Bijzonder. Ik bel altijd nummer 1 eerst, tenzij ik bijv weet dat het die ene dag in de week is dat de andere ouder thuis is.quote:Op maandag 1 september 2025 22:21 schreef hilliebillie het volgende:
Ze bellen toch altijd eerst mij op. Vind ik toch typisch, ik geef dat niet voor niks op
Oh daar heb ik helemaal niet bij stilgestaan.. de mijne is rechtsvelder en staat vooral naar de vogeltjes te kijkenquote:Op dinsdag 2 september 2025 00:16 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zou honkbal overigens juist niet aanraden bij hypermobiliteit. Daar heb ik echt wel flinke botsingen en blessures meegemaakt en je moet flink kunnen sprinten maar dan ook weer abrupt kunnen stoppen.
Ik was er niet bij gister, zoon was mee hem ophalen. Er zaten dus 5 kindjes apart, waaronder kleinzoon die in een hoekje was gaan zitten. En er idd niks van begrepen.quote:Op maandag 1 september 2025 22:21 schreef hilliebillie het volgende:
Hier gaf de (toen vrij nieuwe/jonge) leerkracht daarna ook toe dat ze verkeerd gehandeld had hoor door haar op te laten halen. Zij had aan haar collega gevraagd of ze nu de ouders moest bellen waarop haar collega ja zei. Haar collega dacht dat ze het vroeg om te bellen om in te lichten, terwijl zij het vroeg of ze moest bellen om op te halen. Dus daar zat de fout.
En als ik zelf gebeld was (of had op kunnen nemen want dat lukt meestal niet als ik aan het werk ben) dan had ik op dat moment al wel doorgevraagd. Maar oma is haar meteen gaan halen, al vond ze het ook wel apart.
Maar om kinderen nu zo in hokjes te gaan plaatsen, letterlijk dus dat vind ik wel heel kwalijk. Die kinderen snappen er niks van, al helemaal niet op die leeftijd.
(Hier hadden ze het trouwens in groep 8 en groep 6 voor het eerst. De jongste iets later nog een keer (waarschijnlijk ergens iets gemist tegen het eind van de behandeling??)
Over dat bellen naar de ouders trouwens, omdat ik op het werk m’n telefoon niet bij de hand heb, hebben we man als ‘ouder 1’ opgegeven op school. Waar bij vermeld stond dat ze altijd eerst ouder 1 proberen te bellen. (Man kan over het algemeen 95% van de tijd z’n telefoon oppakken tijdens het werk, en die weet dan wel weer of ik thuis ben of dat we oma ergens voor moeten bellen of het directe nummer van mn afdeling op mn werk (die ik op school niet heb opgegeven omdat ik zeer onregelmatig werk en der dus kans is dat ze me daar bellen als ik er niet zou zijn)). Ze bellen toch altijd eerst mij op. Vind ik toch typisch, ik geef dat niet voor niks op
quote:Op dinsdag 2 september 2025 06:58 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Oh daar heb ik helemaal niet bij stilgestaan.. de mijne is rechtsvelder en staat vooral naar de vogeltjes te kijken
Bang om een vogeltje te raken?quote:Op dinsdag 2 september 2025 06:58 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Oh daar heb ik helemaal niet bij stilgestaan.. de mijne is rechtsvelder en staat vooral naar de vogeltjes te kijken
Haha die kijken wel uitquote:Op dinsdag 2 september 2025 08:30 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Bang om een vogeltje te raken?
Ah, vandaar dat zoon nooit luizen heeft gehad, gelquote:Op dinsdag 2 september 2025 08:27 schreef Troel het volgende:
Tea Tree Olie heb ik wel vaker gehoord, maar geen idee of het echt werkt hoor. Na al die jaren luizenmoeder is mijn ervaring dat een flinke dot gel ook helpt want dat vinden ze niet lekker ofzo. Hoe minder troep er in het haar zit, hoe beter voor die beestjes.
Hier wel een keer luizen aangetroffen bij kinderen en die hoopten naar huis te mogen, maar hadden pechTja, groep 8, dan krijg je dat. Wat ik wel heerlijk vond was dat er dus helemaal niet panisch over gedaan werd of iemand raar aangekeken werd vanwege die luizen.
En dans. Musical is de combinatie van drie disciplines: toneelspel, dans en zang. En daarmee echt anders dan enkel toneel. Het hangt een beetje af van de musical hoe veel er gedanst wordt wel... Ik ben dit jaar gestart bij een musicalgezelschap dat vorig jaar Kinky boots speelde. Dat is heel veel dans en retestrakke choreo. Dit jaar spelen we bad girls en da's vooral sfeer, beweging, een karakter neerzetten. Minder strak dus.quote:Op maandag 1 september 2025 20:02 schreef Ynske het volgende:
[..]
Volgens mij is musical t zelfde als toneel alleen met zingen erbij.
Maar die kleine van Ynske is nog niet zo heel oud, dus gok dat het vooral spelenderwijs dat soort dingen leren isquote:Op dinsdag 2 september 2025 08:49 schreef Tink89 het volgende:
[..]
En dans. Musical is de combinatie van drie disciplines: toneelspel, dans en zang. En daarmee echt anders dan enkel toneel. Het hangt een beetje af van de musical hoe veel er gedanst wordt wel... Ik ben dit jaar gestart bij een musicalgezelschap dat vorig jaar Kinky boots speelde. Dat is heel veel dans en retestrakke choreo. Dit jaar spelen we bad girls en da's vooral sfeer, beweging, een karakter neerzetten. Minder strak dus.
Oh en we moesten dus auditie doen als je een hoofdrol of bijrol wil... maar ik ben nieuw en had nergens op gerekend. 35 deelnemers, een stuk of 8 substantiële rollen. En ik heb er eentjeIk ben een zwaar christelijke kleptomaan en mag 'freedom road' helemaal alleen zingen. Supervet en doodeng. Gelukkig hebben we nog een week of 40 aan repetities te gaan.
Truequote:Op dinsdag 2 september 2025 09:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Tea three meuk deed ik hier door de conditioner en in het haar deed ik haarlak.
Je houdt die vieze beesten toch niet tegen, maar proberen kan geen kwaad 😜
Hier kwam het ook niet vaak voor hoor.quote:Op dinsdag 2 september 2025 07:48 schreef BE het volgende:
[..]
Maar idd, met een goeie sliding op 2 of 3 krijgen knieën en enkels flinke klappen te verduren.
Hier ben ik ook nr2 om te bellen maar dat gaat er echt slecht in. Alsof ze denken dat wij het per ongeluk verkeerd ingevuld hebben ofzo, het staat er toch echt.
Gelukkig komt het niet veel meer voor. Vaak als we vergeten zijn hem af te melden voor huiswerkbegeleiding ofzo.
Bij ons werken ze vanaf de mini's (en die zijn 4 en 5 geloof ik) wel echt toe naar een voorstelling. Geen audities enzo, maar wel de drie disciplines. Dus zangles, dansles en toneelles en dan de voorstelling spelen in het echte theater.quote:Op dinsdag 2 september 2025 09:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar die kleine van Ynske is nog niet zo heel oud, dus gok dat het vooral spelenderwijs dat soort dingen leren isToch? Ik bedoel, dit kan je nog niet van die leeftijd verwachten toch
Oh boy, nou ben ik jaloers, ondanks het vele pc werkquote:Op dinsdag 2 september 2025 11:21 schreef SaskiaR het volgende:
Tegenwoordig is archeoloog vooral heel veel achter de computer zitten om al je vondsten in GIS te verwerken![]()
's Ochtends vroeg opstaan om voor de ergste hitte te gaan graven, tot 12 uur graven in de alsnog vreselijke hitte, de hele middag GISsen en daarna zuipen. Eén keer een opgravingscampagne gedaan en toen wist ik weer waarom ik historica ben geworden
Ik ben dus historica geworden, dus ik zit voornamelijk te lezen en schrijven achter de computerquote:Op dinsdag 2 september 2025 13:56 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Oh boy, nou ben ik jaloers, ondanks het vele pc werkGoed, niet op de hitte, dat dan weer niet
Waar ben je nu aan het opgraven?
Vroeger leek Egypte meNu ben ik meer geïnteresseerd in de vikingtijd en de UK. Blijf het echt jammer vinden want het lijkt me nog steeds echt heel tof
Historica is ook echt gaaf. Ik kan sowieso met mijn heup niet meer lekker uit de voeten. Hurken kan ik niet meer, bijvoorbeeld en dat maakt graven best lastig.quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:00 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ik ben dus historica geworden, dus ik zit voornamelijk te lezen en schrijven achter de computer
De ene keer dat ik aan een opgraving heb deelgenomen was in de bergen in midden-Italië.
Als je het nog steeds leuk vindt, kan je natuurlijk ook re-enactment gaan doen, dat heb ik ook een tijdje gedaan.
Geen musical of toneel voor jou dusquote:Op dinsdag 2 september 2025 16:14 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Historica is ook echt gaaf. Ik kan sowieso met mijn heup niet meer lekker uit de voeten. Hurken kan ik niet meer, bijvoorbeeld en dat maakt graven best lastig.
Heb je ook echt wat kunnen ontdekken?
Wat ik ook zo mooi vind is dat bij het verbouwen van oude panden, nog steeds spullen worden gevonden van eeuwen geleden. Het idee, dat dat zolang ergens gelegen heeft, dat heel vroeger iemand daar gebruik van heeft gemaakt![]()
Ik keek voor re-enactment maar dat is echt niets voor mij. Ik vind acteren op welke manier dan ook, vreselijk
Oooh, nooooquote:Op dinsdag 2 september 2025 16:21 schreef Troel het volgende:
[..]
Geen musical of toneel voor jou dus
Je kunt beter nu ziek worden, dan ben je vrijdag wellichjt beterquote:Op dinsdag 2 september 2025 16:49 schreef Schanu het volgende:
Wat gaan ze op dit opvang heftig om met luizen zegOp school krijgen we een berichtje in parro met de melding dat er luizen zijn geconstateerd. In de kleuterklas kregen we die zo'n beetje maandelijks, in groep 3 nog een paar keer maar vanaf groep 4 bij de oudste niet meer gelukkig. Ik zat een keer met haar bij de kapper, toen die neten ontdekte. Oepsie. Gelukkig vond ze het geen enkel probleem. Verder hebben die van mij nog nooit luizen gehad, maar wij behandelden destijds ook heel vaak proactief (want alleen van het idee krijg ik al jeuk).
Ik wilde vroeger ook archeoloog wordenToen we verhuisden (ik was 12) heb ik de hele achtertuin mogen omspitten op zoek naar mooie vondsten. Heb heel wat (ikea en hema) servies gevonden
En toen ik ontdekte dat ons huis in de WO2 als ziekenboeg werd gebruikt voor Duitse soldaten (wat opzich al te gek was, want ik was als kind al gefascineerd door WO2), heb ik weken gezocht naar bewijs in de kruipkelder. Niks gevonden uiteraard, maar toch was het prachtig
![]()
Exode, wat fijn dat Stedin toch heeft besloten om te komen controleren!
Ik werd vanmorgen wakker met een verstopte neus, en heb nu spierpijn, kaakpijn, een rauwe keel, hoofdpijn en hik qua temperatuur tegen koorts aan. De 8 jarige is ook niet fit. School is duidelijk weer begonnen! Maar ik heb vrijdag een bruiloft dus kan het mij echt niet veroorloven om ziek te worden
Jeetje @BE, wat snel ineens. Gecondoleerd 😘🕯quote:Op dinsdag 2 september 2025 20:05 schreef BE het volgende:
En toen ineens ging het bizar rap achteruit met de gezondheid van mijn vader en is hij vanmiddag heel rustig overleden...
Het gevoel dat nu overheerst is rust... we hebben ons zoveel zorgen gemaakt de afgelopen 3-4 maanden.
En het idee dat onze ouders nu weer samen zijn. Ik ben niet mega-spiritueel, maar als ik aan ze denk, dan zie ik ze samen ergens in Zuid-Frankrijk lekker genieten.
Sterkte en gecondoleerd en hopelijk kun je zelf ook een beetje genieten van de rust en de vrede die dit geeftquote:Op dinsdag 2 september 2025 20:05 schreef BE het volgende:
En toen ineens ging het bizar rap achteruit met de gezondheid van mijn vader en is hij vanmiddag heel rustig overleden...
Het gevoel dat nu overheerst is rust... we hebben ons zoveel zorgen gemaakt de afgelopen 3-4 maanden.
En het idee dat onze ouders nu weer samen zijn. Ik ben niet mega-spiritueel, maar als ik aan ze denk, dan zie ik ze samen ergens in Zuid-Frankrijk lekker genieten.
Sterkte voor julliequote:Op dinsdag 2 september 2025 20:05 schreef BE het volgende:
Gecondoleerdquote:Op dinsdag 2 september 2025 20:05 schreef BE het volgende:
Gecondoleerd en een dikke knuffelquote:Op dinsdag 2 september 2025 20:05 schreef BE het volgende:
Ach jeetje, wat verdrietig, al is het een heel mooie gedachte dat je ouders nu weer samen zijn (dat heeft mij ook wel troost gegeven destijds). Gecondoleerd en sterkte.quote:Op dinsdag 2 september 2025 20:05 schreef BE het volgende:
Thanx!quote:Op woensdag 3 september 2025 00:05 schreef FlyingFish het volgende:
En gefeliciteerd Mushanga! Ik zou gewoon fictieve namen voor je kleinzonen bedenken die je kunt gebruiken. Karel (de grote) en Pepijn (de korte) bijvoorbeeld
Een peuter die Ragnar heet, ik kan dat niet zo goed voor me zienquote:Op woensdag 3 september 2025 09:58 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Thanx!
Haha, zou ik kunnen doen idd. Ragnar en Rollo, Floki en LokiJammer dat Toto alleen titels heeft met vrouwennamen
![]()
Ik ga brainstormen, heb een jaar voordat beeb geen beeb meer is
Nee, das wel een dingetje iddquote:Op woensdag 3 september 2025 10:00 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Een peuter die Ragnar heet, ik kan dat niet zo goed voor me zien
quote:Op woensdag 3 september 2025 09:25 schreef exode het volgende:
Dus even in zijn klas gekeken. Die knul steekt boven alles en iedereen uit.
Vrienden van ons hebben een Ragnar, leuk ventje hoor <3quote:Op woensdag 3 september 2025 10:00 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Een peuter die Ragnar heet, ik kan dat niet zo goed voor me zien
Hoe lang is je zoon dan?quote:Op woensdag 3 september 2025 09:25 schreef exode het volgende:
Juul wil ook al heel lang oorbellen, maar ze mag ze van ons pas als ze 8 jaar is. Nog 10 maanden
Ik kreeg vandaag een tweede kans van B en nu vergat ik het niet. Dus even in zijn klas gekeken. Die knul steekt boven alles en iedereen uit.
Al even niet gemeten, maat 164 is te klein voor hem geworden iig.quote:Op woensdag 3 september 2025 10:34 schreef vencodark het volgende:
[..]
Hoe lang is je zoon dan?![]()
Groep 8 hè?
Ja, de verwachting van de kinderarts is dat hij dit jaar zijn echte puber groeispurt krijgt en de baard in de keel.quote:Op woensdag 3 september 2025 10:39 schreef Phaidra het volgende:
Als hij al even in de puberteit is, dan heeft hij natuurlijk ook zijn eerste grote groeispurt al gehad. Bizar hoeveel cm ze dan binnen een paar weken groeien.
A. is 12,5 en zit iets onder die 1.65, die had klasgenoten in groep 8 die al door de 1.75 zaten. Jongens en meiden!quote:Op woensdag 3 september 2025 10:36 schreef exode het volgende:
[..]
Al even niet gemeten, maat 164 is te klein voor hem geworden iig.
Hij komt bij mij tot mijn neus dus ik schat 1.65.
Dat was in mijn groep 8 ook. Ik ben sindsdien niet meer gegroeid, dus was toen ook al 1,72.quote:Op woensdag 3 september 2025 11:40 schreef vencodark het volgende:
[..]
A. is 12,5 en zit iets onder die 1.65, die had klasgenoten in groep 8 die al door de 1.75 zaten. Jongens en meiden!
Geloof dat er al gauw 5 leerlingen boven hem zaten.
Misschien een uitzonderlijk lange klas.
Maar jouw zoon moet nog 12 worden hè?
Ja joh, eind februari pas.quote:Op woensdag 3 september 2025 11:40 schreef vencodark het volgende:
[..]
A. is 12,5 en zit iets onder die 1.65, die had klasgenoten in groep 8 die al door de 1.75 zaten. Jongens en meiden!
Geloof dat er al gauw 5 leerlingen boven hem zaten.
Misschien een uitzonderlijk lange klas.
Maar jouw zoon moet nog 12 worden hè?
Onze kat heet Dibbes. Is een herplaatser dus toen ik aan mijn dochter vroeg hoe heet de nieuwe kat? riep ze enthousiast dipsaus. Ik schoot in de lach. Kind gepikeerd daarna zei ze heet was toch ook iets met saus. We noemen hem nu nog wel sausje.quote:Op woensdag 3 september 2025 15:59 schreef mousemicky het volgende:
Mooie naam toch voor een huisdier @:amaranta![]()
Hier wordt onze kat door de buurtkinderen Dipsaus genoemd. Ze heet Dipsie, maar blijkbaar heeft zoon één keer buiten "Dipsaus, eten" staan roepen, en dat is dat is blijven hangen bij de rest van de buurtkinderen. Ach ja, ze luistert naar beide niet, dus wat maakt t uit...
100%quote:Op woensdag 3 september 2025 15:04 schreef FlyingFish het volgende:
zeker weten dat die vader dit vooraf al had bedacht bij die naam!
Awwwquote:Op woensdag 3 september 2025 17:22 schreef F_r het volgende:
[..]
Onze kat heet Dibbes. Is een herplaatser dus toen ik aan mijn dochter vroeg hoe het de nieuwe kat riep ze enthousiast dipsaus. Ik schoot in de lach. Kind gepikeerd daarna zei ze heet was toch ook iets met saus. We noemen hem nu nog wel sausje.
Ik ben 1m53quote:Op woensdag 3 september 2025 13:25 schreef Phaidra het volgende:
Lol, ik ben 1.54 en ik kan zeggen dat dat ook op mijn 12e al klein was. Ik ben niet veel meer gegroeid daarna.
De oudste is me in de vakantie voorbij gegroeid. Dat vindt hij natuurlijk fantastisch![]()
.
En? Heeft ze oorbellen?quote:Op woensdag 3 september 2025 09:22 schreef Tink89 het volgende:
Gecondoleerd be, dat is inderdaad snel gegaan.
En Ynske, dat is zeker onhandig. Balen... Hopelijk snel opgelost.
Mijn dochter wil oorbellen. Dat wil ze al een tijd, maar ze durfde elke keer niet. Nu heeft ze sinds gisteren weer kort haar en wil ze ze echt echt echt zegt ze. Dus zo maar even de juwelier bellen.
Ja! Ik heb haar vanuit school gehaald en ze was al naar haar oorlellen aan het wijzen voor ze binnen gehoorafstand was. Ze vond het best spannend en er waren wat tranen, maar ze heeft zonder twijfelen hele lieve knopjes met roze steentjes uitgezocht en geen kik gegeven.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
quote:Op woensdag 3 september 2025 20:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hier ook altijd wel gedraaid, 2x per dag tegen vastzitten vd korsten. Maar goed oorbellen waren bij dochter drama qua genezen en dichtgroeien en we zijn er mee gestopt.
Mijn dochter is vandaag op kamp gegaan, In de stromende regen vertrokken ze op de fiets naar een dorp een half uur verderop... Mijn baarmoeder had kramp maar ze had er mega zin in, en toen ging om half 6 de telefoon... huilend dat ze mij zo miste en naar huis wilde.. *slik*
Poosje gepraat, gevraagd naar haar dag, wat ze gaan eten en wat er vanavond op het programma stond, en even samen ademhalingsoefeningen gedaan en toen werd ze wel rustiger...
Ik had vroeger ook mega heimwee en weet daarom dat ik haar niet help door haar op te halen en dat ze het waarschijnlijk ook vet leuk gaat hebben nog maar manman... mn kleintje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.knuf voor de rotdag…
Venus in pocketformaat
© loveli
quote:Op woensdag 3 september 2025 20:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hier ook altijd wel gedraaid, 2x per dag tegen vastzitten vd korsten. Maar goed oorbellen waren bij dochter drama qua genezen en dichtgroeien en we zijn er mee gestopt.
Mijn dochter is vandaag op kamp gegaan, In de stromende regen vertrokken ze op de fiets naar een dorp een half uur verderop... Mijn baarmoeder had kramp maar ze had er mega zin in, en toen ging om half 6 de telefoon... huilend dat ze mij zo miste en naar huis wilde.. *slik*
Poosje gepraat, gevraagd naar haar dag, wat ze gaan eten en wat er vanavond op het programma stond, en even samen ademhalingsoefeningen gedaan en toen werd ze wel rustiger...
Ik had vroeger ook mega heimwee en weet daarom dat ik haar niet help door haar op te halen en dat ze het waarschijnlijk ook vet leuk gaat hebben nog maar manman... mn kleintje
Komt goed 🧃SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben na de start van mijn menstruatie hooguit nog 1 cm gegroeid denk ikquote:Op woensdag 3 september 2025 22:37 schreef -Bubseltje- het volgende:
Dochter bijna 12 is nu 1.44 ongeveer en dat is klein in haar klas. Over een maand weer controle in het ziekenhuis benieuwd of ze nog wat is gegroeid (nu ze al een tijdje menstrueert)
Onafhankelijk van het materiaal? Want met goedkoop spul heb ik dat ook, en met zilver. Maar met titanium of echt goud (en dan niet verguld, maar massief) gaat het perfect.quote:Op donderdag 4 september 2025 09:17 schreef Mushanga71 het volgende:
Ach @:Phaidra, das ook best een kutgevoel wat je dan hebt. Maar, als het niet gaat op school, dan kan hij zich daar toch ziekmelden? Kan ook erg meevallen en dan is het straks weer over. Soms hebben ze een zetje nodig![]()
GM, nog even en dan is je meisje weer thuis. Knap wel dat ze toch blijft. Fijn dat je met haar hebt kunnen praten.
En kak van de auto. Hoop dat de reactie van je vader meevalt![]()
En oorgaatjes... Ik kreeg ze, na veel gezeur op mn 10e, toen vond mijn moeder me oud genoeg. Maar zodra er maar een oorbel in de buurt komt, krijg ik een dikke oorlel, kan er niks in doen. En dichtgroeien, hooo maarVind het wel jammer want ik hou van oorbellen.
Ja, later afmelden kan natuurlijk ook, dat heb ik hem ook gezegd. Maar dat voelt voor hem blijkbaar anders, alsof een keuze voor school dan direct definitief is. Misschien vindt hij het lastig of vervelend om uiteindelijk zelf tussentijds te besluiten wanneer het écht niet meer gaat. Of vindt hij het spannend om zich dan te melden bij de administratie (dat herken ik wel van mezelf, ik was altijd heel onzeker).quote:Op donderdag 4 september 2025 09:17 schreef Mushanga71 het volgende:
Ach @:Phaidra, das ook best een kutgevoel wat je dan hebt. Maar, als het niet gaat op school, dan kan hij zich daar toch ziekmelden? Kan ook erg meevallen en dan is het straks weer over. Soms hebben ze een zetje nodig![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gaatje moet ik niet meer. Ooit graag gaatjes gewild, gekregen en na een paar weken ingegroeide zweerknopjes. Dat zou niet moeten kunnen zij "men".. Maar ik krijg nu al jeuk van een horloge/ring/ketting. Ik vermoed dat als het op de huid al irriteert, dat het intern vast nog irritanter zijn zal. Hechtingen zijn ook drama.
Ik kon 10 jaar nadat ik oorbellen gehad had, nog eentje erin prikken trouwens, die groeien ook niet echt dicht dus.
@GM Binnenkort weer je meisje knuffelen! Hopelijk wordt het een fijne dag!
Ik stuur ze ook gewoon hoor, Dochterlief heeft er een handje van gehad om zich te pas en onpas af te melden met misselijkheid en buikpijn en eenmaal thuis was er dan niks meer aan de hand... Nu moet ze van mij naar school, desnoods met een emmer aan dr orenquote:Op donderdag 4 september 2025 08:59 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik ben na de start van mijn menstruatie hooguit nog 1 cm gegroeid denk ik.
Onze jongste is nu 10 en zit in groep 8. Hij is ook nog klein voor zijn leeftijd, dus met ca. 1.33 echt wel een onderdeurtje. Maar het valt niet zo heel erg op in een klas met groep 6/7/8 bij elkaar. Dat zal volgend jaar op het VO wel anders zijn. Zelf zit hij er niet mee, vooralsnog.
De oudste is sinds 2 dagen niet lekker. Gister is hij thuisgebleven, hij was misselijk en je weet niet hoe het dan loopt. In de loop van de dag ging het wel weer, hij heeft normaal geluncht en avondeten op. Vanmorgen weer hetzelfde riedeltje, beetje misselijk. Wel een bak yoghurt op en een kop thee, ging goed. Dus wij zeggen dat hij het gewoon mag gaan proberen. Kind helemaal overstuur dat het écht niet goed zou gaan...Ben ik dan gek? Je merkt niks aan hem verder. Vorig schooljaar had hij een tijdje een heel lage bloeddruk en daardoor niet lekker. Ja, dat is rot, maar je kan nu eenmaal niet voor elke dwarszittende scheet thuisblijven (vind ik dan, en ik ben elke maand ongesteld dus vind dat ik wel enig recht van spreken heb
). In alle consternatie was het inmiddels te laat om hem nog af te melden dus is hij nu toch naar school. Echt hoor... Het voelt zó rot om je kind zwaar overstuur naar school te sturen maar ik zie echt geen reden om het niet te doen.
![]()
Heimwee lijkt me ook echt vreselijk rot, voor het kind zelf maar zeker ook voor de ouder(s). Keek je dan zelf achteraf wel met trots terug op zo'n uitje? Overheersen de leuke kanten?quote:Op donderdag 4 september 2025 10:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik stuur ze ook gewoon hoor, Dochterlief heeft er een handje van gehad om zich te pas en onpas af te melden met misselijkheid en buikpijn en eenmaal thuis was er dan niks meer aan de hand... Nu moet ze van mij naar school, desnoods met een emmer aan dr oren(koorts en echt overgeven blijft ze natuurlijk thuis)
Dochter belde gisteravond nog huilend op, dik snikken en ze moesten nog in het donker gaan fietsen en dat vind ze dan eng, dus nog even gepraat, de leuke dingen benoemd, dat ze vandaag ook allemaal leuke dingen gaan doen EN bonte avond.. en overmorgen (inmiddels morgen) kom je weer thuis...
Vanmorgen even contact gehad met 1 van de moeders die haar liet bellen, vannacht alles goed gegaan en mijn ervaring is dat het na de 1e nacht vaak beter gaat.
Maar deze moedergans heeft slecht geslapen en zelfs haar broer met grote mond miste zijn zus vanmorgen
Nee, dan wil je liever niet teveel uitleg missen. Zeker zo de eerste weken, ze hebben hier over 5 weken alweer toetsweek. Ik hoop dat jullie een manier vinden om dat cirkeltje te doorbreken. Hier was het D die zei dat hij dan maar gewoon naar school ging en merkte dat de hoofdpijn opkwam op het moment dat hij aan stom werk later die werk dacht. Of als hij zich verveelde. Hij kon het dus zelf oplossen..quote:Op donderdag 4 september 2025 10:32 schreef Phaidra het volgende:
@:Deepfreeze, onze oudste zit nu in de tweede van het VO, dus ik vind het ook wel dat hij mag ervaren dat er onderscheid is tussen echt ziek en 'niet zo lekker'. Bij dat laatste mag je best jezelf een zetje geven. Je voelt je nu eenmaal niet altijd 100% fit. Vorig schooljaar hebben we de hele mallemolen gehad aan bloedprikken en lichamelijk onderzoek, daar is alleen een lage bloeddruk uitgekomen. Hij zegt dat er niks aan de hand is op school, hij gaat normaal ook met plezier. Ik vermoed dat het wel een psychische kant heeft, zorgen maken of het wel goed zal gaan, wat natuurlijk ook weer een effect op je lijf kan hebben. Dan blijf je in een cirkeltje zitten. Maar op het VO kan je nu eenmaal minder makkelijk een paar dagen missen.
Uiteindelijk vond ik het altijd jammer dat het voorbij was en kijk ik er met plezier op terug.quote:Op donderdag 4 september 2025 10:36 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Heimwee lijkt me ook echt vreselijk rot, voor het kind zelf maar zeker ook voor de ouder(s). Keek je dan zelf achteraf wel met trots terug op zo'n uitje? Overheersen de leuke kanten?
Jup, maakt niks uit welk materiaal het is. Sterker nog, zonder oorbel raken de gaatjes soms ook geïrriteerd.quote:Op donderdag 4 september 2025 09:57 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Onafhankelijk van het materiaal? Want met goedkoop spul heb ik dat ook, en met zilver. Maar met titanium of echt goud (en dan niet verguld, maar massief) gaat het perfect.
Bellen op het VO? Dat heeft mijn middelbare school nooit gedaan. Is ook wel al 20 jaar geleden natuurlijk.quote:Op donderdag 4 september 2025 13:21 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Jup, maakt niks uit welk materiaal het is. Sterker nog, zonder oorbel raken de gaatjes soms ook geïrriteerd.
@:Phaidra, het is ook best een drempel om je op school ziek te melden. Briefje halen bij de docent, naar de admin, die belt dan op... Maar toch, als het écht niet gaat dan ziet een docent dat vast ook wel.
En het VO idd, das toch net ff wat anders dan de basisschool. Ze missen met één dag al zoveel.
Heb je ondertussen wat gehoord?
Zoon heeft ook vaak hoofdpijn/buikpijn, heeft standaard pcm in zn tas zitten. Ik weet dat hij school nog steeds niet leuk vindt en het vaak daardoor komt. Wel een aantal keer foon gehad dat hij zich niet goed voelde. En niet alle keren was er écht iets. Hem boeit die drempel dus niks
Hij heeft het volgehouden tot het eind van de dag. Hij is wel moe nu, dus op tijd naar bedquote:Op donderdag 4 september 2025 13:21 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Jup, maakt niks uit welk materiaal het is. Sterker nog, zonder oorbel raken de gaatjes soms ook geïrriteerd.
@:Phaidra, het is ook best een drempel om je op school ziek te melden. Briefje halen bij de docent, naar de admin, die belt dan op... Maar toch, als het écht niet gaat dan ziet een docent dat vast ook wel.
En het VO idd, das toch net ff wat anders dan de basisschool. Ze missen met één dag al zoveel.
Heb je ondertussen wat gehoord?
Zoon heeft ook vaak hoofdpijn/buikpijn, heeft standaard pcm in zn tas zitten. Ik weet dat hij school nog steeds niet leuk vindt en het vaak daardoor komt. Wel een aantal keer foon gehad dat hij zich niet goed voelde. En niet alle keren was er écht iets. Hem boeit die drempel dus niks
Jup, en dus ophalen. En bij ongeoorloofd afwezig, dan wordt er gemaild en gesmsst. Plus ook bij ziek zijn elke dag melden via Magister. Ze zitten hier echt heel erg bovenop het spijbelen. Krijgen ze zo geen kans voorquote:Op donderdag 4 september 2025 15:29 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Bellen op het VO? Dat heeft mijn middelbare school nooit gedaan. Is ook wel al 20 jaar geleden natuurlijk.
Ik dus wel, helaas. Op de basisschool in groep 2 een gebroken hiel, een verstuikte enkel en gewoon ziek. En op het VO: een hersenschudding, pijn op zn borst, een val met behoorlijk wat beschadigingen, mishandeld en af en toe voor de katse-je-weet-wel, omdat meneer het even helemaal gehad heeft. Maar dat gebeurd niet heel vaak en ja, dan haal ik hem gewoon op want ik ben een watjequote:Op donderdag 4 september 2025 16:07 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier meldt de leerling zich ziek bij de leerkracht. Dan kan het kind naar het leerlingbureau. Soms belt mijn kind zelf, soms bellen ze met de schooltelefoon. Dan is het even overleg tussen ouder, kind en leerlingbegeleider. Kan het kind zelf naar huis en is er iemand om het kind op te vangen? Ophalen heb ik nog niet hoeven doen, zo ernstig was het nooit![]()
Zo ging het de eerste jaren iig.
Autsj.quote:Op donderdag 4 september 2025 17:12 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ik dus wel, helaas. Op de basisschool in groep 2 een gebroken hiel, een verstuikte enkel en gewoon ziek. En op het VO: een hersenschudding, pijn op zn borst, een val met behoorlijk wat beschadigingen, mishandeld en af en toe voor de katse-je-weet-wel, omdat meneer het even helemaal gehad heeft. Maar dat gebeurd niet heel vaak en ja, dan haal ik hem gewoon op want ik ben een watje![]()
![]()
![]()
Maar ik zit dus direct tegen het plafond als school belt. Wat nu weer... En dat het ernstig bij hem kan zijn, heeft ie wel bewezen.
Ik heb wat handtekeningen vervalst toenquote:Op donderdag 4 september 2025 20:52 schreef exode het volgende:
Ah die goede oude tijd dat je zelf briefjes schreef omdat je naar de tandarts moest, of de huisarts of een andere smoes.
'Ziek' naar huis gaan maar dan het winkelcentrum in.
Dat kan zeker allemaal niet meer? Of je ouders wijsmaken dat je tot 6 uur op school zat maar je eigenlijk in de kroeg hing (en ik dronk niet eens)
Dkeze oude, melancholieke moeder is blij dat ze in de jaren 80 is geboren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |