abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218740628
De Spaanse premier heeft wel oren naar de topic titel:

De Israel-Palestina kwestie #15 de Israelische terreur elimineren

twitter

translation:

"Spain, as you know, does not have nuclear bombs, nor aircraft carriers or large oil reserves. We alone cannot stop the Israeli offensive, but that doesn't mean we're going to quit trying, because there are causes worth fighting for, even if winning them isn't in our power alone."

Gelukkig heeft Spanje geen atoombommen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_218741753
Vannacht Frits Barend op radio 1, hij vond dat israël geen genocide pleegt

:r :r :r walgelijke vent
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_218742090
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 15:44 schreef TLC het volgende:

:r :r :r walgelijke vent
Het is een feit dat Israël geen genocide pleegt. Wat hij, of jij, daarvan vinden is verder niet interessant.
pi_218742103
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 13:58 schreef Montagui het volgende:

[ x ]
translation:

"Spain, as you know, does not have nuclear bombs, nor aircraft carriers or large oil reserves. We alone cannot stop the Israeli offensive, but that doesn't mean we're going to quit trying, because there are causes worth fighting for, even if winning them isn't in our power alone."

De Spanjaarden kunnen fluiten naar toekomstige diplomatieke banden, en daarmee handel, met Israël.
pi_218742466
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:11 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Het is een feit dat Israël geen genocide pleegt
:')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_218743081
quote:
12s.gif Op maandag 8 september 2025 20:52 schreef Vallon het volgende:

[..]
Hmmm... ik denk dat meer legitimiteit geven aan 'al fatah' als gezaghebbende in PLO niet zal helpen om daarmee ingestemde 'hamas' te overtuigen dat die uit de Gazastrook moet verdwijnen.

Definieer verder wie precies PLO is?
Dat op z'n best een verzameling van vage entiteiten in de vorm (familiale) tribaal gedreven organisaties zijn die zich in hun haat jegens Israël als coalitie verbonden hebben. Streep Israël weg en er is ook geen PLO.
Wie de PLO/Fatah zijn lijkt me niet heel moeilijk de definiëren, die bestaan uit de machthebbers die al decennia vrij stabiel het voor het zeggen hebben op de Westoever.

Het was wat mij betreft een dwaze keuze om de Gazastrook te bezetten zonder duidelijk plan wie de plaats van Hamas in zou nemen. Wat mij betreft had dat veel rationelere PLO moeten zijn. We zien inmiddels het resultaat: Israël weet Hamas niet te verslaan want er is simpelweg geen georganiseerde Palestijn die de organisatie heeft om de plaats van de terroristen in te nemen.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 15:44 schreef TLC het volgende:

Wat zei hij precies? Dat Israël oorlogsmisdaden pleegt staat als een paal boven water, maar persoonlijk vind ik hiervoor 'genocide' gebruiken een inflatie van het begrip.

[ Bericht 3% gewijzigd door Frikandelbroodje op 11-09-2025 18:01:53 ]
Incelfrikandel
pi_218743251
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:49 schreef TLC het volgende:

[..]
:')
Als er genocide wordt gepleegd, waarom zet Israël dan grondtroepen in in Gaza?
  donderdag 11 september 2025 @ 18:34:54 #218
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218743421
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 17:53 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Wie de PLO/Fatah zijn lijkt me niet heel moeilijk de definiëren, die bestaan uit de machthebbers die al decennia vrij stabiel het voor het zeggen hebben op de Westoever.

Het was wat mij betreft een dwaze keuze om de Gazastrook te bezetten zonder duidelijk plan wie de plaats van Hamas in zou nemen. Wat mij betreft had dat veel rationelere PLO moeten zijn. We zien inmiddels het resultaat: Israël weet Hamas niet te verslaan want er is simpelweg geen georganiseerde Palestijn die de organisatie heeft om de plaats van de terroristen in te nemen.
..
Het doel is niet bezetten maar hamas elimineren van haar bestaan waarvoor o.a. nu die bijeendrijvende bezetting nodig is.
Dat een ideologie niet te vernietigen is, weet ook iedereen maar voor het moment duwt Israël de uitvoerenden weer terug in hun eigen vuur. En door een hoog hek om het fornuis te zetten, blijft de hitte tenminste weer een tijdje op afstand.

Inzake WestBank zijn er flink veel meer partijen die (tribaal) aanspraak maken op wie het echt voor het zeggen heeft. Die uiterlijke stabiliteit is op zijn best een schijnbeeld.
Al Fatah en Hamas is meer zien als soort universele groepsidentificatie (zoals bv Soennieten en Sjiieten) waarin tal van andere f(r)acties en andersdenkende families schuil gaan; die zich zeker qua zeggenschap door een westers-gekunstelde PLO of nu dan een PA willen laten vertegenwoordigen.
Beide groepen verschillen in die verbondenheid niet van hun mening dat er voor Israël (nooit) geen plaats is.

Het Westers concept van representatieve vertegenwoordiging of zeggenschap, laat staan democratie, kan iemand daar wel gemakshalve willen opplakken maar is daar simpelweg niet van toepassing.
Dat Abbas zg. al decennia in beeld de President is, is vooral een (westers in stand gehouden) zienswijze waarin menigeen het eens is dat hij zeker geen vertegenwoordiger van de Palestijnse zaak is. Abbas ontleent zijn "macht" omdat hij als wig - ik trek het even generalistisch - samenwerkt met o.a. Israël. Kabbel een beetje mee met de tegenstander, win ze voor je meelijwekkende zaak en wanneer er dan wat ruimte ontstaat kan je weer een stapje voorwaarts maken.

Ik trek mijn scherpte even - nofi - door met te stellen dat de ideologisch gedreven groeperingen het (bekende islamitisch) terugduwend-veroverend concept volgen.
Eerst beetje bij beetje aan eigen legitimiteit in kracht verkrijgen met als uiteindelijk doel, hoe lang het ook duurt, de ander (hier Israël) over de initieel beoogde kling te kunnen - laten - jagen.
Het wonderbaarlijke is dat het seculiere "westen" daar alle ruimte voor biedt. Door steeds maar mee te veren in dat grens verschuivend toegeven aan religieuze eisen en haar ideologische voorwaarden.
Dat daarbij mensonterende situaties ontstaan, die sws één en alleen de schuld worden van Israël, helpt in een overtuigingsproces en meer dan het offer waard, om de belofte van een overwinning te realiseren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_218743661
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 18:15 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Als er genocide wordt gepleegd, waarom zet Israël dan grondtroepen in in Gaza?
Israël probeert juist een nieuwe genocide en holocaust te voorkomen.
  donderdag 11 september 2025 @ 19:36:19 #220
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218744097
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 17:53 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Het was wat mij betreft een dwaze keuze om de Gazastrook te bezetten zonder duidelijk plan wie de plaats van Hamas in zou nemen.
Juist. Ze hebben nu een soort experimentele pilot lopen in Oost-Rafah door middel van een monsterverbond met een aan IS gelieerde zooi militanten. Het werkt wel blijkbaar, er zijn daar geen gevechten meer, de voedseluitgifte loopt goed en de scholen zijn weer open, maar gezien de schaal en de partner hou je je hart vast of dit wel uit te breiden of überhaupt houdbaar is.
quote:
Wat mij betreft had dat veel rationelere PLO moeten zijn. We zien inmiddels het resultaat: Israël weet Hamas niet te verslaan want er is simpelweg geen georganiseerde Palestijn die de organisatie heeft om de plaats van de terroristen in te nemen.
[..]
De PLO/PA is ook een corrupte, onderdrukkende zooi dat net zo hard pleinen en straten naar verheerlijkte terroristen vernoemt, maar het is helaas de enige partij met genoeg reach. Het gaat niet genoeg zijn vrees ik, want ook op de Westoever kunnen ze hun bloed wel drinken maar worden ze nu nog op afstand gehouden door het politieke overwicht van de PA. Vorige maand of zo werd er nog een kalifaat uitgeroepen in Hebron. De Palestijnen zijn ontzettend versnipperd daar. In Gaza heeft Hamas de kans gegrepen om in relatieve isolatie alles naar zich toe te trekken maar op de Westoever vreten ze elkaar nog net niet op. Het enige wat ze gemeen hebben is de terechte afkeer en haat voor het escalerende kolonistentuig plus IDF.
quote:
Wat zei hij precies? Dat Israël oorlogsmisdaden pleegt staat als een paal boven water, maar persoonlijk vind ik hiervoor 'genocide' gebruiken een inflatie van het begrip.
Ja, zoiets zal hij gezegd hebben maar dergelijk tegengeluid wordt niet getolereerd. Je moet het eens zijn met die term genocide want anders ben je pro-genocide. Zoiets. :O
pi_218744182
Ik ben ondertussen om, en hoop dat Israël als land opgeheven wordt.

Enkel en alleen om verlost te zijn van de hysterische pro-Palestina meute.

Heel veel succes met islamitisch-theocratisch hell-hole nummer zoveel in die regio, maar svp stop met met die tenenkrommende, selectief verontwaardigde, universiteitslopende, stationbezettende komedie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218744247
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 19:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik ben ondertussen om, en hoop dat Israël als land opgeheven wordt.

Heel veel succes met islamitisch-theocratisch hell-hole nummer zoveel in die regio, maar svp stop met met die tenenkrommende, selectief verontwaardigde, universiteitslopende, stationbezettende komedie.
Ik ben er ik zo moe van, met name al die hypocrieten hier in Nederland, wat bestaat uit moslimtuig en linkse weekdieren. Heel social media staat vanuit die hoek weer vol met de verheerlijking van de moord op Kirk. Over met 2 maten meten gesproken...
pi_218744538
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 18:59 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Israël probeert juist een nieuwe genocide en holocaust te voorkomen.
Op hun eigen volk, dat is waar.

Wat ze in Gaza aan het doen zijn is de wereld vertellen dat Hamas eraan gaat, wat het westen er in al hun naïviteit en goedgelovigheid ook van mag vinden. Het gaat bovendien primair om de Arabische landen. Voor hen is de boodschap bestemd.

Bovendien zijn ze veel te laat. De wond die Gaza heet is al 25 jaar aan het etteren. De westerse manier van omgaan met die mensen heeft niet gewerkt; dan maar de Midden-Oosterse manier. Maar dan zonder die barbaarse uitmoordpraktijken die de Syriërs weer hebben losgelaten op de Druzen en Alawieten bijvoorbeeld.
pi_218744594
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 13:58 schreef Montagui het volgende:

[ x ]
translation:

In de media wordt elke scheet van Trump breed uitgemeten maar een Spaanse premier die fantaseert over de nucleaire verwoesting van Israël is kennelijk geen nieuws. Opmerkelijk wel.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
  donderdag 11 september 2025 @ 21:23:51 #225
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218745299
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 19:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

Je kunt het ook niet speciaal opzoeken om je er aan te gaan ergeren.
pi_218745412
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:21 schreef mackinac het volgende:

[..]
In de media wordt elke scheet van Trump breed uitgemeten maar een Spaanse premier die fantaseert over de nucleaire verwoesting van Israël is kennelijk geen nieuws. Opmerkelijk wel.
Interessant dat je het zo interpreteert. Ik ben heel benieuwd hoe jij die andere woorden daarna dan interpreteert. In dezelfde zin nog wel. Sanchez heeft het volgens jou over het nucleair vernietigen van Israël, komma en dan heeft hij het over een vliegdekschip komma of over olievoorraden. Wat bedoelt hij daar dan mee, wil hij Israël met een tsunami van olie overstromen?
pi_218746013
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 21:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Interessant dat je het zo interpreteert. Ik ben heel benieuwd hoe jij die andere woorden daarna dan interpreteert. In dezelfde zin nog wel. Sanchez heeft het volgens jou over het nucleair vernietigen van Israël, komma en dan heeft hij het over een vliegdekschip komma of over olievoorraden. Wat bedoelt hij daar dan mee, wil hij Israël met een tsunami van olie overstromen?
Ik zou niet te veel verwachten van een coherente gedachten gang bij Pedro Sánchez. Een paar maanden terug wilde ie nog 1 miljoen migranten importen in een land met het hoogste werkloosheid cijfer van Europa.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_218749042
NOS: Nederland doet niet mee aan het Eurovisie Songfestival als Israël ook weer meedoet. Dat schrijft omroep AVROTROS in een persbericht.
  vrijdag 12 september 2025 @ 12:26:57 #229
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218749104
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:21 schreef Bluesdude het volgende:
NOS: Nederland doet niet mee aan het Eurovisie Songfestival als Israël ook weer meedoet. Dat schrijft omroep AVROTROS in een persbericht.
Hulde voor de AVROTROS. Had ik echt niet verwacht.
Antifa
  vrijdag 12 september 2025 @ 12:38:47 #230
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218749256
quote:
Yu no man broko mi!

Scheelt weer kutmuziek op de buis en ostentatief gerel.
  vrijdag 12 september 2025 @ 13:41:19 #231
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218749874
quote:
En hamas c.s. zien dat het goed is voor hun doel om Israëlische artiesten en (ook hier) hun kijkers te kunnen laten uitsluiten.
Helaas is het EuroSongFestival meer en meer, vooral een politiek gevoed manifestatie element (geworden). Niet alleen hier maar ook eerder met allerlei affiliaties.

Benieuwd wanneer AVROTROS haar andere programma en organisatie op inhoud gaat afchecken om zo een kennelijk verwerpelijke Israëlische aanwezigheid of betrokkenheid, uit te kunnen sluiten van verdere deelname.
pi_218751489
quote:
18s.gif Op donderdag 11 september 2025 18:34 schreef Vallon het volgende:

[..]
Het doel is niet bezetten maar hamas elimineren van haar bestaan waarvoor o.a. nu die bijeendrijvende bezetting nodig is.
Dat een ideologie niet te vernietigen is, weet ook iedereen maar voor het moment duwt Israël de uitvoerenden weer terug in hun eigen vuur. En door een hoog hek om het fornuis te zetten, blijft de hitte tenminste weer een tijdje op afstand.
De druk op de ketel houden gaat Israël niet eeuwig volhouden. Ik ben niet bijster onder de indruk van wat Israël tot nu toe heeft gepresteerd, Hamasstrijders komen vrij gemakkelijk weer uit hun holen gekropen wanneer de tanks de hoek om zijn.

quote:
Inzake WestBank zijn er flink veel meer partijen die (tribaal) aanspraak maken op wie het echt voor het zeggen heeft. Die uiterlijke stabiliteit is op zijn best een schijnbeeld.
Al Fatah en Hamas is meer zien als soort universele groepsidentificatie (zoals bv Soennieten en Sjiieten) waarin tal van andere f(r)acties en andersdenkende families schuil gaan; die zich zeker qua zeggenschap door een westers-gekunstelde PLO of nu dan een PA willen laten vertegenwoordigen.
Beide groepen verschillen in die verbondenheid niet van hun mening dat er voor Israël (nooit) geen plaats is.

Het Westers concept van representatieve vertegenwoordiging of zeggenschap, laat staan democratie, kan iemand daar wel gemakshalve willen opplakken maar is daar simpelweg niet van toepassing.
Dat Abbas zg. al decennia in beeld de President is, is vooral een (westers in stand gehouden) zienswijze waarin menigeen het eens is dat hij zeker geen vertegenwoordiger van de Palestijnse zaak is. Abbas ontleent zijn "macht" omdat hij als wig - ik trek het even generalistisch - samenwerkt met o.a. Israël. Kabbel een beetje mee met de tegenstander, win ze voor je meelijwekkende zaak en wanneer er dan wat ruimte ontstaat kan je weer een stapje voorwaarts maken.

Ik trek mijn scherpte even - nofi - door met te stellen dat de ideologisch gedreven groeperingen het (bekende islamitisch) terugduwend-veroverend concept volgen.
Eerst beetje bij beetje aan eigen legitimiteit in kracht verkrijgen met als uiteindelijk doel, hoe lang het ook duurt, de ander (hier Israël) over de initieel beoogde kling te kunnen - laten - jagen.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 19:36 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Juist. Ze hebben nu een soort experimentele pilot lopen in Oost-Rafah door middel van een monsterverbond met een aan IS gelieerde zooi militanten. Het werkt wel blijkbaar, er zijn daar geen gevechten meer, de voedseluitgifte loopt goed en de scholen zijn weer open, maar gezien de schaal en de partner hou je je hart vast of dit wel uit te breiden of überhaupt houdbaar is.
Ik zie het vooral als een bewijs dat dit een betere strategie is dan verwachten dat Hamas uit zichzelf wel verdwijnt. Want dat is wel waar het op neer komt. De keuze om een partnerschap aan te gaan met IS-gelieerde groepen vind ik dan weer bizar en gedoemd te mislukken.

quote:
De PLO/PA is ook een corrupte, onderdrukkende zooi dat net zo hard pleinen en straten naar verheerlijkte terroristen vernoemt, maar het is helaas de enige partij met genoeg reach. Het gaat niet genoeg zijn vrees ik, want ook op de Westoever kunnen ze hun bloed wel drinken maar worden ze nu nog op afstand gehouden door het politieke overwicht van de PA. Vorige maand of zo werd er nog een kalifaat uitgeroepen in Hebron. De Palestijnen zijn ontzettend versnipperd daar. In Gaza heeft Hamas de kans gegrepen om in relatieve isolatie alles naar zich toe te trekken maar op de Westoever vreten ze elkaar nog net niet op. Het enige wat ze gemeen hebben is de terechte afkeer en haat voor het escalerende kolonistentuig plus IDF.
Ik ben er goed van op de hoogte dat de PLO/PA nog weinig legitimiteit geniet in de Westbank en ook genoeg op de kerfstok heeft. Het is echter wel de partij die Israël erkent, samenwerkt met de Israëlische autoriteiten, tot op zekere hoogte succesvol de rust bewaard op haar grondgebied en - hoewel het een moeilijke onderhandelingspartner is - bereid is tot concessies. Ooit genoot de PA/PLO wél veel legitimiteit en stond een duidelijke meerderheid van de Palestijnse bevolking wél positief tegen onderhandelen en een tweestatenoplossing. De reden dat dit verdwenen is komt mijns inziens omdat men al jaren geen successen meer boekt en uiteraard is dat grotendeels aan henzelf te wijten. Laat de Palestijnen (weer) zien dat de vreedzame tactieken weer resultaat opleveren en dan zal de houding en gedrag ook weer wat normaliseren zoals begin jaren '90.

quote:
Het wonderbaarlijke is dat het seculiere "westen" daar alle ruimte voor biedt. Door steeds maar mee te veren in dat grens verschuivend toegeven aan religieuze eisen en haar ideologische voorwaarden.
Dat daarbij mensonterende situaties ontstaan, die sws één en alleen de schuld worden van Israël, helpt in een overtuigingsproces en meer dan het offer waard, om de belofte van een overwinning te realiseren.
Het Westen (niet alleen het Westen trouwens) is juist een meester in het laten lopen en zelfs belonen van barbaarse en mensonterende situaties.

quote:
Ja, zoiets zal hij gezegd hebben maar dergelijk tegengeluid wordt niet getolereerd. Je moet het eens zijn met die term genocide want anders ben je pro-genocide. Zoiets. :O
Ik moet zeggen dat ik dat soort radicalen in het wild maar weinig aantref. Ja, kinderen en jongvolwassenen, maar daar zijn het kinderen voor.
Incelfrikandel
  vrijdag 12 september 2025 @ 17:45:20 #233
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218752014
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 16:49 schreef Frikandelbroodje het volgende:
De druk op de ketel houden gaat Israël niet eeuwig volhouden. Ik ben niet bijster onder de indruk van wat Israël tot nu toe heeft gepresteerd, Hamasstrijders komen vrij gemakkelijk weer uit hun holen gekropen wanneer de tanks de hoek om zijn.
Zelf zou ik ook een wat andere koers hebben gekozen dan ongericht een gebied letterlijk plat te gooien.

Geen 100% zekerheid maar een 1:1 persoonscontrole, als je toch gaat bezetten, zou mij best haalbaar hebben geleken. Maak een gebied vrij, laat daar 1 voor 1 mensen met een (id) check naar indruppelen en herhaal tot alles is bezet. Dat ook dit proces logistiek een nachtmerrie, illegaal of mensonterend zou zijn, kan Israël negeren totdat al hun gegijzelden zijn bevrijd.

Ik snap ergens ook wel weer de radicale insteek dat een platgebrand gebied dan voor een tijdje is ontdaan van alle zorg(en dat daaruit nog iets kan worden ondernomen). Ik vermoed verder dat niemand in Israël nu echt een plan heeft (of ook in het verleden had) met dan maar de boel laten dooretteren. Bijna 2 jaar verder en nog steeds geen enkel uitzicht op wat anders dan toe moeten geven aan terroristen.
Probleem is en blijft dat met "onderdrukking" de ideologie zich alleen maar zich zal versterken met "zie je wel, wat Israël doet" (dat "wij van hamas" zelf opzettelijk hebben afgeroepen).
Vwb propaganda is hamas c.s. door op teergevoelige hartjes te spelen - die ook niet weten met hoe anders - aan de winnende hand.
pi_218752275
https://www.dw.com/en/net(...)ian-state/a-73967725
quote:
Netanyahu vows 'there will be no Palestinian state'
Netanyahu roept nog maar eens dat hij alle Palestijnen gaat: vermoorden/een Israëlisch paspoort geven/een apartheidsregime runt.

Als iemand een andere uitleg heeft, hoor ik het graag.
pi_218752438
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 18:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Netanyahu roept nog maar eens dat hij alle Palestijnen gaat: vermoorden/een Israëlisch paspoort geven/een apartheidsregime runt.

quote:
"We are going to fulfill our promise that there will be no Palestinian state, this place belongs to us," Netanyahu said.
Dit vat wel aardig samen wat de plannen zijn en wat de intenties van Netanyahu met de westbank zijn.

Zal voor Gaza niet veel anders zijn gok ik zo.

We staan erbij en we kijken ernaar.
pi_218753441
Genocideroepen gelijkstellen en strafbaar maken aan holocaustontkenning in de wet en we zijn er.
pi_218753462
Uitstekend, de Westelijke Jordaanoever moet natuurlijk ook Israëlisch grondgebied worden. Dit gebied is de plek waar het Joodse volk hun origine kent en een rijke geschiedenis heeft. Niet Arabieren of de Islam. Het blijft wat dit betreft vreemd dat sommigen de kant blijven kiezen van een cultuur die effectief gezien een kolonisator is in dit gebied.
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 18:24 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
[..]
Dit vat wel aardig samen wat de plannen zijn en wat de intenties van Netanyahu met de westbank zijn.

Zal voor Gaza niet veel anders zijn gok ik zo.

We staan erbij en we kijken ernaar.
Prima toch, want wat verwacht je dat 'we' doen en waarom?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218753766
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 september 2025 20:04 schreef HowardRoark het volgende:
Uitstekend, de Westelijke Jordaanoever moet natuurlijk ook Israëlisch grondgebied worden. Dit gebied is de plek waar het Joodse volk hun origine kent en een rijke geschiedenis heeft. Niet Arabieren of de Islam. Het blijft wat dit betreft vreemd dat sommigen de kant blijven kiezen van een cultuur die effectief gezien een kolonisator is in dit gebied.
[..]
Prima toch, want wat verwacht je dat 'we' doen en waarom?
Je moet die grenzen vasthouden zoals ze nu zijn en als met de tijd het gezeik wegebt de grenzen opengooien.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_218753775
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 18:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]

Israëlisch pp geven, prima toch.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_218755140
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 20:31 schreef ludovico het volgende:

[..]
Israëlisch pp geven, prima toch.
Lijkt mij een goede optie, maar demografische angsten zitten er al sinds de jaren 30 in bij de joodse Israëliërs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')