abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin maandag 1 september 2025 @ 17:00:27 #121
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218653019
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 16:39 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik snap het punt wel dat hij wil maken. Ik denk niet dat de soep zo heet gegeten hoeft te worden.
Ik tot op zekere hoogte ook wel, maar dit is wel een hele lompe Godwin.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 1 september 2025 @ 17:01:23 #122
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218653024
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 16:56 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je moet de ideologie en de organisatie loskoppelen van het volk. Hamas bestaat uit Palestijnen, net als dat de Nazi overheid uit Duitsers bestond. We hebben ook niet alle Duitsers verplaatst.
Gaza is ook slechts een klein deel van Palestina. Na de 2e wereldoorlog werden Pruissen en Silesië ook ontduitst.

Het grote vraagstuk blijft hoe een met de locale bevolking vermengde guerillaterreurorganisatie aan te pakken is.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_218653560
Ah, alweer een organisatie die de definitie van genocide (naar gewenst narratief) aanpast.

Dit betreft Melanie O'Brien, president van IAGS en deskundige op het gebied van genocides getuige haar research:

- Human rights and genocide: construction of a paradigm of the genocidal process through human rights violations to function as a map to prevent future genocides & provide a pattern to prove genocide.

Alleen waar het Israël betreft is haar research ineens niet meer leidend en past ze haar definities aan:

twitter

twitter

twitter

etc etc etc - want er is nog veel meer, mocht je interesse hebben in het hele twitter draadje.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 1 september 2025 @ 17:59:36 #124
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218653624
Nuance blijkt maar weer een vies woord te zijn voor velen. Welke kant, het maakt niet uit. Jammer, die polarisatie.
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 1 september 2025 @ 18:07:00 #125
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218653683
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2025 18:03 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Hou toch op. Ik ken er zoveel, en ze zijn zo divers.
Ik ken prachtige mensen die ‘moslim’ zijn. Maar ik zie ze als meer dan alleen dat etiketje.
Ja, en er zitten ook vervelende mensen tussen. Het zijn net mensen. :{
Ja, tot de dag komt dat ze moeten stemmen voor of tegen sharia, nou daar loop jij dan opeens verplicht met een hoofddoek, divers zeg!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_218653782
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2025 12:33 schreef capricia het volgende:
Is er al een internationaal erkend gerechtshof die genocide bewezen acht?
Nee, en daar gaat het ook om. Wat activistische academici stellen is verder niet zo relevant.
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2025 13:02 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En dan nu lekker achterover leunen, en over 20 jaar achteraf kunnen zeggen dat het allemaal zo verschrikkelijk was.

Hoe Israël tekeer gaat in Gaza is schandalig. Maar ja, alles is volgens sommigen geoorloofd want Hamas is een stel schurken. Of zo. Om je de ogen voor uit je kop te schamen.
Nee hoor, de Palestijnen hebben dit met hun jarenlange terreur volledig over zichzelf afgeroepen. Bovendien mag er wel eens naar hun beleidsbepalers worden gekeken die hun eigen burgers als menselijk schild gebruiken.

Het is wat dit betreft opmerkelijk om te zien dat zij volledig uit van de discussie zijn verdwenen en het niet meer verder komt dan 'Ja, maar Israël .. '

Waarmee er parallellen zichtbaar zijn van de reacties op 7 oktober, toen was het ook 'Dit is niet goed, MAAR ...' waarna er een heel koekblik open werd getrokken aan drogredeneringen vol victim-blaming.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218653813
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 17:50 schreef Montagui het volgende:
Ah, alweer een organisatie die de definitie van genocide (naar gewenst narratief) aanpast.

Dit betreft Melanie O'Brien, president van IAGS en deskundige op het gebied van genocides getuige haar research:

- Human rights and genocide: construction of a paradigm of the genocidal process through human rights violations to function as a map to prevent future genocides & provide a pattern to prove genocide.

Alleen waar het Israël betreft is haar research ineens niet meer leidend en past ze haar definities aan:

[ x ]

[ x ]

[ x ]

etc etc etc - want er is nog veel meer, mocht je interesse hebben in het hele twitter draadje.
Haha. ongekend ook eigenlijk wel.

Als het nodig is om de definitie van een term aan te passen dat weet je dus wel dat er geen sprake van is. Amnesty probeerde dit ook al. En Ierland had zelfs openlijk gevraagd over de definitie van genocide kon worden 'verbreed'.

:') _O-

twitter

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218653824
Snel TR zetten allemaal. :') _O-
Aan het typen...
  maandag 1 september 2025 @ 18:27:19 #129
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218653845
Laat dat nou eens staan gewoon, op deze manier ziet niemand hoe vredelievend, verbindend en gematigd ze zijn.....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 1 september 2025 @ 18:45:07 #130
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_218653990
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2025 16:29 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Waarmee je niet alleen deze vermeende genocide debunked, maar ook de genocides op de Oeigoeren, de Rohingya, Tsjetsjenen 1994 en 99, Oekraïne 2022 debunked. Zo moeilijk is het allemaal niet.

Is dat IAGS niks voor jou? Veel te veel geld krijgen voor een beetje klussen en koffie drinken. Staat leuk op je LinkedIn
Misschien moet je eens het woord genocide in het woordenboek opzoeken in plaats van dat maar lukraak overal op te plakken :!
"Hoka Hey!"
  maandag 1 september 2025 @ 18:45:50 #131
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218653998
quote:
14s.gif Op maandag 1 september 2025 18:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, en daar gaat het ook om. Wat activistische academici stellen is verder niet zo relevant.
[..]
Nee hoor, de Palestijnen hebben dit met hun jarenlange terreur volledig over zichzelf afgeroepen. Bovendien mag er wel eens naar hun beleidsbepalers worden gekeken die hun eigen burgers als menselijk schild gebruiken.

Het is wat dit betreft opmerkelijk om te zien dat zij volledig uit van de discussie zijn verdwenen en het niet meer verder komt dan 'Ja, maar Israël .. '

Waarmee er parallellen zichtbaar zijn van de reacties op 7 oktober, toen was het ook 'Dit is niet goed, MAAR ...' waarna er een heel koekblik open werd getrokken aan drogredeneringen vol victim-blaming.
"Ja maar Palestijnen :'( ! Ja maar Hamas :'( !

Goedpraten. Wegkijken.
Huilen dan.
pi_218654012
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2025 18:45 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Goedpraten. Wegkijken.
In een oorlog die is gestart door de Palestijnen zelf is dit inderdaad relevante informatie.

En er wordt inderdaad weggekeken van de rol die de Palestijnse terroristen van Hamas nog altijd hebben: de wapens niet willen neerleggen, aanzienlijke steun onder de bevolking, het stug vasthouden van tientallen Israëlische gijzelaars en het zich verschuilen tussen en onder de eigen burgers.

Maar het staat je natuurlijk om vrij uit te leggen hoe dit eigenlijk de grote slachtoffers zouden zijn en Israël de boeman?
  maandag 1 september 2025 @ 19:01:54 #133
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218654108
quote:
10s.gif Op maandag 1 september 2025 18:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ja, tot de dag komt dat ze moeten stemmen voor of tegen sharia, nou daar loop jij dan opeens verplicht met een hoofddoek, divers zeg!
Wat is dit nou voor gelul zeg.
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 1 september 2025 @ 19:11:50 #134
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218654167
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 15:29 schreef VoMy het volgende:

[..]
De Nazi's waren ook in een half jaartje klaar ja!
Het Poolse Jodendom, zo'n 3 miljoen zielen, is inderdaad in korte tijd geheel afgemaakt. Ik weet dat je nog nooit van Chelmno, Belzec, Sobibor of Treblinka gehoord hebt, of aktion Reinhard, of Generaal-Gouvernement, of Hans Frank, en dat de Holocaust sowieso een vervelend dingetje is in je kruistocht, want Joden en dus Israël, maar dat het historisch besef van de doorsnee progressieve radicaal bedroevend is was me al langer duidelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 1 september 2025 @ 19:12:59 #135
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218654179
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2025 18:45 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Goedpraten. Wegkijken.
Neuh. Eerder consequent zijn.

Vertel eens: wat moet Israël precies doen zolang in Palestina een club de scepter zwaait die letterlijk oproept tot de vernietiging van dat land en alle Joden?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218654181
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 18:45 schreef matspontius het volgende:

[..]
Misschien moet je eens het woord genocide in het woordenboek opzoeken in plaats van dat maar lukraak overal op te plakken :!
Sorry het spijt me :@ maar je geeft me nu echt veel te veel krediet. Ik heb die voorbeelden niet zelf bedacht of verzonnen. Zoveel fantasie heb ik helaas niet :'(
  maandag 1 september 2025 @ 19:14:36 #137
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218654191
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 15:40 schreef VoMy het volgende:

[..]
Dus? Kan je beter bommen gooien op het schoolgebouw en het ziekenhuis waar de overlevenden naar toe worden gevoerd?

Maar in WO-II was er dus ook geen genocide omdat de Duitsers niet echt met tempo doorpakten? Want dat is de redenering toch: het kan sneller dus het is niet erg.
Dat tempo was er wel.

Fijne leestip, ook al weet ik dat je dit boek nooit, maar dan ook nooit, zal lezen:

Doe me een lol, en houd gewoon je mond over de Holocaust. Is gewoon tenenkrommend. Of, heb een keer seks.

[ Bericht 6% gewijzigd door EttovanBelgie op 01-09-2025 19:21:00 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218654202
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2025 19:01 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat is dit nou voor gelul zeg.
de grootte van de groep met een voorkeur voor een shariawetgeving in europa is imo best zorgwekkend. Als die groep blijft groeien kom je op een gegeven moment wel tot dat punt he
pi_218654210
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 19:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat tempo was er wel.

Doe me een lol, en houd gewoon je mond over de Holocaust. Is gewoon tenenkrommend.
15.000 per dag, maar vokgens vomy geen hoog tempo :D
  maandag 1 september 2025 @ 19:18:48 #140
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218654226
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2025 19:17 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
15.000 per dag, maar vokgens vomy geen hoog tempo :D
Dit is waarom ik het gros van die pro-palestina nitwits niet serieus neem.

Mensenrechten en leed interesseert ze geen moer, het gaat om de poppetjes, en vervolgens gaan ze kijken of ze daar hun ideologie, religie en politiek bij kwijt kunnen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 1 september 2025 @ 19:19:28 #141
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218654233
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 18:27 schreef HeatWave het volgende:
Laat dat nou eens staan gewoon, op deze manier ziet niemand hoe vredelievend, verbindend en gematigd ze zijn.....
wat stond er voor zooi
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218654484
quote:
16s.gif Op maandag 1 september 2025 19:19 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
wat stond er voor zooi
Ik gaf hem een flinke draai om z'n oor dat 'ie van gekkigheid maar op de TR knop bleef rammen.
Aan het typen...
pi_218654749
Water is nat. Elk gezond denkende mens, organisatie en instituut wist al maanden geleden dat de slachting genocidale intenties begon aan te nemen. Ze zijn schromelijk laat met hun conclusie. Heel laat.

twitter
  maandag 1 september 2025 @ 20:11:07 #144
459912 FlippingCoin
pi_218654772
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 19:43 schreef Yasmin__x het volgende:

[..]
Ik gaf hem een flinke draai om z'n oor dat 'ie van gekkigheid maar op de TR knop bleef rammen.
oh :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  maandag 1 september 2025 @ 20:12:06 #145
459912 FlippingCoin
pi_218654781
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 20:08 schreef Peppert het volgende:
[ x ]
ik zie de vergelijking niet echt
  maandag 1 september 2025 @ 20:15:21 #146
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218654821
quote:
Water is nat. Elk gezond denkende mens, organisatie en instituut wist al maanden geleden dat de slachting genocidale intenties begon aan te nemen. Ze zijn schromelijk laat met hun conclusie. Heel laat.

[ x ]
Gast, die pro-pallie nitwits - die het helemaal niet eens te doen is om stoppen van leed - wordt hier geen strobreed in de weg gelegd.

Vandaag weer een academisch jaar vergald met hun selectief gezever.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 1 september 2025 @ 20:18:53 #147
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218654843
quote:

[ x ]
Maar je beweert dus dat het geen genocide is. "Begint aan te nemen" is geen genocide.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_218655011
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 20:18 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Maar je beweert dus dat het geen genocide is. "Begint aan te nemen" is geen genocide.
Ik sluit mij aan bij organisaties als Amnesty International, Médecins Sans Frontières, B’Tselem, Artsen voor de Mensenrechten-Israël en de Internationale Federatie voor de Mensenrechten, evenals bij talrijke onderzoekers op het gebied van genocide en internationaal recht, die hebben geconcludeerd dat Israël bezig is met een genocide in de Gazastrook. Ik weiger politieke spelletjes te spelen over de rug van twee miljoen mensen, alleen omdat zij een bruine in plaats van een witte huidskleur hebben. Ondertussen is duidelijk welke mensenlevens wel tellen en welke niet. Het is zo schrijnend dat je haast je ogen moet sluiten om de overduidelijke hypocrisie binnen politieke kringen niet te zien.
  maandag 1 september 2025 @ 20:38:06 #149
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218655083
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 20:31 schreef Peppert het volgende:

[..]
Ik sluit mij aan bij organisaties als Amnesty International, Médecins Sans Frontières, B’Tselem, Artsen voor de Mensenrechten-Israël en de Internationale Federatie voor de Mensenrechten, evenals bij talrijke onderzoekers op het gebied van genocide en internationaal recht, die hebben geconcludeerd dat Israël bezig is met een genocide in de Gazastrook. Ik weiger politieke spelletjes te spelen over de rug van twee miljoen mensen, alleen omdat zij een bruine in plaats van een witte huidskleur hebben. Ondertussen is duidelijk welke mensenlevens wel tellen en welke niet. Het is zo schrijnend dat je haast je ogen moet sluiten om de overduidelijke hypocrisie binnen politieke kringen niet te zien.
Je hang naar intersectionele duiding van 'koloniale' conflicten en je obsessie met huidskleuren heeft al lang duidelijk gemaakt waar het je om te doen is.

Niet om mensenrechten. Verre van.

Blijft ook hilarisch hoe Israëli's ineens als 'wit' beschouwd worden. In het intersectioneel model kan het niet anders, maar het blijft een dijenkletser.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218655102
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 11:30 schreef Cupfighter het volgende:
Dit zal volgens de Israel lovers hier wel weer niet kloppen
Noem het zoals je wilt. Maar als je mijn land zou aanvallen met 1000+ doden/gegijzelde, is het ook gewoon oorlog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')