Ik tot op zekere hoogte ook wel, maar dit is wel een hele lompe Godwin.quote:Op maandag 1 september 2025 16:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik snap het punt wel dat hij wil maken. Ik denk niet dat de soep zo heet gegeten hoeft te worden.
Gaza is ook slechts een klein deel van Palestina. Na de 2e wereldoorlog werden Pruissen en Silesië ook ontduitst.quote:Op maandag 1 september 2025 16:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je moet de ideologie en de organisatie loskoppelen van het volk. Hamas bestaat uit Palestijnen, net als dat de Nazi overheid uit Duitsers bestond. We hebben ook niet alle Duitsers verplaatst.
Ja, tot de dag komt dat ze moeten stemmen voor of tegen sharia, nou daar loop jij dan opeens verplicht met een hoofddoek, divers zeg!quote:Op maandag 1 september 2025 18:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hou toch op. Ik ken er zoveel, en ze zijn zo divers.
Ik ken prachtige mensen die ‘moslim’ zijn. Maar ik zie ze als meer dan alleen dat etiketje.
Ja, en er zitten ook vervelende mensen tussen. Het zijn net mensen.
Nee, en daar gaat het ook om. Wat activistische academici stellen is verder niet zo relevant.quote:Op maandag 1 september 2025 12:33 schreef capricia het volgende:
Is er al een internationaal erkend gerechtshof die genocide bewezen acht?
Nee hoor, de Palestijnen hebben dit met hun jarenlange terreur volledig over zichzelf afgeroepen. Bovendien mag er wel eens naar hun beleidsbepalers worden gekeken die hun eigen burgers als menselijk schild gebruiken.quote:Op maandag 1 september 2025 13:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En dan nu lekker achterover leunen, en over 20 jaar achteraf kunnen zeggen dat het allemaal zo verschrikkelijk was.
Hoe Israël tekeer gaat in Gaza is schandalig. Maar ja, alles is volgens sommigen geoorloofd want Hamas is een stel schurken. Of zo. Om je de ogen voor uit je kop te schamen.
Haha. ongekend ook eigenlijk wel.quote:Op maandag 1 september 2025 17:50 schreef Montagui het volgende:
Ah, alweer een organisatie die de definitie van genocide (naar gewenst narratief) aanpast.
Dit betreft Melanie O'Brien, president van IAGS en deskundige op het gebied van genocides getuige haar research:
- Human rights and genocide: construction of a paradigm of the genocidal process through human rights violations to function as a map to prevent future genocides & provide a pattern to prove genocide.
Alleen waar het Israël betreft is haar research ineens niet meer leidend en past ze haar definities aan:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
etc etc etc - want er is nog veel meer, mocht je interesse hebben in het hele twitter draadje.
Misschien moet je eens het woord genocide in het woordenboek opzoeken in plaats van dat maar lukraak overal op te plakkenquote:Op maandag 1 september 2025 16:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waarmee je niet alleen deze vermeende genocide debunked, maar ook de genocides op de Oeigoeren, de Rohingya, Tsjetsjenen 1994 en 99, Oekraïne 2022 debunked. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Is dat IAGS niks voor jou? Veel te veel geld krijgen voor een beetje klussen en koffie drinken. Staat leuk op je LinkedIn
"Ja maar Palestijnenquote:Op maandag 1 september 2025 18:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, en daar gaat het ook om. Wat activistische academici stellen is verder niet zo relevant.
[..]
Nee hoor, de Palestijnen hebben dit met hun jarenlange terreur volledig over zichzelf afgeroepen. Bovendien mag er wel eens naar hun beleidsbepalers worden gekeken die hun eigen burgers als menselijk schild gebruiken.
Het is wat dit betreft opmerkelijk om te zien dat zij volledig uit van de discussie zijn verdwenen en het niet meer verder komt dan 'Ja, maar Israël .. '
Waarmee er parallellen zichtbaar zijn van de reacties op 7 oktober, toen was het ook 'Dit is niet goed, MAAR ...' waarna er een heel koekblik open werd getrokken aan drogredeneringen vol victim-blaming.
In een oorlog die is gestart door de Palestijnen zelf is dit inderdaad relevante informatie.quote:Op maandag 1 september 2025 18:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
"Ja maar Palestijnen! Ja maar Hamas
!
Goedpraten. Wegkijken.
Wat is dit nou voor gelul zeg.quote:Op maandag 1 september 2025 18:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, tot de dag komt dat ze moeten stemmen voor of tegen sharia, nou daar loop jij dan opeens verplicht met een hoofddoek, divers zeg!
Het Poolse Jodendom, zo'n 3 miljoen zielen, is inderdaad in korte tijd geheel afgemaakt. Ik weet dat je nog nooit van Chelmno, Belzec, Sobibor of Treblinka gehoord hebt, of aktion Reinhard, of Generaal-Gouvernement, of Hans Frank, en dat de Holocaust sowieso een vervelend dingetje is in je kruistocht, want Joden en dus Israël, maar dat het historisch besef van de doorsnee progressieve radicaal bedroevend is was me al langer duidelijk.quote:Op maandag 1 september 2025 15:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
De Nazi's waren ook in een half jaartje klaar ja!
Neuh. Eerder consequent zijn.quote:Op maandag 1 september 2025 18:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
"Ja maar Palestijnen! Ja maar Hamas
!
Goedpraten. Wegkijken.
Sorry het spijt mequote:Op maandag 1 september 2025 18:45 schreef matspontius het volgende:
[..]
Misschien moet je eens het woord genocide in het woordenboek opzoeken in plaats van dat maar lukraak overal op te plakken
Dat tempo was er wel.quote:Op maandag 1 september 2025 15:40 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dus? Kan je beter bommen gooien op het schoolgebouw en het ziekenhuis waar de overlevenden naar toe worden gevoerd?
Maar in WO-II was er dus ook geen genocide omdat de Duitsers niet echt met tempo doorpakten? Want dat is de redenering toch: het kan sneller dus het is niet erg.
de grootte van de groep met een voorkeur voor een shariawetgeving in europa is imo best zorgwekkend. Als die groep blijft groeien kom je op een gegeven moment wel tot dat punt hequote:Op maandag 1 september 2025 19:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor gelul zeg.
15.000 per dag, maar vokgens vomy geen hoog tempoquote:Op maandag 1 september 2025 19:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat tempo was er wel.
Doe me een lol, en houd gewoon je mond over de Holocaust. Is gewoon tenenkrommend.
Dit is waarom ik het gros van die pro-palestina nitwits niet serieus neem.quote:Op maandag 1 september 2025 19:17 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
15.000 per dag, maar vokgens vomy geen hoog tempo
wat stond er voor zooiquote:Op maandag 1 september 2025 18:27 schreef HeatWave het volgende:
Laat dat nou eens staan gewoon, op deze manier ziet niemand hoe vredelievend, verbindend en gematigd ze zijn.....
Ik gaf hem een flinke draai om z'n oor dat 'ie van gekkigheid maar op de TR knop bleef rammen.quote:
ohquote:Op maandag 1 september 2025 19:43 schreef Yasmin__x het volgende:
[..]
Ik gaf hem een flinke draai om z'n oor dat 'ie van gekkigheid maar op de TR knop bleef rammen.
ik zie de vergelijking niet echtquote:
Gast, die pro-pallie nitwits - die het helemaal niet eens te doen is om stoppen van leed - wordt hier geen strobreed in de weg gelegd.quote:Op maandag 1 september 2025 20:08 schreef Peppert het volgende:
Water is nat. Elk gezond denkende mens, organisatie en instituut wist al maanden geleden dat de slachting genocidale intenties begon aan te nemen. Ze zijn schromelijk laat met hun conclusie. Heel laat.
[ x ]
Maar je beweert dus dat het geen genocide is. "Begint aan te nemen" is geen genocide.quote:Op maandag 1 september 2025 20:08 schreef Peppert het volgende:
Water is nat. Elk gezond denkende mens, organisatie en instituut wist al maanden geleden dat de slachting genocidale intenties begon aan te nemen. Ze zijn schromelijk laat met hun conclusie. Heel laat.
[ x ]
Ik sluit mij aan bij organisaties als Amnesty International, Médecins Sans Frontières, B’Tselem, Artsen voor de Mensenrechten-Israël en de Internationale Federatie voor de Mensenrechten, evenals bij talrijke onderzoekers op het gebied van genocide en internationaal recht, die hebben geconcludeerd dat Israël bezig is met een genocide in de Gazastrook. Ik weiger politieke spelletjes te spelen over de rug van twee miljoen mensen, alleen omdat zij een bruine in plaats van een witte huidskleur hebben. Ondertussen is duidelijk welke mensenlevens wel tellen en welke niet. Het is zo schrijnend dat je haast je ogen moet sluiten om de overduidelijke hypocrisie binnen politieke kringen niet te zien.quote:Op maandag 1 september 2025 20:18 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar je beweert dus dat het geen genocide is. "Begint aan te nemen" is geen genocide.
Je hang naar intersectionele duiding van 'koloniale' conflicten en je obsessie met huidskleuren heeft al lang duidelijk gemaakt waar het je om te doen is.quote:Op maandag 1 september 2025 20:31 schreef Peppert het volgende:
[..]
Ik sluit mij aan bij organisaties als Amnesty International, Médecins Sans Frontières, B’Tselem, Artsen voor de Mensenrechten-Israël en de Internationale Federatie voor de Mensenrechten, evenals bij talrijke onderzoekers op het gebied van genocide en internationaal recht, die hebben geconcludeerd dat Israël bezig is met een genocide in de Gazastrook. Ik weiger politieke spelletjes te spelen over de rug van twee miljoen mensen, alleen omdat zij een bruine in plaats van een witte huidskleur hebben. Ondertussen is duidelijk welke mensenlevens wel tellen en welke niet. Het is zo schrijnend dat je haast je ogen moet sluiten om de overduidelijke hypocrisie binnen politieke kringen niet te zien.
Noem het zoals je wilt. Maar als je mijn land zou aanvallen met 1000+ doden/gegijzelde, is het ook gewoon oorlog.quote:Op maandag 1 september 2025 11:30 schreef Cupfighter het volgende:
Dit zal volgens de Israel lovers hier wel weer niet kloppen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |