abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218578534
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 11:20 schreef Momo het volgende:

[..]
Laat eens zien dat de media nu een frame laat zien dat alle mannen kwaadaardige gestoorde psychopaten zijn? Meerdere mensen gebruiken deze zaak enkel voor hun eigen stokpaardjes.
Vooralsnog staat de linkse kerk met stip op nummer een als het gaat om het misbruiken van een vermoorde tiener.
Een walgelijke vertoning hoe alles op alles wordt gezet bij het creeeren van een afleidingsmanoeuvre om het werkelijke probleem van asielzoekers als ongeleide projectielen te maskeren.
-
pi_218578539
https://www.telegraaf.nl/(...)-straf/85453317.html

In het artikel een voorbeeld van een asielzoeker die twee jaar geleden expres een vrouw aanreed, ik zie wat overeenkomsten.
pi_218578570
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 11:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat doet helemaal niemand. Ook de media niet.
Nee, maar het is wel een veralgemenisering die mannen tot een soort collectieve schuldigen maakt om maar niet de vinger op de zere plek te hoeven leggen. Maar als het aan mij lag was het niet gebeurd, maar het ligt niet aan mij en ik moet machteloos toezien hoe ons land onveiliger voor vrouwen wordt gemaakt. Ik ben een kracht voor de veiligheid van vrouwen in de openbare ruimte, maar er komen steeds meer tegenkrachten. En juist die tegenkrachten proberen mij nu deelgenoot van de schuld te maken. Dat hoeven ik en mannen zoals ik niet te pikken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_218578582
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 11:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, maar het is wel een veralgemenisering die mannen tot een soort collectieve schuldigen maakt om maar niet de vinger op de zere plek te hoeven leggen. Maar als het aan mij lag was het niet gebeurd, maar het ligt niet aan mij en ik moet machteloos toezien hoe ons land onveiliger voor vrouwen wordt gemaakt. Ik ben een kracht voor de veiligheid van vrouwen in de openbare ruimte, maar er komen steeds meer tegenkrachten. En juist die tegenkrachten proberen mij nu deelgenoot van de schuld te maken. Dat hoeven ik en mannen zoals ik niet te pikken.
Helemaal mee eens. Erg 'onhandig' van die BN-ers om nu blijkbaar alle mannen over één kam te scheren. Daar maak je idd vrienden mee.
  Spellchecker zondag 24 augustus 2025 @ 11:46:56 #230
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218578590
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 11:27 schreef QAnonn het volgende:
Heeft haar familie al iets laten weten? Wat is haar achternaam? Zoveel vragen.
:')
pi_218578603
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 11:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Je moet het goede voorbeeld geven aan je vrienden in het AZC.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 24 augustus 2025 @ 11:51:48 #232
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218578615
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 11:29 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/mannen-stop-dat-geweld

https://www.bnnvara.nl/jo(...)-dat-zij-veroorzaken

https://eenvandaag.avrotr(...)inder-merk-ik-161144

https://nos.nl/artikel/25(...)emicide-te-voorkomen

Stuk voor stuk artikels met titels die niets tot de verbeelding overlaten en welgeteld 0 aan nuance doen; alle mannen worden over 1 kam geschoren, al dan niet met mis te verstande oproepen; mannen, jullie moeten verantwoording afleggen!

Zie vooral dat ze een bredere groep mannen aanspreken om wat te doen aan de gewelddadige mannen. De vraag is wel hoe zichtbaar mishandeling is voor anderen. Denk niet dat veel mannen trots aan hun vrienden vertellen dat hun vrouw dom bezig was dus haar maar klappen hebben gegeven. Al hoeft het niet altijd meteen zo extreem te zijn.

Een paar maanden geleden zat ik in de tram en toen begon een halve zool mij lastig te vallen. Ik was een kankerhoer en allerlei scheldwoorden etc. Hij raakte mij niet aan, maar staarde creepy en deed net of hij mij kende. Ik moest oppassen want wat ik deed kon niet. Hele debiel nog nooit eerder gezien, denk dat hij zwaar in de war was. De tram was vol maar niemand hielp mij, ik negeerde hem gewoon. Na 5-10 minuten ging zijn aandacht naar een andere vrouw en was mijn halte gelukkig daar en hij achtervolgde mij niet. Ik had graag gezien dat iemand iets had gedaan eraan. Ook al snap ik dat mensen bang zijn dat een mongool als dat een mes heeft ofzo.
pi_218578646
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 11:51 schreef Momo het volgende:

[..]
Zie vooral dat ze een bredere groep mannen aanspreken om wat te doen aan de gewelddadige mannen. De vraag is wel hoe zichtbaar mishandeling is voor anderen. Denk niet dat veel mannen trots aan hun vrienden vertellen dat hun vrouw dom bezig was dus haar maar klappen hebben gegeven. Al hoeft het niet altijd meteen zo extreem te zijn.

Een paar maanden geleden zat ik in de tram en toen begon een halve zool mij lastig te vallen. Ik was een kankerhoer en allerlei scheldwoorden etc. Hij raakte mij niet aan, maar staarde creepy en deed net of hij mij kende. Ik moest oppassen want wat ik deed kon niet. Hele debiel nog nooit eerder gezien, denk dat hij zwaar in de war was. De tram was vol maar niemand hielp mij, ik negeerde hem gewoon. Na 5-10 minuten ging zijn aandacht naar een andere vrouw en was mijn halte gelukkig daar en hij achtervolgde mij niet. Ik had graag gezien dat iemand iets had gedaan eraan. Ook al snap ik dat mensen bang zijn dat een mongool als dat een mes heeft ofzo.
In België is er geen busje pepperspray meer te koop. Ik ga dat ook weer aanschaffen, dikke schijt aan dat het verboden is.
  zondag 24 augustus 2025 @ 11:56:39 #234
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218578658
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 11:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
In België is er geen busje pepperspray meer te koop. Ik ga dat ook weer aanschaffen, dikke schijt aan dat het verboden is.
Kan het me maar al te goed voorstellen ^O^
pi_218578689
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 11:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dat kan je ook zelf maken, dat heb ik op TikTok gezien.

Maar ik denk niet dat ik dat hier mag plaatsen. :N

Dan moet je wel zelf een lege verstuiver hebben. Dit mag ik helemaal niet zeggen, maar dan kan je het gewoon in de verstuiver doen van je body mist ofzo. Dat ziet echt niemand. Wel zelf onthouden dan he? ;)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218578757
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 11:27 schreef QAnonn het volgende:
Heeft haar familie al iets laten weten? Wat is haar achternaam? Zoveel vragen.
De familie wil privacy. En terecht.
pi_218578883
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 11:29 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/mannen-stop-dat-geweld

https://www.bnnvara.nl/jo(...)-dat-zij-veroorzaken

https://eenvandaag.avrotr(...)inder-merk-ik-161144

https://nos.nl/artikel/25(...)emicide-te-voorkomen

Stuk voor stuk artikels met titels die niets tot de verbeelding overlaten en welgeteld 0 aan nuance doen; alle mannen worden over 1 kam geschoren, al dan niet met mis te verstande oproepen; mannen, jullie moeten verantwoording afleggen!

Het voelt als een bewuste tactiek om alles zo breed mogelijk te trekken en zo wollig mogelijk maken zodat niets specifiek gemaakt kan worden. Daarmee raken oplossingen ook verder weg. Je moet willen weten wat er aan de hand is en dat wordt steeds onmogelijk gemaakt. Ook als bepaalde partijen daarmee aan de haal gaan. Ageer daar dan tegen.
  zondag 24 augustus 2025 @ 12:16:05 #238
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218578917
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 11:45 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Helemaal mee eens. Erg 'onhandig' van die BN-ers om nu blijkbaar alle mannen over één kam te scheren. Daar maak je idd vrienden mee.
De ironie. Janken over generaliseren en bevolkingsgroepen over één kam scheren en dan komen ze met dit.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 24 augustus 2025 @ 12:18:34 #239
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218578940
quote:

[..]

Oh ja, je hoeft meestal niks te verwachten van anderen als je lastig wordt gevallen. Ik heb dezelfde ervaring.
pi_218578942
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 12:16 schreef thedeedster het volgende:

[..]
De ironie. Janken over generaliseren en bevolkingsgroepen over één kam scheren en dan komen ze met dit.
Rechts: het komt door de immigranten!
Links: het komt door de mannen!

Als we nou alle mannelijke immigranten weigeren zijn zowel links als rechts blij :s)
pi_218578958
quote:

[..]
Zie vooral dat ze een bredere groep mannen aanspreken om wat te doen aan de gewelddadige mannen.
Dat. En dat snap ik tot op zekere hoogte (al kan een vrouw ook ingrijpen natuurlijk).

Maar wat ik niet snap is dat er ook veel zijn die mannen medeplichtig maken doordat ze ook wel eens een grapje vertellen die als vrouwonvriendelijk kan worden gezien. Of ‘hoer’ zingen als Hazes op staat (voor de goede orde: een verbod op het draaien van Hazes in het openbaar zou ik steunen).

Wat je dan doet is wel vrijwel alle mannen medeplichtig maken. Want ja, dronken aan de toog meelallen, dat gebeurt wel eens (en niet alleen mannen doen dat, maar dat heet dan ‘mee moeten doen omdat je anders een zeikwijf bent’, want eigen verantwoordelijkheid is kennelijk ook gendergerelateerd). En als iemand een grap verteld die als vrouwonvriendelijk kan worden gekenschetst die grappig is… ja, dan schiet je wel eens in de lach. Zelfs als je niet dronken bent.

Het past ook allemaal in het beeld van de ‘witte man’ die schuldig is aan alles. Ook de inrichting van de openbare ruimte. Alsof dames als Riek Bakker niet bestaan.

Het is de treurigheid zelve.
  zondag 24 augustus 2025 @ 12:24:07 #242
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218578974
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 12:18 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Oh ja, je hoeft meestal niks te verwachten van anderen als je lastig wordt gevallen. Ik heb dezelfde ervaring.
De sociale controle is vooral in de grote steden wel weg ja. Er zijn teveel mensen en iedereen is een vreemde, de gemiddelde Amsterdammer spreekt tegenwoordig eerder een andere taal dan Nederlands. Komt nog bij dat steeds meer mensen toch wel echt een korter lontje hebben en voor je het weet sta je tegenover een schuimbekkende sociopaat met een mes in zijn hand. Geef mijn portie dan maar aan fikkie voor iemand die ik niet eens ken.
pi_218578976
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 12:18 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Klopt. En juist daar waar het druk is. Omdat iedereen dan in de modus staat van ‘even kijken wie hier wat aan gaat doen’.

Maar eerlijk is eerlijk: het officiële advies van de politie is (of was) om niet zelf in te grijpen vanwege het gevaar en de politie te bellen.

Helaas zijn de aanrij tijden zelfs in Amsterdam vaak te lang. In dorpen heb je het al snel over 30-60 minuten…
pi_218578982
twitter
  zondag 24 augustus 2025 @ 12:25:45 #245
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218578983
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 12:18 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Rechts: het komt door de immigranten!
Links: het komt door de mannen!

Als we nou alle mannelijke immigranten weigeren zijn zowel links als rechts blij :s)
Als ze principieel zouden zijn... ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 24 augustus 2025 @ 12:26:53 #246
319979 Fok-it
All is well
pi_218578991
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 12:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat. En dat snap ik tot op zekere hoogte (al kan een vrouw ook ingrijpen natuurlijk).

Maar wat ik niet snap is dat er ook veel zijn die mannen medeplichtig maken doordat ze ook wel eens een grapje vertellen die als vrouwonvriendelijk kan worden gezien. Of ‘hoer’ zingen als Hazes op staat (voor de goede orde: een verbod op het draaien van Hazes in het openbaar zou ik steunen).

Wat je dan doet is wel vrijwel alle mannen medeplichtig maken. Want ja, dronken aan de toog meelallen, dat gebeurt wel eens (en niet alleen mannen doen dat, maar dat heet dan ‘mee moeten doen omdat je anders een zeikwijf bent’, want eigen verantwoordelijkheid is kennelijk ook gendergerelateerd). En als iemand een grap verteld die als vrouwonvriendelijk kan worden gekenschetst die grappig is… ja, dan schiet je wel eens in de lach. Zelfs als je niet dronken bent.

Het past ook allemaal in het beeld van de ‘witte man’ die schuldig is aan alles. Ook de inrichting van de openbare ruimte. Alsof dames als Riek Bakker niet bestaan.

Het is de treurigheid zelve.
Het gaat er niet om dat je meteen gelijk wordt getrokken met een verkrachter als je lacht om een vrouwonvriendelijke opmerking. Het gaat erom dat het hele 'Alle verkrachtende/vrouwen moordende asielzoekers eruit want dat is het probleem en dat een paar bouwvakkers schunnige opmerkingen maken, de baas een jonge meid op haar billen slaat en Henk op de kringverjaardag ongepaste opmerkingen maakt dat is toch allemaal onschuldig'

Nee dat is institutioneel
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_218578993
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 12:16 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Idd. Zouden ze het nou echt niet zelf zien of toch ergens in hun achterhoofd wel weten dat er iets niet klopt aan hun betoog?
  zondag 24 augustus 2025 @ 12:29:11 #248
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218579006
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 12:27 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Idd. Zouden ze het nou echt niet zelf zien of toch ergens in hun achterhoofd wel weten dat er iets niet klopt aan hun betoog?
Sinds queers for palestine sta ik nergens meer van te kijken.
  zondag 24 augustus 2025 @ 12:38:47 #249
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_218579057
'Wij eisen de nacht op' haalt meer dan twee ton op na dood Lisa: https://www.rtl.nl/nieuws(...)de-nacht-op-gofundme

https://www.gofundme.com/(...)en-veilig-thuiskomen
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  zondag 24 augustus 2025 @ 12:40:24 #250
13456 AchJa
Shut up!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')