Al die dingen uit het rapport Roemer (2020) zijn nog steeds niet uitgevoerd. De vorige minister (Van Gennip) was er wel mee bezig maar dit kabinet deed echt niks.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 19:41 schreef KareldeStoute het volgende: [..] In theorie zijn daar al maatregelen tegen getroffen. Maar goed, het probleem zit ook eerder in figuren die de regels ontwijken dan in de figuren die proberen de grens op te zoeken.
Ook daarbij hebben we gewoon een progressieve regering nodig. Als iets duidelijk werd uit het laatste PVV-experiment is het wel dat je zo nooit tot effectief beleid komt.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 19:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Al die dingen uit het rapport Roemer (2020) zijn nog steeds niet uitgevoerd. De vorige minister (Van Gennip) was er wel mee bezig maar dit kabinet deed echt niks. Van Hijum maakte in de media reclame met bestaand en niet-effectief beleid.
quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 19:50 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ook daarbij hebben we gewoon een progressieve regering nodig. Als iets duidelijk werd uit het laatste PVV-experiment is het wel dat je zo nooit tot effectief beleid komt.
“Mensen die voor ons kunnen werken mogen blijven. Oorlogsvluchtelingen kunnen de tering krijgen”.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 19:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
[ x ]
Het is zo doorzichtig (en WNL is een schandelijke Telegraafomroep, Sam Hagens een nogal vals persoon).
edit: "België annexeren" is misschien wel een bewust hondenfluitje en shout-out naar de extreem-rechtse vrienden
Als er zo over je gepraat wordt dan weet je dat je op de schopstoel zit.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 20:37 schreef nostra het volgende:
"Wij hebben het volste vertrouwen in onze hoofdtrainer en van een vertrek is geen enkele sprake."
https://www.ewmagazine.nl(...)zingen-2025-1482689/
Waarom die dan niet importeren?quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 20:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We hebben te weinig dokters etc.
Ah ja natuurlijk, het niet verhogen van de accijns is eigenlijk een 'korting'. Absurde framing. Het blijft toch belachelijk hoe er over dit soort directe belastingen gedacht wordt.quote:Toch moet er in een aantal moeilijke dossiers nog een oplossing worden gezocht. Zo loopt eind dit jaar de korting op de accijns op benzine, diesel en lpg af. Als het kabinet daar geen nieuw geld voor op tafel legt, betalen mensen vanaf volgend jaar aan de pomp tot 21 cent per liter meer.
De korting werd ingevoerd na de oorlog in Oekraïne, toen de brandstofprijzen omhoogschoten. Sindsdien is er jaar op jaar grote druk op de politiek om dat voort te zetten, en met succes. Of er ook dit jaar weer 1,6 miljard euro voor wordt vrijgemaakt, is de vraag. "Het gaat om veel geld dat ik niet zomaar heb liggen en we zijn demissionair", zegt minister Heinen van Financiën bij de inloop van de ministerraad.
Hoe vaak moet nog gezegd worden dat ze niet mochten werken en er weinig aan integratie en inburgering wordt gedaan?quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 21:20 schreef MoreDakka het volgende:
Ach ja. Als het over migratie gaat zijn migranten die hier komen om te werken en bij te dragen aan de economie ineens het probleem. Maar de migranten die via mensensmokkel hier komen om maximaal gebruik te maken van het sociale stelsel zonder bij te dragen, daar moeten we nóg meer van opvangen. Heel doorzichtig allemaal.
Omdat het een piramidespel is.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 21:14 schreef MoreDakka het volgende:
Laten we het hopen.
[..]
Waarom die dan niet importeren?
Of ze hier een goede en betaalbare opleiding geven en ze niet afschrikken met bergen papierwerk?quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 21:14 schreef MoreDakka het volgende:
Laten we het hopen.
[..]
Waarom die dan niet importeren?
Het was een oorspronkelijk een tijdelijke maatregel waar vooral de hoogste inkomens en grootvervuilers van profiteerden. De grote slurpers.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 21:16 schreef MoreDakka het volgende:
Van de NOS :
[..]
Ah ja natuurlijk, het niet verhogen van de accijns is eigenlijk een 'korting'. Absurde framing. Het blijft toch belachelijk hoe er over dit soort directe belastingen gedacht wordt.
De overheid heeft 100% de macht over de hoogte van de accijns, het is niet iets dat hen overkomt. Toch doet de NOS ook vrolijk mee met het absurde idee dat het niet verhogen van een accijns betekent dat de overheid geld tekort komt.
Maar alleen omdat ze de rijken steeds meer in de watten leggen. Wat dat betreft is je grafiek niet compleet, de bovenste 1% heeft geen aparte kolom. Dat zou natuurlijk wel de andere kolommen heel klein maken, zodat ze moeilijk te zien zijn. Daarom zie je de bovenste 0,1% al helemaal nooit terug in de grafieken, als het geen logaritmische zijn.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 21:29 schreef Klopkoek het volgende:
De overheid heeft geld te weinig in de zin dat ze dan boven de Brusselse norm terecht komen (waar Rutte en rechts Nederland ooit zelf in 2012 voor heeft gepleit).
De hoeveelheid artsen?quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 21:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Omdat het een piramidespel is.
Ja, dat is de frame. Maar het is gewoon een belastingverlaging. Dat kan altijd. Nogmaals, de overheid heeft hier 100% zelf de controle over.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 21:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het was een oorspronkelijk een tijdelijke maatregel
Correct. Helemaal juist.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 21:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar alleen omdat ze de rijken steeds meer in de watten leggen. Wat dat betreft is je grafiek niet compleet, de bovenste 1% heeft geen aparte kolom. Dat zou natuurlijk wel de andere kolommen heel klein maken, zodat ze moeilijk te zien zijn. Daarom zie je de bovenste 0,1% al helemaal nooit terug in de grafieken, als het geen logaritmische zijn.
Altijd blijven lachen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 22:00 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Zit net de D'66 kieslijst te bekijken. Waarom moeten al die lui lachen? Echt maar enkelen die serieus kijken. Er staan nogal wat dingen te doen.
Is ook weer zo. Dessalniettemin, Kajsa Ollongren staat er niet meer op. Die is met andere dingen bezig: Internationale defensie en veiligheid. Ik heb jarenlang een voorkeurstem op haar uitgebracht. Ze was zelfs eens lijstduwer en werd toch minister. Het zegt dus eigenlijk niets hoe hoog of laag iemand op een lijst staat. In ieder geval niet bij hun.quote:
quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 21:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het was een oorspronkelijk een tijdelijke maatregel waar vooral de hoogste inkomens en grootvervuilers van profiteerden. De grote slurpers.
[ afbeelding ]
Het was toen al behoorlijk controversieel, in de zin van weinig doelmatig.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)ent-volgens-economen
('rechtse' bron...)
De overheid heeft geld te weinig in de zin dat ze dan boven de Brusselse norm terecht komen (waar Rutte en rechts Nederland ooit zelf in 2012 voor heeft gepleit).
Ik vind de koppeling met het profiteren van "veiligheid" en de hoogte van je inkomen wel vergezocht.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 21:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Correct. Helemaal juist.
Het profijt van de overheid is voor die groepen ook hoger. Altijd zo geweest (dankzij rechts) maar dankzij recente invloed populisten, GFC en VVD alleen maar verder versterkt.
[ afbeelding ]
Waar BBB e.d. omheen dansen:
[ x ]
[ x ]
Langer artikel:
https://x.com/Lukkezen/status/1938881663531950277
Nogmaals, het idee dat Nederland een nivelleringsparadijs zou zijn is een fabeltje. Dit rechtse land van haat, cynisme en nijd.
https://ourworldindata.or(...)nd-transfers-scatter
Dat eerste lijkt me al illegaal?quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 19:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Gelachen. Wat dacht je van een verbod op mensen minder dan het minimumloon betalen? En stoppen met vage uitzendconstructies en mensen als ZZPer met een uurtarief van ¤13 laten werken?
Als je de socials van bijvoorbeeld een Arbeidsinspectie een beetje volgt, dan kom je er al vrij snel achter dat het dweilen met de kraan open is. De pakkans is simpelweg te klein, er valt enorm veel geld mee te verdienen en als je een keer gepakt wordt en je krijgt een boete of een of ander fopstrafje, dan is dat gewoon een bedrijfsrisico.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 07:21 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat eerste lijkt me al illegaal?
Dat tweede zal mogelijk via constructies kunnen maar dat klinkt ook meer als een handhavings zaak.
Een Otto workforce ligt onder een vergrootglas en zal geen illegale dingen doen lijkt me (even los van wat kleinere uitzendorganisaties).
Ah, was kennelijk gisteren al bekend: https://www.ad.nl/politie(...)-toch-niet~a7df9288/quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 08:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
Van Vroonhoven heeft zich bedacht: Verkiezingsprogramma NSC: Nederland heeft basis niet op orde - https://nos.nl/l/2578828 (laatste alinea)
Een partij vol politiek daklozen en opportunisten, aangevoerd door de grootste partijhopper van het land. Succes ermee.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 08:44 schreef TAmaru het volgende:
JA21 begint nu langzaam aan wel vol te lopen met politiek talent; nu weer Boomsma erbij. Toch wel een interessante partij.
Vrij stupide framing weer. Je kan echt beter…quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 21:20 schreef MoreDakka het volgende:
Ach ja. Als het over migratie gaat zijn migranten die hier komen om te werken en bij te dragen aan de economie ineens het probleem. Maar de migranten die via mensensmokkel hier komen om maximaal gebruik te maken van het sociale stelsel zonder bij te dragen, daar moeten we nóg meer van opvangen. Heel doorzichtig allemaal.
Het is de partij vol met "de normale extreem rechtse mensen net zoals ik", voor velen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 08:59 schreef Szura het volgende:
[..]
Een partij vol politiek daklozen en opportunisten, aangevoerd door de grootste partijhopper van het land. Succes ermee.
Talent? Voor veel meer dan ordinair ruziemaken lijken ze daar niet veel potentie te hebben.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 08:44 schreef TAmaru het volgende:
JA21 begint nu langzaam aan wel vol te lopen met politiek talent; nu weer Boomsma erbij. Toch wel een interessante partij.
Een Jodengrapje op zijn tijd moet kunnen, toch?quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 09:08 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het is de partij vol met "de normale extreem rechtse mensen net zoals ik", voor velen.
Nanninga was in het verleden zeer antisemitischquote:Op zaterdag 16 augustus 2025 09:11 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Een Jodengrapje op zijn tijd moet kunnen, toch?
En ach, ze verlieten FvD ook pas lang na dat daar antisemitisme erg populair bleek.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 09:24 schreef Falco het volgende:
[..]
Nanninga was in het verleden zeer antisemitisch
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoeraquote:Op zaterdag 16 augustus 2025 08:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
Van Vroonhoven heeft zich bedacht: Verkiezingsprogramma NSC: Nederland heeft basis niet op orde - https://nos.nl/l/2578828 (laatste alinea)
Lees gewoon dit even:quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 23:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
[..]
Ik vind de koppeling met het profiteren van "veiligheid" en de hoogte van je inkomen wel vergezocht.
Heeft een rijke ondernemer meer geprofiteerd van een "veilig Nederland" dan iemand die arbeidsongeschikt is en een uitkering krijgt.
Je kunt best een boom opzetten over sterkste schouders etc, maar het feit dat de hoogte van je inkomen is gekoppeld aan een veilig Nederland gaat er bij mij niet in.
Valt op zich nog wel mee denk ik, de meesten zijn eigenlijk een soort van leefbaar adepten.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 08:59 schreef Szura het volgende:
[..]
Een partij vol politiek daklozen en opportunisten, aangevoerd door de grootste partijhopper van het land. Succes ermee.
Ze zullen wel een stuk of 8-10 zetels halen. Dan is Nanninga voor de vorm op 2 zetten niet echt een risico. Coenradie en Boomsma zullen het ook wel halen en die gaan dan de partij een profiel geven komende jaren.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 11:06 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Valt op zich nog wel mee denk ik, de meesten zijn eigenlijk een soort van leefbaar adepten.
Alleen Nanninga moeten ze ergens zien te lozen, dat is gewoon een pseudo PVVer die enkel met de Islam bezig is en bovendien erkend querulant.
Dat ze die op 2 parkeren en niet zeggen: "je bent niet al te lang gekozen voor de Eerste Kamer en hebt daar je werk" is onbegrijpelijk en dat gaat ook gedoe geven.
Kost ze mogelijk ook een zetel in de Eerste Kamer dacht ik, dus machttechisch is het ook niet handig.
Inhoudelijk is JA21 weinig anders dan de PVV. Alleen de verpakking is anders.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 11:11 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ze zullen wel een stuk of 8-10 zetels halen. Dan is Nanninga voor de vorm op 2 zetten niet echt een risico. Coenradie en Boomsma zullen het ook wel halen en die gaan dan de partij een profiel geven komende jaren.
Bestaanszekerheid is nu speerpunt boven goed bestuur (daarin hebben ze al gefaald), maar tegelijk strenger op migratie.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 08:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dilan is voor mij als een bestuurder die standaard te roekeloos rijdt en waarbij iedereen eigenlijk wel wist dat er een ongeluk zat aan te komen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 11:42 schreef Hexagon het volgende:
Je krijg bijna medelijden met Dilan
https://www.bnr.nl/nieuws(...)etels-isyesilgoz-weg
Bijna dan he
Overigens is Van Baarle niet-gelovig, hoewel ze op rechts graag doen also hij de Khomeini van de polder is.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 12:23 schreef Klopkoek het volgende:
Denk-leider Van Baarle en partijbestuur in conflict over vrouwen op de kieslijst
https://www.trouw.nl/poli(...)-kieslijst~bb6383b2/
Volgens Trouw gaat het conflict over samenstelling van de lijst. Zowel partijbestuur als fractie willen een diversere lijst dat de samenstelling van de samenleving meer reflecteert. Er is ruzie over de exacte posities en de kwaliteiten.
Van Baarle zei eerder in deze krant wel dat hij hoopt ‘dat zijn opvolger een vrouw is’. Over de kandidatenlijst van de aankomende verkiezingen zei hij: “We zijn bezig met de vraag: hoe kunnen we als partij een nog betere afspiegeling van de samenleving zijn? Daar hoort een jongerenorganisatie bij, net als vrouwen.”
Nu is DENK zeker niet mijn partij, maar dit strookt natuurlijk niet helemaal met het stigma dat erop wordt geplakt. Wat allemaal vaak geroepen wordt.
Nee, het is niet een Islamitische SGP en de keuze om als volksvertegenwoordiger wat meer op het volk willen lijken is geen zuiver zuilendenken of jezelf opsluiten in deelbelangen.
Van Baarle is zelf van gemengde afkomst (heeft zijn achternaam niet laten vernederlandsen oid).
Dit is dus waarom ik er zeker niet op stem. In de praktijk stemmen ze wel regelmatig 'progressief'.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 13:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
Lekker clubje, dat DENK, ja.
[ afbeelding ]
De stoppen slaan niet door, het is eerder metaalmoeheid, die vreemde spagaat in 'progressieve' hoek. En de knee-jerk reactie om meteen weer te wijzen naar een religie in Nederland die al werkelijk bijna 5 decennia, zo niet langer, niets meer in de melk te brokkelen heeft, om dat idee van een guur-rechts-gristelijk gevaar levend te houden, doet me enkel nog glimlachen. Ik snap dat men graag zaken uit de VS naar hier overhevelt, maar het idee dat we hier net als daar te maken hebben met kneiterrechtse conservatieve christenen die de tijd terug willen draaien - terwijl elke kritiek op de islam vakkundig naar het hokje 'racisme' verplaatst wordt - blijft voor mij bespottelijk.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 13:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit is dus waarom ik er zeker niet op stem. In de praktijk stemmen ze wel regelmatig 'progressief'.
Ik zou de conservatieve kant, inclusief CDA (dat etentjes heeft met Heritage Foundation; dat doe je niet met iedereen) wat meer wantrouwen. Hun subsidiebeleid en ANBI beleid (dat zegt Jetten goed), double speak, stemgedrag, zelfs groteske leugens.
Op rechts - twitter en alternatieve media - klagen ze nu al dat Coenradie teveel bezig is met vrouwenrechten en vrouwenbesnijdenis binnen de moslimgemeenschap. Het gaat niet zozeer om wat zij doen met hun (sic) eigen vrouwen en dochters, het draait vooral om dat onze (sic) kinderen hier niet mee te maken gaan krijgen.
Dat is zuiver nativisme en uitsluiting. Groepen tegen elkaar opzetten zodat de economische top buiten schot blijft. Het Apartheid en zuilendenken van weleer.
Daar heb je nu mee te maken. Ik weet dat jij het anders ziet en ook binnen drie posts de stoppen meestal doorslaan. Agree to disagree.
Waar die DENK poster tegen ageert ageer jij ook tegen. Namelijk alle symboliek en regenbogen. Afstand nemen van 'woke', afstand van identiteitspolitiek.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 13:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De stoppen slaan niet door, het is eerder metaalmoeheid, die vreemde spagaat in 'progressieve' hoek. En de knee-jerk reactie om meteen weer te wijzen naar een religie in Nederland die al werkelijk bijna 5 decennia, zo niet langer, niets meer in de melk te brokkelen heeft, om dat idee van een guur-rechts-gristelijk gevaar levend te houden, doet me enkel nog glimlachen. Ik snap dat men graag zaken uit de VS naar hier overhevelt, maar het idee dat we hier net als daar te maken hebben met kneiterrechtse conservatieve christenen die de tijd terug willen draaien - terwijl elke kritiek op de islam vakkundig naar het hokje 'racisme' verplaatst wordt - blijft voor mij bespottelijk.
Ik begrijp nu dus dat we het CDA wel als zodanig moeten zien?
Uiteraard, er is wel meer, intimidatie van collega-kamerleden van andere partijen bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 14:09 schreef Jigzoz het volgende:
Die ranzig conservatieve randen bij DENK zijn niet de enige reden om er niet op te stemmen. De manier van politiek bedrijven is ook echt verwerpelijk. Met die socialemediacampagnes die echt gericht zijn tegen mensen persoonlijk bijvoorbeeld, of dat verdraaien van standpunten van anderen om daar dan vervolgens fel tegen tekeer te gaan.
De politiek zou er vreselijk veel beter van worden als mensen niet meer zouden stemmen op partijen die geen boodschap hebben aan feiten en ratio.
Grote DENKfout: ik ageer juist niet tegen rechten voor vrouwen, homo's, en andere minderheden, ik neemquote:Op zaterdag 16 augustus 2025 13:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waar die DENK poster tegen ageert ageer jij ook tegen. Namelijk alle symboliek en regenbogen. Afstand nemen van 'woke', afstand van identiteitspolitiek.
De DENK poster is inderdaad een heel goede en voldoende reden er niet op te stemmen.
In de praktijk is DENK redelijk progressief.
Ches_data plaatst ze nu weliswaar aan de links-conservatieve kant (dat is toch het kwadrant waar "sociaal-democraat" Wierd Duk in 2018 naar snakte?) maar zijn minder conservatief dan CU, CDA, SGP, PVV, FvD en BBB (JA21 niet weergegeven).
Andere onderzoeken zoals Kieskompas plaatst ze aan de progressieve kant en in stemgedrag staan ze veel dichter bij pakweg Volt dan SGP.
Dit land/wereld gaat kapot aan leugens en aan hoe rechts de werkelijkheid en feiten ombuigt naar hun wensen (aanval op media, statistiekenbureaus, universiteiten enz). Ook daarom is dus zo een poster weer genoeg reden er vooral niet op te stemmen. Het appeleert aan de beeldvorming dat progressieve politici de hele dag bezig zijn met woke thema's, alleen over woke praten (quod non).
Eerlijk gezegd vind ik dat er niets mis is met die poster. De boodschap van de poster is niet tegen de letterbak gemeenschap, maar tegen de manier waarop de letterbak gemeenschap met hun geaardheid te koop loopt. Een heleboel homo's, lesbiënnes, bisexuelen, enz. zijn daar ook helemaal niet van gediend.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 13:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
Lekker clubje, dat DENK, ja.
[ afbeelding ]
LOLquote:Op zaterdag 16 augustus 2025 11:42 schreef Hexagon het volgende:
Bijna dan he
Goh, dus jouw omgeving weet zowel wat je geaardheid is, én wat je seksuele kinks zijn?quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 14:51 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik dat er niets mis is met die poster. De boodschap van de poster is niet tegen de letterbak gemeenschap, maar tegen de manier waarop de letterbak gemeenschap met hun geaardheid te koop loopt. Een heleboel homo's, lesbiënnes, bisexuelen, enz. zijn daar ook helemaal niet van gediend.
De letterbak gemeenschap zou eens een voorbeeld moeten nemen aan de BDSM gemeenschap. BDSM is ook een hobby die niet door iedereen geaccepteerd wordt en door iedereen als normaal beschouwd wordt. Mensen die aan BDSM doen hebben eenzelfde proces door moeten maken van acceptatie, emancipatie en depathologisering als de letterbak gemeenschap. Maar op een of andere manier lopen mensen die aan BDSM doen veel minder met hun hobby te koop.
Yesilgoz is vanaf dag 1 alleen maar bezig met anderen de schuld geven. Het is de schuld van Timmermans allemaal. Dilan, de VVD is ook heel veel stemmen verloren aan bijvoorbeeld de PVV. Heb je je een moment afgevraagd hoe dat kan? Nee! Het is een arrogantie die gewoon niet te beschrijven is. Ik snap dat het hard is maar de mensen verdienen echt wat beters. Dus Dilan, we gaan het zien.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 11:42 schreef Hexagon het volgende:
Bijna dan he
Timmermans .. Bizar eigenlijk, hoe dat met zijn imago verlopen is de afgelopen 2 jaar, en dan specifiek die zeer gerichte en bewuste haatcampagne vanuit rechts. Er zullen oprecht honderdduizenden Nederlanders zijn die niet eens wisten wie die man überhaupt was, voordat ze gingen geloven dat hij het grote kwaad is.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 15:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Yesilgoz is vanaf dag 1 alleen maar bezig met anderen de schuld geven. Het is de schuld van Timmermans allemaal. Dilan, de VVD is ook heel veel stemmen verloren aan bijvoorbeeld de PVV. Heb je je een moment afgevraagd hoe dat kan? Nee! Het is een arrogantie die gewoon niet te beschrijven is. Ik snap dat het hard is maar de mensen verdienen echt wat beters. Dus Dilan, we gaan het zien.
Haha, dat eerste was al aangetoond door de PVVquote:Op zaterdag 16 augustus 2025 15:27 schreef Jigzoz het volgende:
Stel je voor dat de methode-Yesilgöz wél succesvol was geweest. Dan had ze aangetoond dat de werkelijkheid irrelevant is en dat je met laster en leugens de grootste kunt worden. Dan hadden we echt een probleem gehad.
De VVD kan in oktober niet hard genoeg op z'n bek gaan. Hoe harder ze voelen dat dit de verkeerde weg was, hoe beter.
Hmja, nou ja, de essentie van die partij is de verheffing van oerdomme rancune. Dat is bij de VVD wel echt anders.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 15:36 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Haha, dat eerste was al aangetoond door de PVV
De neoliberalen misbruiken allochtonenhaat als afleiding voor (hun promotie van) sociaaleconomische ongelijkheid.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 15:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hmja, nou ja, de essentie van die partij is de verheffing van oerdomme rancune. Dat is bij de VVD wel echt anders.
Tsja .. ze koos inderdaad wel voor een groep mensen die de mannelijke blanke bankier/beurshandelaar tot hun ideaalbeeld hebben gemaakt. Aan de andere kant, je kan altijd refereren naar Thatcher. Maar wellicht bind je jezelf als vrouwelijke neoliberale politicus dan ook aan een bepaald type.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 15:43 schreef TAmaru het volgende:
VVD moet weer gewoon voor zo'n gelikte bal gaan; daar gaan die kiezers nou eenmaal goed op. Sowieso doen mannen het bijna altijd beter dan vrouwen als lijsttrekker.
Sommige vrouwen doen het inderdaad heel goed, maar meestal zijn dat wel de types Thatcher-Merkel. Harde dames, beetje mannelijke uitstraling. De meeste vrouwelijke lijsttrekkers in de politiek, in elk geval in Nederland, hebben keihard gefaald.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 15:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Tsja .. ze koos inderdaad wel voor een groep mensen die de mannelijke blanke bankier/beurshandelaar tot hun ideaalbeeld hebben gemaakt. Aan de andere kant, je kan altijd refereren naar Thatcher. Maar wellicht bind je jezelf als vrouwelijke neoliberale politicus dan ook aan een bepaald type.
Kaag deed het als lijsttrekker ook best ok.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 15:52 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Sommige vrouwen doen het inderdaad heel goed, maar meestal zijn dat wel de types Thatcher-Merkel. Harde dames, beetje mannelijke uitstraling. De meeste vrouwelijke lijsttrekkers in de politiek, in elk geval in Nederland, hebben keihard gefaald.
Halsema was misschien nog redelijk populair.
Heel veel mensen denken echt dat als PvdAGL de grootste partij wordt, dat dan Timmermans geen premier mag worden omdat Wilders het ook niet werd.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 15:28 schreef probeer het volgende:
[..]
Timmermans .. Bizar eigenlijk, hoe dat met zijn imago verlopen is de afgelopen 2 jaar, en dan specifiek die zeer gerichte en bewuste haatcampagne vanuit rechts. Er zullen oprecht honderdduizenden Nederlanders zijn die niet eens wisten wie die man überhaupt was, voordat ze gingen geloven dat hij het grote kwaad is.
Ach tuurlijk wel.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 16:03 schreef -XOR- het volgende:
De vraag is inderdaad of het in een conservatief land als Nederland al wel mogelijk is om een vrouwelijke premier te krijgen.
Misschien. Ik denk dat het toch wat ingewikkelder is dan in de landen om ons heen.quote:
Die 'ranzige conservatieve randen' zijn al erg genoeg, en imo al meer dan genoeg om er niet op te stemmen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 14:09 schreef Jigzoz het volgende:
Die ranzig conservatieve randen bij DENK zijn niet de enige reden om er niet op te stemmen. De manier van politiek bedrijven is ook echt verwerpelijk. Met die socialemediacampagnes die echt gericht zijn tegen mensen persoonlijk bijvoorbeeld, of dat verdraaien van standpunten van anderen om daar dan vervolgens fel tegen tekeer te gaan.
De politiek zou er vreselijk veel beter van worden als mensen niet meer zouden stemmen op partijen die geen boodschap hebben aan feiten en ratio.
Rot op joh.quote:[..]
Pagina 12:
Wij steunen het recht van mensen die in het publieke domein en overheid hun religie uiten
als hun inspiratiebron en als bakermat van solidariteit.
Ja, wederzijdse acceptatie. Nee, géén regenboogdwang
DENK staat voor een land waar eenieder zichzelf kan zijn ongeacht geloof, huidskleur, afkomst of seksuele richting. Dit principe komt echter onder druk te staan wanneer groepen hun levensvisie aan anderen opdringen.
Dat gebeurt soms in de discussie rondom LHBTI, waarbij een overtuiging wordt opgedrongen aan de samenleving. Het opdringen van een vorm van LHBTIactivisme noemen wij regenboogdwang. Denk bijvoorbeeld aan gendertransitie die wordt gedoceerd op hele jonge leeftijd aan kinderen. Of aan het verplichten van het dragen van een OneLove-band of het moeten meedoen met Paarse Vrijdag. Indien men daar niet aan meedoet, dan volgt vaak stigmatisering. DENK verzet zich tegen deze regenboog-dwang.
Dat betekent dat wij niet wensen dat jonge kinderen op scholen worden geconfronteerd met regenboogdwang of geseksualiseerd onderwijsmateriaal.
[..]
Pagina 14:
DENK blijft onomwonden staan achter het recht op bijzonder en religieus onderwijs.
We tornen niet aan artikel 23 van onze Grondwet. DENK blijft onomwonden staan achter het recht op religieus en bijzonder onderwijs.
Als de VVD stemmers net zoals de PVV stemmers zouden denken, zou het waarschijnlijk de beste manier zijn om van Dilan af te komen, door haar als een (van oudsher) linkse politicus af te schilderen. Misschien een leuk clipje van Jimmy Dijk, waarin hij Dilan stiekem roemt omdat zij het kapitalisme van binnenuit probeert te bestrijden, itt zijn eigen constante gevecht vanuit de oppositie. Dan zet de VVD haar zo buiten.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 15:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hmja, nou ja, de essentie van die partij is de verheffing van oerdomme rancune. Dat is bij de VVD wel echt anders.
Te veel enige kinderen en/of gebrekkige ouders. Die hebben overduidelijk nooit het 'wat voor jou geldt, geldt misschien niet altijd voor je zusje/broertje, en omgekeerd. Want wat het beste voor jou is, is misschien niet altijd het beste voor hun.'-praatje gehad.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 16:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Heel veel mensen denken echt dat als PvdAGL de grootste partij wordt, dat dan Timmermans geen premier mag worden omdat Wilders het ook niet werd.
Dit is een terechte vraag en er zijn studies gedaan waar inderdaad blijkt dat Nederlandse (middelmatige) mannen slecht gaan op vrouwelijke leiders - van politiek tot bedrijfsleven. Dat is hier sterker ontwikkeld dan in veel andere hoogontwikkelde landen. Een deel van de oorzaak ligt er ook in hoe huishoudens zijn vorm gegeven en dat, nogmaals, beleid in Nederland is gericht op de anderhalfverdiener (of kostwinner zelfs).quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 16:03 schreef -XOR- het volgende:
De vraag is inderdaad of het in een conservatief land als Nederland al wel mogelijk is om een vrouwelijke premier te krijgen.
Mja zoiets werkt natuurlijk wel enkel op politici die er kwetsbaar voor zijn. Timmermans is ook gewoon geen sympathiek persoon dus dat maakt hem kwetsbaar. Er zijn ook progressieve politici op wie het volstrekt geen effect heeft.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 15:28 schreef probeer het volgende:
[..]
Timmermans .. Bizar eigenlijk, hoe dat met zijn imago verlopen is de afgelopen 2 jaar, en dan specifiek die zeer gerichte en bewuste haatcampagne vanuit rechts. Er zullen oprecht honderdduizenden Nederlanders zijn die niet eens wisten wie die man überhaupt was, voordat ze gingen geloven dat hij het grote kwaad is.
Natuurlijk kan dat. Er zijn veel conservatievere landen geweest met vrouwelijke premiers. Alleen hebben PvdA, CDA en VVD nooit een kansrijke kandidaat gelanceerd.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 16:03 schreef -XOR- het volgende:
Bizarre manier van denken dit. Timmermans heeft blijkbaar nul eigen wil en verantwoordelijkheid. Kom op zeg, dit is van abominabel niveau.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 15:28 schreef probeer het volgende:
[..]
Je ziet dat Nederlanders vrouwelijke leiders minder serieus nemen. Is niet alleen in de politiek zo. Dat nare D66 mens van VNO-NCW net zo.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 17:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat. Alleen hebben PvdA, CDA en VVD nooit een kansrijke kandidaat gelanceerd.
Wilders krijgt veruit de meeste haat en drek over zich heen maar dat maakt hem vaak juist alleen maar meer populair. Het hangt inderdaad echt van de persoon af.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 17:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mja zoiets werkt natuurlijk wel enkel op politici die er kwetsbaar voor zijn. Timmermans is ook gewoon geen sympathiek persoon dus dat maakt hem kwetsbaar. Er zijn ook progressieve politici op wie het volstrekt geen effect heeft.
Stemgedrag DENK is overwegend progressief, op alle terreinen:quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 15:25 schreef probeer het volgende:
En eh .. DENK valt voor mij sowieso af.
Serieus? Anno 2025 een interne discussie over de positie van vrouwen binnen de partij? Nee. Veel te laat. Jullie zijn af. Niets mee te maken willen hebben.
En wat is links conservatisme? Leg het me uit. Nee. Kan niet. Niet als we de Nederlandse definities (deels vormgegeven door onze eigen politieke geschiedenis) aanhouden. Terug naar linkse waarden? Wat? Het is zo paradoxaal, dat ik ze niet geloof.
En zo leest hun huidige partijprogramma ook (eerlijk, dit is de eerste keer dat ik er naar kijk) .. ja, het staat vol sociaal-progressieve standpunten. Maar soms staat er zulke conservatieve en zelfs religieus protectionistische drek tussen, vaak ook nog eens hartstikke in strijd met eerder genoemde linkse waarden. Niet te rijmen.
Maar het gaat hier als inwoners van Nederland.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 11:01 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Lees gewoon dit even:
https://x.com/Lukkezen/status/1938881663531950277
Defensie beschermt markten en beschermt bezit (en de wetten, concepten en regels die dat bezit vorm geven; waar 'rijken' weer een bovengemiddelde invloed op hebben).
De lijfelijke kosten voor veroveringsoorlogen a la Irak komen vooral neer op de bezitslozen. Op de migranten en zwarten als kanonnenvoer. CCR zong hier 50 jaar geleden over.
Dan is het (weer) vooral een gebrek aan handhaving dus.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 07:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als je de socials van bijvoorbeeld een Arbeidsinspectie een beetje volgt, dan kom je er al vrij snel achter dat het dweilen met de kraan open is. De pakkans is simpelweg te klein, er valt enorm veel geld mee te verdienen en als je een keer gepakt wordt en je krijgt een boete of een of ander fopstrafje, dan is dat gewoon een bedrijfsrisico.
Het is belachelijk dat er niet veel meer maatschappelijke ophef is over deze moderne slavernij. Maar goed, je zal maar een eerlijke prijs moeten betalen voor je lapje vlees.
quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 17:36 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)reemrechtse-jongeren
Gezellige boel.
Wat een zielig kneuzenclubjequote:De missie van de Geuzenbond is in het kort: een 'wit' Nederland, hereniging met Vlaanderen en mannen fysiek sterker maken
Dat is in conservatievere landen niet anders en daar zijn wel vrouwelijke regeringsleiders. Het ligt echt aan het gebrek aan een geschikte kandidaat.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 17:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je ziet dat Nederlanders vrouwelijke leiders minder serieus nemen. Is niet alleen in de politiek zo. Dat nare D66 mens van VNO-NCW net zo.
Het begint al in het huis. Dankzij het part-time model gaat de man toch vaak over het geld, en de veiligheid. Werkt door in de politiek.
Kneuzenbondquote:Op zaterdag 16 augustus 2025 17:40 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
[..]
Wat een zielig kneuzenclubje
ben het op 2 punten wel eens, twijfel of ik het toch niet moet proberen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 17:36 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)reemrechtse-jongeren
Gezellige boel.
Altijd fijn, van die woke en door linkse overheden gesubsidieerde instellingen die dan tabellen publiceren die hun eigen standpunten ondersteunen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 16:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Misschien. Ik denk dat het toch wat ingewikkelder is dan in de landen om ons heen.
[ afbeelding ]
"Linkse overheden". De Komintern heeft West-Europa overgenomen. Wat zijn de dominante partijen in Canada, VK, Duitsland, Italië en Frankrijk geweest? (ja, nu regeert Labour in VK heel eventjes)quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 18:44 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Altijd fijn, van die woke en door linkse overheden gesubsidieerde instellingen die dan tabellen publiceren die hun eigen standpunten ondersteunen.
die global gender gap index komt van het WEF, need I say more ...quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 18:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
"Linkse overheden". De Komintern heeft West-Europa overgenomen. Wat zijn de dominante partijen in Canada, VK, Duitsland, Italië en Frankrijk geweest? (ja, nu regeert Labour in VK heel eventjes)
Mooi gekopieerd van Wierd Duk zijn repertoire, die volgens onze @:nostra meestal gelijk heeft.
Mijn hemel.
1847 belde. Ze willen hun gedachtengoed terug.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 18:54 schreef TAmaru het volgende:
We moeten ook gewoon realistisch zijn: vrouwen zijn minder aantrekkelijke leiders. Niet per se minder goede leiders, maar wel minder aantrekkelijk, gemiddeld genomen. Mannen presenteren zich zelfverzekerder, zijn langer, hebben een diepere stem ... allemaal redenen waarom mannen gewoon aantrekkelijker worden gevonden als leider. We moeten natuurlijk ook niet doen alsof het doorgaans om de ideeën gaat. De poppetjes zijn veel belangrijker.
Hier een 'leuk' draadjequote:Op zaterdag 16 augustus 2025 17:40 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
[..]
Wat een zielig kneuzenclubje
Kapitalistischer en globalistischer dan het WEF krijg je het niet. Met links heeft dat niks te maken.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 18:56 schreef TAmaru het volgende:
[..]
die global gender gap index komt van het WEF, need I say more ...
Hahaha, grappig man. Grappig!quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 18:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
1847 belde. Ze willen hun gedachtengoed terug.
Is duidelijk een extreemlinkse organisatie.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 19:01 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Kapitalistischer en globalistischer dan het WEF krijg je het niet. Met links heeft dat niks te maken.
Klaus Schwab slaapt onder een Che Guevara dekbad, bestelde zijn sigaren bij Fidel Castro.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 19:03 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Is duidelijk een extreemlinkse organisatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |