De Palestijnen hebben vijf kansen op een eigen staat gehad, alles is afgewezen. En zoals je weet om maar weer in herhaling te vallen: het terreur stamt van nog voor de oprichting van de staat Israël.quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:47 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je gelooft in sprookjes. De haat naar Israél vanuit de Palestijnen is sinds 7 oktober alleen maar gegroeid door het handelen van Israël. En is het niet Hamas dan is het wel weer een nieuwe groep. Het is de hoogste tijd voor echte oplossingen die perspectief en autonomie bieden en de haat doen afnemen. Dat is hoe je Hamas (en aanverwanten) daadwerkelijk uitroeit.
Turkije.quote:Op dinsdag 9 september 2025 18:25 schreef Perrin het volgende:
Waar zou het Hamas leiderschap dat nog over is zich gaan verbergen? Welk land wil ze nog hebben?
Of Halsema nodigt ze uit, ik sluit niets meer uit tegenwoordigquote:
Femke wil ze wel denk ik.quote:Op dinsdag 9 september 2025 18:25 schreef Perrin het volgende:
Waar zou het Hamas leiderschap dat nog over is zich gaan verbergen? Welk land wil ze nog hebben?
Deze zag ik niet aankomen. Die buitenlandse politiek van Qatar is natuurlijk nogal high risk en met de inzet op heel veel verschillende paarden ga je een keer verkeerd wedden, maar dat het zo zou escaleren.. dit scenario zullen ze in Doha misschien ook niet verzonnen hebben.quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:11 schreef Perrin het volgende:
Hamas is zelfs in Qatar niet veilig.
[ x ]
Om dezelfde reden als Putin eigenlijk. Hij heeft backing van een grootmacht. Niemand gaat interveniëren.quote:Op dinsdag 9 september 2025 20:32 schreef TheVulture het volgende:
Het is wel definitief duidelijk dat Netanyahu echt totaal niet geïnteresseerd is in een bestand van enige vorm.
Opvallend dat de aanpak in feite hetzelfde is als bij Iran, dat net als Hamas in Doha wordt aangevallen op het moment dat er via de VS een voorstel tot een bestand ligt en daarover vergadert wordt. Trump en co lijken ook wel behoorlijk de schijn tegen te hebben....
Een totaal dwaze conclusie, dat heeft alles te maken met politiek niets met de feiten. Niemand claimt ook dat iedere oorlogsmisdaad een genocide is. Bij genocide gaat het om de intentie en die spreekt Israel nog duidelijker uit dan de Nazi's deden.quote:Op dinsdag 9 september 2025 12:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Enige juiste conclusie, iets hoeft ook geen genocide te zijn om al te ver te gaan overigens en niet iedere potentiële oorlogsmisdaad is meteen genocide.
Om maar een voorbeeld te geven ik heb niemand ooit over genocide gehoord toen de VS Afghanistan en Irak aanviel na 9/11 en daar zijn honderdduizenden dodelijke burgerslachtoffers gevallen.
Het is een feit dat Israël geen genocide pleegt. Wat hij, of jij, daarvan vinden is verder niet interessant.quote:Op donderdag 11 september 2025 15:44 schreef TLC het volgende:
Vannacht Frits Barend op radio 1, hij vond dat israël geen genocide pleegt
![]()
![]()
walgelijke vent
De Spanjaarden kunnen fluiten naar toekomstige diplomatieke banden, en daarmee handel, met Israël.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:58 schreef Montagui het volgende:
De Spaanse premier heeft wel oren naar de topic titel:
De Israel-Palestina kwestie #15 de Israelische terreur elimineren
[ x ]
translation:
"Spain, as you know, does not have nuclear bombs, nor aircraft carriers or large oil reserves. We alone cannot stop the Israeli offensive, but that doesn't mean we're going to quit trying, because there are causes worth fighting for, even if winning them isn't in our power alone."
Gelukkig heeft Spanje geen atoombommen.
quote:Op donderdag 11 september 2025 16:11 schreef TheGreatAlfonso het volgende:
[..]
Het is een feit dat Israël geen genocide pleegt
Wie de PLO/Fatah zijn lijkt me niet heel moeilijk de definiëren, die bestaan uit de machthebbers die al decennia vrij stabiel het voor het zeggen hebben op de Westoever.quote:Op maandag 8 september 2025 20:52 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hmmm... ik denk dat meer legitimiteit geven aan 'al fatah' als gezaghebbende in PLO niet zal helpen om daarmee ingestemde 'hamas' te overtuigen dat die uit de Gazastrook moet verdwijnen.
Definieer verder wie precies PLO is?
Dat op z'n best een verzameling van vage entiteiten in de vorm (familiale) tribaal gedreven organisaties zijn die zich in hun haat jegens Israël als coalitie verbonden hebben. Streep Israël weg en er is ook geen PLO.
Wat zei hij precies? Dat Israël oorlogsmisdaden pleegt staat als een paal boven water, maar persoonlijk vind ik hiervoor 'genocide' gebruiken een inflatie van het begrip.quote:Op donderdag 11 september 2025 15:44 schreef TLC het volgende:
Vannacht Frits Barend op radio 1, hij vond dat israël geen genocide pleegt
Het doel is niet bezetten maar hamas elimineren van haar bestaan waarvoor o.a. nu die bijeendrijvende bezetting nodig is.quote:Op donderdag 11 september 2025 17:53 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Wie de PLO/Fatah zijn lijkt me niet heel moeilijk de definiëren, die bestaan uit de machthebbers die al decennia vrij stabiel het voor het zeggen hebben op de Westoever.
Het was wat mij betreft een dwaze keuze om de Gazastrook te bezetten zonder duidelijk plan wie de plaats van Hamas in zou nemen. Wat mij betreft had dat veel rationelere PLO moeten zijn. We zien inmiddels het resultaat: Israël weet Hamas niet te verslaan want er is simpelweg geen georganiseerde Palestijn die de organisatie heeft om de plaats van de terroristen in te nemen.
..
Israël probeert juist een nieuwe genocide en holocaust te voorkomen.quote:Op donderdag 11 september 2025 18:15 schreef TheGreatAlfonso het volgende:
[..]
Als er genocide wordt gepleegd, waarom zet Israël dan grondtroepen in in Gaza?
Juist. Ze hebben nu een soort experimentele pilot lopen in Oost-Rafah door middel van een monsterverbond met een aan IS gelieerde zooi militanten. Het werkt wel blijkbaar, er zijn daar geen gevechten meer, de voedseluitgifte loopt goed en de scholen zijn weer open, maar gezien de schaal en de partner hou je je hart vast of dit wel uit te breiden of überhaupt houdbaar is.quote:Op donderdag 11 september 2025 17:53 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Wie de PLO/Fatah zijn lijkt me niet heel moeilijk de definiëren, die bestaan uit de machthebbers die al decennia vrij stabiel het voor het zeggen hebben op de Westoever.
Het was wat mij betreft een dwaze keuze om de Gazastrook te bezetten zonder duidelijk plan wie de plaats van Hamas in zou nemen.
De PLO/PA is ook een corrupte, onderdrukkende zooi dat net zo hard pleinen en straten naar verheerlijkte terroristen vernoemt, maar het is helaas de enige partij met genoeg reach. Het gaat niet genoeg zijn vrees ik, want ook op de Westoever kunnen ze hun bloed wel drinken maar worden ze nu nog op afstand gehouden door het politieke overwicht van de PA. Vorige maand of zo werd er nog een kalifaat uitgeroepen in Hebron. De Palestijnen zijn ontzettend versnipperd daar. In Gaza heeft Hamas de kans gegrepen om in relatieve isolatie alles naar zich toe te trekken maar op de Westoever vreten ze elkaar nog net niet op. Het enige wat ze gemeen hebben is de terechte afkeer en haat voor het escalerende kolonistentuig plus IDF.quote:Wat mij betreft had dat veel rationelere PLO moeten zijn. We zien inmiddels het resultaat: Israël weet Hamas niet te verslaan want er is simpelweg geen georganiseerde Palestijn die de organisatie heeft om de plaats van de terroristen in te nemen.
[..]
Ja, zoiets zal hij gezegd hebben maar dergelijk tegengeluid wordt niet getolereerd. Je moet het eens zijn met die term genocide want anders ben je pro-genocide. Zoiets.quote:Wat zei hij precies? Dat Israël oorlogsmisdaden pleegt staat als een paal boven water, maar persoonlijk vind ik hiervoor 'genocide' gebruiken een inflatie van het begrip.
Ik ben er ik zo moe van, met name al die hypocrieten hier in Nederland, wat bestaat uit moslimtuig en linkse weekdieren. Heel social media staat vanuit die hoek weer vol met de verheerlijking van de moord op Kirk. Over met 2 maten meten gesproken...quote:Op donderdag 11 september 2025 19:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik ben ondertussen om, en hoop dat Israël als land opgeheven wordt.
Enkel en alleen om verlost te zijn van de hysterische pro-Palestina meute.
Heel veel succes met islamitisch-theocratisch hell-hole nummer zoveel in die regio, maar svp stop met met die tenenkrommende, selectief verontwaardigde, universiteitslopende, stationbezettende komedie.
Op hun eigen volk, dat is waar.quote:Op donderdag 11 september 2025 18:59 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Israël probeert juist een nieuwe genocide en holocaust te voorkomen.
In de media wordt elke scheet van Trump breed uitgemeten maar een Spaanse premier die fantaseert over de nucleaire verwoesting van Israël is kennelijk geen nieuws. Opmerkelijk wel.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:58 schreef Montagui het volgende:
De Spaanse premier heeft wel oren naar de topic titel:
De Israel-Palestina kwestie #15 de Israelische terreur elimineren
[ x ]
translation:
"Spain, as you know, does not have nuclear bombs, nor aircraft carriers or large oil reserves. We alone cannot stop the Israeli offensive, but that doesn't mean we're going to quit trying, because there are causes worth fighting for, even if winning them isn't in our power alone."
Gelukkig heeft Spanje geen atoombommen.
Je kunt het ook niet speciaal opzoeken om je er aan te gaan ergeren.quote:Op donderdag 11 september 2025 19:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
Enkel en alleen om verlost te zijn van de hysterische pro-Palestina meute.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |