Lake District te gaan.
pi_221433836
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 08:11 schreef DorothyGale het volgende:

[..]
Oh wat superleuk zeg! In welk gedeelte van Engeland ben je aan het rondreizen? En blijf je daar de gehele komende drie weken?

Mijn man is Engels en we komen er alleen om familie te bezoeken (= deprimerende en uitzichtloze omgeving) en het lijkt mij geweldig om een keer naar bijv. het Lake District te gaan.
We waren in het zuiden (Avebury, Reading, Cotswalds, Oxford) maar zijn nu onderweg naar Hadrians Wall. Gaan vanuit daar dan weer richting het zuiden.
We hebben geen vast plan, maar kijken naar wat we willen doen en naar het weer.
We zijn verliefd op dit land en op de mensen O+ We hebben echt een heel relaxte vakantie tot nu toe.
pi_221434486
Er is een vrij sterke lobby gaande in mijn gezin, dus ik vermoed zomaar dat ik volgende week ook (weer) in Legoland te vinden ben. :').

(Zuid-)Engeland is fantastisch, veel plezier!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 26 juli 2026 @ 11:52:37 #292
244125 laziness
pi_221435024
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 08:36 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
We waren in het zuiden (Avebury, Reading, Cotswalds, Oxford) maar zijn nu onderweg naar Hadrians Wall. Gaan vanuit daar dan weer richting het zuiden.
We hebben geen vast plan, maar kijken naar wat we willen doen en naar het weer.
We zijn verliefd op dit land en op de mensen O+ We hebben echt een heel relaxte vakantie tot nu toe.
Cornwall O+
  zondag 26 juli 2026 @ 17:22:58 #293
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_221438096
Overprikkeld op alle mogelijke manieren maar mijn hemel, wat was het Lego house tof. @exode, bedankt voor je tips eerder O+ we zijn gelijk blauw en groen gaan doen
pi_221439062
Wat tof douche!!
  zondag 26 juli 2026 @ 20:44:45 #295
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_221440818
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 19:08 schreef exode het volgende:
Wat tof douche!!
Ja we komen hier zeker over een paar jaar nog een keer :P. En het was fijn om er zo vroeg te zijn, we zijn bij blauw begonnen en daar was het zeker het eerste uur nog heel rustig. Stop motion filmpjes hebben we een paar keer gedaan en er is vooral heel, heel veel gebouwd. B heeft ook heerlijk naar alle bouwwerken zitten kijken. Het was echt een topdag O+
pi_221442145
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 23:30 schreef MevrouwCactus het volgende:

Engeland vind ik heel mooi, maar persoonlijk vind ik Schotland nog mooier. Wij hebben jaren geleden de north coast 500 gedaan en skye. Dat is tot nu toe mijn beste vakantie ooit. Onze dochter maak ik nog niet echt gelukkig met rondreizen. Dus zuid Schotland zal nog even moeten wachten.
  zondag 26 juli 2026 @ 23:22:30 #297
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_221442492
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 22:29 schreef LauriLynne het volgende:

[..]
Engeland vind ik heel mooi, maar persoonlijk vind ik Schotland nog mooier. Wij hebben jaren geleden de north coast 500 gedaan en skye. Dat is tot nu toe mijn beste vakantie ooit. Onze dochter maak ik nog niet echt gelukkig met rondreizen. Dus zuid Schotland zal nog even moeten wachten.
Hier ook een schotland fan. Hebben bijna elke regio wel gehad. Al een paar jaar 2 keer een weekje en evt een b&b onderweg voor de verdere locaties.

Dit jaar is het Argyll en het zuidwesten van de highlands. Plus als toetje de Hadrian wall op de terugweg. Lekker een dagje naar Vindolanda. En een dagje "vrij" rondkijken.

Maar het jaar dat we York en de Yorkshire Dales deden was ook goed uitstapje. Denk dat we veel zuidelijker niet gaan komen. Eerder nog een bootje extra naar Ierland.
pi_221448139
Zit al te kijken naar midden Juli volgend jaar Griekenland ofzo met zijn drieën all-inclusive met wat glijbanen etc. Wil ongeveer ¤1.000 p.p uitgeven. Lijkt nu al onmogelijk :') Alles wat enigzins goed eruit ziet is flink duurder.
pi_221448151
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 23:10 schreef Poepz0r het volgende:
Zit al te kijken naar midden Juli volgend jaar Griekenland ofzo met zijn drieën all-inclusive met wat glijbanen etc. Wil ongeveer ¤1.000 p.p uitgeven. Lijkt nu al onmogelijk :') Alles wat enigzins goed eruit ziet is flink duurder.
Ik zou dan voor Turkije gaan, lijkt me wel wat goedkoper dan Griekenland.
pi_221448159
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 23:11 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik zou dan voor Turkije gaan, lijkt me wel wat goedkoper dan Griekenland.
Al 3 x geweest
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')