abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 23 augustus 2025 @ 16:22:58 #1
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218572497
twitter
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 23 augustus 2025 @ 16:23:42 #2
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218572502
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 16:20 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Maar het gaat Trump er dus eigenlijk maar om, dat wij veel Amerikaanse wapens kopen. Hij wil wel van de oorlog profiteren. Misschien deelt hij de opbrengst wel met zijn grote Russische vriend, want die zit er flink om verlegen.

Hij wil uiteraard ook overal de baas van zijn. Maar wat hij niet wil is zelf mee gaan helpen. Of misschien aan de kant van Poetin, daar heeft hij tenslotte vorige week de eerste aanzet voor gegeven.
Weet ik veel, lekker belangrijk

Ik wil dat de Oekrainers krijgen wat ze nodig hebben
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 16:30:09 #3
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218572550
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 14:19 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Ik doel meer op de Oekraïense drones die af en toe naar beneden komen. De heer Putin treft verder geen enkele blaam in dezen.
:?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_218572591
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 16:30 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
:?
Oekraine moet gewoon zich onderwerpen net als alle europese landen, want snap nu Rusland is echt een grootmacht en dat recht heeft een grootmacht.....
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 16:42:50 #5
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218572615
quote:
bron: nu.nl
De Amerikaanse president Donald Trump zegt opnieuw te overwegen om Rusland sancties op te leggen. Sinds de Oekraïnetop van vorige week, waar Trump zowel met de Russische president Vladimir Poetin als de Oekraïense ambtgenoot Volodymyr Zelensky sprak, lijkt er geen voortgang te zijn geboekt.
Gôh....What's new ?
En zo is Rusland en kan Putin weer "twee cruciale" weken vooruit en voordat whatevet else er is, is dat zo 2 maanden. Putin erkent Zelensky sws niet dus wat wil je dan nog, mr. Right ?

De enige manier om voortgang te krijgen is dat Oekraïne verkrijgt dat het nodig heeft om die Rus het land uit te schoppen en anderen hun afspraken houden om Rusland niet te fêteren met boterzachte sancties.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 16:50:38 #6
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218572671
Goh, het begint door te dringen dat Putin echt 0,0 moeite doet voor vrede.
Maar dit is eerder ook al eens geweest, en toen dreigde Trump met sancties. Oftewel; er worden rondjes gedraaid en er is geen vooruitgang.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218572761
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 16:42 schreef Vallon het volgende:

[..]
Gôh....What's new ?
En zo is Rusland en kan Putin weer "twee cruciale" weken vooruit en voordat whatevet else er is, is dat zo 2 maanden. Putin erkent Zelensky sws niet dus wat wil je dan nog, mr. Right ?

De enige manier om voortgang te krijgen is dat Oekraïne verkrijgt dat het nodig heeft om die Rus het land uit te schoppen en anderen hun afspraken houden om Rusland niet te fêteren met boterzachte sancties.
En dan zegt Poetin weer dat hij heus wel vrede wil en gaat alles weer van tafel.
pi_218572763
Topic kan op slot hoor, ik heb de oplossing.
Oekraïne in de NAVO, dan is dit hele gezeik afgelopen.
Radio Espantoso
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 17:15:46 #9
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218572772
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 17:14 schreef Peligrosso het volgende:
Op zich een prima insteek. Al het veroverde grondgebied terug naar Oekraïne en geen NAVO lidmaatschap, of de Russen laten houden wat ze nu hebben en Oekraïne lid maken van de NAVO.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  Moderator zaterdag 23 augustus 2025 @ 17:19:23 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218572784
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 17:15 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Op zich een prima insteek. Al het veroverde grondgebied terug naar Oekraïne en geen NAVO lidmaatschap, of de Russen laten houden wat ze nu hebben en Oekraïne lid maken van de NAVO.
Of Oekraine in de NAVO en we sluiten op dat moment bezet gebied uit van de artikel 5 regel
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 17:34:53 #11
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218572886
quote:
88s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 17:19 schreef sp3c het volgende:

[..]
Of Oekraine in de NAVO en we sluiten op dat moment bezet gebied uit van de artikel 5 regel
Dan trek je dus eigenlijk een land de NAVO in wat officieel nog wel in oorlogstaat verkeert, maar ik zou het NAVO lidmaatschap of anders onderdeel worden van de EU zeker meenemen in de onderhandelingen.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218572907
quote:

[..]
Gôh....What's new ?

En dat de EU de VS ook sancties gaat opleggen. Alleen hele specifieke dingen die een zekere Dhr. D. Trump belangrijk vind. Bijvoorbeeld 100% belasting op golfbanen en hotels met Amerikaanse eigenaren.
pi_218572933
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 16:50 schreef MissButterflyy het volgende:
Goh, het begint door te dringen dat Putin echt 0,0 moeite doet voor vrede.
Maar dit is eerder ook al eens geweest, en toen dreigde Trump met sancties. Oftewel; er worden rondjes gedraaid en er is geen vooruitgang.
Poetin heeft, als rechtgeaarde KGB-er een berg belastend materiaal waarmee hij Trump af kan branden, zelfs terwijl hij president van de VS is. Zoals waar al zijn geld vandaan kwam, wat hij allemaal heeft witgewassen en de ongelukjes die enkele concurrenten overkwamen.
pi_218572937
quote:
In de EU, dan heeft Trump geen vetorecht.
pi_218572946
quote:
88s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 17:19 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat is capitulatie en de schade beperken.
  Moderator zaterdag 23 augustus 2025 @ 18:08:41 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218573137
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 17:41 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat is capitulatie en de schade beperken.
Het is totaal het tegenovergestelde van capitulatie en wat er mis is met de schade beperken is mij totaal niet duidelijk
pi_218573265
quote:
Landen in een oorlog mogen helaas niet bij de NAVO.

Daarnaast zou meteen de zwakte van de NAVO blijken helaas, want de pijnlijke realiteit is dat geen land militair gaat ingrijpen. Ik heb er zelfs twijfels bij of men dit zou doen als er iets bij de Baltische Staten wordt geprobeerd door de Russen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218573283
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 18:08 schreef sp3c het volgende:

[..]
Het is totaal het tegenovergestelde van capitulatie en wat er mis is met de schade beperken is mij totaal niet duidelijk
Dan heeft Poetin gewonnen. Hij komt er dan gewoon mee weg. En de NAVO is nou niet echt een heel goede bescherming. Ok, opgericht om ons te beschermen tegen de Sovjet-Unie, maar nu de commandant aan de kant van de vijand staat ...

Gewoon lid maken van de EU en troepen neerzetten.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 18:27:51 #19
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218573316
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 18:24 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dan heeft Poetin gewonnen. Hij komt er dan gewoon mee weg. En de NAVO is nou niet echt een heel goede bescherming. Ok, opgericht om ons te beschermen tegen de Sovjet-Unie, maar nu de commandant aan de kant van de vijand staat ...

Kan ook ja. Er zijn verder ook helemaal geen andere problemen met de EU.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218573336
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 18:27 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Bedoel je daarmee dat je aan de EU niets hebt? Dat de EU daardoor meer in de problemen komt? Dat het een goede manier is de EU te verzwakken?

Wil je geen sterke EU?
pi_218573359
quote:

[..]

Ook dit is helaas makkelijker gezegd dan gedaan. Er is een traject dat landen moeten doorlopen alvorens men bij de EU mag, Oekraïne zit zoals we weten al in dat traject maar het zal nog even duren voordat men officieel kan toetreden.

De EU kan dit ook niet maken tegenover andere landen trouwens, men kan niet maar zo even alle criteria uit het raam doen voor deze situatie. Daarnaast heb je ook nog artikel 42(7) dat bepaalt dat andere EU-lidstaten een land dat het slachtoffer is van militaire agressie op diens grondgebied, steun en hulp moeten verlenen met alle beschikbare middelen.

En net zoals met een eventueel toetreden tot de NAVO ga je gewoon zien dat landen hier in eigen belang denken en dus niet zullen instemmen met een toetreding van Oekraïne zolang het land in oorlog is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218573369
quote:

[..]
Gôh....What's new ?

Over twee weken belt Trump weer met Poetin en is alles weer even goed tussen hem en zijn fantastische vriend.
pi_218573422
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 18:27 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Zoals?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218573532
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 18:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ook dit is helaas makkelijker gezegd dan gedaan. Er is een traject dat landen moeten doorlopen alvorens men bij de EU mag, Oekraïne zit zoals we weten al in dat traject maar het zal nog even duren voordat men officieel kan toetreden.

De EU kan dit ook niet maken tegenover andere landen trouwens, men kan niet maar zo even alle criteria uit het raam doen voor deze situatie. Daarnaast heb je ook nog artikel 42(7) dat bepaalt dat andere EU-lidstaten een land dat het slachtoffer is van militaire agressie op diens grondgebied, steun en hulp moeten verlenen met alle beschikbare middelen.

En net zoals met een eventueel toetreden tot de NAVO ga je gewoon zien dat landen hier in eigen belang denken en dus niet zullen instemmen met een toetreding van Oekraïne zolang het land in oorlog is.
Het kan wel, regels kunnen eventueel versoepeld worden. En een voorkeursbehandeling is nog wel het minste om een land te redden van de ondergang.

Maar ja, of de wil er is ...
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 19:02:49 #25
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218573592
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 18:31 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Bedoel je daarmee dat je aan de EU niets hebt? Dat de EU daardoor meer in de problemen komt? Dat het een goede manier is de EU te verzwakken?

Wil je geen sterke EU?
Nee ik bedoel dat de Eu niets heeft aan Oekraïne. En nee, wat hebben wij aan een sterke Eu, wat levert dat in het dagelijkse leven op?

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 18:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zoals?
Zoals migratie, tanende industrie, braindrain in het oosten. En ga zo maar door.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218573628
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 19:02 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Nee ik bedoel dat de Eu niets heeft aan Oekraïne. En nee, wat hebben wij aan een sterke Eu, wat levert dat in het dagelijkse leven op?
Het feit dat je deze vraag stelt geeft al aan dat je geen idee hebt waar je over praat. Onze hele economie draait op handel. Zonder de EU blijft er van onze welvaartsstaat niets over.

Zelfs als je alle nadelen - zoals gratis geld voor de knoflooklanden en dergelijke - meeweegt is de balans nog steeds ruimschoots positief voor ons. En denk niet dat een Zwitserland beter af is: die betalen gewoon mee maar zitten nergens aan tafel en mogen achteraf tekenen bij het kruisje.
pi_218573637
quote:

[..]
[..]
Een grote economie kan een grotere vuist maken.

quote:
Zoals migratie, tanende industrie, braindrain in het oosten. En ga zo maar door.
Niet echt EU-specifieke problemen.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 19:10:11 #28
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218573644
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 19:08 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het feit dat je deze vraag stelt geeft al aan dat je geen idee hebt waar je over praat. Onze hele economie draait op handel. Zonder de EU blijft er van onze welvaartsstaat niets over.

Zelfs als je alle nadelen - zoals gratis geld voor de knoflooklanden en dergelijke - meeweegt is de balans nog steeds ruimschoots positief voor ons. En denk niet dat een Zwitserland beter af is: die betalen gewoon mee maar zitten nergens aan tafel en mogen achteraf tekenen bij het kruisje.
Wat een onzin. Nederland heeft het eeuwenlang niet onbehoorlijk gedaan als handelsland. En dat zonder de EU.

Sterker nog, de meeste welvaart is opgebouwd ondanks de EU.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 19:11:00 #29
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218573647
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 19:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
Een grote economie kan een grotere vuist maken.
[..]
Niet echt EU-specifieke problemen.
Jawel. Dat zijn wel EU-specifieke problemen.
pi_218573703
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 19:08 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Yup, en die schrokken zich lens van de importheffing die Trump ze heeft opgelegd.

Als klein landje heb je dan niets in te brengen.
pi_218573751
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 19:11 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Jawel. Dat zijn wel EU-specifieke problemen.
Klopt, in de VS bijvoorbeeld is geen migratie probleem bijvoorbeeld.

Ooh wacht...

Maar wel schattig dat je denkt dat er geen migratie naar Europese landen is als die zich niet in een Unie verenigd hebben.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 19:23:05 #32
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218573764
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 19:22 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, in de VS bijvoorbeeld is geen migratie probleem bijvoorbeeld.

Ooh wacht...

Maar wel schattig dat je denkt dat er geen migratie naar Europese landen is als die zich niet in een Unie verenigd hebben.
Dan wordt het wel wat lastiger om met een rubberboot aan te komen en zonder controle 5 landen door te reizen. Of denk je niet?
pi_218573804
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 19:23 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dan wordt het wel wat lastiger om met een rubberboot aan te komen en zonder controle 5 landen door te reizen. Of denk je niet?
Nee hoor, dat weerhoudt ze niet om massaal hier naar toe te komen.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 19:29:47 #34
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218573822
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 19:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee hoor, dat weerhoudt ze niet om massaal hier naar toe te komen.
Maar dat weerhoudt wel dat een vluchteling aangekomen in Griekenland ook een Nederlands probleem wordt.

Want dat wordt het met de Europese spreidingswet aka het "migratiepact"
pi_218573849
quote:

[..]

Tuurlijk, "gewoon" EU troepen neerzetten. Ik kan me nog herinneren dat ons hele land in rep en roer was toen er één soldaat omkwam in Uruzgan. Wij kunnen het helemaal niet handelen wanneer er tientallen soldaten per week door de gehaktmolen gaan.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_218573862
quote:

[..]
[..]
Ikke, ikke.
pi_218573887
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 19:10 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Wat een onzin. Nederland heeft het eeuwenlang niet onbehoorlijk gedaan als handelsland. En dat zonder de EU.

Kortzichtig en incorrect.

Ik heb geen zin om daar nu een hele verhandeling over te gaan schrijven die je toch niet leest of hoogstens afdoet als onzin.
pi_218573902
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 19:29 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Maar dat weerhoudt wel dat een vluchteling aangekomen in Griekenland ook een Nederlands probleem wordt.

Ja, alles is ondergeschikt aan het buitenhouden van vreemdelingen, ook onze welvaart. Dat is zelfs een voordeel. Als we hier ook heel arm worden, blijven ze wel weg.
pi_218573909
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 19:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Tuurlijk, "gewoon" EU troepen neerzetten. Ik kan me nog herinneren dat ons hele land in rep en roer was toen er één soldaat omkwam in Uruzgan. Wij kunnen het helemaal niet handelen wanneer er tientallen soldaten per week door de gehaktmolen gaan.
"Eigen volk eerst!"

En ze moeten toch eerst door Polen en Duitsland heen, dus ons kan niks gebeuren. Laat hun het maar oplossen.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 19:42:52 #40
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218573917
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 19:36 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ikke, ikke.
Hebben we het over een liefdadigheidsinstelling dan?

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 19:40 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, alles is ondergeschikt aan het buitenhouden van vreemdelingen, ook onze welvaart. Dat is zelfs een voordeel. Als we hier ook heel arm worden, blijven ze wel weg.
Volgens mij heb ik het over problemen. Dat is meervoud :)
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 19:43:54 #41
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218573926
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 19:39 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Kortzichtig en incorrect.

Ik heb geen zin om daar nu een hele verhandeling over te gaan schrijven die je toch niet leest of hoogstens afdoet als onzin.
Ik ga gewoon niet mee in de bizarre heiligverklaring van de Eu. Modeverschijnsel.
pi_218573971
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 19:29 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Dus voordat die wet er was kwamen er geen migranten naar Nederland begrijp ik.

Helder!

Dan de brain drain: dat is ook niet specifiek voor de EU
Ook in de VS zie je dat vanuit het binnenland hoogopgeleide mensen vertrekken naar welvarende strekei

Zelfde qua industrie: je hebt bijvoorbeeld de Rust Belt, waar al jarenlang economische neergang is vanwege de teloorgang van de lokale industrie...

Wat Europa betreft: landen kunnen daar zelf iets tegen doen, door hun land aantrekkelijker te maken voor investeringen en hoogopgeleiden.
pi_218573991
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 19:43 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ik ga gewoon niet mee in de bizarre heiligverklaring van de Eu. Modeverschijnsel.
Nee, je kiest liever voor het Russische narratief..

Ook prima hoor.
pi_218574005
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 19:40 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, Europa moet gewoon een shithole a la Rusland worden.
Dan blijven de migranten wel weg...
pi_218574034
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 19:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Klopt, hier heeft een mensenleven waarde, in tegenstelling tot Rusland.
Daar is een mensenleven niets waard en geofferd in zinloze oorlogen die enkel ter vermaak van de Russische elite zijn.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 19:56:01 #46
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218574076
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 19:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, hier heeft een mensenleven waarde, in tegenstelling tot Rusland.
Daar is een mensenleven niets waard en geofferd in zinloze oorlogen die enkel ter vermaak van de Russische elite zijn.
De kleptocratische elite kijkt niet op een paar honderdduizend soldaten meer of minder idd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Perrin op 23-08-2025 20:10:20 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218574160
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 19:56 schreef Perrin het volgende:

[..]
De kleptrocratische elite kijkt niet op een paar honderdduizend soldaten meer of minder idd.
En kennelijk is dat een pluspunt.
pi_218574257
quote:

[..]

Ja, 300 jaar geleden, door het uitbuiten van andere landen. Dat is afgelopen nu hè.
pi_218574352
quote:

[..]

VOC!!
Weg met de EU!

We gaan weer terug naar de tijd van uitbuiting, onderdrukking en slavenhandel!
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 20:27:06 #50
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218574464
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 20:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
VOC!!
Weg met de EU!

We gaan weer terug naar de tijd van uitbuiting, onderdrukking en slavenhandel!
Helaas is dat niet uitgesloten. De democratie en de 'liberale wereldorde' zit in zwaar weer.

Trumpisme, Poetinisme, Orbanisme.. Overal duikt populisme en autocratie weer op.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')