Oude post maar ik wilde toch even reaguren.quote:Op maandag 1 september 2025 11:21 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Wat ik maar wil zeggen, is dat het leven in Nederland inderdaad wel "prima" is, maar ook niet bepaald leuk, enerverend, spannend, avontuurlijk, etc. We hebben geen bergen, weinig lekker eten, weinig open natuur, weinig ruimte, etc. Als je van werken houdt en graag op te weinig vierkante meters tv zit te kijken 's avonds met een bordje op schoot, is er inderdaad weinig mis met Nederland.
De meeste Nederlanders gaan niet emigreren uit gemak, angst, gewoonte ... en natuurlijk uit angst om hun recht op staatssteun te verliezen.
Dit is júist waarom ik ga emigreren. Ik zoek complete rust en stilte. Dat is hier onmogelijk, zeker in het 'festivalseizoen'.quote:Op woensdag 25 maart 2026 09:46 schreef Pajanus het volgende:
In Nederland is vrijwel alles makkelijk en snel te bereiken (ok ik praat echt wel over de randstad dan) en is er enorm veel te beleven.
Onmogelijk? echt niet.quote:Op woensdag 25 maart 2026 09:56 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Dit is júist waarom ik ga emigreren. Ik zoek complete rust en stilte. Dat is hier onmogelijk, zeker in het 'festivalseizoen'.
Ik woon in het zuiden. En hier is het bijna elk weekend wel raak met gedreun vanuit de verte.quote:Op woensdag 25 maart 2026 10:29 schreef Pajanus het volgende:
in het nooorden, zuuiiiiden, oooooosten.
Mensen die plezier hebben, moet je inderdaad niet willen.quote:Op woensdag 25 maart 2026 10:34 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ik woon in het zuiden. En hier is het bijna elk weekend wel raak met gedreun vanuit de verte.
Wás er maar geen fuck te doen.
Wil jij stoppen met dit soort totaal achterhaalde jaren 70 prietpraat?quote:Op woensdag 25 maart 2026 09:45 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Misschien stoppen met alle moderne problemen die veroorzaakt zijn door het (hyper)kapitalisme te wijten aan de Syriër op de hoek?
Als je de vruchten plakt van het kapitalisme, vanwaar die boosheid?quote:Op woensdag 25 maart 2026 10:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wil jij stoppen met dit soort totaal achterhaalde jaren 70 prietpraat?
Want elders is het veeeeeel beter.quote:Op woensdag 25 maart 2026 11:12 schreef Telefoonvork het volgende:
Dat had ik nou echt niet verwacht met:
• Het huizentekort hier, waardoor zoon- en dochterlief geen eigen huis kunnen vinden;
• De zorg is volledig uitgekleed;
• De achteruitgang van het onderwijs;
• Er gaat haast geen dag voorbij, of er wordt wel een jonge vrouw ergens verkracht DOOR EEN IMMIGRANT, waar dan niks tegen gedaan wordt;
• Nederland doet structureel zijn uiterste best om ondernnemers het leven zuur te maken.
Waarom zou je als jongere in Nederland willen blijven met een overheid die vooruitgang HAAT.
Omdat linkse ambtenaren zoals jij mijn zuurverdiende geld uitgeven aan steeds meer waanzin en hobbyprojecten.quote:Op woensdag 25 maart 2026 10:53 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Als je de vruchten plakt van het kapitalisme, vanwaar die boosheid?
Zelfde mensen die klagen over "werkende armen" of mensen die kampen met de hoge benzine of gas prijzen.
Als je geen huis hebt is simpelweg het hebben van een eenvoudige woning inderdaad al veel beter dan op een zolderkamer bij je bejaarde ouders.quote:
Ahhh het is de schuld van de linkse ambtenaren dat rechts VVD beleid steeds meer kost.quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Omdat linkse ambtenaren zoals jij mijn zuurverdiende geld uitgeven aan steeds meer waanzin en hobbyprojecten.
Een overheid kan de effecten van (hyper)kapitalisme tegen gaan door keuzes te maken. Juist de middenstand en middelgrote bedrijven stimuleren en multinationals het erg lastig maken voet aan wal te krijgen.quote:Op woensdag 25 maart 2026 09:45 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Misschien stoppen met alle moderne problemen die veroorzaakt zijn door het (hyper)kapitalisme te wijten aan de Syriër op de hoek?
He bah dat is links.quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:41 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Een overheid kan de effecten van (hyper)kapitalisme tegen gaan door keuzes te maken. Juist de middenstand en middelgrote bedrijven stimuleren en multinationals het erg lastig maken voet aan wal te krijgen.
De vvd voert geen rechts beleid.quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:39 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ahhh het is de schuld van de linkse ambtenaren dat rechts VVD beleid steeds meer kost.
De opgeblazen woningmarkt dmv de verhuurdersheffing, NAVO 5% norm en het privatiseren van de zorg is de schuld van links!
Ik denk dat er sowieso geen oplossingen gaan komen in een debat met iemand die nog in de ontkenningsfase zit.quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:46 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
He bah dat is links.
Jij denkt dat oplossingen gaan gebeuren in een debat dat vervuild wordt met oneliners als "links", "asielzoekers" of "moslims"?
Dus men moet maar mensen willen, die door het hebben van plezier, het plezier van de omwonenden bederven?quote:Op woensdag 25 maart 2026 10:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Mensen die plezier hebben, moet je inderdaad niet willen.
Tjahhh dan zijn wij uitgediscusieerd.quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De vvd voert geen rechts beleid.
Die paar keer in het jaar dat er ergens een festivalletje in de buurt is kan je je daar heel druk om maken of denken: ach, ik ben vroeger ook jong geweestquote:Op woensdag 25 maart 2026 12:58 schreef torentje het volgende:
[..]
Dus men moet maar mensen willen, die door het hebben van plezier, het plezier van de omwonenden bederven?
Blijf lekker dromen.quote:Op woensdag 25 maart 2026 11:17 schreef Telefoonvork het volgende:
[..]
Zo het er nu naar uit gaat zien voor de jongeren inderdaad.
En dan kom je elders waar wel een woning is maar zijn de sociale voorziening stukken minder.quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als je geen huis hebt is simpelweg het hebben van een eenvoudige woning inderdaad al veel beter dan op een zolderkamer bij je bejaarde ouders.
Met alle respect, maar...je klinkt als een van die zure neo-kolonisten die ik wel eens ontmoet heb op een terrasje aan de Costa del Sol. Samengeclusterd met andere Nederlanders op een terrasje met hun Heineken biertje, zich terdege bewust van het feit dat ze massaal de lokale bevolking de huizen uitprijzen vanwege hun royale pensioenregeling..en dan nòg kankeren over 'die buut'nlanders.quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Omdat linkse ambtenaren zoals jij mijn zuurverdiende geld uitgeven aan steeds meer waanzin en hobbyprojecten.
Probeer je nu even de hele wereld buiten Nederland te generaliseren?quote:Op woensdag 25 maart 2026 09:46 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Oude post maar ik wilde toch even reaguren.
Mij valt het juist op dat er in het buitenland relatief weinig te doen valt of erg verspreid over afstand.. Clubs, restaurant, dorpscentra, de grote afstand tussen dingen.
In Nederland is vrijwel alles makkelijk en snel te bereiken (ok ik praat echt wel over de randstad dan) en is er enorm veel te beleven.
Bergen hebben we niet nee, gelukkig verdienen we dan weer erg goed in NL en kunnen we met dat geld op vakantie naar de bergen.
Als je op je werk uit het raam kijkt heb je ook weinig aan die dingen hoor.
Ik ben vroeger ook jong geweest, maar heb nog nooit meegedaan met activiteiten die het woongenot van omwonenden deed bederven.quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Die paar keer in het jaar dat er ergens een festivalletje in de buurt is kan je je daar heel druk om maken of denken: ach, ik ben vroeger ook jong geweest![]()
Het ligt volledig bij jezelf als je extreem zuur in het leven wil staan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |