Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Dat is alleen maar beter voor de elite, dan kunnen ze hun bewakers opwaarderen tot privéleger en zelf de orde gaan bewaren. Met een nieuwe markt voor enorme en luxueuze tanks als privévoertuigen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In een land met zoveel vuurwapens zie ik dat niet lang stand houden..
Klopt, dat gaat in kleine stappen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:13 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, een oligarchie, waarbij een klein groepje alle macht heeft. Een klassenmaatschappij, met een hele kleine elite en veel slaven.
Klopt. Trump z'n domme 'slimheid' is authentiek.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:59 schreef Vis1980 het volgende:
Ik denk eigenlijk dat ze het zonder Trump veel moeilijker krijgen en al die MAGA's zijn gevallen voor de 'charme' van Trump, het wil niet zeggen dat ze Vance net zo omarmen.
https://apnews.com/articl(...)0115262727ce45be3d65quote:FBI searches home of former Trump national security adviser John Bolton, AP source says
WASHINGTON (AP) — The FBI is searching the Maryland home of John Bolton, who served in President Donald Trump’s first administration as national security adviser but later became critical of the president, as part of an investigation into the handling of classified documents, a person familiar with the matter said Friday.
The person was not authorized to discuss the investigation by name and spoke on the condition of anonymity to The Associated Press. Bolton was not detained and has not been charged with any crimes, the person said.
Messages left with a spokesperson for Bolton and the White House were not immediately returned. A lawyer who has represented Bolton had no immediate comment Friday.
The Justice Department also had no comment, but leaders appeared to cryptically refer to the search in a series of social media posts Friday morning.
FBI Director Kash Patel, who in a 2023 book he wrote included Bolton in a list of “members of the Executive Branch Deep State,” posted on X: “NO ONE is above the law… @FBI agents on mission.” Attorney General Pam Bondi shared his post, adding: “America’s safety isn’t negotiable. Justice will be pursued. Always.”
The start of the reckoning is here!quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:11 schreef Jojoke het volgende:
FBI is huis van John Bolton binnengevallen.
[..]
https://apnews.com/articl(...)0115262727ce45be3d65
Ja, dat was te verwachten. Hij was publiekelijk nogal negatief over het beleid van Trump.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:11 schreef Jojoke het volgende:
FBI is huis van John Bolton binnengevallen.
[..]
https://apnews.com/articl(...)0115262727ce45be3d65
Trump nietquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:38 schreef Straatcommando. het volgende:
...
Fascinerend, want als er iemand een havik is, is het Bolton wel.
Vance is kansloos, Rubio is kansloos, Abbott is kansloos en al die andere politici die hopen dat Trump zsm de pijp uit gaat omdat ze Maga willen overnemen, zullen bedrogen uitkomen. Maga wil geen politicus. Die haten politici.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 13:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Klopt. Trump z'n domme 'slimheid' is authentiek.
Vance kan hooguit veinzen dat hij net zo dom is, maar daar prikt iedereen doorheen. Met z'n venture capitalist achtergrond resoneert hij totaal niet bij de MAGAts.
Ik zit nu een spelletje te spelen van Warhammer 40k: daarin is de keizer al lang dood, maar gekoppeld aan een machine die de zaak goed conserveert. Dat leek me ook wel iets voor Trump: zijn zoon in dienst nemen als zijn rechterhand en er dan voor zorgen dat hijzelf ook na zijn dood de president blijft.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:00 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Vance is kansloos, Rubio is kansloos, Abbott is kansloos en al die andere politici die hopen dat Trump zsm de pijp uit gaat omdat ze Maga willen overnemen, zullen bedrogen uitkomen. Maga wil geen politicus. Die haten politici.
Nee, de opvolger van Trump, komt uit de familie Trump en heet toevallig ook Donald.
Zo van: Vance krijgt ergens de schuld van en moet het veld ruimen en Donald neemt 'doodleuk' zijn zoon aan als VP. Is dat mogelijk? Niet dat wetten er sowieso toedoen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:13 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik zit nu een spelletje te spelen van Warhammer 40k: daarin is de keizer al lang dood, maar gekoppeld aan een machine die de zaak goed conserveert. Dat leek me ook wel iets voor Trump: zijn zoon in dienst nemen als zijn rechterhand en er dan voor zorgen dat hijzelf ook na zijn dood de president blijft.
Nee, gewoon "uit naam van".quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:21 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zo van: Vance krijgt ergens de schuld van en moet het veld ruimen en Donald neemt 'doodleuk' zijn zoon aan als VP. Is dat mogelijk? Niet dat wetten er sowieso toedoen.
Dat is het al. Dit soort acties bevestigen dat alleen maar.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:47 schreef KoosVogels het volgende:
Dit is natuurlijk ook veelzeggend - en zorgwekkend.
[ x ]
Normaal gesproken zou de top van de FBI enkel aangeven waarom de woning wordt doorzocht, en zich beperken tot de feiten.
Maar Patel en met name Bangino verklaren Bolton alvast schuldig.
Geef het nog een of twee jaar en de VS is een fullblown autocratie.
Of Trump die democratie, waar jij net doet alsof je je daar zo druk om maakt, sloopt, zal je zeker verder worst wezen?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:57 schreef phpmystyle het volgende:
Trump heeft veel macht omdat hij een meerderheid heeft gekregen van de kiezer in zowat alle besluitorganen. Daar nu over janken vind ik getuigen van kinderachtigheid en minachting van de democratie.
De kinderachtigheid en minachting van de democratie is nu juist dat Trump zowat alle besluitorganen negeert en per decreet regeert.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:57 schreef phpmystyle het volgende:
Trump heeft veel macht omdat hij een meerderheid heeft gekregen van de kiezer in zowat alle besluitorganen. Daar nu over janken vind ik getuigen van kinderachtigheid en minachting van de democratie.
Dat is een ontzettende subjectieve benadering, ik zie namelijk niet hoe hij de democratie sloopt. Hij neemt met doorzettende macht besluiten.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of Trump die democratie, waar jij net doet alsof je je daar zo druk om maakt, sloopt, zal je zeker verder worst wezen?
Als het aan hem ligt niet, daarnaast kun je een democratie op verschillende manieren slopen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is een ontzettende subjectieve benadering, ik zie namelijk niet hoe hij de democratie sloopt. Hij neemt met doorzettende macht besluiten.
Deze man is over 3,5 jaar gewoon weg.
Dat klopt. Daarom kijk ik ook met grote zorg naar Starmer in UK. Ik houd mijn hart vast wat daar gebeurt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als het aan hem ligt niet, daarnaast kun je een democratie op verschillende manieren slopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |