66 Jaar en "een achterkleinkind" (daar zijn er ook meer van?) ging hulp halen...quote:Op zondag 31 augustus 2025 08:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn vader was samen met twee American Bully’s XL”, vervolgt ze. „De ene van hemzelf, de ander van mijn dochter. Puppy’s nog maar van negen maanden oud: broer en zus, die bij mijn vader thuis in gevecht met elkaar raakten. Een achterkleinkind, dat bij hem was, is hulp gaan halen toen dat begon.
Een 70-tiger volgens de Telegraaf. En de andere hond was van zijn kleindochter, niet zijn dochter.quote:Op zondag 31 augustus 2025 15:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
66 Jaar en "een achterkleinkind" (daar zijn er ook meer van?) ging hulp halen...
Allemaal tienermoeders/-vaders?
Topic was vol he, dus dan open je een nieuwe.quote:
Dochter woont in dezelfde straat. Doorgefokte vechthonden. Scootmobiel.quote:Op zondag 31 augustus 2025 15:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
66 Jaar en "een achterkleinkind" (daar zijn er ook meer van?) ging hulp halen...
Nouja, het is niet dat die honden de beste opvoeding gehad hebben denk ik. Als de artikelen zo lees denk ik niet dat de kleindochter plus opa voor de volle 100 procent wisten wat ze in huis gehaald hadden. En dan wordt gericht opvoeden ook nogal moeilijk.quote:Op zondag 31 augustus 2025 15:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mooi dat ze geen gevaar meer vormen.
Oja, mijn foutquote:Op zondag 31 augustus 2025 15:53 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Topic was vol he, dus dan open je een nieuwe.
De tokkiebingokaart raakt aardig vol. Aso agressief hondenras, zestigers die overgrootvader zijn en in een scootmobiel rondscheuren, buurtgenoten die de indruk wekken de baasjes liever kwijt dan rijk te zijn. Ik wacht graag de berichtgeving met nog meer details af om meer cliches van m'n bingokaart te kunnen afstrepen, wie weet hadden de hontjes van die voorspelbare "stoere" namen.quote:Op zondag 31 augustus 2025 15:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Blijkt dus 66 te zijn. En dat die hond van zijn kleindochter was staat er ook gewoon.quote:Op zondag 31 augustus 2025 15:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Een 70-tiger volgens de Telegraaf. En de andere hond was van zijn kleindochter, niet zijn dochter.
Hoeveel hersencellen had die dan, dan het een goed idee was ook zo’n hond aan opa te geven.
Gelukkig kon de achterkleinkind op tijd wegkomenquote:Op zondag 31 augustus 2025 15:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Een 70-tiger volgens de Telegraaf. En de andere hond was van zijn kleindochter, niet zijn dochter.
Hoeveel hersencellen had die dan, dan het een goed idee was ook zo’n hond aan opa te geven.
Een van achterkleinkinderen...quote:Op zondag 31 augustus 2025 16:01 schreef maily het volgende:
[..]
Gelukkig kon de achterkleindochter op tijd wegkomen
Moeder met laarzen aan.. 't blijft toch je kind he'quote:Op zondag 31 augustus 2025 15:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dochter woont in dezelfde straat. Doorgefokte vechthonden. Scootmobiel.
Zo komt de bingokaart wel rap vol.
Dodge Ram of vergelijkbaars voor de deurquote:Op zondag 31 augustus 2025 15:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
De tokkiebingokaart raakt aardig vol. Aso agressief hondenras, zestigers die overgrootvader zijn en in een scootmobiel rondscheuren, buurtgenoten die de indruk wekken de baasjes liever kwijt dan rijk te zijn. Ik wacht graag de berichtgeving met nog meer details af om meer cliches van m'n bingokaart te kunnen afstrepen, wie weet hadden de hontjes van die voorspelbare "stoere" namen.
Supermarkt kar van de plaatselijke Appie in de voortuinquote:Op zondag 31 augustus 2025 15:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
De tokkiebingokaart raakt aardig vol. Aso agressief hondenras, zestigers die overgrootvader zijn en in een scootmobiel rondscheuren, buurtgenoten die de indruk wekken de baasjes liever kwijt dan rijk te zijn. Ik wacht graag de berichtgeving met nog meer details af om meer cliches van m'n bingokaart te kunnen afstrepen, wie weet hadden de hontjes van die voorspelbare "stoere" namen.
In een soepjurkquote:Op zondag 31 augustus 2025 16:03 schreef TLC het volgende:
[..]
Moeder met laarzen aan.. 't blijft toch je kind he'
Is dat nou mijn vader? Nee, niet de jouwe, de zijne!quote:Op zondag 31 augustus 2025 16:03 schreef TLC het volgende:
[..]
Moeder met laarzen aan.. 't blijft toch je kind he'
quote:Op zondag 31 augustus 2025 16:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Supermarkt kar van de plaatselijke Appie Aldi in de voortuin
Neh, dat zijn prijzige karren voor particulieren. Dit lijken me eerder mensen voor de twintig jaar oude Golf met permanent brandend motorlampje, die steeds houtje touwtje opgelapt wordt door een zwartwerkende neef.quote:Op zondag 31 augustus 2025 16:03 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dodge Ram of vergelijkbaars voor de deur
Kees blijf van je zuster afquote:Op zondag 31 augustus 2025 16:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is dat nou mijn vader? Nee, niet de jouwe, de zijne!
Die Dodge Rams zijn peperduur.quote:Op zondag 31 augustus 2025 16:03 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ik gok op een Opel.quote:Op zondag 31 augustus 2025 16:03 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
roedelijderquote:Op zondag 31 augustus 2025 16:15 schreef maily het volgende:
Een van de vele reacties op facebook:
[ afbeelding ]
De honden waren broer en zus en die kunnen blijkbaar niet zomaar bij elkaar gezet worden vanwege de roedelbepaling ....
De zoveelste 'hondenkenner'. Vechthonden zijn gewoon geen geschikte huisdieren.quote:Op zondag 31 augustus 2025 16:15 schreef maily het volgende:
[ afbeelding ]
De honden waren broer en zus en die kunnen blijkbaar niet zomaar bij elkaar gezet worden vanwege de roedelbepaling ....
Ik denk dat het er bij dit soort honden vooral om gaat is dat de agressie zich in een oogwenk en vanuit het niets opeens kan richten op mensen en zelfs het eigen gezin met vaak dodelijke gevolgen. Alsof er een knop omgaat in die kop en dan zijn ze ook niet meer te stoppen. Dát is zeer zorgwekkend en moet je niet willen rond hebben lopen in de maatschappij. Er kan altijd een akkefietje ontstaan tussen honden onderling, maar die richten zich vervolgens dan doorgaans niet op mensen.quote:Op zondag 31 augustus 2025 16:15 schreef maily het volgende:
[ afbeelding ]
Of Destiny.quote:Op zondag 31 augustus 2025 16:48 schreef BeriBeri het volgende:
Dat achterklein kind zal wel de naam Priscilla ofzo hebben, of Jeffrey
Meneer had beter een leuk katje kunnen nemenquote:Op zondag 31 augustus 2025 16:27 schreef Seven. het volgende:
[..]
De zoveelste 'hondenkenner'. Vechthonden zijn gewoon geen geschikte huisdieren.
Ze schaffen zelf die monsters aan omdat dat "stoer" is en status geeft. Er is geen externe factor voor nodig om deze tokkies uit de genenpoel te verwijderen. Dus bespaar me je Hitler gejank en verontwaardiging.quote:Op zondag 31 augustus 2025 17:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee, jouw post met hopen dat een heel gezin wordt doodgebeten omdat ze tokkies zijn is heel raar. Hitler had ook zulke gedachten over asociale gezinnen en stuurde zijn Blondie er graag op af.
Mufasa en Kyra blijkbaar, volgens de Facebook.quote:Op zondag 31 augustus 2025 15:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Je weet het mooi te verdraaien maar je Posts zijn heel eng, hoe dom die mensen ook zijn.quote:Op zondag 31 augustus 2025 17:19 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Ze schaffen zelf die monsters aan omdat dat "stoer" is en status geeft. Er is geen externe factor voor nodig om deze tokkies uit de genenpoel te verwijderen. Dus bespaar me je Hitler gejank en verontwaardiging.
"Roedelijder"...quote:Op zondag 31 augustus 2025 16:15 schreef maily het volgende:
[ afbeelding ]
Mufasaquote:Op zondag 31 augustus 2025 17:28 schreef bloempje-moi het volgende:
[ afbeelding ] Op zondag 31 augustus 2025 15:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
De tokkiebingokaart raakt aardig vol. Aso agressief hondenras, zestigers die overgrootvader zijn en in een scootmobiel rondscheuren, buurtgenoten die de indruk wekken de baasjes
[..]
Mufasa en Kyra blijkbaar, volgens de Facebook.
Waarschijnlijk Mufasa van de Lion Kingquote:Op zondag 31 augustus 2025 17:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Mufasa
Bekijk deze YouTube-video
Ja nogal.quote:Op zondag 31 augustus 2025 17:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
"Roedelijder"...![]()
![]()
En de rest van het bericht is ook knap tenenkrommend Nederlands.![]()
Ik dacht dat dan altijd het reutje de baas was. Ik wist dat ook niet over broer en zus.quote:Op zondag 31 augustus 2025 16:15 schreef maily het volgende:
[ afbeelding ]
Gierenquote:Op zondag 31 augustus 2025 17:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
"Roedelijder"...![]()
![]()
En de rest van het bericht is ook knap tenenkrommend Nederlands.![]()
Maar is een "roedelijder" iemand die een gordijnroede heeft ingeslikt ofzo?quote:Op zondag 31 augustus 2025 18:02 schreef maily het volgende:
[..]
Ja nogal.
Maar dat van die roedel klinkt wel logisch ... toch?
quote:Op zondag 31 augustus 2025 18:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar is een "roedelijder" iemand die een gordijnroede heeft ingeslikt ofzo?
Of nog erger, aan de achterkant naar binnen gebracht door een Vlad de Spietser fan 😱😱quote:Op zondag 31 augustus 2025 18:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar is een "roedelijder" iemand die een gordijnroede heeft ingeslikt ofzo?
Het is pas sneu om zo'n compensatie hond te hebben die je niet eens hebt kunnen trainen.quote:Op zondag 31 augustus 2025 13:27 schreef Momo het volgende:
Hier in de wijk loopt ook wel eens iemand met een vechthond, even gegoogled lijkt het meest hier op
[ afbeelding ]
Wel eigenlijk wel typisch persoon voor zo een hond. Maar dat beest gromt vies en andere honden zijn er ook bang voor. Beest gromt ook smerig naar mij toe (merkt waarschijnlijk dat ik ook bang van word) en baasje moet hem tegenhouden. Al weet ik niet of die hond niet harder kan trekken, misschien kan die hond wel echt weg als die echt wil. Maar goed ik loop er dus met een enorme boog om heen als ik dat beest zie. Baasje laatst: Haha, sneu hoor als volwassene. Nouja liever angstig dan mijn been eraf.
Ja want een losse Border Collie, Setter of Pointer komt vooral niet hysterisch irritant om je heen dartelen als je zit te vissen.quote:Op zondag 31 augustus 2025 19:32 schreef klaasweetalles het volgende:
zullen wel weer pitbulls zijn of een andere grote klote hond
Vroeger toen ik veel in parken en bosgebieden kwam om te karpervissen had ik er ook constant last van.
Labradors en dan soort honden is niets mee
Het zijn bepaalde type honden zoals herdershonden, pitbulls, dobbelman, ja die moeten ze allemaal verbieden.
Had jij verwacht dat Klaas een visser was?quote:Op zondag 31 augustus 2025 19:37 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja want een losse Border Collie, Setter of Pointer komt vooral niet hysterisch irritant om je heen dartelen als je zit te vissen.
Klaas heeft op Tinder zo’n foto met een karper. (Die zijn vriend dan gevangen heeft.)quote:Op zondag 31 augustus 2025 19:41 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Had jij verwacht dat Klaas een visser was?
Ik vis al tientallen jaren niet meer voor de duidelijkheidquote:Op zondag 31 augustus 2025 19:37 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja want een losse Border Collie, Setter of Pointer komt vooral niet hysterisch irritant om je heen dartelen als je zit te vissen.
quote:
Ook nog DobbeLmansquote:
Een Dobbelman is inderdaad levensgevaarlijkquote:Op zondag 31 augustus 2025 19:32 schreef klaasweetalles het volgende:
zullen wel weer pitbulls zijn of een andere grote klote hond
Vroeger toen ik veel in parken en bosgebieden kwam om te karpervissen had ik er ook constant last van.
Labradors en dan soort honden is niets mee
Het zijn bepaalde type honden zoals herdershonden, pitbulls, dobbelman, ja die moeten ze allemaal verbieden.
Nog een paar wijn en ik zie dobbelmanquote:Op zondag 31 augustus 2025 19:47 schreef Blueheeler het volgende:
[..]
Een Dobbelman is inderdaad levensgevaarlijk
Ik las dat de politie heeft geschoten.quote:Op zondag 31 augustus 2025 20:06 schreef Evangelion het volgende:
Hoe maken ze die beesten af eigenlijk? Spuitje? Schep?
Deze ruim op afstand. Schieten dus.quote:Op zondag 31 augustus 2025 20:06 schreef Evangelion het volgende:
Hoe maken ze die beesten af eigenlijk? Spuitje? Schep?
Toch allemaal super triest en misschien te voorkomen geweest als die Tokkie eigenaren een klein beetje verstand hadden gehad van hondengedrag. Twee puberale honden uit een nest, reu en teef, wat denk je dat die reu met negen maanden wil? Er bovenop! Teef er nog niet aan toe en vechten in een kleine ruimte. Heeft niets met roedelleider toestanden te maken, maar met hormonen. Het heeft geen zin om dit ras te gaan verbieden.quote:
Jawel, lees anders de rest van het topic terug.quote:[b]Op maandag 1 september 2025 00:02 schreef Firuze60 het volgende:
Het heeft geen zin om dit ras te gaan verbieden.
Nee, want dan kun je nog een hele hoop soort rashonden gaan verbieden, die ongeveer ook zo'n gen dragen. Ik heb zelf twee bull-mastiffs gehad, ook broer en zus.quote:Op maandag 1 september 2025 00:04 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Jawel, lees anders de rest van het topic terug.
"Als je een kind van 2 geen regels oplegt breken ze ook je huis af"quote:Op maandag 1 september 2025 12:13 schreef maily het volgende:
Dit filmpje komt vandaag weer voorbij:
Martine fokt gevreesde American bully XL: 'Verkoop ze aan gezinnen met jonge kinderen'
https://www.telegraaf.nl/(...)nderen/64354052.html
Ja, en "sommige mensen zijn bang voor muizen". Hilarischquote:Op maandag 1 september 2025 13:13 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
"Als je een kind van 2 geen regels oplegt breken ze ook je huis af"
Wellicht, maar kinderen scheuren geen hondjes en kleine kinderen aan vlarden en doden en verminken ook geen volwassenen...
Weer zo'n achterlijk persoon die een gevaarlijk ras in huis haalt en ook nog alleen laat met een kind zul je bedoelen. Ik hoop dat die een flinke douw krijgt en nooit meer een hond mag houden.quote:Op maandag 1 september 2025 15:06 schreef RedShoe het volgende:
Rottweiler bijt 9-jarig kind thuis dood in Frankrijk, vader steekt hond neer
Een 9-jarige Franse jongen is afgelopen weekend overleden nadat de hond van zijn vader hem thuis had aangevallen en gebeten. Het drama vond plaats in Escrennes, centraal gelegen in Frankrijk. Enkele dagen na het incident is iedereen in het kleine dorpje nog aangeslagen van de gebeurtenis, meldt La République du Centre.
De Franse krant meldt dat het kind alleen thuis was met de hond omdat zijn vader boodschappen aan het doen was. Het dier viel de jongen aan en beet hem in zijn gezicht en zijn nek, 'en dat waren zeer ernstige beten', zegt de politie.
Die is een onderzoek gestart naar doodslag. De vader heeft dit weekend ook tijdelijk vastgezeten op het bureau. De politie onderzoekt onder meer of de man wel in het bezit was van een in Frankrijk benodigde vergunning om het dier te houden.
Hond nog steeds agressief
De vader haastte zich naar huis toen hij werd gebeld door zijn buurman omdat die geschreeuw hoorde in het huis. Eenmaal thuis aangekomen zag de vader zijn kind met het gezicht naar beneden op de grond liggen, met bloed om hem heen.
Omdat de hond nog steeds agressief gedrag vertoonde, heeft de vader tweemaal met een mes op het dier ingestoken. Later heeft de toegesnelde politie met tasers de rottweiler tot bedaren gebracht. Uiteindelijk is besloten het dier te laten inslapen.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-door-hond-frankrijk
Weer zo'n ellendige hond
Die een rustige gezinshond willen.quote:Op maandag 1 september 2025 12:13 schreef maily het volgende:
Dit filmpje komt vandaag weer voorbij:
Martine fokt gevreesde American bully XL: 'Verkoop ze aan gezinnen met jonge kinderen'
https://www.telegraaf.nl/(...)nderen/64354052.html
Honten die iemand dood bijten vergelijken met een 2 jarig kind die een huis afbreekt. Ok.quote:Op maandag 1 september 2025 15:46 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Die een rustige gezinshond willen.
Ze liegt natuurlijk, ga eens in een kinderrijke buitewijk tellen hoeveel gezinnen met jonge kinderen er zo'n hond hebben? Ik geef je weinig kans, misschien een paar gesettelde kampers. Verontrustend is ook dat dat mens die hond totaal niet in bedwang kan houden als er iets gebeurt.
Als ze gewoon labradors gaat kweken klopt het allemaal wel, maar ja die zijn niet zo in trek bij de lokale xtc-producenten, wietkwekers en meth-lab-eigenaars.
Het is überhaupt achterlijk dat mensen dit soort honden in huis halen.quote:Op maandag 1 september 2025 15:43 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Weer zo'n achterlijk persoon die een gevaarlijk ras in huis haalt en ook nog alleen laat met een kind zul je bedoelen. Ik hoop dat die een flinke douw krijgt en nooit meer een hond mag houden.
We weten alleen nooit of dat jongetje heeft lopen klieren.quote:Op maandag 1 september 2025 15:43 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Weer zo'n achterlijk persoon die een gevaarlijk ras in huis haalt en ook nog alleen laat met een kind zul je bedoelen. Ik hoop dat die een flinke douw krijgt en nooit meer een hond mag houden.
Idd wat een klotehond om zo te bijten. Tenzij ze hem in een hoek hadden gedreven en de hond niet weg kon, maar dan nog is flink bijten IMO iets wat een hond niet mag doen.quote:Op maandag 1 september 2025 16:32 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
We weten alleen nooit of dat jongetje heeft lopen klieren.
Mijn klasgenoot vroeger op de basisschool en m’n buurjongetje zijn flink gebeten, nadat ze hebben lopen kloten, treiteren en trekken aan de staart.
Moeders gelukkig zo eerlijk om dat toe te geven. Want ja wat een klote hond, hè.
Mwah als je een hond of kat aan zijn/haar staart trekt kan je reactie verwachten.quote:Op maandag 1 september 2025 16:35 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Idd wat een klotehond om zo te bijten. Tenzij ze hem in een hoek hadden gedreven en de hond niet weg kon, maar dan nog is flink bijten IMO iets wat een hond niet mag doen.
Uiteraard maar een hond hoort dan niet flink uit te vallen en te bijten.quote:Op maandag 1 september 2025 16:37 schreef Ama het volgende:
[..]
Mwah als je een hond of kat aan zijn/haar staart trekt kan je reactie verwachten.
Normale reflex om te bijten als je als klote kind loopt te treiteren, minutenlang.quote:Op maandag 1 september 2025 16:35 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Idd wat een klotehond om zo te bijten. Tenzij ze hem in een hoek hadden gedreven en de hond niet weg kon, maar dan nog is flink bijten IMO iets wat een hond niet mag doen.
Mwahquote:Op maandag 1 september 2025 16:39 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Uiteraard maar een hond hoort dan niet flink uit te vallen en te bijten.
Doodgebeten worden, omdat je als kind een hond treitert? Gaat mij wat te ver...quote:Op maandag 1 september 2025 16:32 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
We weten alleen nooit of dat jongetje heeft lopen klieren.
Mijn klasgenoot vroeger op de basisschool en m’n buurjongetje zijn flink gebeten, nadat ze hebben lopen kloten, treiteren en trekken aan de staart.
Beide moeders gelukkig zo eerlijk om dat toe te geven. Want ja wat een klote hond, hè.
Een hond die geheel uit het niets aanvalt en dood bijt. Ook wel een aparte.quote:Op maandag 1 september 2025 16:50 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Doodgebeten worden, omdat je als kind een hond treitert? Gaat mij wat te ver...
Het gebeurt.quote:Op maandag 1 september 2025 16:54 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Een hond die geheel uit het niets aanvalt en dood bijt. Ook wel een aparte.
Het gaat daar toch helemaal niet over dood bijten.quote:Op maandag 1 september 2025 16:50 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Doodgebeten worden, omdat je als kind een hond treitert? Gaat mij wat te ver...
Dit topic wel.quote:Op maandag 1 september 2025 17:02 schreef Ama het volgende:
[..]
Het gaat daar toch helemaal niet over dood bijten.
Begrijp ik het goed dat jij denkt dat dat Franse jongetje van 9, die door een rottweiler is doodgebeten, welhaast een klote kind moet zijn geweest?quote:Op maandag 1 september 2025 16:39 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Normale reflex om te bijten als je als klote kind loopt te treiteren, minutenlang.
Alsof een kat niet uithaalt als je aan de staart trekt.
Wij hebben het niet over dat jongetje uit Frankrijk.quote:Op maandag 1 september 2025 17:19 schreef OllieA het volgende:
[..]
Begrijp ik het goed dat jij denkt dat dat Franse jongetje van 9, die door een rottweiler is doodgebeten, welhaast een klote kind moet zijn geweest?
Het is een Fransoos, dus dat kan niet andersquote:Op maandag 1 september 2025 17:19 schreef OllieA het volgende:
[..]
Begrijp ik het goed dat jij denkt dat dat Franse jongetje van 9, die door een rottweiler is doodgebeten, welhaast een klote kind moet zijn geweest?
Lees post #91 er maar op na.quote:Op maandag 1 september 2025 17:28 schreef Ama het volgende:
[..]
Wij hebben het niet over dat jongetje uit Frankrijk.
“Of dat jongetje heeft lopen klieren”.quote:
Ga jij vooral verder met het nuanceren van het gedrag van dit soort honden.quote:Op maandag 1 september 2025 17:37 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
“Of dat jongetje heeft lopen klieren”.
Nergens staat ‘klote kind’. Ga ergens anders lopen stoken.
Nee niet echt doorbijten, happen snauwen ja maar niet tot bloedens toe bijten. En als een kind treitert kan de hond ook gewoon weglopen. Dat zou mijn hond doen. Maar ik heb dan ook geen zogenaamd stoer ras.quote:Op maandag 1 september 2025 16:39 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Normale reflex om te bijten als je als klote kind loopt te treiteren, minutenlang.
Alsof een kat niet uithaalt als je aan de staart trekt.
Ah ja, Bontenbal is datquote:Op maandag 1 september 2025 18:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nu moet ik aan die reclame denken aan die rolo reclame met dat joch die die olifant pestte
Mijn klasgenoot had geen wang meer door een Labrador. Buurjongetje was gebeten door een Collie.quote:Op maandag 1 september 2025 17:53 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee niet echt doorbijten, happen snauwen ja maar niet tot bloedens toe bijten. En als een kind treitert kan de hond ook gewoon weglopen. Dat zou mijn hond doen. Maar ik heb dan ook geen zogenaamd stoer ras.
Ik ben wel van mening dat je een kind niet met een hond alleen mag laten juist om echte problemen te voorkomen.
Alleen maar 'gevaarlijke' honden gehad, Rottweiler teefje een jaar voor de geboorte van oudste kind, twee Bull-Mastiffs, broer en zus, aantal jaren later. Alleen hadden ze altijd de ruimte en werden sowieso nooit alleen gelaten met de kinderen, plus hondencursus met de Rottweiler gedaan. Maar besef wel degelijk dat als het mis zou gaan het ook echt goed mis zou kunnen gaan. Hier geen honden meer, twee siamese katten, meer dan genoeg.quote:Op maandag 1 september 2025 18:32 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Mijn klasgenoot had geen wang meer door een Labrador. Buurjongetje was gebeten door een Collie.
En nee, een hond hoort niet door te bijten. Laat staan doodbijten. Als een hond dat doet is het mis en einde oefening en rest alleen een spuitje.
Het stoort me alleen dat je zo vaak halve verhalen hoort, maar dat is met veel dingen in de media.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |