Tja, of je hier nou met je volgepiste luier in een kapot bezuinigd verpleeghuis zit terwijl je partner die een andere indicatie heeft in een ander verpleeghuis zit, of je zit op je costaricaanse veranda, waar je voor 1000 euro per maand een prive verpleegster inhuurt die je kont wast en je maaltje kookt is de keuze voor mij snel gemaakt.quote:Op donderdag 26 maart 2026 15:03 schreef Boca_Raton het volgende:
Leuk, ben je dement aan het worden, zit je met niet-Nederlandse medebewoners in Húus t Kråkemîkje. Dan zou ik met gierende banden naar Nederland terug willen.
Gaat dat ook op voor fora? Waarom zit je hier eigenlijk?quote:Op donderdag 26 maart 2026 15:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Tja, of je hier nou met je volgepiste luier in een kapot bezuinigd verpleeghuis zit terwijl je partner die een andere indicatie heeft in een ander verpleeghuis zit, of je zit op je costaricaanse veranda, waar je voor 1000 euro per maand een prive verpleegster inhuurt die je kont wast en je maaltje kookt is de keuze voor mij snel gemaakt.
Neen.quote:
Waarom niet?quote:Waarom zit je hier eigenlijk?
Je vergeet bijzonder belangrijke zaken zoals een prettig klimaat. In Costa Rica hoef je bijvoorbeeld nooit voor verwarming of winter kleding te betalen en kun je vooruit met t-shirts en korte broeken, heerlijk.quote:Op donderdag 26 maart 2026 09:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik paste mijn reactie doelbewust niet aan om dit er niet bij te zetten.
Maar ja heel leuk natuur en omgeving, voor vakantie.
Zoals ik al zei:
Het is een relatief arm land, met weinig mogelijkheden. Zeker voor lokale bevolking.
Het zou heel laag scoren en dus bestaat er alleen maar een weg omhoog.
Nederland staat met alles in de absolute wereld top.
Tja, dat je dan ook wel eens wat minder zou scoren is logisch.
En ja: Ik ben zelf ook geemigreerd, naar Estland. Waar alles vele beter is dan in Costa Rica.
Maar vergeleken met hoe alles voor elkaar is in Nederland is emigreren echt bijna het domste wat je kan doen.
Daarom heb ik met dit soort berichten over dat veel mensen weg willen uit NL ook echt kriebels ervan.
Mensen verliezen de realiteit omdat ze zich blind staren op wat haat en onzin.
Met wat precies?quote:
Mijn beide benen staan voorlopig nog in Nederland.quote:Op donderdag 26 maart 2026 16:57 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Met één been in Nederland leven en de andere waar je ook zit.
Oh, my bad, ik dacht dat jij geëmigreerd was.quote:Op donderdag 26 maart 2026 16:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Mijn beide benen staan voorlopig nog in Nederland.
Dat is júist de toekomst in Nederland. Helaas.quote:Op donderdag 26 maart 2026 15:03 schreef Boca_Raton het volgende:
zit je met niet-Nederlandse medebewoners in Húus t Kråkemîkje. Dan zou ik met gierende banden naar Nederland terug willen.
Ik mag toch hopen dat er Nederlands wordt gepraat.quote:Op donderdag 26 maart 2026 17:43 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Dat is júist de toekomst in Nederland. Helaas.
Ik zou eerder gokken op arabisch. En dat je een tolk nodig hebt voor Nederlands.quote:Op donderdag 26 maart 2026 17:51 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat er Nederlands wordt gepraat.
Gesprokenquote:Op donderdag 26 maart 2026 17:51 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat er Nederlands wordt gepraat.
Merk je niets meer van wanneer je dementeertquote:Op donderdag 26 maart 2026 15:03 schreef Boca_Raton het volgende:
Leuk, ben je dement aan het worden, zit je met niet-Nederlandse medebewoners in Húus t Kråkemîkje. Dan zou ik met gierende banden naar Nederland terug willen.
Ik schreef ‘als je begint te dementeren’. Dan word je verwarder etc.quote:Op donderdag 26 maart 2026 17:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Merk je niets meer van wanneer je dementeert
Asielzoekers worden direkt opgevangen bij aanmeldcentrum Ter Apel. En niet voor korte duur. De opvang kost zo'n 200 euro per asielzoeker per nacht. En dit kan oplopen tot 53.000 euro per asielzoeker jaar. En dit is alleen voor de opvang.quote:Op maandag 1 september 2025 11:11 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dat is in Nederland ook niet zo. Dus wat is je punt?
Nee dat vind ik niet. Toen ikzelf kwa leeftijd net 'jongere' af was heb ik er nooit bij stilgestaan. Wat nu gebeurt is niet normaal.quote:Op maandag 1 september 2025 11:00 schreef theunderdog het volgende:
Jongeren denken altijd na om te 'emigreren'. Dat soort 'wensen' zijn volstrekt normaal als je jong bent. Eenmaal 30+ kom je tot de conclusie dat je dat niet 'zomaar' even kan regelen en dat het hier eigenlijk ook best goed vertoeven is.
Dat vangt ie al netto waarschijnlijk. Brutto is het dan meer en je vergeet voor het gemak de kosten van de administratie e.d.quote:Op donderdag 26 maart 2026 18:15 schreef Memeowitz het volgende:
Ter vergelijking. Braddie met zijn Wajong kost maar rond de 5 tientjes per dag bruto. En hij kan tenminste gitaar spelen. En hij is Blank/Europees.
Mwoh, mijn omaatje was compleet verloren tussen alle belanda's in het tehuis. Ze zwoer dat er brutale jongens uit de kampong 's nachts door haar raam naar binnen klommen om dingen te verstoppen. Zat ze daar achter een bord met bleke, doodgekookte piepers en wat bleek? Hadden ze de sambal ook nog verstopt!quote:Op donderdag 26 maart 2026 17:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Merk je niets meer van wanneer je dementeert
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |