Nou ... volgens mij zijn ze bij NSC toch zeer enthousiast om al hun standpunten linea recta de prullenbak in te pleuren, zogenaamd om 'regeringsverantwoordelijkheid' want 'landsbelang'.quote:Op dinsdag 2 september 2025 08:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat landsbelang staat bij ongeveer élke politieke partij op de laatste plaats, lijkt het.
Groenlinks wordt door velen als extreemlinks gezien. Die staan erg ver van de VVD af dus zo vreemd vind ik het allemaal niet. Wat ik wel vreemd vind is dat het zo lang heeft geduurd voor ze dit zei.quote:Op dinsdag 2 september 2025 08:03 schreef Perrin het volgende:
Wel markant natuurlijk dat afgelopen rampenkabinet prima was voor de VVD om in te stappen, maar een brede volkspartij als GL/PvdA daar kunnen ze écht niet mee door één deur.
Dit was niet de eerste keer dat ze het zei.quote:Op dinsdag 2 september 2025 09:37 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Groenlinks wordt door velen als extreemlinks gezien. Die staan erg ver van de VVD af dus zo vreemd vind ik het allemaal niet. Wat ik wel vreemd vind is dat het zo lang heeft geduurd voor ze dit zei.
Groenlinks zit zeker op de uiterste flank van links en de fusie heeft meeregeren voor de PvdA vele malen moeilijker gemaakt.quote:Op dinsdag 2 september 2025 09:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dit was niet de eerste keer dat ze het zei.
En GL is niet extreem links.
Ja maar met wie wil ze dan regeren, ze sluit de 2 grootste partijen uitquote:Op dinsdag 2 september 2025 07:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk dat er binnen de VVD niet zo veel mensen zijn die dit als blunder zien eigenlijk. Het Grote Groene Gevaar buiten de deur houden lijkt toch echt een bewuste strategie.
De kans op een minderheidskabinet, een kabinet van nationale eenheid of zelfs een dictatuur van Willem-Alexander schat ik groter in dan de kans dat Bontenbal met de PVV in zee gaat. Die regeert nog liever met een combinatie met daarin de PvdD, Volt en de SP.quote:Op dinsdag 2 september 2025 08:57 schreef VoMy het volgende:
Over rechts kan ook gewoon. De verhoudingen in de peilingen liggen niet zo heel anders als in 2023.
PVV-CDA-VVD-JA21-BBB hebben een ruime meerderheid, de christelijke splinters (incl FvD) als constructieve oppositie voor de nodige zetelaantallen in de EK.
Beetje afhankelijk van hoe de losse verschuivingen vallen bij de uitslag kan (een subset hier van) gewoon de eerste piste worden die wordt onderzocht en uiteindelijk de coalitie gaat vormen.
Ze wil niet regeren of slechts met grote concessies van de coalitiepartners.quote:Op dinsdag 2 september 2025 09:46 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja maar met wie wil ze dan regeren, ze sluit de 2 grootste partijen uit
Mjah, het VVD trucje ("laat ons gewoon alles bepalen wat iets te maken heeft met geld, en dan mogen jullie [vul stokpaardje in] verwezenlijken") gaat hem dit keer niet meer worden.quote:Op dinsdag 2 september 2025 09:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze wil niet regeren of slechts met grote concessies van de coalitiepartners.
“Stem op ons, we willen niet regeren” interessante strategiequote:Op dinsdag 2 september 2025 09:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze wil niet regeren of slechts met grote concessies van de coalitiepartners.
Het vertrekt van Dilan na de verkiezingen maakt alles weer mogelijk. Dat lijkt mij een zekerheidje dus dit is allemaal om te redden wat er nog te redden valt.quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:01 schreef Mutant01 het volgende:
Punt is, VVD wil een alternatief zijn voor de PVV. Dat is ook de reden dat ze Timmermans uitsluiten, want dat trekt weer de huidige overlopers naar de PVV of JA21 weer mogelijk naar de VVD. Ze vissen allemaal in dezelfde vijver en dit is dan ook een soort van wanhoopsdaad van de VVD die in de peilingen in een vrije val is geraakt.
Zou mij overigens niets verbazen als de deur naar de PVV weer op een kier gaat.
De vvd top heeft al lang afscheid genomen van Dilan, anders doe je dit niet.quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:18 schreef Bluesdude het volgende:
VVD is playing hard to get met GL/PvdA. Handig om rechtse kiezers te lokken ( kom terug naar ons, beste kiezer)
En mogelijk GL/PvdA toegeeflijker te maken bij formatiebesprekingen als de peilingen van nu de verkiezingsresultaten zijn. Fixeer je niet op Yesilgoz.. het is echt de VVD-top die haar aan het lijntje heeft en de hard-to-get- strategie wil.
Jup. Ze heeft onlangs twee weken gehad om het nieuws te verwerken.quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:18 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
De vvd top heeft al lang afscheid genomen van Dilan, anders doe je dit niet.
Ze is uit het filmpje van de Zendtijd Politieke Partijen geknipt zei Joost Vullings bij De Stemming.quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:25 schreef probeer het volgende:
[..]
Jup. Ze heeft onlangs twee weken gehad om het nieuws te verwerken.
Ik zou als ik Jetten en Bontenbal was daar eens link op gaan zuigen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:01 schreef Mutant01 het volgende:
Even bij Jimmy langs hoe dat werkt.quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
“Stem op ons, we willen niet regeren” interessante strategie
Het openen van die deur heeft ze in eerste instantie in die vrije val gebracht. Die blunder had er al voor moeten zorgen dat Yeşilgöz nu geen optie had mogen zijn als lijsttrekker.quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:01 schreef Mutant01 het volgende:
Punt is, VVD wil een alternatief zijn voor de PVV. Dat is ook de reden dat ze Timmermans uitsluiten, want dat trekt weer de huidige overlopers naar de PVV of JA21 weer mogelijk naar de VVD. Ze vissen allemaal in dezelfde vijver en dit is dan ook een soort van wanhoopsdaad van de VVD die in de peilingen in een vrije val is geraakt.
Dat weet ik trouwens niet, na 10 jaar hetzelfde willen mensen ook weer eens wat anders, dat op zich is onvermijdelijk.quote:Op dinsdag 2 september 2025 11:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het openen van die deur heeft ze in eerste instantie in die vrije val gebracht. Die blunder had er al voor moeten zorgen dat Yeşilgöz nu geen optie had mogen zijn als lijsttrekker.
Als je zelf ergens in de uiterst rechtse hoek van het spectrum zit, dan is iets anders al snel extreemlinksquote:Op dinsdag 2 september 2025 09:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dit was niet de eerste keer dat ze het zei.
En GL is niet extreem links.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |