Semifijn dat het meteen zo helder is. En fijne gemeentevrouwen kunnen echt het verschil maken.quote:Op maandag 10 november 2025 10:54 schreef Schanu het volgende:
Wij hebben vanmorgen gesprek gehad met de praktijk en de gemeente, wat een fijne mevrouw was dat. Conclusie was eigenlijk al wel duidelijk, school vraagt teveel van Jewel en daarin verwachten we geen verbetering. Halve dagen school is niets meer dan symptoombestrijding.
Sorry, moest toch gniffelen.quote:School heeft vrijdag ook al door laten sluimeren
Ik ben ervaringsdeskundige, inmiddels 30+quote:Op woensdag 5 november 2025 16:49 schreef Watzalikverzinnen het volgende:
Omdat hier veel mensen met ervaring zitten..
Heeft iemand ervaring met jeugdhulp op school? School (SBO) gaat dit nu aanvragen om één op één-ondersteuning te realiseren en ik ben wel benieuwd naar ervaringen hiermee
Oh foei van mij, normaliter ben ik best wel taalgevoelig hoorquote:Op maandag 10 november 2025 12:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Sorry, moest toch gniffelen.
Schemeren
Jewel is er dus ook gewoon aan toe, dat is dan ook "het juiste moment".quote:Op vrijdag 14 november 2025 13:00 schreef Schanu het volgende:
Wij hebben onze voorkeursschool (met structuurgroep, waar ook een vriendinnetje van Jewel op zit) gemaild en ze hebben nog een plekje over. We mogen dinsdagochtend al op rondleiding komen. Ergens voelt dit enorm spannend omdat we dinsdagmiddag het beslissende MDO op school hebben, en wat nu als blijkt dat school nog wel kansen ziet of onvoldoende dossier heeft voor een TLV aanvraag? Maar die 4 halve dagen school werken ook niet, vanmorgen heeft vrouwlief haar weer om 11 uur kunnen ophalen ipv de afgesproken 12 uur en dat gebeurt vaker. Dus als de school zelfs al moet bellen om haar voor die halve dag school voorbij is op te halen, omdat ook zij zien dat het echt niet gaat, dan blijkt daar toch al wel uit dat ze handelingsverlegen zijn?
Het gaat hard zo opeens, maar we beginnen er ook rust in te vinden dat dit nog wel eens de beste oplossing kan zijn. Ik vroeg aan Jewel wat ze liever zou willen, altijd halve dagen school en blijven waar ze nu zit, of volle dagen school in een kleinere klas met meer rust. Ze twijfelde geen seconde, gaf meteen voorkeur voor de 2e optie. Benoemde toen ook dat haar klasgenoten nu 's middags dingen doen en leren waar zij niet aan mee kan doen, en dat ze dat eigenlijk heel erg vindt. Dus het is ook niet zo dat ze gewoon geen zin heeft in school, ze wil juist echt heel graag maar het lukt haar gewoonweg niet in de huidige setting.
Wat zou het fijn zijn als we dit bizarre en moeilijke jaar met wat meer hoop voor het komende jaar kunnen afsluiten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thanks. Wij willen sowieso pas na dit schooljaar overstappen. Ook omdat elke beslissing voor de een, grote gevolgen heeft voor de ander. We zijn ook pas net gestart met de behandeling (we zitten nog in de observatie periode om de problematiek in kaart te brengen) dus we weten nog helemaal niet zo goed waar de behoeften liggen. Maar linksom of rechtsom moeten ze in maart wel bij een middelbare school staan ingeschreven.quote:Op vrijdag 14 november 2025 21:29 schreef Schanu het volgende:
Je noemt het bureaucratische rompslomp, maar het is in en in triest dat die school zo omgaat met toekomstige leerlingen. Juist met zo'n kwetsbare groep![]()
Hoe snel duurt zo'n tlv aanvragen, en zou ze daarna alsnog snel kunnen instromen na een oriënterend gesprek? Of moet er in dat gesprek überhaupt nog gekeken worden of die school wat kan bieden?
Wat een frustratie voor jullie. En de onzekerheid daar bovenop, of het de oplossing gaat zijn of dat ze daar ook niet naar school wil, snap ik zo goed. Heel veel sterkte
Alleen maar slechte.quote:Op maandag 17 november 2025 14:23 schreef Schanu het volgende:
Verder vraag ik mij af, heeft iemand ervaring met leerlingenvervoer?
Ervaring noodzakelijk kwaad. We hebben dit schooljaar ongeveer een maand een vaste chauffeur gehad en daarna wisselend. Chauffeurs stoppen snel. Vorig schooljaar ongeveer 6 maanden vaste chauffeur gehad en daarvoor ook.quote:Op maandag 17 november 2025 14:23 schreef Schanu het volgende:
Verder vraag ik mij af, heeft iemand ervaring met leerlingenvervoer? Vrouwlief zat daar op te oriënteren en zag dat het tot 8 weken kan duren voordat dat is geregeld. Wij hebben echter geen alternatieven, want op 3 dagen van de week heeft vrouwlief de auto nodig en kan ik Jewel dus sowieso niet brengen, maar op alle dagen komen we hoe dan ook in de knel met de schooltijden van onze 7 jarige. Want de school waar we gaan kijken zit op een half uur rijden van ons af. En ik schrok toch ook best wel van de eigen bijdrage van bijna 700 euro voor dat leerlingenvervoer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fake it till you make it...
Helaas ook geen goede ervaringen. Veel verschillende chauffeurs en veel gedoe in de taxi. Vanaf het moment dat ik het verantwoord vond dat mijn zoon zelf naar school kon fietsen, heb ik het direct opgezegd. Tot die tijd met veel kunst- en vliegwerk. Een goede communicatie met school en gemeente helpt. Dat ging bij ons minder, vooral met de gemeente.quote:Op maandag 17 november 2025 14:23 schreef Schanu het volgende:
Verder vraag ik mij af, heeft iemand ervaring met leerlingenvervoer?
Dit. En er is verdomd weinig (of geen) controle op chauffeurs, zowel tijdens hun werk als op hun geschiktheid met kinderen te werken als op hun veiligheid.quote:Op dinsdag 18 november 2025 07:31 schreef Hupje het volgende:
Ik heb helaas (als SO leerkracht) ook geen hoge dunk van leerlingvervoer. Het hangt af van de chauffeur hoe het gaat. Maar de taxibedrijven zelf kiezen de indeling van de chauffeurs en wanneer dat wisselt.
+ Ze zijn tegenwoordig al blij als ze alle bussen bemand hebben, dus kijken ook niet echt naar geschiktheidquote:Op dinsdag 18 november 2025 07:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dit. En er is verdomd weinig (of geen) controle op chauffeurs, zowel tijdens hun werk als op hun geschiktheid met kinderen te werken als op hun veiligheid.
Als je belt met de gemeente is er vaak eerder meer mogelijkquote:Op woensdag 19 november 2025 09:55 schreef Schanu het volgende:
Qua vervoer, mocht de overstap slagen, de beginperiode zullen we sowieso kijken naar andere mogelijkheden. Dat zal denk ik alleen al moeten omdat de aanvraagtijd voor leerlingenvervoer hier dus 8 weken duurt en ik aanneem dat Jewel eerder over kan stappen naar de nieuwe school als de TLV eenmaal rond is. Maar ook omdat we de overgang inderdaad zo soepel en rustig mogelijk willen laten verlopen. Ze zal daar neem ik aan ook beginnen met een rustige opbouw, en niet direct van 3 halve dagen naar daar 5 volle dagen moeten. We houden er zelfs sterk rekening mee dat die volle dagen er dit gehele schooljaar niet meer in gaan zitten, omdat ze weer tegen overspannenheid aanschurkt (of dat misschien zelfs al is) en we nu willen werken aan alleen nog maar succesverhalen op school zodat het niet meer standaard voor haar wordt geassocieerd met stress en paniek. Ze gaat al meer dan 5 jaar met zoveel tegenzin en verdriet naar school, dat zal echt heel veel tijd nodig hebben om weer recht te trekken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |