abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220433327
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 08:42 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Alles wat ik noemde zijn feiten, maar goed.

Dat jij klaagt over bruggen en wegen in NL, maar ondertussen dan naar Costa Rica wil is gewoon lachwekkend bv.
Net als de hele financiele situatie, terwijl NL daarin praktisch in de top staat.

Enige goede is defensie dan.
Daar verkwist Nederland gigantisch veel geld aan wat veel druk op sociale voorzieningen zet.
Maar goed zelfs dan, 99% van alle landen in de wereld kennen geen sociale voorzieningen.
Het zijn geen feiten maar niet onderbouwde meningen. Veel landen hebben sociale voorzieningen maar die zijn beperkter en/of anders vormgegeven. Zoiets als bijstand kennen ze in Costa Rica gelukkig niet, WW en iets vergelijkbaars als AOW wel, daarnaast een goede betaalbare collectieve zorg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 26-03-2026 08:57:10 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 26 maart 2026 @ 08:55:36 #152
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_220433361
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 13:28 schreef knoopie het volgende:

[..]
Probeer je nu even de hele wereld buiten Nederland te generaliseren? _O-

Als je bijvoorbeeld midden in London of Parijs zou wonen, dan is er toch helemaal niks verspreid of moeilijk te bereiken? Daar heb je veel meer restaurants, clubs per km2 dan waar dan ook in NL.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 13:28 schreef knoopie het volgende:

[..]
Probeer je nu even de hele wereld buiten Nederland te generaliseren? _O-

Als je bijvoorbeeld midden in London of Parijs zou wonen, dan is er toch helemaal niks verspreid of moeilijk te bereiken? Daar heb je veel meer restaurants, clubs per km2 dan waar dan ook in NL.
Ik vind je opmerking heel grappig, ik quote je tekst even :

'Wat ik maar wil zeggen, is dat het leven in Nederland inderdaad wel "prima" is, maar ook niet bepaald leuk, enerverend, spannend, avontuurlijk, etc. We hebben geen bergen, weinig lekker eten, weinig open natuur, weinig ruimte, etc. Als je van werken houdt en graag op te weinig vierkante meters tv zit te kijken 's avonds met een bordje op schoot, is er inderdaad weinig mis met Nederland.'

In London of Parijs heb je wel bergen, open natuur, en zat ruimte? lol.
Het grote verschil is dat de buitengebieden echt heel veel groter zijn.

mbt. eten verschillen smaken. in NL heb je zat goede restaurants maar dan moet je niet naar Preston Palace gaan. Overigens kun je nederlanders plat vinden (is mijn aanname) maar een fransman op het platteland of een engelsman is echt veel platter dan hier hoor.

Wat is het nou? ga je in London wonen of ga je in de bergen wonen? de dichtsbijzijnde bergen van Londen zijn ook wel 3-4 uur rijden m.a.w. hetzelfde als hier.
Lachen joh.
  donderdag 26 maart 2026 @ 08:55:52 #153
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_220433363
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:47 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Het klopt dat er veel op weinig afstand is in Nederland, maar wat er is, vind ik allemaal niet enerverend. Ik vind Nederland geen spannend land. Zeker als je van de natuur houdt, is Nederland geen ideaal land, omdat Nederland heel kleinschalig en dichtbevolkt is. Telkens als ik een tijd niet in Nederland ben geweest, valt mij op hoe klein alles is, hoe weinig ruimte er is en hoe dichtbevolkt het is. Er zijn meer landen in Europa met een vergelijkbare grootte als Nederland en wij zijn veruit het dichtstbevolkt.
Zeker mee eens!
Lachen joh.
pi_220433701
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 08:50 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Het zijn geen feiten maar niet onderbouwde meningen. Veel landen hebben sociale voorzieningen maar die zijn beperkter en/of anders vormgegeven. Zoiets als bijstand kennen ze in Costa Rica gelukkig niet, WW en iets vergelijkbaars als AOW wel, daarnaast een goede betaalbare collectieve zorg.
Dus dat de wegen en bruggen in Costa Rica slechter zijn dan in Nederland is geen feit?
Dat de sociale voorzieningen en dergelijke in NL van zeer hoog niveau zijn is geen feit?

Het wonen in het buitenland, laat staan een ontwikkelingsland zoals jij wil, zal je nog smerig tegenvallen lol
pi_220433723
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 08:55 schreef Pajanus het volgende:

[..]
[..]
Ik vind je opmerking heel grappig, ik quote je tekst even :

Wat is het nou? ga je in London wonen of ga je in de bergen wonen? de dichtsbijzijnde bergen van Londen zijn ook wel 3-4 uur rijden m.a.w. hetzelfde als hier.
Je reageert nu op twee verschillende gebruikers, dus je commentaar klopt niet echt. Ik reageerde alleen op het feit dat jij denkt dat buiten Nederland geen grote steden zijn, want daar is alles verder weg... Dat slaat natuurlijk nergens op, want in de helft van alle landen ter wereld zijn er (veel) grotere steden met meer voorzieningen te vinden dan in NL.

Bovendien zijn er ook genoeg grote steden in Europa relatief dicht bij de bergen. Vanuit München of Wenen ben je binnen een uurtje in de bergen, en dat zijn beide steden die veel groter zijn dan de grootste stad in Nederland.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  donderdag 26 maart 2026 @ 09:33:45 #156
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220433729
Ik zou nog wel eens in Oostenrijk of Zwitserland willen gaan wonen, niet omdat ik denk dat die landen an sich beter zijn dan Nederland maar puur vanwege de alpen.
Lijkt me heerlijk om gewoon elk weekend tochten te kunnen maken, gewone berg wandelingen, alpinisme, via ferrata's, etc etc.

Nu ga ik ongeveer 2x per jaar.
  donderdag 26 maart 2026 @ 09:34:34 #157
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220433740
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 09:33 schreef Zoddie het volgende:
Ik zou nog wel eens in Oostenrijk of Zwitserland willen gaan wonen, niet omdat ik denk dat die landen an sich beter zijn dan Nederland maar puur vanwege de alpen.
Lijkt me heerlijk om gewoon elk weekend tochten te kunnen maken, gewone berg wandelingen, alpinisme, via ferrata's, etc etc.

Hoe vaker je het doet, hoe minder bijzonder het wordt :P
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220433747
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 09:30 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dus dat de wegen en bruggen in Costa Rica slechter zijn dan in Nederland is geen feit?
Dat de sociale voorzieningen en dergelijke in NL van zeer hoog niveau zijn is geen feit?

Het wonen in het buitenland, laat staan een ontwikkelingsland zoals jij wil, zal je nog smerig tegenvallen lol
De infra structuur is in Costa Rica inderdaad slechter, wat goed is zijn privaat&publieke-combi wegen bijvoorbeeld. De sociale voorzieningen zijn hier (nog) van een zeer hoog niveau, maar staan onder grote druk. Echter terwijl CR in de vaart der volkeren vooruit gaat, gaat Nederland achteruit. Dat kan ook niet anders imo op vooral demografische en mentale gronden.

Ik heb familie in CR en kom er regelmatig heb er ook al bezittingen ;)
Met name de natuur en omgeving is er enorm divers binnen niet al te grote afstanden. Spaans spreken is er wel noodzakelijk en al snel duidelijk maken dat je geen Gringo bent :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Digi2 op 26-03-2026 09:46:02 ]
  donderdag 26 maart 2026 @ 09:42:21 #159
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_220433802
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 09:33 schreef Zoddie het volgende:

Zwitserland is een ontzettend duur land....
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 26 maart 2026 @ 09:44:44 #160
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220433847
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 09:34 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat klopt, maar nog altijd beter dan de Veluwe.
pi_220433849
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 09:35 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De infra structuur is in Costa Rica inderdaad slechter, wat goed is zijn privaat&publieke-combi wegen bijvoorbeeld. De sociale voorzieningen zijn hier (nog) van een zeer hoog niveau, maar staan onder grote druk. Echter terwijl CR in de vaart der volkeren vooruit gaat, gaat Nederland achteruit. Dat kan ook niet anders imo op vooral demografische en mentale gronden.
Ja goh, stel je scoort 100/100 dan is de kans groter dat je met bepaalde dingen achteruitgaat.
Dat je dan eens een jaar 99/100 scoort, dat kan. Dat zegt niet veel.

En Costa Rica zit met 0/100 (overdreven gezegd) heel laag. Goh, ja dan ga je ook niet achteruit.

Als je financieel onafhankelijk bent ga je in andere landen zeer goed kunnen leven omdat je niet met het lokale loon te maken hebt en rijk genoeg bent om de duurste voorzieningen te betalen.
Dat is natuurlijk niet zo als je gewoon de normale burger in andere landen bent. Dan heb je een schijt loon en schijt voorzieningen.
pi_220433860
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 09:45 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ja goh, stel je scoort 100/100 dan is de kans groter dat je met bepaalde dingen achteruitgaat.
Dat je dan eens een jaar 99/100 scoort, dat kan. Dat zegt niet veel.

En Costa Rica zit met 0/100 (overdreven gezegd) heel laag. Goh, ja dan ga je ook niet achteruit.

Als je financieel onafhankelijk bent ga je in andere landen zeer goed kunnen leven omdat je niet met het lokale loon te maken hebt en rijk genoeg bent om de duurste voorzieningen te betalen.
Dat is natuurlijk niet zo als je gewoon de normale burger in andere landen bent. Dan heb je een schijt loon en schijt voorzieningen.
Ik heb familie in CR en kom er regelmatig, heb er ook al bezittingen ;)
Met name de natuur en omgeving is er enorm divers binnen niet al te grote afstanden. Spaans spreken is er wel noodzakelijk en al snel duidelijk maken dat je geen Gringo bent :)

quote:
AI Overview
Costa Rica beschikt over een van de meest uitgebreide sociale stelsels in Latijns-Amerika, gekenmerkt door universele gezondheidszorg via het CAJA-systeem (Caja Costarricense de Seguro Social) voor burgers en permanente inwoners. Het land biedt gratis onderwijs, een staatspensioen en heeft een hoge dekking voor basisbehoeften zoals elektriciteit en drinkwater.

Kernpunten van sociale voorzieningen in Costa Rica:
Gezondheidszorg (CAJA): Dit systeem biedt 100% dekking voor medische behandelingen, consulten, ziekenhuisopnames en medicijnen. Het staat bekend als kwalitatief hoogwaardig en vaak voordeliger dan in Europa of de VS. CAJA dekt ook chronische ziekten en bestaande aandoeningen.
Onderwijs: Het land biedt gratis onderwijs aan, wat bijdraagt aan de ontwikkeling van de bevolking.
Pensioenen: Er is een gegarandeerd staatspensioen, waarbij recente hervormingen de regels voor vervroegd pensioen hebben aangescherpt.
Basisvoorzieningen: Costa Rica blinkt uit in Centraal-Amerika met bijna 100% toegang tot elektriciteit en veilig drinkwater.
Sociale Zekerheid voor Werknemers: Het systeem wordt gefinancierd door bijdragen van werkgevers en werknemers.

Hoewel de zorg van hoge kwaliteit is, kunnen de wachttijden bij publieke instellingen lang zijn, waardoor sommige inwoners uitwijken naar particuliere zorg.

[ Bericht 17% gewijzigd door Digi2 op 26-03-2026 09:53:31 ]
  donderdag 26 maart 2026 @ 09:48:25 #163
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220433886
Ik ken er een aantal in mijn omgeving die vertrokken zijn ja, jammer wel.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220433944
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 09:34 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat kan ik uit ervaring tegenspreken. De (voor)Alpen vervelen mij na in totaal ruim tien jaar in Alpenlanden wonen nog steeds niet. Heerlijk om op zaterdagochtend vroeg op te staan, bij de skilift te staan als ze open gaan met een skipas voor een halve dag, en in de middag weer thuis zijn omdat vrienden langs komen. Of in de zomer met de kinderen een Klettersteig doen in het weekend. Of het beste, een doordeweekse dag niet werken, en helemaal alleen met de mountainbike naar 2000m klimmen en weer naar beneden rijden, en nog steeds op tijd thuis zijn om de kinderen van school te halen!
pi_220433945
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 09:47 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik heb familie in CR en kom er regelmatig, heb er ook al bezittingen ;)
Ik paste mijn reactie doelbewust niet aan om dit er niet bij te zetten.
Maar ja heel leuk natuur en omgeving, voor vakantie.

Zoals ik al zei:

Het is een relatief arm land, met weinig mogelijkheden. Zeker voor lokale bevolking.
Het zou heel laag scoren en dus bestaat er alleen maar een weg omhoog.

Nederland staat met alles in de absolute wereld top.
Tja, dat je dan ook wel eens wat minder zou scoren is logisch.

En ja: Ik ben zelf ook geemigreerd, naar Estland. Waar alles vele beter is dan in Costa Rica.
Maar vergeleken met hoe alles voor elkaar is in Nederland is emigreren echt bijna het domste wat je kan doen.

Daarom heb ik met dit soort berichten over dat veel mensen weg willen uit NL ook echt kriebels ervan.
Mensen verliezen de realiteit omdat ze zich blind staren op wat haat en onzin.
pi_220433964
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2026 09:42 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Zwitserland is een ontzettend duur land....
Niet als je ook in Zwitserland werkt en naar hun maatstaven betaald krijgt. ;)
  donderdag 26 maart 2026 @ 09:57:08 #167
38496 Perrin
pi_220433984
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 09:51 schreef knoopie het volgende:

[..]
Dat kan ik uit ervaring tegenspreken. De (voor)Alpen vervelen mij na in totaal ruim tien jaar in Alpenlanden wonen nog steeds niet. Heerlijk om op zaterdagochtend vroeg op te staan, bij de skilift te staan als ze open gaan met een skipas voor een halve dag, en in de middag weer thuis zijn omdat vrienden langs komen. Of in de zomer met de kinderen een Klettersteig doen in het weekend. Of het beste, een doordeweekse dag niet werken, en helemaal alleen met de mountainbike naar 2000m klimmen en weer naar beneden rijden, en nog steeds op tijd thuis zijn om de kinderen van school te halen!
Damn. Je maakt me jaloers :(
pi_220433988
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 09:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Zoals ik al zei:

Het is een relatief arm land, met weinig mogelijkheden. Zeker voor lokale bevolking.

En ja: Ik ben zelf ook geemigreerd, naar Estland. Waar alles vele beter is dan in Costa Rica.
Maar vergeleken met hoe alles voor elkaar is in Nederland is emigreren echt bijna het domste wat je kan doen.

Daarom heb ik met dit soort berichten over dat veel mensen weg willen uit NL ook echt kriebels ervan.
Ik wil er mijn oude dag slijten als hier de shit de fan zou raken, hopelijk gebeurt dat niet, maar een backup is altijd prettig ;)
quote:
AI Overview
Costa Rica beschikt over een van de meest uitgebreide sociale stelsels in Latijns-Amerika, gekenmerkt door universele gezondheidszorg via het CAJA-systeem (Caja Costarricense de Seguro Social) voor burgers en permanente inwoners. Het land biedt gratis onderwijs, een staatspensioen en heeft een hoge dekking voor basisbehoeften zoals elektriciteit en drinkwater.

Kernpunten van sociale voorzieningen in Costa Rica:
Gezondheidszorg (CAJA): Dit systeem biedt 100% dekking voor medische behandelingen, consulten, ziekenhuisopnames en medicijnen. Het staat bekend als kwalitatief hoogwaardig en vaak voordeliger dan in Europa of de VS. CAJA dekt ook chronische ziekten en bestaande aandoeningen.
Onderwijs: Het land biedt gratis onderwijs aan, wat bijdraagt aan de ontwikkeling van de bevolking.
Pensioenen: Er is een gegarandeerd staatspensioen, waarbij recente hervormingen de regels voor vervroegd pensioen hebben aangescherpt.
Basisvoorzieningen: Costa Rica blinkt uit in Centraal-Amerika met bijna 100% toegang tot elektriciteit en veilig drinkwater.
Sociale Zekerheid voor Werknemers: Het systeem wordt gefinancierd door bijdragen van werkgevers en werknemers.

Hoewel de zorg van hoge kwaliteit is, kunnen de wachttijden bij publieke instellingen lang zijn, waardoor sommige inwoners uitwijken naar particuliere zorg.
  donderdag 26 maart 2026 @ 09:57:48 #169
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220433989
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 09:51 schreef knoopie het volgende:

[..]
Verdomme nu maak je me alleen nog maar meer jaloers. :(
  donderdag 26 maart 2026 @ 11:11:47 #170
38496 Perrin
pi_220434559
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 09:57 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Ik probeerde het nog met wat copium.
pi_220434667
quote:
9s.gif Op donderdag 26 maart 2026 11:11 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik probeerde het nog met wat copium.
Zwitserland heeft zijn zaakjes over het algemeen goed geregeld, echter de migratie zet ook daar de boel onder druk met name wat betreft de toenemende verstedelijking en kosten van huisvesting. Er komt een referendum om de bevolking niet verder te laten toenemen, de grens wordt max 10 miljoen, mocht dit referendum een meerderheid behalen. De overheid ontraadt het, maar dat zegt in Zwitserland niet zoveel, de burgers maken daar uiteindelijk zelf de dienst uit _O_
quote:
Swiss government slams 10 million population cap plan as threat to economy
ZURICH, March 16 (Reuters) - The Swiss government on Monday pressed the electorate to reject an initiative aimed at restricting the population to ​10 million, which it argues will jeopardise cooperation ‌with the European Union and damage the economy.
The initiative, supported by the right-wing Swiss People's Party, or SVP, faces a referendum on June ​14 at a time when Switzerland is moving to ​deepen relations with the EU in order to safeguard ⁠market access to its main trade partner.
Under the plan, the ​permanent resident population must not exceed 10 million before 2050, ​and Switzerland should abandon its freedom of movement agreement with the EU.
Its proponents say immigration to Switzerland is too high, causing housing shortages, excessive ​rents and putting undue pressure on public infrastructure.
The SVP, Switzerland's ​biggest party, opposes closer integration with the EU, seeing it as a ‌threat ⁠to Swiss sovereignty and saddling the country with excess regulation.
The population is now over 9 million, and the governing Federal Council said the initiative threatens prosperity, internal security and Switzerland's humanitarian ​traditions.
As of 2024, ​foreign nationals ⁠made up more than 27% of the Swiss population, according to official data.
quote:
Swiss Population Cap Has 45% Support Despite Government Pushback

A plan by Switzerland's right-wing People's Party to cap the country's population at 10 million still has strong support from the public despite repeated pushback by politicians and business leaders against such a move.

Support for the measure, which the population will vote on in June, was at 45% in a new poll released Tuesday, compared with 48% in November. That's likely to worry the government, which just a day earlier held a press conference to issue a fresh call to the public to reject the measure.
pi_220435604
quote:
86s.gif Op donderdag 26 maart 2026 09:57 schreef Perrin het volgende:

[..]
Damn. Je maakt me jaloers :(
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 09:57 schreef Zoddie het volgende:

[..]
En dan woon ik niet eens op het platteland, maar in een stad van twee miljoen inwoners. Dus cultuur, elke sport die je kan bedenken en elk soort restaurant is ook nog om de hoek ( ook met het uitstekende OV als je geen zin hebt om te fietsen). :P

Kleine troost voor jullie: vandaag regent het, dus ben ik ook gewoon binnen aan het werk.
pi_220435628
quote:

[..]

Zoals ik al zei:

Tja, nou en?

In Costa Rica behoor ik met mijn pensioen en opbrengst van verkoop van mijn woning tot de top rijksten van het land. Dan kunnen de sociale voorzieningen allemaal wel wat minder zijn maar dat maakt dan geen fluit uit want ik maar er A geen aanspraak op, en B, ik ben dan financieel volstrekt onafhankelijk.

Overigens is Letland voor mij ook een optie want daar komt mijn vriendin vandaan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 26 maart 2026 @ 13:07:28 #174
38496 Perrin
pi_220435827
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 12:39 schreef knoopie het volgende:

[..]
[..]
En dan woon ik niet eens op het platteland, maar in een stad van twee miljoen inwoners. Dus cultuur, elke sport die je kan bedenken en elk soort restaurant is ook nog om de hoek ( ook met het uitstekende OV als je geen zin hebt om te fietsen). :P

Kleine troost voor jullie: vandaag regent het, dus ben ik ook gewoon binnen aan het werk.
Ja dat laatste verzacht de pijn een beetje, dank.
  donderdag 26 maart 2026 @ 15:03:08 #175
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220436542
Leuk, ben je dement aan het worden, zit je met niet-Nederlandse medebewoners in Húus t Kråkemîkje. Dan zou ik met gierende banden naar Nederland terug willen.
pi_220436593
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 15:03 schreef Boca_Raton het volgende:
Leuk, ben je dement aan het worden, zit je met niet-Nederlandse medebewoners in Húus t Kråkemîkje. Dan zou ik met gierende banden naar Nederland terug willen.
Tja, of je hier nou met je volgepiste luier in een kapot bezuinigd verpleeghuis zit terwijl je partner die een andere indicatie heeft in een ander verpleeghuis zit, of je zit op je costaricaanse veranda, waar je voor 1000 euro per maand een prive verpleegster inhuurt die je kont wast en je maaltje kookt is de keuze voor mij snel gemaakt.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 26 maart 2026 @ 15:15:59 #177
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_220436628
het is toch een compliment om te horen 'npou dan ga je toch lekker elders wonen'

nederland is een strontland man
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
  donderdag 26 maart 2026 @ 15:46:00 #178
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220436817
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 15:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Tja, of je hier nou met je volgepiste luier in een kapot bezuinigd verpleeghuis zit terwijl je partner die een andere indicatie heeft in een ander verpleeghuis zit, of je zit op je costaricaanse veranda, waar je voor 1000 euro per maand een prive verpleegster inhuurt die je kont wast en je maaltje kookt is de keuze voor mij snel gemaakt.
Gaat dat ook op voor fora? Waarom zit je hier eigenlijk?
pi_220436876
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 15:46 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Gaat dat ook op voor fora?
Neen.
quote:
Waarom zit je hier eigenlijk?
Waarom niet?
  donderdag 26 maart 2026 @ 16:18:27 #180
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220436938
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 16:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Neen.
[..]
Waarom niet?
Sterkte.
  donderdag 26 maart 2026 @ 16:21:49 #181
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220436963
quote:

[..]

Zoals ik al zei:

Je vergeet bijzonder belangrijke zaken zoals een prettig klimaat. In Costa Rica hoef je bijvoorbeeld nooit voor verwarming of winter kleding te betalen en kun je vooruit met t-shirts en korte broeken, heerlijk.

Een nadeel van Costa Rica is wel dat een aantal zaken relatief duur zijn vanwege de import.

Het grootste voordeel wat je ten opzichte van Nederland kunt behalen is dat huizen gewoon meer dan 50% goedkoper zijn en je vaak hypotheek vrij kunt kopen en geld overhouden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 26 maart 2026 @ 16:24:59 #182
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_220436987
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 15:46 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Gaat dat ook op voor fora?
Nee. Totaal niet, lijkt me vrij logisch.
Krekker is de bom!
pi_220437130
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 16:18 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Sterkte.
Met wat precies?
  donderdag 26 maart 2026 @ 16:57:39 #184
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220437176
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 16:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Met wat precies?
Met één been in Nederland leven en de andere waar je ook zit.
pi_220437186
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 16:57 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Met één been in Nederland leven en de andere waar je ook zit.
Mijn beide benen staan voorlopig nog in Nederland.
  donderdag 26 maart 2026 @ 17:00:44 #186
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220437206
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 16:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Mijn beide benen staan voorlopig nog in Nederland.
Oh, my bad, ik dacht dat jij geëmigreerd was.
pi_220437415
quote:
zit je met niet-Nederlandse medebewoners in Húus t Kråkemîkje. Dan zou ik met gierende banden naar Nederland terug willen.
Dat is júist de toekomst in Nederland. Helaas.
  donderdag 26 maart 2026 @ 17:50:08 #188
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220437449
Ik kan iedereen aanraden een tijdje of langer in het buitenland te gaan wonen en werken. Je leert daar veel van en verbreed je horizon en manier van denken. Ik ben ein jaren 90 weg gegaan (Singapore) en sindsdien in veel landen gewerkt.
  donderdag 26 maart 2026 @ 17:51:59 #189
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220437469
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 17:43 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Dat is júist de toekomst in Nederland. Helaas.
Ik mag toch hopen dat er Nederlands wordt gepraat.
pi_220437480
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 17:51 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ik zou eerder gokken op arabisch. En dat je een tolk nodig hebt voor Nederlands.
  donderdag 26 maart 2026 @ 17:55:25 #191
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220437483
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 17:51 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Gesproken
  donderdag 26 maart 2026 @ 17:56:47 #192
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220437492
quote:
Merk je niets meer van wanneer je dementeert
  donderdag 26 maart 2026 @ 17:57:08 #193
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220437498
Van welk geld? Wat ze uitgeven aan mobiele telefoons en fatbikes?
  donderdag 26 maart 2026 @ 18:05:10 #194
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220437573
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 17:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Gesproken
Daar ga ik al.
  donderdag 26 maart 2026 @ 18:06:18 #195
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220437580
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 17:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik schreef ‘als je begint te dementeren’. Dan word je verwarder etc.
pi_220437673
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 11:11 schreef knoopie het volgende:

[..]
Dat is in Nederland ook niet zo. Dus wat is je punt?
Asielzoekers worden direkt opgevangen bij aanmeldcentrum Ter Apel. En niet voor korte duur. De opvang kost zo'n 200 euro per asielzoeker per nacht. En dit kan oplopen tot 53.000 euro per asielzoeker jaar. En dit is alleen voor de opvang.

Verleden nacht werden er 1670 asielzoekers opgevangen in Ter Apel. Elke week komen er weer 800-1000 nieuwe 'asielzoekers' bij. Dit kan toch niet.

Ter vergelijking. Braddie met zijn Wajong kost maar rond de 5 tientjes per dag bruto. En hij kan tenminste gitaar spelen. En hij is Blank/Europees.

Raisa is alvast Ziedend.
Bekijk deze YouTube-video
pi_220437730
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 11:00 schreef theunderdog het volgende:
Jongeren denken altijd na om te 'emigreren'. Dat soort 'wensen' zijn volstrekt normaal als je jong bent. Eenmaal 30+ kom je tot de conclusie dat je dat niet 'zomaar' even kan regelen en dat het hier eigenlijk ook best goed vertoeven is.
Nee dat vind ik niet. Toen ikzelf kwa leeftijd net 'jongere' af was heb ik er nooit bij stilgestaan. Wat nu gebeurt is niet normaal.
pi_220437777
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 18:15 schreef Memeowitz het volgende:
Ter vergelijking. Braddie met zijn Wajong kost maar rond de 5 tientjes per dag bruto. En hij kan tenminste gitaar spelen. En hij is Blank/Europees.

Dat vangt ie al netto waarschijnlijk. Brutto is het dan meer en je vergeet voor het gemak de kosten van de administratie e.d.

Holleeder is ook 100% blank europees enz. Je mag ook wel eens uitzoeken wat die per dag kost.

Of te wel je vergelijkt appels met zeilboten.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  donderdag 26 maart 2026 @ 19:30:16 #199
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220438237
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 17:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Mwoh, mijn omaatje was compleet verloren tussen alle belanda's in het tehuis. Ze zwoer dat er brutale jongens uit de kampong 's nachts door haar raam naar binnen klommen om dingen te verstoppen. Zat ze daar achter een bord met bleke, doodgekookte piepers en wat bleek? Hadden ze de sambal ook nog verstopt!

Ze leefde alleen op tijdens het wekelijkse Indische uurtje. :'(
  donderdag 26 maart 2026 @ 20:00:32 #200
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_220438572
Dit is van alle tijden. Uiteindelijk vertrekt een klein percentage daadwerkelijk.
With my pack on my back, down the road I will stray.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')