abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 maart 2026 @ 09:46:31 #76
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_220426093
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 11:21 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Wat ik maar wil zeggen, is dat het leven in Nederland inderdaad wel "prima" is, maar ook niet bepaald leuk, enerverend, spannend, avontuurlijk, etc. We hebben geen bergen, weinig lekker eten, weinig open natuur, weinig ruimte, etc. Als je van werken houdt en graag op te weinig vierkante meters tv zit te kijken 's avonds met een bordje op schoot, is er inderdaad weinig mis met Nederland.

De meeste Nederlanders gaan niet emigreren uit gemak, angst, gewoonte ... en natuurlijk uit angst om hun recht op staatssteun te verliezen.
Oude post maar ik wilde toch even reaguren.

Mij valt het juist op dat er in het buitenland relatief weinig te doen valt of erg verspreid over afstand.. Clubs, restaurant, dorpscentra, de grote afstand tussen dingen.
In Nederland is vrijwel alles makkelijk en snel te bereiken (ok ik praat echt wel over de randstad dan) en is er enorm veel te beleven.

Bergen hebben we niet nee, gelukkig verdienen we dan weer erg goed in NL en kunnen we met dat geld op vakantie naar de bergen.

Als je op je werk uit het raam kijkt heb je ook weinig aan die dingen hoor.
Lachen joh.
pi_220426144
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 09:46 schreef Pajanus het volgende:
In Nederland is vrijwel alles makkelijk en snel te bereiken (ok ik praat echt wel over de randstad dan) en is er enorm veel te beleven.
Dit is júist waarom ik ga emigreren. Ik zoek complete rust en stilte. Dat is hier onmogelijk, zeker in het 'festivalseizoen'.
  woensdag 25 maart 2026 @ 10:29:40 #78
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_220426443
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 09:56 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Dit is júist waarom ik ga emigreren. Ik zoek complete rust en stilte. Dat is hier onmogelijk, zeker in het 'festivalseizoen'.
Onmogelijk? echt niet.
in het nooorden, zuuiiiiden, oooooosten.

Alleen is er daar geen fuck te beleven verder ook, relatief dan.
Lachen joh.
pi_220426464
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 10:29 schreef Pajanus het volgende:
in het nooorden, zuuiiiiden, oooooosten.
Ik woon in het zuiden. En hier is het bijna elk weekend wel raak met gedreun vanuit de verte.

Wás er maar geen fuck te doen.
  woensdag 25 maart 2026 @ 10:35:10 #80
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_220426469
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 10:34 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ik woon in het zuiden. En hier is het bijna elk weekend wel raak met gedreun vanuit de verte.

Wás er maar geen fuck te doen.
Mensen die plezier hebben, moet je inderdaad niet willen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_220426496
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 09:45 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Misschien stoppen met alle moderne problemen die veroorzaakt zijn door het (hyper)kapitalisme te wijten aan de Syriër op de hoek?
Wil jij stoppen met dit soort totaal achterhaalde jaren 70 prietpraat?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220426550
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 10:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Wil jij stoppen met dit soort totaal achterhaalde jaren 70 prietpraat?
Als je de vruchten plakt van het kapitalisme, vanwaar die boosheid?

Zelfde mensen die klagen over "werkende armen" of mensen die kampen met de hoge benzine of gas prijzen. :')
pi_220426648
Dat had ik nou echt niet verwacht met:

• Het huizentekort hier, waardoor zoon- en dochterlief geen eigen huis kunnen vinden;
• De zorg is volledig uitgekleed;
• De achteruitgang van het onderwijs;
• Er gaat haast geen dag voorbij, of er wordt wel een jonge vrouw ergens verkracht DOOR EEN IMMIGRANT, waar dan niks tegen gedaan wordt;
• Nederland doet structureel zijn uiterste best om ondernnemers het leven zuur te maken.

Waarom zou je als jongere in Nederland willen blijven met een overheid die vooruitgang HAAT.
pi_220426653
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 11:12 schreef Telefoonvork het volgende:
Dat had ik nou echt niet verwacht met:

• Het huizentekort hier, waardoor zoon- en dochterlief geen eigen huis kunnen vinden;
• De zorg is volledig uitgekleed;
• De achteruitgang van het onderwijs;
• Er gaat haast geen dag voorbij, of er wordt wel een jonge vrouw ergens verkracht DOOR EEN IMMIGRANT, waar dan niks tegen gedaan wordt;
• Nederland doet structureel zijn uiterste best om ondernnemers het leven zuur te maken.

Waarom zou je als jongere in Nederland willen blijven met een overheid die vooruitgang HAAT.
Want elders is het veeeeeel beter.
Corporate translator
pi_220426669
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2026 11:13 schreef HSG het volgende:

[..]
Zo het er nu naar uit gaat zien voor de jongeren inderdaad.
pi_220427251
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 10:53 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Als je de vruchten plakt van het kapitalisme, vanwaar die boosheid?

Zelfde mensen die klagen over "werkende armen" of mensen die kampen met de hoge benzine of gas prijzen. :')
Omdat linkse ambtenaren zoals jij mijn zuurverdiende geld uitgeven aan steeds meer waanzin en hobbyprojecten.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220427266
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2026 11:13 schreef HSG het volgende:

[..]
Als je geen huis hebt is simpelweg het hebben van een eenvoudige woning inderdaad al veel beter dan op een zolderkamer bij je bejaarde ouders.
pi_220427333
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 12:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Omdat linkse ambtenaren zoals jij mijn zuurverdiende geld uitgeven aan steeds meer waanzin en hobbyprojecten.
Ahhh het is de schuld van de linkse ambtenaren dat rechts VVD beleid steeds meer kost.

De opgeblazen woningmarkt dmv de verhuurdersheffing, NAVO 5% norm en het privatiseren van de zorg is de schuld van links!
pi_220427373
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 09:45 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Misschien stoppen met alle moderne problemen die veroorzaakt zijn door het (hyper)kapitalisme te wijten aan de Syriër op de hoek?
Een overheid kan de effecten van (hyper)kapitalisme tegen gaan door keuzes te maken. Juist de middenstand en middelgrote bedrijven stimuleren en multinationals het erg lastig maken voet aan wal te krijgen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_220427399
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 12:41 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Een overheid kan de effecten van (hyper)kapitalisme tegen gaan door keuzes te maken. Juist de middenstand en middelgrote bedrijven stimuleren en multinationals het erg lastig maken voet aan wal te krijgen.
He bah dat is links.

Jij denkt dat oplossingen gaan gebeuren in een debat dat vervuild wordt met oneliners als "links", "asielzoekers" of "moslims"?
pi_220427410
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 12:39 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ahhh het is de schuld van de linkse ambtenaren dat rechts VVD beleid steeds meer kost.

De opgeblazen woningmarkt dmv de verhuurdersheffing, NAVO 5% norm en het privatiseren van de zorg is de schuld van links!
De vvd voert geen rechts beleid.

Ik heb het niet over de verhuurdersheffing, de Navo norm en het privatiseren van de zorg. Ik heb het over de onomkeerbare schade die ons land wordt aangedaan met massamigratie en energietransitie.
pi_220427420
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2026 12:46 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
He bah dat is links.

Jij denkt dat oplossingen gaan gebeuren in een debat dat vervuild wordt met oneliners als "links", "asielzoekers" of "moslims"?
Ik denk dat er sowieso geen oplossingen gaan komen in een debat met iemand die nog in de ontkenningsfase zit.
pi_220427470
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 10:35 schreef Caland het volgende:

[..]
Mensen die plezier hebben, moet je inderdaad niet willen.
Dus men moet maar mensen willen, die door het hebben van plezier, het plezier van de omwonenden bederven?
pi_220427475
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 12:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
De vvd voert geen rechts beleid.
Tjahhh dan zijn wij uitgediscusieerd.

Als je wilt ontkennen dat de rijken rijker zijn geworden en de armen armer dmv VVD beleid. En de multinationals nog steeds en sinds de VVD hun brievenbusfirma's op de Zuidas hebben waarvan de helft meer van de Fortune 500 bedrijven...
  woensdag 25 maart 2026 @ 13:00:19 #95
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_220427476
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 12:58 schreef torentje het volgende:

[..]
Dus men moet maar mensen willen, die door het hebben van plezier, het plezier van de omwonenden bederven?
Die paar keer in het jaar dat er ergens een festivalletje in de buurt is kan je je daar heel druk om maken of denken: ach, ik ben vroeger ook jong geweest :)

Het ligt volledig bij jezelf als je extreem zuur in het leven wil staan.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_220427499
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 11:17 schreef Telefoonvork het volgende:

[..]
Zo het er nu naar uit gaat zien voor de jongeren inderdaad.
Blijf lekker dromen.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 12:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Als je geen huis hebt is simpelweg het hebben van een eenvoudige woning inderdaad al veel beter dan op een zolderkamer bij je bejaarde ouders.
En dan kom je elders waar wel een woning is maar zijn de sociale voorziening stukken minder.
Corporate translator
pi_220427625
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 12:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Met alle respect, maar...je klinkt als een van die zure neo-kolonisten die ik wel eens ontmoet heb op een terrasje aan de Costa del Sol. Samengeclusterd met andere Nederlanders op een terrasje met hun Heineken biertje, zich terdege bewust van het feit dat ze massaal de lokale bevolking de huizen uitprijzen vanwege hun royale pensioenregeling..en dan nòg kankeren over 'die buut'nlanders.

Ik heb mezelf maar aangeleerd om met een grote boog om ze heen te lopen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_220427643
Dat zal ws wederzijds zijn.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_220427653
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 09:46 schreef Pajanus het volgende:

[..]
Oude post maar ik wilde toch even reaguren.

Mij valt het juist op dat er in het buitenland relatief weinig te doen valt of erg verspreid over afstand.. Clubs, restaurant, dorpscentra, de grote afstand tussen dingen.

Bergen hebben we niet nee, gelukkig verdienen we dan weer erg goed in NL en kunnen we met dat geld op vakantie naar de bergen.

Als je op je werk uit het raam kijkt heb je ook weinig aan die dingen hoor.
Probeer je nu even de hele wereld buiten Nederland te generaliseren? _O-

Als je bijvoorbeeld midden in London of Parijs zou wonen, dan is er toch helemaal niks verspreid of moeilijk te bereiken? Daar heb je veel meer restaurants, clubs per km2 dan waar dan ook in NL.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_220427694
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 13:00 schreef Caland het volgende:

[..]
Die paar keer in het jaar dat er ergens een festivalletje in de buurt is kan je je daar heel druk om maken of denken: ach, ik ben vroeger ook jong geweest :)

Het ligt volledig bij jezelf als je extreem zuur in het leven wil staan.
Ik ben vroeger ook jong geweest, maar heb nog nooit meegedaan met activiteiten die het woongenot van omwonenden deed bederven.
Dus het kan wel als men maar andere hobby's heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')