abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218656209
Hier weer door
pi_218656226
Poes in doos: Nee joh, ik zoek geen andere sport voor hem. Hij vindt Freerunnen echt heel leuk. Maar diep in zijn hart zou hij liever op voetbal zitten en dat vind ik best lastig. Hij voetbalt thuis en in de speeltuin heel veel.

En verder is het gewoon een mopperende puber die op momenten alles stom vindt.
pi_218656529
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 22:21 schreef hilliebillie het volgende:
Ze bellen toch altijd eerst mij op. Vind ik toch typisch, ik geef dat niet voor niks op :{
Bijzonder. Ik bel altijd nummer 1 eerst, tenzij ik bijv weet dat het die ene dag in de week is dat de andere ouder thuis is.

Kind heeft intussen de leeftijd dat hij prima kan zeggen wie ze moeten bellen als er iets is op school, ook wel handig.
pi_218656698
Ik ben ook ouder nummer 2, maar school belt mij meestal eerst. BSO belt wel man eerst. Maar ik ben veel op school en heb met een aantal leerkrachten daardoor directe lijntjes, dus dat is niet heel raar, dat scheelt ze een nummer opzoeken. De huidige juf van mijn zoon kende ik ook al voor ze op school kwam werken.

Ik zou honkbal overigens juist niet aanraden bij hypermobiliteit. Daar heb ik echt wel flinke botsingen en blessures meegemaakt en je moet flink kunnen sprinten maar dan ook weer abrupt kunnen stoppen. Ik zou dan eerder iets als zaalvoetbal aanraden, dat is de light variant van voetbal, met vaak ook een ander slag mensen. Maar mijn zoon is ook niet het type voor voetbal, maar vind het wel geweldig. Enige nadeel is dat hij dus niet echt een klik met de andere jongens heeft, maar hij valt er ook niet buiten. Op scouting zie je dat hij die klik wel heeft met meerdere kinderen.

Ik ga mijn dochters opgeven voor een proeftraining beeball en handbal, hopelijk vinden ze een van die twee leuk. En anders kunnen we nog waterpolo proberen. Dansen zijn ze mee gestopt. Volleybal zit helaas alleen aan de andere kant van de stad, anders was dat ook nog een optie geweest. Maar voorlopig zwemmen ze nog, en gaan ze over een week of drie met scouting starten.
pi_218657211
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 00:16 schreef FlyingFish het volgende:

Ik zou honkbal overigens juist niet aanraden bij hypermobiliteit. Daar heb ik echt wel flinke botsingen en blessures meegemaakt en je moet flink kunnen sprinten maar dan ook weer abrupt kunnen stoppen.
Oh daar heb ik helemaal niet bij stilgestaan.. de mijne is rechtsvelder en staat vooral naar de vogeltjes te kijken :D
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_218657317
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 22:21 schreef hilliebillie het volgende:
Hier gaf de (toen vrij nieuwe/jonge) leerkracht daarna ook toe dat ze verkeerd gehandeld had hoor door haar op te laten halen. Zij had aan haar collega gevraagd of ze nu de ouders moest bellen waarop haar collega ja zei. Haar collega dacht dat ze het vroeg om te bellen om in te lichten, terwijl zij het vroeg of ze moest bellen om op te halen. Dus daar zat de fout.

En als ik zelf gebeld was (of had op kunnen nemen want dat lukt meestal niet als ik aan het werk ben) dan had ik op dat moment al wel doorgevraagd. Maar oma is haar meteen gaan halen, al vond ze het ook wel apart.

Maar om kinderen nu zo in hokjes te gaan plaatsen, letterlijk dus dat vind ik wel heel kwalijk. Die kinderen snappen er niks van, al helemaal niet op die leeftijd.

(Hier hadden ze het trouwens in groep 8 en groep 6 voor het eerst. De jongste iets later nog een keer (waarschijnlijk ergens iets gemist tegen het eind van de behandeling??)

Over dat bellen naar de ouders trouwens, omdat ik op het werk m’n telefoon niet bij de hand heb, hebben we man als ‘ouder 1’ opgegeven op school. Waar bij vermeld stond dat ze altijd eerst ouder 1 proberen te bellen. (Man kan over het algemeen 95% van de tijd z’n telefoon oppakken tijdens het werk, en die weet dan wel weer of ik thuis ben of dat we oma ergens voor moeten bellen of het directe nummer van mn afdeling op mn werk (die ik op school niet heb opgegeven omdat ik zeer onregelmatig werk en der dus kans is dat ze me daar bellen als ik er niet zou zijn)). Ze bellen toch altijd eerst mij op. Vind ik toch typisch, ik geef dat niet voor niks op :{
Ik was er niet bij gister, zoon was mee hem ophalen. Er zaten dus 5 kindjes apart, waaronder kleinzoon die in een hoekje was gaan zitten. En er idd niks van begrepen.
De kraamverzorgster adviseerde trouwens tea tree olie ter voorkoming van luizen. Ik ken wel XT luis, had ik toen voor zoon.
Dochter liep ze op, op het VO. Was op een avond, winkels dicht. Toen heb ik een fles terpentine of spiritus over dr hoofd gekwakt en ben een luizenkam bij de buurvrouw gaan halen. Was een paniek reactie maar het hielp wél :+

Iemand ervaring met tea tree olie?

School heeft niet eens het nummer van zoons vader, geloof ik. Maar ik ben toch altijd bereikbaar. Had ik toen ze naar Canterbury gingen wel het nummer van zn oom doorgegeven, voor de zekerheid.

En Hillie, je tt O+ :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Mushanga71 op 02-09-2025 08:03:15 ]
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  dinsdag 2 september 2025 @ 07:48:28 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_218657322
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 06:58 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Oh daar heb ik helemaal niet bij stilgestaan.. de mijne is rechtsvelder en staat vooral naar de vogeltjes te kijken :D
:D
Maar idd, met een goeie sliding op 2 of 3 krijgen knieën en enkels flinke klappen te verduren.

Hier ben ik ook nr2 om te bellen maar dat gaat er echt slecht in. Alsof ze denken dat wij het per ongeluk verkeerd ingevuld hebben ofzo, het staat er toch echt.

Gelukkig komt het niet veel meer voor. Vaak als we vergeten zijn hem af te melden voor huiswerkbegeleiding ofzo. ;)
  dinsdag 2 september 2025 @ 08:27:49 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_218657482
Tea Tree Olie heb ik wel vaker gehoord, maar geen idee of het echt werkt hoor. Na al die jaren luizenmoeder is mijn ervaring dat een flinke dot gel ook helpt want dat vinden ze niet lekker ofzo. Hoe minder troep er in het haar zit, hoe beter voor die beestjes.

Hier wel een keer luizen aangetroffen bij kinderen en die hoopten naar huis te mogen, maar hadden pech :D Tja, groep 8, dan krijg je dat. Wat ik wel heerlijk vond was dat er dus helemaal niet panisch over gedaan werd of iemand raar aangekeken werd vanwege die luizen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218657494
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 06:58 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Bang om een vogeltje te raken?
Werewolf
Papa 15/11/1950- 29/08/2025
pi_218657503
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 08:30 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]
Bang om een vogeltje te raken?
Haha die kijken wel uit ;)
pi_218657566
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 september 2025 08:27 schreef Troel het volgende:
Tea Tree Olie heb ik wel vaker gehoord, maar geen idee of het echt werkt hoor. Na al die jaren luizenmoeder is mijn ervaring dat een flinke dot gel ook helpt want dat vinden ze niet lekker ofzo. Hoe minder troep er in het haar zit, hoe beter voor die beestjes.

Hier wel een keer luizen aangetroffen bij kinderen en die hoopten naar huis te mogen, maar hadden pech :D Tja, groep 8, dan krijg je dat. Wat ik wel heerlijk vond was dat er dus helemaal niet panisch over gedaan werd of iemand raar aangekeken werd vanwege die luizen.
Ah, vandaar dat zoon nooit luizen heeft gehad, gel :D Mehn, dat kind staat langer voor de spiegel dan ik :')
Tea tree werkt dus niet? Weet ook niet of dat XT luis echt werkt. Had het voor zoon maar vanwege de gel, was dat erdoor spuiten niet echt een optie. Één keer gedaan bij een luizen epidemie en daarna laten staan want, gel.
If they say
  dinsdag 2 september 2025 @ 08:49:30 #12
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218657575
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 20:02 schreef Ynske het volgende:

[..]
Volgens mij is musical t zelfde als toneel alleen met zingen erbij.
En dans. Musical is de combinatie van drie disciplines: toneelspel, dans en zang. En daarmee echt anders dan enkel toneel. Het hangt een beetje af van de musical hoe veel er gedanst wordt wel... Ik ben dit jaar gestart bij een musicalgezelschap dat vorig jaar Kinky boots speelde. Dat is heel veel dans en retestrakke choreo. Dit jaar spelen we bad girls en da's vooral sfeer, beweging, een karakter neerzetten. Minder strak dus.

Oh en we moesten dus auditie doen als je een hoofdrol of bijrol wil... maar ik ben nieuw en had nergens op gerekend. 35 deelnemers, een stuk of 8 substantiële rollen. En ik heb er eentje :D Ik ben een zwaar christelijke kleptomaan en mag 'freedom road' helemaal alleen zingen. Supervet en doodeng. Gelukkig hebben we nog een week of 40 aan repetities te gaan.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_218657692
Gaaf @Tink89

Qua luizen, geen idee. Wij hebben tot nog toe de dans ontsprongen.
De pubers vallen meer in de smaak bij muggen geloof ik.

Toen ik luizenmoeder was, ging er een berichtje naar de ouders en een algemeen berichtje door de klas.
Er was 1 kind was heel regelmatig luizen had. Of ze dan niet goed behandelden of dat het gewoon domme pech was, geen idee.
Fake it till you make it...
pi_218657699
Ooohja, zo'n kindje hadden wij ook. Wisten de moeders al dus die werd extra in de gaten gehouden. Best sneu wel.

Gefeliciteerd met je rol, Tink! Succes en veel plezier :)
If they say
pi_218657700
Ik voelde me net (en nog steeds) een faalmoeder. B zit in groep 8 en al vanaf begin groep 7 wil hij mij en zijn andere moeder niet in de klas hebben. Prima!

Vroeg ik hem vanochtend waar zijn gymtas staat, zodat ik die even op kon halen nadat ik Juul in haar klas heb gebracht. Vroeg hij of ik dan ook even in de klas kwam. Ik dacht dat het een verkapte 'waag het niet!' was maar hij wilde echt graag dat ik even kwam kijken. Dus mijnheer fietst vanochtend weg en roept nog naar me 'tot zo he mam!'

Deze moeder is het dus straal vergeten. Ik voel me er toch rot over. Vast enorm overdreven maar bluh.
pi_218657729
Naaah, exode, dat kan gebeuren toch? Zeker als hij normaliter niet wil dat je de klas in komt. Vind dit echt niet raar. Snap ik wel hoe je je voelt. Morgen in de herkansing?
If they say
  dinsdag 2 september 2025 @ 09:34:28 #17
35189 Troel
scherp en bot
pi_218657886
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 08:49 schreef Tink89 het volgende:

[..]
En dans. Musical is de combinatie van drie disciplines: toneelspel, dans en zang. En daarmee echt anders dan enkel toneel. Het hangt een beetje af van de musical hoe veel er gedanst wordt wel... Ik ben dit jaar gestart bij een musicalgezelschap dat vorig jaar Kinky boots speelde. Dat is heel veel dans en retestrakke choreo. Dit jaar spelen we bad girls en da's vooral sfeer, beweging, een karakter neerzetten. Minder strak dus.

Oh en we moesten dus auditie doen als je een hoofdrol of bijrol wil... maar ik ben nieuw en had nergens op gerekend. 35 deelnemers, een stuk of 8 substantiële rollen. En ik heb er eentje :D Ik ben een zwaar christelijke kleptomaan en mag 'freedom road' helemaal alleen zingen. Supervet en doodeng. Gelukkig hebben we nog een week of 40 aan repetities te gaan.
Maar die kleine van Ynske is nog niet zo heel oud, dus gok dat het vooral spelenderwijs dat soort dingen leren is ;) Toch? Ik bedoel, dit kan je nog niet van die leeftijd verwachten toch :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218657992
Tea three meuk deed ik hier door de conditioner en in het haar deed ik haarlak.
Je houdt die vieze beesten toch niet tegen, maar proberen kan geen kwaad 😜
S. 2014
J. 2016
pi_218658135
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 09:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Tea three meuk deed ik hier door de conditioner en in het haar deed ik haarlak.
Je houdt die vieze beesten toch niet tegen, maar proberen kan geen kwaad 😜
True :D
Gelukkig heeft kleinzoon fijn en kort haar, is redelijk makkelijk in de gaten te houden.
If they say
pi_218658190
B heeft gel in en Juul spuit altijd war haarlak in haar kapsel. Nooit luizen. Vinden ze vies die beesten, dat plakspul.

Net Juul aangemeld voor een proefles bij de kunstlessen hier in het dorp. Ze is gek op knutselen, schilderen en tekenen. Ben benieuwd. Ze wilde van dansen af omdat ze niemand nodig had die haar leerde dansen. Dat kon ze namelijk allang. Dus nou ja....misschien denkt ze na die proefles hetzelfde.
pi_218658602
Mijn dochter heeft van dat lange, dikke haar, bijna tot haar billen (ze is 1.25m :+ ), dan is luizen eruit kammen een DRAMA. :') }:|
pi_218658787
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 07:48 schreef BE het volgende:

[..]
:D
Maar idd, met een goeie sliding op 2 of 3 krijgen knieën en enkels flinke klappen te verduren.

Hier ben ik ook nr2 om te bellen maar dat gaat er echt slecht in. Alsof ze denken dat wij het per ongeluk verkeerd ingevuld hebben ofzo, het staat er toch echt.

Gelukkig komt het niet veel meer voor. Vaak als we vergeten zijn hem af te melden voor huiswerkbegeleiding ofzo. ;)
Hier kwam het ook niet vaak voor hoor.

Op de middelbare school hebben ze het wel gesnapt. Toen de jongste gepest werd op het schoolfeest door haar ‘vriendinnen’ van de basisschool en ze naar huis wilde, hebben ze eerst man gebeld (die net in de douche stond, dus daarna belden ze mij).

Ik denk trouwens dat ik bij de oudste wel als ouder 1 sta, daar krijg ik in ieder geval altijd de link voor inschrijving van de ouderavond.

Ik krijg overigens spontaan jeuk op mn hoofd van het luizenonderwerp ;)

Tink wat gaaf dat je meteen bij start al zo’n mooie rol toebedeeld gekregen hebt na de audities!

Vroeger was het m’n droom om te acteren (en heb op de middelbare school nog een paar jaar toneel gedaan). Lijkt me nu nog wel eens leuk, maar ergens ben ik ook te bleu! (Zingen en dans is overigens niet aan mij besteed, dus musical zou hem niet worden).
pi_218658986
Mijn droom was archeoloog worden. Das door mijn moeder om zeep geholpen toen ik een jaar of 10 was. Ze zei: het is niet alleen opgraven he, maar ook veel schrijven. Dus in gedachte zag ik mezelf met blauwe vingers van de inkt, we schreven op school met vulpen :') bladzij na bladzij volschrijven. Niet dat ik ook maar aan een typmachien dacht, nee tuurlijk niet :')
Das het lot van een beelddenker, iets wat ik pas sinds een paar jaar weet nadat een vriendin me daarop attendeerde. Maar toch. Baal er nog steeds best wel van :@
If they say
pi_218659061
Tegenwoordig is archeoloog vooral heel veel achter de computer zitten om al je vondsten in GIS te verwerken :P
's Ochtends vroeg opstaan om voor de ergste hitte te gaan graven, tot 12 uur graven in de alsnog vreselijke hitte, de hele middag GISsen en daarna zuipen. Eén keer een opgravingscampagne gedaan en toen wist ik weer waarom ik historica ben geworden ;)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 2 september 2025 @ 11:37:37 #25
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218659151
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 september 2025 09:34 schreef Troel het volgende:

[..]
Maar die kleine van Ynske is nog niet zo heel oud, dus gok dat het vooral spelenderwijs dat soort dingen leren is ;) Toch? Ik bedoel, dit kan je nog niet van die leeftijd verwachten toch :P
Bij ons werken ze vanaf de mini's (en die zijn 4 en 5 geloof ik) wel echt toe naar een voorstelling. Geen audities enzo, maar wel de drie disciplines. Dus zangles, dansles en toneelles en dan de voorstelling spelen in het echte theater.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_218659206
Mijn zoon zit op theater. Ook heel bewust niet voor musical gekozen want het zang en dans gedeelte is niks voor hem. Maar theater ligt hem wel. Op school hebben ze ook drama trouwens.
pi_218660285
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 11:21 schreef SaskiaR het volgende:
Tegenwoordig is archeoloog vooral heel veel achter de computer zitten om al je vondsten in GIS te verwerken :P
's Ochtends vroeg opstaan om voor de ergste hitte te gaan graven, tot 12 uur graven in de alsnog vreselijke hitte, de hele middag GISsen en daarna zuipen. Eén keer een opgravingscampagne gedaan en toen wist ik weer waarom ik historica ben geworden ;)
Oh boy, nou ben ik jaloers, ondanks het vele pc werk :D Goed, niet op de hitte, dat dan weer niet :P Waar ben je nu aan het opgraven?
Vroeger leek Egypte me O+ Nu ben ik meer geïnteresseerd in de vikingtijd en de UK. Blijf het echt jammer vinden want het lijkt me nog steeds echt heel tof O+
If they say
pi_218660324
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:56 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Oh boy, nou ben ik jaloers, ondanks het vele pc werk :D Goed, niet op de hitte, dat dan weer niet :P Waar ben je nu aan het opgraven?
Vroeger leek Egypte me O+ Nu ben ik meer geïnteresseerd in de vikingtijd en de UK. Blijf het echt jammer vinden want het lijkt me nog steeds echt heel tof O+
Ik ben dus historica geworden, dus ik zit voornamelijk te lezen en schrijven achter de computer :)
De ene keer dat ik aan een opgraving heb deelgenomen was in de bergen in midden-Italië.

Als je het nog steeds leuk vindt, kan je natuurlijk ook re-enactment gaan doen, dat heb ik ook een tijdje gedaan.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_218661392
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 14:00 schreef SaskiaR het volgende:

[..]
Ik ben dus historica geworden, dus ik zit voornamelijk te lezen en schrijven achter de computer :)
De ene keer dat ik aan een opgraving heb deelgenomen was in de bergen in midden-Italië.

Als je het nog steeds leuk vindt, kan je natuurlijk ook re-enactment gaan doen, dat heb ik ook een tijdje gedaan.
Historica is ook echt gaaf. Ik kan sowieso met mijn heup niet meer lekker uit de voeten. Hurken kan ik niet meer, bijvoorbeeld en dat maakt graven best lastig.
Heb je ook echt wat kunnen ontdekken?
Wat ik ook zo mooi vind is dat bij het verbouwen van oude panden, nog steeds spullen worden gevonden van eeuwen geleden. Het idee, dat dat zolang ergens gelegen heeft, dat heel vroeger iemand daar gebruik van heeft gemaakt O+
Ik keek voor re-enactment maar dat is echt niets voor mij. Ik vind acteren op welke manier dan ook, vreselijk :D
If they say
  dinsdag 2 september 2025 @ 16:21:48 #30
35189 Troel
scherp en bot
pi_218661422
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 16:14 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Historica is ook echt gaaf. Ik kan sowieso met mijn heup niet meer lekker uit de voeten. Hurken kan ik niet meer, bijvoorbeeld en dat maakt graven best lastig.
Heb je ook echt wat kunnen ontdekken?
Wat ik ook zo mooi vind is dat bij het verbouwen van oude panden, nog steeds spullen worden gevonden van eeuwen geleden. Het idee, dat dat zolang ergens gelegen heeft, dat heel vroeger iemand daar gebruik van heeft gemaakt O+
Ik keek voor re-enactment maar dat is echt niets voor mij. Ik vind acteren op welke manier dan ook, vreselijk :D
Geen musical of toneel voor jou dus :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218661478
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 september 2025 16:21 schreef Troel het volgende:

[..]
Geen musical of toneel voor jou dus :P
Oooh, noooo :D Straks ouderavond en ik heb ooit 1x wat gezegd, dat was 15 jaar geleden en alleen maar omdat haar mentor loog en mijn bloed kookte. Ik blijf liever in de schaduw 8-)
If they say
pi_218661508
Stedin stond net ineens voor de deur. Ze komen binnenkort de aansluiting uithakken, waterdicht afwerken, isoleren en aftimmeren.

Zag er inderdaad niet fraai uit meldde deze aardige man. Dus mijn 'we wachten wel op een gaslek' heeft toch indruk gemaakt.
pi_218661573
Wat gaan ze op dit opvang heftig om met luizen zeg :o Op school krijgen we een berichtje in parro met de melding dat er luizen zijn geconstateerd. In de kleuterklas kregen we die zo'n beetje maandelijks, in groep 3 nog een paar keer maar vanaf groep 4 bij de oudste niet meer gelukkig. Ik zat een keer met haar bij de kapper, toen die neten ontdekte. Oepsie. Gelukkig vond ze het geen enkel probleem. Verder hebben die van mij nog nooit luizen gehad, maar wij behandelden destijds ook heel vaak proactief (want alleen van het idee krijg ik al jeuk).

Ik wilde vroeger ook archeoloog worden O+ Toen we verhuisden (ik was 12) heb ik de hele achtertuin mogen omspitten op zoek naar mooie vondsten. Heb heel wat (ikea en hema) servies gevonden :') En toen ik ontdekte dat ons huis in de WO2 als ziekenboeg werd gebruikt voor Duitse soldaten (wat opzich al te gek was, want ik was als kind al gefascineerd door WO2), heb ik weken gezocht naar bewijs in de kruipkelder. Niks gevonden uiteraard, maar toch was het prachtig :+

Exode, wat fijn dat Stedin toch heeft besloten om te komen controleren!

Ik werd vanmorgen wakker met een verstopte neus, en heb nu spierpijn, kaakpijn, een rauwe keel, hoofdpijn en hik qua temperatuur tegen koorts aan. De 8 jarige is ook niet fit. School is duidelijk weer begonnen! Maar ik heb vrijdag een bruiloft dus kan het mij echt niet veroorloven om ziek te worden :{
pi_218661979
Ik heb 1x een opgraving gedaan voor mijn studie, was verplicht in het eerste jaar. In het pittoreske Tiel :P. Ik vond het wel heel leuk, vooral het precies intekenen van de vondsten. Maar fysiek behoorlijk zwaar in die Hollandse klei. En er zijn natuurlijk dagen dat je helemaal niks vindt.

Nog wel spijt dat ik niet ingetekend heb voor een zomeropgraving in Syrië. Ik twijfelde, had sowieso niet de eerste keus omdat ik niet dedicated Archeologie studeerde. Maar nu is heel veel kapot in Syrië en zit een vakantie naar de regio er waarschijnlijk ook niet meer in. Echt een gemiste kans.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 2 september 2025 @ 18:19:41 #35
35189 Troel
scherp en bot
pi_218662331
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 16:49 schreef Schanu het volgende:
Wat gaan ze op dit opvang heftig om met luizen zeg :o Op school krijgen we een berichtje in parro met de melding dat er luizen zijn geconstateerd. In de kleuterklas kregen we die zo'n beetje maandelijks, in groep 3 nog een paar keer maar vanaf groep 4 bij de oudste niet meer gelukkig. Ik zat een keer met haar bij de kapper, toen die neten ontdekte. Oepsie. Gelukkig vond ze het geen enkel probleem. Verder hebben die van mij nog nooit luizen gehad, maar wij behandelden destijds ook heel vaak proactief (want alleen van het idee krijg ik al jeuk).

Ik wilde vroeger ook archeoloog worden O+ Toen we verhuisden (ik was 12) heb ik de hele achtertuin mogen omspitten op zoek naar mooie vondsten. Heb heel wat (ikea en hema) servies gevonden :') En toen ik ontdekte dat ons huis in de WO2 als ziekenboeg werd gebruikt voor Duitse soldaten (wat opzich al te gek was, want ik was als kind al gefascineerd door WO2), heb ik weken gezocht naar bewijs in de kruipkelder. Niks gevonden uiteraard, maar toch was het prachtig :+

Exode, wat fijn dat Stedin toch heeft besloten om te komen controleren!

Ik werd vanmorgen wakker met een verstopte neus, en heb nu spierpijn, kaakpijn, een rauwe keel, hoofdpijn en hik qua temperatuur tegen koorts aan. De 8 jarige is ook niet fit. School is duidelijk weer begonnen! Maar ik heb vrijdag een bruiloft dus kan het mij echt niet veroorloven om ziek te worden :{
Je kunt beter nu ziek worden, dan ben je vrijdag wellichjt beter ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 2 september 2025 @ 20:05:12 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_218663253
En toen ineens ging het bizar rap achteruit met de gezondheid van mijn vader en is hij vanmiddag heel rustig overleden... ;(
Het gevoel dat nu overheerst is rust... we hebben ons zoveel zorgen gemaakt de afgelopen 3-4 maanden.
En het idee dat onze ouders nu weer samen zijn. Ik ben niet mega-spiritueel, maar als ik aan ze denk, dan zie ik ze samen ergens in Zuid-Frankrijk lekker genieten. O+
pi_218663300
Ach BE wat is dat snel gegaan, heel erg veel sterkte en gecondoleerd :*

En hou die mooie gedachte aan ze vast O+
pi_218663403
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 20:05 schreef BE het volgende:
En toen ineens ging het bizar rap achteruit met de gezondheid van mijn vader en is hij vanmiddag heel rustig overleden... ;(
Het gevoel dat nu overheerst is rust... we hebben ons zoveel zorgen gemaakt de afgelopen 3-4 maanden.
En het idee dat onze ouders nu weer samen zijn. Ik ben niet mega-spiritueel, maar als ik aan ze denk, dan zie ik ze samen ergens in Zuid-Frankrijk lekker genieten. O+
Jeetje @BE, wat snel ineens. Gecondoleerd 😘🕯
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 2 september 2025 @ 21:16:33 #39
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_218664077
quote:
Sterkte en gecondoleerd en hopelijk kun je zelf ook een beetje genieten van de rust en de vrede die dit geeft :*
Lijkt me een heel apart gevoel, maar ik snap wat je bedoelt en het beeld dat ze samen ergens aan het genieten zijn vind ik heel mooi O+
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_218664194
Gecondoleerd @BE
Mooi idee, van je ouders samen. *;
Sterkte!
  dinsdag 2 september 2025 @ 21:37:18 #41
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_218664258
Gecondoleerd BE! :* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 2 september 2025 @ 21:41:59 #42
35189 Troel
scherp en bot
pi_218664315
quote:
Sterkte voor jullie :* Wat is het snel gegaan inderdaad.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218664323
quote:
Gecondoleerd :*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218664359
Sterkte @BE
pi_218664440
Gecondoleerd en sterkte BE
S. 2014
J. 2016
pi_218664452
Gecondoleerd @BE, heel veel sterkte voor jou en de jouwe :*

En @Schanu, beterschap :* Hopelijk ben je vrijdag weer up and running.
If they say
pi_218664518
Gecondoleerd BE, veel sterkte en wat een mooie liefdevolle gedachte.
pi_218664585
Sterkte BE *;
pi_218664849
Sterkte BE
pi_218664865
Gecondoleerd BE. Heel veel sterkte :*
pi_218664907
Gecondoleerd @BE
pi_218665137
Gecondoleerd @BE En veel sterkte :*
Dat klinkt als een mooie gedachte, dat ze nu samen in Frankrijk zijn!
pi_218665160
Gecondoleerd BE! En ik vind het een mooie gedachte, dat ze nu samen aan het genieten zijn.

En gefeliciteerd Mushanga! Ik zou gewoon fictieve namen voor je kleinzonen bedenken die je kunt gebruiken. Karel (de grote) en Pepijn (de korte) bijvoorbeeld
pi_218665319
quote:
Gecondoleerd en een dikke knuffel
Werewolf
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 3 september 2025 @ 07:15:34 #55
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218665461
@BE heel veel sterkte, Gecondoleerd
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_218665462
Gecondoleerd @BE
Mooi beeld heb je om vast te houden O+
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 3 september 2025 @ 07:15:50 #57
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218665463
Handig we hebben geen waterdruk meer
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_218665955
Gecondoleerd @BE & pinnenmuts
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_218666138
Gecondoleerd @BE wat snel ineens :*
Fake it till you make it...
  woensdag 3 september 2025 @ 09:22:21 #60
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218666144
Gecondoleerd be, dat is inderdaad snel gegaan.

En Ynske, dat is zeker onhandig. Balen... Hopelijk snel opgelost.

Mijn dochter wil oorbellen. Dat wil ze al een tijd, maar ze durfde elke keer niet. Nu heeft ze sinds gisteren weer kort haar en wil ze ze echt echt echt zegt ze. Dus zo maar even de juwelier bellen.
pi_218666176
Juul wil ook al heel lang oorbellen, maar ze mag ze van ons pas als ze 8 jaar is. Nog 10 maanden :)

Ik kreeg vandaag een tweede kans van B en nu vergat ik het niet. Dus even in zijn klas gekeken. Die knul steekt boven alles en iedereen uit.
pi_218666295
quote:
Ach jeetje, wat verdrietig, al is het een heel mooie gedachte dat je ouders nu weer samen zijn (dat heeft mij ook wel troost gegeven destijds). Gecondoleerd en sterkte. :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_218666349
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 00:05 schreef FlyingFish het volgende:

En gefeliciteerd Mushanga! Ik zou gewoon fictieve namen voor je kleinzonen bedenken die je kunt gebruiken. Karel (de grote) en Pepijn (de korte) bijvoorbeeld
Thanx!
Haha, zou ik kunnen doen idd. Ragnar en Rollo, Floki en Loki *) Jammer dat Toto alleen titels heeft met vrouwennamen :7
Ik ga brainstormen, heb een jaar voordat beeb geen beeb meer is :D
If they say
pi_218666364
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 09:58 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Thanx!
Haha, zou ik kunnen doen idd. Ragnar en Rollo, Floki en Loki *) Jammer dat Toto alleen titels heeft met vrouwennamen :7
Ik ga brainstormen, heb een jaar voordat beeb geen beeb meer is :D
Een peuter die Ragnar heet, ik kan dat niet zo goed voor me zien :+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_218666373
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 10:00 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Nee, das wel een dingetje idd :D
Logan en Loki 8-) Marvel O-)
If they say
pi_218666401
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 09:25 schreef exode het volgende:
Dus even in zijn klas gekeken. Die knul steekt boven alles en iedereen uit.
^O^
Grappig he, hoe dat gaat op deze leeftijd. De mijne is juist altijd de kleinste (was/ben ik zelf ook altijd).
  woensdag 3 september 2025 @ 10:16:30 #67
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218666497
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 10:00 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Vrienden van ons hebben een Ragnar, leuk ventje hoor <3
pi_218666674
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 09:25 schreef exode het volgende:
Juul wil ook al heel lang oorbellen, maar ze mag ze van ons pas als ze 8 jaar is. Nog 10 maanden :)

Ik kreeg vandaag een tweede kans van B en nu vergat ik het niet. Dus even in zijn klas gekeken. Die knul steekt boven alles en iedereen uit.
Hoe lang is je zoon dan? :)
Groep 8 hè?
pi_218666701
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 10:34 schreef vencodark het volgende:

[..]
Hoe lang is je zoon dan? :)
Groep 8 hè?
Al even niet gemeten, maat 164 is te klein voor hem geworden iig.
Hij komt bij mij tot mijn neus dus ik schat 1.65.
pi_218666755
Als hij al even in de puberteit is, dan heeft hij natuurlijk ook zijn eerste grote groeispurt al gehad. Bizar hoeveel cm ze dan binnen een paar weken groeien :o.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_218666814
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 10:39 schreef Phaidra het volgende:
Als hij al even in de puberteit is, dan heeft hij natuurlijk ook zijn eerste grote groeispurt al gehad. Bizar hoeveel cm ze dan binnen een paar weken groeien :o.
Ja, de verwachting van de kinderarts is dat hij dit jaar zijn echte puber groeispurt krijgt en de baard in de keel.

Vooral zijn benen worden lang nu, hij vreet ook de hele dag door.
pi_218667270
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 10:36 schreef exode het volgende:

[..]
Al even niet gemeten, maat 164 is te klein voor hem geworden iig.
Hij komt bij mij tot mijn neus dus ik schat 1.65.
A. is 12,5 en zit iets onder die 1.65, die had klasgenoten in groep 8 die al door de 1.75 zaten. Jongens en meiden!
Geloof dat er al gauw 5 leerlingen boven hem zaten.
Misschien een uitzonderlijk lange klas. :)

Maar jouw zoon moet nog 12 worden hè?
  woensdag 3 september 2025 @ 11:43:13 #73
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218667291
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 11:40 schreef vencodark het volgende:

[..]
A. is 12,5 en zit iets onder die 1.65, die had klasgenoten in groep 8 die al door de 1.75 zaten. Jongens en meiden!

Dat was in mijn groep 8 ook. Ik ben sindsdien niet meer gegroeid, dus was toen ook al 1,72.

Maar daarmee was ik niet de grootste. Wel het langste meisje geloof ik.
pi_218667326
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 11:40 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja joh, eind februari pas.
pi_218667349
Toevallig Juul wel net opgemeten, die is 1.29 en is eind juni 7 geworden. Volgens mij aardig gemiddeld.
En dat weet ik exact omdat ze 1.30 moest zijn voor 1 waterglijbaan op vakantie.
pi_218667675
Zoon was in groep 8 nog een van de kleinere jongens en hij is me met 13,5 ongeveer voorbij gegroeid (165). Waar hij eerst een klein stukje groter was, torent hij nu ineens aardig boven me uit.

Hij had in groep 8 2 vrienden die echt al rond de 180 waren (volgens mij hadden die wel een extra jaar gekleuterd dus werden in groep 8 al 13 en zoon was pas net 11 toen het groep 8 schooljaar begon.

Bij hem is rond z’n 13 denk ik ergens de puberteit begonnen qua lichamelijke veranderingen.

Dochter had in groep 8 ook al meiden die zowel qua groei als uiterlijke kenmerken in de puberteit waren (deels ook een stuk ouder dan haar, ook zij is heel groep 8 nog 11 geweest). Maar zij is qua groei en uiterlijke kenmerken ook nog niet in de puberteit.
Qua gedrag al zeker 2 jaar. Dus ik hoop niet dat dat ook nog extremer gaat worden als de rest van de puberteit volgt :')

Ik was zelf in groep 8 al ongeveer uitgegroeid. Van de derde kleinste in de klas naar de derde grootste in de klas. Daarna weer altijd een van de kleintjes geweest met m’n 165 :{
pi_218667741
Zoon vloog ook ineens de lengte in. Die is nu iets van 1.76 ofzo, moet nog 15 worden. En hij heeft er nog steeds lol in. Laatst noemde hij me oempa loempa en zo klein ben ik niet met mijn 1.69 :')
If they say
pi_218667813
Ik heb geen idee meer hoe dat was in mijn groep 8.

Bij B zijn er wat meisjes die zover ik kan beoordelen al in de puberteit zitten.

Maar qua jongens is hij volgens mij de enige.
pi_218668052
Grappige is wel dat mijn zoon nu de andere 1e klassers heel klein vindt.
Tja, als je uit een lange klas komt en je bent nu zelf 1 van de langste. :D
pi_218668122
Lol, ik ben 1.54 en ik kan zeggen dat dat ook op mijn 12e al klein was :'). Ik ben niet veel meer gegroeid daarna.
De oudste is me in de vakantie voorbij gegroeid. Dat vindt hij natuurlijk fantastisch }:| _O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_218668129
Krijg net de maandelijkse school nieuwsbrief waarin casual wordt geschreven dat vanaf dit jaar groep 5 en 6 niet meer op kamp gaan.
Zonder uitleg ook, 2 jaar geleden moesten we als ouders nog stemmen en wilde de meerderheid kamp ipv schoolreisje voor deze groepen.

Groep 5 en 6 gingen altijd gezamelijk 1 nacht op kamp, 7 en 8 3 nachten.

Erg jammer, had het Juul gegund volgend jaar.
pi_218668693
Gecondoleerd BE.
pi_218668710
Hier is zoon ook net aan groep 8 begonnen en die is met 1,53 ook best lang in zijn klas, maar da s een groep 6/7/8. Hij moet ook nog 11 worden. Zijn zus was vorig jaar rond dezelfde tijd precies even lang, maar die is 2 jaar ouder. Ik verwacht eigenlijk dat zoon haar binnenkort voorbij gaat groeien, zal ze niet leuk vinden.
Bij hem in de klas ook 2 groep 8 jongens die wel ouder zijn, net 12 en ruim 12 en die juist best klein zijn, kleiner dan de meeste verse groep 6 ers.. hoop voor ze dat die toch nog een behoorlijk stuk groeien..
pi_218668747
Vandaag vroeg ik aan de kinderen in de klas hoe hun huisdier.
Zegt een kind “kontgat”. Dus ik zeg. Zeg je nou kontgat?
Begint keihard te lachen.
Nee hij heet Conrad, zegt ie..
Dus ik zeg nou sorry, maar dan heb jou echt verkeerd verstaan.
Heel de klas keihard lachen natuurlijk. Zegt hij: maar ik zei ook kontgat. Zo noem ik hem.
Dus ik blij dat ik het toch goed had verstaan en niet voor niks heel hard kontgat in de klas had gezegd😅
pi_218668751
Dus ja. Conrad
pi_218668809
:D zeker weten dat die vader dit vooraf al had bedacht bij die naam!
pi_218669179
Mooie naam toch voor een huisdier @amaranta :D

Hier wordt onze kat door de buurtkinderen Dipsaus genoemd. Ze heet Dipsie, maar blijkbaar heeft zoon één keer buiten "Dipsaus, eten" staan roepen, en dat is dat is blijven hangen bij de rest van de buurtkinderen. Ach ja, ze luistert naar beide niet, dus wat maakt t uit...
pi_218669195
Voor de statistieken:
zoon 1, ruim 12, nu 1.55 (denk ik), vrij gemiddeld in zijn brugklas (met veel jongens, de meiden zijn wat langer heb ik t idee)
zoon 2, net 10, nu 1.45, ook erg gemiddeld in zijn groep 7
pi_218669743
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 15:59 schreef mousemicky het volgende:
Mooie naam toch voor een huisdier @:amaranta :D

Hier wordt onze kat door de buurtkinderen Dipsaus genoemd. Ze heet Dipsie, maar blijkbaar heeft zoon één keer buiten "Dipsaus, eten" staan roepen, en dat is dat is blijven hangen bij de rest van de buurtkinderen. Ach ja, ze luistert naar beide niet, dus wat maakt t uit...
Onze kat heet Dibbes. Is een herplaatser dus toen ik aan mijn dochter vroeg hoe heet de nieuwe kat? riep ze enthousiast dipsaus. Ik schoot in de lach. Kind gepikeerd daarna zei ze heet was toch ook iets met saus. We noemen hem nu nog wel sausje.

[ Bericht 0% gewijzigd door F_r op 03-09-2025 18:33:39 ]
pi_218670141
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 15:04 schreef FlyingFish het volgende:
:D zeker weten dat die vader dit vooraf al had bedacht bij die naam!
100%
pi_218670187
Ik las verdrietig nieuws voor be en pinnenmutske gecondoleerd.

Ik las leuk nieuws voor mush gefeliciteerd.

Mijn ouders hebben vandaag hun kat laten inslapen. Beestje is 18 geworden dat is oud voor een raskat.
pi_218670206
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 17:22 schreef F_r het volgende:

[..]
Onze kat heet Dibbes. Is een herplaatser dus toen ik aan mijn dochter vroeg hoe het de nieuwe kat riep ze enthousiast dipsaus. Ik schoot in de lach. Kind gepikeerd daarna zei ze heet was toch ook iets met saus. We noemen hem nu nog wel sausje.
Awww

En dikke knuffel terug.
Werewolf
pi_218670212
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 13:25 schreef Phaidra het volgende:
Lol, ik ben 1.54 en ik kan zeggen dat dat ook op mijn 12e al klein was :'). Ik ben niet veel meer gegroeid daarna.
De oudste is me in de vakantie voorbij gegroeid. Dat vindt hij natuurlijk fantastisch }:| _O-.
Ik ben 1m53
Werewolf
pi_218670409
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 09:22 schreef Tink89 het volgende:
Gecondoleerd be, dat is inderdaad snel gegaan.

En Ynske, dat is zeker onhandig. Balen... Hopelijk snel opgelost.

Mijn dochter wil oorbellen. Dat wil ze al een tijd, maar ze durfde elke keer niet. Nu heeft ze sinds gisteren weer kort haar en wil ze ze echt echt echt zegt ze. Dus zo maar even de juwelier bellen.
En? Heeft ze oorbellen?
  woensdag 3 september 2025 @ 19:54:27 #95
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218671002
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 18:38 schreef amaranta het volgende:

[..]
En? Heeft ze oorbellen?
Ja! Ik heb haar vanuit school gehaald en ze was al naar haar oorlellen aan het wijzen voor ze binnen gehoorafstand was. Ze vond het best spannend en er waren wat tranen, maar ze heeft zonder twijfelen hele lieve knopjes met roze steentjes uitgezocht en geen kik gegeven.

Daarna een ijsje gaan eten.

Volgens 'mijn' piercer en alle mensen met piercings die ik ken, is het allerbeste nazorgadvies overigens om twee keer per dag zoutoplossing te gebruiken (spray of gaasje) en er verder vooral vanaf te blijven. Iig niet draaien. Maar da's bij de juwelier nog niet doorgegeven geloof ik... Alcohol (auw!) om mee te druppelen en vooral draaien. Dat is dus zoutoplossing en afblijven geworden.
pi_218671467
De gemeente heeft vandaag een aankondigingsbord in de stoep getimmerd achter mijn tuin om te melden dat daar een laadpaal gaat komen. :( In onze toch al volle straat (voor elke bejaarde zonder auto komt er een huishouden met 2 auto's terug) betekent dat dus effectief 2 parkeervakken minder. Niet blij mee. Volgens de procedure kun je geen bezwaar maken maar wel tips geven. Helaas staat die optie nog niet open op de site.
Grrr. Irritant dit.
pi_218671513
Hier ook altijd wel gedraaid, 2x per dag tegen vastzitten vd korsten. Maar goed oorbellen waren bij dochter drama qua genezen en dichtgroeien en we zijn er mee gestopt.

Mijn dochter is vandaag op kamp gegaan, In de stromende regen vertrokken ze op de fiets naar een dorp een half uur verderop... Mijn baarmoeder had kramp maar ze had er mega zin in, en toen ging om half 6 de telefoon... huilend dat ze mij zo miste en naar huis wilde.. *slik*
Poosje gepraat, gevraagd naar haar dag, wat ze gaan eten en wat er vanavond op het programma stond, en even samen ademhalingsoefeningen gedaan en toen werd ze wel rustiger...
Ik had vroeger ook mega heimwee en weet daarom dat ik haar niet help door haar op te halen en dat ze het waarschijnlijk ook vet leuk gaat hebben nog maar manman... mn kleintje ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_218671663
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 20:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hier ook altijd wel gedraaid, 2x per dag tegen vastzitten vd korsten. Maar goed oorbellen waren bij dochter drama qua genezen en dichtgroeien en we zijn er mee gestopt.

Mijn dochter is vandaag op kamp gegaan, In de stromende regen vertrokken ze op de fiets naar een dorp een half uur verderop... Mijn baarmoeder had kramp maar ze had er mega zin in, en toen ging om half 6 de telefoon... huilend dat ze mij zo miste en naar huis wilde.. *slik*
Poosje gepraat, gevraagd naar haar dag, wat ze gaan eten en wat er vanavond op het programma stond, en even samen ademhalingsoefeningen gedaan en toen werd ze wel rustiger...
Ik had vroeger ook mega heimwee en weet daarom dat ik haar niet help door haar op te halen en dat ze het waarschijnlijk ook vet leuk gaat hebben nog maar manman... mn kleintje ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:* knuf voor de rotdag…
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_218671886
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 20:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

SPOILER
Komt goed 🧃
pi_218671925
Fijn dat je haar hebt kunnen helpen door te praten!
En een vervelend gevoel voor het raken van het paaltje :*

Hier net een beetje boos geworden op de trainers van beide kinderen. Ze hadden de training door laten gaan omdat ze hoopten dat de regen voor het grootste deel langs ons af zou gaan. Helemaal prima en van wat water worden ze niet slechter mocht het toch gaan regenen. Dus de kinderen op de fiets naar het sportveld net buiten het dorp.

Niet lang nadat de training begon begon het hard te regenen en toen had ik al wel verwacht dat de kinderen eerder naar huis zouden gaan. Maar op het moment dat ik dat appje kreeg dat de kinderen opgehaald mochten worden die niet met de fiets waren begon het ook flink te bliksemen (geen donder, maar echt flits na flits na flits).

Dus ik nog reageren in de groepsapp dat ik hoop dat ze de kinderen die op de fiets waren nog even lieten wachten tot het onweer voorbij was. Omdat ik dat écht onveilig vind onder de bomen naast het fietspad.

Maar de kinderen waren al weg.. (had ze ook prima op willen halen, al had de fiets dan niet meegekund, maar 20 minuten wachten in de kleedruimte tot het onweer voorbij was had ook een optie geweest).

Heb het de kinderen zelf ook nog maar weer eens op het hart gedrukt (maar dat zijn ze waarschijnlijk bij een volgende bui ook weer vergeten, hun kennende..)
pi_218672365
Ach GM, dan heb je echt een kut dag!
Hopelijk heeft je dochter het toch nog wel leuk gehad. Fijn dat je er voor haar was. :)

En wat die auto betreft: ja, daar zou ik me ook echt naar onder voelen om dat aan mijn pa te vertellen. Dan ben je toch weer dat kleine dochtertje.
Herkenbaar, zulke gevoelens.
pi_218672376
Eens hoor, @hilliebillie
Dat had een makkelijke oplossing geweest. Wat een verstand. :N
pi_218672424
Wat leuk van de oorbellen Tink! Hier kregen we datzelfde advies inderdaad (niet draaien, zoutoplossing ipv alcohol). Desondanks steeds ontstekingen en na 2 keer schieten hebben we het opgegeven helaas.

Wat rot van die laadpaal Hupje, klinkt alsof er niet is nagedacht over die plek :{

Wat sneu dat je dochter zoveel heimwee heeft Gewoonmezelf, maar aan fijn dat jullie wel even goed hebben kunnen praten. Hopelijk heeft ze het verder wel naar haar zin.
En schrikken van dat paaltje, hopelijk heeft je vader begrip en wordt hij niet boos. Je hebt het niet opzettelijk gedaan!

Ik snap je boosheid Hilliebillie, ik zou het ook echt veel te gevaarlijk vinden op de fiets met zoveel onweer :N

Verder voor de statistieken:
De 8 (over 2 maanden 9) jarige is 1.39 en dat is gemiddeld in haar klas.
De 7 jarige is 1.22 en de ena kleinste van haar klas. Heeft ze nog geluk dat ze in de zomervakantie een groeispurt heeft gehad want daarvoor was ze helemaal een kabouter :')

Ik ben niet ziek geworden, maar wel flink verkouden. Is er een ongeschreven regel als het gaat om bruiloften en zo verkouden zijn? Lijkt mij dat dat moet kunnen, maar wil ook niet de plank volledig misslaan.

Ik heb vanmiddag een extra hanggedeelte in de kledingkast van de 7 jarige gemonteerd en wat planken verplaatst. Geeft meteen extra opbergruimte, ik word daar happy van. En voor de kamer van de 8 jarige gaan we morgen een vakkenkast halen met opbergdozen, in de plaats van een lagere kast die ze nu heeft staan. En een zitzak zonder vulling die je kan vullen met knuffels. Want die knuffels nemen haar kamer over :') Daarna lekker opnieuw inruimen en opruimen, ik kan daar zo'n gelukkig mens van worden, maar ik ben misschien een beetje raar O+
  woensdag 3 september 2025 @ 22:37:50 #105
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_218672511
Dochter bijna 12 is nu 1.44 ongeveer en dat is klein in haar klas. Over een maand weer controle in het ziekenhuis benieuwd of ze nog wat is gegroeid (nu ze al een tijdje menstrueert)
  woensdag 3 september 2025 @ 23:16:46 #106
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_218672720
Ai, dat is idd wel klein ja.

Hier 16jr en 1m95 en 17jr en 1m92.
pi_218673315
Ah GM wat een vervelende dag. Stoer van je dochter dat ze ondanks heimwee doorzet!
  donderdag 4 september 2025 @ 08:00:21 #108
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218673373
Ach gm, wat een rotdag :* knuffel!

Dochter heeft met speldjes haar haar helemaal naar achter gedaan zodat iedereen haar oorbellen kan zien. Ik denk dat we maar lekker op tijd naar school gaan.
pi_218673658
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 22:37 schreef -Bubseltje- het volgende:
Dochter bijna 12 is nu 1.44 ongeveer en dat is klein in haar klas. Over een maand weer controle in het ziekenhuis benieuwd of ze nog wat is gegroeid (nu ze al een tijdje menstrueert)
Ik ben na de start van mijn menstruatie hooguit nog 1 cm gegroeid denk ik -O-.

Onze jongste is nu 10 en zit in groep 8. Hij is ook nog klein voor zijn leeftijd, dus met ca. 1.33 echt wel een onderdeurtje :P. Maar het valt niet zo heel erg op in een klas met groep 6/7/8 bij elkaar. Dat zal volgend jaar op het VO wel anders zijn. Zelf zit hij er niet mee, vooralsnog.

De oudste is sinds 2 dagen niet lekker. Gister is hij thuisgebleven, hij was misselijk en je weet niet hoe het dan loopt. In de loop van de dag ging het wel weer, hij heeft normaal geluncht en avondeten op. Vanmorgen weer hetzelfde riedeltje, beetje misselijk. Wel een bak yoghurt op en een kop thee, ging goed. Dus wij zeggen dat hij het gewoon mag gaan proberen. Kind helemaal overstuur dat het écht niet goed zou gaan... :? Ben ik dan gek? Je merkt niks aan hem verder. Vorig schooljaar had hij een tijdje een heel lage bloeddruk en daardoor niet lekker. Ja, dat is rot, maar je kan nu eenmaal niet voor elke dwarszittende scheet thuisblijven (vind ik dan, en ik ben elke maand ongesteld dus vind dat ik wel enig recht van spreken heb :P). In alle consternatie was het inmiddels te laat om hem nog af te melden dus is hij nu toch naar school. Echt hoor... Het voelt zó rot om je kind zwaar overstuur naar school te sturen maar ik zie echt geen reden om het niet te doen. -O-

[ Bericht 35% gewijzigd door Phaidra op 04-09-2025 09:07:38 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_218673792
Ach @Phaidra, das ook best een kutgevoel wat je dan hebt. Maar, als het niet gaat op school, dan kan hij zich daar toch ziekmelden? Kan ook erg meevallen en dan is het straks weer over. Soms hebben ze een zetje nodig :*

GM, nog even en dan is je meisje weer thuis. Knap wel dat ze toch blijft. Fijn dat je met haar hebt kunnen praten.
En kak van de auto. Hoop dat de reactie van je vader meevalt :*

En oorgaatjes... Ik kreeg ze, na veel gezeur op mn 10e, toen vond mijn moeder me oud genoeg. Maar zodra er maar een oorbel in de buurt komt, krijg ik een dikke oorlel, kan er niks in doen. En dichtgroeien, hooo maar :N Vind het wel jammer want ik hou van oorbellen.
If they say
  donderdag 4 september 2025 @ 09:57:35 #111
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218674158
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 09:17 schreef Mushanga71 het volgende:
Ach @:Phaidra, das ook best een kutgevoel wat je dan hebt. Maar, als het niet gaat op school, dan kan hij zich daar toch ziekmelden? Kan ook erg meevallen en dan is het straks weer over. Soms hebben ze een zetje nodig :*

GM, nog even en dan is je meisje weer thuis. Knap wel dat ze toch blijft. Fijn dat je met haar hebt kunnen praten.
En kak van de auto. Hoop dat de reactie van je vader meevalt :*

En oorgaatjes... Ik kreeg ze, na veel gezeur op mn 10e, toen vond mijn moeder me oud genoeg. Maar zodra er maar een oorbel in de buurt komt, krijg ik een dikke oorlel, kan er niks in doen. En dichtgroeien, hooo maar :N Vind het wel jammer want ik hou van oorbellen.
Onafhankelijk van het materiaal? Want met goedkoop spul heb ik dat ook, en met zilver. Maar met titanium of echt goud (en dan niet verguld, maar massief) gaat het perfect.
pi_218674307
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 09:17 schreef Mushanga71 het volgende:
Ach @:Phaidra, das ook best een kutgevoel wat je dan hebt. Maar, als het niet gaat op school, dan kan hij zich daar toch ziekmelden? Kan ook erg meevallen en dan is het straks weer over. Soms hebben ze een zetje nodig :*
Ja, later afmelden kan natuurlijk ook, dat heb ik hem ook gezegd. Maar dat voelt voor hem blijkbaar anders, alsof een keuze voor school dan direct definitief is. Misschien vindt hij het lastig of vervelend om uiteindelijk zelf tussentijds te besluiten wanneer het écht niet meer gaat. Of vindt hij het spannend om zich dan te melden bij de administratie (dat herken ik wel van mezelf, ik was altijd heel onzeker).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_218674368
@Phaidra dat is ook echt lastig.
SPOILER
Gaatje moet ik niet meer. Ooit graag gaatjes gewild, gekregen en na een paar weken ingegroeide zweerknopjes. Dat zou niet moeten kunnen zij "men".. Maar ik krijg nu al jeuk van een horloge/ring/ketting. Ik vermoed dat als het op de huid al irriteert, dat het intern vast nog irritanter zijn zal. Hechtingen zijn ook drama.
Ik kon 10 jaar nadat ik oorbellen gehad had, nog eentje erin prikken trouwens, die groeien ook niet echt dicht dus.

@GM Binnenkort weer je meisje knuffelen! Hopelijk wordt het een fijne dag!
pi_218674558
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 08:59 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik ben na de start van mijn menstruatie hooguit nog 1 cm gegroeid denk ik -O-.

Onze jongste is nu 10 en zit in groep 8. Hij is ook nog klein voor zijn leeftijd, dus met ca. 1.33 echt wel een onderdeurtje :P. Maar het valt niet zo heel erg op in een klas met groep 6/7/8 bij elkaar. Dat zal volgend jaar op het VO wel anders zijn. Zelf zit hij er niet mee, vooralsnog.

De oudste is sinds 2 dagen niet lekker. Gister is hij thuisgebleven, hij was misselijk en je weet niet hoe het dan loopt. In de loop van de dag ging het wel weer, hij heeft normaal geluncht en avondeten op. Vanmorgen weer hetzelfde riedeltje, beetje misselijk. Wel een bak yoghurt op en een kop thee, ging goed. Dus wij zeggen dat hij het gewoon mag gaan proberen. Kind helemaal overstuur dat het écht niet goed zou gaan... :? Ben ik dan gek? Je merkt niks aan hem verder. Vorig schooljaar had hij een tijdje een heel lage bloeddruk en daardoor niet lekker. Ja, dat is rot, maar je kan nu eenmaal niet voor elke dwarszittende scheet thuisblijven (vind ik dan, en ik ben elke maand ongesteld dus vind dat ik wel enig recht van spreken heb :P). In alle consternatie was het inmiddels te laat om hem nog af te melden dus is hij nu toch naar school. Echt hoor... Het voelt zó rot om je kind zwaar overstuur naar school te sturen maar ik zie echt geen reden om het niet te doen. -O-
Ik stuur ze ook gewoon hoor, Dochterlief heeft er een handje van gehad om zich te pas en onpas af te melden met misselijkheid en buikpijn en eenmaal thuis was er dan niks meer aan de hand... Nu moet ze van mij naar school, desnoods met een emmer aan dr oren :+ (koorts en echt overgeven blijft ze natuurlijk thuis)

Dochter belde gisteravond nog huilend op, dik snikken en ze moesten nog in het donker gaan fietsen en dat vind ze dan eng, dus nog even gepraat, de leuke dingen benoemd, dat ze vandaag ook allemaal leuke dingen gaan doen EN bonte avond.. en overmorgen (inmiddels morgen) kom je weer thuis...
Vanmorgen even contact gehad met 1 van de moeders die haar liet bellen, vannacht alles goed gegaan en mijn ervaring is dat het na de 1e nacht vaak beter gaat.
Maar deze moedergans heeft slecht geslapen en zelfs haar broer met grote mond miste zijn zus vanmorgen :+
S. 2014
J. 2016
pi_218674626
@Deepfreeze, onze oudste zit nu in de tweede van het VO, dus ik vind het ook wel dat hij mag ervaren dat er onderscheid is tussen echt ziek en 'niet zo lekker'. Bij dat laatste mag je best jezelf een zetje geven. Je voelt je nu eenmaal niet altijd 100% fit. Vorig schooljaar hebben we de hele mallemolen gehad aan bloedprikken en lichamelijk onderzoek, daar is alleen een lage bloeddruk uitgekomen. Hij zegt dat er niks aan de hand is op school, hij gaat normaal ook met plezier. Ik vermoed dat het wel een psychische kant heeft, zorgen maken of het wel goed zal gaan, wat natuurlijk ook weer een effect op je lijf kan hebben. Dan blijf je in een cirkeltje zitten. Maar op het VO kan je nu eenmaal minder makkelijk een paar dagen missen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_218674689
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 10:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Ik stuur ze ook gewoon hoor, Dochterlief heeft er een handje van gehad om zich te pas en onpas af te melden met misselijkheid en buikpijn en eenmaal thuis was er dan niks meer aan de hand... Nu moet ze van mij naar school, desnoods met een emmer aan dr oren :+ (koorts en echt overgeven blijft ze natuurlijk thuis)

Dochter belde gisteravond nog huilend op, dik snikken en ze moesten nog in het donker gaan fietsen en dat vind ze dan eng, dus nog even gepraat, de leuke dingen benoemd, dat ze vandaag ook allemaal leuke dingen gaan doen EN bonte avond.. en overmorgen (inmiddels morgen) kom je weer thuis...
Vanmorgen even contact gehad met 1 van de moeders die haar liet bellen, vannacht alles goed gegaan en mijn ervaring is dat het na de 1e nacht vaak beter gaat.
Maar deze moedergans heeft slecht geslapen en zelfs haar broer met grote mond miste zijn zus vanmorgen :+
Heimwee lijkt me ook echt vreselijk rot, voor het kind zelf maar zeker ook voor de ouder(s). Keek je dan zelf achteraf wel met trots terug op zo'n uitje? Overheersen de leuke kanten?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_218674839
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 10:32 schreef Phaidra het volgende:
@:Deepfreeze, onze oudste zit nu in de tweede van het VO, dus ik vind het ook wel dat hij mag ervaren dat er onderscheid is tussen echt ziek en 'niet zo lekker'. Bij dat laatste mag je best jezelf een zetje geven. Je voelt je nu eenmaal niet altijd 100% fit. Vorig schooljaar hebben we de hele mallemolen gehad aan bloedprikken en lichamelijk onderzoek, daar is alleen een lage bloeddruk uitgekomen. Hij zegt dat er niks aan de hand is op school, hij gaat normaal ook met plezier. Ik vermoed dat het wel een psychische kant heeft, zorgen maken of het wel goed zal gaan, wat natuurlijk ook weer een effect op je lijf kan hebben. Dan blijf je in een cirkeltje zitten. Maar op het VO kan je nu eenmaal minder makkelijk een paar dagen missen.
Nee, dan wil je liever niet teveel uitleg missen. Zeker zo de eerste weken, ze hebben hier over 5 weken alweer toetsweek. Ik hoop dat jullie een manier vinden om dat cirkeltje te doorbreken. Hier was het D die zei dat hij dan maar gewoon naar school ging en merkte dat de hoofdpijn opkwam op het moment dat hij aan stom werk later die werk dacht. Of als hij zich verveelde. Hij kon het dus zelf oplossen..
(maar op de basisschool een paar jaar therapie gehad, we hebben het idee dat hij van een emotionele achterstand door is geslagen naar heel mentaal wijs zijn.)
pi_218675783
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 10:36 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Heimwee lijkt me ook echt vreselijk rot, voor het kind zelf maar zeker ook voor de ouder(s). Keek je dan zelf achteraf wel met trots terug op zo'n uitje? Overheersen de leuke kanten?
Uiteindelijk vond ik het altijd jammer dat het voorbij was en kijk ik er met plezier op terug.
Ik ga er een beetje vanuit dat zij morgen ook zo thuis komt
S. 2014
J. 2016
pi_218676634
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 09:57 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Onafhankelijk van het materiaal? Want met goedkoop spul heb ik dat ook, en met zilver. Maar met titanium of echt goud (en dan niet verguld, maar massief) gaat het perfect.
Jup, maakt niks uit welk materiaal het is. Sterker nog, zonder oorbel raken de gaatjes soms ook geïrriteerd.

@Phaidra, het is ook best een drempel om je op school ziek te melden. Briefje halen bij de docent, naar de admin, die belt dan op... Maar toch, als het écht niet gaat dan ziet een docent dat vast ook wel.
En het VO idd, das toch net ff wat anders dan de basisschool. Ze missen met één dag al zoveel.
Heb je ondertussen wat gehoord?

Zoon heeft ook vaak hoofdpijn/buikpijn, heeft standaard pcm in zn tas zitten. Ik weet dat hij school nog steeds niet leuk vindt en het vaak daardoor komt. Wel een aantal keer foon gehad dat hij zich niet goed voelde. En niet alle keren was er écht iets. Hem boeit die drempel dus niks :')
If they say
  donderdag 4 september 2025 @ 15:29:08 #120
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218677424
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 13:21 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Jup, maakt niks uit welk materiaal het is. Sterker nog, zonder oorbel raken de gaatjes soms ook geïrriteerd.

@:Phaidra, het is ook best een drempel om je op school ziek te melden. Briefje halen bij de docent, naar de admin, die belt dan op... Maar toch, als het écht niet gaat dan ziet een docent dat vast ook wel.
En het VO idd, das toch net ff wat anders dan de basisschool. Ze missen met één dag al zoveel.

Zoon heeft ook vaak hoofdpijn/buikpijn, heeft standaard pcm in zn tas zitten. Ik weet dat hij school nog steeds niet leuk vindt en het vaak daardoor komt. Wel een aantal keer foon gehad dat hij zich niet goed voelde. En niet alle keren was er écht iets. Hem boeit die drempel dus niks :')
Bellen op het VO? Dat heeft mijn middelbare school nooit gedaan. Is ook wel al 20 jaar geleden natuurlijk.
pi_218677501
Ze mogen hier in de eerste 3 klassen niet zelf ziek naar huis. Een van de ouders moet ze halen, en idd dan belt de congierge/receptionist. Heeft mijn dochter nog nooit gehad, maar een vriendinnetje heel vaak (dochterlief is nog steeds verbaasd dat de ouders er steeds intrappen, want in dit geval gaat t vaak om geen zin meer. Maar ze wonen vlakbij school en moeder werkt niet dus het is niet veel gedoe. Ik zou niet zo blij worden om omde haverklap te moeten opdraven)
pi_218677605
Bij ons zou ophalen vaak niet mogelijk zijn (iig niet voor einde schooltijd :D). Ik geef zelf vaak les/ cursus/training, en vriend werkt soms op projecten op 1,5 tot 2 uur rijden. Geen idee trouwens wat ze op zoon's school doen. Op de basisschool heb ik m in 8 jaar nooit ziek op hoeven halen (wel een paar keer wegens onhandigheid, veel bloed en een bezoek aan de huisarts voor lijmen/hechtingen), dus ik verwacht dat t wel los zal lopen.
pi_218677710
Hier meldt de leerling zich ziek bij de leerkracht. Dan kan het kind naar het leerlingbureau. Soms belt mijn kind zelf, soms bellen ze met de schooltelefoon. Dan is het even overleg tussen ouder, kind en leerlingbegeleider. Kan het kind zelf naar huis en is er iemand om het kind op te vangen? Ophalen heb ik nog niet hoeven doen, zo ernstig was het nooit :X
Zo ging het de eerste jaren iig.
pi_218677919
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 13:21 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

@:Phaidra, het is ook best een drempel om je op school ziek te melden. Briefje halen bij de docent, naar de admin, die belt dan op... Maar toch, als het écht niet gaat dan ziet een docent dat vast ook wel.

Hij heeft het volgehouden tot het eind van de dag. Hij is wel moe nu, dus op tijd naar bed :).

@Tink89 ze zijn bij ons ook wel streng. Ouders moeten bij ziekte élke dag bellen voor 8.30 voor ziekmelding (dus ook als je meerdere dagen achter elkaar ziek bent) en om naar huis te mogen tussendoor worden de ouders ook gebeld.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_218678251
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 15:29 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Bellen op het VO? Dat heeft mijn middelbare school nooit gedaan. Is ook wel al 20 jaar geleden natuurlijk.
Jup, en dus ophalen. En bij ongeoorloofd afwezig, dan wordt er gemaild en gesmsst. Plus ook bij ziek zijn elke dag melden via Magister. Ze zitten hier echt heel erg bovenop het spijbelen. Krijgen ze zo geen kans voor ;)

Fijn @Phaidra, dat hij het toch heeft volgehouden :)

quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 16:07 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier meldt de leerling zich ziek bij de leerkracht. Dan kan het kind naar het leerlingbureau. Soms belt mijn kind zelf, soms bellen ze met de schooltelefoon. Dan is het even overleg tussen ouder, kind en leerlingbegeleider. Kan het kind zelf naar huis en is er iemand om het kind op te vangen? Ophalen heb ik nog niet hoeven doen, zo ernstig was het nooit :X
Zo ging het de eerste jaren iig.
Ik dus wel, helaas. Op de basisschool in groep 2 een gebroken hiel, een verstuikte enkel en gewoon ziek. En op het VO: een hersenschudding, pijn op zn borst, een val met behoorlijk wat beschadigingen, mishandeld en af en toe voor de katse-je-weet-wel, omdat meneer het even helemaal gehad heeft. Maar dat gebeurd niet heel vaak en ja, dan haal ik hem gewoon op want ik ben een watje :') :') :')
Maar ik zit dus direct tegen het plafond als school belt. Wat nu weer... En dat het ernstig bij hem kan zijn, heeft ie wel bewezen.
If they say
pi_218679307
Hier ziekmelden voor 9.00 telefonisch. Mag niet via magister. Als ze ziek naar huis gaan wordt een van de ouders gebeld. Hier wonen ze in de straat van school dus mogen ze alleen naar huis. We moeten dan wel even terugbellen naar school als ze thuis zijn.

Bij zoon twee keer gebeurd. Een keer in de eerste en een keer in de tweede.

Volgens mij mag een tweede dag ziekmelding wel via magister ofzo en na het weekend worden ze automatisch beter gemeld. Als dat niet zo is moet je opnieuw bellen.

Ook voor ortho afspraken oid moet je bellen. Ik denk om te voorkomen dat kinderen zich via het ouderaccount van magister die bijvoorbeeld op een iPad staat zelf gaan ziekmelden
pi_218679506
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 17:12 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ik dus wel, helaas. Op de basisschool in groep 2 een gebroken hiel, een verstuikte enkel en gewoon ziek. En op het VO: een hersenschudding, pijn op zn borst, een val met behoorlijk wat beschadigingen, mishandeld en af en toe voor de katse-je-weet-wel, omdat meneer het even helemaal gehad heeft. Maar dat gebeurd niet heel vaak en ja, dan haal ik hem gewoon op want ik ben een watje :') :') :')
Maar ik zit dus direct tegen het plafond als school belt. Wat nu weer... En dat het ernstig bij hem kan zijn, heeft ie wel bewezen.
Autsj.
Op de basisschool moesten we jongste wel ophalen, maar dat was meestal simpele buikpijn.

Ook bedenk me opeens. Oudste heb ik op het VO wel opgehaald, toen hij zijn schouderkop gebroken had. Die moesten we wel ophalen. En daarna nog 6 weken heen en weer brengen :X
pi_218680410
Ah die goede oude tijd dat je zelf briefjes schreef omdat je naar de tandarts moest, of de huisarts of een andere smoes.
'Ziek' naar huis gaan maar dan het winkelcentrum in.

Dat kan zeker allemaal niet meer? Of je ouders wijsmaken dat je tot 6 uur op school zat maar je eigenlijk in de kroeg hing (en ik dronk niet eens)

Deze oude, melancholieke moeder is blij dat ze in de jaren 80 is geboren.
pi_218680654
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 20:52 schreef exode het volgende:
Ah die goede oude tijd dat je zelf briefjes schreef omdat je naar de tandarts moest, of de huisarts of een andere smoes.
'Ziek' naar huis gaan maar dan het winkelcentrum in.

Dat kan zeker allemaal niet meer? Of je ouders wijsmaken dat je tot 6 uur op school zat maar je eigenlijk in de kroeg hing (en ik dronk niet eens)

Dkeze oude, melancholieke moeder is blij dat ze in de jaren 80 is geboren.
Ik heb wat handtekeningen vervalst toen :+
S. 2014
J. 2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')