abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218556498
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 16:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zelfs met Wout erbij ontspoort elke trein van Visma
Die was drukker met de tussensprint op 5 kilometer van de streep.
pi_218556504
Fenomeen Lafay heeft weer eens benen.
pi_218556506
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 16:50 schreef wimderon het volgende:

[..]
Die was drukker met de tussensprint op 5 kilometer van de streep.
En dan probeert ie nog terug te komen om het dan toch maar te laten lopen. Brennan moet zich tussen heel wat man heen door wringen om voorin te komen.
pi_218556708
Lapeira wint in Frankrijk, Costiou doet goede zaken voor het klassement.
  donderdag 21 augustus 2025 @ 17:44:55 #6
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218556796
Een Trex uit het Quickstep ei dus
  Redactie Sport donderdag 21 augustus 2025 @ 18:19:51 #7
451829 crew  H.Vviv
pi_218556938
twitter

Jammer, een goede commentator dus weg van de tv.
pi_218557069
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 16:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Mailand, jawohl.
pi_218557087
Jeetje, Brennan. Het gaat wel een beetje ver als die grapjas nu ook al Milan gaat verslaan in vlakke sprints.
  Moderator donderdag 21 augustus 2025 @ 18:58:39 #10
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_218557117
Ineens zie je het: Brennan lijkt echt sprekend op Wiebes.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator donderdag 21 augustus 2025 @ 18:59:21 #11
pi_218557123
Jammer dat Milkias Maekele bij die knakenploeg van Bike Aid nooit echt zijn snelheid kan laten zien. Vandaag 11e zonder te sprinten, daar zit echt zoveel meer in.
pi_218557136
Die Brennan is wel een talentje hè?
pi_218557137
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 18:58 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ineens zie je het: Brennan lijkt echt sprekend op Wiebes.
Ook opgegroeid in een huisje op wielen?
The owls are not what they seem
pi_218557153
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 19:00 schreef Marcoss het volgende:
Die Brennan is wel een talentje hè?
10e zege in zijn carrière.
  Moderator donderdag 21 augustus 2025 @ 19:02:29 #15
pi_218557157
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 19:00 schreef DiegoFuser het volgende:

[..]
Ook opgegroeid in een huisje op wielen?
Het zal gezien dat inteelthoofd geen villa zijn geweest in ieder geval.
pi_218557166
quote:
Toch niet, nee!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_218557248
Jeetje Brennan. Op pure snelheid ook al wereldtop.
  donderdag 21 augustus 2025 @ 20:28:11 #18
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218558106
quote:
In de persconferentie twee dagen voor de Vuelta wordt Vingegaard opnieuw gevraagd naar zijn twee slechte dagen. Nu heeft hij er wel antwoord op: “We hebben het uitgevogeld, denken we. Maar wat het precies was, dat houden we geheim. Of ik nu nooit meer een off-day ga hebben? Het kan altijd gebeuren, al hopen we natuurlijk van niet.”
Lol.
Put these foolish ambitions to rest.
  donderdag 21 augustus 2025 @ 21:43:45 #19
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218558882
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 19:02 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
10e zege in zijn carrière.
twitter

Jongste met 10 zeges!
pi_218559898
quote:
Het verhaal achter de akeligste wielerfoto van het jaar: “Hopelijk kan ik ooit weer stappen als een normaal mens”

Het is een van de akeligste wielerfoto’s van het jaar. Op 15 mei 2025 valt de 25-jarige Duitser Juri Hollmann gruwelijk zwaar in de Giro. Zijn arm ziet er vreselijk uit, zijn bekken is verbrijzeld. Maar Hollmann is geen grote naam. Voor de buitenwereld vervagen val en foto snel. Maar niet voor Hollmann zelf. Drie maanden en heel veel pijn later vertelt hij het verhaal achter de foto. “Ik weet niet of ik ooit weer wielrenner zal zijn.”

Pas een goede week geleden, vertrouwt Hollmann ons halfweg het gesprek toe, heeft hij de foto zelf voor het eerst durven bekijken. “Ik wilde hem gewoon niet zien”, zegt hij zacht. Te confronterend. “Pas nu kan ik het wel. Omdat het mij toont waar ik vandaan kom. Welke vooruitgang ik al heb geboekt. Het geeft houvast.”

We spreken Juri Hollmann tijdens de Ronde van Duitsland. Reëel is de kans dat hij, een Duitser van 25, aan zijn tweede jaar bij Alpecin-Deceuninck toe, in andere omstandigheden deze wedstrijd zou gereden hebben. Maar Hollmann zit niet in het peloton. Zelfs stappen is voor hem niet langer vanzelfsprekend. Het lukt voorlopig alleen met krukken. “Al heb ik deze week wel acht kilometer gewandeld met die krukken”, klinkt het hoopvol. “Daar ben ik trots op. Zelfs al moet ik na elke kilometer rusten. Helemaal uitgeput. Ik moet het allemaal weer leren.” En fietsen, vragen we voorzichtig? Zijn racefiets dient vandaag hooguit als hometrainer, klinkt het. “Maar het is al een grote uitdaging om mij op die fiets te hijsen. Ik heb niet genoeg spieren om mijn rechterbeen over mijn fiets te tillen. Zoals ik ook de kracht mis om uit mijn klikpedaal te geraken. Ik moet mijn beide handen gebruiken om mij uit mijn pedaal te helpen.” Toch is het hem een week geleden voor het eerst gelukt. Een half uurtje op zijn eigen fiets. “Goed voor mijn hoofd”, glimlacht hij flauw. “Maar als ik eerlijk moet zijn, het voelde héél oncomfortabel.”

Vóór Alpecin-Deceuninck fietste Hollmann vier jaar voor Movistar. Daarvoor was hij onder meer Duits kampioen tijdrijden bij de beloften. Alles wat toen zo vanzelfsprekend was, is dat sinds rit zes in de Giro van dit jaar niet meer. Hollmann herinnert zich nog elk detail van die donderdag. De rit ging naar Napels, begint hij. “Het was best een lange etappe, met regen onderweg. Met Kaden Groves zouden we voor ritwinst gaan en dus zaten we als ploeg goed vooraan. Zelf had ik mij even laten uitzakken om bidons en eten op te halen. Ik was volop aan het terugkeren en zat alweer halfweg het peloton toen ik plots voor mij renners hoorde vallen.”

En dan, het eeuwige cliché: “Dan ging het razendsnel. Op het volgende moment lag ik zelf op de grond. Ik kon zelfs niet naar mijn remmen grijpen. Wellicht is de renner voor mij gevallen en heeft dat mij naar rechts doen uitwijken. Ik heb het later nagekeken op mijn Wahoo. Ik ben tegen 67 kilometer per uur op een verkeersbord geknald.”

Het is de paal van dat bord die we op de akelige foto zien. Een kermende Hollmann ligt er half gekruld rond. Ook dat herinnert hij zich nog. “Een paar seconden na de crash opende ik mijn ogen. Ik zag meteen mijn arm. En hoe die…” Hij zoekt de juiste woorden. “Hoe die niet meer op de juiste plaats zat. Maar vooral herinner ik mij de pijn.

Zoveel dat ik niet eens kon zeggen waar die vandaan kwam. Achteraf besef ik dat het naast die arm mijn bekken moet geweest zijn. Ik weet dat ik ben beginnen roepen. Dat ze me moesten laten liggen, dat er een ambulance moest komen, en toen die er was, of ze mij alstublieft in slaap konden brengen. Vanaf dan weet ik niks meer.”
Zelfs wanneer hij in het Italiaanse ziekenhuis weer wakker werd, is vervaagd. “Ik denk die donderdagavond nog”, twijfelt Hollmann. “Wel ben ik de volgende dag meteen naar Herentals gebracht. Daar ben ik mijn ploeg ontzettend dankbaar voor. Dat is later mijn groot geluk geweest.”

De medische rapporten ogen intussen bijzonder verontrustend. Naast zijn dubbele armbreuk is zijn bekken verbrijzeld. Drie maanden later toont Hollmann de huiveringwekkende röntgenfoto’s. Wat niet op die foto’s te zien is: de vele interne bloedingen. Pas is Hollmann aan zijn arm geopereerd, of dat weekend gaan in Herentals alle alarmbellen af. Er duiken complicaties op. “Ernstige complicaties.”

Vandaag is dat het enige waarover hij nog steeds moeilijk kan praten. “Liever hou ik die details voor mezelf”, klinkt het. “Maar het was bad, really bad.” Slecht. Héél slecht. Hollmann wordt in allerijl van Herentals naar het universitaire ziekenhuis van Antwerpen getransporteerd. Vandaag mijdt hij beladen woorden als ‘kritiek’ of ‘levensbedreigend’. “Maar het had anders kunnen aflopen”, is hij kort. “Mijn moeder is al die tijd bij mij geweest. Ze is die dagen tien jaar ouder geworden.”

Door de complicaties moet bovendien de dringende operatie aan zijn bekken uitgesteld worden. Anderhalve week lang ligt Hollmann met een verbrijzeld bekken plat op bed. De pijn is ondraaglijk. “Ik herinner mij hoe ze mijn bed naar een andere kamer rolden. Heel voorzichtig. Maar bij het kleinste bultje op de vloer schreeuwde ik het uit. Bewegen mocht en kon ik niet. Met een morfinepomp kon ik zelf de pijn een beetje stillen. Zelfs dat hielp amper. Ik sliep van vier uur in de namiddag tot zes uur ’s ochtends. Nu ja, slapen? Een half uur slapen, twintig minuten wakker, weer even slapen… Mijn Whoop (gezondheidstracker, red.) wees later uit dat de eerste weken na mijn val mijn laagste hartslag amper onder de honderd zakte. Terwijl ik normaal een rusthartslag van 30 à 35 heb. Zo hard was mijn lichaam aan het vechten. Ik heb gesnakt naar die operatie.”

Vijf weken zal Hollmann in het Antwerpse ziekenhuis blijven. Ook na de operatie gaat het herstel langzaam. “Toen ik het ziekenhuis uit mocht, kon ik misschien vijf meter stappen, op krukken. Zelfs in een zetel zitten lukte mij maximaal een, twee uur. De eerste keer maar twintig minuten. Dat kostte zoveel energie. Iets eenvoudigs als zitten putte mij uit.”

Na weken van verdere revalidatie in Berlijn is dat vandaag beter. Zijn hartslag in rust benadert weer de zestig. Zelfs een paar meter stappen zonder krukken lukt opnieuw. “Maar het ziet er niet uit. Niet genoeg kracht, te weinig controle over mijn rechterbeen.” Het doet Hollmann beseffen dat er nog zware maanden aankomen. Nu al is het traject langs de beste revalidatiecentra uitgestippeld. Berlijn, Keulen, München. Hollmann heeft zijn komst al aangekondigd. Het zwaarste? “De onzekerheid”, antwoordt hij. “Je moet blij zijn met elk stapje dat je zet. De eerste keer dat ik mij naar links kon omdraaien in bed. Een beetje later ook naar rechts. Elke vooruitgang telt. Maar wanneer je die stap zet? Nu hoop ik over een maand zonder krukken te kunnen stappen. Maar misschien is dat wel al over twee weken – al denk ik van niet. Of wie weet is het pas over twee en een halve maand? Het is allemaal heel onvoorspelbaar. Je moet het nemen zoals het komt.”

Het heeft hem geleerd niet te ver vooruit te kijken. Natuurlijk wil hij ooit weer de wielrenner worden die hij altijd was. “Maar als je in een bed ligt en voor alles hulp nodig hebt, is dat niet waar je mee bezig bent”, repliceert hij. “Dan wil je eerst gewoon weer zelfstandig zijn. En zelfs nadien. Ik zat niet te denken: hopelijk kan ik volgend jaar weer koersen. Ik dacht alleen maar: hopelijk kan ik ooit weer als iedereen gewoon stappen, of met de fiets rijden zoals een normaal persoon.”

Toch is, ondanks alles, de liefde voor het wielrennen niet weg. “Ik heb zelfs de Giro nog gevolgd op tv”, klinkt het. “En al die Vlaamse koersen in juni. Voor Netflix miste ik fut en concentratie. Wielrennen kijken lukte net.” Noch heeft het zijn kijk op de sport en zijn gevaren veranderd. “Toen ik Philipsen zag vallen in de Tour, schrok ik wel meer dan ik vroeger gedaan zou hebben. Maar voorts? Ik weet ook niet of iemand mijn val kwalijk kan nemen. Misschien de organisatie een beetje? Nadien heb ik gehoord dat iedereen in dat dorp wist dat de weg waar ik gevallen ben er bij de minste regendruppels spekglad bij ligt. Moet je ons daar dan oversturen?” Toch hoopt Hollmann er ooit weer tussen te rijden. Hoe weinig evident dat vandaag, met ook nog eens een aflopend contract, lijkt. “Zelfs zonder alles wat mij is overkomen, is de situatie op de markt al moeilijk”, besluit hij zacht. “Maar op dit moment wil ik mij daar geen zorgen over maken. Vandaag telt alleen mijn gezondheid.”
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:40:31 #21
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218561491
Bekijk deze YouTube-video

Visma docu van deze tour
pi_218562328
Vingegaard doet ook niet mee aan WK.

Ik denk dat Rwanda achteraf de fout heeft gemaakt, het parkoers te zwaar hebben gemaakt.
  Moderator vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:13:45 #23
pi_218562460
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:52 schreef Idisrom het volgende:
Vingegaard doet ook niet mee aan WK.

Ik denk dat Rwanda achteraf de fout heeft gemaakt, het parkoers te zwaar hebben gemaakt.
Rwanda heeft vooral de fout gemaakt een Afrikaans land te zijn. Het immer racistische wielrennen laat zich weer van haar slechtste kant zien, wat een verrassing.

Als je rondjes gaat rijden in Kigali krijg je automatisch een zwaar parcours. Het is een nogal ongeïnformeerde mening om te stellen dat ze het parcours makkelijker hadden moeten maken, ik daag je uit om een makkelijk rondje uit te tekenen daar.

Bovendien is het een absolute drogreden. In 2026 gaan we naar Canada en daar ligt in Montreal ook een heel zwaar rondje. In 2027 gaan we in de Alpen een herhaling van het WK van 1980 zien, het lastigste rondje ooit op een WK. Gaan we dan mensen horen zeggen dat ze het parcours makkelijker hadden moeten maken? Ik weet vrij zeker van niet. Ik denk dat een aantal renners die nu smoesjes verzinnen om niet te rijden er dan wel gewoon bij zullen zijn, goh.

Daarnaast hebben we het nu over Vingegaard, alsof hij wel had gereden als het parcours makkelijker was. Een zwaar parcours is juist in zijn voordeel. De simpele waarheid is dat hij geen serieuze coureur is, hij heeft überhaupt nog nooit een WK gereden en in eendaagse koersen is hij haast nooit te vinden. Gewoon een slapzak.
pi_218562491
Na de Vuelta is in principe het seizoen van Vingegaard wel voorbij. Dan gaat het alleen maar nog om kruimels. Het zou hem sieren om eens wat koersen uit te proberen. WK, EK, Lombardije. In plaats daarvan moet ie weer het afwas gaan doen voor Trine.
pi_218562525
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 13:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Rwanda heeft vooral de fout gemaakt een Afrikaans land te zijn. Het immer racistische wielrennen laat zich weer van haar slechtste kant zien, wat een verrassing.

Als je rondjes gaat rijden in Kigali krijg je automatisch een zwaar parcours. Het is een nogal ongeïnformeerde mening om te stellen dat ze het parcours makkelijker hadden moeten maken, ik daag je uit om een makkelijk rondje uit te tekenen daar.

Bovendien is het een absolute drogreden. In 2026 gaan we naar Canada en daar ligt in Montreal ook een heel zwaar rondje. In 2027 gaan we in de Alpen een herhaling van het WK van 1980 zien, het lastigste rondje ooit op een WK. Gaan we dan mensen horen zeggen dat ze het parcours makkelijker hadden moeten maken? Ik weet vrij zeker van niet.

Daarnaast hebben we het nu over Vingegaard, alsof hij wel had gereden als het parcours makkelijker was. Een zwaar parcours is juist in zijn voordeel. De simpele waarheid is dat hij geen serieuze coureur is, hij heeft überhaupt nog nooit een WK gereden en in eendaagse koersen is hij haast nooit te vinden. Gewoon een slapzak.
Het afhaken van Vingegaard heeft waarschijnlijk weinig te maken met het rondje want dat zou hem - voor zover een WK rondje dat kan - moeten passen.

Wat ik heel slecht van de UCI vind, is dat er een paar jaar achter elkaar een locatie gekozen is waarbij je er vanuit mag gaan dat alleen de klimmers een redelijke kans maken. Net zoals het niet ok is als we jarenlang gaan sprinten. Zo'n WK rondje zou eigenlijk binnen de range van de monumenten moeten bewegen zodat de meeste renners om het jaar of maximaal twee jaar een parcours voorgeschoteld krijgen dat ze past.
pi_218562536
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 13:18 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Het afhaken van Vingegaard heeft waarschijnlijk weinig te maken met het rondje want dat zou hem - voor zover een WK rondje dat kan - moeten passen.

En nog minder met racisme wat hier toch wel erg snel wordt gebruikt als het over het WK gaat.
pi_218562578
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 13:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Bovendien is het een absolute drogreden. In 2026 gaan we naar Canada en daar ligt in Montreal ook een heel zwaar rondje. In 2027 gaan we in de Alpen een herhaling van het WK van 1980 zien, het lastigste rondje ooit op een WK. Gaan we dan mensen horen zeggen dat ze het parcours makkelijker hadden moeten maken? Ik weet vrij zeker van niet. Ik denk dat een aantal renners die nu smoesjes verzinnen om niet te rijden er dan wel gewoon bij zullen zijn, goh.

Dat constante roepen van 'Racisme!!1!' wanneer er een renner afhaakt is wel echt een hele luie take.
  Moderator vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:26:29 #28
pi_218562592
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 13:20 schreef Remco het volgende:

[..]
En nog minder met racisme wat hier toch wel erg snel wordt gebruikt als het over het WK gaat.
Als jij denkt dat dit geen rol speelt heb ik nieuws voor je.

Een Van Gils die openlijk afhaakt omdat het hem allemaal wat te 'exotisch' is, dat soort werk. Klagende wielerbonden over dure hotelprijzen, want ja, het is een Afrikaans land en dus horen we daar gewoon alles gratis mee te kunnen roven.

De hotels in Canada gaan net zo duur zijn, de reis naar Canada toe ook. Hoeveel renners en hoeveel bonden gaan we daar over horen, denk je? Ik weet het antwoord wel.
  Moderator vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:28:09 #29
pi_218562610
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 13:25 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Dat constante roepen van 'Racisme!!1!' wanneer er een renner afhaakt is wel echt een hele luie take.
Ik vind vooral de takes om af te haken heel lui. Zo'n Van Gils heeft alleen ooit van Afrika gehoord toen hij een stripboek van Kuifje las, al ruim een jaar slaan ze je aan alle kanten om de oren met hun onwetendheid.
pi_218562841
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 13:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Ik vind vooral de takes om af te haken heel lui. Zo'n Van Gils heeft alleen ooit van Afrika gehoord toen hij een stripboek van Kuifje las, al ruim een jaar slaan ze je aan alle kanten om de oren met hun onwetendheid.
Dat de redenen die renners en bonden opgeven om af te haken inderdaad soms nogal matig zijn wil alleen niet direct zeggen dat er sprake is van racisme.
pi_218562917

[ Bericht 59% gewijzigd door Wienerschnitzels op 22-08-2025 14:25:29 ]
pi_218562942
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 13:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Als jij denkt dat dit geen rol speelt heb ik nieuws voor je.

Een Van Gils die openlijk afhaakt omdat het hem allemaal wat te 'exotisch' is, dat soort werk. Klagende wielerbonden over dure hotelprijzen, want ja, het is een Afrikaans land en dus horen we daar gewoon alles gratis mee te kunnen roven.

De hotels in Canada gaan net zo duur zijn, de reis naar Canada toe ook. Hoeveel renners en hoeveel bonden gaan we daar over horen, denk je? Ik weet het antwoord wel.
Die hotelprijzen zullen wel echt fors zijn voor de hotels van de westers ketens, stukje vraag en aanbod. Dat heb je in een grote stad als Montreal met een veelvoud aan hotels minder last van.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 14:29:46 #33
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218562963
Mensen die 'Afrika' zeggen alsof het één gebied is kan ik onmogelijk serieus nemen. Niveau Band Aids.

Ondertussen wel doen alsof er een wereld van verschil is tussen de Moeren en de Kempen.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 14:34:19 #34
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218563002
Vingegaard zou zijn kat nog sturen als het wereldkampioenschap in zijn eigen achtertuin zou worden georganiseerd en nu gaan we opeens gepikeerd doen omdat hij geen zin heeft.
pi_218563287
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 13:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Dat WK-koersen de laatste jaren allemaal semi Ronde van Lombardije zijn, dan krijg je geen Wout van Aerts en MvdP's meer voor warm. Rwanda ligt tegen het Victoriameer,. Dan denk ik, dan had je ook een iets lichter parkoers kunnen uittekenen Dat heeft niks met racisme te maken.

Edit: ik dacht steeds dat Rwanda aan het Victoriameer lag, maar dat blijkt niet zo te zijn. Maar er is daar desondanks toch wel een parkoers met minder klimmeters mogelijk.
  Moderator vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:47:10 #36
pi_218563418
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 15:25 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Dat WK-koersen de laatste jaren allemaal semi Ronde van Lombardije zijn, dan krijg je geen Wout van Aerts en MvdP's meer voor warm. Rwanda ligt tegen het Victoriameer,. Dan denk ik, dan had je ook een iets lichter parkoers kunnen uittekenen Dat heeft niks met racisme te maken.

Edit: ik dacht steeds dat Rwanda aan het Victoriameer lag, maar dat blijkt niet zo te zijn. Maar er is daar desondanks toch wel een parkoers met minder klimmeters mogelijk.
In sommige delen van het land zou je een iets makkelijkere ronde uit kunnen tekenen, maar dat niet ter zake aangezien het WK is toegekend aan de stad Kigali. En daar ga je met geen mogelijkheid een makkelijk parcours neer kunnen leggen.
pi_218563790
Waerenskjold neemt een voorschot op eindoverwinning als hij dit afmaakt
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:33:23 #38
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_218563792
3km in Duitsland
pi_218563805
HAHAHAHAHA ERG MOOI
  Moderator vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:36:31 #40
pi_218563806
HAHAHAHAHAHAHAHAHA
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:36:33 #41
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_218563807
Hahaha te vroeg juichen altijd leuk
pi_218563808
Ach, Riley.
pi_218563809
Hahahaha
pi_218563810
Hehehehe
pi_218563813
Denk dat Sheehan zonder juichen ook niet gewonnen zou hebben.
pi_218563816
Die finishfoto ook
pi_218563817
Het was niet eens heel close.
pi_218563832
Waar was Wout?
pi_218563844
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 16:39 schreef Dale__Cooper het volgende:
Waar was Wout?
Aan het sparen voor de winterstop.
  Redactie Sport vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:42:17 #50
451829 crew  H.Vviv
pi_218563858
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 16:39 schreef Dale__Cooper het volgende:
Waar was Wout?
Won nog wel het tussensprintje op 15 kilometer van de streep om vervolgens bij een versnelling van Narvaez niet mee te kunnen.
pi_218563862
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 16:37 schreef Devolder het volgende:
Die finishfoto ook
Zabeltje
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_218564797
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_218564860
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 16:37 schreef Devolder het volgende:
Die finishfoto ook
Ergens foto's of video? Heb etappe helaas gemist.

Toch jammer dat Ronde van Duitsland en Renewi tour op hetzelfde moment verreden worden.
Je zou die 2 prima kunnen combineren tot bv een 10 daagse.
Net efkes anges
pi_218572480
Op 3 km van de meet nog voor de seconden sprinten in Duitsland, ook wel bijzonder.
pi_218572506
Narvaez en Wearenskjold nu in dezelfde tijd.
pi_218572508
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 16:24 schreef Dale__Cooper het volgende:
Narvaez en Wearenskjold nu in dezelfde tijd.
Leek er op alsof Waerenskjold een Sheehan deed.
pi_218572517
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 16:24 schreef wimderon het volgende:

[..]
Leek er op alsof Waerenskjold een Sheehan deed.
Dat idee had ik ook.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 16:26:45 #58
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_218572523
JAAAAA
pi_218572524
Van Poppel wint, maar ik zet er alvast een streep door.
pi_218572525
Dat worden wat gele kaarten.
pi_218572526
Danny van Poppel wint.

Voor 10 minuten ofzo.
pi_218572527
Dit wordt wel een DSQ
pi_218572529
De Kleik wordt niet geremd door enige nuance.
pi_218572535
Halve veld kan diskwalificatie verwachten, echt niemand bleef op zijn lijn.

Nou vroeg de finish er ook wel om.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Redactie Sport zaterdag 23 augustus 2025 @ 16:28:01 #65
451829 crew  H.Vviv
pi_218572536
Jip ziet geen vreemde actie.
pi_218572538
Waerenskjold gaat daar ook niet vrijuit. Die stuurt ook naar de andere kant zodat Brennan in de sandwich komt.

Allebei een DQ zou logisch zijn.
pi_218572544
Vanuit de lucht is wel wat minder erg. De combinatie met Waerenskoljd die juist wat naar binnen komt, maakt het problematisch voor Brennan.
  Redactie Sport zaterdag 23 augustus 2025 @ 16:29:20 #68
451829 crew  H.Vviv
pi_218572546
Van Poppel gaat wel teruggezet worden.
pi_218572549
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 16:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waerenskjold gaat daar ook niet vrijuit. Die stuurt ook naar de andere kant zodat Brennan in de sandwich komt.

Allebei een DQ zou logisch zijn.
Zouden ze Brennan nog geel geven omdat hij zijn arm opsteekt?
pi_218572570
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 16:29 schreef Dale__Cooper het volgende:
Vanuit de lucht is wel wat minder erg. De combinatie met Waerenskoljd die juist wat naar binnen komt, maakt het problematisch voor Brennan.
Vanuit de lucht is het juist heel duidelijk te zien: van Poppel komt op kop en zit dan op de middellijn, en wijkt weer naar links af om dan op de witte pijl zo'n anderhalve meter links van de middellijn te finishen. Er was (niet veel, maar wel genoeg) ruimte voor Brennan om tussen van Poppel en Waerenskjold maar van Poppel gooit dat volledig dicht.
pi_218572576
Zijn Jip en Kleik voor het vlaggetje, wat denken jullie?
pi_218572578
Die eerste zwenk is nog acceptabel, maar de tweede is er toch wel over.
pi_218572584
Van Poppel zwenkt over een kwart van het wegdek in ongeveer 100 meter. Lijkt me een duidelijke DSQ/deklassering.
pi_218572593
Even teruggekeken, dit was niet echt een rechte lijn.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_218572612
twitter

Er was echt meer dan genoeg ruimte voor Brennan om er tussendoor te sprinten. Die eerste screenshot is eigenlijk al te laat genomen want van Poppel had toen al een move naar links gemaakt.
pi_218572619
twitter

Visma HAAT domme Danny.
pi_218572638
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 16:43 schreef Pistolero het volgende:
[ x ]

Visma HAAT domme Danny.
Wat een Trump-achtige toon. Treurig voor iemand die in dienst is.
  Redactie Sport zaterdag 23 augustus 2025 @ 16:45:14 #78
451829 crew  H.Vviv
pi_218572639
Van Poppel teruggezet meer dan terecht
pi_218572641
Ach Danny
pi_218572649
quote:
[ x ]

Visma HAAT domme Danny.
Blijft merkwaardig dat iemand van de staff van Vislab zo over renners van andere ploegen tweet.
pi_218572656
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 16:45 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]
Wat een Trump-achtige toon. Treurig voor iemand die in dienst is.
Er is een reden dat Visma met afstand de meest gehate ploeg binnen het peloton is en ook amper fans heeft.
Die hele ploegleiding is volkomen geschift en kwaadaardig dom.
  Redactie Sport zaterdag 23 augustus 2025 @ 16:51:31 #82
451829 crew  H.Vviv
pi_218572675
Wel opnieuw goede punten voor Uno-X.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 16:53:54 #83
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_218572691
quote:
[ x ]

Visma HAAT domme Danny.
Wat stond daar?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_218572699
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 16:53 schreef Szura het volgende:

[..]
Wat stond daar?
quote:
The yellow card system I think has been a good success in its first full year of introduction, but the number of 🟨 required to get a suspension is too high.

Van Poppel (a loser) has tried to cheat in half his sprints this year and somehow still hasn't been booted from a race
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  Moderator zaterdag 23 augustus 2025 @ 16:55:56 #85
pi_218572700
quote:

[..]
Wat stond daar?
Helderziende Patrick Broe noemde hem een loser en een cheater. Hij weet alles, maar blijkbaar wist hij niet dat het nogal onhandig is om zoiets te tweeten.
pi_218572706
quote:

[..]
Wat stond daar?
Dat het huidige systeem van gele kaarten weinig nut heeft omdat je er een heleboel mag pakken voordat je geschorst wordt, en dat domme Danny een loser is die heel vaak valsspeelt in de sprints.

Op zich heeft hij nog best een punt ook, maar het is niet zo handig om dat zo publiek op X te gooien.
pi_218572815

:')
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 17:23:28 #88
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218572818
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 17:22 schreef Kloit het volgende:
[ afbeelding ]

:')
Gehackt?
pi_218572826
Jeetje, sinds wanneer is Pogacar van de hot takes?

Of zal dit nog een stukje haat richting Visma zijn?
pi_218572832
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 17:23 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Gehackt?
Onze Sloveense vriend zit al een tijdje in een totale meltdown.
pi_218572839
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 17:23 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Gehackt?
Het gebrekkige Engels wijst daar in ieder geval niet op.
pi_218573376
4e gele kaart , gaat Danny de 6 halen voor de winter?
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 19:03:48 #93
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_218573596
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 18:36 schreef Faraday01 het volgende:
4e gele kaart , gaat Danny de 6 halen voor de winter?
Pogacar vindt het belachelijk :)

Tadej Pogacar neemt het op voor gedeclasseerde Danny van Poppel: ‘Een belachelijke beslissing’

https://www.ad.nl/wielren(...)beslissing~a3a4770f/
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 19:04:09 #94
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_218573600
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 19:03 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Tadej Pogacar neemt het op voor gedeclasseerde Danny van Poppel: ‘Een belachelijke beslissing’

Dan weet je al dat je aan de verkeerde kant staat
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_218573671
quote:

[..]

Sinds wanneer is Pogacar een jurylid? Dit lijkt mij een vrij duidelijke gele kaart. Hoewel ik ook vind dat ze de organisatie echt moeten verbieden in de laatste 300 meter nog een flauwe bocht te leggen bij vlakke aankomsten. Hoe veel incidenten dit jaar zijn er niet mede veroorzaakt door niet reglementaire finish stroken waar niets aan gedaan is.
pi_218573676
quote:

[..]

Ik vind dat Pogi gelijk heeft.
Vakman pur sang
pi_218573688
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 19:16 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Sinds wanneer is Pogacar een jurylid? Dit lijkt mij een vrij duidelijke gele kaart. Hoewel ik ook vind dat ze de organisatie echt moeten verbieden in de laatste 300 meter nog een flauwe bocht te leggen bij vlakke aankomsten. Hoe veel incidenten dit jaar zijn er niet mede veroorzaakt door niet reglementaire finish stroken waar niets aan gedaan is.
Eigenlijk best weinig, toch? Helemaal als je het afzet tegen het aantal valpartijen veroorzaakt door totaaldebiel gedrag van de renners.
pi_218573733
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 19:18 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Eigenlijk best weinig, toch? Helemaal als je het afzet tegen het aantal valpartijen veroorzaakt door totaaldebiel gedrag van de renners.
Voor dat laatste hebben we dus de gele kaarten. Voor mijn gevoel is er bijna elke week wel ergens een aankomst waar flinke discussie over is omdat die niet aan de regels voldoet en er weinig aan gedaan wordt.

Om over de vooroorlogse parcours beveiliging van de ASO met strobalen nog te zwijgen.
pi_218573786
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 19:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik vind dat Pogi gelijk heeft.
Der heeft hij ook. Totdat je de sprint ziet
pi_218573814
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 16:55 schreef Felagund het volgende:

[..]
[..]
[ link | afbeelding ]