De koppeling met het minimumloon is er al , en het gaat er om de administratie te vereenvoudigen, niet iedereen af te knijpenquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 23:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Die koppeling met het minimumloon gaat het niet redden. Het minimumloon ook niet. Ondernemers moeten volledig zelf kunnen kiezen hoeveel ze hun medewerkers betalen. En iedere Euro die we uitgeven aan uitkeringen is een Euro die werknemers niet moeten verdienen om hun rekeningen te kunnen betalen. Daar worden ze allemaal lui van en het werkt inflatie in de hand.
werken moet weer lonen , wat is daar mis mee??quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 23:44 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Afslanken, behalve voor diensten waar jij gebruik van maakt toch?
Minder regels, behalve als jij daardoor last ondervindt toch? Als de buurman lekker een schuur van 4m hoog tegen je achtertuin aanbouwt ofzo.
Minder toeslagen, behalve die toeslagen waar jij gebruik van maakt toch?
Minder subsidies, behalve de subsidies waar jij recht op hebt toch?
Ja, ik denk dat JA21 dan wel een partij voor jou is eigenlijk.
geen toeslagen ipv daarvan een belastingvrij arbeidsinkomen van 25000 euroquote:Minder toeslagen, behalve die toeslagen waar jij gebruik van maakt toch?
Minder subsidies, behalve de subsidies waar jij recht op hebt toch?
Ik mag aannemen dat dit bedrag voor z’n tweeën is?quote:Op zondag 24 augustus 2025 08:12 schreef halfway het volgende:
Ik betaal ruim ¤6000 per jaar aan de zorg, ja wat nou collectief is het mijn probleem dat iemand rookt zuipt of moddervet is?
helemaal juistquote:Op zondag 24 augustus 2025 08:41 schreef Lospedrosa het volgende:
De overheid is desondanks IT en automatisering enorm gegroeid de laatste 10 jaar.
Ik vind JA21 steeds interessanter worden. Alleen wee tje bijna zeker dat als ze groot worden ze niks voor elkaar krijgen.
Geen partij krijgt iets voor elkaar in Nl.
De EU en de rechters in NL bepalen, en die zijn extreem links.
Een standaard uitgebreide verzekering is zo'n 177 Euro per maand, een goedkope aanvullende tandartsverzekering 27. Samen 204 Euro. Voeg een betere tandartsverzekering of wat fysio toe en je zit er al overheen.quote:Op zondag 24 augustus 2025 08:32 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Ik mag aannemen dat dit bedrag voor z’n tweeën is?
((6000-(2x385))/12)/2=¤217,92 per maand
Wat zit daar allemaal bij in dan?
Wat krijg je allemaal terug voor je belasting? Kun je zonder al die dingen?quote:Op zondag 24 augustus 2025 08:41 schreef Lospedrosa het volgende:
De overheid is desondanks IT en automatisering enorm gegroeid de laatste 10 jaar.
Ik vind JA21 steeds interessanter worden. Alleen wee tje bijna zeker dat als ze groot worden ze niks voor elkaar krijgen.
Geen partij krijgt iets voor elkaar in Nl.
De EU en de rechters in NL bepalen, en die zijn extreem links.
Je betaalt (veel) meer dan alleen de nota die in je inbox valt.quote:Op zondag 24 augustus 2025 08:32 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Zijn fysio been en rug , ontstress therapy, angst en PTSS therapy , en zijn drugs ontwenning in Spanje, is dat raar dan ??quote:Op zondag 24 augustus 2025 08:32 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
En hoeveel van dat geld wordt uitgegeven aan zorg? De ziektekostenverzekeraars moeten goed betaald worden, zorgmedewerkers zijn een derde van hun tijd bezig met de benodigde administratie en er zijn heel veel administratief medewerkers aangenomen om dat te doen. De helft?quote:Op zondag 24 augustus 2025 09:17 schreef nostra het volgende:
[..]
Je betaalt (veel) meer dan alleen de nota die in je inbox valt.
Ja zie een aantal tegenlicht docu’squote:Op zondag 24 augustus 2025 09:15 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Wat krijg je allemaal terug voor je belasting? Kun je zonder al die dingen?
Ja, dat snap ik ook wel.quote:Op zondag 24 augustus 2025 09:17 schreef nostra het volgende:
[..]
Je betaalt (veel) meer dan alleen de nota die in je inbox valt.
Vroeger, lang geleden, zaten de meeste ambtenaren daar voor de werkverschaffing. Tegenwoordig hebben al die afdelingen daar het geld niet meer voor. Het meeste is uitbesteed aan de provincies of de gemeentes, voor de helft van het eerdere budget. Veel van de rest is geprivatiseerd en moet winst maken.quote:Op zondag 24 augustus 2025 09:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja zie een aantal tegenlicht docu’s
Zoals die van bullshit banen, daar komen een aantal ambtenaren aan het woord die jaren in werkgroepen zaten maar helemaal niks deden en daardoor ziek raakten.
Dus ja dat kan flink minder.
Politie, die organisatie ken ik goed, juist niet. Daar wordt nog gewerkt.
Zijn die mensen er om bedrijven winst te laten maken, of zijn de bedrijven er zodat al die mensen hier kunnen leven?quote:Op zondag 24 augustus 2025 09:55 schreef Lospedrosa het volgende:
Hier die uitzending
Bekijk deze YouTube-video
Hoe heet dat mens vanaf 5:00, Joke ofzo, zit 4 jaar in een werkgroep voor de overheid, maar doet helemaal niks. Want de werkgroep gaat over het samenvoegen van gemeentes en dat wil niemand want kost banen.
Nou het is meestal overheid.quote:Op zondag 24 augustus 2025 09:58 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Zijn die mensen er om bedrijven winst te laten maken, of zijn de bedrijven er zodat al die mensen hier kunnen leven?
Ze heeft er dan wel voor gezorgd dat Maarssen onafhankelijk kan blijven van Utrecht en daar ben ik haar wel dankbaar voor dan.quote:Op zondag 24 augustus 2025 09:55 schreef Lospedrosa het volgende:
Hier die uitzending
Bekijk deze YouTube-video
Hoe heet dat mens vanaf 5:00, Joke ofzo, zit 4 jaar in een werkgroep voor de overheid, maar doet helemaal niks. Want de werkgroep gaat over het samenvoegen van gemeentes en dat wil niemand want kost banen.
Dat hopen we dan maar.quote:Op zondag 24 augustus 2025 09:57 schreef SymbolicFrank het volgende:
De overheid is er om wel naar de lange termijn te kijken en er voor te zorgen dat de ondernemers en aandeelhouders de koek niet verdelen en de maatschappij laten afsterven.
Nee dat hebben die andere ambtenaren, zij wou doorpakken juist.quote:Op zondag 24 augustus 2025 10:02 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ze heeft er dan wel voor gezorgd dat Maarssen onafhankelijk kan blijven van Utrecht en daar ben ik haar wel dankbaar voor dan.
En dat heeft ze gedaan. Maarssen heeft ervoor gekozen om samen te gaan met Breukelen en Loenen zodat ze niet meer opgeslokt konden worden door de Utrechtse expansiedriftquote:Op zondag 24 augustus 2025 10:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee dat hebben die andere ambtenaren, zij wou doorpakken juist.
Dus je wilt niet dat bedrijven, direct of indirect betalen voor de overheid? Als ze wegen, opleidingen of een stroomnet willen, betalen ze daar zelf wel voor? En geen wetten meer, zodat ze zaken kunnen doen naar eigen inzicht?quote:
Wat is je punt.quote:Op zondag 24 augustus 2025 10:19 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus je wilt niet dat bedrijven, direct of indirect betalen voor de overheid? Als ze wegen, opleidingen of een stroomnet willen, betalen ze daar zelf wel voor? En geen wetten meer, zodat ze zaken kunnen doen naar eigen inzicht?
Maar de overheid wordt al meer dan 30 jaar bestuurd uit naam van de ondernemers, via de VVD en het CDA. Het werkt al als een bedrijf. Nederland B.V., weet je wel. Alles is verzelfstandigd en heeft een winstoogmerk gekregen. Alleen de belastingdienst heeft zelf nog een hoop macht.quote:Op zondag 24 augustus 2025 10:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat is je punt.
Ik zeg alleen dat de overheid wel erg groot is geworden en iets mag krimpen.
Wegen worden gedaan door Rijkswaterstaat, een van de betere georganiseerde bedrijven binnen de overheid, waar efficiënt gewerkt wordt.
Nee daar niet nee.
Wil jij beweren dat de overheid nu efficiënt in elkaar steekt dan? Of maakt het allemaal geen klap uit want is toch werkverschaffing
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |