abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218685860
Wij hebben puber afgelopen school jaar zo'n 12 weken heen en weer naar school moeten brengen. Ze brak haar been en mocht 7 weken niet belasten, en daarna voorzichtig opbouwen. Fietsen kon ook nog niet gelijk, en zonder krukken lopen ging ook nog niet heel snel. Dat was best een pittige tijd moet ik eerlijk zeggen. School is ook nog aan de andere kant van de stad, en door de spits konden we echt wel 45 minuten rekenen.

Als we de deur uitgingen namen we de rolstoel mee, maar die weigerde ze naar school, wat ik ook wel snap.
*poef* nu is het weg
pi_218685906
Dat klinkt als een heel spoedig herstel @Deepfreeze!
pi_218685956
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 12:28 schreef kaatjejannie het volgende:
Wij hebben puber afgelopen school jaar zo'n 12 weken heen en weer naar school moeten brengen. Ze brak haar been en mocht 7 weken niet belasten, en daarna voorzichtig opbouwen. Fietsen kon ook nog niet gelijk, en zonder krukken lopen ging ook nog niet heel snel. Dat was best een pittige tijd moet ik eerlijk zeggen. School is ook nog aan de andere kant van de stad, en door de spits konden we echt wel 45 minuten rekenen.

Als we de deur uitgingen namen we de rolstoel mee, maar die weigerde ze naar school, wat ik ook wel snap.
Oh dan moet je als ouder zijnde ook wel echt heel je (werk)planning op de kop zetten!
Ik zou niet weten hoe ik dat op het werk zou moeten gaan fixen als het hier nodig zou zijn. Maar je moet iets als het gebeurd..
pi_218686012
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 12:34 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Oh dan moet je als ouder zijnde ook wel echt heel je (werk)planning op de kop zetten!
Ik zou niet weten hoe ik dat op het werk zou moeten gaan fixen als het hier nodig zou zijn. Maar je moet iets als het gebeurd..
Ik werk onregelmatig met veel avonddiensten en kon vaak in de ochtend wegbrengen, mijn man werkt veel thuis en die kon dan tussendoor in de middag even heen en weer. Hij kon die periode wel minder vaak naar kantoor, omdat hij haar moest ophalen.

Idd, het was even puzzelen en plannen, en bij uitval had ze soms ook gewoon pech, dat ze later opgehaald werd. Of als mijn man wat uitliep met werk, dat ze dan wat langer moest wachten. Maar met de bus was geen optie. Veel van haar schoolgenoten komen met ov, want komen uit heel het land, dus die bus zit altijd stampend vol. Dat risico wilden we ook echt niet nemen.
*poef* nu is het weg
pi_218686018
Jongste is woensdag terug gekomen van schoolkamp. heeft beide benen vol met krassen en plekken, want door de bosjes gekropen, en oh ja daar zaten ook prikkelstruiken bij. Hij heeft een mega blauwe plek op zijn arm want met t boog schieten kwam de draad van de boog keihard tegen zijn arm. Hij heeft amper geslapen, maar heeft het zo ontzettend leuk gehad. Hij baalt dat dit het laatste jaar was. Zo'n verschil. In groep 7 belde hij nog of ik m op kwam halen, en nu zo.
*poef* nu is het weg
pi_218690355
BE gecondoleerd :*

Mijn vader heeft nu de pegsonde, operatie ging goed.
Deze week heeft hij zelfs voor het eerst gepureerde aardappel, gehaktbal, jus en groenten gehad en dat ging goed! Toetjes blijven ook goed gaan. Ingedikt drinken ook steeds meer slokjes. Nu krijgt hij om de dag warm eten. En worst het oefenen met drinken opgevoerd.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 6 september 2025 @ 07:35:31 #157
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218691619
Gister heeft de kleine man zijn proefles musical gehad. Was wel laat, maar wat heeft hij genoten.
Volgende week nog een keer proefles beide en dan kiezen.

Echt supertof dat ze hier zoiets aanbieden. Had dat vroeger ook wel willen doen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_218691788
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 07:35 schreef Ynske het volgende:
Gister heeft de kleine man zijn proefles musical gehad. Was wel laat, maar wat heeft hij genoten.
Volgende week nog een keer proefles beide en dan kiezen.

Echt supertof dat ze hier zoiets aanbieden. Had dat vroeger ook wel willen doen.
Super zeg! Mijn oudste heeft ook een jaar musicaltheater gedaan, en vind het ook heel leuk, moeten nu weer op zoek naar iets voor haar.

Tip van de dag:
Schrijf ergens je wachtwoorden op... mijn telefoon crashte donderdagavond en ik doe bijna alles op dat ding dus er moest een andere komen, gisteravond alles geïnstalleerd maar zoveel vergeten wachtwoorden... als ik onverhoopt kom te overlijden kan niemand meer in m'n documenten ed...

Dochter is gister terug gekomen van kamp, ondanks af en toe heimwee heeft ze het heel erg leuk gehad, komen steeds meer praatjes en verhalen. Ligt nu nog lekker te snurken na een nacht bij mij in bed.
S. 2014
J. 2016
pi_218691898
Oh nee!
Dat is echt zo stom GM. En heel eerlijk? Ik heb een abonnement op de wachtwoord vergeten knop ;)

En fijn dat je dochter het toch wel leuk had gehad op kamp. Vaak toch wel een ding voor de kinderen. Js gaat over 5 weken en ik ga ook over 5 weken. Dus dan heeft manlief het opeens heel rustig in huis.

Nog over kinderen ophalen. Ik werd in coronatijd een keer gebeld door school dat de oudste tegen een paal was aangelopen en een blauw oog had. Hij was zo blauw dat ik gewoon de huisartsenpraktijk naast de school ben ingelopen, de assistente zag Ow heeft meteen de eerste de beste huisarts uit zijn kamer getrokken en 5 minuten later stond ik in het ziekenhuis (zit boven de huisartsenpraktijk) voor een foto. Oh en er was niets aan de hand, behalve dan flink blauw. Dus na 45 min was het kind (op eigen verzoek) weer terug op school!
pi_218691905
Ik heb een wachtwoord manager waarvan mijn man ook het hoofdwachtwoord kent. Dat vind ik veel makkelijker dan opschrijven hahaha.
pi_218691979
Wij staan voor de Lego store 8-) Iets met een rij en Harry Potter :+
Ik wil niet weten hoe vroeg de eerste er stonden en de store gaat pas om 10.00u open :')

@Deepfreeze, ik snap dat wel van die schoollaptop. Ze zijn lomp, zwaar en traaaag.
En duimspieren trainen ;)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_218692131
Er staan een zooi toeristen in de rij :') :')

En achter me een stel platte Amsterdammers :D

De rij groeit, we staan nu int midden _O-
If they say
pi_218692168
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 09:01 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Dit ^^, Ik vond zwart rijden in de tram al zoooo naar, maar iedereen deed het en mijn moeder ging geen strippenkaart betalen voor uitstapjes in een tussenuur. Dus als ik meewilde, had ik weinig keus. Of soms als ik met de bus naar school mocht (dan moest het wel windkracht 10 zijn of heel hard sneeuwen :')) dan zei ik tegen de buschauffeur dat ik 1 zone nodig had, terwijl mijn halte eigenlijk net 1 stop na de zonegrens was. Peentjes zweten hoor :D oO<.

Veel spannender werd het niet. Sommigen gingen in een tussenuur naar de coffeeshop (5 min lopen) maar dat durfde ik echt niet. Ik ben ook maar 1x uit de klas gestuurd in 6 jaar. En dat was echt per ongeluk, iedereen die geen boek bij zich had moest de klas uit (was aangekondigd) en ik dacht écht dat mijn boek in mijn kluisje lag...

Bij de oudste op school mogen 1e en 2e jaars ook het terrein niet af. Het terrein is echter enorm groot, dus ik vraag me af hoe ze dat controleren. Er zit ook geen hek omheen ofzo, dus tja.
Ik ben dus niet zo bang om gesnapt te worden, maar mijn hoofd kan het niet aan als iets niet volgens procedures loopt. Dan blokkeer ik.

Hier in het dorp is het gemakkelijker om een klein stukje tegen de richting in te fietsen om op een ander fietspad te komen. Ik kan dat gewoon niet, het lukt mij niet. Ik steek dus over, fiets aan de goede kant van de weg zo’n 10 m en steek weer over om op het fietspad te komen. Ik word zo moe van mijzelf.

Maar goed, QAer in hart en nieren.
pi_218692608
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 09:52 schreef Mushanga71 het volgende:
Er staan een zooi toeristen in de rij :') :')

En achter me een stel platte Amsterdammers :D

De rij groeit, we staan nu int midden _O-
Wat is er in de fysieke shop wat online niet kan?
pi_218692622
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 10:25 schreef exode het volgende:

[..]
Wat is er in de fysieke shop wat online niet kan?
Boterbierkar bouwen 8-)
If they say
pi_218692675
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 10:27 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Boterbierkar bouwen 8-)
:)

Ik heb net die set met die uil voor B besteld met Insiders korting en extra sets erbij.

Ik ga vanavond mijn allereerste Harry Potter film kijken. B is helemaal into Harry sinds een half jaar maar durft de films niet alleen te kijken.
pi_218692754
Wij lezen eerst de boeken voor, en kijken dan de films. De boeken zijn erg lang om te lezen en tussendoor lezen we nog wel wat anders voor, dus dat duurt een tijdje. Zijn nu net met deel 5 begonnen.

Hier draaien vanaf oktober ook alle films weer in de bioscoop. Ik denk dat we dat qua voorleestijd niet redden, maar anders hadden we deel 5 in de bios gekeken. Harry Potter is zoveel beter op het grote doek.
pi_218692863
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 10:37 schreef exode het volgende:

[..]
:)

Ik heb net die set met die uil voor B besteld met Insiders korting en extra sets erbij.

Ik ga vanavond mijn allereerste Harry Potter film kijken. B is helemaal into Harry sinds een half jaar maar durft de films niet alleen te kijken.
Heb je de Harry Potter films nog niet gezien? Wij kijken elk jaar rond kerst :D Heeel veel kijkplezier! :)

We hebben twee boterbierkarren 8-)
Ik kreeg van zoon de nieuwe Lego orchidee :) en ik kocht de Lego black dahlia van Wednesday, die komt in de woonkamer en voor zoon ook iets van botanical, voor in zn nieuwe mangakast :s)

[ Bericht 0% gewijzigd door Mushanga71 op 06-09-2025 11:21:37 ]
If they say
pi_218692865
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 10:50 schreef FlyingFish het volgende:
Wij lezen eerst de boeken voor, en kijken dan de films. De boeken zijn erg lang om te lezen en tussendoor lezen we nog wel wat anders voor, dus dat duurt een tijdje. Zijn nu net met deel 5 begonnen.

Hier draaien vanaf oktober ook alle films weer in de bioscoop. Ik denk dat we dat qua voorleestijd niet redden, maar anders hadden we deel 5 in de bios gekeken. Harry Potter is zoveel beter op het grote doek.
Jaaa, wij keken deel 7 in de bios. Shocking _O-
If they say
pi_218692946
B is net begonnen in deel 5 op zijn e reader, maar....hij heeft de Kobo update gedaan en nu werkt Kobo plus bij hem niet meer. :( Dus hij leest nu op mijn e reader.

Hij las nooit boeken maar verslondt Duckies en sinds hij mijn oude e reader heeft leest Harry Potter. 'S avonds voor het slapen, liggen we naast elkaar te lezen en in het weekend leest hij 's ochtends in zijn bed totdat hij honger krijgt.

2 van mijn vriendinnen zijn HP fan, die hebben van die eerste druk boeken en gaan ook op HP tripjes.

Ik heb er niets mee dus ik kijk echt voor hem vanavond.

Maar wij gaan vanavond gourmetten :) Buiten :) zo eens naar de slager, de kinderen roepen dat al zo lang. De jacuzzi is ook aan het opwarmen. Fijn dagje.

En dat kan ik wel gebruiken want ik heb al 4 dagen knallende hoofdpijn en moest daardoor gisteren een etentje bij een vriendin en morgen een Drag bingo brunch met vrienden afzeggen. BLUH.
pi_218693396
Wel fijn dat hij zo'n lezer is, exode. Zoon heeft helaas niet mijn leesgenen. Wél de Legogenen 8-)
En HP plus de HP Lego O+
Denk dat ik maar es voor een loods ofzo ga kijken :')
En een :* voor je hoofdpijn.
If they say
pi_218693399
Ik heb vroeger alle HP films gekeken met mijn jongste broertje want hij was nog te jong om zelf heen te gaan. De boeken waren niet mijn ding maar de films waren leuk genoeg om mee te gaan.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 11:30 schreef exode het volgende:
B is net begonnen in deel 5 op zijn e reader, maar....hij heeft de Kobo update gedaan en nu werkt Kobo plus bij hem niet meer. Dus hij leest nu op mijn e reader.
Al geprobeerd te fixen?
Het valt mij tegen van Kobo dat ze nog steeds geen stappenplan hebben gedeeld. Op tweakers worden opties gedeeld waarvan er vast eentje werkt. Bij mijn kobo was resetten terwijl de ereader aan het stroom ligt gelukkig voldoende. De uiterste optie is terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Wel leuk te lezen dat B ook een ereader heeft. L heeft sinds deze zomer een oude sony waar ik met een omweg boeken van de bieb op zet. Helaas krijgen we best wat rare blikken/reacties als L op een ereader leest want SCHERMPJE!!! :') Thuis worden gewone boeken gelezen maar onderweg of op vakantie heeft hij op deze manier een onbeperkt aantal boeken mee.
pi_218693501
Van wie krijg je die reacties dan? Slaat nergens op.

Als B mijn oude ereader niet had gehad, zou hij nog steeds alleen maar Duckies lezen denk ik. Hij leest altijd in bed en dan houdt een boek niet fijn vast.

Heb het nog niet kunnen fixen. Eerst kreeg hij steeds dat hij geen Kobo plus abo heeft terwijl hij gewoon was ingelogd. Nu heb ik hem afgemeld en alles opnieuw ingesteld en krijgt hij als melding dat het account niet bestaat.
Op mijn ereader kon ik de update overslaan, die van hem deed het gewoon niet meer, hij moest updaten. En ik had de vele klachten gelezen en helaas, hier dus ook meteen gedoe.
pi_218693670
A heeft het Hogwarts kasteel op haar kamer staan. Niet de echte maar de Alie versie.
Ik denk dat ik HP echt al 10x gezien heb.
In Universal zijn we in 2 HP gedeeltes geweest. We hebben gegeten in The Leaky Cauldron in Diagon Alley en in The Three Broomsticks in Hogsmead. We zijn in Gringots en in het kasteel geweest. Hebben op Hagrids motorbikes gezeten en hebben butterbeer gedronken. Oh en we gingen ook nog naar The Ministry of Magic ❤️❤️

Binnen in Ministry of Magic

Diagon Alley

[ Bericht 18% gewijzigd door Vicky op 06-09-2025 16:32:27 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 6 september 2025 @ 13:54:19 #175
35189 Troel
scherp en bot
pi_218694192
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:12 schreef Mushanga71 het volgende:
Wel fijn dat hij zo'n lezer is, exode. Zoon heeft helaas niet mijn leesgenen. Wél de Legogenen 8-)
En HP plus de HP Lego O+
Denk dat ik maar es voor een loods ofzo ga kijken :')
En een :* voor je hoofdpijn.
Kunnen we die dan halverwege het land doen? Wellicht is er dan ook ruimte voor alle dingen van exode en mijn stad in wording :P ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')