ik tel af naar de kerstvakantiequote:Op woensdag 3 december 2025 16:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Heb je mogelijkheid om even bij te komen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ook zo fijn dat het niet verwatert met zijn beste vriend.quote:Op donderdag 4 december 2025 15:25 schreef Schanu het volgende:
Ach wat een verdriet Cygne, wat vreselijk hoe kinderachtig volwassenen met zo'n situatie om kunnen gaantegelijkertijd ontzettend fijn dat de nieuwe school zo goed voelt en dat ze hem daar wél geven wat hij verdient, een liefdevol welkom gevoel
quote:Op donderdag 11 december 2025 21:35 schreef Schanu het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
quote:Op vrijdag 12 december 2025 10:08 schreef livelink het volgende:
@:Schanu, enorm herkenbaar. Wat ik deed op de ergste momenten (maar dan miet je natuurlijk wel achtervang hebben voor je andere kind) is naar buiten gaan met hem. Gewoon wandelen, voor zolang als het nodig was. En dat was inderdaad ook wel 's nachts. We kalmeerden dan beiden en kwamen dan ook vaak tot een gesprek. En als lichtpuntje voor de hopelijk snelle toekomst, die agressie verdween bij ons vanaf het moment dat hij zelf de optie had om weg te lopen uit de situatie. Dat was de optie die hij veel liever koos. Dus dan hoefde ik hem niet meer uit de situatie te halen, naar deed hij dat zelf. Dat gebeurde bij ons vanaf dat hij een jaar of 10 was. Het vereiste natuurlijk wel loslaten en vertrouwen dat hij terug zou komen en geen gekke dingen zou doen. Heel, heel veel sterkte!
Mijn man deed dat ook wel eens. Hem opsluiten in huis of kamer zonder bij hem te zijn. Dat werkte bij ons echt volledig averechts. Dat heeft ons ingetrapte deuren en twee ingeslagen ramen opgeleverd. Ik snapte mijn man wel. Hij stond niet altijd voor zichzelf in, maar van opsluiten raakte mijn zoon volledig in paniek, wat zich uitte in nog grotere razernij.quote:[b]Op vrijdag 12 december 2025 10:38 schreef Schanu het volgende
@:livelink, goede wel om dan naar buiten te gaan, bedankt voor de tip. Nu doen we het soms juist andersom, als het echt onhoudbaar is gaan wij naar buiten en laten we Jewel binnen uitrazen. De laatste keer vergat vrouwlief de deur op slot te draaien en liep ze van huis weg. Ruim een half uur waren we haar kwijt. Sindsdien nooit meer gedaan, die schrik vergeet ik nooit meer. Ik ga het eens proberen om haar mee naar buiten te krijgen op zo'n moment, kijken wat dat met haar doet.
Hier is het soms juist het enige dat helpt, omdat onze aanwezigheid als een rode lap op een stier werkt voor haar. Zolang wij bij haar zijn, blijft ze ons opzoeken, uitdagen en lichamelijk pijn doen. Wij hebben ook een deurklinkblocker op haar slaapkamerdeur zitten, als ze een timeout krijgt dan doen we die erop zodat ze niet van haar kamer af kan. Anders blijft ze ons opzoeken en kan het úren duren voor ze uit haar bui komt. Om de paar minuten komen we dan bij haar binnen kijken of ze weer benaderbaar is, net zo lang tot ze voldoende gekalmeerd is en wij weer bij haar kunnen zijn. Dan is het een kwestie van bij haar zitten, vooral niets zeggen en niet haar kant op kijken, tot ze zelf bij ons komt.quote:Op vrijdag 12 december 2025 10:48 schreef livelink het volgende:
[..]
Mijn man deed dat ook wel eens. Hem opsluiten in huis of kamer zonder bij hem te zijn. Dat werkte bij ons echt volledig averechts. Dat heeft ons ingetrapte deuren en twee ingeslagen ramen opgeleverd. Ik snapte mijn man wel. Hij stond niet altijd voor zichzelf in, maar van opsluiten raakte mijn zoon volledig in paniek, wat zich uitte in nog grotere razernij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |