Even een analyse
Pot 1:
Barcelona met echt een doodsimpele loting met de 2 makkelijkste ploegen uit pot 2, Chelsea uit en Slavia uit. Die gaan met twee vingers in de neus top 2 halen. Ook Bayern heeft een vrij makkelijke loting, hopelijk zit PSV dus vrij diep in hun schema als ze wat spelers rust gaan geven. PSG heeft echt een hele zware loting. De andere 6 redelijk zozo, al zal Chelsea de top 8 niet halen tenzij ze Barca thuis verslaan en City heeft ook maar weinig kadootjes. Ook Dortmund kan zomaar de mist in gaan als die weer een minder jaar hebben. Maar goed, die 9 teams gaan allemaal wel bij de beste 24 eindigen. Barca, Bayern, Liverpool schrijf ik al wel op voor de laatste 8, de rest moet er in ieder geval nog voor werken.
Pot 2: Arsenal ook een vrij simpele loting, die gaan de top 8 moeiteloos halen. Frankfurt heeft echt loodzwaar geloot, die kunnen er zomaar uit liggen. Benfica en Club Brugge ook vrij lastig geloot. Atalanta en Juve moeten wel moeiteloos doorgaan. Op status verwacht ik wel dat Benfica 'gewoon' doorgaat. Leverkusen kan wel zomaar een probleem hebben als ze thuis Newcastle niet verslaan, al is het over de breedte niet ontzettend zwaar. Voor Atleti en Villarreal verwacht ik geen problemen, maar top 8 zit er niet in. Atalanta en Juve kunnen met dit schema wel zomaar top 8 halen.
Pot 3: Tottenham heeft een lollerloting, die gaan wel door. Over PSV en Ajax is al genoeg gezegd. Napoli moet het ook wel redden. Sporting zal het op basis van de thuiswedstrijden ook wel redden, maar mag daar geen fout maken. Als WIJ gewoon 2x van Olympiakos winnen gaan die het niet redden, dus als je zelf door wil zul je daar gewoon van moeten winnen. Zij hebben wel makkelijk geloot uit pot 4. Slavia zal 'normaal' geen 3 potjes winnen en Bodo is volstrekt kansloos. Marseille mag 2x naar België, maar krijgt ook thuis Newcastle. Dat gaat er om spannen voor plek 24.
Pot 4: Pafos, Kairas en Qarabag begin ik niet aan, die zijn kansloos. Union heeft loodzwaar geloot, die liggen er uit. Newcastle heeft best zwaar geloot, maar lijkt me voldoende kwaliteit te hebben om door te gaan.
Athletic twijfel ik wel over, die hebben best zwaar geloot. Galatasaray en Monaco hebben wel relatief makkelijk geloot, de winnaar van de onderlinge wedstrijd verwacht ik wel door. De ander wellicht niet. Kopenhagen heeft loodzwaar geloot uit pot 3, maar kan wel beide pot 4-potjes winnen.
Concurrenten voor rond plek 24 met deze loting lijken me Frankfurt, OM, Monaco/Gala, Athletic en Club Brugge. Misschien de Portugese teams nog. Ik begin vast met een juichcampagne tegen deze ploegen. Alles uit Pot 1, de 6 overige teams uit pot 2, Napoli en de twee Engelse ploegen lijken me wel zekerheidjes en dan geef ik daarna de Portugese teams de beste kans. Die laatste vier plekken zijn dan voor de 6 genoemde ploegen, Olympiakos, PSV en Ajax. Heel misschien Kopenhagen nog. Al zal er vast 1 betere ploeg onverwacht falen, dan heb je vijf plekken. De overige 6 lijken me sowieso kansloos.
Tot zover.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]