Dat. En dat snap ik tot op zekere hoogte (al kan een vrouw ook ingrijpen natuurlijk).quote:Op zondag 24 augustus 2025 11:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Zie vooral dat ze een bredere groep mannen aanspreken om wat te doen aan de gewelddadige mannen.
De sociale controle is vooral in de grote steden wel weg ja. Er zijn teveel mensen en iedereen is een vreemde, de gemiddelde Amsterdammer spreekt tegenwoordig eerder een andere taal dan Nederlands. Komt nog bij dat steeds meer mensen toch wel echt een korter lontje hebben en voor je het weet sta je tegenover een schuimbekkende sociopaat met een mes in zijn hand. Geef mijn portie dan maar aan fikkie voor iemand die ik niet eens ken.quote:Op zondag 24 augustus 2025 12:18 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh ja, je hoeft meestal niks te verwachten van anderen als je lastig wordt gevallen. Ik heb dezelfde ervaring.
Klopt. En juist daar waar het druk is. Omdat iedereen dan in de modus staat van ‘even kijken wie hier wat aan gaat doen’.quote:Op zondag 24 augustus 2025 12:18 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh ja, je hoeft meestal niks te verwachten van anderen als je lastig wordt gevallen. Ik heb dezelfde ervaring.
Als ze principieel zouden zijn...quote:Op zondag 24 augustus 2025 12:18 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Rechts: het komt door de immigranten!
Links: het komt door de mannen!
Als we nou alle mannelijke immigranten weigeren zijn zowel links als rechts blij
Het gaat er niet om dat je meteen gelijk wordt getrokken met een verkrachter als je lacht om een vrouwonvriendelijke opmerking. Het gaat erom dat het hele 'Alle verkrachtende/vrouwen moordende asielzoekers eruit want dat is het probleem en dat een paar bouwvakkers schunnige opmerkingen maken, de baas een jonge meid op haar billen slaat en Henk op de kringverjaardag ongepaste opmerkingen maakt dat is toch allemaal onschuldig'quote:Op zondag 24 augustus 2025 12:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat. En dat snap ik tot op zekere hoogte (al kan een vrouw ook ingrijpen natuurlijk).
Maar wat ik niet snap is dat er ook veel zijn die mannen medeplichtig maken doordat ze ook wel eens een grapje vertellen die als vrouwonvriendelijk kan worden gezien. Of ‘hoer’ zingen als Hazes op staat (voor de goede orde: een verbod op het draaien van Hazes in het openbaar zou ik steunen).
Wat je dan doet is wel vrijwel alle mannen medeplichtig maken. Want ja, dronken aan de toog meelallen, dat gebeurt wel eens (en niet alleen mannen doen dat, maar dat heet dan ‘mee moeten doen omdat je anders een zeikwijf bent’, want eigen verantwoordelijkheid is kennelijk ook gendergerelateerd). En als iemand een grap verteld die als vrouwonvriendelijk kan worden gekenschetst die grappig is… ja, dan schiet je wel eens in de lach. Zelfs als je niet dronken bent.
Het past ook allemaal in het beeld van de ‘witte man’ die schuldig is aan alles. Ook de inrichting van de openbare ruimte. Alsof dames als Riek Bakker niet bestaan.
Het is de treurigheid zelve.
Idd. Zouden ze het nou echt niet zelf zien of toch ergens in hun achterhoofd wel weten dat er iets niet klopt aan hun betoog?quote:Op zondag 24 augustus 2025 12:16 schreef thedeedster het volgende:
[..]
De ironie. Janken over generaliseren en bevolkingsgroepen over één kam scheren en dan komen ze met dit.
Sinds queers for palestine sta ik nergens meer van te kijken.quote:Op zondag 24 augustus 2025 12:27 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Idd. Zouden ze het nou echt niet zelf zien of toch ergens in hun achterhoofd wel weten dat er iets niet klopt aan hun betoog?
En wat gaan ze doen met dat geld? De heggen snoeien?quote:Op zondag 24 augustus 2025 12:38 schreef jcdragon het volgende:
'Wij eisen de nacht op' haalt meer dan twee ton op na dood Lisa: https://www.rtl.nl/nieuws(...)de-nacht-op-gofundme
https://www.gofundme.com/(...)en-veilig-thuiskomen
Overal op de lichtreclame borden hun slogan zetten de aankomende nachten, begreep ik.quote:Op zondag 24 augustus 2025 12:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
En wat gaan ze doen met dat geld? De heggen snoeien?
Daar heb ik ook al wat over gezegd. Ik vind dat net zo kwalijk en het is net zo goede de ellende van Lisa en haar nabestaanden misbruiken.quote:Op zondag 24 augustus 2025 12:26 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat je meteen gelijk wordt getrokken met een verkrachter als je lacht om een vrouwonvriendelijke opmerking. Het gaat erom dat het hele 'Alle verkrachtende/vrouwen moordende asielzoekers eruit want dat is het probleem en dat een paar bouwvakkers schunnige opmerkingen maken, de baas een jonge meid op haar billen slaat en Henk op de kringverjaardag ongepaste opmerkingen maakt dat is toch allemaal onschuldig'
Nee dat is institutioneel
Ik vind het een beetje soort van paniekvoetbal. We moeten iets doen, maar we hebben geen idee wat. Zoiets. Mannen die ziek in het koppie zijn, een agressie probleem hebben, geen empathie etc, gaan niet veranderen. Die gaan nooit veranderen. Aard van het beestje enzo.quote:Op zondag 24 augustus 2025 12:38 schreef jcdragon het volgende:
'Wij eisen de nacht op' haalt meer dan twee ton op na dood Lisa: https://www.rtl.nl/nieuws(...)de-nacht-op-gofundme
https://www.gofundme.com/(...)en-veilig-thuiskomen
Posters met dat vrouwen de nacht terugeisen. Dat zal de verkrachters leren!quote:Op zondag 24 augustus 2025 12:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Postbus51 campagne.quote:Op zondag 24 augustus 2025 12:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoop dat we gewoon gratis tasers kunnen ophalen.quote:Op zondag 24 augustus 2025 12:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Taxi betalen voor iedere vrouw die naar huis wil met fiets?quote:Op zondag 24 augustus 2025 12:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je bedoelt ze weten wel wat, maar dat dat is niet inclusief. Dus dan maar doen alsof je wat doetquote:Op zondag 24 augustus 2025 12:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje soort van paniekvoetbal. We moeten iets doen, maar we hebben geen idee wat. Zoiets. Mannen die ziek in het koppie zijn, een agressie probleem hebben, geen empathie etc, gaan niet veranderen. Die gaan nooit veranderen. Aard van het beestje enzo.
We weten allang dat mensen en vooral kinderen niks aannemen van iemand waar ze geen binding mee hebben of zich niet kunnen associëren. Je hoeft je geen zorgen te maken dat een Frederique Laurentine Willemijn in haar Gucci jurk op pumps die jochies enig verstand bij gaat proberen te brengen. Dat wordt een Mohammed of Youssef die meerdere malen gerecidiveerd isquote:Op zondag 24 augustus 2025 13:03 schreef ZarB het volgende:
Ik zie ook net die campagne en mijn eerste gedachte was ook: wat gaan ze doen met het geld? Gastlessen bij inburgeringscursussen en islamitische scholen over de gelijkheid tussen mannen en vrouwen?
En dan komen Marie-Fleur en Guusje in hun King Louie jurkjes hun preek doen en daarna lekker deugend elkaar schouderkloppend op de bakfiets weer terug naar de grachtengordel.
Dat weet nog niemand, maar er zullen vast een paar mensen leuk aan verdienen.quote:Op zondag 24 augustus 2025 12:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik had het geld gestoken in de slogan: “Ik eis dat je je gedraagt als je hier asiel aanvraagt.”quote:Op zondag 24 augustus 2025 13:03 schreef ZarB het volgende:
Ik zie ook net die campagne en mijn eerste gedachte was ook: wat gaan ze doen met het geld? Gastlessen bij inburgeringscursussen en islamitische scholen over de gelijkheid tussen mannen en vrouwen?
En dan komen Marie-Fleur en Guusje in hun King Louie jurkjes hun preek doen en daarna lekker deugend elkaar schouderkloppend op de bakfiets weer terug naar de grachtengordel.
Er gaat in elk geval een groot deel naar de schatkist. Kunnen we het COA weer van betalen...quote:Op zondag 24 augustus 2025 13:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat weet nog niemand, maar er zullen vast een paar mensen leuk aan verdienen.
Dan maar een relatie mee beginnen want dan kun je hem wel veranderen.quote:Op zondag 24 augustus 2025 13:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
We weten allang dat mensen en vooral kinderen niks aannemen van iemand waar ze geen binding mee hebben of zich niet kunnen associëren. Je hoeft je geen zorgen te maken dat een Frederique Laurentine Willemijn in haar Gucci jurk op pumps die jochies enig verstand bij gaat proberen te brengen. Dat wordt een Mohammed of Youssef die meerdere malen gerecidiveerd is
alsof een asielzoeker al in het Nederlands kan lezenquote:Op zondag 24 augustus 2025 13:30 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik had het geld gestoken in de slogan: “Ik eis dat je je gedraagt als je hier asiel aanvraagt.”
Maar dat zal geen deugende schouderklopjes opleveren.
Mannen vertellen dat ze geen vrouwen mogen verkrachten en/of vermoorden.quote:Op zondag 24 augustus 2025 12:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Eens.quote:Op zondag 24 augustus 2025 13:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik vraag me zo onderhand wel af of de nabestaanden, die al meteen heel duidelijk lieten weten verder geen aandacht te willen, het wel zo fijn vinden dat hun vermoorde dochter tot een soort posterstory wordt gemaakt van oa een of andere inzameling met tot dusverre nogal vage doeleinden, en een kwestie waar allerlei BN'ers (inspirerend om te zien dat die nu ook al experts zijn op het gebied van veiligheid op straat, wat een alleskunners zijn het toch) hun plasje over moeten doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |