Weet ik veel, lekker belangrijkquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 16:20 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar het gaat Trump er dus eigenlijk maar om, dat wij veel Amerikaanse wapens kopen. Hij wil wel van de oorlog profiteren. Misschien deelt hij de opbrengst wel met zijn grote Russische vriend, want die zit er flink om verlegen.
Hij wil uiteraard ook overal de baas van zijn. Maar wat hij niet wil is zelf mee gaan helpen. Of misschien aan de kant van Poetin, daar heeft hij tenslotte vorige week de eerste aanzet voor gegeven.
quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 14:19 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ik doel meer op de Oekraïense drones die af en toe naar beneden komen. De heer Putin treft verder geen enkele blaam in dezen.
Oekraine moet gewoon zich onderwerpen net als alle europese landen, want snap nu Rusland is echt een grootmacht en dat recht heeft een grootmacht.....quote:
Gôh....What's new ?quote:bron: nu.nl
De Amerikaanse president Donald Trump zegt opnieuw te overwegen om Rusland sancties op te leggen. Sinds de Oekraïnetop van vorige week, waar Trump zowel met de Russische president Vladimir Poetin als de Oekraïense ambtgenoot Volodymyr Zelensky sprak, lijkt er geen voortgang te zijn geboekt.
En dan zegt Poetin weer dat hij heus wel vrede wil en gaat alles weer van tafel.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 16:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
Gôh....What's new ?
En zo is Rusland en kan Putin weer "twee cruciale" weken vooruit en voordat whatevet else er is, is dat zo 2 maanden. Putin erkent Zelensky sws niet dus wat wil je dan nog, mr. Right ?
De enige manier om voortgang te krijgen is dat Oekraïne verkrijgt dat het nodig heeft om die Rus het land uit te schoppen en anderen hun afspraken houden om Rusland niet te fêteren met boterzachte sancties.
Op zich een prima insteek. Al het veroverde grondgebied terug naar Oekraïne en geen NAVO lidmaatschap, of de Russen laten houden wat ze nu hebben en Oekraïne lid maken van de NAVO.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 17:14 schreef Peligrosso het volgende:
Topic kan op slot hoor, ik heb de oplossing.
Oekraïne in de NAVO, dan is dit hele gezeik afgelopen.
Of Oekraine in de NAVO en we sluiten op dat moment bezet gebied uit van de artikel 5 regelquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 17:15 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Op zich een prima insteek. Al het veroverde grondgebied terug naar Oekraïne en geen NAVO lidmaatschap, of de Russen laten houden wat ze nu hebben en Oekraïne lid maken van de NAVO.
Dan trek je dus eigenlijk een land de NAVO in wat officieel nog wel in oorlogstaat verkeert, maar ik zou het NAVO lidmaatschap of anders onderdeel worden van de EU zeker meenemen in de onderhandelingen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 17:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
Of Oekraine in de NAVO en we sluiten op dat moment bezet gebied uit van de artikel 5 regel
En dat de EU de VS ook sancties gaat opleggen. Alleen hele specifieke dingen die een zekere Dhr. D. Trump belangrijk vind. Bijvoorbeeld 100% belasting op golfbanen en hotels met Amerikaanse eigenaren.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 16:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
Gôh....What's new ?
En zo is Rusland en kan Putin weer "twee cruciale" weken vooruit en voordat whatevet else er is, is dat zo 2 maanden. Putin erkent Zelensky sws niet dus wat wil je dan nog, mr. Right ?
De enige manier om voortgang te krijgen is dat Oekraïne verkrijgt dat het nodig heeft om die Rus het land uit te schoppen en anderen hun afspraken houden om Rusland niet te fêteren met boterzachte sancties.
Poetin heeft, als rechtgeaarde KGB-er een berg belastend materiaal waarmee hij Trump af kan branden, zelfs terwijl hij president van de VS is. Zoals waar al zijn geld vandaan kwam, wat hij allemaal heeft witgewassen en de ongelukjes die enkele concurrenten overkwamen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 16:50 schreef MissButterflyy het volgende:
Goh, het begint door te dringen dat Putin echt 0,0 moeite doet voor vrede.
Maar dit is eerder ook al eens geweest, en toen dreigde Trump met sancties. Oftewel; er worden rondjes gedraaid en er is geen vooruitgang.
In de EU, dan heeft Trump geen vetorecht.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 17:14 schreef Peligrosso het volgende:
Dat is capitulatie en de schade beperken.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 17:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
Of Oekraine in de NAVO en we sluiten op dat moment bezet gebied uit van de artikel 5 regel
Het is totaal het tegenovergestelde van capitulatie en wat er mis is met de schade beperken is mij totaal niet duidelijkquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 17:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat is capitulatie en de schade beperken.
Landen in een oorlog mogen helaas niet bij de NAVO.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 17:14 schreef Peligrosso het volgende:
Dan heeft Poetin gewonnen. Hij komt er dan gewoon mee weg. En de NAVO is nou niet echt een heel goede bescherming. Ok, opgericht om ons te beschermen tegen de Sovjet-Unie, maar nu de commandant aan de kant van de vijand staat ...quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
Het is totaal het tegenovergestelde van capitulatie en wat er mis is met de schade beperken is mij totaal niet duidelijk
Kan ook ja. Er zijn verder ook helemaal geen andere problemen met de EU.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:24 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dan heeft Poetin gewonnen. Hij komt er dan gewoon mee weg. En de NAVO is nou niet echt een heel goede bescherming. Ok, opgericht om ons te beschermen tegen de Sovjet-Unie, maar nu de commandant aan de kant van de vijand staat ...
Gewoon lid maken van de EU en troepen neerzetten.
Bedoel je daarmee dat je aan de EU niets hebt? Dat de EU daardoor meer in de problemen komt? Dat het een goede manier is de EU te verzwakken?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:27 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Kan ook ja. Er zijn verder ook helemaal geen andere problemen met de EU.
Ook dit is helaas makkelijker gezegd dan gedaan. Er is een traject dat landen moeten doorlopen alvorens men bij de EU mag, Oekraïne zit zoals we weten al in dat traject maar het zal nog even duren voordat men officieel kan toetreden.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:24 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dan heeft Poetin gewonnen. Hij komt er dan gewoon mee weg. En de NAVO is nou niet echt een heel goede bescherming. Ok, opgericht om ons te beschermen tegen de Sovjet-Unie, maar nu de commandant aan de kant van de vijand staat ...
Over twee weken belt Trump weer met Poetin en is alles weer even goed tussen hem en zijn fantastische vriend.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 16:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
Gôh....What's new ?
Zoals?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:27 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Kan ook ja. Er zijn verder ook helemaal geen andere problemen met de EU.
Het kan wel, regels kunnen eventueel versoepeld worden. En een voorkeursbehandeling is nog wel het minste om een land te redden van de ondergang.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ook dit is helaas makkelijker gezegd dan gedaan. Er is een traject dat landen moeten doorlopen alvorens men bij de EU mag, Oekraïne zit zoals we weten al in dat traject maar het zal nog even duren voordat men officieel kan toetreden.
De EU kan dit ook niet maken tegenover andere landen trouwens, men kan niet maar zo even alle criteria uit het raam doen voor deze situatie. Daarnaast heb je ook nog artikel 42(7) dat bepaalt dat andere EU-lidstaten een land dat het slachtoffer is van militaire agressie op diens grondgebied, steun en hulp moeten verlenen met alle beschikbare middelen.
En net zoals met een eventueel toetreden tot de NAVO ga je gewoon zien dat landen hier in eigen belang denken en dus niet zullen instemmen met een toetreding van Oekraïne zolang het land in oorlog is.
Nee ik bedoel dat de Eu niets heeft aan Oekraïne. En nee, wat hebben wij aan een sterke Eu, wat levert dat in het dagelijkse leven op?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:31 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Bedoel je daarmee dat je aan de EU niets hebt? Dat de EU daardoor meer in de problemen komt? Dat het een goede manier is de EU te verzwakken?
Wil je geen sterke EU?
Zoals migratie, tanende industrie, braindrain in het oosten. En ga zo maar door.quote:
Het feit dat je deze vraag stelt geeft al aan dat je geen idee hebt waar je over praat. Onze hele economie draait op handel. Zonder de EU blijft er van onze welvaartsstaat niets over.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee ik bedoel dat de Eu niets heeft aan Oekraïne. En nee, wat hebben wij aan een sterke Eu, wat levert dat in het dagelijkse leven op?
Een grote economie kan een grotere vuist maken.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee ik bedoel dat de Eu niets heeft aan Oekraïne. En nee, wat hebben wij aan een sterke Eu, wat levert dat in het dagelijkse leven op?
[..]
Niet echt EU-specifieke problemen.quote:Zoals migratie, tanende industrie, braindrain in het oosten. En ga zo maar door.
Wat een onzin. Nederland heeft het eeuwenlang niet onbehoorlijk gedaan als handelsland. En dat zonder de EU.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het feit dat je deze vraag stelt geeft al aan dat je geen idee hebt waar je over praat. Onze hele economie draait op handel. Zonder de EU blijft er van onze welvaartsstaat niets over.
Zelfs als je alle nadelen - zoals gratis geld voor de knoflooklanden en dergelijke - meeweegt is de balans nog steeds ruimschoots positief voor ons. En denk niet dat een Zwitserland beter af is: die betalen gewoon mee maar zitten nergens aan tafel en mogen achteraf tekenen bij het kruisje.
Jawel. Dat zijn wel EU-specifieke problemen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een grote economie kan een grotere vuist maken.
[..]
Niet echt EU-specifieke problemen.
Yup, en die schrokken zich lens van de importheffing die Trump ze heeft opgelegd.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het feit dat je deze vraag stelt geeft al aan dat je geen idee hebt waar je over praat. Onze hele economie draait op handel. Zonder de EU blijft er van onze welvaartsstaat niets over.
Zelfs als je alle nadelen - zoals gratis geld voor de knoflooklanden en dergelijke - meeweegt is de balans nog steeds ruimschoots positief voor ons. En denk niet dat een Zwitserland beter af is: die betalen gewoon mee maar zitten nergens aan tafel en mogen achteraf tekenen bij het kruisje.
Klopt, in de VS bijvoorbeeld is geen migratie probleem bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:11 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Jawel. Dat zijn wel EU-specifieke problemen.
Dan wordt het wel wat lastiger om met een rubberboot aan te komen en zonder controle 5 landen door te reizen. Of denk je niet?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, in de VS bijvoorbeeld is geen migratie probleem bijvoorbeeld.
Ooh wacht...
Maar wel schattig dat je denkt dat er geen migratie naar Europese landen is als die zich niet in een Unie verenigd hebben.
Nee hoor, dat weerhoudt ze niet om massaal hier naar toe te komen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dan wordt het wel wat lastiger om met een rubberboot aan te komen en zonder controle 5 landen door te reizen. Of denk je niet?
Maar dat weerhoudt wel dat een vluchteling aangekomen in Griekenland ook een Nederlands probleem wordt.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee hoor, dat weerhoudt ze niet om massaal hier naar toe te komen.
Tuurlijk, "gewoon" EU troepen neerzetten. Ik kan me nog herinneren dat ons hele land in rep en roer was toen er één soldaat omkwam in Uruzgan. Wij kunnen het helemaal niet handelen wanneer er tientallen soldaten per week door de gehaktmolen gaan.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:24 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ikke, ikke.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
[..]
Zoals migratie, tanende industrie, braindrain in het oosten. En ga zo maar door.
Kortzichtig en incorrect.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:10 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat een onzin. Nederland heeft het eeuwenlang niet onbehoorlijk gedaan als handelsland. En dat zonder de EU.
Sterker nog, de meeste welvaart is opgebouwd ondanks de EU.
Ja, alles is ondergeschikt aan het buitenhouden van vreemdelingen, ook onze welvaart. Dat is zelfs een voordeel. Als we hier ook heel arm worden, blijven ze wel weg.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:29 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Maar dat weerhoudt wel dat een vluchteling aangekomen in Griekenland ook een Nederlands probleem wordt.
Want dat wordt het met de Europese spreidingswet aka het "migratiepact"
"Eigen volk eerst!"quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Tuurlijk, "gewoon" EU troepen neerzetten. Ik kan me nog herinneren dat ons hele land in rep en roer was toen er één soldaat omkwam in Uruzgan. Wij kunnen het helemaal niet handelen wanneer er tientallen soldaten per week door de gehaktmolen gaan.
Hebben we het over een liefdadigheidsinstelling dan?quote:
Volgens mij heb ik het over problemen. Dat is meervoudquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:40 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, alles is ondergeschikt aan het buitenhouden van vreemdelingen, ook onze welvaart. Dat is zelfs een voordeel. Als we hier ook heel arm worden, blijven ze wel weg.
Ik ga gewoon niet mee in de bizarre heiligverklaring van de Eu. Modeverschijnsel.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Kortzichtig en incorrect.
Ik heb geen zin om daar nu een hele verhandeling over te gaan schrijven die je toch niet leest of hoogstens afdoet als onzin.
Dus voordat die wet er was kwamen er geen migranten naar Nederland begrijp ik.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:29 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Maar dat weerhoudt wel dat een vluchteling aangekomen in Griekenland ook een Nederlands probleem wordt.
Want dat wordt het met de Europese spreidingswet aka het "migratiepact"
Nee, je kiest liever voor het Russische narratief..quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:43 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik ga gewoon niet mee in de bizarre heiligverklaring van de Eu. Modeverschijnsel.
Ja, Europa moet gewoon een shithole a la Rusland worden.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:40 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, alles is ondergeschikt aan het buitenhouden van vreemdelingen, ook onze welvaart. Dat is zelfs een voordeel. Als we hier ook heel arm worden, blijven ze wel weg.
Klopt, hier heeft een mensenleven waarde, in tegenstelling tot Rusland.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Tuurlijk, "gewoon" EU troepen neerzetten. Ik kan me nog herinneren dat ons hele land in rep en roer was toen er één soldaat omkwam in Uruzgan. Wij kunnen het helemaal niet handelen wanneer er tientallen soldaten per week door de gehaktmolen gaan.
De kleptocratische elite kijkt niet op een paar honderdduizend soldaten meer of minder idd.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, hier heeft een mensenleven waarde, in tegenstelling tot Rusland.
Daar is een mensenleven niets waard en geofferd in zinloze oorlogen die enkel ter vermaak van de Russische elite zijn.
En kennelijk is dat een pluspunt.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
De kleptrocratische elite kijkt niet op een paar honderdduizend soldaten meer of minder idd.
Ja, 300 jaar geleden, door het uitbuiten van andere landen. Dat is afgelopen nu hè.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:10 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat een onzin. Nederland heeft het eeuwenlang niet onbehoorlijk gedaan als handelsland. En dat zonder de EU.
VOC!!quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:10 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Helaas is dat niet uitgesloten. De democratie en de 'liberale wereldorde' zit in zwaar weer.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 20:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
VOC!!
Weg met de EU!
We gaan weer terug naar de tijd van uitbuiting, onderdrukking en slavenhandel!
Poetin kan allang niet meer winnen en de 'commandant' van de NAVO was tot kort premier van Nederland en die staat bepaald niet aan de kant van de Russenquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:24 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En dat is nog los van de (langetermijn) gevolgen op de economie, bevolkingssamenstelling enzovoorts.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 20:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
Poetin kan allang niet meer winnen en de 'commandant' van de NAVO was tot kort premier van Nederland en die staat bepaald niet aan de kant van de Russen
Al zou je het gezien zijn defensiebeleid wel haast denken
Door Oekraine lid te maken geef je ze de veiligheidsgaranties die ze willen en door de bezette gebieden uit te sluiten van de collectieve verdediging hoef je ze niet te erkennen als Russisch en houd je de opties voor de oekrainers oom het in een later stadion terug te pakken open
Ik zie niet hoe je dit een capitulatie wilt noemen hoor, die grens tussen de NAVO waar het zogenaamd om te doen is dan ineens tig keer zo lang
Het westen kan beter (eerst) het luchtruim gaan beschermen dan gelijk militairen daar te stationeren.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:24 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het is andersom, oorlogen worden niet gewonnen in de lucht maar op land.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 20:49 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Het westen kan beter (eerst) het luchtruim gaan beschermen dan gelijk militairen daar te stationeren.
Het gevaar zit hem vooral in de lucht. Op land speelt Rusland niet zo veel klaar.
Rotterdam?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 21:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is andersom, oorlogen worden niet gewonnen in de lucht maar op land.
Mooi vals dilemma weer, Wantie.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 20:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
VOC!!
Weg met de EU!
We gaan weer terug naar de tijd van uitbuiting, onderdrukking en slavenhandel!
Ah, die was dus tegen je zere been...quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 22:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Mooi vals dilemma weer, Wantie.
Maar je bent een beetje een one-trick pony. Teletekst oplepelen, doelpaaltjes verschuiven en oortjes dicht bij tegenargumenten. Het tekent je.
Dat is natuurlijk volledig afhankelijk van wat je wilt bereiken en of je denkt dat we er in ons eentje, of door de grenzen van de EU dicht te gooien, op de langere termijn beter van worden.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 20:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En dat is nog los van de (langetermijn) gevolgen op de economie, bevolkingssamenstelling enzovoorts.
Zeker. Maar die soldaten op de grond zijn daar om Russische aanvallen af te schrikken. Zodra Oekraïne lid is van de EU is die mannen onder vuur nemen zelfmoord voor Rusland. Dan heb je dus ook die luchtafweer alleen nodig op de plekken waar zij niet zijn.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 20:49 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Het westen kan beter (eerst) het luchtruim gaan beschermen dan gelijk militairen daar te stationeren.
Het gevaar zit hem vooral in de lucht. Op land speelt Rusland niet zo veel klaar.
Dan lepelt hij nog wat op.quote:
Die oorlog is gewoon op de grond gewonnen anders ...quote:
En we dachten dat Biden retarded was.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 16:50 schreef MissButterflyy het volgende:
Goh, het begint door te dringen dat Putin echt 0,0 moeite doet voor vrede.
Maar dit is eerder ook al eens geweest, en toen dreigde Trump met sancties. Oftewel; er worden rondjes gedraaid en er is geen vooruitgang.
Daarna pas.quote:Op zondag 24 augustus 2025 00:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
Die oorlog is gewoon op de grond gewonnen anders ...
Anyone?
Is de 2e wo tegen Japan echt op de grond gewonnen heeft amerika alle eilanden met militairen bezet om de capitulatie af te dwingen?quote:Op zondag 24 augustus 2025 00:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
Anyone?
1 miljoen Amerikaanse soldaten hebben Japan stad voor stad ingenomen...quote:Op zondag 24 augustus 2025 08:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is de 2e wo tegen Japan echt op de grond gewonnen heeft amerika alle eilanden met militairen bezet om de capitulatie af te dwingen?
quote:’Pentagon bereidt militaire inzet in Chicago voor’
CHICAGO - Het Pentagon werkt aan plannen om duizenden militairen in te zetten in Chicago, schrijft The Washington Post op gezag van regeringsbronnen.
De operatie past in president Donald Trumps harde lijn tegen misdaad, dakloosheid en illegale immigratie en zou volgens de krant ook als blauwdruk kunnen dienen voor andere grote Amerikaanse steden.
1 uur geleden
Trump had de inzet in Chicago vrijdag al opgeworpen, maar dat het nu concreet wordt voorbereid was nog niet bekend.
Volgens ingewijden denkt het ministerie van Defensie aan de inzet van enkele duizenden reservisten van de Nationale Garde, mogelijk al in september.
Ook is gesproken over actieve troepen, maar die optie lijkt voorlopig minder waarschijnlijk.
De plannen doen denken aan de operatie die Trump in juni in Los Angeles liet uitvoeren en recenter in Washington.
In de hoofdstad liet hij 2200 manschappen van de Nationale Garde inzetten, ondanks bezwaren van lokale bestuurders.
Ook het stadsbestuur van Chicago noemt de militaire inzet ongewenst en onnodig, maar het Witte Huis houdt vol dat het nodig is om de „orde” te herstellen.
Nee daarvoorquote:
Wat hebben de Japanners met Rotterdam te maken?quote:Op zondag 24 augustus 2025 08:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is de 2e wo tegen Japan echt op de grond gewonnen heeft amerika alle eilanden met militairen bezet om de capitulatie af te dwingen?
Nederland kapituleerde nadat Rotterdam was gebombardeerd en de Duitsers dreigden om dat ook met andere steden te doen.quote:Op zondag 24 augustus 2025 09:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee daarvoor
Winkelman stelt dat hij (nog) niet had gecapituleerd als de grebbeberg niet was gevallen
De oorspronkelijke stelling was toch dat oorlogen nooit in de lucht gewonnen waren.quote:Op zondag 24 augustus 2025 09:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
Wat hebben de Japanners met Rotterdam te maken?
Daar bestaan grote twijfels over. Want er duiken nog steeds filmpje van grote Chinese sweatshops op en er is een enorm tekort aan arbeidskrachten.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 22:31 schreef SymbolicFrank het volgende:
Daarom was China toch wel onplezierig wakker schrikken. Die hebben ondertussen veel meer hoogwaardige fabrieken, die alles automatisch doen. En ondertussen is India het favoriete land met de laagste loonkosten, dus de concurrentie staat al op de stoep.
Verdediging van Engeland is gewonnen door de lucht.quote:Op zondag 24 augustus 2025 00:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
Anyone?
China is een groot land. Het grootste deel van de bevolking is nog steeds straatarm. Je hebt het over de grote steden en dan specifiek Shenzhen. Daar worden al onze spullen gemaakt.quote:Op zondag 24 augustus 2025 11:02 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Daar bestaan grote twijfels over. Want er duiken nog steeds filmpje van grote Chinese sweatshops op en er is een enorm tekort aan arbeidskrachten.
Dat zeg ik, die oorlog is gewonnen op de grond met het doorbreken van de grebbelinie, volgens de opperbevelhebber zelfquote:Op zondag 24 augustus 2025 09:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nederland kapituleerde nadat Rotterdam was gebombardeerd en de Duitsers dreigden om dat ook met andere steden te doen.
Na de capitulatie waren er nog wel gevechten in Zeeland.
Die zijn geëindigd na het bombardement op Middelburg.
De Grebbelinie viel voordat Rotterdam werd gebombardeerd..
Ik reageer op het voorbeeld, niet op de stelling, die klopt nietquote:Op zondag 24 augustus 2025 10:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De oorspronkelijke stelling was toch dat oorlogen nooit in de lucht gewonnen waren.
Battle of Britain is precies wat het zegt, een battle in een grotere oorlogquote:Op zondag 24 augustus 2025 11:05 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Verdediging van Engeland is gewonnen door de lucht.
Maar oorlogen winnen gebeurt op meerdere fronten. Waarbij in WOII de lucht wel een heel belangrijk front was.
Klopt, maar sommigen blijven hangen in een detail, ipv de kern.quote:Op zondag 24 augustus 2025 11:05 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Verdediging van Engeland is gewonnen door de lucht.
Maar oorlogen winnen gebeurt op meerdere fronten. Waarbij in WOII de lucht wel een heel belangrijk front was.
Nou nee je voorbeeld klopt niet, denigrerend anyone? erachteraan, twee posts later nog herhalen ookquote:Op zondag 24 augustus 2025 11:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, maar sommigen blijven hangen in een detail, ipv de kern.
True, maar dat is min of meer wat ik zeg. Sommige battles wint men in de lucht en de meeste idd op de grond. Al kan luchtsteun ook weer van groot belang zijn voor de grondtroepen.quote:Op zondag 24 augustus 2025 11:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
Battle of Britain is precies wat het zegt, een battle in een grotere oorlog
Ok, ik heb net geleerd, dat er nog een land bestaat net een moeilijke naam aan de andere kant van Rusland. En dat onze export naar dat land blijft stijgen, terwijl het van de meeste andere landen weer afneemt.quote:
Dat me dit niet helemaal de bedoeling lijkt.quote:Op zondag 24 augustus 2025 13:29 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ok, ik heb net geleerd, dat er nog een land bestaat net een moeilijke naam aan de andere kant van Rusland. En dat onze export naar dat land blijft stijgen, terwijl het van de meeste andere landen weer afneemt.
En toen?
Waarom? Is het een doorvoer naar Rusland en zo ja, wat wordt er dan doorgevoerd?quote:Op zondag 24 augustus 2025 13:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat me dit niet helemaal de bedoeling lijkt.
Het is uiteraard doorvoer naar Rusland en we staan er weer eens mooi op.quote:Op zondag 24 augustus 2025 13:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Waarom? Is het een doorvoer naar Rusland en zo ja, wat wordt er dan doorgevoerd?
Als echt handelsland zijn wij er inderdaad meestal wel als de kippen bij als er mooie deals te maken zijn.
Daar heb je gelijk in. Maar er is simpelweg niks aan te doen.quote:Op zondag 24 augustus 2025 13:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat me dit niet helemaal de bedoeling lijkt.
Het is inderdaad bijna niet te doen, dat is het vervelende, maar wel een van de redenen dat de Russische consument minder voelt van de boycot dan we eigenlijk zouden willen.quote:Op zondag 24 augustus 2025 13:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Maar er is simpelweg niks aan te doen.
Tenzij je bedrijven die voor de rest geen controles uitvoeren mbt naar waar ze uitvoeren, omdat dit wettelijk niet hoeft, zoals dat wel het geval is voor "dual use" goederen, op wil gaan zadelen met de kosten om dat wel te doen.
Tijd voor een FTM om dat is dieper te gaan onderzoeken en wat naming and shaming toepassen.quote:Op zondag 24 augustus 2025 13:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is inderdaad bijna niet te doen, dat is het vervelende, maar wel een van de redenen dat de Russische consument minder voelt van de boycot dan we eigenlijk zouden willen.
Dit is al meer dan 3 jaar aan de gang, waarom zouden banken daar nu opeens iets tegen doen? Het is ook helemaal niet verboden.quote:Op zondag 24 augustus 2025 13:52 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Tijd voor een FTM om dat is dieper te gaan onderzoeken en wat naming and shaming toepassen.
Weet een Damen bijvoorbeeld alles van.
Overigens moet dit ook opvallen bij de banken dat de handel met dat ene land toeneemt. Die zullen ook wel wat gaan doorvragen.
Er is pas een verdrag afgesloten tussen de Kirgizische Republiek en Nederland.quote:Op zondag 24 augustus 2025 13:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Waarom? Is het een doorvoer naar Rusland en zo ja, wat wordt er dan doorgevoerd?
Als echt handelsland zijn wij er inderdaad meestal wel als de kippen bij als er mooie deals te maken zijn.
Omdat banken dat verplicht zijn.quote:Op zondag 24 augustus 2025 14:14 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dit is al meer dan 3 jaar aan de gang, waarom zouden banken daar nu opeens iets tegen doen? Het is ook helemaal niet verboden.
Het aantal dingen wat wettelijk niet meer naar rus mag, valt eigenlijk wel mee. We hebben het meer over bedrijven die er zelf voor kiezen om niet meer met rus te handelen.quote:
Maar dat betekent niet dat banken niet hoeven te controleren of er verdachte zaken aan een transactie zijn. En daarnaast er voor kiezen om niet het risico op doorverkoop naar Rusland via een proxy te lopen.quote:Op zondag 24 augustus 2025 14:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het aantal dingen wat wettelijk niet meer naar rus mag, valt eigenlijk wel mee. We hebben het meer over bedrijven die er zelf voor kiezen om niet meer met rus te handelen.
Russen moeten hun bek houdenquote:Op zondag 24 augustus 2025 14:35 schreef Scjvb het volgende:
Lavrov:
Rusland beschuldigt westerse landen van tegenwerken vredesproces
https://www.msn.com/nl-nl(...)esproces/ar-AA1L72kl
Tja mensen, nu onderhandelingen tot dusver niets opleveren, ziet Rusland dit echter als een vorm van tegenwerking om tot oplossingen te geraken.
Het sluiten van belangrijke deals, waarbij het gaat over door de Russen veroverd grondgebied en 'n aantal andere zaken hieromtrent, blijven uit tot grote ergernis van de Russische Federatie.
De heer Lavrov spreekt zich vandaag in een ander bericht eveneens uit over deze kwestie, waar het Westen volgens de hem verstek laat gaan in onderhandelingen die kunnen leiden tot duurzame vrede en wederopbouw van Oekraïne mogelijk wordt.
Het is dan ook niet bepaald dat ik of vele andere bekenden de russische optiek toejuichen dan wel volledig goedkeuren, maar volgens sommigen schuilt er best enige waarheid in deze kritiek vanuit Moskou.
[ afbeelding ]Rusland beschuldigt westerse landen van tegenwerken vredesproces
© Copyright ANP 2025
MOSKOU (ANP/AFP) - Rusland heeft westerse landen beschuldigd van het tegenwerken van het vredesproces om de oorlog in Oekraïne te beëindigen. "Ze zoeken gewoon een excuus om de onderhandelingen te blokkeren", zei minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov tegen de staatstelevisie.
Lavrov haalde ook uit naar de Oekraïense president Volodymyr Zelensky. Die eist volgens de minister "tegen elke prijs een onmiddellijke ontmoeting" met zijn Russische ambtgenoot Vladimir Poetin.
De Amerikaanse president Donald Trump had eerder nog zo'n top geopperd met die twee leiders om tot vrede te komen. Daarna ontstond getouwtrek tussen Rusland en Oekraïne over welke partij er dwarsligt in het vredesproces.
Zelensky verweet Rusland te proberen onder een top met hem en Poetin uit te komen om de oorlog in zijn land te kunnen voortzetten. Lavrov had op zijn beurt tegen NBC gezegd dat Poetin weliswaar openstaat voor een gesprek, maar pas als aan de voorwaarden daarvoor is voldaan.
Eens, daarom ook het vriendelijke verzoek aan Poetin om zijn legers uit Oekraine terug te trekken, en dan zal Zelensky plechtig beloven Rusland ook niet aan te vallen.quote:Op zondag 24 augustus 2025 14:55 schreef Scjvb het volgende:
Ze zijn de oorlog begonnen om veelvuldig besproken redenen, welke zowel begrijpelijk als dubieus genoemd mogen worden. Maar deze oorlog moet juíst nu snel stoppen. Het levert alleen meer en meer burgerslachtoffers en gesneuvelde soldaten op!
Ik heb het idee dat de Russen niets anders dan een vuil vies spelletje spelen met deze zogenaamde vredesonderhandelingen.quote:Op zondag 24 augustus 2025 14:55 schreef Scjvb het volgende:
Ze zijn de oorlog begonnen om veelvuldig besproken redenen, welke zowel begrijpelijk als dubieus genoemd mogen worden. Maar deze oorlog moet juíst nu snel stoppen. Het levert alleen meer en meer burgerslachtoffers en gesneuvelde soldaten op!
Eh ja, dat krijg je als je een oorlog begint.quote:Op zondag 24 augustus 2025 14:55 schreef Scjvb het volgende:
Het levert alleen meer en meer burgerslachtoffers en gesneuvelde soldaten op!
Er is er maar één die hem per direct kan stoppen. Maar die frustreert alleen maar dus tjah..quote:Op zondag 24 augustus 2025 14:55 schreef Scjvb het volgende:
Als jij iets verkoopt aan een onderneming in een stan, en jij krijgt gewoon je centen daarvoor, is er niks verdachts.quote:Op zondag 24 augustus 2025 14:46 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Maar dat betekent niet dat banken niet hoeven te controleren of er verdachte zaken aan een transactie zijn.
Ondernemingen gaan niet met een natte vinger een order uit land X maar annuleren "omdat het wel eens zou kunnen dat".quote:En daarnaast er voor kiezen om niet het risico op doorverkoop naar Rusland via een proxy te lopen.
Is niet helemaal waar, zie bijvoorbeeld Damen. Als je als onderneming kan aannemen dat via dat bedrijf in *stan, shit naar Rusland doorvoert; kan je wel degelijk problemen met justitie krijgen. Zeker als die producten of ontvangers in Rusland onder sancties vallen.quote:Op zondag 24 augustus 2025 15:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als jij iets verkoopt aan een onderneming in een stan, en jij krijgt gewoon je centen daarvoor, is er niks verdachts.
[..]
Ondernemingen gaan niet met een natte vinger een order uit land X maar annuleren "omdat het wel eens zou kunnen dat".
Oh ja dat is echt een bewijs dat je vrede wilt: dat je voorwaarden stelt aan een gesprek over mogelijke vrede. Oh en of dat gesprek ff in de hoofdstad kan plaatsvinden van het aanvallende land.quote:Op zondag 24 augustus 2025 14:35 schreef Scjvb het volgende:
Lavrov had op zijn beurt tegen NBC gezegd dat Poetin weliswaar openstaat voor een gesprek, maar pas als aan de voorwaarden daarvoor is voldaan.
Klopt, maar dat is natuurlijk een spelletje whack-a-mole.quote:Op zondag 24 augustus 2025 15:37 schreef The-BFG het volgende:
Het zal me niet verbazen als er inmiddels zwarte lijsten met proxy bedrijven in *stan.
True. Wel een leuk spel om te zien overigens. Paar jaar als beheerder op een systeem die het CDD proces ondersteunde gezeten.quote:Op zondag 24 augustus 2025 15:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Klopt, maar dat natuurlijk een spelletje whack-a-mole.
KYC gaat maar tot een bepaalde hoogte he. Je mag gewoon verkopen aan een bedrijf uit Kirgizië. Daar zitten allemaal stromannen achter, ga je nooit ontrafelen.quote:Op zondag 24 augustus 2025 15:21 schreef The-BFG het volgende:
Fss jarenlang is al in het nieuws dat banken hun cdd/kyc niet goed doen. Daarna is er gejank dat het teveel is volgens journalisten.
En hier zijn er minstens twee niet van op de hoogte.
Kom joh!quote:Op zondag 24 augustus 2025 15:38 schreef oheng het volgende:
[..]
Oh ja dat is echt een bewijs dat je vrede wilt: dat je voorwaarden stelt aan een gesprek over mogelijke vrede. Oh en of dat gesprek ff in de hoofdstad kan plaatsvinden van het aanvallende land.
Lees jij je eigen artikelen wel? Of zie jij de foto van Lavrov, en denk je dan, "huh, dat is een knappe vent, laat ik dit maar posten op het interweb".
Toch gebeurt het best vaak. O.a. door journalisten en gespecialiseerde bedrijven/software.quote:Op zondag 24 augustus 2025 15:50 schreef BEFEM het volgende:
[..]
KYC gaat maar tot een bepaalde hoogte he. Je mag gewoon verkopen aan een bedrijf uit Kirgizië. Daar zitten allemaal stromannen achter, ga je nooit ontrafelen.
Dan hoeven ze het gebied niet wat ze wél geclaimd hebben in de vier regio's.quote:
quote:Op zondag 24 augustus 2025 16:00 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Kom joh!
En het is geenszins een knappe vent te noemen. Het bericht illustreert doorgaans min of meer de frustratie van Rusland over het uitblijven van oplossingen waar uiteindelijk iedereen belang bij heeft.
Derhalve zit z'n hoofd uiteraard vol zorgen.
Oh, je bedoelt de categorie die met "nieuws komen" wat hun standpunten ondersteunt?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 23:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan lepelt hij nog wat op.
We hebben hier namelijk ook posters die nooit wat bijdragen, die voor de rest helemaal nooit nieuws posten, niet van sites, niet van sociale media,
Maar altijd wel een neerbuigende grote bek hebben, over hoe deze of gene het natuurlijk weer verkeerd zien,
Ken je die categorie?
Rusland heeft gewoon verloren. maar kan niet terug trekken omdat dan de hele federatie uit elkaar zal vallen. het moeizame is nu dat beide partijen volledig de kans krijgen voor het heropbouwen van hun Leger. Oekraine heeft slapende cellen diep in Rusland zitten die geactiveerd kunnen worden. Rusland heeft vermogen om weer een leger op te bouwen en dan over 3 jaar weer opnieuw aan te vallen. Dit is gewoon de realiteit dat er een echte pat stelling is die niet kan worden door broken zolang rusland haar doelen niet opgeeft.quote:
quote:
Jij doet continu alsof het Rusland allemaal maar overkomen is. Terwijl die hele invasie gewoon een politieke keuze is geweest. Ze kunnen zich vandaag nog terugtrekken dan is de oorlog voorbij.quote:
Dank voor me punt, wederom, onderstrepen.quote:Op zondag 24 augustus 2025 17:10 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oh, je bedoelt de categorie die met "nieuws komen" wat hun standpunten ondersteunt?
Heb je nog een leuke pro-Eu tweet dan?
Hmm.. 'terugtrekken'. Begrijp en respecteer best uw standpunt.quote:Op zondag 24 augustus 2025 17:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Jij doet continu alsof het Rusland allemaal maar overkomen is. Terwijl die hele invasie gewoon een politieke keuze is geweest. Ze kunnen zich vandaag nog terugtrekken dan is de oorlog voorbij.
Even afgezien van het feit dat jij en andere kritische denkers zoveel mogelijk foto's mogen plaatsen van oudere mannen met of zonder kleren aan, is het een feit dat Zelensky onmiddelijke directe onderhandelingen eist, zelfs de rus media is hier duidelijk over:quote:Op zondag 24 augustus 2025 16:00 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Kom joh!
En het is geenszins een knappe vent te noemen. Het bericht illustreert doorgaans min of meer de frustratie van Rusland over het uitblijven van oplossingen waar uiteindelijk iedereen belang bij heeft.
Derhalve zit z'n hoofd uiteraard vol zorgen.
Bron: RIAquote:Zelensky , who is also being stubborn, putting forward some conditions, demanding an immediate meeting with Putin regardless of anything.
Dit is allemaal gelul. Het is een aaneenschakeling van leugens, verdraaide feiten en geschiedvervalsing.quote:Op zondag 24 augustus 2025 17:51 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Ware het niet dat hieraan vervelend genoeg een lange story aan voorafgaat, en de russen inderdaad beweren hun immers veelbesproken redenen te hebben die hen hiertoe hebben gedreven.
Grappig dat volgens het volgens Rusland juist Zelensky is die teveel eisen stelt.quote:Op zondag 24 augustus 2025 18:00 schreef oheng het volgende:
[..]
Even afgezien van het feit dat jij en andere kritische denkers zoveel mogelijk foto's mogen plaatsen van oudere mannen met of zonder kleren aan, is het een feit dat Zelensky onmiddelijke directe onderhandelingen eist, zelfs de rus media is hier duidelijk over:
[..]
Bron: RIA
Weet je wat écht grappig is? We zijn ontopic lol.quote:Op zondag 24 augustus 2025 18:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Grappig dat volgens het volgens Rusland juist Zelensky is die teveel eisen stelt.
Terwijl het Lavrov was die deze week de inzet heeft verhoogd, namelijk dat Rusland nu ook eist dat Oekraïne landelijk het Russisch als tweede taal aanneemt en de Russisch-Orthodoxe Kerk (= een bijwagen van het Kremlin) erkent.
Ja. Het standpunt van Rusland is dat Zelensky naar Moskou mag komen om de capitulatie te tekenen. Dat gaan ze natuurlijk - terecht - niet doen.quote:Op zondag 24 augustus 2025 18:19 schreef oheng het volgende:
[..]
Weet je wat écht grappig is? We zijn ontopic lol.
Mijquote:Op zondag 24 augustus 2025 14:55 schreef Scjvb het volgende:
Klopt, de hele toolbox is belangrijk, daarom is het zon onzin als mensen roepem dat tanks niet meer van deze tijd zijn want dronesquote:Op zondag 24 augustus 2025 12:31 schreef The-BFG het volgende:
[..]
True, maar dat is min of meer wat ik zeg. Sommige battles wint men in de lucht en de meeste idd op de grond. Al kan luchtsteun ook weer van groot belang zijn voor de grondtroepen.
goede tanks zijn altijd noodzakelijk , maar ook autonome tanks en autonome voertuigen en hele goede moderne grote zelf wegzoekende dronesquote:Op zondag 24 augustus 2025 19:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
Klopt, de hele toolbox is belangrijk, daarom is het zon onzin als mensen roepem dat tanks niet meer van deze tijd zijn want drones
Maar rotterdam 1940 won die oorlog niet, is geschiedsvervalsing
Anyone?
Hier gaat u opnieuw weer de fout in.quote:Op zondag 24 augustus 2025 17:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Jij doet continu alsof het Rusland allemaal maar overkomen is. Terwijl die hele invasie gewoon een politieke keuze is geweest. Ze kunnen zich vandaag nog terugtrekken dan is de oorlog voorbij.
Jouw hele zogenaamde begrip voor de agressor is imo echt volledig misplaatst.
Precies. En dat uit zich in het bagatelliseren en goedpraten van de invasie. Maar dat hoegenaamde bothsidism verpak je in een soort semi-intellectueel taalgebruik waardoor het wellicht nog iets moet lijken, maar het is een aaneenrijging van onsamenhangende nonsens. Met je gevousvoyeer. Geen idee waar ik dat verder aan te danken heb, trouwens.quote:Op zondag 24 augustus 2025 20:34 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Hier gaat u opnieuw weer de fout in.
Koester totaal geen ongepaste sympatie voor de zogenoemde agressor.
Probeer slechts de gehele situatie wat meer te nuanceren en alles van beide kanten te bezien, zelfs al geeft dit een kennelijk vertekend beeld wat onbedoeld is en tevens ook nog onjuist.
Veel hierover is reeds meermaals besproken!
Ja, ze worden alleen agressor genoemd, ze zijn het niet echt.quote:Op zondag 24 augustus 2025 20:34 schreef Scjvb het volgende:
de hele toolbox is noodzakelijk, dat is juist mijn puntquote:Op zondag 24 augustus 2025 20:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
goede tanks zijn altijd noodzakelijk , maar ook autonome tanks en autonome voertuigen en hele goede moderne grote zelf wegzoekende drones
Moederdrones , onderzeeër drones
oorlog is dus een wetenschap aan het wordenquote:Op zondag 24 augustus 2025 20:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
de hele toolbox is noodzakelijk, dat is juist mijn punt
quote:Hoe goed zijn Chinese spionage-satellieten?
Nieuwe lasergebaseerde beeldvormingstechnologie zou in staat zijn om millimeterresolutie vast te leggen vanaf een afstand van meer dan 95 kilometer.
Wetenschappers in China hebben een satelliet ontwikkeld met laserbeeldtechnologie die krachtig genoeg is om menselijke gezichtsdetails vast te leggen vanaf een afstand van meer dan 100 kilometer .11 mrt 2025
is het altijd al geweestquote:Op zondag 24 augustus 2025 20:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
oorlog is dus een wetenschap aan het worden
vooral met satellieten voor de geleiding en herkenning van personen op de grond
waar Palentir gebruik van maakt
zonder Palentir zou Israel een probleem hebben m personen uit te schakelen
[..]
Waar tegenspraak? Leest u zelf wel goed?quote:Op zondag 24 augustus 2025 20:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, ze worden alleen agressor genoemd, ze zijn het niet echt.
Nadeel van je extreem wollige taalgebruik is dat je je zo af en toe in 1 en dezelfde zin tegenspreekt. Zoals nu dus.
nee hij IS de agressor, dat is gewoon feitelijk vast te stellen, heeft niets te maken met hoe iemand iets wel of niet wil noemenquote:Op zondag 24 augustus 2025 21:00 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Waar tegenspraak? Leest u zelf wel goed?
Geef hier al regelmatig aan dat mensen als Poetin best extreem zijn. Derhalve wordt hij door menigeen aangemerkt als agressor. Het is vaak ook maar hoe iemand het noemen wil.
Het goedpraten en witwassen van de door Rusland gestarte koloniale veroveringsoorlog.quote:Op zondag 24 augustus 2025 21:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee hij IS de agressor, dat is gewoon feitelijk vast te stellen, heeft niets te maken met hoe iemand iets wel of niet wil noemen
soeverein Rusland is onder Poetin soeverein Oekraine binnen gevallen om oorlog te maken ... dan kun je twisten of hij daar een goede reden voor had maar hij is 100% de agressor, feitelijk waar, snap niet wat je probeert te doen hier
Geen boots on the ground ben ik het in principe mee eens.quote:Op zondag 24 augustus 2025 17:51 schreef Scjvb het volgende:
Het is derhalve van enorm groot belang om met Rusland en haar hoogwaardigheidsbekleders als Poetin, Lavrov etc. in gesprek te blijven. Men moet zeker geen militaire acties als bv eind feb. 2024 door Macron geopperde 'boots on the ground', noem maar op, tegen de russen te ondernemen.
Is dat een reactie op mij? Hoe is Oekraïne helpen haar luchtruim te beschermen tegen Russische raketten en drones een daad van agressie?quote:Op zondag 24 augustus 2025 21:14 schreef Scjvb het volgende:
Dan IS hij de agressor!
Maar wat gaan we er verder aan doen om het geweld te beteugelen? Daarvoor moet begrepen worden WAT precies de agressor beweegt, en blijft onderhandelen zonder van het westen uit te escaleren van groot belang.
Wat Rusland beweegt is dat ze geen wereldmacht meer zijn en dat ze zullen moeten accepteren dat dat niet meer terugkomt. Zo moeilijk is het allemaal niet.quote:Op zondag 24 augustus 2025 21:14 schreef Scjvb het volgende:
Dan IS hij de agressor!
Maar wat gaan we er verder aan doen om het geweld te beteugelen? Daarvoor moet soms eerst begrepen worden WAT precies de agressor beweegt, en blijft onderhandelen zonder van het westen uit te escaleren hier van groot belang.
Militaire wereldmacht zijn ze wel, een grondstoffenwereldmacht ook maar ze zouden een stuk beter af zijn als ze zich eens op eerstewereldzaken zouden richten.quote:Op zondag 24 augustus 2025 21:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat Rusland beweegt is dat ze geen wereldmacht meer zijn en dat ze zullen moeten accepteren dat dat niet meer terugkomt. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Dus, frontlijn bevriezen en een verdedigingsmissie van Westerse landen in Oekraïne waarbij vooraf duidelijk is dat zodra er één Rus een poot over de demarcatielijn zet, de gevolgen niet te overzien zullen zijn. En verder zoeken ze het er maar mee uit daar in Moskou.
Het stelt geen flikker voor. Na 3,5 jaar matten is er amper terreinwinst geboekt. Rusland heeft letterlijk geen enkel militair doel gerealiseerd. Het eigen grondgebied kon alleen worden bevrijd dankzij de inzet van Noord-Koreanen. Rusland is op dit moment hoogstens een regionale speler. En zelfs daar loopt iedereen van ze weg.quote:Op zondag 24 augustus 2025 21:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Militaire wereldmacht zijn ze wel, een grondstoffenwereldmacht ook maar ze zouden een stuk beter af zijn als ze zich eens op eerstewereldzaken zouden richten.
Alleen als je dat definieert als de bereidheid om obscene hoeveelheden van je eigen volk op te offeren.quote:
Nee, we gaan dat spelletje niet weer spelen. rusland heeft wel 20 verschillende smoesjes verzonnen de afgelopen 3,5 jaar. En het is iedere keer een ander smoesje.quote:Op zondag 24 augustus 2025 21:14 schreef Scjvb het volgende:
Daarvoor moet soms eerst begrepen worden WAT precies de agressor beweegt, en blijft onderhandelen zonder van het westen uit te escaleren hier van groot belang.
lol, nee. rusland is in februari 2022 door de mand gevallen. Zelfs een landoorlog (!!!) met hun kleine buurland konden ze niet winnen.quote:Op zondag 24 augustus 2025 21:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Militaire wereldmacht zijn ze wel, een grondstoffenwereldmacht ook maar ze zouden een stuk beter af zijn als ze zich eens op eerstewereldzaken zouden richten.
Rusland is een imperialistische roofmachine. Putin en zijn oligarchie vreten tot het op is en dan leggen ze hun oog op het volgende stuk waar geld mee verdiend kan worden. Grondstoffen en een strategisch handigere grens. Niets meer, niets minder. De rest is ruis.quote:Op zondag 24 augustus 2025 21:14 schreef Scjvb het volgende:
Dan IS hij de agressor!
Maar wat gaan we er verder aan doen om het geweld te beteugelen? Daarvoor moet soms eerst begrepen worden WAT precies de agressor beweegt, en blijft onderhandelen zonder van het westen uit te escaleren hier van groot belang.
"Ja, we moeten gewoon allemaal alleen naar de winstgevendheid van dingen kijken! Oorlogen kosten een boel geld en maken veel dingen kapot, daar maakt niemand winst op! Als we daar nou mee stoppen kan de gewone handel weer doorgang vinden en kunnen we er allemaal weer flink aan verdienen!"quote:Op zondag 24 augustus 2025 20:34 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Hier gaat u opnieuw weer de fout in.
Probeer slechts de gehele situatie wat meer te nuanceren en alles van beide kanten te bezien, zelfs al geeft dit een kennelijk vertekend beeld wat onbedoeld is en tevens ook nog onjuist.
Veel hierover is reeds meermaals besproken!
Hoe is dit mogelijk? Ik las hier gisteren dat Igor Modaalov inmiddels het gemiddelde Europese welvaartsniveau heeft bereikt.quote:
Vreemd idd, aangezien het officiele mediaan maandinkomen 28.000 roebels is (~280 euro).quote:Op maandag 25 augustus 2025 08:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hoe is dit mogelijk? Ik las hier gisteren dat Igor Modaalov inmiddels het gemiddelde Europese welvaartsniveau heeft bereikt.
Bijzonder eigenlijk dat 70 miljoen Amerikanen dit systeem van oligarchie zagen en dachten, DATWILIKOOK! MAGA!quote:Op maandag 25 augustus 2025 12:46 schreef oheng het volgende:
[..]
Vreemd idd, aangezien het officiele mediaan maandinkomen 28.000 roebels is (~280 euro).
Kan lager zijn natuurlijk, want russen liegen.
Komop, die mensen 'dachten' sowieso niet.quote:Op maandag 25 augustus 2025 12:52 schreef Knipoogje het volgende:
Bijzonder eigenlijk dat 70 miljoen Amerikanen dit systeem van oligarchie zagen en dachten,
Dat vertekent, je moet naar PPP kijken.quote:Op maandag 25 augustus 2025 12:46 schreef oheng het volgende:
[..]
Vreemd idd, aangezien het officiele mediaan maandinkomen 28.000 roebels is (~280 euro).
Kan lager zijn natuurlijk, want russen liegen.
lol, de russische kranten zijn het niet met je eens.quote:Op maandag 25 augustus 2025 12:57 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat vertekent, je moet naar PPP kijken.
Haha, mensen moeten 55 uur werken of er een tweede baan naast nemen omdat de kosten van het levensonderhoud niet meer op te brengen zijn. Het mkb gaat kapot omdat het Kremlin alles in de oorlog pompt. Letterlijk de hele civiele economie wordt geofferd op het altaar van de SMO. Maar nee hoor, gaat crescendo daar in Ruslandquote:Op maandag 25 augustus 2025 13:17 schreef oheng het volgende:
[..]
lol, de russische kranten zijn het niet met je eens.
Bovendien is dat PPP een russisch talking point. Ik ken alle prijzen in rusland bijna uit mijn hoofd. Ik weet wat een kilo tomaten kost. Ik weet wat een liter benzine kost.
Hier de rus kranten vandaag, die ook nog eens ontopic zijn.
Bekijk deze YouTube-video
Rusland stelt steeds meer eisen, nu ze duidelijk Trump in hun zak hebben zitten.quote:Op maandag 25 augustus 2025 14:46 schreef Spablauw214 het volgende:
Rusland eist inmiddels ook een verbod op het ontwikkelen van kernwapens door Oekraïne.
Fun fact: van het officiele mediaan rus inkomen kun je per dag 12,5 liter benzine kopen. En dan zijn de roebels op.quote:Op maandag 25 augustus 2025 14:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Haha, mensen moeten 55 uur werken of er een tweede baan naast nemen omdat de kosten van het levensonderhoud niet meer op te brengen zijn. Het mkb gaat kapot omdat het Kremlin alles in de oorlog pompt. Letterlijk de hele civiele economie wordt geofferd op het altaar van de SMO. Maar nee hoor, gaat crescendo daar in Rusland
En dat is dan nog maar het gedeelte wat de regeringsgezinde media schrijven.
Logisch, anders kan rusland de volgende oorlog niet eens beginnen.quote:Op maandag 25 augustus 2025 14:46 schreef Spablauw214 het volgende:
Rusland eist inmiddels ook een verbod op het ontwikkelen van kernwapens door Oekraïne.
Die arme russen zouden eens maar de onderliggende oorzaken voor het conflict met de heer Poetin moeten kijken. WAT is er nou écht aan de hand!!quote:Op maandag 25 augustus 2025 14:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Haha, mensen moeten 55 uur werken of er een tweede baan naast nemen omdat de kosten van het levensonderhoud niet meer op te brengen zijn. Het mkb gaat kapot omdat het Kremlin alles in de oorlog pompt. Letterlijk de hele civiele economie wordt geofferd op het altaar van de SMO. Maar nee hoor, gaat crescendo daar in Rusland
En dat is dan nog maar het gedeelte wat de regeringsgezinde media schrijven.
PPP is geen Russisch talking point, dat is een standaardvergelijking naar koopkracht en zo worden inkomens altijd vergeleken. Zie bijvoorbeeld het verschil tussen de VS en Nederland in GDP en GDP(PPP) per capita, daarnaast is een correctie voor de grootte van de schaduweconomie vaak noodzakelijk.quote:Op maandag 25 augustus 2025 13:17 schreef oheng het volgende:
[..]
lol, de russische kranten zijn het niet met je eens.
Bovendien is dat PPP een russisch talking point. Ik ken alle prijzen in rusland bijna uit mijn hoofd. Ik weet wat een kilo tomaten kost. Ik weet wat een liter benzine kost.
Hier de rus kranten vandaag, die ook nog eens ontopic zijn.
Bekijk deze YouTube-video
Wat voor naam je er ook aan geeft, de civiele economie gaat naar de klote en zelfs de kremlingezinde media kunnen dat niet meer verhullen.quote:Op maandag 25 augustus 2025 19:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
PPP is geen Russisch talking point, dat is een standaardvergelijking naar koopkracht en zo worden inkomens altijd vergeleken. Zie bijvoorbeeld het verschil tussen de VS en Nederland in GDP en GDP(PPP) per capita, daarnaast is een correctie voor de grootte van de schaduweconomie vaak noodzakelijk.
Ja, dat is normaal in een oorlog. Het percentage wat men uitgeeft aan wapens kan men niet uitgeven aan andere zaken, dat is vrij simpel natuurlijk.quote:Op maandag 25 augustus 2025 19:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat voor naam je er ook aan geeft, de civiele economie gaat naar de klote en zelfs de kremlingezinde media kunnen dat niet meer verhullen.
Die percentages die geopperd worden (40% uitgave bbp aan defensie) slaan natuurlijk ook nergens op. Zal ergens tegen de 10% aan liggen, en dat doen ze door geldcreatie en een hogere inflatie op de koop toe te nemen.quote:Op maandag 25 augustus 2025 19:33 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, dat is normaal in een oorlog. Het percentage wat men uitgeeft aan wapens kan men niet uitgeven aan andere zaken, dat is vrij simpel natuurlijk.
Wat een hoop nietszeggend gelul. Wat hij eigenlijk probeert te zeggen is dat het Westen naar Rusland had moeten luisteren en zelf de oorlog heeft uitgelokt. Niets nieuws, pertinente onzin.quote:Op maandag 25 augustus 2025 19:56 schreef phpmystyle het volgende:
Hopelijk eerst het fatsoen om het eens door te lezen ipv de gebruikelijke modus operandi: schelden en vloeken.
https://substack.com/inbo(...)v&triedRedirect=true
Ewald engelen.
Zou dit zeker niet per definitie in z'n geheel kwalificeren als klinklare onzin. En ''proberen te begrijpen, niet vergoeilijken'', is daarbij al één van de vele gemaakte nuances door schrijver Ewald Engelen in het gehele stuk.quote:Op maandag 25 augustus 2025 20:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat een hoop nietszeggend gelul. Wat hij eigenlijk probeert te zeggen is dat het Westen naar Rusland had moeten luisteren en zelf de oorlog heeft uitgelokt. Niets nieuws, pertinente onzin.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |