Klopt, het gros van SBS-kijkend en PVV-stemmend Nederland drinkt mogelijk liever zoals je username laat zien dan dat ze het berhaupt interesseert wat er buiten Nederland gebeurd. Het hangt wat bij John de Mol en Johan Derksen aan de toog, waar men speelt alsof we al sinds mensenheugenis linkse regeringen hebben en Wilders niet alles voor propaganda gebruikt.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 01:21 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Misschien moet die van Baarle eens gaan shoppen in Nederland. Want heel eerlijk, het gros van de Nederlanders boeit dat hele conflict niks. Het speelt zich al tientallen jaren af zonder succes.
Het wordt nu gebruikt als middel om stemmen te winnen, net als wat Wilders doet. Dus Baarle en Wilders zijn uit hetzelfde hout gesneden. Die randdebiel Timmermans ook trouwens.
Even een vraagje.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 06:33 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wilders heeft 4 recente moorden van volledige Nederlanders (geen asielzoekers) op vrouwen genegeerd en degene gepakt die hij kon framen voor het Pvvd karretje waar men wat achteraan waggelt.
Gestemd voor femicide aanpak. Aanwezig zijn in commissievergaderingen. Je werk doen en naar je werk gaan (90% van het werk komt niet in de media). Er is zelfs Gemeentebeleid in Amsterdam zelf, gemaakt door deze superlinkse gemeente.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 09:24 schreef quo_ het volgende:
[..]
Even een vraagje.
Wat hebben Timmermans en de rest van woke nederland met die 4 recente moorden gedaan?
quote:Van der Burg schold in Kamerdebat
VVD-Tweede Kamerlid Eric van der Burg
wil volgende week om tafel met NSC.Hij
heeft vorige week NSC-medewerkers voor
"teringlijers" uitgescholden tijdens
het debat over Gaza.Dat bevestigt hij
aan nieuwswebsite NU.nl.Het gebeurde
vlak nadat de NSC-bewindslieden hadden
gezegd uit het kabinet te stappen.
Van het debat circuleert ook een video
waarop hij na een verhitte discussie
het PvdD-Kamerlid Esther Ouwehand lijkt
uit te schelden.Inmiddels heeft Van der
Burg bevestigd dat hij "kutwijf" zei.
Daarover zei hij tegen RTL Nieuws:"Dat
was dom,dat soort dingen moet ik niet
zeggen."Aan NU.nl laat hij weten dat
hij die dag erg slecht in zijn vel zat.
Bron: Teletekst
Er alles aan gedaan om te bereiken dat aanpak van femicide in de wet werd opgenomen. Een blonde geblondeerde terroroehoe stemde tegen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 09:24 schreef quo_ het volgende:
[..]
Even een vraagje.
Wat hebben Timmermans en de rest van woke nederland met die 4 recente moorden gedaan?
Dit jaar:quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 09:24 schreef quo_ het volgende:
[..]
Even een vraagje.
Idd, omdat het budget niet specifiek migranten framed. Als het was gekoppelt aan meer burgerwachten rond AZC's dan had hij vooraan gestaan.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 09:27 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Gestemd voor femicide aanpak. Aanwezig zijn in commissievergaderingen. Je werk doen en naar je werk gaan (90% van het werk komt niet in de media). Er is zelfs Gemeentebeleid in Amsterdam zelf, gemaakt door deze superlinkse gemeente.
Geert was tegen, want Woke, Soft en Inclusief. Dus stemde Geert ook tegen het budget van 10 miljoen.
Iets rijkere ondernemers hebben een accountant die belastingvoordelen zoekt. John de Mol huurt anderen in als zijn persoonlijke politieke PR-Tank om heel rechts Nederland de boel te laten slopen, zodat hij de krenten uit de pap vist. Dat mes snijdt aan vele kanten.quote:Als jij 'doen' vertaalt in schreeuwen in De Telegraaf en op SBS6, nee dan heeft 'woke Nederland' niks gedaan.
Graag geen linkjes posten die paywalls omzeilen, kan Fok! problemen mee krijgen.quote:
Wat zit je haar leuk vandaag.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 10:02 schreef Cyan9 het volgende:
Zo is het ook wel weer klaar met de persoonlijke aanvallen over en weer en Fok! complot geneuzel.
Beetje te vroeg, ik moet nog naar de kapper.quote:
Tegenwoordig zijn niet polariserende acties, waar verschillende groepen verenigd achter staan al controversiler dan wat de populisten doen die wanhopig iedere dag bidden 'laat het aub een asielzoeker zijn'.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 09:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit jaar:
https://voltnederland.org/agenda/mars-tegen-femicide
https://groenlinkspvda.nl(...)nota-tegen-femicide/
https://nos.nl/artikel/25(...)e-het-maakt-mij-boos
https://www.nporadio1.nl/(...)ergerelateerd-geweld
Natuurlijk kun je daar inhoudelijk kritiek op hebben. De vraag stellen van symboolpolitiek. Mag allemaal.
Het is alleen honderd keer beter dan niet naar beleidsoverleg komen, niet naar het parlement, en budget wegstemmen en wegbezuinigen.
Iets doen =/= naast Wierd Duk aan tafel zitten.
Dat is logisch maar het artikel is wel interessant.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 09:57 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Graag geen linkjes posten die paywalls omzeilen, kan Fok! problemen mee krijgen.
Ach, de man die elke dag stemt voor de blijvende steun van het uitmoorden van duizenden kinderen op de meest gruwelijke wijze, zat even wat slechter in zijn vel. Blijkbaar is het dus soms best lastig leven als VVD'er.quote:
Wanneer je letterlijk een meme bent, dacht Hamas maar eens aan de kinderen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 10:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ach, de man die elke dag stemt voor de blijvende steun van het uitmoorden van duizenden kinderen op de meest gruwelijke wijze, zat even wat slechter in zijn vel. Blijkbaar is het dus soms best lastig leven als VVD'er.
Moet je je voorstellen dat je een Palestijns kind bent en mensen als Eric van den Burg al twee jaar lang alles in het werk stellen om je over de kling te jagen door middel van bombardementen op je huis, op je artsen, het uithongeren van jou en je familie, het neermaaien van degenen die voedsel proberen te verzamelen. Wat voor dag zouden die hebben?
Maar Eric had een slechte dag omdat hij geconfronteerd werd met de weerzinwekkendheid van zijn stemgedrag en daarmee ook zijn karakter. Mooi. Hopelijk is dit een aanmoediging om hem nog meer van dat soort dagen te bezorgen. Doe maar elke dag.
quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 11:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Wanneer je letterlijk een meme bent, dacht Hamas maar eens aan de kinderen.
[ afbeelding ]
En als de terroristen van Hamas niets om kinderen in oorlogsgebied geven, dan hoeven wij het ook niet.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 11:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Wanneer je letterlijk een meme bent, dacht Hamas maar eens aan de kinderen.
[ afbeelding ]
Of over de complimenten van Hamas voor nederlandse politici.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 11:31 schreef KareldeStoute het volgende:
Kunnen we het hier gewoon weer over actuele Nederlandse politiek hebben?
Bijvoorbeeld over de blunders van Wiersma en van der Burg. Of over de veranderingen in de top van de PVV?
Ook prima als je daar gelukkig van wordt.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 11:33 schreef quo_ het volgende:
[..]
Of over de complimenten van Hamas voor nederlandse politici.
Sorry, ik was een beetje een sukkel. Ik zit slecht in mijn vel vandaag. Ik wilde graag 21 miljard aan publiekelijk geld overmaken naar mijn vrienden maar dat lukte niet helemaal.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 11:31 schreef KareldeStoute het volgende:
Kunnen we het hier gewoon weer over actuele Nederlandse politiek hebben?
Bijvoorbeeld over de blunders van Wiersma en van der Burg. Of over de veranderingen in de top van de PVV?
En onder het mom van een kop soep kan de asielindustrie weer lekker verder met het saboteren van het asiel systeem.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 11:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
Over actueel politiek nieuws gesproken: Minister wil asielwet aanpassen zodat hulp aan illegalen niet strafbaar wordt - https://nos.nl/l/2580337
Even buurten op het stadhuis in Amsterdam. Daar zijn ze expert in dit soort dingen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 11:41 schreef probeer het volgende:
[..]
Sorry, ik was een beetje een sukkel. Ik zit slecht in mijn vel vandaag. Ik wilde graag 21 miljard aan publiekelijk geld overmaken naar mijn vrienden maar dat lukte niet helemaal.
quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 11:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
Over actueel politiek nieuws gesproken: Minister wil asielwet aanpassen zodat hulp aan illegalen niet strafbaar wordt - https://nos.nl/l/2580337
Dat zijn dan wel aanpassingen waardoor het beoogde doel van die hele wetsaanpassing in duigen valt; het op kunnen sluiten van mensen zonder verblijfsvergunning. Naar mijn weten gebeurt dat vrijwel nooit bij een overtreding, hooguit bij veelplegers.quote:Mogelijke aanpassingen
De raad schrijft dat er verschillende opties zijn voor het aanpassen van de wet zodat hulpverlening niet strafbaar wordt. De eerste optie is om het strafbaar stellen van de illegaal verblijf volledig te schrappen uit het voorstel. Ook kan de strafbaarstelling zelf worden aangepast. Bijvoorbeeld door illegaliteit een overtreding in plaats van een misdrijf te maken. Medeplichtigheid aan een overtreding is niet strafbaar.
In Lopik ook een poging die in de stront liep.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 11:44 schreef quo_ het volgende:
[..]
Even buurten op het stadhuis in Amsterdam. Daar zijn ze expert in dit soort dingen.
Ik dacht dat dat lastig was zonder zo'n hele wet nutteloos te maken en dat ze in andere landen met strafbare illegaliteit gewoon een gedoogbeleid voeren voor hulp aan illegalen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 11:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
Sydney Smeets zou toch wel de allerlaatste moeten zijn die je citeert inzake normen en waarden.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:26 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Het wordt dus steeds meer een PVV. In de toekomst ook met dito strafbladen (mits ze in oppositie komen). Ik herhaal nog maar eens: minimaal 94 PVV (ex-)vertegenwoordigers zijn in aanraking geweest met Justitie.
Ai die boemerang komt hard terug.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 09:24 schreef quo_ het volgende:
[..]
Even een vraagje.
Nou ja, vond de kop van de Volkskrant toch redelijk vernietigend. De rest moet er nog echt over beginnen. Daarnaast is het ook niet zo relevant meer. Ze krijgt in de komende begroting echt dat geld niet. En daarna is het aan een nieuw kabinet. Ofwel proces jaren vertraagd en missie geslaagd…quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:29 schreef VoMy het volgende:
Er dreigt een minister 21 miljard weg te gooien voor niks en het levert enkel wat lauwe krantenkoppen op.
Iedereen heeft zich al lang en breed neergelegd bij de status van bodemloze subsidieput die de Nederlandse vee-industrie is. Na deze 21 miljard, volgen de volgende 21 miljard, etcetera.
De boertjes moeten koste wat kost in hun gijzelneming van het hele land gesteund worden.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:29 schreef VoMy het volgende:
Er dreigt een minister 21 miljard weg te gooien voor niks en het levert enkel wat lauwe krantenkoppen op.
Iedereen heeft zich al lang en breed neergelegd bij de status van bodemloze subsidieput die de Nederlandse vee-industrie is. Na deze 21 miljard, volgen de volgende 21 miljard, etcetera.
Nog meer dan de verhoging van de Navo norm. En dat voor beleid dat nergens toe leidt. Over 5 jaar is er nog steeds niks opgelost, alleen miljarden uitgegevenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:29 schreef VoMy het volgende:
Precies dat ja. Weer een paar jaar de noodzakelijke krimp van de veestapel kunnen uitstellen was het hoogst haalbare.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:39 schreef KareldeStoute het volgende:
En daarna is het aan een nieuw kabinet. Ofwel proces jaren vertraagd en missie geslaagd…
En het klopt wel wat @KareldeStoute en anderen zeggen, dat het toch niet doorgaat en het vooral uitstel is, etcetera.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De boertjes moeten koste wat kost in hun gijzelneming van het hele land gesteund worden.
Ik denk dat het wel meespeelt dat het erg onwaarschijnlijk is dat dit in de begroting komt. Of wellicht is het een vorm van gelatenheid in de media: we hebben zo'n diarree van kutplannen gezien de afgelopen tijd dat de chocoladeletters ook wel een keer op zijn.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 13:00 schreef VoMy het volgende:
[..]
En het klopt wel wat @:KareldeStoute en anderen zeggen, dat het toch niet doorgaat en het vooral uitstel is, etcetera.
Maar het is ook dat het hele idee dat je suggereert om 21 miljard te verbranden al zo dicht ligt bij wat 'normaal' gevonden wordt, wat me toch elke keer weer doet verbazen. Stel het zou 15 miljard met medium impact zijn, dan was het waarschijnlijk wel prima geweest.
Je kunt het vermogen en de wil van de overheid om problematiek daadwerkelijk op te lossen nauwelijks onderschatten.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 13:00 schreef VoMy het volgende:
[..]
En het klopt wel wat @:KareldeStoute en anderen zeggen, dat het toch niet doorgaat en het vooral uitstel is, etcetera.
Maar het is ook dat het hele idee dat je suggereert om 21 miljard te verbranden al zo dicht ligt bij wat 'normaal' gevonden wordt, wat me toch elke keer weer doet verbazen. Stel het zou 15 miljard met medium impact zijn, dan was het waarschijnlijk wel prima geweest.
voor de lift van de stikstof problemen is er meer nodig dan koeien dood makenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Precies dat ja. Weer een paar jaar de noodzakelijke krimp van de veestapel kunnen uitstellen was het hoogst haalbare.
quote:De oplossing voor de crisis ligt al jaren voor de hand: de stikstofuitstoot moet omlaag.
Aan de hand van verscheidene rapporten legt MOB uit hoe het kabinet dat kan bewerkstelligen.
Zo bepleit MOB de “gehele dan wel gedeeltelijke sluiting van Tata Steel”. Zo’n sluiting zou volgens MOB gepaard moeten gaan met “nieuwe werkgelegenheid en ruimte voor huizen”.
Ook andere industrile uitstoters zouden minder stikstof moeten uitstoten.
Daarnaast moet het aantal vliegbewegingen bij Schiphol fors omlaag, en wordt het vliegveld bij Rotterdam gesloten als het aan MOB ligt.
De maximumsnelheid op snelwegen wordt ’s nachts verlaagd naar 100 kilometer per uur.
Elektrificatie van het wegverkeer en invoering van rekeningrijden moeten tot een verdere daling van de stikstofuitstoot leiden.
MOB wil dat de overheid stopt met het verstrekken van nieuwe vergunningen voor de intensieve veehouderij.
Om de acute problemen met de schietbanen van defensie op de Veluwe op te lossen, moet de eenden- en kalversector op de Veluwe worden opgeheven.
“Het is MOB niet te doen is om de bouw stil te leggen, wel om de natuur te redden”, legt de organisatie uit.
Het is daarbij onvermijdelijk dat de industrie, de veesector en het verkeer minder gaan uitstoten. “
Heel veel mensen zouden blij zijn met minder vliegtuiglawaai en ongezonde uitstoot.”
Dit.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 13:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel meespeelt dat het erg onwaarschijnlijk is dat dit in de begroting komt. Of wellicht is het een vorm van gelatenheid in de media: we hebben zo'n diarree van kutplannen gezien de afgelopen tijd dat de chocoladeletters ook wel een keer op zijn.
Hoezo is dat gelukkig? Welk voordeel heb jij (en wij als maatschappij) aan meer asielzoekers?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:48 schreef -XOR- het volgende:
Gelukkig dat de rechtsen zo dom en incompetent zijn dat ze de strafbaarstelling van illegaliteit niet door de Eerste Kamer krijgen.
Vervolgens nogmaals zeggen dat ze het in grote lijnen wel ondersteunen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 13:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
Verkeerd verwoord, uhuh..
Minister Wiersma: conclusies over stikstofplannen 'verkeerd verwoord' - https://nos.nl/l/2580347
Inderdaad. Zij denken er anders over..quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 13:21 schreef Felagund het volgende:
[..]
Vervolgens nogmaals zeggen dat ze het in grote lijnen wel ondersteunen.
Waarom? Wat levert dat op?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 13:14 schreef Black_Baron het volgende:
Ik hoop toch wel dat illegaliteit strafbaar wordt.
Ik fiets 's winters regelmatig langs de Leger des Heils soepkar en dan voel ik niet een vurige wens dat die mensen met getrokken wapens naar de gevangenis afgevoerd worden.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 13:14 schreef Black_Baron het volgende:
Ik hoop toch wel dat illegaliteit strafbaar wordt.
Ja ik snap niet dat asielprocedures 20 jaar lang kunnen duren. En ik vind niet veel goed aan Trump, maar het mes op de keel zetten bij landen die hun eigen burgers niet terugnemen snap ik wel.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 13:38 schreef Hexagon het volgende:
Sowieso, illegalen wil je weg hebben, want ze moeten niet hier zijn.
Als je ze ze in de gevangenis gooit omdat het strafbaar is zijn ze dus nog steeds hier en niet weg.
Ziedaar de stompzinnigheid van strafbaarheidstelling illegaliteit.
Omdat die mensen niet in Nederland thuis horen. Vandaar dat ze illegaal zijn.quote:
Er bestaat nu al zoiets als vreemdelingendetentie voor uitgeprocedeerden en ongedocumenteerden.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 13:38 schreef Hexagon het volgende:
Als je ze ze in de gevangenis gooit omdat het strafbaar is zijn ze dus nog steeds hier en niet weg.
Is het er druk?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 13:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik fiets 's winters regelmatig langs de Leger des Heils soepkar en dan voel ik niet een vurige wens dat die mensen met getrokken wapens naar de gevangenis afgevoerd worden.
Ze lekker een beetje rond laten zwerven op straat is ook niet echt een oplossing.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 13:38 schreef Hexagon het volgende:
En je weet zeker dat dat illegalen zijn?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 13:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mannetje of 10 inclusief vrijwilligers gok ik.
Hier had Samsom het over in de podcast met Bouman. Ze kwamen er achter dat een aantal EU landen - zoals Frankrijk - die afspraken met o.a. Marroko en minder voorkomende landen als Egypte wel hebben.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 13:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja ik snap niet dat asielprocedures 20 jaar lang kunnen duren. En ik vind niet veel goed aan Trump, maar het mes op de keel zetten bij landen die hun eigen burgers niet terugnemen snap ik wel.
Kunnen we dat niet beter als EU regelen. Dat we druk zetten op die landen die hun burgers niet terug nemen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 13:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja ik snap niet dat asielprocedures 20 jaar lang kunnen duren. En ik vind niet veel goed aan Trump, maar het mes op de keel zetten bij landen die hun eigen burgers niet terugnemen snap ik wel.
Nou misschien moeten onze rechtse bestuurders dan eens regelen dat ze weggaan.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 13:45 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ze lekker een beetje rond laten zwerven op straat is ook niet echt een oplossing.
Het merendeel niet denk ik. Maar eentje helpen is blijkbaar al genoeg om een crimineel te worden. Ik vind het nogal een kille manier van omgaan met vrijwilligers voor de zwaksten in de samenleving om daar een juridisch zwaard boven te hangen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 13:45 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
En je weet zeker dat dat illegalen zijn?
Waarom perse rechtse bestuurders ontgaat me.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 13:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou misschien moeten onze rechtse bestuurders dan eens regelen dat ze weggaan.
Omdat die continu de grootste muil opzetten erover en onrealistische verkiezingsbeloften erover doen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 13:53 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Waarom perse rechtse bestuurders ontgaat me.
Als het een wet is, geldt dat voor iedereen.
Ja, ik weet wat illegaal betekent. Maar ze zouden dus al uitgezet gaan worden, maar nu worden ze dan eerst berecht, dan nog even opgesloten en dan pas uitgezet. Hoe is dat een verbetering?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 13:43 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Omdat die mensen niet in Nederland thuis horen. Vandaar dat ze illegaal zijn.
Of is het een soort gedoogconstructie met mensen, wel illegaal maar toch toegestaan. Dat is gewoon een lachertje.
Onderdak bieden dus.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 13:45 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ze lekker een beetje rond laten zwerven op straat is ook niet echt een oplossing.
Natuurlijk zijn we horkerig bezien door de lens van andere culturen. Wat zij doen is echter ook nogal horkerig vanuit ons perspectief. Een Marokko is erg afhankelijk van geld vanuit de diaspora. Dat kan zo moeilijker worden gemaakt. We eisen niet bepaald iets geks. Neem je criminelen terug. Als je Nederlandse boefjes terug wil sturen mag het ook.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 13:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hier had Samsom het over in de podcast met Bouman. Ze kwamen er achter dat een aantal EU landen - zoals Frankrijk - die afspraken met o.a. Marroko en minder voorkomende landen als Egypte wel hebben.
Maar de wijze waarop horkerig met deze landen wordt om gegaan en wordt gesproken over deze landen door bestuurders/leiders helpt niet (ja, in Frankrijk heb je Le Pen, maar die regeren nog niet). Nederlanders zijn niet echt de meesters van diplomatie - en dat gaat vl verder terug dan opkomst van polderpopulisme.
Overigens moeten we de aantallen veilige landers niet overschatten. Deze zorgen voor verreweg de meeste overlast (98% asielzoekers doet helemaal niks!), maar het zijn geen grote aantallen. Hoewel het minder kan - dat denkt ook D66, PvdD en GL-PvdA (in '23 en '25) - is een getal van nul onrealistisch en niet wenselijk.
Dat wetenschap ook maar een mening is.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 13:56 schreef VoMy het volgende:
Wiersma is het niet eens met de conclusie van de experts dat er met haar plannen nauwelijks stikstofwinst wordt behaald. "Dat zie ik echt anders. Er wordt stikstof gereduceerd, alleen ligt er nu nog geen beleid. Straks wel."
Wat probeert ze hier te zeggen?
Alleen als de conclusie haar niet uitkomtquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 13:57 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat wetenschap ook maar een mening is.
Als historici later schrijven over de teloorgang van het westen gaat dit sentiment van een groeiend deel van de bevolking een groot thema zijn. Ik weet nog met welke bewondering en respect mijn grootouders spraken over wetenschap en specifiek artsen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 13:57 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat wetenschap ook maar een mening is.
Je bevestigt hier eigenlijk dat het ontbreekt aan empathie, respect en inlevingsvermogen. Andere Europese landen kunnen dit opbrengen met betere resultaten voor beide landen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 13:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn we horkerig bezien door de lens van andere culturen. Wat zij doen is echter ook nogal horkerig vanuit ons perspectief. Een Marokko is erg afhankelijk van geld vanuit de diaspora. Dat kan zo moeilijker worden gemaakt. We eisen niet bepaald iets geks. Neem je criminelen terug. Als je Nederlandse boefjes terug wil sturen mag het ook.
Ja dat zou beter zijn. Progressieve partijen snijden zichzelf in de vingers door deze situatie in stand te houden. Echte asielzoekers zijn de dupe van een kleine groep kanslozen die hier jaren hun gang kunnen gaan.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 13:50 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Kunnen we dat niet beter als EU regelen. Dat we druk zetten op die landen die hun burgers niet terug nemen.
Nu is het ieder land voor zich, je eigen afspraken regelen.
Dit klopt niet. Zij komen een decennium lang met plannen om het aantal veiligelanders terug te dringen en snel weg te sturen. Dit willen ze, staat in letterlijk elk verkiezingsprogramma van de laatste 10 jaar, en hebben ze ideen over.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 14:07 schreef Glazenmaker het volgende:
Progressieve partijen snijden zichzelf in de vingers door deze situatie in stand te houden.
Bedank Mark Rutte daar maar voor.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 13:50 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Kunnen we dat niet beter als EU regelen. Dat we druk zetten op die landen die hun burgers niet terug nemen.
Nu is het ieder land voor zich, je eigen afspraken regelen.
Nogal hardnekkige frame idd dat links alle asielzoekers naar binnen knuffeltquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 14:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit klopt niet. Zij komen een decennium lang met plannen om het aantal veiligelanders terug te dringen en snel weg te sturen. Dit willen ze, staat in letterlijk elk verkiezingsprogramma van de laatste 10 jaar, en hebben ze ideen over.
'Progressieve partijen' hebben de meerderheid niet (voor de miljoenste keer).
Ze kunnen niks 'in stand houden'.
Ik ben niet degene die hoeft te onderhandelen. Marokko zal vast ook wel wat hebben waar ze boos over zijn, maar op dit specifieke punt zijn ze gewoon fouter dan fout. Respect kun je krijgen als je mij ook met respect behandeld.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 14:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je bevestigt hier eigenlijk dat het ontbreekt aan empathie, respect en inlevingsvermogen. Andere Europese landen kunnen dit opbrengen met betere resultaten voor beide landen.
Het is logisch dat een Marroko niet graag zijn boefjes terug wil. Dat is voor Nederland niet anders. Zou Nederland graag bijv. Joram van der Sloot terug nemen? Had Nederland in de jaren '30 graag de Rijksdagfikker teruggenomen?
Een (onuitgesproken) houding van "Marroko is een Islamitisch inferieur geitenneukersland" helpt niet echt mee, dat sluimert op de achtergrond, en van oudsher is BuZa en de diplomatieke dienst enorm conservatief geweest. Zelfs CDA zag het jaren 80 en begin jaren 90 als een conservatief departement met een koloniale mentaliteit.
Die hebben de macht, dus dan is het hun verantwoordelijkheid.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 13:53 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Waarom perse rechtse bestuurders ontgaat me.
De verrotting zit al diep en gaat veel verder dan dat.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 14:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als historici later schrijven over de teloorgang van het westen gaat dit sentiment van een groeiend deel van de bevolking een groot thema zijn. Ik weet nog met welke bewondering en respect mijn grootouders spraken over wetenschap en specifiek artsen.
Nu is het halve kabinet mensen die op het randje van wappie zijn.
In een van de andere topics hadden ze het over een bevolkingsexplosie van voornamelijk jongens die nu geboren zouden worden. Dat laat je ze de CBS bevolkingstrechter zien waaruit het tegendeel blijkt en dan is het stil, of zeggen ze nog steeds dat je gek bent. "Testosteronbommen" komen je nooit geboren dochter halen hoor!!! Ik snap gewoon niet hoe die mensen zo geworden zijn. De realiteit is politiek gemaakt en een groot deel kiest voor het team dat de realiteit graag ontkent.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 14:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
De verrotting zit al diep en gaat veel verder dan dat.
Overal om ons heen zien we hetzelfde patroon: wetenschap wordt ontkend, domheid en gemakzucht verheerlijkt, terwijl expertise en wijsheid belachelijk worden gemaakt. Politici en burgers nemen geen verantwoordelijkheid meer. Kortetermijngewin en egosme regeren.
Ons onderwijs faalt in het aanleren van kritisch denken. De media leven van sensatie en drama, niet van waarheid en constructieve bijdragen aan de democratische samenleving. Onze planeet wordt met ons medeweten gesloopt in naam van economische groei en kortetermijn comfort. Sociale media belonen haat, polarisatie en onwetendheid, terwijl het verstandige gesprek sterft.
We staan niet aan de rand van verval. We zijn al diep in het moeras weggezakt. Velen glimlachen nog steeds en geloven dat het vanzelf wel goedkomt of dat het hun tijd wel zal duren.
dat als andere politici in het buitenland van alternatieve feiten mogen spreken zij dat ook magquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 13:56 schreef VoMy het volgende:
Wiersma is het niet eens met de conclusie van de experts dat er met haar plannen nauwelijks stikstofwinst wordt behaald. "Dat zie ik echt anders. Er wordt stikstof gereduceerd, alleen ligt er nu nog geen beleid. Straks wel."
Dat wetenschap ook maar gewoon een mening is. Of dat ze alternatieve feiten heeft. De betere wappologie zeg maar.quote:
met dank aan de fabeltjesfuik, zoals Arjen Lubach de algoritmes op social media treffend omschrijft. als je de hele tijd alleen maar aanbevelingen krijgt van iets dat je heel erg bang maakt dan ga je die aanbevelingen geloven, maakt niet uit welke charlatan de berichten heeft opgesteld. je ziet het inderdaad ook in de politiek, maar komt gewoon even naar debat om een paar scherpe quotes te uiten filmpje erbij te plaatsen op de gehate drievuldigheid FB,x,insta en men is weer wegquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 14:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
In een van de andere topics hadden ze het over een bevolkingsexplosie van voornamelijk jongens die nu geboren zouden worden. Dat laat je ze de CBS bevolkingstrechter zien waaruit het tegendeel blijkt en dan is het stil, of zeggen ze nog steeds dat je gek bent. "Testosteronbommen" komen je nooit geboren dochter halen hoor!!! Ik snap gewoon niet hoe die mensen zo geworden zijn. De realiteit is politiek gemaakt en een groot deel kiest voor het team dat de realiteit graag ontkent.
En BBB gaat zo de campagne in met de boodschap dat hun minister werkbare plannen heeft uitgewerkt maar door toedoen van links niet kon uitvoerenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 14:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat wetenschap ook maar gewoon een mening is. Of dat ze alternatieve feiten heeft. De betere wappologie zeg maar.
Ik sta er nog steeds optimistisch in ja. De verstandeloze rancunepolitiek van figuren als Wilders en Trump is tenslotte zelfdestructief. Het kan niet succesvol zijn, het veroorzaakt alleen maar meer maatschappelijke schade en de ideologie zorgt op elk niveau, zelfs binnen de kern van die bewegingen zelf, tot achterdocht en conflicten. Noem me naef, maar ik geloof niet dat er genoeg Trump-stemmers over zijn na die sloopperiode die zijn ambtstermijn is. Sterker nog: het lijkt me niet ondenkbaar dat de Republikeinse partij na de komende verkiezingen uit elkaar valt. Hier hebben we een vrij milde versie van die verstandeloze rancunepolitiek meegemaakt en slechts 4% heeft er om onverklaarbare redenen nog vertrouwen in.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 14:19 schreef Perrin het volgende:
Velen glimlachen nog steeds en geloven dat het vanzelf wel goedkomt of dat het hun tijd wel zal duren.
Die heeft echt veel teveel drugs gedaan 20-25 jaar geleden.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:32 schreef Koffieplanter het volgende:
In het zicht van de haven doet Wiersma een uiterste doch dappere poging Faber alsnog te onttronen als slechtste minister in de vaderlandse geschiedenis. Een moedige vrouw.
Ik ben het volledig met je eens hoor.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 14:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik sta er nog steeds optimistisch in ja. De verstandeloze rancunepolitiek van figuren als Wilders en Trump is tenslotte zelfdestructief. Het kan niet succesvol zijn, het veroorzaakt alleen maar meer maatschappelijke schade en de ideologie zorgt op elk niveau, zelfs binnen de kern van die bewegingen zelf, tot achterdocht en conflicten. Noem me naef, maar ik geloof niet dat er genoeg Trump-stemmers over zijn na die sloopperiode die zijn ambtstermijn is. Sterker nog: het lijkt me niet ondenkbaar dat de Republikeinse partij na de komende verkiezingen uit elkaar valt. Hier hebben we een vrij milde versie van die verstandeloze rancunepolitiek meegemaakt en slechts 4% heeft er om onverklaarbare redenen nog vertrouwen in.
Dat er in de VS nog steeds mensen op de volgende MAGA-kandidaat zullen gaan stemmen: ongetwijfeld. Hier gaan er ook nog steeds mensen op de PVV, BBB en de variaties daarop stemmen. En ook Klassiek Liberaal zal niet opgeheven worden. Maar ik zie voorlopig geen meerderheid meer ontstaan die heil ziet in ng zo'n poging om verstandeloze rancunepolitiek tot een succes te maken.
Dus ik ben optimistisch: we maken nu het dieptepunt mee. Daarna volgt de weg naar boven. Wil je regeren? Dan zul je weer normaal moeten doen.
Je doelt erop dat je de vrijheid van je eigen inwoners wil inperken omdat je een ander land een hak wenst te zetten.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 13:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn we horkerig bezien door de lens van andere culturen. Wat zij doen is echter ook nogal horkerig vanuit ons perspectief. Een Marokko is erg afhankelijk van geld vanuit de diaspora. Dat kan zo moeilijker worden gemaakt. We eisen niet bepaald iets geks. Neem je criminelen terug. Als je Nederlandse boefjes terug wil sturen mag het ook.
Ja en nee. Er is een lijstje met namen die prima naast deze viezerik pastquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:35 schreef quo_ het volgende:
[..]
Sydney Smeets zou toch wel de allerlaatste moeten zijn die je citeert inzake normen en waarden.
Jouw vrijheid is een klein offer.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 14:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je doelt erop dat je de vrijheid van je eigen inwoners wil inperken omdat je een ander land een hak wenst te zetten.
Mijn vrijheid is geen klein offer. Noch de gezondheid van mijn tante.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 14:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jouw vrijheid is een klein offer.
Hoe weet je zo zeker dat het dieptepunt al bereikt is?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 14:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik sta er nog steeds optimistisch in ja. De verstandeloze rancunepolitiek van figuren als Wilders en Trump is tenslotte zelfdestructief. Het kan niet succesvol zijn, het veroorzaakt alleen maar meer maatschappelijke schade en de ideologie zorgt op elk niveau, zelfs binnen de kern van die bewegingen zelf, tot achterdocht en conflicten. Noem me naef, maar ik geloof niet dat er genoeg Trump-stemmers over zijn na die sloopperiode die zijn ambtstermijn is. Sterker nog: het lijkt me niet ondenkbaar dat de Republikeinse partij na de komende verkiezingen uit elkaar valt. Hier hebben we een vrij milde versie van die verstandeloze rancunepolitiek meegemaakt en slechts 4% heeft er om onverklaarbare redenen nog vertrouwen in.
Dat er in de VS nog steeds mensen op de volgende MAGA-kandidaat zullen gaan stemmen: ongetwijfeld. Hier gaan er ook nog steeds mensen op de PVV, BBB en de variaties daarop stemmen. En ook Klassiek Liberaal zal niet opgeheven worden. Maar ik zie voorlopig geen meerderheid meer ontstaan die heil ziet in ng zo'n poging om verstandeloze rancunepolitiek tot een succes te maken.
Dus ik ben optimistisch: we maken nu het dieptepunt mee. Daarna volgt de weg naar boven. Wil je regeren? Dan zul je weer normaal moeten doen.
Heel de familie zal de Marokkaanse regering dan vast onder druk zetten om snel Marokkaanse ongewenste vreemdelingen terug te accepteren.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 14:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mijn vrijheid is geen klein offer. Noch de gezondheid van mijn tante.
Al helemaal niet om symboolpolitiek te bedrijven omdat je last hebt van 10 veiligelanders.
Nou ik las op X anders hele andere verhalen!!!1!1!!1einzquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 14:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit klopt niet. Zij komen een decennium lang met plannen om het aantal veiligelanders terug te dringen en snel weg te sturen. Dit willen ze, staat in letterlijk elk verkiezingsprogramma van de laatste 10 jaar, en hebben ze ideen over.
'Progressieve partijen' hebben de meerderheid niet (voor de miljoenste keer).
Ze kunnen niks 'in stand houden'.
Ik ben het uiteraard eens met dat Marokko foute dingen doet, en het is bepaald niet een modelland (Singapore en Argentini ook nietquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 14:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik ben niet degene die hoeft te onderhandelen. Marokko zal vast ook wel wat hebben waar ze boos over zijn, maar op dit specifieke punt zijn ze gewoon fouter dan fout. Respect kun je krijgen als je mij ook met respect behandeld.
Als Joram ongewenst wordt verklaard, dan neemt Nederland hem terug.
Ja, maar het is geen beschaafd land en de Nederlandse regering acteert als een hork, dus dan heb je een probleem.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 15:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Heel de familie zal de Marokkaanse regering dan vast onder druk zetten om snel Marokkaanse ongewenste vreemdelingen terug te accepteren.
Iets wat ieder beschaafd land al doet.
Glazenmaker ziet liever dat de regering het over de rug van Marokkaanse Nederlanders gaat regelen. Helemaal in lijn met de (extreem)rechtse wappies. In plaats van fatsoenlijke diplomatie, want dat is natuurlijk erg ingewikkeld.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 15:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik ben het uiteraard eens met dat Marokko foute dingen doet, en het is bepaald niet een modelland (Singapore en Argentini ook niet).
Marokko zal alleen ook van Nederland bepaalde dingen niet ok vinden - het extreem pro-Israelische beleid bijvoorbeeld.
Of hoe wij vele personen met een Marokkaans paspoort buiten de rechter om in het gevang zetten. Wanneer je een houding hebt van 'respect kun je krijgen als je mij met respect behandeld' sluiten de deuren. Marokko zegt niet zonder reden 'jullie overheid discrimineert personen met een Marokkaanse herkomst'.
Nederland is geen perfect land, is niet perfecter geworden sinds Bolkestein en Fortuyn. Freedom House plaatst de laatste 10 jaar n het laatste jaar Finland, Nieuw Zeeland, Noorwegen, Zweden, Canada, Denemarken, Ierland en Luxemburg boven ons. Bij V-Dem staan we buiten de top 20.
Jesse Klaver zegt het hier denk ik wel goed, vanaf 57:40. Over hoe vele andere kleine en grote landen wel een afspraak hebben met Marokko.
Bekijk deze YouTube-video
Dan rest de stok.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 15:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, maar het is geen beschaafd land en de Nederlandse regering acteert als een hork, dus dan heb je een probleem.
Ik denk dat hij daar een open deur intrapt die aanhaakt op wat ik over Trump zei. Waar rechts hier alleen maar roept deed hij er nog een stukje dwang bij. En dan heb ik het niet over oorlogsschepen en andere gekkigheid, maar als jij vluchten en passagiersschepen uit Europa wil ontvangen, dan ook ongewenste Marokkanen die daarop meereizen. Als jij Europeanen terug wil sturen mag het ook.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 15:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik ben het uiteraard eens met dat Marokko foute dingen doet, en het is bepaald niet een modelland (Singapore en Argentini ook niet).
Marokko zal alleen ook van Nederland bepaalde dingen niet ok vinden - het extreem pro-Israelische beleid bijvoorbeeld.
Of hoe wij vele personen met een Marokkaans paspoort buiten de rechter om in het gevang zetten. Wanneer je een houding hebt van 'respect kun je krijgen als je mij met respect behandeld' sluiten de deuren. Marokko zegt niet zonder reden 'jullie overheid discrimineert personen met een Marokkaanse herkomst'.
Nederland is geen perfect land, is niet perfecter geworden sinds Bolkestein en Fortuyn. Freedom House plaatst de laatste 10 jaar n het laatste jaar Finland, Nieuw Zeeland, Noorwegen, Zweden, Canada, Denemarken, Ierland en Luxemburg boven ons. Bij V-Dem staan we buiten de top 20.
Jesse Klaver zegt het hier denk ik wel goed, vanaf 57:40. Over hoe vele andere kleine en grote landen wel een afspraak hebben met Marokko.
Je overschat nogal het belang van Nederland (in het totaal) en onderschat de financile en strategische gevolgen voor o.a. Europa. Geen enkele kaas gegeten van de hele boel daar.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 15:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik denk dat hij daar een open deur intrapt die aanhaakt op wat ik over Trump zei. Waar rechts hier alleen maar roept deed hij er nog een stukje dwang bij. En dan heb ik het niet over oorlogsschepen en andere gekkigheid, maar als jij vluchten en passagiersschepen uit Europa wil ontvangen, dan ook ongewenste Marokkanen die daarop meereizen. Als jij Europeanen terug wil sturen mag het ook.
Na het lezen van deze zeer specifieke post hebt je mij overtuigd van de gevaren.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 15:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je overschat nogal het belang van Nederland (in het totaal) en onderschat de financile en strategische gevolgen voor o.a. Europa. Geen enkele kaas gegeten van de hele boel daar.
De bijdrage vanuit de diaspora in Nederland richting Marokko is minimaal. Een druppeltje - de Fransen en Spanjaarden gaan dat in Europees verband niet op het spel zetten omdat ze veel grotere financile en strategische belangen hebben. De grootste haven van de Middellandse Zee ligt in Marokko en er vloeien flinke bedragen terug (handel) richting Spanje en Frankrijk. Nog los van het feit dat Marokko per definitie al de 'buffer' vormt voor Europa als het gaat om migratie.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 15:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Na het lezen van deze zeer specifieke post hebt je mij overtuigd van de gevaren.
Graag.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 15:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De bijdrage vanuit de diaspora in Nederland richting Marokko is minimaal. Een druppeltje - de Fransen en Spanjaarden gaan dat in Europees verband niet op het spel zetten omdat ze veel grotere financile en strategische belangen hebben. De grootste haven van de Middellandse Zee ligt in Marokko en er vloeien flinke bedragen terug (handel) richting Spanje en Frankrijk. Nog los van het feit dat Marokko per definitie al de 'buffer' vormt voor Europa als het gaat om migratie.
Jij zit te huilen over die 10 veiligelanders, maar ondertussen moet Marokko honderdduizenden migranten uit de Sahel (en Zuidelijker) tegenhouden voor Europa. Moet ik nog even doorgaan?
De problematiek die wij hier hebben stelt op het wereldtoneel geen fluit voor, echt helemaal niets, nul.
Misschien dat een verbod op export van Goudse Kaas hen op de knien gaat krijgen.quote:
Hoho ik zei net nog dat we niet extreme dingen zouden moeten doen. Kaas is een eerste levensbehoefte.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 15:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Misschien dat een verbod op export van Goudse Kaas hen op de knien gaat krijgen.
Ik was een paar weken terug in de Marjane (een soort van Maxis, als je dat van vroeger kent). En ik kan je inderdaad garanderen dat kaas als eerste levensbehoefte werd gezien. Letterlijk een uur in de rij gestaan voor de kaasboer. Maar dan heb je ze dus wel bij de ballen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 15:53 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hoho ik zei net nog dat we niet extreme dingen zouden moeten doen. Kaas is een eerste levensbehoefte.
Nee, ik schreef: "Dus ik ben optimistisch: we maken nu het dieptepunt mee." En niet: "Dus ik weet het zeker: we maken nu het dieptepunt mee."quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 14:57 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Hoe weet je zo zeker dat het dieptepunt al bereikt is?
En je tante dan?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 15:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik was een paar weken terug in de Marjane (een soort van Maxis, als je dat van vroeger kent). En ik kan je inderdaad garanderen dat kaas als eerste levensbehoefte werd gezien. Letterlijk een uur in de rij gestaan voor de kaasboer. Maar dan heb je ze dus wel bij de ballen.
Door de reductie die is ingezet vanuit Europa (einde van de derogatie) te claimen als gevolg van eigen beleid haalt ze wel een forse reductie.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 13:56 schreef VoMy het volgende:
ouderen stemmen over het algemeen veel meer rechts , echt links stemmen dat is iets van de jaren 70 van de vorige eeuw , met het communismequote:Op vrijdag 29 augustus 2025 14:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dit vind ik meer niveautje FvD. PVV is meer van geweldsdelicten en onvervalste buitenlanderhaat.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 16:55 schreef Klopkoek het volgende:
Van de nummer twee op PVV lijst duiken nu allemaal fraaie tweets op. Transfobie, moslimhaat, homovrees... hele santenkraam.
[ x ]
PVV zou een andere lijsttrekker moeten hebben dan kon er wel eens een heel ander beeld komenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 17:17 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Dit vind ik meer niveautje FvD. PVV is meer van geweldsdelicten en onvervalste buitenlanderhaat.
Om over het niveau van zijn cda nog maar te zwijgen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 16:55 schreef Klopkoek het volgende:
Van de nummer twee op PVV lijst duiken nu allemaal fraaie tweets op. Transfobie, moslimhaat, homovrees... hele santenkraam.
[ x ]
Okay, ik zal het niet meer zeggenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 16:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De stijl van de PVV-aanhang kopiren lijkt me absoluut niet the way to go, zachtst gezegd.
Nog meer over die number 2quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 16:55 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Transgenderisme en homopromotie was echt niet een basisdenkwijze van communisme.quote:
Jeetje heftig.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 17:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nog meer over die number 2
[ afbeelding ]
De PVV-aanhang lijkt me als moreel ijkpunt volkomen ongeschikt.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 17:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Okay, ik zal het niet meer zeggen
[ afbeelding ]
Ja, best wel eigenlijk. De leugen regeert.quote:
Dat zou buitengewoon dom zijn.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:15 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Zoals het nu gaat, gaan er heel veel stemmen op de PVV terecht komen.
quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 17:16 schreef michaelmoore het volgende:
nu hebben we Groen Links die eigenlijk gewoon Woke rechts zijn
Er is niets sociaal bij
Deze meneer hint op een stijging voor PVV e.d. ja. Nederland is stuk.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat zou buitengewoon dom zijn.
Heb je een beetje het nieuws gevolgd de afgelopen paar dagen, nu bijvoorbeeld een nu.nl wel de signalementen bij aanrandingen enzo vermeldt...het zijn echt een en al licht getinte daders of ellende bij het COA door weer ik wie allemaal.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Deze meneer hint op een stijging voor PVV e.d. ja. Nederland is stuk.
[ x ]
Ja, nu.nl is niet vies van wat populisme. Helt enorm naar rechts.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:27 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Heb je een beetje het nieuws gevolgd de afgelopen paar dagen, nu bijvoorbeeld een nu.nl wel de signalementen bij aanrandingen enzo vermeldt...het zijn echt een en al licht getinte daders of ellende bij het COA door weer ik wie allemaal.
En dan gaat Gl-PvdA roepen dat we hier Palestijnen op moeten gaan vangen.
Man man man.
Dan mis je het sentiment echt.
En meer vreemdelingen binnenhalen gaat het alleen maar verergeren.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, nu.nl is niet vies van wat populisme. Helt enorm naar rechts.
Ellende bij het COA heeft een Faber natuurlijk zelf (expres) aan meegeholpen. Dat is vrij goed gedocumenteerd. Het kabinet wilde per 2027 zo een 80% op het COA bezuinigen.
Net zoals ze er expres voor heeft gezorgd dat mensen over straat gaan zwerven.
PVV gaat dit helemaal niet oplossen, alleen verergeren.
Waarom is GroenLinks rechts?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
JA21 is sociaal rechts
GL is Woke rechts
Pvda was sociaal links
Er is geen sprake van 'meer vreemdelingen binnenhalen'. Dat is een misleidend frame. Feitelijk komt het programma van Timmermans en Jetten neer op veel minder vreemdelingen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:34 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
En meer vreemdelingen binnenhalen gaat het alleen maar verergeren.
Dit lijkt me nu precies het probleem. Blanke 20-jarige tokkies geven vast dezelfde problemen, maar waarom is dat een argument om gekleurde tokkies toe te laten?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nederland is oud geworden. Was de gemiddelde Nederlander 20 jaar jonger geweest en met dezelfde SES dan is er geen verschil met een asielzoeker.
omdat de tweedeling uit de Tube er NU is en Groen links doet er niets aanquote:
Het is een reactie op "het gaat alleen maar verergeren".quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:45 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dit lijkt me nu precies het probleem. Blanke 20-jarige tokkies geven vast dezelfde problemen, maar waarom is dat een argument om gekleurde tokkies toe te laten?
0 migratie is ook een utopie, maar goed kijken wie je hier wilt hebben en wie niet is echt geen overbodige luxe. Genoeg overlastgevenden die echt 0 toevoegen moeten gewoon weg. Zie de syrische groepen in verschillende steden met fatbikes (quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Er is geen sprake van 'meer vreemdelingen binnenhalen'. Dat is een misleidend frame. Feitelijk komt het programma van Timmermans en Jetten neer op veel minder vreemdelingen.
De dader is waarschijnlijk illegaal en ongedocumenteerd; juist rechts en VVD doet daar aantoonbaar helemaal niks aan. Om voor de hand liggende redenen.
Nederland is oud geworden. Was de gemiddelde Nederlander 20 jaar jonger geweest en met dezelfde SES dan is er geen verschil met een asielzoeker.
Een aantal herkomstgroepen zijn zelfs minder crimineel dan Nederlanders.
Je kunt alle grenzen sluiten, je kunt alle kleurlingen doodschieten, maar dan wordt nog steeds elke week een vrouw vermoord. Waar de PVV feitelijk niks aan doet, want slap en woke, en zelfs wegbezuinigd.
Eens met het dikgedruktequote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ellende bij het COA heeft een Faber natuurlijk zelf (expres) aan meegeholpen. Dat is vrij goed gedocumenteerd. Het kabinet wilde per 2027 zo een 80% op het COA bezuinigen.
het is beter woningen te gaan bouwen zodat die mensen aan het werk kunnen , daarvoor zijn ze hier , niet om doodgeknuffeld te worden in een AZCquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
https://groenlinkspvda.nl(...)izen-om-in-te-wonen/quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
omdat de tweedeling uit de Tube er NU is en Groen links doet er niets aan
Dan moet men in de weilanden gaan bouwen , verdichten dat werkt niet, dat weet men , verdichten is doen alsofquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 20:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
https://groenlinkspvda.nl(...)izen-om-in-te-wonen/
uh, jawel, dat doen ze wel.
Dat wil GL/PvdA wel, alleen willen de armere mensen vaak zelf niet dat er in weilanden wordt gebouwd.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 20:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan moet men in de weilanden gaan bouwen , verdichten dat werkt niet, dat weet men , verdichten is doen alsof
[ afbeelding ]
Hoeveel mensen zijn er al zo vermoord in een AZC ?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:58 schreef michaelmoore het volgende:
niet om doodgeknuffeld te worden in een AZC
nee dat is een vragen om criminaliteitquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 20:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat het wonen in groot pension met veel mensen en vaak geen eigen ruimte geen pretje is.... wil je niet weten.
Ik word hier echt moe van.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:53 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
0 migratie is ook een utopie, maar goed kijken wie je hier wilt hebben en wie niet is echt geen overbodige luxe. Genoeg overlastgevenden die echt 0 toevoegen moeten gewoon weg. Zie de syrische groepen in verschillende steden met fatbikes () als voorbeeld.
En mensen met een migratie achtergrond zijn al jaren oververtegenwoordigd, waarom dat negeren en nog meer binnenlaten?
Uitzetten. Ga maar buiten de EU je beurt afwachten.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 20:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat is een vragen om criminaliteit
dat klopt
met 100 AZC s in Nederland gaat dat heel erg fout
dus niet spreiden maar bouwen
Je had ooit de 'club van 10 miljoen'. Dat was een progressieve actiegroep.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 20:40 schreef Kickinalfa het volgende:
Eigenlijk zouden we moeten inzetten op bevolkingskrimp.
In elk geval niet meer.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 20:40 schreef Kickinalfa het volgende:
Eigenlijk zouden we moeten inzetten op bevolkingskrimp.
Dit soort raciale zuiverheid denken is ongezond.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 20:53 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
In elk geval niet meer.
En laat eventuele bevolkingsgroei of -stabiliteit maar door de Nederlanders zelf gebeuren. Ook daar kun je beleid op ontwikkelen.
Nederland is al heel lang niet meer raciaal zuiver. Nederlanders zijn er in alle kleuren en maten, geloven en afkomsten.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 21:01 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit soort raciale zuiverheid denken is ongezond.
Bovendien is verversing van de genenpoel eerder gezond en is diversiteit een kracht.
Wat jij voor je ziet zorgt in stilstaand water en degeneratie. Heel on-Nederlands (98% van het huidige Nederland heeft niks met Nederlandse bevolking van 1580-1648 te maken).
We importeren niet "massaal" en niemand wil import van 200000+ per jaar. Zelfs D66 niet meer.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 21:07 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Nederland is al heel lang niet meer raciaal zuiver. Nederlanders zijn er in alle kleuren en maten, geloven en afkomsten.
Dus wat je ermee bedoelt mag je me uitleggen.
En ja, ik heb liever dat wij als land de nakomelingen zoveel mogelijk zelf maken dan dat we ze massaal importeren.
verversing van de genenpoelquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 21:01 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit soort raciale zuiverheid denken is ongezond.
Bovendien is verversing van de genenpoel eerder gezond en is diversiteit een kracht.
Wat is je probleem?quote:
die zin heb ik vaker gehoord in amsterdam-west. Nooit het begin van een fijne paar minuten.quote:
Nieuwkomers die kinderen baren in Nederland doen toch wat jij liever wil. "als land zelf maken"quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 21:07 schreef PieterDeRijcke het volgende:
.
En ja, ik heb liever dat wij als land de nakomelingen zoveel mogelijk zelf maken dan dat we ze massaal importeren.
Waarom zou je die nodig hebben, als we het als Nederland zelf kunnen?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 22:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nieuwkomers die kinderen baren in Nederland doen toch wat jij liever wil. "als land zelf maken"
Is wel een beetje laat om die opmerking te makenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 16:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De stijl van de PVV-aanhang kopiren lijkt me absoluut niet the way to go, zachtst gezegd.
Dus die poffersbakker daalt 22 plekken, Ridder Dion mag blijven, Faber mag terugkomen, maar de belangrijkste vraag van deze lijst: Staat Willem Boutkan op een veilige plek, of niet?quote:
Gidi is er ook nog.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 22:54 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
Dus die poffersbakker daalt 22 plekken, Ridder Dion mag blijven, Faber mag terugkomen, maar de belangrijkste vraag van deze lijst: Staat Willem Boutkan op een veilige plek, of niet?
En Vicky Maijer mag onder werktijd haar scriptie herschrijven?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 22:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Gidi is er ook nog.
En Martin Bosma.
Die van Bosma is al twee keer afgewezen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 23:01 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
En Vicky Maijer mag onder werktijd haar scriptie herschrijven?
Nou nee... Ik heb gewoon liever weilanden, of het omvormen ervan tot robuust natuurgebied, dan dat het volgebouwd wordt met woningen, bedrijventerreinen en wegen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 20:21 schreef -XOR- het volgende:
Conclusie: GroenLinks is links, maar armere mensen zijn zelf vaak rechts en rechtsen willen niet dat weilanden worden opgekocht van de boeren. Ze willen juist dat weilanden worden afgepakt van de negers, maar de negers hebben vaak geen weilanden, tenminste niet in Nederland. Dus komen er geen huizen bij.
Prima, dan wil jij geen nieuwe woningen, ook goed. Past goed bij je nieuwgevonden rechtse identiteit.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 23:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou nee... Ik heb gewoon liever weilanden, of het omvormen ervan tot robuust natuurgebied, dan dat het volgebouwd wordt met woningen, bedrijventerreinen en wegen.
Waar je negers vandaan haalt is me overigens gn raadsel meer. Vermoeiend, maar voorspelbaar.
Het past vooral bij mijn liefde voor groen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 23:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Prima, dan wil jij geen nieuwe woningen, ook goed. Past goed bij je nieuwgevonden rechtse identiteit.
We zijn hier alleen in /56, niet in F&F.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 23:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het past vooral bij mijn liefde voor groen.
Niet alles is politiek, XOR. Laat staan raciaal.
Oh.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 23:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
We zijn hier alleen in /56, niet in F&F.
Ik verlaat mijn geboortegrond nooit. Voor geen goud.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 00:00 schreef UitStraling het volgende:
Ik ken best veel gegoede mensen die momenteel overwegen te emigreren, mede door de polarisatie, de verziekte sfeer in Nederland, de stuurloosheid, de getinte verpaupering en de opkomst van extreem-links.
Ah, je verweet me onlangs ook al 'over kleurtjes te beginnen' terwijl ik letterlijk je homeboy mathijsco herhaalde.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 23:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh.
In dat geval ben ik wel benieuwd waar je negers vandaan haalt in beleid omtrent weilanden.
Ook niet wanneer het geschal van minaretten het beieren der Katholieke klokken zal overstemmen?quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 00:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik verlaat mijn geboortegrond nooit. Voor geen goud.
Ik lees nergens waar 'mijn homeboy' het over weilanden heeft.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 00:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ah, je verweet me onlangs ook al 'over kleurtjes te beginnen' terwijl ik letterlijk je homeboy mathijsco herhaalde.
Nu kan ik je doorverwijzen naar de woonparagraaf van het PVV-verkiezingsprogramma, die ook weer meer over eNgUh AsIeLzOeKeRs gaat dan over daadwerkelijke woningbouw.
Nee. Ik laat me niet wegjagen. Dit is mijn land.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 00:03 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ook niet wanneer het geschal van minaretten het beieren der Katholieke klokken zal overstemmen?
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 00:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee. Ik laat me niet wegjagen. Dit is mijn land.
Het PVV verkiezingsprogramma is gewoon openbaar in te zien.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 00:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik lees nergens waar 'mijn homeboy' het over weilanden heeft.
Fijn, die doorverwijzing. Zou je me exact de paragraaf kunnen aanwijzen waaruit blijkt dat de PVV op raciale gronden weiland- en woningbeleid wil voeren?
Ja, ik zit er midden in... en wat schetst mijn verbazing:quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 00:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het PVV verkiezingsprogramma is gewoon openbaar in te zien.
Die zaten gewoon met BBB in een kabinet, net als de VVD en geven dus geen neuk om woningbouw.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 00:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, ik zit er midden in... en wat schetst mijn verbazing:
Daarnaast moet het afgelopen zijn met individuen en natuurorganisaties die aan de lopende band eindeloze rechtszaken aanspannen – bijvoorbeeld vanwege kikkers, padden en slakken – om zo de woningbouw tegen te houden. Inmiddels wordt n op de drie bouwprojecten hierdoor belemmerd. p. 14-15
Klinkt mij niet echt als muziek in de oren als groenliefhebber.
3. Buitenstedelijk bouwen: mr nieuwe grootschalige woningbouwlocaties p. 16
Ik weet niet hoor, maar volgens mij is de PVV nu niet echt hoeder van weilanden c.q. natuur.
Ook niet om weilanden. Of natuur.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 00:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die zaten gewoon met BBB in een kabinet, net als de VVD en geven dus geen neuk om woningbouw.
Dat klopt, zeker de VVD niet.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 00:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ook niet om weilanden. Of natuur.
Veel plezier in Rusland of Hongarije. De sterke man daar weet wel wat goed voor je is.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 00:00 schreef UitStraling het volgende:
Ik ken best veel gegoede mensen die momenteel overwegen te emigreren, mede door de polarisatie, de verziekte sfeer in Nederland, de stuurloosheid, de getinte verpaupering en de opkomst van extreem-links.
Haha een beetje de asielzoeker uithangen elders.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 00:00 schreef UitStraling het volgende:
als je maar woke bent , tegen stikstof en voor tegelwippen dan is het goedquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 00:00 schreef UitStraling het volgende:
Gelukkig zit je voor n van de twee goed bij het CDA.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 00:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ook niet om weilanden. Of natuur.
Mooi. Paspoort inleveren bij de grens graag.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 00:00 schreef UitStraling het volgende:
Hahahahaha, maar gaan ze ook weg?quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 00:00 schreef UitStraling het volgende:
Fijn dat Nederland nog een zeker zelfreinigend vermogen heeft.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 00:00 schreef UitStraling het volgende:
Idd. Nou tot ziens dan maar.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 08:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Haha een beetje de asielzoeker uithangen elders.
Economische vluchteling op zn best.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 08:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Haha een beetje de asielzoeker uithangen elders.
Gratis geld ook voor de zetelvullersquote:
Terugkijkend op zijn voorzittersperiode gun ik hem ook niet perse een tweede periode.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 10:03 schreef Jigzoz het volgende:
Overigens wordt er na de Kamerverkiezingen natuurlijk ook een voorzitter gekozen. De vorige keer was de verkiezing van Bosma een eerste indicatie van de acceptatie van radicaal rechts door het politieke midden. Nu de VVD openlijk afstand heeft genomen en het CDA zo openlijk mogelijk kiest voor de redelijkheid en waarschijnlijk weer een van de grootste partijen zal worden, lijkt de kans me vrij groot dat Bosma geen tweede termijn zal worden gegund. Niet omwille van de voorzitterscapaciteiten van Bosma zelf, maar vanwege het feit dat hij een PVV'er is.
Mocht Bosma tch opnieuw worden gekozen, dan blijkt de verstoting van de PVV veel voorwaardelijker. Dan is kennelijk de politieke inhoud niet het probleem, maar is slechts het gebrek aan politieke vaardigheden van Wilders en de mensen die hij mee wil nemen in een kabinet het struikelblok.
Kortom: dat wordt best een aardige eerste aanwijzing van waar de landelijke politiek na de verkiezingen staat.
Daryl Pfoster en Nathalie Choenni zijn de pick-me-kleurlingen van dienst.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 10:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
excuus-allochtoon?
btw... hoe niet-blank is deze lijst ?
[ afbeelding ]
Dat kenmerk van integratie blijft op moreel vlak wel een lastige: naarmate je een volwaardiger lid bent van de samenleving, kun je je meer de luxe permitteren om omlaag te trappen naar groepen die die positie nog niet hebben. Maar als je stelt dat juist die mensen beter zouden moeten weten, ontzeg je ze in zekere zin het recht op rechtsconservatief zijn, wat dan weer een ontkenning is van de volwaardigheid van hun burgerschap.quote:
quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 10:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Daryl Pfoster en Nathalie Choenni zijn de pick-me-kleurlingen van dienst.
Dat valt wel mee, gezien de reacties.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 09:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Fijn dat Nederland nog een zeker zelfreinigend vermogen heeft.
Wat is dit?quote:
Deze man is een professioneel wokemaster en heeft als bijbaan het bestrijden daarvan. Een pyromane brandweerman, zeg maar.quote:For DEI* to be an integral part of our talent acquisition, we had to make sure that job applicants are considered based on their skillset first and foremost. When new talent applies for any position at Kekkil-BVB, our internal recruitment system anonymizes the profiles of candidates before they are presented to hiring managers. Daryl Pfoster will guide the hiring managers in the recruitment process and makes sure that the full procedure stays DEI proof.
This way the most obvious unconscious biases are tackled, like gender, name or beauty bias. But, unconscious biases are tricky to tackle. Therefore he is trained in being aware of these pitfalls. Following one of our four core values, "Trust through respect", trust Daryl to always point out any observation of a bias during the hiring process to the hiring manager.
The fact that they are unconscious, means we should help each other to overcome them.
EI: Diversity, Equity & Inclusion
Dat is al winst.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 09:14 schreef probeer het volgende:
[..]
Gelukkig zit je voor n van de twee goed bij het CDA.
Bron: https://www.linkedin.com/(...)54644321796096-wS0j/quote:
Een aantal migranten zijn sterk anti-moslim en anti-islam. Dat is in Nederland vaak de gemene deler bij rechtse toeters met een kleurtje.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 10:48 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat kenmerk van integratie blijft op moreel vlak wel een lastige: naarmate je een volwaardiger lid bent van de samenleving, kun je je meer de luxe permitteren om omlaag te trappen naar groepen die die positie nog niet hebben. Maar als je stelt dat juist die mensen beter zouden moeten weten, ontzeg je ze in zekere zin het recht op rechtsconservatief zijn, wat dan weer een ontkenning is van de volwaardigheid van hun burgerschap.
Nee, dat is stilstand. Alleen maar om weiland geven doen we al 30-40 jaar.quote:
Ja, voorbeelden zat. Weet ik. Dat is mijn punt niet.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 10:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Een aantal migranten zijn sterk anti-moslim en anti-islam. Dat is in Nederland vaak de gemene deler bij rechtse toeters met een kleurtje.
Ulysse Elian heeft een Iraanse vlag hangen; de vlag van de Shah. Hij en zijn vader zijn een duidelijk voorbeeld; ex-communisten.
Hoofdredacteur Telegraaf is Hindoestaan uit Suriname.
Zou die teringhekel ook andersom een ding kunnen zijn?quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 10:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Een aantal migranten zijn sterk anti-moslim en anti-islam. Dat is in Nederland vaak de gemene deler bij rechtse toeters met een kleurtje.
Ulysse Elian heeft een Iraanse vlag hangen; de vlag van de Shah. Hij en zijn vader zijn een duidelijk voorbeeld; ex-communisten.
Hoofdredacteur Telegraaf is Hindoestaan uit Suriname. Die zijn opgegroeid met een teringhekel tegen moslims en Creolen/negers.
Ja, sorry, partijen die stellen natuur belangrijk te vinden en alsnog hele kavels die je ook kunt omvormen tot robuuste natuur volkwakken met beton, staan wat lager op de lijst.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 10:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee, dat is stilstand. Alleen maar om weiland geven doen we al 30-40 jaar.
Oh, de horror, op een paar procent van de gesloten weilanden gaat gebouwd worden. Prima reden om de natuur keihard de vinger te geven, want koeien.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, sorry, partijen die stellen natuur belangrijk te vinden en alsnog hele kavels die je ook kunt omvormen tot robuuste natuur volkwakken met beton, staan wat lager op de lijst.
Nou nee, lees nog eens wat ik voorstel: vorm weilanden om tot natuurgebieden.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:03 schreef probeer het volgende:
[..]
Oh, de horror, op een paar procent van de gesloten weilanden gaat gebouwd worden. Prima reden om de natuur keihard de vinger te geven, want koeien.
Je bent mede verantwoordelijk mbt polarisatie en de verziekte sfeer in dit land als je het hebt over “de opkomst van extreem-links” of de “getinte verpaupering”. In dat opzicht fijn dat mensen aan beide uitersten lekker weggaan.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 00:00 schreef UitStraling het volgende:
Ach het zijn belegen discussie truukjes.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:03 schreef probeer het volgende:
[..]
Oh, de horror, op een paar procent van de gesloten weilanden gaat gebouwd worden. Prima reden om de natuur keihard de vinger te geven, want koeien.
Welke 'menstypen' misgun ik een woning, maak het eens heel concreet aleer ik een TR zet.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ach het zijn belegen discussie truukjes.
Eigenlijk is het de bedoeling dat enkele menstypen die hij een woning misgunt, dat niet krijgen.
Beide uitersten? Welk deel van progressief links kan er dan beter vertrekken of zegt dat van plan te zijn?quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:07 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Je bent mede verantwoordelijk mbt polarisatie en de verziekte sfeer in dit land als je het hebt over “de opkomst van extreem-links” of de “getinte verpaupering”. In dat opzicht fijn dat mensen aan beide uitersten lekker weggaan.
XR, Pro-Palestina, BIJ1, de hele woke intelligentsia... Sowieso is verkettering van Nederland als een hel op aarde daar de norm, dus vertrekken is misschien een goede keus.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Beide uitersten? Welk deel van progressief links kan er dan beter vertrekken of zegt dat van plan te zijn?
En dan kom je oprecht bij het CDA uit? Die willen weilanden omtoveren tot natuurgebieden ja?quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou nee, lees nog eens wat ik voorstel: vorm weilanden om tot natuurgebieden.
Dat je daar ook cynisch bij weet te mopperen is hartstikke leuk, maar ik vroeg het aan iemand die dat serieus stelde.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
XR, Pro-Palestina, BIJ1, de hele woke intelligentsia... Sowieso is verkettering van Nederland als een hel op aarde daar de norm, dus vertrekken is misschien een goede keus.
Misschien komt het als een verrassing, maar dat extreme en radicale zit ook, ja echt, aan progressief-linkse zijde. Ik durf wel te stellen dat het een van de aanjagers van de winst van de PVV is, ook.
Nee, zo'n partij is er namelijk niet. Maar die gaan in ieder geval niet weilanden volstouwen met beton, staal en asfalt.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:14 schreef probeer het volgende:
[..]
En dan kom je oprecht bij het CDA uit? Die willen weilanden omtoveren tot natuurgebieden ja?
Het is een serieus antwoord. Als je niet ziet dat genoemde groepen radicaal zijn, kan ik me voorstellen dat je een wereldbeeld hebt waarin dat radicale enkel geschiedt ter rechterzijde van het politiek spectrum.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:16 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat je daar ook cynisch bij weet te mopperen is hartstikke leuk, maar ik vroeg het aan iemand die dat serieus stelde.
Studenten/jongeren die graag een kamer willen huren bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Welke 'menstypen' misgun ik een woning, maak het eens heel concreet aleer ik een TR zet.
Dat woord heb ik zelfs nog nooit gebruikt. Typisch.
Of het antwoord mg niet serieus zijn. Dat is eerder het geval. En waarom deze polarisatie enkel zal toenemen. "Mijn kant is de goede".quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Volgens mij niet, maar ieder z'n mens- en wereldbeeld.
Volstouwen nog wel. En hoeveel procent van de uitgekochte weilanden wil 'wokelinks' volgooien met beton ipv natuur?quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, zo'n partij is er namelijk niet. Maar die gaan in ieder geval niet weilanden volstouwen met beton, staal en asfalt.
Doe mij dan maar een weiland, ja.
Ik heb verder geen interesse in dat cynische gedoe met de diepgang van een plas regenwater. Met je 'mijn kant is de goede'.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of het antwoord mg niet serieus zijn. Dat is eerder het geval. En waarom deze polarisatie enkel zal toenemen. "Mijn kant is de goede".
Geen idee, maar gezien de aversie jegens boeren, agricultuur en weilanden heb ik niet zo'n vertrouwen in die club.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:20 schreef probeer het volgende:
[..]
Volstouwen nog wel. En hoeveel procent van de uitgekochte weilanden wil 'wokelinks' volgooien met beton ipv natuur?
Als je niet eens kunt erkennen dat ook aan progressieve, linkse kant radicalisme aanwezig is, snap ik dat je daar geen interesse in hebt.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:21 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik heb verder geen interesse in dat cynische gedoe met de diepgang van een plas regenwater. Met je 'mijn kant is de goede'.
https://fd.nl/politiek/15(...)artijleider-yesilgozquote:Na een zomer met uitglijders en een forse daling in de peilingen lijkt VVD-partijleider Dilan Yesilgz onder steeds grotere druk te staan. Terwijl buiten de kritiek aanzwelt, probeert men binnen de partij positief te blijven. ‘Achter haar staan heel goede mensen, daar word ik blij van.’
Oud-spindoctor van de VVD Henri Kruithof windt er geen doekjes om. ‘Er heerst een gekunsteld optimisme binnen de partij’, zegt hij. ‘Dat is krampachtig, maar ook begrijpelijk. Want als je de negatieve geluiden niet blokkeert, ben je niet meer in staat om geloofwaardig campagne te voeren.’
Al dit positivisme ten spijt, konden vriend en vijand van de liberalen deze week weinig anders dan concluderen dat de VVD verre van succesvol is onder aanvoering van partijleider Dilan Yesilgz. Dit voorjaar stond de partij nog op 25 tot 31 zetels in de Peilingwijzer. Sinds woensdag zijn er daar nog maar 12 tot 18 van over. Onderhuids lijkt intussen de aloude richtingenstrijd tussen de rechtse en de liberale vleugel weer stevig op te laaien.
Het optreden en de stijl van Yesilgz deze zomer zorgen in de partij voor breed ongenoegen. Een slepende rel rond zanger Douwe Bob was nog maar nauwelijks gedempt, of er volgde een fel dispuut met journalist Tim Hofman. Door die conflicten loopt een rode draad: Yesilgz uit op X forse beschuldigingen die ze niet goed kan verantwoorden maar ook niet wil terugnemen.
Die optelsom leidt bij de buitenwacht tot openlijke twijfels over de VVD-aanvoerder. Deze maand kregen VVD-ministers dan ook vooral vragen over de positie van Yesilgz, in plaats van over het nieuwe verkiezingsprogramma. In het panel van RTL Nieuws zei 45% van de VVD-achterban liever een andere lijsttrekker te zien bij de verkiezingen.
Dat doet de vraag rijzen hoe men binnen de VVD inmiddels naar de eigen aanvoerder kijkt. Vragen ook de actieve leden en donateurs om een leiderswissel? Of zoeken zij de oorzaak van de malaise elders?
‘Incidenten rondom Dilan’
‘Er zijn veel zorgen over wat er zich op dit moment afspeelt bij de lijsttrekker’, zegt VVD-donateur en Annexum-oprichter Huib Boissevain. ‘Voor de helderheid: ik ben het met haar eens, maar een paar keuzes hebben niet goed uitgepakt. De steun voor Dilan is fors afgenomen, ook binnen de VVD. Deels snap ik dat. Ze heeft zich laten verleiden tot populistische uitingen.’
De partij moet zich niet van de wijs laten brengen door een paar ‘incidenten rondom Dilan’, vindt vastgoedmagnaat Cor van Zadelhoff, een drijvende kracht achter sponsoren van de VVD en organisator van donateursdiners. ‘We sponsoren niet de persoon, maar de partij en het liberale erfgoed.’
Van Zadelhoff wijst op de VVD-ministers bovenin de kieslijst. ‘Waar ik heel blij van word, is dat Brekelmans, Heinen en Karremans direct achter haar staan. Heel goede mensen, die echt van wanten weten.’
Draai
Een leiderschapswissel voor de verkiezingen lijkt hoogst onwaarschijnlijk. ‘Zo’n wissel past niet bij het DNA van de partij’, zegt een actief VVD-lid op voorwaarde van anonimiteit. ‘Bovendien raken kiezers dan ng meer in de war over waar de partij voor staat.’
Ook Kruithof denkt dat de kiezers nu confuus zijn. ‘Het was een strategische blunder om asiel op n te zetten. We moeten praten over onderwerpen die van ons zijn, zoals veiligheid en economie. Dat doen we nu eindelijk weer, maar voor de kiezer voelt dat als een draai.’
Toch hoopt de partij de kiezer te kunnen verleiden met de klassieke VVD-thema’s die benadrukt worden in het verkiezingsprogramma. Boissevain schaart zich achter de verschuiving. ‘Ondernemers snakken naar deze onderwerpen.’
‘De gedroomde lijsttrekker’
Openlijke kritiek op de aanvoerder klinkt er niet, integendeel. Minister van Financin Eelco Heinen noemt Yesilgz ‘de gedroomde lijsttrekker’, Vincent Karremans (Economische Zaken) zegt haar als een ‘vechter’ te zien en het rechts-liberale netwerk in de partij zegt volmondig achter haar te staan. Aan Yesilgz’ stoelpoten zagen is ‘ver beneden peil’, zegt voorzitter Reinier Geerligs. Hij meent juist dat de handrem er bij de partijleider vanaf mag, door hardere asielstandpunten in te nemen en GroenLinks-PvdA uit te sluiten.
Discussies over de aanvoerder in een appgroep met VVD-leden worden snel gesust, uit angst om extra schade aan te richten. Liever bewandelen VVD’ers de ‘nette’ en ‘loyale’ weg: met een amendement een aanpassing in de partijkoers voorstellen, en daarvoor steun vergaren op de algemene ledenvergadering.
Middenpartijen
Yesilgz is nu twee jaar politiek leider van de VVD en had de zware taak om Mark Rutte, die de partij keer op keer de grootste maakte, op te volgen. Er werd dan ook rekening gehouden met zetelverlies na de leiderschapswissel.
‘Dat de VVD het zo lang goed heeft gedaan, is eigenlijk een uitzondering’, zegt politicoloog Matthijs Rooduijn. Het onderliggende probleem is de gigantische krimp van de traditionele middenpartijen, legt hij uit. Middenpartijen vinden het lastig om hun oude ideologien – de christendemocratie, de sociaaldemocratie en het liberalisme – te vertalen naar de huidige tijd. Kiezers voelen zich daardoor niet meer thuis en zijn sneller bereid van partij te wisselen.
Eerder implodeerden de PvdA en het CDA al. Rooduijn: ‘De VVD leek lang immuun voor die ontwikkeling, vooral omdat de partij met Rutte een succesvolle leider had. Nu zien we dat het ook bij die partij net zo goed mis kan gaan.’
Dat besef dringt ook door in de partij. ‘Daar hoef ik geen microdata achter peilingen voor uit te pluizen’, zegt een VVD-lid dat anoniem wil blijven. Lokaal actieve leden zeggen in een rondgang van het FD dat ze minder vragen krijgen van potentile VVD-kiezers, bijvoorbeeld over het woonstandpunt van de partij.
Bloedgroepen
Zolang de VVD verkiezingen won, was er weinig aanleiding voor ideologische discussie binnen de partij. Nu het slecht gaat, worden de verschillende bloedgroepen beter zichtbaar, legt Rooduijn uit. Dat zagen we eerder bij de PvdA.
Binnen de VVD legt Klassiek Liberaal een rechtse focus, bijvoorbeeld op een strenger asielbeleid. De Nieuwe VVD’ers pleiten voor focus op het liberalisme, de klassieke vrijheden en de rechtsstaat. Beide flanken bereiden moties en amendementen voor om de partijkoers op het congres van zaterdag 6 september in de door hen gewenste richting te duwen.
‘Rustig blijven’
Jesse Kuijper, voorzitter van SOV (de stichting die fondsen werft voor de partij), wijst erop dat de neergang van de VVD onder Rutte-IV is begonnen. ‘Daar kun je Dilan niet de schuld van geven, dat is niet eerlijk. De ontevredenheid werd al eerder zichtbaar, omdat we tijdens Rutte-IV te veel hebben moeten weggeven.’
‘Rustig blijven en je niet teveel aantrekken van peilingen’, luidt dan ook het advies van Kuijper. Dat is precies wat Yesilgz zelf probeert uit te stralen. Deze week zei de partijleider in de Tweede Kamer dat de daling in de peilingen betekent dat de VVD ‘extra hard zijn best moet doen om het vertrouwen terug te winnen’.
De verkiezingsdag is voor veel kiezers nog ver weg, zeggen experts. De campagne barst doorgaans pas in de laatste weken cht los. Tot 29 oktober kunnen de verhoudingen nog schuiven, bijvoorbeeld door een ‘event’. Zo won premier Rutte bij de verkiezingen van 2017 in het laatste weekend nog zo’n vijf zetels, nadat Nederland een Turkse minister had uitgezet. Ook een zwak debat van een concurrent kan de politieke verhoudingen op z’n kop zetten. De VVD heeft de wind tegen, maar dat betekent nog niet dat de partij is uitgespeeld, zegt politicoloog Rooduijn.
De spirit erin houden
Oud-spindoctor Kruithof is somber. ‘De campagne moet nog beginnen, dus voorzichtigheid is geboden. Maar ik denk dat de VVD niet in staat is om de verkiezingen naar zijn hand te zetten, tenzij er van buitenaf iets gebeurt dat een omslag teweegbrengt.’
Met hopen op een ‘event’ heb je de strategie niet in eigen hand. Kruithof acht de kans op zo’n gebeurtenis ook niet groot. ‘Iedereen probeert de spirit erin te houden, hoe gekunsteld het ook is. Dat moet je blijven doen, tot verkiezingsdag. En dan zie je weer verder.’ Een pessimistisch gestemde VVD’er beaamt dat. ‘Misschien moeten we deze gifbeker maar tot op de bodem toe leegdrinken.’
Hier trek ik wel de grens hoor. Dit land is verloren.quote:
En hun liefde voor natuur (ze hebben het er bij GLPvdA toch echt meerdere paginas over, zo lees ik) geeft je ook geen vertrouwen dat ze daadwerkelijk meer natuur willen (ten koste van weilanden)? Je denkt oprecht dat ze dat liever volgooien met gebouwen? Dat de prioriteiten op links 'volstouwen > natuur > weilanden' zijn? En daarom blijf je bij het CDA, waar de enige prioriteit 'weiland' is?quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Geen idee, maar gezien de aversie jegens boeren, agricultuur en weilanden heb ik niet zo'n vertrouwen in die club.
En dat heerst overigens ook op rechts hoor, zij het dat daar natuurlijk de H. Economie de reden is om heel Nederland om te vormen tot betonjungle.
Nee, GL-PvdA valt sowieso af.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:25 schreef probeer het volgende:
[..]
En hun liefde voor natuur (ze hebben het er bij GLPvdA toch echt meerdere paginas over, zo lees ik) geeft je ook geen vertrouwen dat ze daadwerkelijk meer natuur willen (ten koste van weilanden)? Je denkt oprecht dat ze dat liever volgooien met gebouwen? Dat de prioriteiten op links 'volstouwen > natuur > weilanden' zijn? En daarom blijf je bij het CDA, waar de enige prioriteit 'weiland' is?
Ik heb nog nooit ergens ontkend dat er radicaal links bestaat. En als je het anders niet begrijpt: ik erken het bestaan van radicaal links.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als je niet eens kunt erkennen dat ook aan progressieve, linkse kant radicalisme aanwezig is, snap ik dat je daar geen interesse in hebt.
Ja. Ik zie je echt nooit iets met enige diepgang posten. Alleen maar zwartgallig gezeur, stromannen, persoonlijke aanvallen en gescheld. Als je serieus genomen wilt worden, dan moet je wat serieuzer reageren. Dat betekent niet chagrijnig en cynisch, maar doordacht, nieuwsgierig en redenerend.quote:En diepgang? Een reactie direct afserveren als 'cynisch' en geen enkele inhoud... Tja.
Dat komt omdat de inhoud niet bevalt. En dus is die zwartgallig en chagrijnig.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit ergens ontkend dat er radicaal links bestaat. En als je het anders niet begrijpt: ik erken het bestaan van radicaal links.
[..]
Ja. Ik zie je echt nooit iets met enige diepgang posten. Alleen maar zwartgallig gezeur, stromannen, persoonlijke aanvallen en gescheld. Als je serieus genomen wilt worden, dan moet je wat serieuzer reageren. Dat betekent niet chagrijnig en cynisch, maar doordacht, nieuwsgierig en redenerend.
Die grenzen hoeven we niet te trekken, want die liggen er al. Ik dacht dat Kamerleden in Nederland moeten wonen. Als deze persoon gekozen wordt, dan zal er ongetwijfeld een verhuizing naar Nederland volgen, maar dat uitgerekend een nationalistische partij iemand op de lijst zet die niet in Nederland woont, is toch wel opvallend.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:24 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Hier trekken we wel de grens hoor. Dit land gaat kapot.
Als je nog elk jaar 70K 'asielzoekers' wil opnemen met onbekende achtergronden waardoor er bijv. voor Jezidi vrouwen onderhand geen plek meer is omdat alle opvanglocaties vol zitten, je duurder wil wonen omdat de hypotheekrente-aftrek vervalt dan zeker op het CDA stemmen. Grenzen vooral openlaten en niet eerst eens evalueren wat we allemaal hebben binnengehaald aan ellende... waar ook anderen in opvanglocaties onder lijden. Ga zo maar door. Dan weten we zeker dat er niks zal veranderen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, GL-PvdA valt sowieso af.
Ik blijf bij het CDA omdat afgezien van weilanden, het de enige partij is op dit moment die niet volstrekt en krankzinnig geradicaliseerd, ongenuanceerd en populistisch is.
Niet als je weet dat deze partij niet vies is van oud-Dietse idealen over een Groot-Nederland.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Die grenzen hoeven we niet te trekken, want die liggen er al. Ik dacht dat Kamerleden in Nederland moeten wonen. Als deze persoon gekozen wordt, dan zal er ongetwijfeld een verhuizing naar Nederland volgen, maar dat uitgerekend een nationalistische partij iemand op de lijst zet die niet in Nederland woont, is toch wel opvallend.
We hebben ze wel eens onpartijdiger gehad inderdaadquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 10:31 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Terugkijkend op zijn voorzittersperiode gun ik hem ook niet perse een tweede periode.
De opvang zit vol doordat de doorstroom actief is tegengewerkt. Niet door links, maar door de afgelopen regeringen. En die waren consequent rechts.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:34 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Als je nog elk jaar 70K 'asielzoekers' wil opnemen met onbekende achtergronden waardoor er bijv. voor Jezidi vrouwen onderhand geen plek meer is omdat alle opvanglocaties vol zitten,
De HRA is een systeem dat prijsopdrijvend werkt, jaarlijks miljarden kost en onderaan de streep eigenlijk vooral banken bevoordeelt. Die in stand houden is bovendien alleen maar uitstel, want het komt er uiteindelijk toch wel van.quote:je duurder wil wonen omdat de hypotheekrente-aftrek vervalt dan zeker op het CDA stemmen.
De grenzen zijn niet 'open'.quote:Grenzen vooral openlaten
We halen geen mensen binnen en wie er binnenkomt is geen 'ellende'. Het gaat over echte mensen. Niet over een soort minderwaardige troep waar we mee opgezadeld worden. Je lost niks op door menselijke waardigheid te ontkennen door ze te zien als 'ellende'.quote:en niet eerst eens evalueren wat we allemaal hebben binnengehaald aan ellende...
Je post is exemplarisch voor post truth-politiek. Wil je wat oplossen, dan moet je uitgaan van de feiten en niet van projecties.quote:waar ook anderen in opvanglocaties onder lijden. Ga zo maar door. Dan weten we zeker dat er niks zal veranderen.
Klopt. Die stopt ook.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 10:55 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Bron: https://www.linkedin.com/(...)54644321796096-wS0j/
btw Leon de Jong staat ook niet op de lijst. Is hij nog steeds de flip van Fleur ?
Het huisblad van de VVD, het propagandablaadje van Sijthoff en Fentener van Vlissingen in paniek! (tijdens de oorlog lekker fout)quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:24 schreef nostra het volgende:
[..]
https://fd.nl/politiek/15(...)artijleider-yesilgoz
Als de VVD niet in de regering komt is ze weg.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:24 schreef nostra het volgende:
[..]
https://fd.nl/politiek/15(...)artijleider-yesilgoz
Er wordt momenteel goed twijfel en angst gezaaid, gevoegd bij het algemeen wantrouwen tegen politiek en vergroot wantrouwen tegen overheid.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:45 schreef Jigzoz het volgende:
De HRA is een systeem dat prijsopdrijvend werkt, jaarlijks miljarden kost en onderaan de streep eigenlijk vooral banken bevoordeelt. Die in stand houden is bovendien alleen maar uitstel, want het komt er uiteindelijk toch wel van.
Het korte antwoord: ja. Zeker in Suriname.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 10:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zou die teringhekel ook andersom een ding kunnen zijn?
Met "ze" bedoel je Dilan? Dan zeker. Als je met "ze" de partij bedoelt, dan valt dat allemaal wel mee, zie het CDA.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als de VVD niet in de regering komt is ze weg.
Er wordt direct gezaagd aan de poten van bestaanszekerheid.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Er wordt momenteel goed twijfel en angst gezaaid, gevoegd bij het algemeen wantrouwen tegen politiek en vergroot wantrouwen tegen overheid.
https://www.volkskrant.nl(...)enteaftrek~b76aaaa4/
(wie betaalt dat EIB? Volgens 'Investico' voor driekwart gefinancierd door projectontwikkelaars)
https://www.nu.nl/economi(...)huizenbezitters.html
Ha, het FD (zo ongeveer de enige kwaliteitskrant die we nog hebben) is ook alweer een propagandamachine met een derdegraadsachternicht die fout was in de oorlog om nog even te kunnen godwinnen. Quel niveau.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:47 schreef Klopkoek het volgende:
Het huisblad van de VVD, het propagandablaadje van Sijthoff en Fentener van Vlissingen in paniek! (tijdens de oorlog lekker fout)
Ja ik bedoel Dilan.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:56 schreef nostra het volgende:
[..]
Met "ze" bedoel je Dilan? Dan zeker. Als je met "ze" de partij bedoelt, dan valt dat allemaal wel mee, zie het CDA.
Ja, dat lijkt me overduidelijk. 't Is dat je niet mag wedden op verkiezingsgerelateerde zaken. Maar ik denk ook niet dat de quote erg hoog zou zijn.quote:
Waar komt toch dat frame vandaan dat het zo triest gesteld is met de media? Er is volgens mij erg weinig mis met media als NRC, de Volkskrant, Trouw, RTL Nieuws, FTM en inderdaad het FD. Welke ongecorrigeerde fouten maken die bedrijven dan allemaal? Of is hun focus verkeerd? Wat is het probleem?quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:59 schreef nostra het volgende:
Ha, het FD (zo ongeveer de enige kwaliteitskrant die we nog hebben)
Ik zou wel eens een staatje willen zien wie wat hoe financiert eigenlijk (belastingverhoging, oplopen staatsschuld, of het gevreesde woord: bezuinigen). Zal vast wel een keer komen, eerst de VP's maar eens definitief. Er komen voor de VVD zoals in het artikel staat in ieder geval een hoop amendementen aan, hopelijk de toonzetting een beetje ten goede kerende.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:59 schreef Kickinalfa het volgende:
Er wordt direct gezaagd aan de poten van bestaanszekerheid.
Paar tientjes tot honderden euros per maand minder hier, vrijheidsbelasting daar, verhogen belastingen tarieven daar etc etc.
Na 12 september zijn de kieslijsten definitief. De kans is klein dat ze voor die tijd toch nog vervangen wordt, maar helemaal ondenkbaar is het ook niet. De kans dat ze 1 november nog de fractieleider is, lijkt me in ieder geval vrijwel nul.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 12:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dilan lijkt me na deze verkiezingen sowieso wel klaar.
Er is weinig mis met NRC, VK, RTL: het is alleen inwisselbare eenheidsworst geworden zonder onderzoeksjournalistiek. Dat heeft FTM wl inderdaad en Trouw heeft ook nog onderscheidend vermogen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 12:03 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Waar komt toch dat frame vandaan dat het zo triest gesteld is met de media? Er is volgens mij erg weinig mis met media als NRC, de Volkskrant, Trouw, RTL Nieuws, FTM en inderdaad het FD. Welke ongecorrigeerde fouten maken die bedrijven dan allemaal? Of is hun focus verkeerd? Wat is het probleem?
Laat ik even verwijzen, naar het Financieel Dagblad zelf, en hoe zij toen in 2020 hun lezers inschatten (recentere artikelen van FD zelf zijn er niet)quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Ha, het FD (zo ongeveer de enige kwaliteitskrant die we nog hebben) is ook alweer een propagandamachine met een derdegraadsachternicht die fout was in de oorlog om nog even te kunnen godwinnen. Quel niveau.
Dat is gewoon aantoonbaar niet waar. RTL heeft prima onderzoeksjournalistiek, niet zelden in samenwerking met andere media. NRC en de Volkskrant ook. En je gaat me niet wijsmaken dat je de stijl van bijvoorbeeld de Volkskrant niet kunt onderscheiden van die van de andere merken.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 12:07 schreef nostra het volgende:
[..]
Er is weinig mis met NRC, VK, RTL: het is alleen inwisselbare eenheidsworst geworden zonder onderzoeksjournalistiek. Dat heeft FTM wl inderdaad en Trouw heeft ook nog onderscheidend vermogen.
NRC doet zeker wel aan onderzoeksjournalistiek. Grootste redactie van alle landelijke kranten.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 12:07 schreef nostra het volgende:
[..]
Er is weinig mis met NRC, VK, RTL: het is alleen inwisselbare eenheidsworst geworden zonder onderzoeksjournalistiek. Dat heeft FTM wl inderdaad en Trouw heeft ook nog onderscheidend vermogen.
Mensen zijn geen ellende. Bepaalde ideologien, overtuigingen en cultuur-religieuze problemen met diezelfde menselijke waardigheid - gelijkheid man en vrouw, bestaansrecht voor LGBTQ, scheiding kerk en staat, individualisme, vrijheid van mening, politieke affiliatie en religie - zijn dat wel.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:45 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
We halen geen mensen binnen en wie er binnenkomt is geen 'ellende'. Het gaat over echte mensen. Niet over een soort minderwaardige troep waar we mee opgezadeld worden. Je lost niks op door menselijke waardigheid te ontkennen door ze te zien als 'ellende'.
Dat valt wel mee. Er ligt 35 miljard aan ondoelmatige belastingkortingen en ja, ook de accijnsverlaging is deels ondoelmatig. Wanneer je bestaanszekerheid wil verhogen is het slimmer de 1.6 miljard op een andere manier in te zetten (bijv. generieke verlaging wegenbelasting).quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:59 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Er wordt direct gezaagd aan de poten van bestaanszekerheid.
Ik heb niks tegen progressief links. Ik ben progressief. Het ging toch om extremen?quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Beide uitersten? Welk deel van progressief links kan er dan beter vertrekken of zegt dat van plan te zijn?
of ben je woke ?quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 12:19 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Ik heb niks tegen progressief links. Ik ben progressief. Het ging toch om extremen?
In werkelijkheid heeft Nederland geen linkse kranten meer. Progressief sausje ja (wl met veel tegendraadse artikelen; vandaag in Trouw gehuil vanuit perspectief verhuurders), links nee.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 12:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat is gewoon aantoonbaar niet waar. RTL heeft prima onderzoeksjournalistiek, niet zelden in samenwerking met andere media. NRC en de Volkskrant ook. En je gaat me niet wijsmaken dat je de stijl van bijvoorbeeld de Volkskrant niet kunt onderscheiden van die van de andere merken.
Terechte credits voor Trouw overigens. Die weten met een heel klein marktaandeel echt een heel degelijk dagblad neer te zetten.
Zeker. Maar ik sloeg aan op de veronderstelde symmetrie in wat je schreef: "In dat opzicht fijn dat mensen aan beide uitersten lekker weggaan." Er beschreef iemand een van de rechtsconservatieven die willen emigreren vanwege de bekende rechtsconservatieve bezwaren. Jij noemde daarop 'beide uitersten', dus ik neem aan dat je daarmee ook de uitersten op progressief links bedoelt. Dus ik ben benieuwd of je over linksprogressieve mensen hebt gehoord die van plan zijn te emigreren om politieke redenen. Dat zou me namelijk zeer verbazen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 12:19 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Ik heb niks tegen progressief links. Ik ben progressief. Het ging toch om extremen?
Grootste nieuwsbron is nog steeds TV. Vooral voor 50+ en dat is meer dan helft van Nederland.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 12:17 schreef Jigzoz het volgende:
Wat in die mediacontext heel veel zorgelijker is, is dat een enorm deel van het electoraat berhaupt geen nieuws volgt en hoogstens wat meekrijgt via de sociale media. Hoe kun je je stemrecht serieus nemen als je nauwelijks een idee hebt van de realiteit?
Waarom haal jij steevast islam erbij?quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 12:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In werkelijkheid heeft Nederland geen linkse kranten meer. Progressief sausje ja (wl met veel tegendraadse artikelen; vandaag in Trouw gehuil vanuit perspectief verhuurders), links nee.
https://www.volkskrant.nl(...)n-oplossen~b00c2213/
https://mediabiasfactcheck.com/de-volkskrant/
De enige echte Islamitische columnist is onlangs ontslagen (door hoofdredacteur Smouter, de BBB sympathisant). Ephimenco mag wel blijven.
DE HRA toeslag afschaffen asap en vervangen door een arbeidskorting van 25.000 euro zodat werken weer gaat lonen en er zijn nog meer toeslagen die weg moetenquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:45 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De HRA is een systeem dat prijsopdrijvend werkt, jaarlijks miljarden kost en onderaan de streep eigenlijk vooral banken bevoordeelt. Die in stand houden is bovendien alleen maar uitstel, want het komt er uiteindelijk toch wel van.
[..]
[..]quote:We halen geen mensen binnen en wie er binnenkomt is geen 'ellende'. Het gaat over echte mensen. Niet over een soort minderwaardige troep waar we mee opgezadeld worden.
Je lost niks op door menselijke waardigheid te ontkennen door ze te zien als 'ellende'.
Bovendien met Lamyae Aharouay de beste Haagse journalist en Tom Jan Meeus de beste Haagse duider aan boord.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 12:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
NRC doet zeker wel aan onderzoeksjournalistiek. Grootste redactie van alle landelijke kranten.
Ik hoef ook helemaal geen linkse krant. Ik wil gewoon een paar degelijk dagbladen lezen. Niemand wordt beter van een links equivalent van De Telegraaf.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 12:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In werkelijkheid heeft Nederland geen linkse kranten meer. Progressief sausje ja (wl met veel tegendraadse artikelen; vandaag in Trouw gehuil vanuit perspectief verhuurders), links nee.
https://www.volkskrant.nl(...)n-oplossen~b00c2213/
https://mediabiasfactcheck.com/de-volkskrant/
De enige echte Islamitische columnist is onlangs ontslagen (door hoofdredacteur Smouter, de BBB sympathisant). Ephimenco mag wel blijven.
Noem eens een recent voorbeeld van gedegen onderzoeksjournalistiek door RTL? Oprecht benieuwd hoor, geen zeurvraag. Laat ik het anders zeggen: in het verleden zag ik dat veel meer terug bij de genoemde media en sinds de parapluvorming onder DPG en Mediahuis minder. Misschien is de benodigde body daar ook gewoon niet meer voor in Nederland - en in een uitstervend concept als 'de krant' dat zich nog steeds niet digitaal weet te vestigen (begin eens met pay-per-article bijvoorbeeld). Het verschil met een Die Zeit/Welt, FT, The Guardian of maandbladen als Foreign Affairs is, naar mijn mening, gewoon enorm.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 12:11 schreef Jigzoz het volgende:
Dat is gewoon aantoonbaar niet waar. RTL heeft prima onderzoeksjournalistiek, niet zelden in samenwerking met andere media. NRC en de Volkskrant ook. En je gaat me niet wijsmaken dat je de stijl van bijvoorbeeld de Volkskrant niet kunt onderscheiden van die van de andere merken.
Dit kan je niet ontgaan zijn: https://www.rtl.nl/nieuws(...)data-gehackt-vrouwenquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 12:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Noem eens een recent voorbeeld van gedegen onderzoeksjournalistiek door RTL? Oprecht benieuwd hoor, geen zeurvraag.
Het zijn dan ook microkranten ten opzichte van de buitenlandse voorbeelden die je noemt.quote:Laat ik het anders zeggen: in het verleden zag ik dat veel meer terug bij de genoemde media en sinds de parapluvorming onder DPG en Mediahuis minder. Misschien is de benodigde body daar ook gewoon niet meer voor in Nederland - en in een uitstervend concept als 'de krant' dat zich nog steeds niet digitaal weet te vestigen (begin eens met pay-per-article bijvoorbeeld). Het verschil met een Die Zeit, FT, The Guardian of maandbladen als Foreign Affairs is, naar mijn mening, gewoon enorm.
The Guardian is gewoon de Engelse versie van de Volkskrant.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 12:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Noem eens een recent voorbeeld van gedegen onderzoeksjournalistiek door RTL? Oprecht benieuwd hoor, geen zeurvraag. Laat ik het anders zeggen: in het verleden zag ik dat veel meer terug bij de genoemde media en sinds de parapluvorming onder DPG en Mediahuis minder. Misschien is de benodigde body daar ook gewoon niet meer voor in Nederland - en in een uitstervend concept als 'de krant' dat zich nog steeds niet digitaal weet te vestigen (begin eens met pay-per-article bijvoorbeeld). Het verschil met een Die Zeit, FT, The Guardian of maandbladen als Foreign Affairs is, naar mijn mening, gewoon enorm.
Als ik je goed begrijp.... mensen die als eerste motief hierheen komen als vluchteling verdienen geen kans en je wenst die wel op te sluiten 'in 200 COAs in schuddekutterveen en kotsdorp'quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 12:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Mensen die hierheen komen om te werken , die verdienen een kans , die gaan we niet opsluiten in 200 COAs in schuddekutterveen en kotsdorp
wie hier heen komt die komt, die komt , het motief, dat weet ik en jij ookquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 12:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Als ik je goed begrijp.... mensen die als eerste motief hierheen komen als vluchteling verdienen geen kans en je wenst die wel op te sluiten 'in 200 COAs in schuddekutterveen en kotsdorp'
Als je het aan Willem Vissers vraagt wel, ja.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 12:33 schreef -XOR- het volgende:
The Guardian is gewoon de Engelse versie van de Volkskrant.
Superdomme move van die vent inderdaad. Of andere krachten die het tegenwerkten, maar in ieder geval doodzonde ja.quote:Pay per article bestond ooit als service van Blendle, superzonde dat die mogelijkheid is verdwenen.
Wel een links equivalent van FD of het pseudo-progressivisme van NRC.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 12:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik hoef ook helemaal geen linkse krant. Ik wil gewoon een paar degelijk dagbladen lezen. Niemand wordt beter van een links equivalent van De Telegraaf.
"Ik begrijp dat het veel vragen heeft opgeroepen, maar er zit geen ruzie of iets geheimzinnigs achter. Trouw vond het tijd voor een nieuwe stem."quote:Overigens is Emine Uğur niet ontslagen, maar is ze er zelf mee gestopt. En zij is toch vooral armoededeskundige en pas op de zoveelste plaats moslim.
Blendle werd een concurrent voor de dagbladen en die gingen teveel vragen voor individuele artikelen om het nog rendabel te houden, was de lezing van Blendle.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 12:38 schreef nostra het volgende:
[..]
Als je het aan Willem Vissers vraagt wel, ja.
[..]
Superdomme move van die vent inderdaad. Of andere krachten die het tegenwerkten, maar in ieder geval doodzonde ja.
Hangt ervan af. De term woke wordt nog al eens misbruikt en gebruikt als ‘scheldwoord’.quote:
De meest gediscrimineerde groep van Nederland. Door de overheid. De groep waar veel over wordt gepraat en zelden met hen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 12:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom haal jij steevast islam erbij?
Ja, zo'n vermoeden had ik al. En dan krijg je dus een streaming-achtig landschap, waar je als je niet uitkijkt steeds 'maar een tientje' per maand kwijt bent, om nt dat ene plukje aanbod mee te pakken. Wat dat betreft is DPG dan wel weer handig, dan heb je voor dat inderdaad een pak kranten en 'kranten' ('s ochtends even door het AD scrollen is me dan ook weer niet vreemd).quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 12:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Blendle werd een concurrent voor de dagbladen en die gingen teveel vragen voor individuele artikelen om het nog rendabel te houden, was de lezing van Blendle.
als je zoveel woorden nodig hebt om te zeggen dat je een socialist bent dan weet ik het nog niet zoquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 12:42 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Hangt ervan af. De term woke wordt nog al eens misbruikt en gebruikt als ‘scheldwoord’.
Ik ben bijvoorbeeld een groot voorstander van zelfbeschikkingsrecht. Als mij dat woke maakt volgens conservatief gelovigen, prima. Dan ben ik woke. Zo ben ik niet voor abortus en ben ik tegen nodeloos lijden, ook als dat geestelijk is en de situatie echt uitzichtloos is. Maar ben ik bijvoorbeeld ook voor de persoonlijke keuze om je wel of niet je te laten vaccineren. Een van de redenen waarom ik niet blij was met de vaccinatiedrang, ondanks dat ik het zelf prima vond om het coronavaccin te nemen. Ik vind empathie geen zwakte. Als mij dat woke maakt, prima. Dan ben ik super woke. Ik ben dus ook niet tegen LHBTQI+. En ja, in een maatschappij heb je ook excessen. En vind ik sommige dingen of meningen ook een beetje gek of zelfs doorgeslagen. Los van progressief ben ik ook een voorstander van solidariteit. Als mij dat woke of een socialist maakt. Prima. De grondwet vind ik super belangrijk omdat het niet alleen minderheden beschermt, maar iedereen. Als mij dat woke of extreemlinks maakt, prima. Economisch gezien ben ik niet zozeer een socialist, en ben ook geen idealist. Ik beschouw mezelf meer als humanist. In dat plaatje zou D66 filosofisch gezien bij me passen, maar die hebben mij teleurgesteld en zijn op sommige vlakken ook iets te progressief voor mij.
Wonderlijk dat ze in Trouw zelf schreef dat ze zelf stopte: https://www.trouw.nl/tijd(...)vv-moeder~b2c65de61/quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 12:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
"Ik begrijp dat het veel vragen heeft opgeroepen, maar er zit geen ruzie of iets geheimzinnigs achter. Trouw vond het tijd voor een nieuwe stem."
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lwq7knkrmk2z
Het komt dus van Trouw af.
quote:Er waren vele stormen op sociale media naar aanleiding van mijn columns, die ik soms strijdbaar en soms in stilte onderging, maar het dieptepunt van mijn tijd als columnist in de afgelopen vier jaar, was de bedreiging die een fotograaf op zijn huisadres had gekregen, omdat hij foto’s had gemaakt voor bij mijn essay over het dragen van mijn hoofddoek. Bedreigingen als ‘Als ik je zie, steek ik een mes tussen je ribben’ waren een fenomeen dat ik voor mezelf een plek had weten te geven. Maar anderen, zoals die fotograaf, voelden zich vanwege mij onveilig. Dat was iets wat mij wekenlang bezig heeft gehouden en het was het eerste moment waarop ik mezelf afvroeg of ik dit nog wilde blijven doen.
“Wat is het alternatief?”, vroeg een goede vriendin, “Wie wint er als je stopt?” Die vraag werd de reden dat mijn tijdperk bij Trouw pas stopte toen het gewoon tijd werd om mijn pen over te dragen, en niet omdat ik toegaf aan de terreur van extreemrechtse bedreigers.
Weet ik, ik was een heel trouwe lezer. Ik ontken ook niet dat ze moslim is, maar ik zeg dat ze als columnist vooral armoededeskundige was.quote:Het was n van de weinige stemmen die ook het moslimperspectief mee bracht. Natuurlijk niet alleen dat, daar is zij te slim voor.
https://www.trouw.nl/opin(...)n-toekomst~b77b0673/
https://www.trouw.nl/colu(...)lamkritiek~ba2bdcf9/
En zoveel meer columns.
Ik ben niet zo'n fan van het categoriseren van mensen op basis van een enkele uitspraak. Bovendien kan me de politieke kleur van de hoofdredacteur niet zoveel schelen. Ik vind Trouw gewoon een fijne krant.quote:Zoek eens op de historie van huidig hoofdredacteur Smouter. Die vestigde zijn naam met "de regio is zielig, BBB begrijpt hen, BBB is niet rechts [sic]".
quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 12:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Laat ik even verwijzen, naar het Financieel Dagblad zelf, en hoe zij toen in 2020 hun lezers inschatten (recentere artikelen van FD zelf zijn er niet)
[ afbeelding ]
Artikel verder terug uit 2012, van FD zelf: "FD lezer is overtuigd liberaal, maar wil wel dat de overheid in actie komt."
In ben geen socialistquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 12:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als je zoveel woorden nodig hebt om te zeggen dat je een socialist bent dan weet ik het nog niet zo
dan hou ik het op woke rechts
Fijn als ze weg zouden gaan. Ik dacht dat het over extremisten ging, dan heb ik iets gemist. En wat betreft rechtsconservatieve bezwaren, Rusland blijkt een mooi land te zijn. Zou ze dat adviserenquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 12:25 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zeker. Maar ik sloeg aan op de veronderstelde symmetrie in wat je schreef: "In dat opzicht fijn dat mensen aan beide uitersten lekker weggaan." Er beschreef iemand een van de rechtsconservatieven die willen emigreren vanwege de bekende rechtsconservatieve bezwaren. Jij noemde daarop 'beide uitersten', dus ik neem aan dat je daarmee ook de uitersten op progressief links bedoelt. Dus ik ben benieuwd of je over linksprogressieve mensen hebt gehoord die van plan zijn te emigreren om politieke redenen. Dat zou me namelijk zeer verbazen.
Maar natuurlijk.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 12:42 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De meest gediscrimineerde groep van Nederland. Door de overheid. De groep waar veel over wordt gepraat en zelden met hen.
Deze stemmen in de media zijn zeldzaam (natuurlijk maar 6% van Nederland), en dat wordt dan door een BBB-mol stopgezet.
kloptquote:
Mee eens dat het een prima krant was/is maar de kleur van de hogerhand benoemde hoofdredacteur zegt natuurlijk wat over de richting en agenda van de krant en hoe zij hun lezers willen nudgenquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 12:48 schreef Jigzoz het volgende:
Ik ben niet zo'n fan van het categoriseren van mensen op basis van een enkele uitspraak. Bovendien kan me de politieke kleur van de hoofdredacteur niet zoveel schelen. Ik vind Trouw gewoon een fijne krant.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |