in Almere daar rijd men ook rond, Lelystad ook en in Leidsche rijn ook, Polder Rijnenburg bij Utrecht daar komen ook wegen en een sneltram, in de Gnephoek polder ookquote:Op maandag 1 september 2025 20:31 schreef 215 het volgende:
[..]
Heb je er wel eens rondgereden? Er kan geen vrachtwagen met goed fatsoen rijden..
quote:Almere Duin:
Een relatief nieuwe, veelzijdige wijk met veel ruimte, natuur, een focus op rust en een verbinding met het water, ideaal voor liefhebbers van fietsen en watersport.
zelf op eten bedoel je ?quote:Op maandag 1 september 2025 20:22 schreef 215 het volgende:
[..]. Eneh, het stikstof probleem los je op door en aantal boeren uit te kopen, heb je gelijk grond voor wonen en recreatie.
We zijn een van de grootste exporteurs van voedsel maar ons eten komt vooral uit het buitenland.
Dat is altijd zo in weilanden, , daar kun je wel met een tractor rijdenquote:Op maandag 1 september 2025 20:31 schreef 215 het volgende:
[..]
Heb je er wel eens rondgereden? Er kan geen vrachtwagen met goed fatsoen rijden..
Maar wel je suf werken...quote:Op maandag 1 september 2025 11:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Singapore is prachtig, hoge welvaart. Alleen staat wel hoog qua bevolkingsdichtheid.
Ja? Wonen daar veel NLse jongeren?quote:Op maandag 1 september 2025 11:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het in de omgeving van de Costa del Sol daar niet echt mee eens zijn.
Work/life balance bestaat niet.quote:Op maandag 1 september 2025 11:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Singapore is prachtig, hoge welvaart. Alleen staat wel hoog qua bevolkingsdichtheid.
We hebben alleen nog even personeel nodig om het beleid uit te voeren. We hadden al te weinig personeel om het huidige beleid uit te voeren. En dankzij Faber hebben we nu nog minder mankracht om dat werk te doen!quote:Op maandag 1 september 2025 20:04 schreef 215 het volgende:
[..]
In Ter Apel bijvoorbeeld. Of wil je er ook doucheruimtes bijbouwen?
[..]
ff google gebruiken: De wettelijke beslistermijn voor de asielprocedure is in Nederland verlengd naar 15 maanden, met een mogelijke verlenging van nog eens 3 maanden, vanwege het grote aantal aanvragen.
[..]
Een van de grootste problemen bij asielzoekers is dat ze gedurende de procedure niet mogen werken.
[..]
Dus eigenlijk wordt het een stuk prettiger voor asielzoekers als je jou voorstellen verwezenlijken. Goed plan dus waar in ieder geval asielzoeker niet op tegen zullen zijn.
goed dat we AI krijgen dan om onze kwaaltjes professioneel te analyserenquote:Op dinsdag 2 september 2025 11:42 schreef knoopie het volgende:
[..]
We hebben alleen nog even personeel nodig om het beleid uit te voeren. We hadden al te weinig personeel om het huidige beleid uit te voeren. En dankzij Faber hebben we nu nog minder mankracht om dat werk te doen!![]()
Gelukkig was Faber niet verantwoordelijk voor gezondheidszorg, anders was ze op ziekenhuizen gaan bezuinigen om te zorgen dat er minder mensen ziek worden...
Behalve jongeren emigreren natuurlijk ook ouderen en ik denk dat zij mogelijk andere voorkeuren hebben waaraan een land zou moeten voldoen. Het hebben/krijgen bijv van werk is geen voorwaarde voor pensionados en ouderen die hun schaapjes al op het droge hebben en vervroegd niet langer van een inkomen uit werk afhankelijk zijn.quote:Steeds meer mensen willen weg uit Nederland. Maar wat me opvalt, is dat veel mensen niet precies weten waarheen — en daar gaat het vaak mis.
quote:Nederland zakt naar historisch lage plek op ranglijst gelukkigste landen
In het nieuwste World Happiness Report, dat vandaag verscheen, krijgt de levenskwaliteit in Nederland een rapportcijfer van 7,1. Hoewel dit nog steeds hoog is, betekent het een daling ten opzichte van vorig jaar, toen Nederland nog de vijfde plek bezette.
De top 10 van 2026: Scandinavië heerst, Costa Rica verrast
De koppositie wordt voor het negende jaar op rij ingenomen door Finland. De Scandinavische hegemonie blijft indrukwekkend, met IJsland en Denemarken op de tweede en derde plek. De grootste verrassing van dit jaar is echter Costa Rica, dat een enorme sprong maakt van plek 23 naar de vierde positie.
De huidige top 10 van gelukkigste landen:
1.Finland
2.IJsland
3.Denemarken
4.Costa Rica
5.Zweden
6.Noorwegen
7.Nederland
8.Israël
9.Luxemburg
10.Zwitserland
In mijn geval speelt het feit in het buitenland familie te hebben een belangrijke rol. Ik wil graag en rustige oude dag beleven en zie Costa Rica waar ik familie heb als een back-up, mocht de situatie hier uit de hand gaan lopen. Ze hebben goede gezondheidszorg en kennen ook een soort van WW, de bijstand bestaat er niet. Men zet vooral in op hulp tot zelfredzaamheid door educatie, voedselhulp, beschikbaar maken van goedkope eenvoudige huisvesting.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 18:53 schreef Boca_Raton het volgende:
Vaak willen ze weg uit Nederland. Punt. En dat is dan de enige motivatie als ze ergens belanden.
quote:AI Overview
Costa Rica's social welfare system is a robust, mature, and centralized model focused on universal health coverage, education, and poverty reduction, largely funded by payroll taxes and public funds. Key institutions include the Caja Costarricense de Seguro Social (CCSS) for health and pensions, and IMAS (Instituto Mixto de Ayuda Social) for targeted poverty programs.
Key features of social welfare in Costa Rica include:
Universal Health Coverage (CCSS): Often called "La Caja," it provides universal health insurance for residents, featuring a strong primary health care system.
Pensions and Social Insurance: A multi-tiered system combining a contributory public pension with a mandatory individual savings program. Recent reforms have tightened qualifications to ensure sustainability.
Poverty Reduction and Assistance (IMAS): Provides cash transfers, housing assistance, and food aid.
Key Social Programs:
Puente al Desarrollo: A bridge-to-development strategy targeting families in extreme poverty through integrated social services.
Red de Cuido: A national care network that supports elderly and disabled individuals with daycare, shelter, and care services.
Avancemos Program: A conditional cash transfer program designed to keep children and youth from low-income families in the education system.
Education and Safety Net: Education is free and compulsory, supported by roughly 25% of the national budget. The system also provides for child welfare through PANI (National Board of Children's Welfare).
The system faces ongoing challenges, including a rapidly aging population, financial pressures on the pension system, and persistent structural poverty hovering around 20-22%.
Hear hear en idem dito. Groeten vanuit het buitenland.quote:Op maandag 1 september 2025 09:35 schreef knoopie het volgende:
Als ik van alle jongeren die "overwegen te emigreren", maar het vervolgens nooit doen een euro had gekregen, dan was ik nu stinkend rijk geweest. In de praktijk is het toch wel comfortabel om bij paps en mams in de buurt te blijven wonen. Het zal zo een vaart niet lopen.
Groeten vanuit het buitenland. Ik heb het nooit "overwogen", maar gewoon gedaan.
De hoge belastingen zijn geen probleem als je daar ook daadwerkelijk veel voor terugziet. Echter de burger gaat er steeds minder voor terugzien. Instortende kades en falende infrastuctuur vanwege het langdurige uitstel van onderhoud gaan nu stevig hun tol eisen. Daarnaast de voor velen nu onbetaalbare huisvesting die gezinsvorming ondertussen ernstig belemmert.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 22:21 schreef Lyrebird het volgende:
Prima. Dat wil niet zeggen dat het automatisch beter is in het buitenland, daar ben ik na op vier continenten gewoond te hebben ook wel achter gekomen.
Nederland is helemaal geen slecht land, het is behoorlijk netjes aangeharkt, maar richt zich wel heel erg op de grauwe middelmaat, met een zesjescultuur en doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg.
Dat achterlijke vandalisme, horkerigheid. Geef mijn portie maar aan Fikkie. Je gaat geen oorlog winnen met Nederlanders. Belastingen zijn te hoog en je leeft op elkaar's lip.
Ik ken er ook een paar, ondertussen 20 jaar later zitten ze nog steeds in NL.quote:Op maandag 1 september 2025 09:35 schreef knoopie het volgende:
Als ik van alle jongeren die "overwegen te emigreren", maar het vervolgens nooit doen een euro had gekregen, dan was ik nu stinkend rijk geweest. In de praktijk is het toch wel comfortabel om bij paps en mams in de buurt te blijven wonen. Het zal zo een vaart niet lopen.
Groeten vanuit het buitenland. Ik heb het nooit "overwogen", maar gewoon gedaan.
Zoveel mogelijk talent jatten uit het buitenland; dat geldt trouwens ook voor sporters. Landen die dat niet kunnen betalen blijven berooid achter met alleen domme en slome mensen. En dan verbaasd zijn dat die ook naar Europa willen komen.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 23:12 schreef Lyrebird het volgende:
Wat je trouwens steeds meer zult zien, is dat landen het aantrekkelijker gaan maken voor hoger opgeleiden om zich te vestigen in een ander land. Nederland heeft bijvoorbeeld een fiscale regeling voor expats.
Oud-collega's van me uit Japan zijn allerlei MOUs (memorandum of understandings) af aan het sluiten met buitenlandse universiteiten, om maar zo veel mogelijk MSc en PhD studenten binnen te harken. Daar zijn ze langzamerhand wanhopig aan het worden, omdat het land enorm vergrijst en er niet genoeg ingenieurs zijn om R&D centra te bemannen. Nederland kent iets soortgelijks met Marie Curie fellowships, maar ik voorspel dat er binnenkort keiharde deals worden gemaakt om jonge ingenieurs te werven.
Hoezo talent jatten?quote:Op woensdag 25 maart 2026 07:32 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Zoveel mogelijk talent jatten uit het buitenland; dat geldt trouwens ook voor sporters. Landen die dat niet kunnen betalen blijven berooid achter met alleen domme en slome mensen. En dan verbaasd zijn dat die ook naar Europa willen komen.
quote:Ondernemers zien ondernemingsklimaat niet verbeteren
17 MRT, 2026
Volgens de peiling vindt opnieuw een ruime meerderheid (76%) van de ondernemers dat het ondernemingsklimaat de afgelopen vijf jaar is verslechterd. Nog niet 1 op de 7 is positief over het ondernemingsklimaat in ons land. 'Deze scores gelden als het vertrekpunt voor het nieuwe kabinet, dat verbetering van het ondernemingsklimaat in elk geval hoog op de agenda heeft staan', aldus de ondernemersorganisaties.
Stoppen en vertrekken
Zij waarschuwen voor het risico dat de negatieve sentimenten onder ondernemers structureel worden en gaan doorwerken in economische beslissingen. Bijna 1 op de 3 ondernemers geeft inmiddels aan niet meer in Nederland te gaan investeren. In de peiling van maart 2023 was dat nog 18 procent. Ook overwegen steeds meer bedrijven om (deels) uit Nederland te vertrekken: bijna 1 op 5, tegen 13 procent in 2023. De meeste ondernemers zien nog altijd toekomst voor hun bedrijf in eigen land, maar die meerderheid is wel geslonken van 68 procent in 2023 tot 57 procent nu. Een op de 6 bedrijven overweegt te stoppen, drie jaar geleden was dat nog 1 op de 10.
Ondernemers geven massaal (91 procent) aan dat politieke besluiten van invloed zijn op hun bedrijfsmatige keuzes. Tegelijk vindt slechts 7 procent dat politiek en bestuur oog hebben voor hun belangen en is 3 procent tevreden over de betrouwbaarheid en stabiliteit daarvan.
De asielzoekers zitten er warmpjes bij zullen we maar zeggen. Dat hele circus kost ons inmiddels 25 miljard per jaar. En je krijgt er onveiligheid, islam en woningnood voor terug.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 22:30 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De hoge belastingen zijn geen probleem als je daar ook daadwerkelijk veel voor terugziet. Echter de burger gaat er steeds minder voor terugzien. Instortende kades en falende infrastuctuur vanwege het langdurige uitstel van onderhoud gaan nu stevig hun tol eisen. Daarnaast de voor velen nu onbetaalbare huisvesting die gezinsvorming ondertussen ernstig belemmert.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 25 maart 2026 09:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik begin er ook steeds meer aan te denken. Als ik zie hoe het 25 jaar geleden was en hoe het nu is word ik er niet vrolijk van.
En ik zie bij de politiek alleen maar onwil en onkunde. Ik had me al voorgenomen na mijn pensionering mijn oude dag elders te slijten maar ik denk steeds vaker dat ik er al veel eerder de brui aangeef. (Als mijn dochter op eigen benen staat).
quote:Nederlanders bezoeken dit weekend massaal de Emigratiebeurs in de Jaarbeurs in Utrecht. Ruim 16.000 bezoekers kwamen naar de beurs om zich te oriënteren op emigratie of de aanschaf van een tweede woning in het buitenland.
Dat aantal ligt aanzienlijk hoger dan vorig jaar, toen ongeveer 13.000 mensen de beurs bezochten. Volgens Beursmanager Sterre van de Kerkhof is de groei mede te verklaren door de huidige hoge woningprijzen in Nederland, waardoor steeds meer mensen hun blik op het buitenland richten. Toch zijn er ook andere redenen waarom mensen ons land willen verlaten.
Tja, wat verwacht je. Je betaalt een godsvermogen aan belasting, er zijn geen huizen, als je een huis hebt is het nog maar de vraag of er stroom is, heb je stroom is het niet te betalen. Iedere week 1000 nieuwe meeeters op de stoep. Ondertussen krijg je dit:quote:
Nooit geweten dat er geen Nederlandse jongeren zijn die tegen het huizenprobleem aanlopenquote:Op maandag 1 september 2025 05:49 schreef onlogisch het volgende:
De jongeren, daar zijn ze weer
[ afbeelding ]
Misschien stoppen met alle moderne problemen die veroorzaakt zijn door het (hyper)kapitalisme te wijten aan de Syriër op de hoek?quote:Op woensdag 25 maart 2026 09:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
En als je er wat van zegt ben je een populistische racist.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |