abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218653543
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 17:37 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
“Of dat jongetje heeft lopen klieren”.

Nergens staat ‘klote kind’. Ga ergens anders lopen stoken.
Ga jij vooral verder met het nuanceren van het gedrag van dit soort honden.
Normale honden en katten corrigeren klierende kinderen zonder dat er bloed bij vloeit. Ze bijten niet door, ze delen een tik uit met ingetrokken klauwen. Dat is de manier waarop een huisdier een kind corrigeert.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  maandag 1 september 2025 @ 17:53:28 #102
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_218653582
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 16:39 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Normale reflex om te bijten als je als klote kind loopt te treiteren, minutenlang.
Alsof een kat niet uithaalt als je aan de staart trekt.
Nee niet echt doorbijten, happen snauwen ja maar niet tot bloedens toe bijten. En als een kind treitert kan de hond ook gewoon weglopen. Dat zou mijn hond doen. Maar ik heb dan ook geen zogenaamd stoer ras.
Ik ben wel van mening dat je een kind niet met een hond alleen mag laten juist om echte problemen te voorkomen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 1 september 2025 @ 17:55:52 #103
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218653596
Ja joh hartstikke normaal dat huisdieren kinderen doodbijten wanneer ze vervelend doen.
Huilen dan.
pi_218653799
Nu moet ik aan die reclame denken aan die rolo reclame met dat joch die die olifant pestte :P
pi_218653814
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 18:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nu moet ik aan die reclame denken aan die rolo reclame met dat joch die die olifant pestte :P
Ah ja, Bontenbal is dat :Y
pi_218653898
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 17:53 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Nee niet echt doorbijten, happen snauwen ja maar niet tot bloedens toe bijten. En als een kind treitert kan de hond ook gewoon weglopen. Dat zou mijn hond doen. Maar ik heb dan ook geen zogenaamd stoer ras.
Ik ben wel van mening dat je een kind niet met een hond alleen mag laten juist om echte problemen te voorkomen.
Mijn klasgenoot had geen wang meer door een Labrador. Buurjongetje was gebeten door een Collie.

En nee, een hond hoort niet door te bijten. Laat staan doodbijten. Als een hond dat doet is het mis en einde oefening en rest alleen een spuitje.
Het stoort me alleen dat je zo vaak halve verhalen hoort, maar dat is met veel dingen in de media.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_218654826
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 18:32 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Mijn klasgenoot had geen wang meer door een Labrador. Buurjongetje was gebeten door een Collie.

En nee, een hond hoort niet door te bijten. Laat staan doodbijten. Als een hond dat doet is het mis en einde oefening en rest alleen een spuitje.
Het stoort me alleen dat je zo vaak halve verhalen hoort, maar dat is met veel dingen in de media.
Alleen maar 'gevaarlijke' honden gehad, Rottweiler teefje een jaar voor de geboorte van oudste kind, twee Bull-Mastiffs, broer en zus, aantal jaren later. Alleen hadden ze altijd de ruimte en werden sowieso nooit alleen gelaten met de kinderen, plus hondencursus met de Rottweiler gedaan. Maar besef wel degelijk dat als het mis zou gaan het ook echt goed mis zou kunnen gaan. Hier geen honden meer, twee siamese katten, meer dan genoeg.

Verbieden gaat volgens mij niet lukken, wel vind ik dat er een soort 'Veilig Thuis' voor huisdieren meer kan doen, pas bij extreme verwaarlozing wordt een huisdier opgehaald.
  maandag 1 september 2025 @ 21:04:43 #108
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_218655376
Geef mij man bijt hond maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')