De Top 15 lijkt wel zeker nu. 10 punten is echt 100% zeker genoeg.
Marseille, Juve, Gala, Monaco en Leverkusen hebben in het slechtste geval een puntje nodig. Gala kan zich daar nog verslikken, Monaco zou ook nog mis kunnen als Juve wint van Benfica, dan moet Monaco thuis tegen Juve niet verliezen.
De winnaar van Kopenhagen - Napoli is door, als Napoli verliest krijgen zij nog een kans tegen Chelsea thuis. De winnaar van Qarabag - Frankfurt heeft ook een goede kans om door te gaan.
Dan zijn er nog 2 plekjes over. Pafos, Union zie ik niet boven de 9 uitkomen. Precies 9 zou wel kunnen. Olympiakos en Brugge hebben wel een schema waarmee 2x winnen mogelijk is, Benfica zou in theorie op 10 punten of 12 punten kunnen komen maar verwacht ik niet.
Ik denk dat met deze uitslagen PSV aan 9 punten genoeg heeft. In ieder geval toch 90% kans, want verrassingen kunnen altijd. Ajax zal dat niet redden, want Pafos zal wel winnen van Slavia en dan wordt doelsado leidend. En dan zal 9 punten maximaal een 25e plek opleveren, zelf als PSV 2x verliest. Of Ajax moet een doelsaldo van -8 goed gaan maken op Pafos. Daar reken ik niet op. Het scheelt wel dat Villarreal met een B-team zal komen want die zijn effectief nu uitgeschakeld.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]