Het leiderschap blijven uitschakelen is een gebed zonder eind. De opvolgers staan ongetwijfeld al klaar. Ik was voorstander van wraak op de verantwoordelijke leiders van 7 oktober maar die zijn allang gepakt. Hiermee doorgaan gaat nergens over en borduurt voort op de misvatting dat je (het idee van) Hamas hiermee uitroeit.quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Huh? Het leiderschap uitschakelen is niet goed? Wat is dit nou weer voor vage hersenkronkel
Heb je daar enig bewijs voor? En waarom zou je die niet ook gewoon uitschakelen, als dat zo zou zijn?quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:41 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het leiderschap blijven uitschakelen is een gebed zonder eind. De opvolgers staan ongetwijfeld al klaar.
Je gelooft in sprookjes. De haat naar Isral vanuit de Palestijnen is sinds 7 oktober alleen maar gegroeid door het handelen van Isral. En is het niet Hamas dan is het wel weer een nieuwe groep. Het is de hoogste tijd voor echte oplossingen die perspectief en autonomie bieden en de haat doen afnemen. Dat is hoe je Hamas (en aanverwanten) daadwerkelijk uitroeit.quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als Hamas verslagen is, of als ze zich overgeven en ontwapenen.
Die eventuele nieuwe groep niet de macht geven over een stuk land lijkt me een prima idee. Of suggereer je dat de Palestijnen zelf liever een terreurgroep aan de macht hebben?quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:47 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je gelooft in sprookjes. De haat naar Isral vanuit de Palestijnen is sinds 7 oktober alleen maar gegroeid door het handelen van Isral. En is het niet Hamas dan is het wel weer een nieuwe groep.
Kom je uit een ei? Zo gaat het altijd. En logisch ook gezien de onderliggende problematiek die niet weg is en hierdoor ook niet weggaat.quote:
Oneindig conflict en geweld is geen goed idee. Hopelijk kunnen we het daar in ieder geval over eens zijn.quote:En waarom zou je die niet ook gewoon uitschakelen, als dat zo zou zijn?
Inderdaad. Ik vermoed dat Qatar vooraf om toestemming is gevraagd anders had Isral dit al jaren veel eerder gedaan. Plus diverse Isralische media geven aan dat zij van hooggeplaatste officials direct bevestiging van deze acties ontvingen, dus niet zoals met Haniyeh in Iran waar het ontkent noch bevestigd werdquote:Op dinsdag 9 september 2025 15:34 schreef fetX het volgende:
[..]
Even afwachten. Misschien is Qatar wel ingelicht van tevoren.
Netanyahu is niet genteresseerd in een deal. Trump is een nuttige idioot die denkt dat hierdoor de vrede dichterbij komt en hij z'n Nobelprijs kan gaan krijgen.quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:55 schreef oblo het volgende:
Netanyahu en Trump zijn wel meesters als het gaat om de andere partij om de tuin te leiden. Dit is de tweede keer in korte tijd dat ze dit zo doen.
De leiders van Hamas verdienen het om voor eeuwig opgejaagd en uitgeschakeld te worden, maar laten we eerlijk zijn, dit is wel een flinke klap in het gezicht van de gegijzelden, hun families en het meerendeel van de Israelis die een deal steunen.
Natuurlijk wel, alleen zullen het einde van Hamas, het terugkeren van de gijzelaars en het instellen van veiligheidszones langs de Palestijnse gebieden altijd deel uit moeten maken van die deal.quote:Op dinsdag 9 september 2025 16:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Netanyahu is niet genteresseerd in een deal.
Ik vraag me vooral af hoe Netanyahu Trump altijd zo ver weet te krijgen om mee te gaan in zijn plannen.quote:Op dinsdag 9 september 2025 16:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Netanyahu is niet genteresseerd in een deal. Trump is een nuttige idioot die denkt dat hierdoor de vrede dichterbij komt en hij z'n Nobelprijs kan gaan krijgen.
Ok, geen bewijs dus. Zijn die opvolgers nu ook in Qatar?quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Kom je uit een ei? Zo gaat het altijd. En logisch ook gezien de onderliggende problematiek die niet weg is en hierdoor ook niet weggaat.
Prima, maar Hamas is het daar niet mee eens dus die mag sowieso niet meer meedoen. Terreurgroepen uitschakelen is een prima idee. Zeker op deze manier waar er (zo te zien) geen burgerslachtoffers vallen.quote:Oneindig conflict en geweld is geen goed idee. Hopelijk kunnen we het daar in ieder geval over eens zijn.
Dat betwijfel ik. De pager-aanval op Hezbollah leverde wat dat betreft ook helemaal niets op, terwijl het wel een potentieel nieuw conflict meteen beindigde.quote:Op dinsdag 9 september 2025 16:10 schreef -XOR- het volgende:
Als ze zich hier nou op hadden geconcentreerd ipv gaza te genocideren was de sympathie bij Israel gebleven.
Qatar is de afgelopen jaren meerdere keren het toneel geweest van vredesonderhandelingen, ook buiten het Gaza conflict om. Dat gaat een enorme deuk krijgen. Dit is vandaag even juichen en nog 10 jaar ellende ervan hebben. Nobelprijs voor de vrede hoor.quote:
Het hele idee van gegijzelden is volgens mij dat je wat afdwingt. Doe X anders schieten we morgen de eerste dood en de volgende dagen iedere dag 2 extra. Dat is volgens mij nog helemaal niet gebeurd deze oorlog. Ze zijn ook moeilijk nog een schild te noemen, want Isral schiet alsnog alles kapot. Als onderhandelingskaart is het ook niet echt wat waard, want Bibi geeft er overduidelijk geen fuck om.quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:55 schreef oblo het volgende:
Netanyahu en Trump zijn wel meesters als het gaat om de andere partij om de tuin te leiden. Dit is de tweede keer in korte tijd dat ze dit zo doen.
De leiders van Hamas verdienen het om voor eeuwig opgejaagd en uitgeschakeld te worden, maar laten we eerlijk zijn, dit is wel een flinke klap in het gezicht van de gegijzelden, hun families en het meerendeel van de Israelis die een deal steunen.
Isral voert eerst een genocide uit in Gaza en na twee jaar aan gruwelijke oorlogsmisdaden komen ze opeens met een actie in Qatar gericht op de kopstukken.quote:Op dinsdag 9 september 2025 16:30 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het hele idee van gegijzelden is volgens mij dat je wat afdwingt. Doe X anders schieten we morgen de eerste dood en de volgende dagen iedere dag 2 extra. Dat is volgens mij nog helemaal niet gebeurd deze oorlog. Ze zijn ook moeilijk nog een schild te noemen, want Isral schiet alsnog alles kapot. Als onderhandelingskaart is het ook niet echt wat waard, want Bibi geeft er overduidelijk geen fuck om.
Mis ik iets?
Dan heb je volgens mij dit conflict niet gevolgd, want hamas heeft redelijk wat afgedwongen ondertussen. Maar hamas heeft overduidelijk de waarde van de gegijzelden onderschat.quote:Op dinsdag 9 september 2025 16:30 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het hele idee van gegijzelden is volgens mij dat je wat afdwingt. Doe X anders schieten we morgen de eerste dood en de volgende dagen iedere dag 2 extra. Dat is volgens mij nog helemaal niet gebeurd deze oorlog. Ze zijn ook moeilijk nog een schild te noemen, want Isral schiet alsnog alles kapot. Als onderhandelingskaart is het ook niet echt wat waard, want Bibi geeft er overduidelijk geen fuck om.
Mis ik iets?
Af en toe een staakt het vuren en betrekkelijk kleine aantallen vrijgelaten "gevangenen" waarvan Isral er nog duizenden heeft zonder enige vorm van vervolging of rechtsspraak.quote:Op dinsdag 9 september 2025 17:18 schreef oblo het volgende:
[..]
Dan heb je volgens mij dit conflict niet gevolgd, want hamas heeft redelijk wat afgedwongen ondertussen. Maar hamas heeft overduidelijk de waarde van de gegijzelden onderschat.
Ok, maar wat is je punt?quote:Op dinsdag 9 september 2025 17:22 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Af en toe een staakt het vuren en betrekkelijk kleine aantallen vrijgelaten "gevangenen" waarvan Isral er nog duizenden heeft zonder enige vorm van vervolging of rechtsspraak.
Als je zegt redelijk wat afdwingen dan verwacht ik iets meer dan 10 dagen uitstel van executie en een kleine afname in de enorme toename aan "gevangenen" in Isral.quote:
Jij zegt: Het hele idee van gegijzelden is volgens mij dat je wat afdwingt.quote:Op dinsdag 9 september 2025 17:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je zegt redelijk wat afdwingen dan verwacht ik iets meer dan 10 dagen uitstel van executie en een kleine afname in de enorme toename aan "gevangenen" in Isral.
quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:11 schreef Perrin het volgende:
Hamas is zelfs in Qatar niet veilig.
[ x ]
Het is een klap in het gezicht van iedereen die denkt dat Isral de strijd gaat opgeven.quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:55 schreef oblo het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |